Milletin üstüne devlet yıkıldı

Çok büyük bir felaketle sınandık, sınanıyoruz. Memleket mahşer yeri gibi. Acımız sınırsız. Bu büyük acıya bir nebze teselli teşkil edebilecek şey milletimizin ilk andan itibaren gösterdiği yüce gönüllü dayanışma oldu. Herkes bir şeyler yapmak için çırpınıyor. Kimi yardım topluyor, kimi yardımları organize ediyor, kimi bunları ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaya uğraşıyor, kimi arama kurtarma çalışmalarına katılıyor… Diğer yandan, yurtdışından gelen destek mesajları, dualar, yardımlar, afet bölgesinde canla başla çalışan kurtarma timleri “insanlık ölmemiş” dedirten güzellikler.

Gerçekten gözleri yaşartan bir kardeşlik ahlakı, bir dayanışma ruhu, bir iyilik duygusu kaplamış durumda bu acılı ülkenin semalarını. Ama ne yazık ki millet bu felakette sergilediği örnek dayanışma ruhuyla nasıl bir millet olduğunu gösterirken “devlet” de aslında ne durumda olduğunu gösterdi. Daha doğrusu kendisini “devlet” diye göstermeye çalışan “siyaset”...

“Böyle bir günde” aklın da vicdanın da insanlığın da gereği öncelikle enkaz altındaki kardeşlerimizin kurtarılması için çabalamak, bu yolda elimizden her ne geliyorsa yapmaktan geri durmamak olmalı. Buna karşılık dayanışmanın erdemini, ortak aklı, kardeşlik ve birlik duygusunu çoktan defterinden silmiş olan birileri ortak derdimizi, ortak acımızı siyasi çekişme konusuna dönüştürmekten imtina etmediler. Çok ucuz, çok ilkel bir yaklaşımla süreçteki eksiklerin, ihmallerin, beceriksizliklerin ve bu büyük felakete bütünüyle hazırlıksız, plansız, koordinasyonsuz yakalanmanın ayıbını örtmek için işi siyaset zeminine çekmeye uğraştılar, hâlâ da uğraşıyorlar.

Mesela “böyle bir günde” Twitter’ın kapatılması yalnızca yanlış bir siyaset yolu değil. Aynı zamanda kötülük. Bu platformun en fazla işe yaradığı bir süreçteyiz. Yardım organizasyonları burada yapılıyor. Nerde neye ihtiyaç olduğu buradan öğreniliyor. İnsanlar yakınlarından haberdar oluyor. Ben bu itirazımı -VPN üzerinden girdiğim- Twitter’da dile getirdiğimde “Böyle bir günde siyaset yapıyorsun” diye suçlandım!

Oysa birçok kişi “böyle bir günde” siyasetin kirine pasına bulaşmış olmamak için hükümetin eksiklerini, yanlışlarını, ihmallerini dile getirmekten bile geri durdu. Bilge siyasetçi Temel Karamollaoğlu bu durumu çok açık ifade etti. Üçüncü gün, artık dayanamadı ve “Acılıyız, hüzünlüyüz ve artık aynı zamanda kızgınız da! İlk saatlerden beri biz, siz işinizi yapın diye sustuk; siz ise ne susuyor ne de işinizi gereği gibi yapıyorsunuz!” diyerek birçoğumuzun duygularına da tercüman oldu.

İnanılır gibi değil ama iktidar mensupları depremin ilk gününden beri boyuna muhalefete çatıyorlar… İlk önce Cumhurbaşkanı afet yönetimindeki eksikleri eleştiriler hakkında “Haysiyetsiz”, “Namussuz”, “Şerefsiz” gibi ifadeler kullandı. Sonra AK Partili bir eski vekil deprem bölgesinde bulunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı’na sataşıp, “İngiliz uşağı! Defol buradan” diye bağırdı. Ardından AK Partili bir milletvekili, belediye binası ve personeli de enkaz altında olan CHP’li Hatay Büyükşehir Belediye Başkanını hedef alarak, “Koordinasyona çağırıyoruz gelmiyor… Bunun hesabını siz vereceksiniz millete. Ülkenin en büyük afeti sizsiniz” şeklinde tweet attı.

90’lı yılların başörtüsü mağduru olarak daha hakkaniyetli olması beklenen bu vekil hanımefendiye hiç kimse sormadı, “Çağırıyoruz, gelmiyor ne demek?” diye… Belediye Başkanı sizin emir kulunuz mu? Kaldı ki adam size aylarca yıllarca adeta yalvarmış, “Gelin bu konuda belediye ile merkezi hükümet eşgüdüm içinde çalışsın” demiş, tam beş buçuk yıl önce deprem riskine karşı Hatay’da kentsel dönüşüm çalışması başlatmak için yaptığı başvurulara bugüne kadar cevap bile vermemişsiniz. Bakanlarınız gelen yazıları sümenaltı etmişler. Onun yerine belediye meclisindeki üye çoğunluğunuzu kullanarak “muhalif belediye başkanının” iş yapmasını engellemeye çalışmışsınız. Şimdi de adama “en büyük afet sizsiniz” diyorsunuz. Pes!

Gelgelelim, muhalefet belediyelerini bir yandan bize yardımcı olmuyorlar diye suçlarken, öbür yandan da bunlar bir şey yaptığında rahatsızlık gösteriyorsunuz. Halbuki “böyle bir günde” herkesin karınca kararınca elinden gelen yardımı, desteği, katkıyı vermesi gerekmiyor mu? İstanbul belediyesinin İskenderun limanındaki yangını söndürmek için, Ankara belediyesinin Hatay havaalanının onarımı için katkı vermesine; İzmir belediyesinin yardım organizasyonu yapmasına niye kızıyorsunuz?

“Böyle bir günde” tuhaf bir telaşla “Hayır, hayır! Hatay havaalanındaki onarımı Ankara belediyesi yapmıyor, İskenderun limanındaki yangını İstanbul belediyesi söndürmedi” diyerek ortaya atılmak normal mi?

Çok daha ilginci, “Devletin yapamayacağını bir belediye mi gelecek yapacak? Siz kimsiniz?” diye seslendi seçilmiş bir siyasetçiye atanmış bir memur. Ona da “Siz devlet değilsiniz bir defa, hükümetsiniz. İkisi farklı şeyler” diye cevap veren olmadı.

Belki de bu salvolara cevap verilmediği için daha çok kızıyorlar, çünkü belli ki deprem felaketini siyasi kavga konusu yaparak kendi seçmenlerinin öfkesini başka tarafa yönlendirebileceklerini, sorumluluklarının konuşulmasına engel olabileceklerini, halka hesap vermekten kurtulabileceklerini düşünüyorlar. İşte unun için “Gün birlik günü, siyaset zamanı değil” diyecekleri yerde, yaraları sarmak için yardım eli uzatan herkesi kucaklayacakları yerde, “Aman, bizden başka hiç kimse bir şey yapmasın, yapamasın” diyorlar. Mamafih bu tavır ne akla uygun ne de vicdana. Bu yol yol değil.

“Böyle bir günde” sustuğuna bakmayın, zamanı gelince konuşacak millet. Üstüne yıkılan şeyin beton molozundan ziyade yanlış yönetim olduğunu, altında bırakıldığı enkazın aslında kendini devlet diye göstermeye çalışan marazi bir siyaset olduğunu milletin görmemesi, fark etmemesi mümkün mü?

Tek kişilik merkeziyetçi yönetim inadıyla AFAD dışında hiçbir kuruluşun yardım ve kurtarma hizmeti vermesine tahammül edemeyen, kendi ordusunun askerini bile ilk iki gün afet alanlarından uzak tutan bir zihniyetin ortaya koyduğu hasar tablosunu kutuplaştırma örtüsüyle örtemezsiniz. Meseleyi laiklerle dindarların, sağcılarla solcuların kavgası diye gösteremezsiniz bu saf millete. Milletimiz saftır, aptal değil...

YORUMLAR (312)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
312 Yorum
  • Sıtkı Sıyrılmış / 11 Şubat 2023 23:19

    20 yılda dünyanın en büyük ihalelerini alan şu malum beşli konsorsiyum artık taşın altına elini koysun. Yıkılan evlerin en azından bir kısmının yapımını üstlensin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Kadri / 11 Şubat 2023 17:21

    Böyle bi depremle ne chp si, nede başka biri kolay kolay basa cikamaz , kim başda olursa olsun sonuç yine bu olcaktı.hatta Almanya’sı Fransa’sı bile iflas ederdi! Gerçekçi olalım, bu enkazı kaldırsa kaldırsa yine Erdoğan kaldırır..! Liderlik tamda böyle birşey yani sen ve senin gibilerde olmayan bi özellik nasıl anlican…

    Yanıtla (7) (39)
  • BirJo / 11 Şubat 2023 17:57

    Arkadaş başına gelen felaketin adının erdoğan olduğunu anlamadığı gibi, “daha da, daha da diyor” Allah akıl fikir versin..

    Yanıtla (15) (1)
  • Vakkas Afet / 11 Şubat 2023 18:25

    Evt, yaparsa erdoğan yapar. Aynen ekonomiyi düzeltip yola koyduğu gibi.

    Yanıtla (11) (1)
  • muzaffer / 11 Şubat 2023 18:34

    Hadi ordan sende. Beceriksizliği örtmeye çalışıyorsun. Yıllarca 17 ağustos dediniz. 24 sene sonra bu deprem büyük diyorsunuz. Önce AFAD ın hazırladığı raporları oku sonra konuş.

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 18:50

    Katılıyorum.İyi ki başımızda Erdoğan gibi bir lider var. Bugüne kadar verdiği sözlerin tamamını yerine getirdi.

    Yanıtla (2) (7)
  • Avam / 11 Şubat 2023 19:00

    Şeyh uçmaz, mürit uçururmuş. Eminim Erdoğan bile beklemiyordur böyle bir desteği. Neyse ki her geçen gün kötüye gittiğimiz gören aklıselim insanlar hala var.

    Yanıtla (14) (2)
  • Hasan Tosun / 11 Şubat 2023 21:54

    Evet, böyle bir depremle hicbir parti belke gercekten basa cikamzdi. Size belkisi, amasi olmayan bir sey söyleyeyim. CHP, asla bu ülkeye 6-7 milyon Suriyeli, 2 milyon Afgan, milyonlarca Afrikali ve Orta Asyali kacak sokmaz ve onlara vatandaslik vermezdi. AKP bu fakir halkin sirtina, Türklügü yok edip, yerine ümmet bilinci koymak icin, bu devasa yükü koydu. Deprem bölgelerinde yagma yapanlarin ezici bir cogunlugu Suriyeli ve Afgan. AKP mutludur ama ne de olsa bunlar muhacir, ümmet.

    Yanıtla (6) (1)
  • Okur / 11 Şubat 2023 22:32

    99 depreminden sonra aynı felaketi yaşamamak için bir sürü düzenleme yapıldı sonra ne oldu yapılan imar aflarıyla çürük yapılar yasalleşıp tabuta dönüştü belediye müteahit siyaset şeytan üçgeninde çürük zeminli arazilere yapı izni verilerek insanlar ölüme mahkum edildi.

    Yanıtla (2) (0)
  • veli / 11 Şubat 2023 22:41

    biz depremden önce iflas ettik zaten. herşey yolundayken batırdılar bu batmış halde mi kurtaracaklar eksik

    Yanıtla (2) (0)
  • Toki / 11 Şubat 2023 21:50

    Bu arada iktidarın yaptığı toki evleri tüm deprem bölgelerinde hiç hasar almamış. Tabi ya. Adam hep Akp lilere çalışmış. Diğer inşaatlarda demir ve çimentoyu bilerek a koydurmuş değil mi? Siz deprem bölgesinde ki halkın üzerine çöktünüz

    Yanıtla (1) (5)
  • Sizin şı / 11 Şubat 2023 07:49

    Sizin gibilerin yüzun den belki bu deprem oldu allaha havale ediyoruz nankörleri bi cesim yapılacak ortalığı cadı kazanına çevirdi iz iman yok şunları ortaya bi yalan h haber atyonuz devlette kendini savunmasının yazıklar olsun bu amerika vede batı uşağı muhalefete ďizler var ya çileden çıkmış din iz seçim içi her hangi ıos işi yapmaktan çekinmez hale geldiniz bide utanmadan cahil lerin aklına o bölge ak parti bölgesi yardıma gitmeyin onlar ak partili de ondan oldu diyomüddunuz bu ne utanmazlik

    Yanıtla (1) (42)
  • Birisi / 11 Şubat 2023 21:22

    Üstadım, konuşur gibi yazmışsınız. Nefes bile almadan noktasız ve virgülsüz tek bir cümlede hem de.

