Gerçeğin hükmü kalmadı!

Bir toplumda, ya da bir ülkede gerçek hükmünü yitirirse ne olur?

Mesela sadece bir örnek: Kanal İstanbul’un ÇED raporunda 5 ayrı güzergah üzerinden su kayıpları veriliyor. En düşük su kaybı 4. güzergahta deniliyor ve çözüm olarak “Melen Barajı” gösteriliyor.

Oysa dün Anadolu Ajansından geçen haberde Bakan Kurum aynen şu cümleleri ediyor: “Kanal İstanbul Projesi üzerinden birilerinin prim yapmasına da müsaade etmeyeceğiz. Bizim işimiz var. Vatandaşımızı net bir şekilde, doğru bir şekilde depremden etkilenmeyeceği, su kaynaklarının azalmayacağı, yine bölgeden 500 bin yeni nüfus geleceği, 500 bin yeni nüfus dışında herhangi bir nüfus gelmeyeceği...”

Bakınız kendi yaptırdıkları ÇED raporunda bile 5 güzergahın hepsinde su kaynakları zarar görüyor. Sadece en az zarar 4. güzergah da deniliyor ve orayı da Melen Barajı karşılayacak deniliyor.

Biri gerçeği söylemiyor ama kim?

***

Benzer o kadar çok fazla örnek var ki. TV5’de bu durum hakkında “Siyasetin söylediği ile eylemi tam zıt yöndedir. Doğu diyorsa siz ‘batı’ anlayın” şeklinde izah ediyorum.

Gerçekten de durum aynen bu şekildedir.

Mesela perde önünde ileri sürülen “Dava” kavramı ile perde arkasında oluşan “Para” kavramı nasıl bir ilişki içindedir?

Bir dava partisi vatandaşını bir köprüden 45+KDV dolara geçirir mi? Bir dini dava partisi sırat köprüsünü bu dünyada kurar mı? Köprüden geçmeyenlerin de parasını milletinden alır mı?

Bu nasıl dava? Bu nasıl Ümmet?

***

Herkesin bildiği ve bir şekilde izah ettiği hesaplama yöntemleri ve şeffaflık konusunda bir adım dahi atılmıyor. Mesela Millet onca döviz alırken, MB ile Kamu Bankaları arasından ilişki ve swap işlemleri ne oluyor?

Onca soru öylece cevapsız bekliyor. 3 Maymun daha ne kadar oynanacak? Bekleyelim bakalım.

TÜİK’in onca hesap uyumsuzlukları... Umut ediyorum bir gün gerçeklere daha yakın oluruz.

Ama tüm bu gerçekliği şüpheli, rakamlar karşısında biri ülkeyi turluyor. Sn Berat Albayrak “Türkiye İçin Değişim Başlıyor” başlığında tek tek, il il ziyaretlerde bulunuyor.

Ben açıkçası bu rakamları kabullendiği için kendilerine teşekkür ediyorum. Umarım bu değişim rüzgarı Ak Parti içerisinde de “Kabullenme” ile sonuçlanır.

***

Biz de bir soru soralım:

Mesela Kanal İstanbul üzerine yapılacak köprülerin geçiş ücreti kaç lira olacak? Kanal İstanbul Projesinin asla ve asla devletin kasasından yapılmayacağını iki hafta önce TV5’de açıklamıştım. Hazine garantili Osmangazi Köprüsü gibi yapılacağı bellidir. Ama köprülerin geçiş fiyatı belli değildir.

MUCİZEVİ İŞSİZLİK

Ağustos-Ekim arası son iki ayda;

15+ yaş üstü nüfus: 165 bin arttı (+)

İşgücü 440 bin azaldı (-)

İstihdam 186 bin azaldı (-)

İşsizler 254 bin azaldı (-)

Böylece işsizlik oranı da %14,0’den 13,4’e geriledi.

Nasıl ama... Muhteşem bir hesaplama yöntemi. Sadece nüfus artıyor ama çalışan sayısı düşmesine karşı işsiz sayısı bile daha çok düşüyor.

Her bin çalışandan 6,5 kişi işini kaybetmiş ama işsizlik azalmış. Çünkü artan nüfus küskün (Ya da küskünler artmış) ve iş gücü piyasasına gelmiyorlar. Böylece muhteşem sonuç ortaya çıkıyor.

