Hizmet siyaseti...

Konu hakkında son günlerde Karar Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İbrahim Kiras yazmıştı.

06 Haziran 2020 tarihli “Hizmet siyaseti ile gelip kimlik siyasetiyle gitmek” başlıklı yazısını yeniden okuyabilirsiniz.

Yazıda AK Partililerin bir dönem: “Biz hizmet yapıyoruz ve yaptığımız hizmetin karşılığı olarak vatandaştan destek alıyoruz” dediklerini aktarıyor. Ve ekliyor:

“Ama muhaliflerimiz kimlik üzerinden, sembolik ve manevi değerler üzerinden siyaset yapıyorlar” diyorlarmış.

Ve şöyle bitiriyor: Yıllar boyunca kimlik siyaseti karşısında hizmet siyaseti yapmakla övünen ama son yıllarda yönetme zaafının yol açtığı yönetim krizine çare bulamayan iktidar partisi açısından ise gelinen nokta “barut tükendi” ilanıdır.

***

Hizmet siyaseti...

Hatırlayalım biraz.

Sağlık sistemi dönüşümü bu ülkede bir memnuniyet yaratmadı mı? Kim ne derse desin toplumun sağlık dönüşümü hakkında memnuniyeti çok fazla oy getirmişti.

İlaç fiyatları, bıçak parası vs büyük dönüşümdü. Elbette daha iyisi olabilirdi ama oldukça ses getiren bir reformdu.

Şimdi ise sağlıkta yeni dönem ilan ediyoruz: Devletin kamusal görevi olan sağlık sektörünü Hazine Garantili Müteahhitlerin eline veriyoruz.

Artık sağlıkta şehir hastanelerini devlet değil, müteahhitler işletecek. Hem de hizmetler Hazine Garantili.

İster hasta ol, ister olma ama o müteahhitlere o para ödenecek.

***

Hizmet siyaseti...

Hatırlayalım biraz.

Yollarımız adeta tek şeride mahkum olmuştu. Büyük bir değişimdi duble yollar. Araç kullananların memnuniyeti de yıllarca sandığa yansıdı.

Hem de kıt imkanlar zamanıydı. Devlet borç batağında ama yol yapımına kaynak bulunuyordu. O zamanlarda binlerce km duble yol yapıldı.

Şimdi ise yeni bir anlayışla yol ve köprü yapıyoruz. Hem de 45 dolar ücretli. Git gel 700 liraya varan otoyol...

Artık yollarımızı da Hazine Garantili Müteahhitler yapıyor. İster geç ister geçme ama o para ödenecek.

Hazine Garantili Müteahhitlerin bu hizmeti ABD doları bazında garanti. Yetmedi ABD enflasyonu oranında da zam yapılıyor ayrıca.

O kadar garantililer yani.

***

Hizmet siyaseti...

Hatırlayalım biraz.

Havayolu zengin yoluydu bu ülkede. Uçak bileti ile asgari ücret yarışıyordu.

Sonra sistem değişti. THY büyüdü ve küresel bir marka oldu. Özel havayolu şirketleri de devreye girince, otobüs fiyatından ucuza uçak bileti satıldı.

Samsun’dan bilirim. İstanbul’a üç sefer vardı. İkisi de Ankara aktarmalı.

Ve eski uçaklar...

Sonra o eski uçaklar seferden kaldırıldılar tabii.

Şimdi ise yeni bir anlayış var. Artık Hazine Garantili Müteahhitler havalimanları yapıyor. Verilen Hazine Garantisinin yüzde 20’si dolunca şükrediyoruz. İl nüfusu sabah akşam belediye otobüsü yerine işe uçakla gitseler belki ancak dolacak garantiler.

Hazine Garantili Havalimanının kira ödemeleri de 20-25 yıl sonraya erteleniyor ama Müteahhitlerin parası “Batmalarına mı göz yumacağız” diyerek tıkır tıkır ödeniyor.

***

İşin özeti şu:

Hizmet siyasetinde de bir değişim yaşandı. Eskiden Devlet Millete hizmet ederdi; şimdi Millet bir elin parmakları ile sayılı, her büyük ihaleyi alan Hazine Garantili Müteahhitlerine çalışır duruma geldi.