    Yanıtla (0) (0)
  • Vacip / 11 Şubat 2023 20:46

    Milletin emanet ettiği bağdaki üzümleri korumak yerine arka kapıdan birilerini alıp alıp yedirirse...O BAĞCIYI dövmek vacip olur...

    Yanıtla (1) (1)
  • Millet aptal değil / 11 Şubat 2023 18:45

    Millet saf veya aptal değil. sizin yalan yayma doğruları saptırma profesyonel fesatlık çıkarmanız milletin üstüne düştü. Sahada olanları Ahmet şıktan ve çetesinden öğreniyorsunuz. Ya da kendi belediye başkanından zılgıt yiyen Özgür Özelden. Milletin üzerine kabus gibi çöktünüz yeni kimliğinizle. AFAD dünyanın gıbta ettiği bir Oluşum. Koordinasyonu tabi ki o yapacak. Bir anda yüzbinler nasıl hareket edecek. Arkadaşlarım deprem sabahı yola çıktılar. Üç gün sonra mutfağına varabildiler

    Yanıtla (4) (26)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 20:16

    Milletin aptal olmadığını o yıkı ntıların altında kalan insanlar öbür tarafta, biz muhalifler ise 4 ay sonra göstereceğiz size

    Yanıtla (6) (1)
  • Büyük / 11 Şubat 2023 10:27

    Meral Akşener, "Millet devleti enkazdan çıkartıyor" dedi. Ortada bir devlet var mı yok mu hep birlikte izliyoruz. Ama büyük bir milletin hala çok büyük olduğunu ve yıkılmayacağını bir kez daha gördük. Yaşasın BÜYÜK TÜRK MİLLETİ!

    Yanıtla (24) (3)
  • Büyük / 11 Şubat 2023 11:01

    Hepimiz birimiz, birimiz hepimiz için anlayışı ile davranıyoruz. Bölünmeyeceğiz, biz ve siz demeyeceğiz. Biz, BÜYÜK TÜRK MİLLETİYİZ...

    Yanıtla (12) (2)
  • Ömer / 11 Şubat 2023 13:42

    Dayanışma gösterenler sadece Türk değil önce bunu bilmen lazım,böyle bir günde ırkçılık yapmayacaksın,bu merhamet ve yardım severlik büyük oranda İslam'dan kaynaklanır.

    Yanıtla (1) (3)
  • Zenci Musa / 11 Şubat 2023 20:13

    13:42...TURK MİLLETİ deniliyor...Dikkatini cekeriz..MILLET dendi mi IRK TARIFI yoktur..Turkiye Cumhuriyetinde yaşayan HEPIMIZI KAPSAR....Ayri düşünen ise IRKÇILIK yapar ,,çünkü tüm etnik kokenleri ayrıştirir...BUYUK TURK MİLLETİ bu isin ustesinden gelecektir..İnşaallah..

    Yanıtla (2) (0)
  • Kamil / 11 Şubat 2023 16:38

    Hatay Erzin ilçesinde şiddetli deprem sarsıntısına rağmen tek bir evin yıkılmaması ve tek bir insanın bile yaralanmaması bütün Türkiye'ye örnek belediyecilik olarak sunulmalıdır. Tabii ki, muhalif bir belediye olduğu için, iktidar bunu görmeyecektir. Ama vicdanlar, bu örneği, ortaya koyacaktır. Demek ki, az da olsa, bizden de adam çıkıyormuş.

    Yanıtla (15) (3)
  • H.Bulat / 11 Şubat 2023 17:02

    Erzinin örnek gösterilecek bir tarafı yok. Hayatın Erzin , Dörtyol, Payas ilçelerinde çok şükür fazla vefat ve hasar yok. Anladığimiz kadariyla Fay hattı amanoskarin arka tarafindan geçiyor.pazarcik, Turkoglu, Nurdaği, islahiye, Hassa Kirıkan aksindan Hatay merkezi ve arsuz Iskenderunu yikmistir Yoksa Dörtyol da 5 -6 bina, payasta 5-6 bina münferit olarak yıkılmıştır. Depremden siyasi rant devşirmek etik değildir. Erzin belediyesinin hangi partiden olduğumuda bilmiyorum.

    Yanıtla (2) (7)
  • Habele-Hubele / 11 Şubat 2023 18:42

    99 depreminden Tavşancıl örneğini verelim. Parti olarak algılamayın. Aynı iradeyi aynı partiden başka kişiler göstermemiştir. Fay hattı üzerinde bir yer. Buyurun BBC belgeseli var. Arayın internette izleyin.

    Yanıtla (10) (0)
  • Levent / 11 Şubat 2023 18:43

    Bütün bünalar 2019 dan sonra mı yapılmış?

    Yanıtla (0) (2)
  • Kamil / 11 Şubat 2023 19:41

    Erzin'de yaşayanlara, depremin şiddetini sorunuz, şüpheniz varsa ! Halep ordaysa arşın burada ! Yandaşlığın lüzumu yok.

    Yanıtla (4) (0)
  • İstanbullu bir okur / 11 Şubat 2023 18:45

    Malesef değil bugün;bu ülke Cumhuriyetin ilk yıllarındaki,ufak trfek diyebileceğimiz eksikler bir kenara,hiçbir zaman,İmparatorluğun son 100-150 yılı dahil,hiçbir zaman bilime dayalı yönetilmedi,al birini,vur ötekine.BM.dahil yüzyılın en büyük felaketi diyor.Ki 7-7,5 saat arayla,iki ayrı deprem ve 10 şehir.Bu asrın felaketi değilse,neyle adlandırılır.Hükümeti eleştiriyorum,lakin muhalefetin tutumuda hoş değil,az bir kısmı hariç,bakmayı bilen görür.Ağır eleştiri ,ama bugün,bu dozların hiçbir fay-

    Yanıtla (2) (7)
  • Musta / 11 Şubat 2023 19:36

    Arkadaşım iktidar veya muhalefet olarak değil, 2 çocuk ebeveyni olarak eleştiriyorum ve soruyorum. Kaç şiddetinde depreme hazırlık yapıldı? 8,5 mu 5,5 mu? Nedir? Doğru dürüst hazırlık yapılmadı. Neden bu cümleyi kurmakta zorlanıyorsunuz da lafı oradan buradan dolaştırıyorsunuz? 100 yıldır bilim yoksa 20 yıldır da yok. Şuan kime hesap sorulabilecekse ona sorulur. lafı evirmeyin.

    Yanıtla (11) (1)
  • Zilzal / 11 Şubat 2023 19:22

    Dış yardımlar gözardı edilemeyecek kadar önemli. ihtiras galerisini geniş tutmak isteyenler ahlak, vicdan kolonlarını kesip atıyor ! Toki'yi İnşaat sektörünü, nalburları biliyor ve yutkunuyoruz. Rabbim biliyor....

    Yanıtla (5) (0)
  • İstanbullu bir okur / 11 Şubat 2023 18:57

    2)dası yok,herkes varsa vicdanına sormalı,butarz yazıyor ve söylüyorum,ama ben bu ülkenin insanı olaraktan,bu felaket karşısında ne yaptım?demeli değilmi?İktidarımızla,muhalefetimizle hiç bırakın iyiyi,normal bir imtihan görüntümüz yok.Ecdat demişya,'anlayana sivri sinek saz,anlamayana davul zurna az'boy ölçümüz ortada,en iyi bildiğimiz "zorba",ama ne işe yarıyor,nereye kadar?Fazlaya gerek yok,kendine soran bulur.Matüridî 900'lü yıllarda söylemiş,biz 21.yy.'yız.Halen omuz gücü tarafındayız.Syglr

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 18:52

    Milletimizin üstüne kendini devlet, insanlarımızı ise sinek gibi gören zihniyet yıkıldı. Gelin açalım ne demek istediğimizi: Abi kardeş konuşuyor: Abi" napıyon olum sen? kardeş cevap veriyo" abi biliyon bilim oynuyoz ya! Abiden cevap" olum ne kazanıyon ki bu bilimden,gel lan yap satcılığa! Sonrasında bilim insanı! ikna olup yap satcılığa dönüyor ve meslektaşlarına" gelin gardaşım gelin daire alın kelepir fiyata diyor ve meslekdaşlarını mezara gömüyor diri diri! Hadi bakalım suç ve ceza?

    Yanıtla (2) (1)
  • Hatice / 11 Şubat 2023 15:10

    13:342'e cevaptır. Depreme karşı alınabilecek tedbirler bir devlet politikası olabilecek büyüklükyedir. Deprem tebirleri bir belediye başkanının alabileceği tedbirlerin çok çok üstünde bir husustur. Hadisenin büyüklüğünü idrak edememişsiniz.

    Yanıtla (2) (5)
  • Bekir / 11 Şubat 2023 18:37

    Bahsettigin zat İETT nin sorumlulugunun altından kalkabilseydi ona da razı idik.Ama o zat o kadarını da beceremedi.Deprem gibi bir iş zaten ona göre degil.

    Yanıtla (0) (3)
  • musto / 11 Şubat 2023 18:05

    Gölge etme başka ihsan istemeyiz..Bana bir yıl daha verin yaralarınızı sarayım diyor...Henüz yüz binlerce insan göçük altındayken hangi insan bunu diyebilir...Millet kendi yarasını kendisi sarıyor...Yapacağın tek iyilik yandaşınla yoldaşınla İstifanı verip çekilmek...

    Yanıtla (14) (2)
  • Ruhi / 11 Şubat 2023 17:57

    Rant ekonomi motoru inşaat 7,6 ve 7,7 e çarptı! Erdoğan saati kurarken 1 Alyansım var elhamdülillah demisti. 2003, Fay kırığından önce kırılan ar damarları var. 2011, Depreme dayanıklılığı daha ciddi hesaplayacağız. 2020 de, 1999 Depremi yıldönüm için, deprem değil tedbirsizlik öldürür dedi. Hepsi yalanmis. Eleştirenlere ise namussuz, şerefsiz demekte. "kararlar hızlı alınacak" diye değistirdiği rejimde depreme 36 saat sonra yetişildi! Deprem bu af yok, kiminin canını, kiminin itibarını yıkıyor!

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 17:43

    Devlet kanunla kuralla yönetilir biz talimatla yönetiliyoruz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur.... / 11 Şubat 2023 17:40

    Durumdan vazife çıkaran çeşit çeşit insan var. Çeşit türlü yorum..... Dinle arası limoni olanlar da durumdan vazife çıkarıp fırsatı değerlendirmişler!

    Yanıtla (2) (8)
  • H.Bulat / 11 Şubat 2023 17:07

    Ey Devleti yöneten siyasiler; İstanbul da 60 bin çürük oturalamaz bina bu günden geci yok hemen boşaltilmalı.Olası istanbul depremi çok ağır olur diyen uzmanları dinleyin artık

    Yanıtla (11) (1)
  • Beyzade / 11 Şubat 2023 17:38

    Deprem bölgesinde kurtarmaları yapan,depremzedelerin iaşelerini barınaklarını, başka şehirlere intikalini, vefat edenlerin defin işlerini yapan,kapanan yolları açan,yaralananların hastanelere ulaşımını saglayan tedavilerini yürüten,enkazları kaldıran,hep devlet iken bütün bunları yok sayıp devleti günlerdir bombardimana tutanlarda klavye kahramanları.Baska yaptikları birsey yok.

    Yanıtla (3) (7)
  • Bir tarif / 11 Şubat 2023 17:38

    Efradını cami ağrayını mani bir tarifini veren az devletin. Körün fili tarifi gibi. Kim neresinden tutarsa orasını tarif ediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 11 Şubat 2023 16:28

    Bırakın insanları devleti suçlamayı olan oldu bu saatten sonra ne yapa iliriz ona bakalım. Bir ve Beraber olalım. Bu afetin altından kalkalım. Bu facianın üstünden siyasi rant elde etmeye çalışanların Allah belasını versin.

    Yanıtla (3) (9)
  • Tr / 11 Şubat 2023 17:07

    Devleti suçlayan kimse yok, devlet suçlanamaz. Ama devleti yönetenler bizzat kendileri devletin milletin önündeki en büyük engel durumunda, bu engeli kaldırmadan hiç bir ilerleme olmaz. Bakın yabancı kurtarma timleri güvenlik endişesiyle geri dönmeye başladılar. Kurtarma timlerinin bile güvenliğini sağlayamayan devlet devlet değildir. Bırakın artık bu devlet kutsamalarını!

    Yanıtla (16) (4)
  • Yol gösterici / 11 Şubat 2023 14:19

    Devlet dimdik ayakta. ne kadar çok yıkmak isteyen varsa da ayakta çok şükür.

    Yanıtla (3) (35)
  • Adem / 11 Şubat 2023 14:30

    Nedir bu devlet ? Ne yer ne içer, nerde yaşar, ne yapar. Nasıl ayakta olur, nasıl oturur. Bilen birisi anlatsın.

