İktidar tamam da AK Parti seçmeni adalet istemez mi?

CUMARTESİ YAZILARI

Dün bütün Türkiye’de cuma namazında hocalar her cuma olduğu gibi hutbede “Allah adaleti iyiliği ve yakınlarınıza yardımı emrediyor, kötülüğü yasaklıyor…” ayetini okudular. Zaten camilerde adalet lafını bol bol işitiriz. Hem cuma hutbelerinde hem de başka zamanlarda verilen vaazlarda “İslam’da adalet” konusu çok sık işlenir.

Hocalarımız çoğunlukla da örnek olarak “Hz. Ömer’in adaleti”nden söz ederler. Ondan önce İran hükümdarı Nuşirevan adaletiyle bütün dünyaya nam salmış olan bir yöneticiymiş, bu yüzden Hz. Ömer’e “İkinci Nuşirevan” demişler... Hz. Ömer geceleri devletin işlerini yaparken devletin mumunu, kişisel işleri için kendi parasıyla aldığı mumu yakarmış… Dicle’nin kenarında bir kurt bir kuzuyu kapsa hesabı benden sorulur diye korkarım, dermiş.

Rivayete göre, Müslümanların ikinci halifesi bir başka sahabeyle yaşadıkları ihtilaftan dolayı hakim huzura çıkmış. Hakim kendisine “Şöyle buyurun” diye seslenince öfkelenmiş, “Sen halife ile halktan birine eşit davranmıyorsan bu makama layık olamazsın!” diye bağırmış.

Hocalarımızın sık sık anlattığı buna benzer anekdotlardan birinin kahramanı da Fatih Sultan Mehmet’tir. Fatih yaptırdığı caminin yüksekliğinden memnun kalmayınca kızıp “Rum” mimarbaşının ellerini kestirir. Mahkemeye gidilir. Kadı hükümdarı suçlu bulur ve kısasa hükmeder. Fatih’in de elleri kesilecektir. Gayrimüslim mimar karşılaştığı bu yüksek adalet manzarasına hayran kalarak oracıkta Müslüman olur ve padişahı affeder.

Bunun üzerine elleri olmayan zavallı adamın ömür boyu geçimini sağlama yükümlülüğünü padişaha verir Kadı. Padişah bunun devlet hazinesinden karşılanmasını teklif ederse de Kadı “Hayır” der, “kendi kişisel gelirinden ödeyeceksin.”

Aslı olmasa da bu hikaye bizim mütedeyyin muhafazakar insanımızın zihin ve duygu dünyasında adalet kavramının somutlaşmış karşılığı ve “ecdadın yüksek ahlakının” nişanesi olarak yer etmiştir.

Ama bugün bu hikâyeyi göz yaşlarıyla dinleyen insanların hukuk ve adaletin pratikte icrası konusunda güncel bir meseleyle karşılaştıklarında hangi tavrı gösterdikleri de ilgiye değer bir konu.

Bunun gibi adalet temalı kıssaları dinleyerek büyümüş insanların bu kıssalardan pek de hisse çıkarmış görünmeyişleri neye bağlanmalı? Hutbelerde, vaazlarda Hz. Ömer’in adaletini, Fatih Sultan Mehmet’in hak ve hukuk hassasiyetini anlatan hocalar veya gözleri yaşararak bunları dinleyen Müslümanlar bugünkü yöneticilerden de bu doğrultuda bir tutum bekliyorlar mı?

Bakın, şunlar var: 24 Haziran seçimleri öncesinde bir TV kanalına çıkıp “Seçimi kaybedersek Belgrad Ormanları’na gömdüğümüz silahlarımızı çıkarır savaşırız” diye konuşan adam ne gözaltına alındı ne de tutuklandı. Şikayet ve suç duyuruları üzerine soruşturma başlatılınca ifade vermesi için kendisine davet gönderildi. O davete de beş gün sonra icabet etti! Yargı sürecinin nasıl sonuçlandığını söylemeye gerek yok herhalde.

Bir başka TV yayınında ise “Yanlış anlaşılmasın, doğru anlaşılsın; bizim aile 50 kişiyi götürür. Bu konuda çok donanımlıyız maddi ve manevi olarak. Liderimizin yanındayız ve asla yedirmeyiz bu ülkede, onu söyleyeyim. Ayaklarını denk alsınlar. Bizim sitede hâlâ 3-5 kişi var, benim listem hazır” diye konuşan kadın da yargının şefkatli tarafıyla karşılaştı. Ne gözaltı gördü ne tutuklama. Sabaha karşı eve basılıp götürülmedi. Hakkında açılan dava da sitedeki komşularının şikayetten vaz geçmesi üzerine düştü.

Kendi bakanlığına temizlik maddesi sattığı ortaya çıkan bakan zaten suç işlemiş değildi.

Ama yine de bu adaletsizlik tablosu rahatsız edici değil mi? Geceleri “Hazreti Ömer’in adaleti” vaazlarını dinleyip gündüzleri gazetelerde çıkan haberlere gözünü kulağını kapatmak mütedeyyin insanları huzura kavuşturuyor mu?

İktidar mensupları ne yaparlarsa yapsınlar adaletin ne şekilde tecelli edeceğinden bu kadar eminlerken, muhalif siyasetçiler, aydınlar, gazeteciler sadece ve sadece sosyal medya paylaşımlarından dolayı sabaha karşı evleri basılıp göz altına alınıyorlar. “Evlerinde ve iş yerlerinde saatlerce arama yapıldığı” açıklanıyor. Bu durum AK Parti’ye oy veren mütedeyyin muhafazakar vatandaşımızı rahatsız ediyor mu acaba?

Cumhurbaşkanının “AK Parti lideri şapkasıyla” konuşup en ağır sözlerle eleştirdiği siyasetçiler kendisine cevap verirse Cumhurbaşkanına hakaret ile suçlanıp yargılanıyorlar. Bu “adaletsizlik” AK Parti’ye oy veren mütedeyyin muhafazakar vatandaşımızı rahatsız ediyor mu acaba?

O kadar çok örnek var ki…

Mesela Sinan Ateş davasının geldiği yer, bu vatandaşlarımızın vicdanını ve içlerindeki adalet duygusunu tatmin ediyor mu?

Mesela siyasi ihmaller, kötü yönetim, rant hırsı yüzünden tren kazalarında, depremde, yangında kaybettiğimiz canların hesabının hiç kimseye sorulamıyor olması mütedeyyin muhafazakar vatandaşımızı rahatsız ediyor mu acaba? Vicdanında bir kanama olmasa bile bir kıpırdanma uyandırıyor mu? Yüreklerinde bir sızı oluyor mu? Ne hissediyorlar? Neler geçiyor içlerinden?

YORUMLAR (261)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
261 Yorum
  • Rıza / 01 Şubat 2025 15:49

    Oğullarını ve kardeşlerini iktidar sultanlık uğruna güya büyüyünce iktidarı Sultanlığı elinden alacak diye kundaktaki bebeği bile boğduran bir memlekette bu gibi adaletsizliklerin kanunsuzların haksızlıkların olması adaletin hukukun güçlünün yanında olmasına şaşırmayın, Laik Kamalizmi zorla getirip uygulatan sistemle aynı zihniyet ürünleri bu yeşil Kemalistler

    Yanıtla (10) (19)
  • okur / 01 Şubat 2025 20:24

    kendi pisliğinizi bile kemalistlere devşirmeye kalkacak kadar hemde al bu sizin yönetiminiz kemalist dediğiniz hiç bir yönetimde ne böyle hırsızlık ne böyle ülkece ahlak çöküntüsü yaşanmadı utanmak yerine hala karşı tarafı suçlamak için yırtıyorsunuz

    Yanıtla (27) (4)
  • Okur / 02 Şubat 2025 00:45

    Sizi destekliyorum. Çok önemli bir tesbit yaptınız.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 10:54

    Yanlışa yanlış demedikçe yanlıştan kurtulmuş olmazsınız. Doğrusu hem bu dönemdeki hem de o dönemdeki yanlışların yanlış olduğunu kabul etmektir. Yoksa ne samimiyetinize inanılır ne size güvenilip oy verilir. Tek taraflı hak hak değildir. Her nerede yanlış varsa yanlış de. O zaman AKP'nin Bizdenliğinden ne farkınız var. Öyleyse ben size neden oy vereyim. Bizdense eleştirme değilse eleştir. O zaman siz neyin davasını güdüyorsunuz. AKP'yi eleştir kendin aynısını yap.

    Yanıtla (1) (2)
  • İhsan Canpolat / 02 Şubat 2025 08:24

    Tahminimce yazar yorumlara bakmaz, baksa bir daha yazmaz ve daha önceki yazdıkları için esef duyar pişman olur bir dağ başında inzivaya cekilmeyi isteyebilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Recep es / 02 Şubat 2025 00:45

    Adaletin tecelli ettigini

    Yanıtla (0) (1)
  • karar okuru / 01 Şubat 2025 01:13

    Mütedeyyin olduğumuz için Allah zaten bizi affedecektir! Bu dünyada ne yaparsak yapalım yanımıza kar kalacaktır! Gerisini akılları sıra ahlaklı olup cehennemden kurtulacağını zanneden sekülerler düşünsün!

    Yanıtla (34) (7)
  • leyla / 01 Şubat 2025 13:36

    sekülerler ahlaklı değil ki. onları da gördük zamanında. bodrumu, Marmaris'i kim yağmaladı? Ege kıyılarını? dindarları en iyi okullardan kim kovdu? ne ahlakı?