Eğer biz de tersten gidersek şu sonuca ulaşırız:

Artan nüfusun mevcut nüfusta olduğu gibi yüzde 53’ü iş gücü piyasasına gelecekti (165 bin * 0,53 eşittir 87 bin kişi)

Böylece işgücü piyasası 440 bin eksilmeyecek, tersine +87 bin kişi artacaktır. O zaman da işgücü piyasası 33 milyon 267 bin kişi olacaktı. Çalışan sayısı 28 milyon 343 bin olduğu sabit olduğuna göre, işsiz sayısı resmi açıklama olan 4.396 bin kişi yerine 4.924 bin kişi olacaktı. Böylece de işsizlik oranı %14,0’den 13,4’e düşmeyecek, tersine %14,8’ê çıkmış olacaktı.

Neyse bir gün gerçekler gerçekleşir elbette.

Aynı durum finansal ve reel piyasalarda şişirilen balon havası için de geçerlidir elbette. Üfleyene değil, patladığında kim kalacağına bakalım bence.

YORUMLAR (82)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
82 Yorum
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 23:29

    İbrahim Bey bizi yönetenlerin marketlerdeki fiyatlardan haberi var mı acaba? Bugün gördüm: kuru fasulye 22,45tl, pnr terryağ 74,95tl, taze kaşar 40,00tl. Kısa kesiyorum. Merdiven altı ürünler de pahalandı. Gerçi halkımızın ekseriyeti bu ürünlere yöneldi. Bu vesileyle ülkemizde kanser hastalıkları uçuşa geçti. Şehir hastanelerinde üç ay sonraya randevü veriliyor. İkinci randevüye ömrü yeter mi bilmiyorum!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 19:42

    Teşekkürler İbrahim Ağabey,41 yaşımdayım,14 yıldır işsizim,İngilizce ve Rusça biliyorum ileri düzeyde,Arapça öğrenmeye başladım işsizken, eh o da fena değil,adam seçip,kayırmasalar onda da ilerleyeceğim ama sonuç 14 yıllık işsizlik.

    Yanıtla (0) (0)
  • Son yorum bükücü / 13.01.2020 19:41

    Afiyet olsun... Dikkat et dokunmasın, üzerine bir soda iç. Beynin kabul etmiş ama belki miden kaldırmayabilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU Mürsel / 13.01.2020 19:19

    Zaman olur zıd, zıddını saklarmış. Lisân-ı siyasette lâfız, mânânın zıddıdır. Adâlet külâhını, (Hâşiye) Zulüm başına geçirmiş; hamiyet libasını, hıyânet ucuz giymiş. Cihad ve hem gazâya, bâğî ismi takılmış. Esâret-i hayvanî, istibdad-ı şeytanî, hürriyet nâm verilmiş. Zıdlarda emsâl olmuş, sûretlerde tebâdül, isimlerde tekabül, makamlarda becâyiş-i mekânî. Hâşiye: Bu zamanı tam görmüş gibi bahseder. Sözler, Lemaat, s. 1150

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 19:04

    "Militarist"i militan anlamında kullanmışsın sanırım.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 19:01

    Türkiye uçayaeeh.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 19:01

    2,5 milyon istihdam ne oldu?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 18:54

    Hadi itiraf edin tek kale maç oynamaktan kurtuluyorsunuz.Onlar olmasa yorum yapmaktan bile sıkılırdınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 18:24

    Prototip kavramından bilgin yok galiba,bu örnek bunu seri üretim yapacağız demediler.Bir baba yiğit yok mu üretecek dediler.Kafa almıyor ne edersin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Raşit / 13.01.2020 17:59

    2) Fazlası şirkete kalsın. Oh ne güzel dünya. Peki nüfusumuz sürekli artıyor. 5 veya 10 sene sonra yeni köprülere yollara ihtiyaç duyacağız. Bunları hangi parayla yapacağız. Şirketler çok kazansın diye Devletin ekonomisini zora sokmak niye. Bu devlet hepimize lazım değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 17:16

    Güzel kardeşim militarist yazılar kaleme alıyorsun aman dikkat. Muhalif olursun onu anlarız da hainliği anlamayız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Öğretmen / 13.01.2020 16:22

    Ülkenin geleceği rant uğruna toprağa gömülüyor, mahşerde bunun hesabı ağır olur, yazık günah, biz yıllaraca ak partiye bunun için mi oy vermiştik, üzgünüz, aldatıldık!