    Yanıtla (22) (3)
  • Sinirli / 11 Şubat 2023 14:34

    Şu sıkıntılı günde güldürdün beni.

    Yanıtla (9) (2)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 15:09

    Devletle millet etle tırnak gibidir.Millet ayakta ise devlet ve de ayaktadır.Devleti ayakta olmayan millet de ayakta olamaz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar Okuru / 11 Şubat 2023 15:46

    Devleti liyakatsiz, beceriksiz, kifayetsiz kadrolarla sırf benden diye dolduranların yıkmasına izin vermeyeceğiz

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 11 Şubat 2023 16:18

    Devlet çok dik, öyle dik ki, kendisi bile şaşırıyor…

    Yanıtla (2) (0)
  • Yorum / 11 Şubat 2023 16:50

    Devlet düşmanı yok.."çok şükür"....ama devleti yiyen yutan istismar edenler var..

    Yanıtla (5) (2)
  • Yorum / 11 Şubat 2023 16:49

    Yapı konut işlerinde AF olmamalı....hatta af hiç bir konuda olmamalı..anayasaya kanun olarak konulmalı....

    Yanıtla (5) (1)
  • tavşan / 11 Şubat 2023 00:09

    İslamcı siyaset dış siyasette duvara tosladı içerde ise depremin altında kaldı. Dünya liderliği aya gitmeler dünyaya ayar vermeler hepsinin masal olduğu ortaya çıktı.

    Yanıtla (61) (8)
  • Malesef / 11 Şubat 2023 01:04

    Takke düştü kel göründü.

    Yanıtla (8) (1)
  • İstanbullu bir okur / 11 Şubat 2023 01:09

    Beyefendi İSLAM'cı siyasetçi tavşan bey;bu İslam'cı siyasetiyin altında kalasın emi,emi,emi.Anadoluca haykırıştır bu.Bu acı,ümit ederim iktidarında,muhalefetinde hepsini diyemeyeceğim,ama gereken kısmını millet görüyor,bu kişilik meselesidir.Hem iktidardan,hemde muhalefetten.Syglr.

    Yanıtla (0) (12)
  • İbo / 11 Şubat 2023 08:34

    Bu yazdıklarından sen birşey anladın mı?

    Yanıtla (10) (0)
  • Serdar / 11 Şubat 2023 10:44

    Okura: Türkçe öğretmeninize kafa atmak istiyorum şu anda. Beştepe’de sular ısındı galiba. İstanbullu falan değilsin sen, nokta nokta adam.

    Yanıtla (7) (0)
  • İstanbullu bir okur / 11 Şubat 2023 16:47

    Buradan anlayabilmek biraz kapasiteyi gerektirir.

    Yanıtla (0) (2)
  • O aslan / 11 Şubat 2023 09:37

    Sayın kiras kıral başından beri çıplaktı ama kimse söyleme cesaretini gösteremiyor du .

    Yanıtla (8) (0)
  • SoruYorum / 11 Şubat 2023 11:28

    Kral çıplak ama tebaası ise çırıl çıplak. Kral kurnaz ( kurnazlığı zeka ile karıştırmayalım, ikisi çok farklı şeyler) tebaasını nasıl kandıracağını gerçekten çok iyi biliyor.

    Yanıtla (5) (1)
  • Bekir / 11 Şubat 2023 16:40

    İddaanıza göre iktidar yanlıları kandırıldı diyelim.Ne ile kandirıldı desem "Allah ile" diyeceksin.Bizler Allah ile kandırılmaya devam edeceğiz.Peki sizi kandıranlar ne ile kandırdı.Var mı bir gerekçeniz.

    Yanıtla (0) (4)
  • Okur / 11 Şubat 2023 16:22

    Millet ayakta, dimdik Reis’in arkasında. Ayda $250 dolara aile geçindirerek rekorlar kitabına geçecek ama, Afganistan ve Bangladeş gibi ülkeler daha çok mümin ve yarışı bırakmıyorlar.

    Yanıtla (8) (4)
  • bekir / 11 Şubat 2023 16:16

    harika bir yazı

    Yanıtla (4) (1)
  • Sefer yıldız / 11 Şubat 2023 16:14

    ÇOK GÜZEL BİR BAŞLIK OLMUŞ.. veya “ Milletin üstüne devleti ele geçiren 40 haramiler yıkıldı” bu da güzel

    Yanıtla (10) (3)
  • Düşünüyorum / 11 Şubat 2023 07:51

    Acaba devletin tepesinde Erdogan degilde muhalefetin lideri olsaydı durum nasil olurdu diye düşündüm. Geçmişte zor zamanlarda neler yaptıgını neler söyledigini düşündüm.Sonra da dedim ki "İyiki devletin başında değil yoksa şu anki halimizden daha beter olurdu ülke" dedim.

    Yanıtla (3) (60)
  • Muhalif / 11 Şubat 2023 10:00

    Nereden biliyorsun? , denemeden Kurtlu bulgura devam mı? Devletin başına uyumlu bir liderle çalışan 6 lı istişare makamı gelecek merak etmeyin

    Yanıtla (12) (2)
  • Karar Okuyan / 11 Şubat 2023 14:51

    maalesef düşünememişsin!

    Yanıtla (0) (0)
  • MusOn / 11 Şubat 2023 15:14

    Depremin ikinci günü 3000 ölüm varken Erdoğan, "Bugün dünden daha rahatız,sonraki gün daha da rahat olacağız." dedi.Ölüm sayısı bu süreçte 10000-15ooo-20000 oldu. Hangi akıl böyle bir şey söylebilir? Düşünüyorum yerine Düşün-emi-yorum sizin gibiler için daha doğru olurdu !

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmet Zengin / 11 Şubat 2023 16:06

    Bende önce senin "falcı" olabileceğini düşündüm.
    Sonra "kötüye ve beceriksize destek olmaya devam edelim yoksa daha kötüsü gelebilir." diyen birisinin falcı olamayacağını olsa olsa hayatında iyi, güzel, başarı vs. hiç tanımamış biri olduğunu düşündüm.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musta / 11 Şubat 2023 12:48

    AFAD: Deprem 500 atom büyüklüğündeydi. Türkçe'si: "Yüce Yöneticiyi sorumlu tutamazsınız. Düşünsenize, 500 atom bombası büyüklüğünde." İyi de konu deprem anı değil ki. Konu deprem öncesinde ve sonrasında yapılması gerekenlerin yapılmaması, yapılamaması. İhmal ve beceriksizlik. Konu bu.

    Yanıtla (24) (0)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 13:34

    İmamoğlu kaç binayı yenilemeyi vadetti,kaçını yeniledi?Daha doğrusu yenilediği bina var mı?

    Yanıtla (1) (21)
  • Caiz / 11 Şubat 2023 15:12

    İmamoğlu kendisi parasını bulduğu metro,otobüsler,taksiler CB nin onayında bekliyor.Açıkça Engelleniyor ama vatandaş da bunları bi kenara yazıyor

    Yanıtla (8) (0)
  • Musta / 11 Şubat 2023 15:43

    Türkiye’nin konusunu İmamoğluna getirdiğine göre aklındaki aday İmamoğlu demekki. Ona da ok. Ezoterik güçlere sahip yöneticinle ilgili sorulara, soru çerçevesinde cevap ver. İlkokul çocuğu gibi başkasını işaret etme. Büyüyün artık, 21 yıl oldu. 21 yılda bebeklikten çıkıp ebeveyn oluyor insan dediğin. Siz hala travmalarınızla yöneticilik yapıyorsunuz. yapıyor gibi yapıyorsunuz daha doğru oldu.

    Yanıtla (6) (0)
  • Alıntı / 11 Şubat 2023 12:34

    ★AKP'li Çelik:“Cumhur İttifakı olarak hepimiz sahadayız. Hem AK Parti Genel Merkezi hem MHP Genel Merkezi milletvekillerimizi, MKYK üyelerimizi bölgelere gönderdik.” ★AKP'liMetiner:"Ölenleri geri getiremeyiz, lakin Adıyaman’ın arkasında, Adıyaman'ı yeniden onaracak Reis’imiz var." ★AKP'liSoylu:"Ellerindeki bazı belediyeler definlere bile yardımcı olmadı." ★Soru: Siyaset yapmayın diyen AKP, sizce ne yapıyor?

    Yanıtla (33) (2)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 15:41

    AKP'nin yandaş yazarları, hani depremle ilgili her şey siyaset üstüydü?

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 11 Şubat 2023 15:37

    Adalet Bakanı Bekir Bozdağ’ı protesto eden depremzedeler gözaltına alınmış. Bu haber gerçek mi bilemiyorum. Eğer geçekse bir bakan eleştirilemez mi, diye sorarım.

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 15:22

    TOKİ'nin deprem bölgesindeki 10 ilde inşa ettiği 133 759 binanın hiç biri yıkılmadı,hatta hasar bile görmedi.

    Yanıtla (2) (8)
  • De Rini Roni / 11 Şubat 2023 15:17

    Bir çocuk sedyede yatıyor. Peluş oyuncağından başka hiçbir şeyi gözü görmüyor. İlle de onu istiyor. Getirdiler oyuncağı yanına koydular. Bunu bana babam ölmeden önce aldı diyor. Etraftakiler babanı da çıkartacağız merak etme... Çocuk o öldü nabzına baktık atmıyordu. Yıkıntıların arasında babasının nabzını kontrol etmişler. Devlet dimdik ayakta. ayaklarının altında ise bir daha asla baba kucağı göremeyecek sabii sübyan var. 4 gündür ağlamaktan ciğerimiz söküldü.

    Yanıtla (11) (1)
  • Yolcu / 11 Şubat 2023 15:15

    Bu depremi özetleyecek bir başlık olmuş. Milletin üstüne devlet yıkıldı.

    Yanıtla (6) (2)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 15:04

    Yabanci kurtarma ekipleri guvenlikleri saglanmadigi icin calismadan cekilmisler. Okuyunca hem utandim, hem uzuldum. Anadolu irfani dedikleri bu mu?

    Yanıtla (6) (2)
  • E. K / 11 Şubat 2023 15:03

    Milletin ustune devletin yikildigi cok yerinde bir tespit. Devleti yonettigini zannedenlerin beceriksizlikleri, ihmalleri yikildi insanlarin ustune. Yavuz hirsiz ev sahibini korkuturmus misali, susup islerini yapmak yerine hala arlanmadan iki tarafa satasan hukumet yetkililerini siddetle ve esefle kiniyoruz.

    Yanıtla (6) (0)
  • Mamosta / 11 Şubat 2023 12:00

    Önce Gölcük depremi vurur Türkiye’yi ve hükümeti. Ardından 2001 krizi vurur Türkiye’yi ve hükümeti. Bir sene sonra seçim olur; DSP , ANAP, MHP yerle yeksan olurlar. Akp iktidara gelir. Tarihin tekerrür edeceğini gören muktedir pek gergin, pek sinirli. Demirel’in dediği gibi; siyasette nasıl gelirseniz öyle gidersiniz.

    Yanıtla (23) (2)
  • Şenol altan / 11 Şubat 2023 15:00

    Mükemmel.

    Yanıtla (2) (1)
  • Şenol altan / 11 Şubat 2023 14:54

    Herhalde bu sandık gelir. bu yeni rejime bir ders verme zamanı çok dan geldi.öyle bir şamar yiyecekki cumhuriyetimizin 100 yılına bedel olacak inşaalllaah.daha 1milyon sene kendini doğrultamazlar. yine ders çıkarmazlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Battal / 11 Şubat 2023 11:07

    Bir depremzede şöyle diyor."Deprem olan yerlerde simdi camiler hep dolu.Ama o camiler depremden once boştu.Insanların o camileri doldurmaları için bir deprem mi olmalıydı.Allah deprem vermeden insanlar o camileri doldursaydı belki bu depremi vermezdi."

    Yanıtla (1) (22)
  • Okur / 11 Şubat 2023 13:11

    Depremlerin veya diğer doğal afetlerin oluşumunu din, inanç veya ibadetle açıklamaya çalışan toplumlar daha çok enkaz altında kalacak, onların bu yaklaşımı daha bir çok siyasetçi veya rantçı tarafından istismar edilecektir.

    Yanıtla (13) (1)
  • Ömer / 11 Şubat 2023 13:32

    Kainat Yaratıcısının koydugu kanunlara göre işler ve kanunlarda bir değişme goremezsin

    Yanıtla (1) (2)
  • Sinirli / 11 Şubat 2023 14:41

    Keşke senin gibi olsam. Masallara inanmak ne güzel.