    Yanıtla (4) (25)
  • karar okuru / 01 Şubat 2025 18:30

    Bütün sekülerler ahlaklıdır gibi birşey yazılmamışken bu gayretkeşlik niye?

    Yanıtla (12) (2)
  • Zekiye / 01 Şubat 2025 20:03

    Seküler ile dindar arasında fark yoktur ve zaten olmamalıdır da diyorsunuz. Öyleyse dindarlığın lüzumu ne?

    Yanıtla (4) (2)
  • karar okuru / 01 Şubat 2025 21:51

    Sekülerlikle dindarlık arasındaki fark, kavramsal olarak sekülerliğin dindarlıktan daha kapsayıcı olmasıdır. Sekülerlik, bireyin hangi inanca bağlı olduğuna bakmaz. Özgürce-başkalarına zarar vermeden, yani ahlaklı olarak-inancını yaşamasını önerir. Dindarlığı dışlamaz, ama yularını şeytana kaptırmış insanlar tarafından dindarlığın bir aldatma, baskı, afaroz ve giderek terör aracına dönüşmesine cevaz vermez. İnancın sadece iyilikle ve ikna yolu ile yayılması için ortam hazırlar.

    Yanıtla (18) (0)
  • Şükrü Samsunlu / 02 Şubat 2025 01:41

    Bütün sekülerleri ahlâksız yaptığınız için teessüf ederim, çok sorunlu bir bakış açısı Leyla Hanım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mürsel / 01 Şubat 2025 23:14

    aklı sıra istihza yapmış!

    Yanıtla (1) (3)
  • Ali Rıza / 01 Şubat 2025 23:10

    Mesele; Öteki, beriki olma meselesi değil!. Mesele; İnsan gibi insan olama, adam gibi adam olma meselesi,!!..Bu tespite var mı itirazı olan?..

    Yanıtla (3) (0)
  • okuyucu / 01 Şubat 2025 22:57

    vatandaşın sorunları ile uğraşmak yerine sürekli lak lak lak lak.boş muhabbet bol hamaset.

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 01 Şubat 2025 21:21

    gelinen noktaya kadar akpli kalabilmiş seçmen amigo seçmendir. kendi hakkı söz konusu olmadıkça hak hukuk adalet umurunda değildir.

    Yanıtla (9) (1)
  • Sever / 01 Şubat 2025 22:01

    Tayyip Erdoğan mahkum edilirken, yargılaması üç ay sürdü, Yargıtay incelemesi bir haftada tamamlandı. Erdoğan’ın ağzından, ne savcıya, ne yerel mahkemedeki hakimlere, ne de dosyayı binlerce bekleyen diğer kararların önüne çekip, bir haftada onaylayan Yargıtay üyelerine tek kelime ettiğini duymadık.
    Ekrem İmamoğlu’nun şiir okuma davası olmadığı gibi, ihaleye fesat karıştırma gibi yüz kızartıcı bir suçtan dolayı. Nerede üç ayda yargılamanın bitmesi… onuncu yıl olmuş.

    Yanıtla (0) (15)
  • Demokrat hukukçu / 01 Şubat 2025 14:31

    Antiparantez bendeniz şunu belrteyim.CHP'li değilim,muhafazakâr kökenden geliyorum.Kemalizm,komünizm, faşizm ve teokrasiye karşı, demokrat müslümanım.Bu fikrimi kimse CHP'yi savunduğuma yormasın.CHP çatısı şart değil.Hatta sağ kesimdeki CHP antipatisinden korunmak için başka bir parti veya yeni bir isim çatısı altında birleşilmesi daha uygun olacaktır.Ben Demokrasi Cephesi veya Demokrat Parti ismini uygun buluyorum.Bu uğurda herkes kendi fikirlerinden taviz verip fedakarlık yapacak.Ben dahil.

    Yanıtla (7) (1)
  • OkurM / 01 Şubat 2025 17:09

    Realist değil. Ortada Ekmeleddin ihsanoğlu gibi sembol bir kıymetli akademisyeni bile kabul edebilen chp örgütü var. Bazen haksızlık ediyoruz. Ama chp örgütü aslında bilinenden daha sağduyulu.
    Davudoglu siyasette artık bir şey yapamaz. Henry kissinger gibi perde gerisine çekilmeli. Bu gazetedeki bazı yazarlar chp yönetiminde yer almalı.
    Geniş vitrinli bir chp çok şeyler başarır.
    Yüzyıllık fay hatları bile bu yolla tamir edilebilir.

    Yanıtla (7) (2)
  • Cabbar / 01 Şubat 2025 21:41

    Sayın OkurM, sizdeki bu ilerleme, gözlerimi yaşattı. Hani, Akşener, Altılı Masayı zor durumda bıraktığı zaman, siz Akşener'i haklı görmüştünüz. Sizin gibi sağduyulu insanlar bile, Türkiye için en uygun o zamanda, ne yazık ki savruldular. Ülkemizin makus talihi budur işte. Bu savrulma psikolojisine başka konularda kendimi de katıyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahlâk ve Liyakat önemli..... / 01 Şubat 2025 21:11

    AKP yi destekleyenlerin çoğunun adaletsizlikten rahatsız olmadıklarını üzülerek görüyoruz....

    Yanıtla (13) (0)
  • Bozkurt / 01 Şubat 2025 21:41

    Ahlak kavramına en uzak olanlar; ahlak kavramini ağızlarına sakız yapanlardır .

    Yanıtla (5) (1)
  • Adk / 01 Şubat 2025 21:39

    Ben size söyleyeyim sızlamıyor. “ Sanki ötekiler bunda iyi olacak , memleketin haini ne kadar çok bitmiyor,beğenmeyen çeksin gitsin “diyorlar. Cumhurbaşkanını eleştiren herkes hain. İşin içinden çıkamayıncada “Biz ehveni şeri seçtik “ diyorlar

    Yanıtla (3) (1)
  • İhsan Canpolat / 01 Şubat 2025 21:21

    İlahi İbrahim bey içlerinde adalet duygusu aramışsiniz o daracık gönüllerde de olmuyor maalesef olsa olsa tamah hınç iştiha o kadar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 01 Şubat 2025 21:14

    Listeler yapılmış ne adaleti, listeler, referanslar ve KHK ile ihraç edilecekler hazır ötekileri de anlatıyorlar zaten kaç kişiyi listeledi götürürse kendine kalmış. Adalet mi. Tabi cumada Allah emrediyor kime emrediyor sa kimin umrunda ise..

    Yanıtla (2) (0)
  • Bir Uğradım / 01 Şubat 2025 20:52

    Adalet herkese lazım yetmez Adalet herkeste lazım der Muhammed Gümüşlü. Çok doğru bu yazıyı yazan ve bunca yorumu yapanlarda da Adalet lazım

    Yanıtla (1) (0)
  • Sade vatandaş / 01 Şubat 2025 20:49

    Temel sorun insani deyerlere sahip olmaktır. Vicdanı olmayan adaleti olmayan ötekileştiren herkimse allah sevgisi olmaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muhammet timsağan / 01 Şubat 2025 15:14

    Siz bu CHP nın hukuk anlayışının en güzel örneğini fatih portakalı ne hale
    soktular ona bile tahammülleri yok kalmiş bunlardan hak hukuk bekliyorsunuz vatanıma bir şey olmayacağina inansam inşallah CHP iktidar olurda görürsünüz hanya yı Konya yı moğultay bile size ders olmamış ben ne diyeyim sizlere Allah akıl fikir versin

    Yanıtla (3) (24)
  • OkurM / 01 Şubat 2025 16:35

    Imamoglunun politika ve icra yeteneğini konuşmak yerine, terör suçları kapsamına sokuşturulup kenara alınmak istendiği ortamda olay cepheler savaşına dönüşüyor. Böyle bir ortamda algı savaşlarında hakkaniyetli açıklamalar değil, sağlam argumantasyon füzeleri gerekir. Hakkaniyet adına yapılacak özelestiri, surda gedik açmaktır. Savaşta siperi saldırıya açık hale getirmek alkışlanmaz.
    Bu algı savaşları ortamını oluşturan kesinlikle chp ve medyası değil...
    Onlar siper savaşı veriyor sadece...

    Yanıtla (11) (3)
  • Şinasi Ceylan / 01 Şubat 2025 16:51

    Geçmişte olanları yaşamasak neyse, adaletten söz edecek olanlar bunlar değil. O kız çocuklarının üniversite kapılarından geri çevrilmesi, ikna odaları, askeri lojmanlara ve orduevine sokulmayan insanlar, namaz kılanları ve oruç tutanları takip ederek fişlemek, hatta okuduğu gazeteyi çöpleri karıştırarak tespit etmek. Hala bunlar iktidar olduğu halde, toplu taşım araçlarında başörtülülere hakaret edenler adaletten bahsediyorlar. Kusura bakmasın kimsenin bu ülkede suç işleme hakkı yok.

    Yanıtla (2) (19)
  • muzaffer / 01 Şubat 2025 21:28

    Türkiye 70 yıldır sağ görüşlü iktidarlar tarafından yönetiliyor. Bahsettiğin yıllardada sağ görüşlü partiler iktidardaydı.