Evet, çalışacağız kazanacağız ve bu Müteahhitlerin Hazine Garantilerini ödeyeceğiz.

Yollar boş olsa da,

Havalimanları kullanılmasa da,

Hastanelere gitmeseniz de,

Bu Hazine Garantili Müteahhitlere ödeme yapılacak.

Onlar Hazine Garantili.

83 milyon ödeyecek.

Dünyada altyapı ihalesi alan 10 büyük firmanın 5’i bizden.

İşte o 5’e ve eklerine hizmet ödeyeceğiz.

83 milyon olarak görevimiz bu.

İşte buna da Hizmet Siyaseti diyeceğiz.

YORUMLAR (62)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
62 Yorum
  • Arifo / 14.07.2020 04:00

    Yersen dolma, muhalefet olma. Haydiii, geeel, batan geminin malları bunlar, kardeeeş. Geeeel, geeel, Sen de geeel. Sakın geç kalma... ????

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.07.2020 17:11

    Sn. KO ICAH TARUM her şeyin ters ve tersten anladığın için adını tersten yazıyorum, bak hacı her canlının yaşadığı ve yaşamını devam ettirebildiği bir ortam olur, burası senin için o yer değil. Her salataya maydanoz olma da fikrini makale ile ilgili yaz ki okuyabilelim, anlayabilelim, anlaşalım. Öyle herkesin beslediği Eminönü güvercinleri gibi önüne gelenin başına pislik bırakmak olmaz. Kimse fikirlerine bir şey demiyor da sana hazret troll diyor. Trolluk cazip olsa bile ahlak düşkünlüğüdür. Annadin oni? OK? Hazine Garantililer'in bekçisi misin? Yaz ki görelim. Boş değilsin de, nesin?

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 08.07.2020 13:50

    Yanılıyorsun.Benimle aynı görüşte olmayan bir çok kişi "Biz HACI MURAT'ı okumayı tercih ederiz" dedi burada. Neden?Çünkü ben bir fikir ortaya atıyorum. Katılırsın, katılmazsın.O ayrı mesele. Senin gibi hakaret etmeyi yorum yazmak zannedenlerden değilim.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.07.2020 11:03

    KO 'HACI MURAT 08.07.2020 05:44' sorun yazarın görüşüne katılıp katılmaman değil, "...böyle pis bir üslup kullanmayı kendi.....ne bir hak olarak görüyor..." olmanda. Yorumların beş para etmiyor, başka yaylaya yaylan, gece de uyu, saat 05:44 de yorum cıvıtma, yeme bizi, anla biraz, sevilmiyorsun... N'oldi?

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 08.07.2020 05:44

    Bazı yorumcular ağızlarını açtılar mı,sığır diyorlar,eşek diyorlar,hoşlarına gitmeyen bir görüş yazanlara trol diyorlar,böyle pis bir üslup kullanmayı kendilerine bir hak olarak görüyorlar.Bize yazarın görüşüne katılmadığımızı söylemeyi bile çok görüyorlar.Benim durup dururken birisine hakaret ettiğimi duyan, gören var mı?Ama hakaret edene de misliyle muamele ederim,hakaretini kendisine iade ederim.

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 08.07.2020 05:33

    22.07 Hep hayvanlardan bahsetmişsin.İnsan yok mu orada hiç?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.07.2020 00:59

    Hacı Murat havaalanlarını, otoyolları, köprüleri, şehir hastanelerini saymış. İyi güzel. Kendisine sormak lazım. Acaba yüksek hızlı demiryolu projeleri ne zaman yürürlüğe girecek? Yoksa şehirler arası otobüs firmaları istemiyor da demiryolunu, onun için mi bu projeler kör topal ilerlemekte? Havaalanına asfalt yol, şehir hastanelerine asfalt yol, beton yol, duble yol, asfalt yol iyi güzel de demirden yol ne zaman? Ankara-Niğde arasındaki eski yol oldukça iyileştirilmişti, genişti, güzeldi. Bu yola paralel yeni paralı geçişli otoyol yapılacağına aynı güzergaha demirden yol niçin yapılmamakta?