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 16:57

    Evet öyledir iyi amel iyi sonuç - rüşvet ,imar barışı adı altında çürük binaların tabuta döndürülüşü yani imar affı dere yataklarına inşaat izni. Kötü amel ve sonuç

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 11 Şubat 2023 14:41

    Allah diyorsunuz din diyorsunuz. Yalan konuşanın, çalanın, iftira atanın, adaletsiz olanın peşinden koşulduğu için ya verdiyse bu depre mi ?

    Yanıtla (4) (0)
  • MusOn / 11 Şubat 2023 14:51

    2004 Endonezya depreminde en çok ölümün olduğu yer şeriatla yönetilen tek eyalet olan Aceh idi . Bilemem buradan bir çıkarım yapabilecek misiniz Battal Bey ! Şu doğa kanunları ile inancınızı karıştırmazsanız doğru yolu bulabilirsiniz.

    Yanıtla (5) (1)
  • Mehmet HATİPOĞLU / 11 Şubat 2023 14:50

    Evet ne büyük feraset , tivitırımız olmadığı için onca canı kaybettik...

    Yanıtla (0) (0)
  • Hikaye / 11 Şubat 2023 14:48

    İskenderun Limanındaki yangını bile söndürmekten aciz bir yapı ve zihniyetle karşı karşıyayız.Devlet milletin üstüne çökmedi bilakis hükümet milletin üstüne yıkıldı ,millet hükümet enkazının altında kaldı.

    Yanıtla (4) (1)
  • Adem / 11 Şubat 2023 00:53

    Her zaman ki soruyu, Erdoğan'a yüzde elli oy verenlere tekrar soralım. Daha ne olursa akp ve Erdoğan dan vaz geçersiniz. Bu kadar da olmaz dersiniz ?

    Yanıtla (63) (10)
  • Adem'e / 11 Şubat 2023 03:28

    Adem bey, zaten tüm muhalefet siyasetini , tepkisini 'Erdoğan'a yüzde elli oy verenler üzerine kurduğu, " Ne yapar, nasıl davranırsak akp ve Erdoğan'dan bu yüzde elli vaz geçer? Bu kadar da olmaz der?' üzerine kurduğu için devlet ve millet bu hale geldi. Biz onları bırakalım da içimizden geldiği gibi vicdanımızın sesine göre hareket edelim... Hakk'ın ve haklı olan işlerin yanında olalım... vesselam...

    Yanıtla (1) (7)
  • H.bulat / 11 Şubat 2023 06:55

    Bu millet yarışı iflah olmaz bir hastalığa tutulmuş. İlacı yok... Hastalığın adı .."sürekli hipnoz sendromu"....

    Yanıtla (2) (0)
  • Garip Zihniyet / 11 Şubat 2023 08:05

    Uyari gökten zembille inse gene anlamazlar. Savunmalari: - Caliyor ama hizmet yapiyor. Gecmiste de caliyorlardi - Islami temsil eden(!) lider - Oyu baskasina verirsek, bunun vebali olur - Digerleri FETO’cu, alevi, vatan haini, ulkenin buyumesini istemiyen George/Hans usaklari, vs - Dunyaya dik duran lider (aslinda dun tukurdugunu, bugun yalayan lider) - Eski Turkiye istemeyuk (denetim&kontrol islerine gelmez) Baska?

    Yanıtla (11) (1)
  • Garip zihniyet ilave / 11 Şubat 2023 09:04

    - Nankorluk etmeyelim, adam sunu bunu yapti bize. (Adam tabiki yapacak, gorevi o. Devletlum sana bahsetmiyor. Halktan tesekkur beklemek neyin nesi? Halk devlete sukran olmaz, devlet halka sukran olur”) Bide, eger halk indirim, bagis, ek destek aliyorsa, bu oy toplamadir ve yaptiklarinin yetersiz oldugunun kanitidir. Sana hediye verem de, hatalarimi gorme.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adem / 11 Şubat 2023 14:29

    Japon atasözüydü, akp gerçeği oldu. "Mazeret icat olalı beri akp, yandaşları ve erdogan hata yapmaz oldu." Erdoğan'ı küçük harfle yazdım. Silivri acaba depreme dayanıklı mıdır ?

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 14:19

    Turkiye'de yasayan deprem uzmani Yoshinari Moriwaki'yi Imar/Iskan/Deprem bakani olarak gormek istiyorum. Otuz yili askindir Turkiye'de yasiyormus. Sanirim bu hizmeti severek kabul eder.

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okunur / 11 Şubat 2023 14:17

    Gerçekleri söyleyen insanlara sövdükleri, hakaret ettikleri yetmiyormuş gibi "Siyaset yapıyorsunuz"diyerek „sırtına semer“ vurmaya çalışıyorlar. Yaşanan acının yükünü hafifletecekleri yerde, suçluluk duygusu yükleme gayretindeler. Kontrolü kaybettiler, tiksindici oldular. Demir kızgın. Bugün halk duygusal tepki veriyorsa, yarın demir soguyunca akılla, bilinçle tepki vermesini de bilir elbet.

    Yanıtla (12) (1)
  • Demir / 11 Şubat 2023 05:06

    Ibrahim bey. Kimse birseyi sınamıyor. Sınanmakta ne demek. Dunyanin gercegidir depremler. Sorumsuzlugun adıdır sınanmak. Depremler milyonlarca yıl oncede vardı ve milyonlarca yıl sonrada olacak. Sorun bilime gerekli onemi verilmemesi.Deprem bolgeleri icin ozel imar yasaları cıkartılıp, denetimler sert sekilde yapilip uygulanmalidir. Imar Affi olmamali, sorumlular enagir sekilde cezalandirilmali. Hirsizligin denetimsizligin adı kader olamaz. Bu kadar can kaybı olmamalıdır.

    Yanıtla (10) (1)
  • Ömer / 11 Şubat 2023 14:03

    Bu kadar evin yıkılıp bu kadar insanın ölmesi devlet için bir sinamaydi.Bundan sonra yapılacaklar da bir sinamadir

    Yanıtla (0) (0)
  • Musta / 11 Şubat 2023 14:02

    Müteahhit yakalandı, kolon kesen 8 kişi göz altında vs. Bı haberlerle problem çözülüyor, suçlular bulunuyor şeklinde tatmin oluyorsanız; problem çözme zekanıza şapka çıkartırım. Gerçekten. Saygı duyarım, o kadar yani.

    Yanıtla (10) (0)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 01:31

    Turkiye'de kac milyon siginmaci var, bilmiyoruz. Gercek enflasyon yuzde kac, bilmiyoruz. Dolarin gercek degeri ne kadar, bilmiyoruz. Pandemide kac vatandasimiz can verdi, bilmiyoruz. Bu deprem felaketindeki can kaybi sayisi, asla bilmeyecegiz. Bilmememiz icin ne gerekiyorsa yapacaklar.

    Yanıtla (20) (2)
  • Erkan / 11 Şubat 2023 11:01

    Yüreğim yandı yazdıklarını okuyunca. Her cümlesinde haklısın.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 13:58

    AKP, basın gerçeği göstermesin diye engel çıkarmaya çalışıyor, yandaş olmayan basın direniyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Hüseyin Şenel / 11 Şubat 2023 13:57

    “..AFAD dışında hiçbir kuruluşun yardım ve kurtarma hizmeti vermesine tahammül edemeyen..” Ekrem Başkana teşekkür ediyorum.İlk andan beri,hem Afad ile koordineli çalışıp üzerlerinden yükü alıyor hem de nokta atışı derde deva yardımlarını,varsa engelleri aşıp,lüzumsuz sıkıntı çıkarmadan,artırarak devam edip,çene çalmadan,iş bitiriyor.Bravo Başkana..

    Yanıtla (7) (0)
  • Turgay / 11 Şubat 2023 13:49

    Çalıyor ama çalışıyor diye bir laf bir ara çok meshurdu. Galiba bu genel durumu açıklıyor. Hem çalıp hem çalışmak diye birşey olmuyormuş.

    Yanıtla (15) (2)
  • Milli görüş / 11 Şubat 2023 02:06

    Erdoğan'ın 1970'li yıllarda beraber faaliyet yürüttüğü Milli selamet Partisi içerisindeki bir arkadaşa açıklamıştı şöyle demişti arkadaşı Erdoğan'a para toplama işi verildi Fatih'te bütün esnaflardan Akıncılar Milli selamet Partisi adına para topluyordu sonra bir de duyduk ki gördük ki Erdoğan bütün paraları çalmış zimmetine geçirmiş hepimiz şok olmuştuk dedi arkadaşı işte ülkeyi böyle bir kişi yönetiyor.

    Yanıtla (12) (2)
  • Musta / 11 Şubat 2023 13:42

    Arkadaşların neden bunu belediye başkanıykrn, başbakanken bangır bangır bağıtmadı? Saadet hala mevcut. Yine bahseden yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • tahsin fatih ozorhan kbb uzmani / 11 Şubat 2023 10:31

    adam afetzede sen gidip yardim edeceksin sen ...... afetzedeyi suclamak nasil bir akil tutlmasidir. insanlikmidir dostlari akrabalari can vermis gelmiyormus ..1992 Erzincan depreminde gorduk system aile bireylerini kaybetmis doktordan kamu gorevlisinden yardima ihtiyaci olandan yardim istedi toplum olarak utanmaliyiz.

    Yanıtla (5) (1)
  • Hamit / 11 Şubat 2023 13:35

    Senin, kbb uzmanı değil, okuryazar olduğundan da şüpheliyim.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 10:44

    Şimdilerde kendi sitesinde köşe yazan kıdemli bir yazar bir proğramla kaç okuyucusunun yorum yazdığını,nereden yazdığını anlık olarak görebildiğini yazmıştı.Karar'ın böyle bir proğramı var mı bilmiyorum. Şayet böyle bir proğram kullanırsa yorumcuların önemli bir kısmının,belki de çoğunun yurt dışından yazdığını görecektir.

    Yanıtla (4) (19)
  • İbo / 11 Şubat 2023 11:49

    Israrla neden “proğram” diye yazıyorsunuz? Doğrusu program şeklinde olacaktır.

    Yanıtla (5) (3)
  • Hamit / 11 Şubat 2023 13:31

    Olumsuz oy verenler! Türk Dil Kurumu'na bakın! Bu yabancı bir kelime olup, doğrusu Programdır.

    Yanıtla (3) (0)
  • NadireN / 11 Şubat 2023 13:25

    Millet ayaktaysa, her şeye rağmen dimdikse, akın akın yola düştüyse kurtarma ve yardım için devlet çökmemiştir. Çöken devlet kadrolarına çöreklenen ve kendini devlet sanan zihniyettir. Millet önce deprem enkazını sonra da bu zihniyeti temizleyecek, er ya da geç...

    Yanıtla (32) (1)
  • haber b. / 11 Şubat 2023 13:22

    Dün emniyet, akplileri yuhlayan depremzedeleri apar topar gözaltına almış. Hala gözaltındalar. Devlet değil, hükümet deyin adını doğru koyun.

    Yanıtla (23) (2)
  • TUĞRA / 11 Şubat 2023 13:15

    Bu felakette millet iki enkazla boğuşmak zorunda kaldı . Biri deprem enkazı. Diğeri devlet enkazı!

    Yanıtla (20) (3)
  • takva s. / 11 Şubat 2023 13:18

    devlet den, hükümet yani tek adam olan reis denilen başkan sorumlu.Lafı çarpıtmayın.kıyıdan dolaşmayın.Erdoğan kendisi söyledi.kaybolan koyundan kim sorumlu diye...

    Yanıtla (12) (0)
  • Cahil Bir Okur / 11 Şubat 2023 13:16

    Belli kanallar üzerinden yeni algı parazitleri oluşturuyorlar.Depremin dış güçler tarafından (ABD) yapıldığını: Tesla kanunları, Haarp teknolojisi üzerinden yürüyorlar.Boğaza gelen ABD gemisi tarafından yapıldığını iddia ediyorlar. Her seçimde 9 defa çıkardıkları imar afflarının vebalinden kurtulmaya çalışıyorlar. Zira binlerce masum vatandaşın kanı, milyarlarca lira zarar hanelere yazılmış durumda.Arsızlık ve sahip oldukları güç ile ellerine geçen her çamur ve çirkefi muhalefete atıyorlar.

    Yanıtla (18) (1)
  • Levent Kahraman / 11 Şubat 2023 13:02

    Analizleriniz mükemmel, eksiksiz. Kaleminize sağlık.

    Yanıtla (4) (2)
  • HAYRETI MUCIP / 11 Şubat 2023 12:53

    E vet , tek kelimeyle 'devlet vatandaşın üstüne yıkıldı' ! Daha ne denir ki !

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 12:53

    Bu felakette devlet milletin hızına yetişemedi. Devlet çok hantal millet ise çok hızlı hareket etti. Hızlıca deprem bölgesine varan ve görev bekleyen, can kurtarmada en önemli araç olan yüzlerce iş makineleri bunun ispatı oldu. Ancak hantal devlet onları organize edemedi. Zamanın altın değerinde olduğu o saatler boşa geçti. Çok yazık oldu çok.