    Yanıtla (11) (0)
  • okur / 01 Şubat 2025 20:20

    CHP nin hukuku gayet güzel işledi aynısını kendi yaparken gazetecilik başkası yapınca tu kaka çok güzel haddini bildirdiler yandaş felanda demeden üstelik muhalif gazeteci bu kadar azken bence örnek alın

    Yanıtla (0) (6)
  • Mehmet / 01 Şubat 2025 20:00

    Ak partiyi herşeyi ile seven seçmeni adalet ister misiniz. Yani daha dün bakan yakınını hakim atamalarında başkanın yanıma getiriyorsa adalet nerde. Vatandaşın yüzde 50si çocuğunu yakınını torpille işe sokmak için Akp de. Liyakatsız insandan hakim olur mu

    Yanıtla (6) (0)
  • Ömer / 01 Şubat 2025 17:42

    Akpli olsun olmasın mütedeyyin bireylerin adalet diye bir kaygıları yok
    İktidar hırsı gözlerini bürüdü

    Yanıtla (16) (3)
  • Bozkurt / 01 Şubat 2025 19:59

    Allah; hu ülkeyi ve halkımızi; laikçi, seküler, mezhepçi, dogmatik, faşist sol zihniyetin adalet analyisindan ve şerrinden korusun inşallah..

    Yanıtla (2) (9)
  • Abbas / 01 Şubat 2025 19:41

    Ak parti, adalet ve kalkınma (ak), ne adalet kaldı ne de kalkınma oldu

    Yanıtla (4) (1)
  • Tavşan / 01 Şubat 2025 00:21

    Marmara Denizi öldü
    Tamamı ile bizim denizimiz
    Kimsenin umrunda değil
    İlkel kabileler gibi
    Yağma peşindeyiz.
    Ülke hiç bitmeyecek gibi
    Yağmalanıyor

    Yanıtla (40) (2)
  • OKUR03 / 01 Şubat 2025 13:38

    Belediyeler, Turizm bakanlığı, Çevre bakanlığı bol miktarda arıtma tesisleri yaptılar. Fakat enerji giderleri çok fazla olduğu için çalıştırılmıyor. Bu tesislerin elektrik giderleri hazineden karşılanmadıkça çözüm bulunamaz. İktidar çevre ve kirlilik konusunda samimiyse çözüme gider. Samimi değilse sadece muhalif belediyelere göstermelik cezalar keserek göz boyar. Müsilaja bakın ve düşünün, sizce Ak parti hangisini yapıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 01 Şubat 2025 18:52

    Suları kim kirletiyorsa o temizlerse sorun kalmaz.

    Yanıtla (4) (1)
  • KADIR / 01 Şubat 2025 18:39

    Yazinin altina ne yorum yapsam diye düşünürken, herşeyin anlamını bu denli yitirdiği bir zaman da, herşey o kadar tatsiz ve tuzsuz bir ülkeye döndü ki hiç birşey yazmak gelmiyor içimizden..

    Yanıtla (6) (0)
  • Hakan / 01 Şubat 2025 15:27

    Hiçbir şey düşünmüyorlar. Onlar birer tarikat müridi, yada cemaat mensubu gibiler. Vicdanları körelmiş. Allah bizi de bunların yüzünden helak etmez inşallah.

    Yanıtla (14) (0)
  • karar okuru / 01 Şubat 2025 18:23

    Kurunun yanında yaş ta yanar. Türk atasözü.

    Yanıtla (5) (0)
  • Deli Kurt / 01 Şubat 2025 15:56

    Allah'ın indirdiği İslam dininin peygamberinin ve arkadaşlarının, yoldaşlarının sarayları olmadı... evleri ve mescidleri toprak, kerpiç , ağaç ve hurma dallarından yapılmıştı... tek katlı... odalarının kapısı perdeyle örtülü idi .. girilmez, yüksek saray duvarları yoktu.. en az 5000 kişilik saray muhafızları da yoktu.. halk nasıl yaşıyorsa öyle yaşadılar.altın varaklı tahtları, koltukları yoktu. lakin Hz.Peygamber bugün bile gelmiş geçmiş en güvenilir, en muteber insan ... demek ki itibar !?

    Yanıtla (27) (0)
  • Okur / 01 Şubat 2025 16:50

    "Dünya hayatında kendimize örnek aldığımız, izinden gittiğimiz, yoluna hayatımızı adadığımız tek insan Resulullah Efendimizdir."

    (Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan / Diyanet İşleri Başkanlığınca düzenlenen "Mevlid-i Nebi Haftası Açılış Programı konuşması)

    Yanıtla (6) (1)
  • Deli Kurt / 01 Şubat 2025 17:48

    Allah razı olsun da .. tabî konuşmak başka bir şey , yapmak başka ...

    Yanıtla (12) (0)
  • Gurbetci / 01 Şubat 2025 17:35

    Yorumlari okudum, CHP nin yaptigi kötülükleri saya saya bitirememis sayin yorumcular. En son ne zaman iktidar olmuslar bilen yok ama ne kin bitmis, ne intikam hevesi. Yani kisaca bu yüzden AKPnin yaptiklarina sesleri cikmiyormus. Cok üzgünüm, umutsuzum. Bu zihniyetle daha 100 sene bogusuruz, tabii o zamana kadar memleketin sonu gelmezse.

    Yanıtla (9) (2)
  • Alp Demir / 01 Şubat 2025 17:30

    Habil ile Kabil'den başlayan bu hased, fesat ve kin kıyamete kadar peşimizi bırakmayacak gibi görünüyor. Tanrı hased, fesat ve kin peşinde koşanlardan intikamını alacaktır.

    Yanıtla (7) (2)
  • Misafir / 01 Şubat 2025 17:25

    Yorumlaea bzkıyorum da,Plastik beyinler döktürmüşler yine..

    Yanıtla (5) (0)
  • Demokrat hukukçu / 01 Şubat 2025 16:41

    İnsanlarda şöyle bir yanlış düşünce var.Bir zamanlar belli kişilerin yaptıkları zulüm veya iyilikleri sanki gerçek bir şahısmış gibi ve sorumluluğu olup cehennemde yanacakmiş gibi bir partiye veya manevi şahsiyete hamletmeleri.Hayır parti değil o zulümleri yapanlar cehenneme gidecek veya o iyilikleri yapanlar cennete gidecek.Bu nedenle aradan 50 yıl yani bir nesil geçtiği halde bu parti geçmişte şunu yaptı gelecekte de yapacak demek doğru değil. Şahıslara bakılmalı.Şimdiye bakılmalı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur yazar / 01 Şubat 2025 16:29

    Sizin ideolojiniz de kadınlar toplumsal haklar ve hukuk yolunda erkekle eşit hakka sahip mi. Değilse siz boşuna örnekler veriyorsunuz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ty / 01 Şubat 2025 16:19

    Şimdi manisa da konuştu, kirli elleri kırmaya devam, son nefese kadar hizmete devam. Bu adam sandıkla seçimle filan gitmez.

    Yanıtla (7) (0)
  • okur / 01 Şubat 2025 16:09

    Adaletsizliği yaratan, ondan nemalanan neden yarattığı şeyden şikayet etsin! Bu dünyada işleri yolunda, öbür dünya da da cennet ve huriler bekliyor, daha ne olsun. Bırakıyorum dese bıraktırmazlar. Bkz DB ve tarikatlar.
    Tarihte, Adalet ve merhametin dilenerek elde edildiği görülmemiştir. Her nasılsa sınırsız güç teslim ettiğiniz kişlerden adalet beklemek, acizliktir, deliliktir, ahmaklıktır.

    Yanıtla (11) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 01 Şubat 2025 15:20

    İslam terminolojisine göre devlet yönetiminde adaletin yokluğu zulüm sayılır.Hal böyleyken bu gün ,mütedeyyin olarak tanımlanan milyonların mevcut duruma sessiz kalmalarının en önemli nedeni sanırım yandaş medyanın,bu işin tarihe geçmiş ustalarını kıskandıracak derecede siyahı beyaz gösterme konusundaki mahareti olabilir.Çünkü,haksızlığı idrak edecek bilinçli vatandaş kesiminin en azından sandığa gidince vicdanının sesine göre davranacağına inanıyorum.

    Yanıtla (8) (0)
  • Hulki / 01 Şubat 2025 07:39

    Türkiye, bir çıkmazda. Sistem o kadar bozuldu ki, bu sistemden alternatif de çıkmıyor. Hukuk, adalet, iktisat, devlet, bürokrasi, hürriyet kalmadı. Siyaset, sadece rövanş alma derdinde. Chp'de de bu dert yok, sadece 'kazanma' peşinde, adalet, sistem, ekonomi konusunda hiçbir çalışması, adamı yok. Donanımı da yok. Gelse bu kafayla o da aynısını sürdürür. Bu cumhurbaşkanlığı sistemi değişmeli.

    Yanıtla (3) (4)
  • karar okuru / 01 Şubat 2025 15:08

    Ne, nerede, nedenin cevaplarını biliyoruz. Kim, ne zaman, nasıl değiştirsini konuşan yok.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muhriç / 01 Şubat 2025 15:04

    Merak buyurmayın Sayın Kiras, vicdanlar rahat, asayiş berkemal. Bağışlayın; "... Erbabının elinde yorgan bile titremiyor" yani...

    Yanıtla (8) (0)
  • dr. okur / 01 Şubat 2025 15:04

    a mütedeyyinler şöyle ikna ediliyorlar: ''biz batıl ile savaştayız. savaşta düşmana yapılacak her muamele mubah. onların istihkaklarını da ele geçirmede bir beis yok, o da hak. yani ganimet''... son olarak, ''eğer muhalefet iktidarı ele geçirirse, bize yapacaklarının yanında, bizim onlara yaptıklarımız çok basit kalacaktır.'' fikirleriyle ele geçirilmişler...