    Yanıtla (0) (0)
  • Fahrettin Özdemir / 08.07.2020 00:16

    Bazı arkadaşlar,okuduklarını anlamaktan aciz,laf çakayım da ne olursa olsun diyor.Yazı gayet açık,okuyucu neden rahatsız olmuş,iftira mı var,yalan mı var onu belirtsin yazar kendisine gelsin Bazıları paralı asker gibi görev yapıyor,kasıt yoksa,cahillik var,hasetlik var.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 23:28

    Helal sana İbrahim Kahveci

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 22:07

    KO 'HACI MURAT 18:50' bizim köyde öküze öküz denir, koşuma alınır, ineğe iki yaş civarında ise düve değilse inek denir, sağılır. Ama merak ediyorsan koyunlara koyun sürüsü, keçimiz pek olmaz amma eşeklerimize cinsiyet ayırımı yapmadan eşek denir. Daha çokça var da senin yorumlarına aykırı gelmesin diye kısa kesiyorum. Hep aynı safsatayı yorum diye sallayanlara da eşekçibaşı deniyor maalesef, göçebe Türk kültüründen kalma... Maalesef tahminin de yanlış, yorumlarınla müsemma! Ha, bi de koç vardır, kafayı geçirirse nefesini keser, yere oturtur. Merakını yendin mi? (Devamı gelecek!).

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 22:00

    Hacı Murat, milleti fişteklemeyin, bari biraz susun da deşarj olup az huzur bulsun insanlar. Nerede yaşıyorsunuz kardeşim siz? Sayıyla mı verdiler yoksa maaşla mı gönderdiler sizi? Milletin canına tak etmiş, siz ne anlatıyorsunuz. Birileri gönderdiyse uyarsın değilse kendinize çeki düzen verin lütfen. Bu bir ricadır. Kul hakkıdır...

    Yanıtla (0) (0)
  • xy / 07.07.2020 21:17

    Hacı Murat, trollük maaşınız ne kadar bilmiyorum ama emin olun haram yiyorsunuz. Haram olması sizi hiç ilgilendirmiyor olsa gerek, çünkü bu kadar yalanı alkışlamak için biraz utanmaz ve haramzade olmak gerekiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 07.07.2020 20:27

    Deveye demişlerki, yolun inişinimi seversin, yokuşunumu? ulan düzü yokmu bu yolun diye cevap vermiş.

    Yanıtla (0) (0)
  • uğur çakır / 07.07.2020 20:11

    bu ülkede sanayi gelişmez yaşasın inşaat sektörü

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 07.07.2020 18:50

    13.50 Sizin köyde sana hangisini diyorlar?Benim tahminime göre birincisini diyorlardır.Bir de şunu merak ettim:Sizin köyde o 2 canlı türünden başka canlı türü yok mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatih Özkan / 07.07.2020 17:36

    Sayın Ramazan Savaş konuyu çarpıtmışsınız. Yazı gayet net ve herkesin anlayabileceği dilden. İyi niyetli iseniz, yazı bir daha okuyunuz. Militanlık, gerçekleri gizlemeyi gerektirmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 17:11

    KO 'Ramazan Savaş 14:43', birileri anamızın babamızın yediğinden içtiğinden her türlü harcamasından kesilen vergileri hapur-hupur yiyerek bize size beyin dağıtıyor. Muhalif değilsin ama beyninin olmadığı anlaşılıyor yorumundan. Sn. Kahveci'ye niye sardın ki, beyni var diye mi, sende yok diye mi? Derdine yan be anam!(Bu deyim, beyin değil). Sana kala kala sinek kalmış da...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 15:47

    Sayin Ramazan Savas,yazidan sadece bunumu anladiniz?Sizde tekeden sut sagmissiniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • eski akp li / 07.07.2020 14:55

    HAMZA AKYOL kardeşim.sizde haklısınız.belki ömerler ütopya oldu.normal iyileri bulursak başımıza koyalım.ister sağcı olsun ister solcu olsun ahlaki ilkeleri olan bi vicdana sahip olsunlar bize yeter.önder insan ÖRNEK insandır.hata yapmamalı hele milletin gözüne soka soka hiç yapmamalı.UTANMALI.önce yaradandan sonra vatandaşdan saygılar