    Yanıtla (6) (0)
  • Saadet / 11 Şubat 2023 10:18

    AKP, 21 yılda kaç kere deprem araştırma önergesini reddetti, kaç kere imar affı ile kaçak yapıları affetti, 36 milyar $ deprem parasını neden çarçur etti. Bilen var mı? "Bunlar kader planının içerisinde olan şeyler" değildir.

    Yanıtla (28) (2)
  • Sayit Karabulut / 11 Şubat 2023 12:14

    şu anda mecliste sırasını beklemekte olan bir imar affı kanun teklifi de cabası. Son gelişmelerden sonra artık gündemden düşer amma anlayış bu maalesef.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ali Sinan / 11 Şubat 2023 15:42

    Sinan Aygünün Togo kuleleri yeni imar affı ile yıkılmaktan kurtulmuş gibiydi, gelin ata binmiş,ya nasip demiş

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 12:49

    Kader diyerek sorumluluktan kaçmaya çalışıyorlar. Kader diyerek haşa sümme haşa Allah sorumlu diyorlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okumaz / 11 Şubat 2023 12:45

    Halkımız duygusal. Canını istesen verir. Fakat felaket başımıza gelmeden başkasından ibret almıyoruz. Gelse bile birkaç yıl sonra unutuyoruz. K.Maraş depremleri milat olsun diyeceğim ama 99 depremlerinden ibret aldık mı ki bu depremlerden ibret alıp gereğini yapacağız. Siyaseti suçlamak kolaycılık, türbine oynamak. Seçen biziz, EYT'ciler kadar depremciler olsaydı keşke. Talep mi ettik? Önlemleri almadılar da ne oldu? Oy verdik. Hatamızı kabul etmek çözmemizin ilk adımıdır. Hata bizde...

    Yanıtla (9) (0)
  • Ülkücü / 11 Şubat 2023 12:39

    """""İlber Ortaylı: "Geleceğimiz gençler vatanlarına sahip çıkıyorlar. Gece gündüz demeden yardıma koşuyorlar. Bugün Yenikapı Yardımlaşma Merkezi’nde gördüğüm gözler bize geleceğin aydınlık olduğunu gösteriyor. Helal olsun sizlere…""""" """TürkMilletinin güzel evlatlarını "Zillet-İllet" diye aşağılayanlar bu söz size cevap olsun. Türk Milleti var olsun.

    Yanıtla (20) (0)
  • A. Arslan / 11 Şubat 2023 12:34

    Başbakanken Cumhurbaşkanını seçti, Cumhurbaşkanıyken Başbakanı seçti. Premium Cumhurbaşkanıyken sevinçte tek yetkili ekran yüzü, kederde kadere iman eden kuzu oldu. Millet de bu saçmalıkların hepsine onay verdi. Cinayet, çığ, deprem, enflasyon, göçük, iltica, mafya, pandemi, sel, talan, terör, yangın ve yolsuzluk katastroflarının her biri milletin nezdinde bitmeyen teyakkuz hali, onulmaz yaralar, teleolojik siyasi ajandaya müteallik ciddi görünümlü istatistikler ve toplumsal kutuplaşma bıraktı.

    Yanıtla (24) (3)
  • reis d. / 11 Şubat 2023 12:32

    Milli futbolcu, “Hatay’a kimse gelmedi, devlet nerede?” diye ağlıyor. Saray’daki kendisinden bekleneni yapıyor: “Yalan haberlerle insanımızı birbirine düşürmeye niyetlenenleri takip ediyoruz. Günü gelince tuttuğumuz defteri açacağız.”

    Yanıtla (24) (2)
  • yetim hakkı / 11 Şubat 2023 12:31

    devlet den hükümet yani tek adam olan reis denilen başkan sorumlu.Lafı çarpıtmayın.kıyıdan dolaşmayın.Erdoğan kendisi söyledi.kaybolan koyundan kim sorumlu diye....

    Yanıtla (17) (1)
  • Alıntı / 11 Şubat 2023 12:14

    ★Ahbap’a verilen paralar nereye harcanıyor diye soran yandaş! ★128 milyar dolar nerede diye sordun mu? ★Zarrab çarkı üzerinden milyarlarca dolar hortumlandı sordun mu? ★Deprem vergileri nerede diye sordun mu?

    Yanıtla (40) (2)
  • Mamosta / 11 Şubat 2023 12:14

    Yıl 1999 Gölcük depremi. O zamanlar Yeni Şafak’ta yazan şimdiki akp sözcüsü Ömer Çelik şöyle bir köşe yazısı yazar; milli birlik ve beraberlik söylemleri ile beceriksizliğini örtemez bu milleti susturamazsınız. Evet, Ömer Çelik şimdi de bağrı yanmış, ocağına ateş düşmüş bu halkı susturamayacaksınız. 21 yıldır bu ülkeyi siz yönetiyorsunuz. Bu halkın kafasına gökten taş düşse sorumlu sizsiniz.

    Yanıtla (25) (2)
  • Dertli / 11 Şubat 2023 10:22

    Benim dedem derdi ki oğlum ar damarı çatlamış insandan korkarım çok tehlikeli olur derdi de pek anlamazdim dün bir program da üç beş kişi bir araya gelmiş ahbap kim ya ona bir milyar lira teslim edilemez diyor ey be cahil bu parayı ahbap a niçin veriyorlar diye niçin sormuyorsun sebep nedir ne olabilir

    Yanıtla (19) (2)
  • İbrahim Cevahir / 11 Şubat 2023 12:11

    Babanın dediğinden o kadar çok var malesef ve rahmetli ismet İnönü 'nün dediği gibi davranmak zorundayız,bu Kul hakkıdır.

    Yanıtla (6) (0)
  • İbo / 11 Şubat 2023 10:55

    Ucuz politikacıların dünya halklarını birbirlerine düşman etme politikaları, o halklar tarafından silindir gibi ezilmiştir. İngiltere, İspanya, Yunanistan, Fransa, Ermenistan, İsrail, Meksika ve diğerlerinin gönüllüleri canla başla enkaz altından Türk vatandaşlarını çıkartmaya uğraşıyorlar. Bir can kurtarınca büyük sevinç duyuyorlar. İnsanlık ölmemiş.

    Yanıtla (16) (3)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 11:12

    Bir kaç yıl önce İsrail'edeki orman yangınlarını söndürmek için Türkiye de yardıma koşmuştu.Türkiye kendi dışındski ülkelere yardıma koşmada dünya birincisidir.Bunu bütün dünya da bikmektedir.

    Yanıtla (3) (6)
  • İbrahim Cevahir / 11 Şubat 2023 12:04

    Bravo adaş koltuk 1 arkasına eklenenler hep 0 değerinde ;

    Yanıtla (1) (1)
  • Mustafa / 11 Şubat 2023 05:27

    Asıl yargılanması gereken halkın cebindeki parayı da alıp projeden fazla kat çıkılan binalar bataklığa dereyatagina yapılan binalara çürük bitik derme çatma binalara imar affı çıkarılması emri veren bu kanuna mecliste evet oyu veren milletvekillerinin yatacak yeri yoktur.boyle bir devlet sanırım dünyada yoktur.

    Yanıtla (10) (4)
  • Okur / 11 Şubat 2023 08:18

    İmar affına evet oyu veren milletvekilleri yargılanmalı ve cezalarını cekmelidir. Bu insanların vebali bu vekillerin ustundedir.

    Yanıtla (15) (0)
  • Ali / 11 Şubat 2023 08:31

    Bina yaptıği yerin dere yatagı oldugunu vatandaş görmemis mi.Bilmiyor muydu vatandaş oranın dere yatagı oldugunu.

    Yanıtla (1) (9)
  • Okur / 11 Şubat 2023 08:42

    Kardes devlet izin vermeyecek yapamazsın dere yatağına diyecek vatandaş yaparsada gelip yıkacak devlet.

    Yanıtla (12) (1)
  • sinan / 11 Şubat 2023 11:46

    On milyonlarca aftan yararlananlara alkışlayanlara bunları görmezden gelen ve destekleyenlere ne demeli

    Yanıtla (1) (0)
  • Musta / 11 Şubat 2023 12:02

    Ali, sana yazacak çok şey var ama burası tweeter değil. Yine maraba olarak gördüğünüz vatandaş sorumlu ama Ezoterik güçlere sahip Yüce Yönetici sorumlu değil senin kafayla.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hektor / 11 Şubat 2023 12:00

    Devleti liyakatsiz adamlar işgal etmiş kendilerini yönetmekten aciz adamlar yönetici yazık Reis bu adamları cokmu aradın yazık ülkeyi bitirdin.

    Yanıtla (11) (1)
  • Ahmet / 11 Şubat 2023 02:28

    Bir yilda yikilan evlerin yerine yenisini yapma sozu verdiler.Madem boyle bi gucunuz vardi ,21 yildir neden yapmadiniz ? Bu ifade canlarimizin goz gore gore gittiginin itirafi degilde nedir ? Gidilmeyen yol,inilmeyen hava alani,gecilmeyen köprü ,girilemeyen saraylar ,istenmeyen multeci ile dolduracaginiza her yeri,ev yapilsaydi memlekette ,gitmeyecekti canimiz.

    Yanıtla (11) (3)
  • Erkan / 11 Şubat 2023 11:52

    Of offff, budur!

    Yanıtla (2) (0)
  • Murat / 11 Şubat 2023 11:44

    Sorunu 2021 büyük orman yangınlarından bu yana "devlet buhranı" olarak tanımlıyorum. "Kıtlık, yolluk" anlamıyla buhran. Ekonomiden eğitime, dış siyasetten mülki idareye... her alanda karşımıza çıkan temel sorun.

    Yanıtla (13) (1)
  • Kararsız / 11 Şubat 2023 11:29

    Eski vekil mi, vekil eskisi mi?

    Yanıtla (8) (0)
  • Abid / 11 Şubat 2023 11:24

    ,,,,,hani biz SİZİN!! ,,,,,,h ı Z m e T ç i n i Z ! dik. Kravat -Çeket,,,, dolaşmak neyin nesi, Ey,,,,Sayın Soylu,,, O kot puntulu giyindiğin, ((su izi belli olması için, yoksa diğer puntullarda beli olmiyir)) Kot puntol,,,avcu yeleGi giyip davransan ya,,,,

    Yanıtla (8) (0)
  • veli / 11 Şubat 2023 11:22

    Muhteşem bir başlık. tek başına yazının başlığı bile tüm olanları en güzel şekilde açıklıyor. Tebrikler İbrahim bey

    Yanıtla (12) (2)
  • Veli / 11 Şubat 2023 11:17

    Tek kişilik merkeziyetçi yönetim inadıyla AFAD dışında hiçbir kuruluşun yardım ve kurtarma hizmeti vermesine tahammül edemeyen, kendi ordusunun askerini bile ilk iki gün afet alanlarından uzak tutan bir zihniyetin ortaya koyduğu hasar tablosunu kutuplaştırma örtüsüyle örtemezsiniz. Meseleyi laiklerle dindarların, sağcılarla solcuların kavgası diye gösteremezsiniz bu saf millete. Milletimiz saftır, aptal değil...

    Yanıtla (15) (1)
  • Adem / 11 Şubat 2023 11:16

    “Böyle bir günde” sustuğuna bakmayın, zamanı gelince konuşacak millet. Üstüne yıkılan şeyin beton molozundan ziyade yanlış yönetim olduğunu, altında bırakıldığı enkazın aslında kendini devlet diye göstermeye çalışan marazi bir siyaset olduğunu milletin görmemesi, fark etmemesi mümkün mü?

    Yanıtla (6) (0)
  • Adil / 11 Şubat 2023 11:16

    Birileri "Yardima koşan filan dernek engellendi, zorluk çıkarıldı" diye yazılar yazdı.Ama o adı geçen dernekten açiklama yapıldı ki " Biz herhangibir engelleme ile karsılaşmadık" diye.Şunu demek istiyorum yazılanlara inanmayın.Üç dogrunun yanina beşte yalan katıp yazıyorlar.

    Yanıtla (3) (9)
  • Mosi / 11 Şubat 2023 09:06

    Sayın yazar, millet devletle birlikte , devletin gösterdiği şekilde hareket ediyor.Erdogan'ın(devletin) deprem bölgesinde olması milleti rahatlatıyor,. Güven veriyor. Yani millet devlet ayrımı yok. ; millet devlet,devlet millet.