    Yanıtla (7) (1)
  • Muro / 01 Şubat 2025 15:00

    Ülke yansa akp.mhp lilerin umrunda mi yeter ki muhalifleri içeri atalım nasıl adaletse

    Yanıtla (6) (0)
  • Haldun Taşova / 01 Şubat 2025 14:46

    Teşekkürler, sağlık ve huzurunuz daim olsun, devam ...

    Yanıtla (3) (0)
  • Erkan Özeray / 01 Şubat 2025 00:55

    Hala orada kalmaya devam edenlerin bir şikayetleri olduğunu sanmıyorum. Ama rahatsız olan çok kişinin koptuğunu biliyorum. Ben dahil...

    Yanıtla (22) (0)
  • Hulki / 01 Şubat 2025 08:28

    Kopma, bir realite. Ama bu CHP'ye de gitmez muhafazakar seçmen. CHPlilerin yorumları sadece rövanş, sistemi nasıl ıslah edecekler, hukuka dair reformları var mı, dış ilişkilerde politikaları ne olacak? Hiçbir önerileri yok. Akpnin karşıdaki versiyonu bu şekliyle. Gelseler aynen devam ederler.

    Yanıtla (2) (14)
  • okur / 01 Şubat 2025 14:42

    vicdan gözü kör tipler kalmaya devam ediyor. zulüm ve ahlaksızlığı sorun etmiyorlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Deli Kurt / 01 Şubat 2025 14:32

    işin aslı rahmetli Mehmet Akif ' in dediği gibi müslümanlık göklerdemidir nedir..yüzyıllardır gören eden yok .TDV İslam ansiklopedisinde Yezid bahsini okursanız görürsünüz.1400 yıldan beri sultan, saray, saltanat, sülale ve şürekâsı var.. ehliyet, liyakat , yaradana sadakat, iman yok ..sultana itaat, sadakat, biat var .. Allah'a değil , sultana yani kula kulluk var ümeyye karının uşaklarının uydurulan dini gününden beri.. indirilen din başkaydı .Hz.Peygamberin hayatı. .biteli 1400 yıl oldu

    Yanıtla (5) (0)
  • Muhammet timsağan / 01 Şubat 2025 14:19

    Zamanında okadar çok haksizliğa uğradık ki inanın bu gunki uygulamalari eleştiremiyorum ayrıca bazı CHP lilerin televizyonlardaki kin kusan konuşmalarini duydukça afakanlar basıyor Halk TV tele 1 sözcü TV yı izlemenizi tavsiye ediyorum sosyal medya yayı söylemiyorum bile

    Yanıtla (1) (10)
  • Salih Kuşcu / 01 Şubat 2025 14:18

    Önceki gün bir kanaldaki (gece görüşü) tartışma Programında, R.G. adlı tartışmacı, hafif tertip iktidarı eleştirdi. Tartışanlar arasındaki M.M adlı(26. dönem Akp Milletvekili) aynen "..alllah sizin belanızı versin.." dedi. Sonra lafı alıp "reis" ini övdü. Populizmin sonu bu; hoşgörü gider, külhanbeyi kültürü gelir. Kürsülerden meydan okumalar dinliyoruz. 79 can göz göre göre yandı ama sorumlular 11 gündür açıklanmıyor! Adalet bir gün geri gelsin diye görüşmeli, konuşmalı, yanyana olmalı.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 01 Şubat 2025 14:17

    Allah sizden razı olsun hocam. Ne güzel ve doğru bir yazı kaleme almışsınız. Zalimler anlamaz.

    Yanıtla (3) (0)
  • los pollos / 01 Şubat 2025 10:56

    Ülkede zaten bağımsız yargı var ama bazı muhaliflerimizin istediği şu. Suç işleyecekler ama hesap sorulmayacak. Sorulduğu zaman da adalet yok diyecekler. Nasıl olsa inanan, sorgulamayan kitle hazır.

    Yanıtla (5) (27)
  • karar okuru / 01 Şubat 2025 13:51

    Muhalif derken sanki iktidardan bahsetmişsiniz.

    Yanıtla (5) (1)
  • Matrakçı... / 01 Şubat 2025 13:40

    Her partinin belli bir çekirdek secmeni vardır ama bu kadarı yetmez başarılı olmaları için..Vatandaşların çoğunluğu seyrediyor gündemi elbette bir hissiyat oluşuyor. misal:Muhalif politikacının biri beni hapishanede zehirlediler diyor,,,Bu tiyatroya müsteri çıkmaz..Muhalefet daha ciddi proje,plan ve pratik ıspatı olan işler ile meşgul olursa ciddiye alınabilir..laf ebeliği ile olmaz..

    Yanıtla (1) (1)
  • Demokrat hukukçu / 01 Şubat 2025 13:37

    Bu antidemokratik,adaletsiz düzene son vermek teoride iki yolla mümkün:Ya mevcut iktidarın partisine girip onları düzeltmek,(ıslah)ki bu tek adam partisinde mümkün gözükmüyor.İkincisi en güçlü muhalefet parti çatısı altında birleşip onu istediğimiz tam demokratik bir şekle getirerek diğer bütün muhalifleri buraya davet etmek.Bu yol güç olmakla beraber mümkün.

    Yanıtla (2) (0)
  • Eyyup arıcan / 01 Şubat 2025 13:33

    İbrahim bey teşekkürler. Mütedeyyin ve muhafazakar vatandaşımız çok çok az. Vicdanı kanayan bir elin parmakları kadar. Ak parti seçmeni Mütedeyyin ve muhafazakar değil kindar ve kendince yorumlarıyla dindar

    Yanıtla (4) (0)
  • Demokrat hukukçu / 01 Şubat 2025 13:30

    Köşe yazısı ve yorumların hemen hepsi çok doğru. Bozulma ve yozlaşma had safhaya ulaştı.Ama bunların hepsi şikayet babında.Asıl önemli olan ne yapmalıyız konusudur. Bütün Karar yazarlarına aynı çağrıda bulundum,bulunuyorum.Alternatif bir yol oluşturalım ve o yolda çalışalım. İnandığımız ideal düzeni biz kurmaya çalışalım.Bunun yolu da birleşmekten ve çalışarak ortaya bir reçete koyup halka sunmaktan ve onların onayı ile iktidar olup reçetemizi uygulamaktan geçiyor. Ama kimse buna yanaşmıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Felix Shancez / 01 Şubat 2025 13:30

    İstemez.. AKP'lilerin %70'i ekonomi politikasını son derece başarılı buluyorlarmış.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ekrem Küçük / 01 Şubat 2025 13:27

    Helak olup giden nice topluluk gibi ,gözlerini hakikata kapatınca,önderlerini kutsayınca, uydurdukları dinde yaptıkları her şeye cevaz verince,hem bir de güçlüler ya, kazandıklarını ve bunun böyle devam edip gideceğini zannediyorlar.Öyle olmayacak hani Kur'an 'da der ya Rabbimiz "sizde göreceksiniz onlarda görecek"

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 01 Şubat 2025 11:17

    Yağmadan pay bekleyenden adalet istemesini beklemek pek akıl kârı olmasa gerek.

    Yanıtla (37) (0)
  • leyla / 01 Şubat 2025 13:25

    en doğru yorum. ülkemiz yağmalanıyor ama uzun bir süredir. yeni bir şey değil. eskiden kemalistler yağmalıyordu, şimdi muhafazakarlar. bir şey değişir mi? zor. artık yağmalayacak yer de pek kalmadı gibi zaten. bizler taraftar olduğumuzla kaldık. desteklediklerimiz daha da zengin oldu; karşı çıktıklarımız zaten zengindi. bu kavga dindar laik kavgası mı artık emin değilim. zenginler birbirini koruyor seviyor.

    Yanıtla (2) (6)
  • Okur yazar / 01 Şubat 2025 13:23

    Üzülme sayın yazar, bu vatandaş kuduran bir köpeğe en sonunda ne yapar bilirsiniz. Selam ve saygılarımla.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mürsel / 01 Şubat 2025 13:22

    “Allah adaleti iyiliği ve yakınlarınıza yardımı emrediyor, kötülüğü yasaklıyor…”
    - Allah önce ve özellikle; adaleti ve herkese iyi güzel davranmayı, bu iyilik ve yardımda önce yakınları gözetmeyi (adalet emrine uyman için kendi varından yardım etmeni ve kamu malından yardım etme kötülüğüne düşmeni) yasaklıyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • O k u r / 01 Şubat 2025 13:21

    Kardeşlerim, Allah adaleti emretmiş, zulmü de kati şekilde yasaklamıştır.
    Zulüm kime yapılırsa yapılsın, zulmü kim yaparsa yapsın doğru değildir..
    Mazide zulüm yapanlar olduğu bilinir, zulmü yapanların sonlarıda..
    Bu vesileyle derim ki, herkes eteğindeki taşı döksün, 15 bin ve 22 bin lira ile bir ay geçinmenin zorluğu içinde kıvranan milyonlara el birliğiyle çare bulunsun..
    Alt ve orta gelir grubu milyonların açlık feryadı kulağı olanın kulaklarını sağır ederken, bu kavga niye?

    Yanıtla (3) (0)
  • Aziz / 01 Şubat 2025 13:19

    Mütedeyyin muhafazakar vatandaşımızı rahatsız ediyor mu acaba?diye soruyorsunuz ya inaninki onların hiç umrunda değil zarar kendilerine dokunursa o zaman sen gör onları.