    Yanıtla (0) (0)
  • Ramazan Savaş / 07.07.2020 14:43

    KAHVECİ Yazarımız Fakirlerin uçağa binmesini onlara layık görmemiş eski günleri özlemiş Neyaparsın Muhalifseniz sinekten yağ çıkarmak zorundasınız.kötü bir durum yazık

    Yanıtla (0) (0)
  • hamza akyol / 07.07.2020 14:43

    (2) yani demem o ki: bu hz ömer arayışı bize pahalıya patladı. Ben, hz. olmayan ömerler dönemi geri gelsin demiyorum ama şu ömer olayını bıraktım. mustafa olsun, can olsun, kemal olsun, ahmet olsun, mehmet olsun fakat ömer olmasın artık. iyi adamlardan bize hayır yok, normal adam olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • hamza akyol / 07.07.2020 14:41

    eski akp li! Bugün gibi hatırlıyorum. hz. olmayan ömerler dönemiydi. hırsızlıklar, yolsuzluklar olurdu. Gazetelerde hırsızların boy boy resimleri çıkar, yaptıkları ballandırıla ballandırıla anlatılırdı. Bu hırsızlardan bazıları yargılanır, hapse girerdi. Bu soygunculardan kalan para ile de köprü, yol, büyük sanayi tesisi yapılırdı. Sonra biz, hz. ömerler aramaya çıktık. çok şükür şimdi gazetelerde hırsızlık, yolsuzluk haberlerini göremiyoruz. Fakat, hırsızlardan kalan para olmadığı için, ağır sanayi tesislerini yapamıyor, köprüleri de tefecilere yaptırabiliyoruz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adnan Honazli / 07.07.2020 14:09

    30 milyonluk Istanbul çevresi ile 15 milyonluk Izmir Çevresi ancak 2020 de OTOYOL ile yeni Bağlandı. GSMH nin ve VERGI nin de neredeyse tamamı da Buradan. Bir Yüzakı - Prestij Proje olarak Tamam MAKUL ve ADIL. Fakat Dediginiz Gibi Artık BU da Hükümeti sıkıştırmak için artik 'YOL Olmakta' Denizli li Patronlar Demeç üstüne Demeç Verdiler REST Bile CEKTILER: 'Aydın - Denizli Otoyolu Ihalesini ( ki Bu Otoyol un Trafigi - dolulugu yani GECENI cok daha az olacak ) Hemen Yap' DEDILER. Hukumet Denizli nin TUSIAD ina Bile Yaranamıyor. Yani Evet 'Deniz Bitiyor'.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 13:50

    'HACI MURAT 05:33' ve 'HACI MURAT 11:58' in dikkatine, bizim köyde sığıra sığır, trola trol deniyor, mesela bak bu 'deniyor' a da, aynı yazıyı iki kere yayınlamaya da eşşek şakası deniyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • yavuz / 07.07.2020 13:06

    İşte Lübnanın durumu ortada.Uzun yıllar hariri ailesi ve çevresine çalıştılar ülkeyi mahvettiler.Şimdi nerdeyse ekmeğe muhtaç hale geldiler.Sonunda bizim olacağımız o.Gerçi hariri bizide öptü telekom üzerinden ama olsun akp istedi ne yaptıysa doğrudur zihniyeti.Kullanmadığın hizmete devlet garantili para ödeme sistemi çok hoşlarına gidiyorsa akp ve taraftarları ödesin madem ölürcesine savunuyorlar yok öyle klavyeden sallama.O zaman samimiyetinizi göreyim.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ümit / 07.07.2020 12:58

    Hacı Murat'a yanıtımdır. Tabii ki hiç bir müteahhit babasının hayrına iş yapmaz. Mutlaka kar edecektir, ancak bu karın makul düzeyde olması gerekir. Maalesef hazine garantili YİD modeliyle yaptırılan yol, köprü ve hastaneler maliyetinin bir kaç katı yandaş müteahhitlere ödeniyor. Örneğin Osman Gazi Köprüsü için müteahhitlere 2035 yılına kadar yaklaşık 10 milyar dolar ödeyeceğiz. Oysa bu köprünün maliyeti taş çatlasa 1, bilemediniz 1,5 milyar dolar. Aynı şeyler Avrasya Tüneli, Hastaneler için de geçerli. İbrahim Beyin anlatmak istediği bu. Neden anlamıyorsunuz, ya da anlamak istemiyorsunuz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Vatandaş Adem / 07.07.2020 12:56