    Yanıtla (2) (51)
  • misafir / 11 Şubat 2023 09:55

    Depremzede Erdoğanı değil enkaz altındaki kardeşini çocuğunu kurtaracak kurtaracı bekliyordu oda iyi organize olmuş ordu idi 36 saat boyunca yoktu niye acaba senin çocugun enkaz altında olsa kimi beklerdin çok merak ediyorum

    Yanıtla (17) (0)
  • Bay Kamil / 11 Şubat 2023 09:56

    İnsanların ne Erdoğana ne tek adamın içini boşalttığı kurumlara zerre güveni kalmadı. New yorktaki Tügva binasına paraları gömen 150 yıllık Kızılay'a, başına tarikat kitabı yazmış bir imam gelen Afad'a siz güveniyor musunuz? Onun için millet Ahbap gibi kurumlara yardım yağdırıyor. Yanlış anlaşılmasın oraya imam da lazım ama Afad'ın başına değil.

    Yanıtla (30) (1)
  • Mert / 11 Şubat 2023 09:56

    Devlet kurumlardan, bu kurumları sağlıklı işletip vatandaşlarının hizmetine sunan yasa ve kurallardan oluşur. Devlet=X şahsı değildir.

    Yanıtla (12) (0)
  • Turgay / 11 Şubat 2023 10:38

    Okura: Ağzımı bozdurma git bunları enkaz altında yakınlarından bir umutla haber bekleyen insanlara anlat. Halkın içindeymiş, eğer bu halka güveniyorsa bıraksın korumalarını da öyle gezsin görelim bakalım. Aslında eminim ki çok insan yazdıklarımı ama daha fazlasını gönlünden geçiriyor ama yazamıyor.. Ama az kaldı.

    Yanıtla (19) (2)
  • Musta / 11 Şubat 2023 11:12

    Türk Dünyası, diğer dünya ülkeleri seferber oldu. Bunu Anadolu İnsanın için yapıyorlar. Depremden sonra “Yüce başkana olan saygılarında tüm dünya seferber oldu” gibi reklam faaliyeti yapmayın diye önden söylüyorum, Sevgili Sahte Muhafazakalara.

    Yanıtla (8) (0)
  • Musta / 11 Şubat 2023 11:16

    Ayrımcılık yoksa, neden Ahbap, Babala gibi yardım ekiplerini kötülüyorlar? Ayrım bariz şekilde var. Ama ayrımı yapan sesi en çok çıkıp karşı tarafı bastırmaya çalışanlar. Bölgecilik yapanların klasik taktiğidir.

    Yanıtla (7) (0)
  • mavideniz@ / 11 Şubat 2023 04:34

    Deprem yönetmeliğine uygun olmayan binalar yıkılırken.İnşaat mühendisleri odasının binası o yıkıntılar arasında sapasağlam ayakta duruyordu.Camları bile çatlamayan bina ; Bu afetin kader planı değil cinayet olduğunun resmi belgesi olarak tarihe not düşüldü. " Gün gelir sanma hesap sorulmaz Dayanır kapına pir sultân ölmez " Bunu da unutmasınlar.

    Yanıtla (9) (1)
  • O aslan / 11 Şubat 2023 11:02

    Bence tek suçlu varsa o da kader. Madem bütün bunlar kader se, bu isyan niye.

    Yanıtla (1) (0)
  • İbo / 11 Şubat 2023 10:58

    Şu durumda bile oy peşinde koşan politikacıları gördükçe çileden çıkıyorum.

    Yanıtla (13) (1)
  • Hamdi / 11 Şubat 2023 10:56

    Depremde bile siyasi ranta dönük gösteriş ve söylemlere tanık oluyoruz. Birileri suçunu birilerine yamamaya çalışma derdinde. Hani derler ya . Koyun can derdinde kasap et derdinde. Bir Tv muhabiri anlatıyor. Depremin 3. günü yıkıntının içinden ' Yok mu bizi kurtaracak diye sesler geliyor. Bir Allah ın kulu ortalıkta yok.. Bu nasıl koordinasyon. Bir çok vatandaşımız depremden ziyade koordinasyonsuzluktan hayatlarını kaybettiler.

    Yanıtla (18) (3)
  • VECİZE / 11 Şubat 2023 00:55

    "İtibardan tasarruf olmaz" ama depreme hazırlıktan olur.

    Yanıtla (61) (6)
  • Turgay / 11 Şubat 2023 10:56

    Harikasınız. Bu sözünüz gerçekten Vecize olacaktır.

    Yanıtla (2) (0)
  • İstanbullu bir okur / 11 Şubat 2023 01:02

    Bu yorumu yazıp yazmama konusunda,kendimi o kadar zorladım ki,tarif edemem.Bugünden,bu acıdan,kimki,siyasetine bir artı peşindeyse,hizmet ötesinde politik çıkar peşindeysa,şu veya bu taraf,kilik,grup varsa tek ama tek kelimeyle ayaklarım altındadır.Yeteeeer ancak,nasıl daha dayanışma,iyi yapılabilir.Bugün hükümet öyleee,muhalefet böylenin hepsi birbirinden sapır saçma ve ahlak yoksunu diyorum.Vicdan,vicdan,vicdan.Syglr.

    Yanıtla (1) (13)
  • Okur.... / 11 Şubat 2023 10:49

    Onun için iki yakamız bir araya gelmiyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Turgay / 11 Şubat 2023 10:47

    İbrahim bey makalenizin başlığı herşeyin özeti olmuş. Gerçekten bu sözün üzerine söz olmaz. İzin verirseniz bu sözlerinizi bazı platformlarda kullanacağım.

    Yanıtla (8) (2)
  • Musta / 11 Şubat 2023 10:43

    Mahalle ve köy evleri kurulmalı. Devlet nedir? Devlet yöneticisi kimdir, milletine görevi nedir? Tek tek anlatmalı. Aksi halde devlet kutsayıcıları, devleti milletin üstünde bir hiyerarşi zannediyor. Başkanı bir ilah, milleti kul görüyor ve gösteriyor.

    Yanıtla (22) (2)
  • CEMO / 11 Şubat 2023 10:38

    Başına bir hal gelirse canım, dağlara gel dağlara.

    Yanıtla (4) (3)
  • O aslan / 11 Şubat 2023 10:33

    Türkiye de ki müteahhit sayısı Avrupa da ki müteahhit sayısı nin kaç katı. Başka izaha gerek var mı. Üç kuruş parası olan müteahhit oluyor. Git bak bakalım bu iş Avrupa da nasıl oluyor. Ey sonra onlar gâvur biz müslüman. Günaydın.

    Yanıtla (15) (2)
  • Ali İncirci / 11 Şubat 2023 10:28

    Acımız, matemimiz büyük. Allah ölenleri rahmetiyle "hoş geldin ey güzel kulum" diye karşılasın, yaralılara şifa, yakınlarına sabır versin. Afrin dahil 11 il(AKP+MHP), 1 il CHP yönetiminde. İlahi TOKAT mesajı esas olarak %90 oranında AKP zihniyetinedir. Bu mesajı anlayıp siyasetten çekilip gece gündüz tövbe etmeliler. Esas Mesajın kendilerine olduğunu anlamazlarsa çok daha büyüğünün geleceğinden korkarım.

    Yanıtla (9) (5)
  • Büyük / 11 Şubat 2023 10:28

    Ortada bir devlet var mı yok mu hep birlikte izliyoruz. Ama büyük bir milletin hala çok büyük olduğunu ve yıkılmayacağını bir kez daha gördük. Yaşasın BÜYÜK TÜRK MİLLETİ!

    Yanıtla (21) (2)
  • Okur / 11 Şubat 2023 10:20

    Çok manidar! Dünya bankası, 1 milyar 700 milyon dolar kaynak gönderecek! Bu kaynağı Merkezi yönetime değil, proje karşılığı yerel verecek!

    Yanıtla (21) (1)
  • Mehmet / 11 Şubat 2023 10:19

    Elbistanlı olarak ilk saatte kurtarma ekibi yemek ve gida ile yanımızda olan Mansur başkanımıza minnettarız.Kapi kapı gezen ekibine teşekkür ederiz.Yine özellikle ülkenin her yerinden gelen yardımlar anlatılmaz.Bu millet devlettir.O kadar gıda varki 6 ay yeter

    Yanıtla (8) (0)
  • SABIR YAHU / 11 Şubat 2023 10:00

    Tarihte gördüğümüz en büyük felaketlerden birisiyle sınanıyoruz. El ele omuz omuza yaralarımızı sarabiliriz diye bakarken,siyasi menfaatlerimiz için birbirimizin gırtlağını sıkmıya çalışıyoruz,muhalif -muvafık demeden böyle bir günde politik kazanç peşinde koşan zihniyete lanet olsun ! Yapmayın,kırmayın kalpleri törpülemeyin kardeşliğimizi. Binlerce Km. uzaktan gelen yabancı bize destek oluyor,biz birbirimizi yiyoruz çok yazık her kimseniz çok yazık ! Yapmayın bunu...SABIR YAHU ! Biraz daha..

    Yanıtla (6) (11)
  • Musta / 11 Şubat 2023 10:07

    Okura: Hacı sen ne diyorsun. Ortada deprem öncesi kontrolsüzlük varsa, deprem sırasında da beceriksizlik ve kibir varsa niye ses çıkarmayalım. Siz heralde İslamı sadece suspus Sabır dini sandınız. Hak, liyakat, sorumluyu sorumlu tutma konularını neden gizliyorsunuz? Neden? Soru sorarak, sorumluyu işaret ederek de sabredilebilir, kardeşlik korunabilir: Engel bir durum yok yani. Ama sen kendine şunu sor, neden ASIL sorumluyu sorumlu tutamıyorsun. Neden bunu yapmaktan Korkuyorsun veya kutsuyorsun?

    Yanıtla (17) (4)
  • Sahin . / 11 Şubat 2023 03:41

    "Bütceyi en az 850 milyonTL belirledik, "İki gün içinde Hatay"a 200 aile için konteynrler gitmeye başlayacak. Okulları onaracağız. Yaşlılar için bakım evleri Rehabiltasyon mekezleri., Öğrenci yurları açacağız Günlük her ihtiyaç için bölgede olacağız. Haluk Levent. Ne isterler bu güzel insandan? Niye güvenilir değil diyorlar yoksa kendilerindenmi pay biçiyorlar..Suçu insan olmakmı ?

    Yanıtla (21) (1)
  • Muhalif / 11 Şubat 2023 10:03

    Adam Afad da bizim Ahbap ta dedi ama çekemiyorlar

    Yanıtla (7) (0)
  • Musta / 11 Şubat 2023 09:54

    Milletin üstüne devletin yıkılmaması için Milletini sevenlerin kritik yerlerde olması gerekir. bu milletten hazetmeyen veya maraba olarak görenler değil ki bunu aslında çok belli ediyor, biz görmek istemiyoruz.

    Yanıtla (8) (1)
  • O aslan / 11 Şubat 2023 09:48

    Doğrudur devlet yıkıldı sayın kiras. Ama devletin işlevini kurulma ve ortaya çıkiş amacını bilmeyene devlet çöktü dediğinde gülüp aval aval bakıyor, devlet çöker mi işte duruyor diyor. Devlet kurumları bir canlının uzuvları gibidir. Bunlarin birinin sakatlığı halinde bütün vücut arıza verir. Çünkü hepsi biri birini tamamlamak için vardır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmet Dursun / 11 Şubat 2023 09:48

    Ülke olarak gerçekten bıktık. İlkellikten, 3 Y'den (Yasaklar, yolsuzluk, yoksulluk) Adaletsizlikten, hukuksuzluktan, devlet kurumlarının içinin boşaltılmasından, sırf imam hatipli diye liyakatsız kişilerin yüksek makamlara getirilmesinden, bir türlü gerçekleşmeyen yalan olan vaadlerden, insanların kutuplaştırılmasından bıktık. Artık kimin neci olduğuna bakmadan kucaklaşmayı o kadar çok özledik ve de ihtiyacımız var ki.

    Yanıtla (9) (0)
  • Bekir / 11 Şubat 2023 09:47

    Devleti begenmediniz.Bir enkazın başında 60 - 70 tane saga sola bakarak dikilen renkli renkli kıyafetler giymiş sözde kurtarıcıları begendiniz mi.Ya peki enkazlardan ganimet arayıp aşıranları , enkazlardan kurtarılan çocukları kaçıranları , aldıgı yardımları başka yere depolayıp sermaye yapanları begendiniz mi.Bazı istisnalar hariç bu ülkenin gercegi bu.Siz beğenmesenizde variyetimiz iste bu.

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 09:46

    Deprem de mi allahin lutfu haline getirilecek bekleyip gorecegiz.