    Yanıtla (4) (1)
  • Öteki / 01 Şubat 2025 13:09

    Bu hikayelerin hepsi uydurma. Y. Bahadıroğlu'ndan çok dinledim. şöyle bir hikaye vardı. 'bir yeni çeri bağdan bir salkım üzüm yemiş, yerine bir kese altın bağlamış üzüm çubuğuna. yersen tabi. kadı, Fatih'in elini kesecek öyle mi? kardeşlerini doğrayan adam kadıdan mı korkacak yani. ezik yurdum insanı sever böyle hikayeleri tabi.

    Yanıtla (3) (1)
  • Kararsız Okur / 01 Şubat 2025 13:08

    Başlığa cevap "istemez" Çünkü ötekini insan görmüyor diyeceğim ama tüm ülke kendi ötekisini bu şekilde görüyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ziya / 01 Şubat 2025 12:55

    El-cevap; akpyi bu kadar şımartan sizin mütedeyyin (ne kadar dindar olduğu tartışılır) dediğiniz kesim değil mi zaten. Kimsenin rahatsız olduğu yok, vicdanlarında zerre miktar kıpırdanma yok. Emin olabilirsiniz. Bu zulümleri alkışlıyorlar ve çok doğru olduğunu düşünüyorlar...

    Yanıtla (4) (0)
  • Kadir / 01 Şubat 2025 12:16

    Akp oy veren seçmenin zihniyeti.İsterse ülke yansın, batsın yeter ki liderimiz e bir şey olmasın kafa yapısına sahip kitle

    Yanıtla (33) (1)
  • Okur / 01 Şubat 2025 12:33

    Ek: Kur'an ve Sünnet'i menfaatlerine göre uygulayan insanlar ya da sözde müslümanlar! Allah basiret nasip etsin.

    Yanıtla (4) (0)
  • Deli Kurt / 01 Şubat 2025 12:53

    liderimiz !.. aslında liderimiz değil mesele... konjonktür gereği kendi kazanımları, tırtıkladıkları... köylü kurnazlığı... ufakçı bunlar ... hâlbuki gelecek nesillerin, kendi çocuklarının , torunlarının geleceğini mahvediyorlar.. ütmeye , çalmaya, sahtekarlığa dayalı bir sosyo ekonomik düzen ayakta kalabilir mi ?.. yıkılır... üretmeden, çalışmadan, eğitim diplerde, din bezirganlığı tavan yapmış .. hayr umulur mu böyle gecenin sabahından

    Yanıtla (5) (0)
  • Sahin / 01 Şubat 2025 12:07

    "Denizlerin dalgasıyım ben halkımın
    sevdalısıyım bem ölmedimki
    Deniz Gezmiş "e ağıt

    Yanıtla (12) (3)
  • Bozkurt / 01 Şubat 2025 12:46

    12 07 "Denizlerin dalgasıyım; ben halkımın sevdalısıyım.." falan diyorsunuz da; fakat bu nasil bir sevda ise; siyasi tercihlerinden ve inancından dolayi da halkıniza yapmadığınız hakaret ve aşağılama kalmıyor..Sizinkisi nefret aşkı mı, kara sevda mi, kin mi...vs belli değil..Halkımıza iyi ki sevdalızınız; bi de sevdalı falan olmuyaydınız; kim bilir daha neler yapardınız..

    Yanıtla (2) (5)
  • o aslan / 01 Şubat 2025 10:21

    teşekkürler sayın kiras.
    Valla ben camiden de soğudum herşey dende soğudum.
    Dinle aldatanlara, Allah la aldatanlara inanmayın derlerdi de bu nasıl bir şey derdim meyer böyle bir şeymiş , Haz Ömer, Haz Muhammed kıssaları köprüyü geçene kadarmış bizi o ninniler ile büyüttüler.
    yazık olduk heba olduk

    Yanıtla (12) (2)
  • Whby / 01 Şubat 2025 12:40

    Dinler zaten öyle bir şey, ninnilerle, güzel vaatlerle taban bulup köprüyü geçmek içi kullanılır, sağa sola çekmeden Allah'ın ayeti dedikleri kelam gayet açıktır, daha dün"yeğenimdir"i gördük, dinin gereğini yapıyorlar, daha ilk döneminde bu vardı, "Yakınlarınıza".

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 01 Şubat 2025 12:35

    Cevap net aslında. Tanıdığım hiçbir AKP'linin kesinlikle adalet talebi yok. Yapılan zulümler karşısında zerre kadar vicdanları sızlamıyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Kurbil / 01 Şubat 2025 12:26

    İnsanlığın da islamın da hukukun da içini boşalttılar.fazla söze gerek yok.

    Yanıtla (31) (1)
  • Yamtar / 01 Şubat 2025 12:24

    AK Parti Grup Başkanvekili Leyla Şahin Usta en düşük emekli aylığının 14 bin 469 liraya yükseltilmesine ilişkin, emeklilerimizin alım güçlerinin düşük olduğunun farkındayız. 14 bin 469 en düşük emekli maaşı alan vatandaşlarımıza destek olmak için sosyal yardımlarımız elbette devam edecek" dedi. Leyla ablamızdan Allah razı olsun farkındalarmış .. sosyal yardımlara deva edeceklermiş ..aslında sizden gelecek Allah'tan gelsin.. emeklinin, emekçinin parasını birileri çalmasın yeter. gölge etmeyin

    Yanıtla (28) (0)
  • Deli Kurt / 01 Şubat 2025 04:31

    Toplumsal adaletin kaybolduğu, gelir dağılımında eşitsizliğin, pahalılığın zirve yaptığı, gençlerin iş bulma imkânlarının daraltıldığı, umutlarının kırıldığı ve dolayısıyla ahlâkî genetiğin bozulduğu, her türlü değerin değerini yitirdiği yerde bırakın aileyi, insan yaşayamaz., demiş İbrahim Maraş.. bu arada enflasyon ; birilerinin hazineden çaldığı miktardır.. yani milletin cebinden çalınan.. çalıyorlar ama çalışıyorlar dersen, yolun sonu burası olur... arkadaşına çay ısmarlayamayacak hale

    Yanıtla (47) (4)
  • OkuR / 01 Şubat 2025 09:46

    Enflayon için "hükümet edenlerin kendi kifayetsizliklerini örtmek için halkın cebinden haksız bir şekilde ve zorla aldıkları örtülü bir vergidir.." demişti üniversite yıllarında hocamız...

    Yanıtla (27) (1)
  • Malkoç / 01 Şubat 2025 12:00

    kifayetsizlik biraz masum kalır sanki !... çünkü herşey planlı, organize ve sistematik.. kasten ve taâmmûden ... hata , cehalet veya kötü yönetim değil... iradi, istemli, şuurlu... servet transferi ... milletin parasını önce çalıp, sonra çalıntı paralarla bir memleket sahibi olmak ... Özelleştirme, Katar sermayesi falan vs adı altında..plus demografik yapı ..ithal muhtelif nüfus ..!?

    Yanıtla (23) (1)
  • Ildız / 01 Şubat 2025 11:49

    En çok ağırıma giden mevzuyu yazmış İbrahim Bey. Maalesef malum kitlenin adaletle vicdanla falan işi yok. Harıl harıl ibadetlere sohbetlere devam ederken yolsuzluklar zulümler umurlarında değil. Anlatsanız direkt fetocu gominis diye etiketlerler. Reis kendi kitlesini çok iyi tanıyor.

    Yanıtla (26) (2)
  • Kani Yanni / 01 Şubat 2025 10:56

    Karar yazarlarının da Anamuhalefet gibi taktik değişikliğine rağbet ettiği görünüyor. İyi olurmu olur. Lakin, hiçbir seçmen hem mütedeyyin hem inançlı hem ahlaklı hem dürüst hem alim değil!
    Çocuğu yada kendi iş buluyormu? Karnı doyuyormu? KENDİSİNİN! hesabında:( Çünkü o moda girdirildi sizler tarikatçılar cemaatçılar yandaşlar HEMŞEHRİ ler hatta muhalefet:( hepsi birarada, yıllarca. Olurmu Kani bundan sora yani??

    Yanıtla (2) (6)
  • Mustafa Sönmez / 01 Şubat 2025 10:52

    "Allah adaleti iyiliği ve yakınlarınıza yardımı emrediyor, kötülüğü yasaklıyor…” ayetini kimler referans almıştı tarihte; Hz. Osman, Muaviye vs. vs... "yakınlarınıza yardımı".

    Yanıtla (5) (2)
  • o aslan / 01 Şubat 2025 10:46

    Tarih boyunca aydınların neler yaşadığını ama okuduk ama gördük kimseye tasfiye etmem.
    Bugün ortada dolaşan aydın gazeteci olduğunu sanan o kadar insan varki,.
    oynat kalemini bozma huzurunu milletin akillsi sen misin derler arkalarını döner giderler

    Yanıtla (4) (4)
  • Yavuz / 01 Şubat 2025 10:32

    Mütedeyyin, muhafazakar kitle son 20 yılda çok büyük bir değişim yaşadı. Dünyevi dertleri çok fazla. Kendilerinden başka hiçbir konu yu umursamiyorlar. Öyle olmasa ERDOĞAN herşey e rağmen %50 oy alamazdi

    Yanıtla (11) (4)
  • o aslan / 01 Şubat 2025 10:25

    Sayın kiras şimdi ben camiye gidecem bu din işleri başkanlığının bu gönderdiği hutbeyi dinleyeceğim öylemi, bana Haz Ömer'in Haz Muhammedin adalet ve ahlakından dem vuracaklar öylemi.