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 13.01.2020 15:27

    sayın yazar gene doğru ları yazıyorsunuz iyi ki varsın insanlar çok zor şartlarda yaşıyor iş yok iş yeri yok aş da yok aileler emekli maaşlarını evli çoçuklarına pay ediyor yardım ediyor köyden erzak gönderiyor bizleri yönedenlerin haberi yok cevrelerindeki kişiler zengin tuzu kurular

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 13.01.2020 15:23

    Özal yapılmış köprüyü(gelirini) satmıştı.Kaldı ki,bugünki istemezükçüler Özal'a da karşı çıkmışlardı.N.Calp "köprüyü sattırmam" derken,Özal "bal gibi satarım" demiş ve seçimi de kazanmıştı.İstemezükçükleri halkımız kaale almadı,takmadı hiç bir zaman.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 15:00

    Abartmamış. Dört milyonu ensar muhacir zaten, geri kalanı da bizdendir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 14:51

    Bu şahıs veya şahıslara(burasını manipüle etme vazifesi olan kişi veya kişilere) benzer bir soruyu geçtiğimiz hafta ben sormayı düşünmüş ve gereksiz bulmuştum siz üşenmeyip sormuşsunuz.Teşekkür ederim,kendileri dışında herkesi ahmak yerine koyanlara bu soruyu yönelttiğiniz için..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 14:48

    Iletisim caginda yapilacak her turlu yatirim akil bilim cevre hukuk ve karlilik yonunden herhangi bir handikap icermeyecek sekilde degerlendirilip halka anlatilmalidir halkta soru isareti kalmamildir. Bazi cok onemli alanlardaki yatirimlarda karlilik ikinci planda kalabilir elbette.destekleyeni az olsada dogru tektir ve karar vericilerin bunun pesinden gitmesi elzemdir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KADİR İNANMAZ / 13.01.2020 14:42

    Eskiden olsa kadir inanır derdim, artık kadir efendi de inanmaz ki..

    Yanıtla (0) (0)
  • VERİLER ŞAHANE İŞSİZLİK BAHANE / 13.01.2020 14:40

    Sayın Kahveci yanlış biliyorsunuz.İş çok insanla gitmiyor(!).İşsizlik oranının doğrusunu bulmak çok kolay.GSS kayıtlı insan sayısında hepsi ortaya çıkar.yaşlıları,bakıma muhtaç hastaları ve engellileri çıkarın.yardım alan ve gss li herkesi gerçek işsizlik sayısını bulmada kullanabilirsiniz.acaba gss ödeyemeyen kaç kişi var?bunların ne kadarı işsizlik oranında da gözüküyordur?GSS kaydı ve borcu var ama iş arayanlar içinde yok.Sizce bu durumda olan kişi sayısı kaçtır?Tahmini rakam vereyim en az 100 bin,hatta 150 bin abartı olmaz.ülkenin nüfusu,yaş aralığı, sigortalı sayısı belli!!hesap belli!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • hamza akyol / 13.01.2020 14:33

    Türkiye yalan söyleyen siyasetçiyle ilk kez tanışmıyor. Ama hiç doğru söylemeyen siyasetçi ile akp döneminde tanıştı.

    Yanıtla (0) (0)
  • OBJEKTİF / 13.01.2020 14:32

    Madem hükümet ilüzyonla doları baskılayabiliyor. Bunu 2018 de de yapardı. Herkes yırtındı, döviz bozun kampanyaları yapıldı. Noldu, olmadı. Ekonomi küresel boyutta, artık. Siz doların fiyatını belirleyemezsiniz. Eleştiriler objektif olmalı. Kasmaya gerek yok. Dolar son 3 yılda, 2 katına çıktı, başarısızlık. 2019 da sabit durdu, başarı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali Paşa / 13.01.2020 14:31

    Onun adı, deli dumrul köprüsü. Geçenden bir akçe geçmeyenden iki akçe alırmış döve döve.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 14:29

    Allah bir memleketi, gözü doymak bilmez muhteris kifayetsizlerden korusun. Fakirlikten gelen siyasetçiden korkacaksın arkadaş. Durmaksızın yer, yer, yer...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 14:28

    Sayin Mensur Bin Ubeyde, ekonomi zaten ucuyor ucurumlarda, yeter daha fazla ucurmayin,milletin canini cikartacaksiniz...