    Yanıtla (11) (1)
  • ömer / 11 Şubat 2023 09:26

    Kahr oluyorum lütfen birbirimizle didismeyi birakalim hep beraber insanlara yardima konsantre olalim. Yardimlarin tek elden toplanip dagitilmasi önemli Rüstünü ispat etmis diger birkac dernegimizin Ahbap,Ihh,Mazlumder vb. organize calismasi önemli. Dedikodularin önüne gecmek icin Sayin yetkililerimiz bir kararnameyle mevcut tüm siyasi partilerin katilimiyla ortak AFAD yönetimi hemen ACIL olarak olusturmalidir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 09:21

    Çok uyarılar olmuştu bu çağda bu kafa ile olmaz diye, kimse dinlemedi! Türkiye artık İran ve Rusya gibi demokrasi dışı geri bir ülke oldu.

    Yanıtla (7) (1)
  • Recep es / 11 Şubat 2023 09:04

    Depremin ilk anlarında olayın büyüklüğüne vakıf olamadılar ilk 60 saatte ne yapacağını bilmediler tepki geldikçe harekete geçtiler ama organize olamadan kaos halinde neden şikayet varsa ona yüklenerek 6 gün geçti hala bir organizesizlik yardım eşyalarını bile dağıtmıyorlar.

    Yanıtla (16) (1)
  • Sami Tezcan / 11 Şubat 2023 08:48

    Bazı arkadaşlarım, depremle ilgili eleştirilerimi haksız buluyorlar. Depremin on ili birden etkilediğini, her yere aynı gün müdahale edilemeyeceğini, yardımın gidemeyeceğini biz bilmiyormuyuz! biz salakmıyız. Bizim itirazımız/isyanımızın nedeni beceriksizliliğe, acemiliğe, koordinesizliğe, iş bilmemezliğe, bir şeyler yapmak isteyenlere engel olunmasına. Bizim isyanımız, İlahiyat Fakültesi mezunu birinin AFAT Bşk.yapılmasına

    Yanıtla (13) (3)
  • Ahmet Zengin / 11 Şubat 2023 08:47

    Cumhurbaşkanlığı sistemini savunanlar devletin "hızlı ve etkili" karar alması için bu sistemin gerektiğini anlattılar...anlattılar... Sonunda tüm yetkileri RTE tekeline aldı. Kurumlar yetkisizleşti, yöneticiler inisiyatif almaktan korkan sadece "Cumhurbaşkanının Talimatını" bekleyen ehliyetsiz kişilerle dolduruldu. O tek yetkili büyük afette ZAMANINDA, ETKİLİ VE DOĞRU KARAR alamadı. Sonuçta enkaz altında binlerce masum donarken devlet ortada yoktu. Bunun "hesabı" Birgün mutlaka sorulacaktır....

    Yanıtla (17) (3)
  • Müstakim / 11 Şubat 2023 08:25

    Depremin yarattığı acıya ve üzüntüye iktidar cenahının söylem ve yaklaşımları eklenerek acımızı büyüttü. İktidar değiştiği zaman kızılay afad..gibi kurumlara yardım etme kararı aldım. Yapılan yardımları atadıklarına yüksek maaş olarak dağıtanlara güvenim kalmadı. Hele bundan sonra toplanacak vergilerin bu iktidar tarafından yağmalanmasına izin verilmemesi için uzaklaşmaları gerekiyor.

    Yanıtla (16) (0)
  • Özcan şahin / 11 Şubat 2023 08:01

    GÜNAYDIN yazınız ve yazıları okudum çoğu mantıklı iktidar 72 SAAT NE UYSPACAĞINI BİLEMEDİ herşeyi yüzüne gözüne bulaştıdı bulaştırıyor TEK İDOLLERİ PARA vatandaşa para vereceklermiş birde MAAŞLARI ERKEN ÖDEYECEKLERMİŞ PARAY ÇEKECEK BANKA MI KALDI ONLARDA YIKILDI ÜLKE ÜZÜNTÜDEN KAHROLDU EFENDİM İNŞALLAH SONOMUZ İYİ OLUR

    Yanıtla (14) (1)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 07:54

    Turkiye Erdogan iktidarina ragmen yaralarini sarmaya calisiyor.

    Yanıtla (32) (2)
  • Murat / 11 Şubat 2023 07:37

    "Hem kendini başıboş zannetme. Zira şu misafirhane-i dünyada, nazar-ı hikmetle baksan, hiçbir şeyi nizamsız, gayesiz göremezsin. Nasıl sen nizamsız, gayesiz kalabilirsin? Zelzele gibi vakıalar olan şu hâdisat-ı kevniye,( tabiat hadiseleri) tesadüf oyuncağı değiller."

    Yanıtla (3) (7)
  • Özkan / 11 Şubat 2023 06:51

    Başlık her şeyi özetlemiş...

    Yanıtla (8) (1)
  • H.bulat / 11 Şubat 2023 06:50

    Ağustos 2022 de çok değil 6 ay kadar önce Türkiye genelinde 244 bin binanın kullanılamaz olduğu bakanlıkça tespiti yapılıyor. Sadece o kadar.Gereken yapılsaydı. Bu evler boşaltımdaydı.Bu kadar felaket yaşanmazdı.... Binalar her zaman yapılır. Giden canlara gelmez gayrı....

    Yanıtla (10) (0)
  • Okur yazar / 11 Şubat 2023 06:22

    Birileri yine depremi Suriye KHK gibi konulara ilahi yoldan bağlamaya çalışmış. Bu tipler de bir an önce yağmacı muamelesi görmeli. Yok devletimize bağlıyız palavrasına inanılmamalı. Yağmacı da muhtemlen devletine bağlıdır.

    Yanıtla (8) (4)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 06:16

    Yillardir sivil toplum orgutu olarak kakalanan cemaatler nerde? Hangi toplumsal ihtiyaca el uzattilar. Varsa yoksa kendileri, muritleri degilseniz yardim mardim goremezsiniz.

    Yanıtla (19) (3)
  • TB / 11 Şubat 2023 05:58

    Daha güzel bir başlık olamazdı İbrahim Bey, ellerinize sağlık! Bu hükümet, milletimizin üstündeki en büyük yüktür, mutsuzluk ve huzursuzluk kaynağıdır. Liderinin, halkının en az yarısına hakaret ettiği, sevmediği bir devlet yönetimi anlayışı olamaz. Olursa da bu millet yardımını "sana" değil, inandığı, güvendiği, kendini "sevene" yapar. Yazık ettiler ülkemize...

    Yanıtla (24) (3)
  • Hasan / 11 Şubat 2023 03:28

    İktidarın nimetlilerinin mazeret vesaire üretmesi, siyasi rantiye açısından anlaşılıyor. Ama şu cibildak yandaşlarının, iktidarı gözü kapalı savunmaları hiç anlaşılır bir şey değil. Sadece, A-haber ipnotizması olarak düşünebiliyorum.

    Yanıtla (15) (0)
  • Kar / 11 Şubat 2023 03:20

    "...dayanışmanın erdemini, ortak aklı, kardeşlik ve birlik duygusunu çoktan defterinden silmiş olan birileri ortak derdimizi, ortak acımızı siyasi çekişme konusuna dönüştürmekten HİÇ UTANMADILAR" maalesef...ki maalesef...

    Yanıtla (5) (0)
  • Ahmet Akdag / 11 Şubat 2023 03:14

    Buyuk ulkenin kucuk siyasetcileri, ilk secimde geldikleri yere gonderilecekler insallah!

    Yanıtla (17) (0)
  • Musto / 11 Şubat 2023 03:12

    Hayal satanlar..Devlet yıkanlar..Karabekir paşa Bağdata Alman silah ve altını taşırken Dersim bölgesinde sıkıntılar yaşar.Anadoluya hakim olamadan Emperyal olmaya kalkmışız der.Ilim ve bilim üzerine kurulan cumhuriyet 30 yıl sonra hayal satanların elinde cağı yakalayamadı.Son 20 yılda her gün millete karagöz hacivat oyunu oynandı..Hayal perdesi elim bir faciayla kapandı..

    Yanıtla (16) (2)
  • Acılı / 11 Şubat 2023 03:06

    Bu suskunluğun bir kırılma noktası olacak mı?

    Yanıtla (6) (0)
  • O k u r.... / 11 Şubat 2023 02:57

    Eski bir kadın vekil (miş) deprem bölgesinde bulunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı’na sataşıp, “İngiliz uşağı! Defol buradan” şeklinde ki ifadesi Ak partiye oy vermiş kesim dâhil millette bir karşılık bulmadı.. Keza, Sn İmamoğlu 'nun bu durum karşısındaki "bıraın arkadaşlar mudahale etmeyin, o normal değil" şeklindeki anlamlı sakinliği ve hoşgörüsü, takdire şayandı.. Sn imamoglunu buradan tebrik ediyorum..

    Yanıtla (24) (1)
  • Asker / 11 Şubat 2023 02:55

    Yabancı hakem getirelim diye ağlayanlar, Yoshinari Moriwaki’yi devlet başkanı yapalım desem beni linç ederler. Futbol takımının ‘hakkı yendi’ diye isyan eden adamlar, hayran hayran Erdoğan’ı izlerlerler. Nebati, İngiltere’ye gidip para dilenir, partisinin ‘eski’ milletvekili yardım için gelmiş ‘bu ülkenin çocuğuna’ İngiliz ajanı diye hakaret eder. Sayın yazar, bu ülkenin en büyük sorunu, geçmişte yaşayan insanlar tarafından yönetilmesidir. Geçmişte yaşayan adamlar ‘2053’ planları falan yapamaz.

    Yanıtla (13) (3)
  • Karar Okuru / 11 Şubat 2023 02:49

    Bu milletin bir kesiminde,şirk inadı var,onları yanlıştan döndürmek imkansız

    Yanıtla (11) (0)
  • Ali Rıza / 11 Şubat 2023 02:40

    Hayır İbrahim bey hayır; Milletin üstüne devlet yıkılmadı, devlet ayakta dimdik. İhtiras “hem devletin üstüne hem milletin üstüne” yıkıldı. Bu ağırlığı ne devlet ne millet artık kaldıramıyor. Mesele bundan ibaret.

    Yanıtla (10) (0)
  • Maho / 11 Şubat 2023 02:35

    Ülke tarihinde hic olmadigi kadar kötü durumda. Ekonomi bitmis, deprem ülkeyi perisan etmis. Bu ikisi daha önce de oldu ama o dönemde ülkenin sirtinda 10 milyondan fazla kacak ve siginmaci yükü yoktu, ki 4 milyon da Idlibte var. Artik AKPye oy veren kitlenin gercekleri görmesi gerekiyor. Birakin laiklere duydugunuz nefreti artik. Laikler dersini aldi. Bu öyle bir nefret ki Erdogan 2018 secimlerini parklarda cay icer, kek yerseniz, yuvarlanirsiniz vadini vererek aldi. Vaadini de yerine getirmedi

    Yanıtla (8) (0)
  • Zenolu / 11 Şubat 2023 02:23

    Gerçekten sizi anlamak zor. Devlet böylesi bir felakete yoğunlaşmak için uğraşırken, muhalefet iftira ve isyan çıkarmak derdinde. Ve ağababalarının yardımı ile iktidar sahibi olmak. CHP zaten başka hiçbir şekilde iktidar olamamıştır. Sizinde bir çift lafınız muhalefete olsun bari

    Yanıtla (1) (29)
  • Okuyucu / 11 Şubat 2023 02:22

    Şu günlerin en güzel sesi enkazdan gelen hayat eseri sesler. İktidarı ve muhalefeti, yazarları ve yorumcuları sizler biraz susun da o sesleri duyalım diyesim geliyor. Sizler zaten öncesinde olduğu gibi sonrasında da hep konuşacaksınız. Şimdi biraz susun da o hayat eseri sesleri duyalım desem, kendilerinden başkasını duymak istemeyenler duyar mı? Hiç zannetmem.

    Yanıtla (1) (7)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 02:16

    Deprem tek adamlik sisteminin guzelligini ortaya cikardi.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ahmet / 11 Şubat 2023 02:14

    10 ilde agir hasarli bina sayisi yaklasik 100 bin diyelim.bunuda 8 daire ile carpalim.800 bin ev yapar.yaklasik maaliyeti 800 milyar tl.yani 40 milyar dolar.suriyelilere 13 senede yaptigimiz harcama ne kadar ? 40 milyar dolar.yasattiklarini yasamadan olmesinler.

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 02:13

    Kotulukle mucadele etmek cok zor. Hele organize ise cok daha zor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Milli görüş / 11 Şubat 2023 02:09

    Deprem bölgelerine Hiçbir AKP'li milletvekili bakan gidemiyor halkın içerisinde gezemiyor halk burnundan soluyor ve çok Öfkeli deprem felaketinin yaşandığı yerlerde halk AKP'li vekillere Bakanlara ve yetkililere Ateş püskürüyor Bu sebeple Erdoğan talimat vermiş halkın içine girmeyin demiş AKP artık milletten oy değil selam bile alamaz.