    Yanıtla (10) (1)
  • Cenk Cemil / 01 Şubat 2025 10:24

    "Çalıyorlar ama, çalışıyorlar" mantalitesine sahip insanalra sİZ ADALET veya bir başka güzelliği anlatamazsınız ! Çünkü, bu adamalrın ya sütü bozuk, yahuttta kanı bozuk !..

    Yanıtla (14) (1)
  • Ali / 01 Şubat 2025 10:24

    Anlattiklarinizin hepsini defalarca duyduk. Muhafazakar olarak tanımladığınız insanların büyük çoğunluğu dinini kulaktan dolma ogrenenlerdir. Dini icsellestiren insanlar bu duruma üzülüyorlar çok az oldukları için ellerinden birsey gelmiyor. Sadece " paranın gözü kör olsun" diyorlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • İbrahim / 01 Şubat 2025 10:09

    Halkta destek olduklarına benzedi. Kardeşine mirastan pay vermeme oyunları çeviriyor. Aslında hep birlikte cehenneme adaylıkta yarışıyoruz. Millet aç değil ancak dilenmekten utanmaz hale geldi. Daha dün son kez denilen adaylık şimdilerde ölünceye kadara döndü. Sokakta boşuna omuz atma kavgası yapılmıyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Mr / 01 Şubat 2025 10:03

    Nisa süresinde ayrılık sonucunda kadının mihir hakkını bahseden ayeti hoca sesli okurken ağlayanlar, Allah diye bağıranlar. İşte o yüzden 1500 yıldır Hz. Ömer anekdotu anlatılır.

    Yanıtla (5) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 01 Şubat 2025 10:02

    Pamukova tren kazasından dolayı sorumlu görülen DDY.Gn. Süleyman Karaman , hemşehrisi uls. bkn. Binali Yıldırım'ın izin vermemesi yüzünden yargılanamadı daha sonra da iki dönem m.v.ligi yaptı.
    Dörtlü yolsuzluk yapan bakanlar , meclisten onay çıkmadığı icin yargılanmadı , bakaracı makaracı b.elçi yapıldı , halen devam ediyor !
    Adaletsiz ve kalkınmasız parti yerin dibine batsın !

    Yanıtla (16) (1)
  • Gurbetci / 01 Şubat 2025 10:00

    AKP ne ise secmeni de o! Vicdan sahibi olanlar coktan ayrildilar. Geriye güce sarilip cikar elde etmek isteyenler kaldi. Ne vicdan, ne utanc...

    Yanıtla (11) (2)
  • İLHAN CENGİZ / 01 Şubat 2025 09:58

    Sn. Kiras; söz konusu "güç" ve "iktidar" olunca Hz. Ömer adaleti müslümanların pek de umurunda olmuyor anlaşılan! 22 yıllık AKP iktidarı bunu bize gösterdi. Diğer taraftan "reis ne yaparsa doğru yapar" gibi bir motto var bu camiada. Bu nedenle hak, hukuk, adalet, evrensel hukuk gibi kavramları önemsizleştiriyor maalesef! Bir de "kurtlanmış da olsa evdeki bulgurdan olmama" kaygısı hakim. Görelim mevla neyler! Saygılarımla.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar Okuyucusu / 01 Şubat 2025 09:45

    ADALETSİZLİĞİ-ZULMÜ başkası yaparsa sıkıntı, kendilerinden olursa TIK YOK. Rüşveti başkası alırsa sıkıntı kendilerinden olursa gözleriyle görmelerine, kulaklarıyla duymalarına rağmen TIK YOK. Kamu malını-Tüyü bitmemiş yetimin hakkını başkası yerse sıkıntı, kendilerinden olursa TIK YOK. Eskiden acıyordum ama artık acımıyorum hallerine. Rabbim adaletiyle muamelede bulunsun hepsine. Vesselam

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar okuru / 01 Şubat 2025 02:31

    Toplum yolunu kaybetmiş; bu teşhis giderek artan ölçüde dillendirilir olmuş.

    Yanıtla (26) (1)
  • karar okuru / 01 Şubat 2025 09:40

    Yolunu kaybetmemiş efendim,,yeni yolunu bulmuş yeni bir yol bulmuş,yolunu bulmanın kolay yollarını bulmuş,herşeyin uyduğu bir yol bulmuş....Gayet bilinçli bir durum var..Aldandık aldatıldık kandırıldık diyemez,desede;huzuru mahşerde nasıl cevabı olır,onuda manevi kumara bahise yatırmış..

    Yanıtla (5) (1)
  • Takipci / 01 Şubat 2025 09:38

    "İktidar tamam da AK Parti seçmeni adalet istemez mi?"

    AkParti secmeni iki kisimdan olusuyor: Birincisi gunluk gecim derdinde olan samimi dindar buyuk kitle, gecim derdinden kafasini kaldirip etrafa bakma imkani yok, onemli bir bolumu SADAKA SISTEMI ile takviye edilse de, durum boyle. Ikinci kesim buyuk oranda Menfaat Dindarlarindan olusuyor, darphane gibi para basiyor...

    Yanıtla (7) (2)
  • Ooozzy / 01 Şubat 2025 00:33

    Her devlet başkanının hatası olur. Darbe ise hatadan çok daha fazlasıdır. Yazar iktidarın hatalarına değinirken muhalefetin iktidardan kat kat fazla facialarına değinmeyerek çok adaletli davranmış. İktidar nasıl AK Parti demekse muhalefet de CHP demektir.

    Yanıtla (3) (60)
  • Mustafa Sönmez / 01 Şubat 2025 09:34

    Haksızlığa, adaletsizliğe, hukuksuzluğa, insanları bilerek isteyerek yoksul bırakmaya "hata"mı diyorsun??.

    Yanıtla (15) (3)
  • Sems / 01 Şubat 2025 09:34

    Yahu kardeş ne diyiyorsun.soğan yeriz reisi yedirmeyiz diyen insanlardan adalet beklenir mi?

    Yanıtla (8) (2)
  • KARAR OKURU / 01 Şubat 2025 09:33

    Çok da fazla olmasa da bazı AKP'i kemik seçmenler, bu kadarda adetsizlik olmaz ki! diyorlardır, içlerinden, kuşkusuz. Sonra etraflarına, sağa sola bakıyorlardır, acaba içimizden geçenleri duyan oldum mu (?) korkusuyla... nema, rant (vb.) kesilir endişesiyle.. Allah büyük.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hakperest / 01 Şubat 2025 09:29

    Vatandaş yoğun bir propagandaya maruz kalıyor hukuksuzluk başına gelmeyen bilmiyor bizzat başına gelen ise hukuksuzluğun kaynağını bulamıyor

    Yanıtla (3) (1)
  • Hakperest / 01 Şubat 2025 09:26

    Hocam (vaaz dinliyormusunuz bilmiyorum ama) malum bir tarihten sonra vaaz konuları tamamen değişti. Suya sabuna dokunmayan afaki vaazlar ediliyor artık. Hatta bir X mollası "adalet mülkün temeli değildir" temalı paylaşımlar yapıyor.

    Yanıtla (4) (2)
  • Hakan / 01 Şubat 2025 09:25

    Adalet kavramının yerını para aldı, kalanlar da sıranın kendisine gelmesini ve köşeyi dönmeyi bekliyor, eger deniz biterse o zaman Ömer in adaleti tekrar gündeme gelir

    Yanıtla (7) (0)
  • Yolcu / 01 Şubat 2025 09:17

    Hiç rahatsız olmuyorlar. Aksine geçmişin intikamnin alındığı hissiyle yaşıyor ve mutlu oluyorlar. Onların adalet anlayisi hesaplaşmak üzere kurulu. Üstelik geçmişin günahlarını isleyenlerden yada değil. Kendilerinden olmayan herkesi düşman safına yerleştiriyor ve onları ellerindeki güçle sinidrmeyi hak görüyorlar. Bunlar şeklen dindar ve mutedeyyinler. Ancak özde elestirdikleri veya kin duyduklari sakat dussunceden farkları yok . Diğer gurup ise AK parti AKP lesince onu tek etti zaten.

    Yanıtla (6) (1)
  • okur / 01 Şubat 2025 09:11

    "kenarı diclede bir kurt kapsa bir koyunu..." lafı bir aşırılıktır. muhtemelen bir ozan tarafından ortaya atılıp ömer'e atfedilmiş ve popüler olmuştur. biz milletçe aşırı söylemleri çok severiz zaten. yapmadığımız ve yapmayacağımız şeyleri söylemek karakterimiz olmuştur. yüksekten atmayı severiz. eylemdeki aşırı paçozluğumuzu söylemdeki aşırı üfürme laflarla dengeliyoruz herhalde...

    Yanıtla (3) (0)
  • okur / 01 Şubat 2025 09:04

    fatih öyle adil filan değildi..baba bir kardeşini beşikte boğdurmuş ve kardeş katli bidatini kural haline getirmeye çalışmıştır. zamanında binlerce hurufi yakılarak öldürüldü...bahsedilen mimar atik sinan olabilir. sonrasında zindana atılmış ve zindanda dövülerek öldürülmüştür. yaa...sen misin kabadayıyı mahkemeye veren...mezarı fatihte kumrulu mescit avlusundadır...tarihi doğru bilelim önce.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar Okuru / 01 Şubat 2025 08:50

    Mütedeyyin muhafazakar insan (istisnalar her yerde ve her zaman vardır) Allah vardır der. Allah her şeyi görür, duyar, bilir der. Olayların Allah inancıyla ters düştüğü durumlarda ise en iyi gören, duyan, bilen benim yöneticim ve benim der. İşte bu noktada o mütedeyyin muhafazakar kendini ve yönetenini allahlaştırmaktadır. Mütedeyyin muhafazakara karşı olan grupların da benzer duygu ve düşünceleri mutlaka vardır. İnsanın en önemli sorunudur bu: Düşünememek, sorgulayamamak.