    Hazine garantili,dolara endeksli,tahkimi Londra olan yol,köprü,hastane,havaalanı işleri vatandaşa hizmet değil,hezimettir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hizmet Siyaseti / 07.07.2020 12:36

    Siyasi Propaganda Yasası Çıkarılmalı ve Kimlikler,Dini Değerler,Milli Değerler üzerinden siyaset yapılması yasaklanmalıdır. Medeni, Modern Bir Toplumda Siyasetin tek gayesi vardır. Ayırımı yapmaksızın, Hizmet...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 12:23

    Reis bunlara çok bile veriyor hep söylüyorum. Bunlara ayda 20 paket makarna ver yakacak olarakta tezek yolla bunlar yine anlatacak bir başarı hikayesi bulur. Ödesinler eşşek gibi yolların parasını, bırak alan memnun satan memnun. Ayrıca Almanlar bizi kıskanıyor, bizim paralı yola verecek o kadar paramız yok diyorlar. Sizin maşallah herşeye paranız yetiyor. Bi yemek söyliyim 50 liraya doyurayım karnımı madem öyle.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 12:17

    Erdoğan ve yakın çevresinin güç ve servet edinmesini amaçlayan bir siyaset anlayışı var sadece. Yazık oldu Türkiye'ye!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • Mensur bin Ubeyde’ye / 07.07.2020 12:11

    Hazine garantili iş yapan müteahhitler yabancı kreditör bularak kredi alıp da inşaat yapıyorlar. Kredi veren teminat ister ama ne bizim ekonomimize paramıza güveniyorlar ne de müteahhitlerimize. Hazineye-devlete dolayısıyla millete güveniyorlar. Aslında borca kefil olan garanti veren millet, ücretini verip bedelini ödeyerek köprüden yoldan geçen, hastaneden sağlık hizmeti alan da millet. Geliri de cebinden cüzdanından gişelerde ödeyerek bizzat garanti ediyor. Ticari sır denilerek bu işlerin maliyetini bilmeyen de millet... Öğrenmeye de niyeti yok hamdolsun...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 12:05

    Bu iktidar daha geçen yıl merkez bankasının kefen parasına el koymadı, bu iktidar işsizlik fonundaki 135 milyara el koymadı mı?, bu iktidar 70 milyar dolar özelleştirme yapmadı mı? bu iktidardan önce kişi başına toplanan yıllık vergi geliri 650 dolar iken, şu anda 1600 dolar . İç ve dış borcu yazmaya gerek bile yok bile yok, Devlet bu kadar gelire rağmen neden bunları kendi yapmıyor. bu kadar para nereye gitti.

    Yanıtla (0) (0)
  • yavuz / 07.07.2020 12:00

    Boşuna yazıyorsunuz sayın kahveci.Aşağıdaki satılık yorumlara bakınca durum ortada.

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 07.07.2020 11:58

    İbrahim beyin yazısından anladığıma göre müteahhitlerin havaalanlarını,otoyolları, köprüleri,şehir hastanelerini... babalarının hayrı, ölmüşlerinin ruhu için yapmaları gerekirdi! Gel gör ki bunlar bu inşaatlar için yaptıkları masrafı geri alıyorlarmış! Hatta bir miktar kâr da ediyorlarmış!Ne kadar ayıp! Hiç mi ölmüşleri yok bunların?Dünyanın en büyük havaalanını yaptık diye sonraki yıllarda parasını almak mı gerekirdi yani? Ne çıkar bir havaalanından, bir köprüden,20-30 şehir hastanesinden?Hem bu müteahhitler hizmet diye bir şeyi hiç mi duymamışlar?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 11:56