    Yanıtla (0) (0)
  • KANAL BAHANE RANT ŞAHANE / 13.01.2020 14:19

    Tutturmuşlar tehlikeli madde taşıyan gemi sayısı ve yükü artmışmış!Hangi tehlikeli maddeler?Gaz ve petrol ise, bunlar için her yıl bir boru hattı açılıyor neden gemi nakli azalmıyor?Başka tehlikeli madde mi var bilmediğimiz?Ayrıca avrupanın nehirlerinde binlerce nehir tipi gemi trafiği var hiçbir sorun olmazken neden boğazda olacakmış?Nehir gemileri sandal değil,150 metreye kadar devasa gemiler.istanbul boğazı bir nehirden daha mı güvensiz yani şuan?Böyle saçma gerekçe olurmu?Aynı tehlike kanalda yokmu?Bu bahaneyi bulan kişi aynı tehlikeli maddeleri kanal geçişinde etkisiz hale mi getirecekmiş

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 13.01.2020 14:13

    11.30@Köprüyü yapan firma köprü için yaptığı masrafı geçenlerden alacak.Geçenlerden aldığı para kafi gelmiyorsa,eksik kalan kısım vergilerle karşılanıyor.Babasının hayrına Marmaray veya Osmangazi Köprüsü yapıverecek bir firma bekleyemeyiz herhalde.

    Yanıtla (0) (0)
  • Raşit / 13.01.2020 13:54

    Sabır, farzet dediğin gibi oldu. Köprüden, yoldan geçen araç sayıları garanti sınırlarını aştı. Nüfusumuz ve araba sayımız arttığı için 5, 10 sene sonra geçiş sayıları belki garanti verilen miktarın 2 veya 3 katına çıkacak. Peki bu gelirler nereye gidecek yapımcı şirkete değil mi. Madem garanti edilen araç sayısı bedelleri şirketler için yeterli oluyor (Bu konuda henüz bir şikayet de olmadı) Fazla geçen araç sayısının geçiş bedellerinin tamamının söz konusu şirketler niye alıyor. Fazlalık kısmının yarısını Hazine alsa fena mı olur. Bu nasıl anlaşma. Eksik geçiş olursa Hazine tamamlasın.

    Yanıtla (0) (0)
  • enjoY / 13.01.2020 13:38

    yahu milletin derdi köprü yol değil, milletin derdi devlet yapmış özel yapmış değil. milletin istediği beleş olsun. metro olsun köprü olsun tünel olsun bedava geçiyyim.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 13:37

    İşte o körülerden dönüp dolaşıp geçip yatırımcılara para kazandıracaksınız. Elalem bu yüzyıla yaraşır iş alanlanları, fabrikalar açar, ihracat yapar; biz genç beyinleri ihraç eder, vatandaşın cebindeki üç beş kuruşu da elin adamlarına peşkeş çekeriz. Keşke ana babaları olsaydı bu siyasilerin de kulaklarını çekseydi biraz!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 13:29

    Daha araç yok ortada, o prototip. Pili de yok, daha araştırma geliştirme işini nasıl yapacaklarını planlıyorlarmış. Bazı yazarlar yazmış bugün nelerin olmakta olduğunu. Pili bile ortada olmayan aracın elektrik tüketiminin ne olacağını bilmek haliyle afaki olacaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 13:22

    Ayıp değil mi, hacı murat (küççük harfle kasıtlı yazılmıştır!), sırtından bu kadar kırmızıyı taşıyıp ahkam kesiyorsun habire? Bak, Al Desi Dero (KO 11:42) yazmış, okuyup anlasana! Üstelik, okursan, ölmezsin de...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 13:21