    Yanıtla (1) (0)
  • İskender / 01 Şubat 2025 00:13

    Yüz yıl öncesini ..sonraki yirmi yedi yılı konusturmayan..bilmeyen okumayan..anlatildiginda engizisyon zihni ile süs ne gerek var bugüne gel vb diyenler...acı çekip vicdan muhasebesi yapiyor mu..akp liler bugün için yapsinlar.kemalistlerin de akp lilerin de evrensel degerlerlerle alakasi yok .bol bol bahaneleri var..vicdan mi .bahane var ya..hukuk demokrasi insan hakları mi...vicdanlarinda bunlar yok onlarin ve zihinlerinde..

    Yanıtla (9) (45)
  • Okur / 01 Şubat 2025 02:33

    Hala o günler acı çekenlere haketmisler diyorlar.27 Mayıs 28 Şubat savunusu yapıyorlar.darbeci muhtiraci askerleri savunuyorlar .acı ceken insanlari bunca yıl geçmiş olmasına rağmen empati yapıp anlayamiyorlar.iktidara gelirsek o günleri mumla aratacagiz diyorlar.kafa hala bu.almanya ve İtalya hitler Mussolini dönemi ve uygulamalarını mahkum etti ve demokratiklesti.ya biz..sonra dönüp akp yi eleştiriyor bunlar.

    Yanıtla (9) (68)
  • Caner / 01 Şubat 2025 09:19

    Geçmişteki davranışların yanlış ve abartılı oldu konusuna; o zamanlar için katılıyordum.
    Bu günleri görünce(siyasal islamcıların ahlakını) eskisi kadar haksız bulmuyorum artık; eski yapılanları:

    Yanıtla (8) (3)
  • Karar okuru / 01 Şubat 2025 09:38

    Bunlar rahmet okuttular.

    Yanıtla (9) (3)
  • Takipci / 01 Şubat 2025 09:46

    Ben 12 Eylulu net olarak hatirlayacak yastayim, o zamanin olumsuzluklari bugunku Zulum Sistemi yaninda Zemzem Suyu gibi kalir. Ayrica o gunun muktedirleri hic bir zaman YOLSUZLUK ile anilmadilar...

    Yanıtla (13) (3)
  • At gözlügü / 01 Şubat 2025 10:22

    Neyin kafasini yasiyorsunuz yahu? Her seyi kafaniza göre alip kiyaslamalar, gelmisi kafaniza göre geçmisle toplamalar. Mantiktan uzak kurmacalar.. 23 yildir zulmeden iktidari sonsuza dek kutsayalim mi? Nefret kör etmis. Yazari bir kelime anlamamissiniz..

    Yanıtla (8) (3)
  • leyla / 01 Şubat 2025 13:31

    600 bin kişinin fiziki işkenceden geçtiği 12 Eylül mü? o kadar da değil. siz böyle adaletin şirazesini kaybederseniz, nasıl çıkacağız bu işin içinden?

    12 Eylül kara bir lekedir ve yüzbinlerce gencimizin de katilidir. nokta.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mansur / 01 Şubat 2025 18:34

    İhtilali olgunlaştırmak için iki tarafa da aynı kaynaktan silah sağlanıp gençler koçlar gibi tokuşturulup öldürülmüş sonra da darbe yapıp bir kısmı da sonra gerçek suçlularmış gibi azmettiricilerine hiç dokunulmadan yani silah sağlayıp çatıranlara dokunulmadan suçsuzlar asılarak yahut hapiste ölmüştü.

    Yanıtla (0) (0)
  • Rıza / 01 Şubat 2025 20:39

    Demek zorla kabul edilen kabul ettirilen Laik Kamalizm ithal sistemin bir avuç, bir kaç oligarşinin dini sisteminin milleti ezip yok ettiği bütün değerleri yerler altına aldığı zulmü reva görürsün

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 01 Şubat 2025 02:45

    Yorumda anlamlar sallanıyor, imla zayıf, noktalama hak getire, üslub (!). Bunlar arkadaki fikir hakkında da önemli bilgi veriyor. Hal böyle olunca yazılanın da ciddi bir değerlendirme yetisi ile yapılmadığı kanaatini uyandırıyor. 100 yıl öncesinine gelince bunu bugün hala değiştirememiş bir halk söz konusu ise zaten yapacak çok da bir şey yok. Dünyada belli sayıdaki batılı toplum dışında kendini iyi yönetmiş, refah üretmiş toplumlar da pek yok; hele Ortadoğu bu konuda en geride olanlardan.

    Yanıtla (41) (3)
  • Cenk / 01 Şubat 2025 07:22

    Mesele Kemalist, Solcu sağcı, faşist komünist, ülkücü devrimci , dinli dinsiz , halkçı kapitalist , kadın erkek meselesi değil ... mesele insan meselesi... maalesef mesele çiğ süt emmiş insan meselesi.. Adem'le Havva'dan, Habil'le Kabil'den beri böyle.. işte tamda bu yüzden kuvvetler ayrılığı şart ..ehliyet,liyakat, denetim, bağımsız yargı şart... Yaşasın tam bağımsızlık hedefli özde müslüman Türkiye Cumhuriyeti.. aklın, bilimin, ehliyetin ışığında.. .. akıl ; ikinci vahiydir !, unutulmasın..

    Yanıtla (5) (0)
  • Cenk / 01 Şubat 2025 07:28

    kişiler çiğ süt emmiştir... yani hemen ekşir, bozulur... hele şimdilerde suyu bırak , bissürü de katkı maddesi katılıyor.. ortaya süt gibi ama süt olmayan bişey çıkıyor.. hem de sağlıklı diye .. önce ekmekler bozuldu, sonra herşey... bütün renkler kirlendi, önceliği beyaza verdiler.. süte su, söze yalan, mideye haram karıştı.. aslında ekmek herkese yetecekti, tarlaya karga, ambara fare, ambara fare, memlekete harami dadandı.. bu dinciler bizim müslümanlara benzemiyor.. dinci başka, dindar başka.

    Yanıtla (2) (1)
  • erdogan şener / 01 Şubat 2025 08:22

    kemalistler ne alaka.23 yıdır tek başına yöneten varken başkalarını da bu olumsuzluklara ortak etme çabanız niye.

    Yanıtla (10) (3)
  • Birol / 01 Şubat 2025 08:19

    Hukuksuzluk AKP- MHP secmenini rahatsiz etmiyor hatta alkışlıyorlar. Çünkü beni düşman goruyor benden nefret ediyor. Bana yapilan her hukuksuz eylemi alkisliyor. Laikler Selanik' e gitsin diye paylaşım yapiyorlar.

    Yanıtla (10) (2)
  • Davut / 01 Şubat 2025 00:58

    Bir Tv kanalında izlemiştim.
    AK Partinin mitingi dağılıyor... Yaşlıca bir teyze:
    -- "Bıktım bu pahalılıktan, bir daha Ak Partiye oy vermeyeceğim! diye söyleniyor.. Yan taraftan geçen eli bayraklı, 40'lı yaşlarda, hafif sakallı biri bu sözleri duyup şöyle sesleniyordu:
    -- Teyze, dava var, dava!!!

    Yanıtla (19) (1)
  • Deli Kurt / 01 Şubat 2025 08:09

    Tilkiye ; gel seni kümese genel müdür yapalım, ne kadar ücret istersin demişler, gücenirim ücretin lafı olmaz, " ben dava adamıyım" , demiş... bir partinin genel merkez merdivenlerinden inen Karadenizli bir vatandaş; " kalkınmaya kalkındınız da, adaletinizin ta ...... ..... diyordu... mücahitler, müteahh İT, an itibariyle de " her yola müsa İT" oldular.. sadece 23 senede .. mümin müslüman olmak başka , siyasal ve parasal İslamcı başka... dinci din alır, din satar.. Usa doları mukabilinde..

    Yanıtla (3) (1)
  • Sermet / 01 Şubat 2025 08:05

    Mütedeyyin kesim itidalli. La ilahe illallah dediği için yumruk yiyen adam karşılık bile vermedi. Ak parti seçmenine "geri zekalı beyni emcüklenmiş" diyen kibir abidesine ne oldu ki? Başörtülülere taciz devam ediyor. Cezasını devlet vermesin de halk mı versin? Ancak yürekleri soğuyordur.

    Yanıtla (2) (10)
  • Millet / 01 Şubat 2025 07:58

    Sayın Kiras, siz "Fetih toplumu" özlemi ile bu yazıyı kaleme almışsınız. Ne zaman Mekke'yi, İstanbul'u fetheden toplum gibi olursak adaletten, kardeşlikten, haktan bahsedebiliriz. İktdar partilerinin taraftarları hep dünyevi hayallerini kısa yoldan gerçekleştirmenin peşinde oldular. Adalet kimin umurunda.

    Yanıtla (1) (1)
  • İnsan / 01 Şubat 2025 07:52

    En azından halk şunu sorabilir yahu hükümetin görevi nedir ekonomi eğitim sağlık vb şeyleri bırakmış bunlardan mesul değilmiş gibi sağda solda kim ne dedi kim ne tüvit attı onunla uğraşıp gerçek gündemi unutturmaya çalışmasına izin vermemesi gerekir hani akp liler İmamoğlu şehir dışına gittiği zaman ne işi var İstanbul a hizmet etsin diyorlar halk ta demeli ki hükümet ne yapar kardeşim bizim ihtiyacımız olan şeyleri yap twit atan insanları birakta demezler mi

    Yanıtla (2) (0)
  • Murat / 01 Şubat 2025 07:39

    Fatih yaptırdığı caminin yüksekliğinden memnun kalmayınca kızıp “Rum” mimarbaşının ellerini kestirir. Ecdadın yüksek ahlakı bu işte. Bugünküler kime çekti acaba?