    S.İbrahim bey,gerçekten akp ilk yıllarında çok güzel hizmet ler oldu(sağlıkta,ilaçta,konut ta,ulaşımda) şimdi şehir hasta haneleri şehrin dışında.Ulaşim bir dert doktoru bulmak bir dert,çıkmak bir dert,tetkikler falan filan bir günde bitmiyor. Hantal bir yapı.Hele Kayseride trafik çok aksadı(terminal,stad ,b.sanayi,orta sanayi...)hep ay nı bölgede.Paralı yollar Deli Dumrulu anımsatıyor.Yap işlet devret modelide kapitülasyon ları hatırlatıyor.Teşekkürler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 11:56

    Şehir hastaneleri açılırken şehir içinde kapatılan hastaneleri de yazsanız, havaalanı yaparken 2018 de dünyanın en iyi 3. havalanı seçilen havalanı nı neden kapattığınızı da yazsaydınız keşke, 1 Ti ye yapılabilen yolları veya diğer yap işlet devretlerin 5-6 liraya neden yapıldığının cevabını da verseydiniz. siz akp liler kendiniz böyle bir alışverişi yapar mıydınız?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 11:23

    Sayin Abdullah Yildirim,dogru devletin cebinden 5 Kurus cikmadi ama milyar dolarlar cikti.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ömer / 07.07.2020 11:16

    Türkiye’mizin tümünü mutlu etmek varken 3-5 kişi neden seçilir? Zenginliği yaymak varken 83 milyondan 3-5 kişi neden çıkarılır?

    Yanıtla (0) (0)
  • Mensur Bin Ubeyde / 07.07.2020 10:45

    Bir konuda size hak veriyorum. O da hazine garantilerinin döviz cinsinden verilmesi. Yahu bizim para birimimiz dolar mı yoksa euro mu? Bizim para birimimiz Türk lirasıdır ve hazine garantileri Türk lirası üzerinden verilmelidir. Yerli ve milli para birimimize itimatı yok mu bu müteahhitlerin? Ayıptır yahu. Onun dışında devlet her yere yetişemez. Devletin yetişemediği yerlere özel sektör yetişmelidir. Lakin döviz cinsinden garantiler ile değil. Türk lirası üzerinden garanti verilmesi şartı ile. O şekilde olursa çok daha faydalı ve isabetli olur. Lakin gene de bu iktidarın hakkını teslim etmeli.

    Yanıtla (0) (0)
  • abdullah yıldırım / 07.07.2020 09:58

    Biraz insaf edin devlet cebinden 5 kuruş para vermeden o havaalanlarını kopruleri otobanları yaptırıyor. yapan muteahhit bbasıın hayrına yapmıyor masraflarını ve karını belirli bir süre zarfında almak kaydı ile yapıyor. diyelimki 10 yılda geri alacak. devlet diyorki tamam sen gecen arabalarıdan al az gecerse ben geri kalanı ödeyeceğim. burda devleti takdır etmek gerekir cebden 5 kuruş vermiyor taksitlendırdığı borcu yine o yapılan hizmtelerin kullanımından gelen para ile yapıyor. daha neyin derdindesiniz. mesele üzüm yemek değil bağcıyı dövmek olnca beyinle kalem arasıdaki fişi takmayı unuma

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 09:44

    01.14 isimli yorumcu, çok iyi biliyorsunuz da rakamları, neyse. Birşey anlatılmaz size

    Yanıtla (0) (0)
  • Yusuf / 07.07.2020 09:26

    En basiti İstanbul Havalimanı'na gidip bir yakınınızı bırakıp gelmek isterseniz (Bakırköy'den) gidiş-geliş otoyol ücreti 54,6 TL + yakıt... hem havalimanını hem de yolları ödeye duralım... şu CEHAPE zihniyeti(!) de yapmadı ki bir metro gidelim...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmet cez / 07.07.2020 09:04

    Ama herkes o yolları ve hataneleri gayette güzel kullanıyor ne zaman yola çoksam trafik yoğunluğu var ne zaman hastaneye varsam yoğunluk nedeniyle randevu süz kabul etmiyor lar yani neymiş herkes bir şekilde kullanıyor