    Yanıtla (16) (3)
  • Milli görüş / 11 Şubat 2023 02:07

    Enkaz altında on binlerce insan kurtarılmayı Beklerken feryat ederken her gün cenazeler ailelerine teslim edilirken Erdoğan canlı yayında yeni binalar yapacağım ve müteahhitlerime görev verdim dedi müteahhit dediği kendi yandaşları Mehmet cengizler Erdoğan Artık tamamen millete gözünü kapamış Erdoğan'ın tek derdi para rant beton Saltanat.

    Yanıtla (12) (1)
  • Ahmet / 11 Şubat 2023 02:04

    Yikilan bina sayisi 12 bin kusur.Bu binalarda 4 daire olsa 48 bin daire yapar.depremden once yenisi yapilsa maaliyeti yaklasik 48 milyar tl.canakkalede kimsenin dogru durust gecmedigi koprunun maaliyeti ne kadar ? Yaklasik 48 milyar tl.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 02:04

    Besinci gunde hala cadir bekleyenler var.

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okunur / 11 Şubat 2023 02:02

    Depremzedenin isyanı: "ADAM NEYİN SİYASETİNİ YAPACAK, ÇOCUĞU ORADA." Siyaseti o kadar çok sevdiler ki, dini bile alet ettiler. Hani bir söz var ya „eşeğin aklına karpuz kabuğu sokmak“ diye. Hiç yeri ve zamanı değilken zorla milletin aklına soktular. Kısa zamanda "Siyaset yapıyorsunuz" sözcüğünü besmele gibi ezberlettiler. Kendileri arandı. Bunların bir geri dönüşü olur. Yeri ve zamanı gelince, siyaset nasıl yapılırmış millet gösterir.

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar Okuru / 11 Şubat 2023 02:02

    Deprem engellenemez er ya da geç olur, sorun depreme yapılan hazırlık yeterli mi, deprem olduktan sonra yapılan müdahale yeterli mi?
    Depreme hazırlığı da deprem olduktan sonra ki müdahaleyi de devleti yöneten hükumet yapar.
    AKP'lilerin anlayamadıkları nokta burada başlıyor. Bunlar kendilerini devletten üstün görüyorlar. Kardeşim ağzınızdan burnunuzdan gelene kadar yiyin ama şunu unutmayın insanın olmadığı yerde devlet olmaz.

    Yanıtla (4) (1)
  • Yaşar / 11 Şubat 2023 02:02

    Rezalet tam anlamıyla . ülkesi ve depremzedeler için çalışan insan ve kuruluşlara kindarca ve öteleştirici bir tavır sergileyen bir cumhurbaşkanı. Millet bu günleri unutmasın dilerim. Baskıcı ve dikta yönetim ilelebet devam etmez.

    Yanıtla (7) (2)
  • Ayak Takımı / 11 Şubat 2023 01:56

    Haketmedikleri halde depremle geldiler sonuna kadar hakederek depremle gidecekler. Kader ağlarını ördü. Ne kadar kudursalar boş.

    Yanıtla (16) (2)
  • ÖZGÜR / 11 Şubat 2023 01:44

    istanbul da yaşayan biri olarak gelecek deprem de ölmeden görmek nasip olur mu bilmiyorum,,Ülkemin bilime inanan ve ülkeye rant gözüyle bakmayan, adalete inanmış, herkese aynı nazardan bakan bir kişi tarafından yönetilmesini o kadar çok istiyorum ki..

    Yanıtla (13) (0)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 01:34

    Bir dahaki depreme bu iktidarla yakallanirsak eyvah.

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 01:33

    AKP iktidari Turkiye'nin basina gelmis en buyuk felakettir.

    Yanıtla (20) (2)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 01:31

    Ilahiyatcidan AFAD muduru olursa kurtarma programinda da sadece sela olur.

    Yanıtla (26) (2)
  • Özer / 11 Şubat 2023 01:26

    Asker ilk günden kullanılmalıydı . Asker emir komuta altında en organize bir güçtür. Çoktan çadırları kurup tuvaletleri yapmışlardı. Yardımları tasnif edip çok güzel dağıtırlar dı neden kullanmazlar acaba?

    Yanıtla (10) (2)
  • o öyle değil diyen karar okuru / 11 Şubat 2023 01:24

    yanlış siyaset-kötülük tespiti çok doğru.
    bazı şeylerin açıklaması yok. düpedüz kötülük.

    Yanıtla (6) (0)
  • Oğuz Yayan / 11 Şubat 2023 01:23

    Dağıtım organizasyonu yapan birilerini bulamayan yardım sahipleri kolilerini cadde kenarlarına terkediyor. Böyle bir zamandan siyasi menfaat temin edilmez. Bu zor zamanda en az devlet kadar kapasitesi olan yerel yönetimlerle el ele koordinasyon içerisinde bu süreç idare edilir. Sırf siyaseten avataj elde edebilirler ilkel duygusu ile muhalefetin sağladığı yüzmilyonlarca dolarlık ihtiyaç malzemesi ve insan gücüne hayır diyenlere sesleniyorum siz kimsiniz? siz kirli bir tufeyli ordususunuz.

    Yanıtla (7) (2)
  • Oğuz Yayan / 11 Şubat 2023 01:22

    Kendi gazetecilerine olumsuz görüntüleri çekme kapat deniliyor. Cumhurbaşkanı yardımcısı olan bir başkası, Depremin göbeğinde çalışmayan Hatay Hava alanı pistlerini onaran Hatay ve Ankara belediyesine "siz kimsiniz" diye hırlıyor. Bir başka bakan müsveddesi "her türlü yardım ve kurtarma faaliyetini Afad yapacaktır başkalarına izin vermeyeceğiz" diyor. Yüzlerce tır yardım malzemesi şehir girişlerinde bekliyor.

    Yanıtla (6) (2)
  • İbrahim Hanif / 11 Şubat 2023 00:54

    İbrahim bey, kusura bakmayın, "milletimiz saftır ama aptal değil" sözünüze tam olarak katılmıyorum. O eski milletvekili eskisi sözde tesettürlü kadınının kin ve nefret dolu o akilalmaz bagnazca sözlerini hiç düşünmeden bilinçsizce alkışlayan %40'lik hatta belki de %45'lik bir kesim var bugün! Bunlar uzaydan mı geldi? Bunlarla mı birlik ve beraberlik şarkıları söyleyeceğiz şimdi?

    Yanıtla (62) (13)
  • Özer / 11 Şubat 2023 01:22

    Daha enkaz kalkmadan içindeki canlı cansız insanlar çıkarılmadan 15 binlira vereceğiz kira yardımı yapacağız konut yapacağız bunlar enkazdan sonra söylenecek sözler. Anlık ihtiyaçları bile karşılayamıyorsunuz. Hani çadır hani düzenli çorba hani su hani seyyar tuvalet hani ısınma yok yok yokcesetleri bile düzgün toplayamıyorsunuzmotosikletle cenaze taşıyan fotoğraf gördük. Elbiseyle yıkamadan gömülenleri tv de vatandaş ağlıyarak anlatıyordu.

    Yanıtla (9) (0)
  • Oğuz Yayan / 11 Şubat 2023 01:21

    Türkiyenin başı soğ olsun. Ölenlere Yüce Allahtan rahmet kalanlara sabırlar dliyorum. AKP'nin başkanı bu en acılı günlerde yetersizlikten bahsedenlere en kötü kelimelerle hakaret ediyor. Maraşın eski milltvekili olan kadın bir yaratık, Istanbuldan dünya kadar yardım malzemesi, ekmek fırınları, vinçler ve yüzlerce kurtarma uzmanını getiren İmamoğluna "defol git ingiliz uşağı" diyor. merak ediyorum o hatunun deprem bölgesine Istanbul Belediyesinin binde 1 i kadar katkısı varmıdır).

    Yanıtla (11) (1)
  • Lokman ihtiyar / 11 Şubat 2023 01:21

    Başka ülke de olsa AKP gibi bir parti barajı aşamaz…eşi benzeri olmayan emsalsiz bir halk olan yurdum insanı sayesinde AKP yine birinci parti…tüm dünya şaşkın; bizler de şaşkınız…böylesi bir topluluk tez konusu olarak dünyadaki saygın üniversitelerde okutulmalıdır. İnanın meydanlarda kendi seçmenine hakaret etsin yine alkış alır ulu haşmetli…çünkü halk ne dediğini dinlemiyor,anlamıyor…otomatiğe bağlamışlar…ne derse alkış kıyamet…

    Yanıtla (18) (2)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 01:18

    Depremin oldurmediklerini gecikme ve organizasyon bozuklugu katletti.

    Yanıtla (10) (1)
  • Zenci Musa / 11 Şubat 2023 01:11

    Populist Retorikler ile kalem oynatma taktikleri ,,klasik yöntemtir,,,Elbette Aptal degiliz ama zaten Saf'ta asla olmaz Musluman Şuurunda olanlar...Bize yeni şeyler soyleyiniz ve icpolitka üstü olsun..Yarinlarada yol açsın..LUTFEN...

    Yanıtla (5) (3)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 01:06

    En iyi savunma saldırıdır. esas siyaseti İmamoğlu'nu Maraş'tan kovmak isteyenler yapıyor. gelmese niye gelmedi diyecek. gelince niye geldin diyor. ne denir ki, yüce Tanrı akıl fikir versin.

    Yanıtla (13) (1)
  • karar okuru / 11 Şubat 2023 01:05

    Millet Ahbap'a resmi kurumlardan daha fazla guveniyor. Ahbap'a cokerlerse bagislar sip diye kesilir. Olan depremzedelere olur. Resmi yetkililer Ahbap'i sorgulayacagina kendilerine neden guvenilmedigini sorgulasin.

    Yanıtla (16) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2023 01:03

    Bir ülkeyi yalanlarla, maniplasyonlarla, algı yönetimleriyle, gerçeklerin üzerini örterek, yalan yanlış propagandalarla, sloganik söylemlerle ila nihayet yönetemezsiniz.

    Yanıtla (7) (2)
  • BirOkur / 11 Şubat 2023 00:59

    Cumhurbaşkanlığı yönetim sistemi ile, hükümetin ülkeyi sürüklediği nokta ve sonuçlarını görüyoruz şu anda. Kızılay ortada yok. Geçmişte doğal afetlerde depolarında hazır tutuğu çadırları hızla bölgeye sevkeder ve kurmaya başlardı. Şimdi AFAD çadır siparişi veriyor, daha bunlar dikilecek bölgeye gidecek… çadır gidiyor, çadırın içinde bir ekipman yok. Isıtıcı yok. Bir piknik tüpü dahi temin edemiyor ısınmak için. Yazık, çok yazık.

    Yanıtla (5) (1)
  • Düşünen / 11 Şubat 2023 00:54

    Safız ama aptal değiliz Hiç mi hiç Allah'ın inayetiyle cahil değiliz

    Yanıtla (10) (2)
  • F.A / 11 Şubat 2023 00:36

    Millet gerçektende ferasetiyle olaya el koydu. Hepimiz karınca kararınca yardım ettik etmeyede devam edeceğiz. Bu ülke bizim. Hepimizin depremin altında kalan devleti yönetenede işallah 14 Mayıs’ta ferasetimizle el koyacağız. Kimsenin şüphesi olmasın

    Yanıtla (50) (6)
  • Karar Okuru / 11 Şubat 2023 00:25

    Bunlar, suskunluğun ve yutkunmanın en etkili ve yıkıcı konuşmak olduğunu bir fark edebilse ve anlayabilseler!

    Yanıtla (20) (3)
  • Hakikat Adaletoğlu / 11 Şubat 2023 00:22

    Keşke yazı iğneyi kendine batıran cinsten olsaydı. Kılıçdaroğlunun tutuklayın mesajları da eleştirilseydi

    Yanıtla (5) (54)
  • Erkan / 11 Şubat 2023 00:20

    “ Böyle bir günde” sustuğuna bakmayın, zamanı gelince konuşacak millet.”
    İbrahim bey, insanlar yaralarını sardıktan sonra çok büyük bir öfke patlaması geliyor. İktidar bunu çok iyi bildiği için ‘1 yılda yeniden inşaa edeceğiz’ falan diyip milletin gazını almaya çalışıyor. Millet çok yakında gerekeni yapacak.

    Yanıtla (50) (5)
  • tavşan / 11 Şubat 2023 00:13

    21 yıldır tek başına iktidarda olanlar Türk insanını depremde ölme kaderi ile baş başa bırakmışlar. Suriye'yi dizayn etmeye kalkanlar kendi ülkelerindeki sorunlardan habersizmişler. Cumhurbaşkanları talimat vermediği için mi eski konut stokunu yenilememişler? Yoksa itibarlı yaşamak için ayırdıkları paralardan çürük binalara para kalmamış mı bilmiyoruz.

    Yanıtla (45) (9)