    Yanıtla (1) (2)
  • Fani / 01 Şubat 2025 07:38

    Vatandaş kim var kim yönetecek diyor. Adalet herkes için herşey dir. Benim bildiğim ve yaşadıklarım ateş düştüğü yeri yakar. İdarecilerin hoyratça davranmaları, toplum bilinci olmadığından ve güçlülerin adaleti dağıtmasından dır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Malkoç / 01 Şubat 2025 07:36

    Peygamberimizin (s.a.s.) açlıktan karnına taş bağladığını anlatırken bile para kazanabilen, İslam’ın ana prensiplerini ve hatta kaderi bile inkâr edebilecek cesarette olmasına rağmen haramlarla, faizle, haksızlıklarla, adaletsizliklerle ilgili gıkını bile çıkaramayan, statükoyu devam ettirmek ve kazanımlarını kaybetmemek adına kendini bile kaybeden bir kısım hocalarımızı kim tedavi edecek?

    Yanıtla (2) (0)
  • Malkoç / 01 Şubat 2025 07:35

    , “Muhafazakâr Müslümanlarda madde bağımlılığı krizi” !

    Köşklerde “Baby Shower” mevlitlere oluk oluk para akıtan, düğün sonrası “After Party’leri” ihmal etmeyen, ezanla karışık müzikler çalarken gelinle damadın muhakkak bir merdivenden aşağı indiği, İngiliz kraliyet balosunu bile geride bırakan düğünlere özenen, lüks yatlarda beyaz elbiseleriyle doğum günü partisi kutlamaya alışan, gösteriş düşkünü, dünya ve madde bağımlısı Müslümanları kim tedavi edecek?

    Yanıtla (1) (0)
  • Malkoç / 01 Şubat 2025 07:32

    ( Diyanete güven % 11 e indi.. her 100 kişiden sadece 11 i diyanete güveniyor... )
    Ve en kötüsü de bir asgari ücretle on nüfus geçindirmeye çalışan, çocuğunun okul masraflarını bile karşılayamayan, tüm bu olup bitene, lükse, israfa, gösterişe, umarsızlığa, pervasızlığa bakarak din ve dindarlıkla ilgili yaptıkları sorgulamalarına kim cevap verecek?
    Hiç kimse kusura bakmasın! Bu gidişatımız gidişat değil. Bu dünya sevgisi, bu madde bağımlılığı, bu vehn krizleri hepimizi mahvetti.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 01 Şubat 2025 06:52

    Niye istesin ki? Bütün devlet kadroları ve imkanları sonuna kadar onlara açılıyor, bütün ihaleler, ranlar yandaşa.. Hesap soran yok, ceza alan yok, istifa eden yok, , Anayasayı da takmıyorlar. Daha ne olsun?

    Yanıtla (4) (1)
  • Murat / 01 Şubat 2025 06:40

    Yaşlılarımız;
    Aman 30 lu 40 lı tek parti (chp) dönemi gelmesin diye,
    Akp den beslenenler düzenim bozulmasın diye destekliyor.
    Yaşlılar azaldıkca, ekonomi rantı azaldıkca denge değişiyor. Biraz daha sabır…

    Yanıtla (1) (1)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 01 Şubat 2025 06:21

    Hiçbirşey geçirmiyorlar...biz yapıyosak doğrudur...artık insani değerlerini yitirdiler.Neredeyse bunları fırına sürelim noktasındalar.Barbarlaştılar.kulun ,çıkarlarının kölesi oldular.

    Yanıtla (1) (1)
  • Turan / 01 Şubat 2025 04:30

    Halkın derdi geçim. İktidarın derdi seçim. Adalet = nalıncı keseri.

    Yanıtla (18) (1)
  • Karar okuru / 01 Şubat 2025 02:33

    Pek de hoşa gitmeyecek gerçekleri tekrarlamakta fayda var zira hoşa gitmeyeni duymak da istenmez, idrak da edilemez.,

    Yanıtla (7) (0)
  • Burhan Kula / 01 Şubat 2025 02:11

    istemiyor, isteseydi AİHM kararlarının uygulanmamasına tepki verirdi

    Yanıtla (24) (1)
  • Tavşan / 01 Şubat 2025 00:19

    Anayasa mahkemesini
    Uluslar arası ceza mahkemesini
    Adalet divanı nı
    Tanımayanlar dan
    Adalet beklenmez

    Yanıtla (43) (1)
  • Bir Emekli / 01 Şubat 2025 01:46

    Hakim neden gülüyorsun;
    Deniz Gezmiş;"Duvarda Adalet yazıyor ona gülüyorum"

    Yanıtla (42) (0)
  • Bir Emekli / 01 Şubat 2025 00:27

    *Bir kaldırım taşı olmayan insanları
    Başımıza taç ettiğimizde hak ettik
    *Ölecek kadar dertli değiliz
    ama yaşayacak hevesimiz kalmadı
    Üzeni üzeceğiz bizde iyilik meleği değiliz ( sandıkta)*Üzülme be vatandaş herkes kendi hayatını yaşar kendi cezasını çeker *İmanın iktidar
    olmadığı kalpte Şeytan ihtilal yapar *Ayıp etmişse otur yanlışını düşün *Çok güzel bir beyit var" Hak teala intikamını kul eliyle alır, ilmihali bilmeyenler onu kul yaptı sanır " Tamda böyle oluyor sanırım

    Yanıtla (23) (1)
  • OkuRR / 01 Şubat 2025 01:43

    Şeytan oğluna etrafı tanıtıyormuş. "Dağ, ağaç, su, hayvanlar" derken, oğlu bir insan görünce "Bu ne?" demiş. Şeytan "Ondan uzak dur. O her türlü hatayı suçu yapar sonra Suçu üstümüze atar."

    Yanıtla (23) (1)
  • Musto / 01 Şubat 2025 01:37

    Karnı toklar, açların halinden sağlıklı sıhhatli olanlar, hastanın halinden anlamaz...Hakimler savcılar, öğretmenler polisler bakanlar, bakan yardımcıları devlet memurları müteahhitler hep onlardan. Niçin rahatsız olsunlar, Adalet arasınlar ki... Onlar birer ölü, etrafındakileri komşularını görmüyorlar.. Zannediyorlar ki, Onlar her gün bal kaymak pirzola yiyorlar...

    Yanıtla (20) (1)
  • mert / 01 Şubat 2025 01:13

    Hak adalet istiyor olsalardı

    Şu ana kadar tavır gösterirlerdi.

    Yanıtla (31) (1)
  • .okur / 01 Şubat 2025 01:22

    Haberleri bile yok.
    Havuz medyaları onlara İha Siha ve reyisin zaferlerini anlatıyor.

    Yanıtla (29) (2)
  • Mehmet / 01 Şubat 2025 01:22

    İbrahim bey,yıllarca akp dedim yıllarca reis dedim ama artık evet rahatsiz ediyor.

    Yanıtla (20) (2)
  • TEMEl / 01 Şubat 2025 01:19

    Ak parti seçmeni ya kalmadı, yada okumuyor, dinlemiyorlar. 10 sene önce heryerde varlardı. Sokak röportajlarında tek tük Akp'li vatandaş denk geliyor. Gündem sorulunca sadece Reise kuru övgü yapıyorlar. Yani, Akp'li kitle varsa bile gündemden, haberlerden, dolayısıyle adalet kavramından uzak. Anketlere inanmayın. Sokakta olmayan sandıktada olmaz. AKP hırçınlığı işte bu yüzden.

    Yanıtla (22) (1)
  • Nuh / 01 Şubat 2025 00:53

    Bunlar seçmenlerinide kendilerine benzettiler..Bir şey beklemeyin..

    Yanıtla (21) (1)
  • emekli müfettiş / 01 Şubat 2025 00:35

    Eyvallah Beyefendi. Çok yerinde sorular. İnsanımızda vicdan ne oldu? Konu açılınca durum tespiti yaptığımda karşı taraf çoğunlukla Yuvarlak laflarla ama Türkiye çok değişti diyor. İyiye yönelik örnek ver dediğimde yollardan, köprülerden bahsediyor. Neye mal olduğunu sorduğumda, olsun yaptılar ya diyor. Bu akıl tutulmasını izah etmek mümkün değil. Hoşça kalınız.

    Yanıtla (25) (1)
  • Mehmet şah biten / 01 Şubat 2025 00:32

    Hocam, adaletsizlik düşmanlığı getirir. İslamın iki sesi var birincisi vahiy, ikincisi adaletir . Onun için her cuma her camide nahl/90. Ayeti okurlar, ama millet adaleti değil düşmanlığı seçmiştir .

    Yanıtla (16) (2)
  • karar okuru / 01 Şubat 2025 00:28

    Fitratlarinda vicdan yok. Rahatsiz olmazlar. Ne olursa olsun cennet garanti. Ahlaki ve durustlugu ne yapsinlar.

    Yanıtla (29) (1)
  • Serçe / 01 Şubat 2025 00:17

    İstemiyor.
    Adalet istemek için eğitim ve kültür gerekiyor.
    O yok

    Yanıtla (34) (1)