    Yanıtla (0) (0)
  • eski akp li / 07.07.2020 09:00

    bu yazarı seviyorum.çünkü doğruları anlatıyor.rahmetli ecevit zamanında yıllık gelir 60 milyardı şimdi akp zamanında 960 milyar lira.ecevit zamanında dış borç 130 milyar dolar şimdi ise 400 küsür milyar dolar.18 senede ortalama 70 milyar dolarlık özelleştirme geliride bu arada buharlaşmış.son 2 yıldır muazzam bütçe açığı var takriben45 milyar dolar.mütahitler dost olunca kıyak çoooooook büyük.1.5 lira olması gereken yakıt 6 lira..bir brokrat 4 yereden maaş alıyor ama UTANMA yok.garibim EMEKLİ VE ASGARİ ÜCRETLİ HELE BİRDE İŞİ OLMAYAN EVLİ BARKLI ADAMLAR.bize vallahi hz ÖMER çok lazım.saygılar

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 08:36

    Diyelim ki elinizde 300 bin liranız var ve kiradasınız. Elinizdeki parayla iyi kötü bir ev alsanız herkes size ne iyi yaptın başını sokacak bir evin oldu der. Elinizde 1 milyon liranız olsa ve aynı evi satın almış olsanız bu sefer herkes sen deli misin o eve o kadar para verilir mi der. Bilmem anlatabildim mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Taha Güven / 07.07.2020 08:19

    İbrahim Abi bunlarda numara bitmez. Yıl2011:Yerli Uçak Göklerde, Yıl2016:Yerli Otomobil Yollarda, Yıl2017:Bedava Kek Var, Yıl2018:Bedava Çay Var, Yıl2019:Bedava Bez Torba Verelim, Yıl2020: 10 LİRANIZ VAR MI?!!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • Efedamat / 07.07.2020 08:13

    Hizmet siyaseti değil milletin sefaleti. Sizde rakamlarla konuşuyorsunuz bazı yorumcular alınıyor. Cumhur ittifakı 2 artı 2 beş eder dese bunda da bir hikmet var deyip tasdik edecek çok insan var bu ülkede. Millet marsa biz yaya. İyi tarafı onlar marsa gidince dünya bize kalacak. O zaman dünya da ne kalmışsa kalanı da hallederiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • anlayana / 07.07.2020 07:36

    Temmuz ayı çıkmadan devlet kasasından 12 milyar bayram harçlıgı.bas ver. Dünyada 2. el araba fiyatı 1.2elden fazla olan tek ülkeyiz. sorma geç. bogaz köprüsünden sakarya gişelerine otoyol 7.5 lira ama yavuz sultandan osman gazi çıkışına 75 lira .geç gitsin. almanya turist yolla oteller batıyor neolur dersin.Mülteciler nasıl iyi bak otellerin boş nasılsa diye posta yer geri gelirsin. Akdeniz ege sahillerindeki en güzel 100 otel 10 milyar dolara avrupalılar alırmı.Alır sende komi ve bulaşıkçilık yapar milli kalırsın.

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 07.07.2020 05:44

    Bir ara şehir hastaneleri için "hasta garantili" diyorlardı. Sağlık Bakanı böyle bir şeyin olmadığını açıkladı.Şimdi müteaahhitler işletecek deniyor.Şu anda faaliyete geçen Şehir Hastaneleri var. Şu salgın döneminde ABD'de corona tedavisi 30-40 bin dolara yapılırken, parası olmayan hastanelere kabul edilmezken,yaşlılar ölüme terkedilmişken bizde ücretsiz tedavi ediliyor tüm hastalar.Buna da hizmet demeyeceksek neye hizmet diyeceğiz? İnsana değer vermek işte budur.Büyük devlet olmak budur.Gelişmiş bir ülke olmak da budur.Gerisi boş laftır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 05:41

    Sayin Yazarin yazilarinin % 85 i garantili yap islet projeleridir...Kafasi bu konu üzerinde takilip kalmiştir...Y.I.D evret projelerinin ilk önce Akp döneminde oldugunu zannediyor...Dogal gaz cevrim santrallerinin yapim hikayesini de bir yazsa tarafsiz oldugunu anlayacagim....Bu yapilan hastaneler yapilmis ,köprüler ,havalimanlari yapilmiş.isliyor.dolar kurunun aşiri yüksekliginde dolayi hizmet ücretleri yüksek geliyor...Kac defa dir soruyorum...Bu kopruler hastaneler hava limanlari yıkılsın mi...devletlestirelim mi...bu kadar parayi ödeyecek hazine nerede ..hukuk diyoruz sözleşme hukuku ne ol

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 07.07.2020 05:33

    İbrahim beyin yazısından anladığıma göre müteahhitlerin havaalanlarını,otoyolları, köprüleri,şehir hastanelerini... babalarının hayrı, ölmüşlerinin ruhu için yapmaları gerekirdi! Gel gör ki bunlar bu inşaatlar için yaptıkları masrafı geri alıyorlarmış! Hatta bir miktar kâr da ediyorlarmış!Ne kadar ayıp! Hiç mi ölmüşleri yok bunların?Dünyanın en büyük havaalanını yaptık diye sonraki yıllarda parasını almak mı gerekirdi yani? Ne çıkar bir havaalanından, bir köprüden,20-30 şehir hastanesinden?Hem bu müteahhitler hizmet diye bir şeyi hiç mi duymamışlar?

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim Diri / 07.07.2020 03:37

    akp lilerinde çocukları 2o yi geçti,iş soruyorlar,cevabı olan kazanır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Orhun / 07.07.2020 02:37

    01.14 te yazan angut tamda bakinin dedigi gibi bir angut,memleket göbeğini kaşıyıp,tuvaletle mutfak arasına sıkışmış cahil dolu,elbette chp yaptı diyecekler,fetöcülüğü bile chp nin yaptığına inanmaya başladılar,vay halimizeki ne vayy

    Yanıtla (0) (0)
  • Orhun / 07.07.2020 02:32

    Beşlere hizmet siyaseti desek daha yerinde olur ama,bu beşlerin hazineden aldıkları yıllık ücretten benim bildiğim akparti komisyonunu alır sayın kahveci,boş geçirmez onları,bu konudada bir araştırma yapsanız bence,gerçi herşey ticari sır elbette ama,bi yolu vardır yinede veya belkide:))

    Yanıtla (0) (0)
  • sabır / 07.07.2020 01:54

    Bozuk plak gibi takılı kalmak.Ufkun bu kadar mı dar.O beğenmediğin inşaat firmalarının yurt dışındaki iş hacmi 400 milyar dolar.Her gün taze bir başlangıçtır. Her gün yeni bir şeyler yapılıyor.Mesela Yerli güneş panelleri ve hücreleri fabrikası önümüzdeki günlerde açılacakmış.Bağ evinin tepesine yerleştir her taraf ışıl ışıl olsun.Milyonlarca dolarımız ülkemizde kalsın.Küresel ısınma deniz balıkçılığını da vurdu.Balık denizlerde azalıyor.Barajlarımız sayesinde dünyaya balık satıyoruz.Cevizde 2023 yılında üretim de kendimize yeterli hale gelecekmişiz.Güzel şeyler bunlar

    Yanıtla (0) (0)
  • Baki / 07.07.2020 01:31

    Iyi guzel dogru ama reis akilli milleti biliyor faiz indirdim dedi birde baktim ev fiatlari 20-30%artti yinede millet bankaya hucum etti bak Ibrahim bey inanin bu milletin køpru yol parasi ødediginden haberi bile yok ben cok insan taniyorum bu durum chp nin sucu diyip reisi sahipleniyorlar bu tip insanlar oldugu muttetce tayyip Erdogan baskan birdahaki secimden hemen sonra o da secim pahali diyip nursultan nazarbeyef gibi ømur boyu baskanliga gececek bakin gørun ha buraya yaziyorum bu secim son son cikis tabi bu senin isin ama bu millet rakamlarla arasi pek iyi degil reis bilir isini

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 01:14

    Rakamlarla zararı göster.Zırvalayıp durma..Biraz zihnini geliştir..Ya da çapın bu kadar..Matematik başlayınca beyin duruyor..Git şairlik falan yap..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 07.07.2020 01:02

    cebinden para çıktığına inanmıyor ki millet...anlamıyor bu eleştirileri.yapmış işte yaa kafasında...geçiniz..

    Yanıtla (0) (0)