    Aç ve yardıma muhtaç insanlarla bu işlerden para ve prestij kazananlar inanıyor. Tam bir tezatlık!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 12:39

    Bir sene önce elektrikli traktörün önünde poz verildi. Sipariş vermek istiyoruz, Hacı Murat ya da Sabır, Vicdan, Mensur Bin Ubeyde ( Belki de hepsi aynı kişidir) nereye sipariş verebileceğimizi yazarlar mı acaba? Ethem Sancağa mı başvursak? Ama o da 20 milyarı birarada görmeyenleri beğenmiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • bozeren / 13.01.2020 12:23

    Elbette alınır, buna itiraz olmaz, olamaz. İtirazımız başka şeye; itirazımız devletin ve milletin parasının çarçur edilmesine!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 12:18

    kanal açılırsa Türkiye şahlanacak uçacak herkese iş aş sağlayacak diyene inanırsınız da cehapenin anlattıklarına inanmazsınız

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 11:59

    Bu kadar köprü ve otoyola hiçbir itirazım yok. Daha çok yapılsın. Ancak bunları devlet yapsın özel şirketlere kefil olarak değil. Kendisi yapsın kendisi işletsin. Cebinde ne kadar parası varsa o kadarıyla yapsın ki gelecek kuşakları borçlandırmasın. Hem hazine garantisi ver, hem müşteri garantisi ver hem de özel sektör yapıyor de. Var mı buna inanan?

    Yanıtla (0) (0)
  • Al Desi Dero / 13.01.2020 11:42

    Hacı Murat Reis'in gibi olayı çarpıtma!Kimse gerekli olan yatırıma itiraz etmez.Yüzlerce tünel,kanal,yol yapıldı itiraz eden yok.Yağma,vurgun düzeni var! Kardeşim yapılan yatırımlar gerekli mi bir,ikincisi Demirel,Özal yaptırdığı gibi değilde neden geçmeyenden alınır,geçme garantisi verilir ve yüksek ücret alınır meselesi var.Birilerinin cebine yıllarca para aktarma amaçlı,tezgahlı yatırım yapılmaz. Şu Recep taparlıktan vazgeçin:

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 11:30

    Köprünün masrafını almıyorlar geçme parasını alıyorlar..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 10:30

    evin,sence bir sakıncası yoksa biraz destekli salla.

    Yanıtla (0) (0)
  • HACI MURAT / 13.01.2020 10:27

    Milletten alınan vergiler bir bütçede toplanır.Bu parayla memleketin bir bölgesine tünel,bir başka bölgesine otoyol,başka bir yere köprü,daha başka bir yere hastane yapılır.Hiç kimse ben falan tünelden hiç geçmeyeceğim, masrafına karışmam diyemez.Hiç kimse benim yolum hastaneye hiç düşmüyor,sağlık harcamalarına katılmam diyemez.Hakeza çiftçilere verilen bir destek hepimizin cebinden çıkar.Buna da itiraz edemeyiz,etmeyiz de.Aynı devletin vatandaşı olmak böyle bir itirazda bulunmaya izin vermez. Velakin şimdilerde "köprünün masrafı geçmeyenlerden de alınıyor" söylemi çıktı.Elbette alınır.

    Yanıtla (0) (0)
  • engineer / 13.01.2020 10:12

    kanaldan gemi geçebilmesi için köprülerin enaz 60 metre yükseklikte olması lazım değilmi? animasyon resimlerinde on tane köprü görünüyor, herbiri 60 metre yüksek olması lazım, nasıl olacak bu?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 09:53

    İşsiz olanların kendini yetersiz hissetmesi lazım.İşsizlik düşüyor ama ben iş bulamıyorum,o halde sorun bende demesi lazım.Ben kaybedeyim ama devlet kazansın düşüncesinde olmalı.İşbu işsize hayat pahalı geliyorsa yine kendini sorgulaması lazım,çünkü tüik vb. kurumlar iyiye gidiyoruz diyor.Bu kurumların rakamları sorgulanmaması lazım."Başka siyasetçileri desteklersem felaket olur" bilincinin tam oturması lazım.Yok yinede bazı şeyleri sorguluyorsa eski yağ kuyruklarını aklına getirmesi lazım.O devirde yaşamadıysa dedesine sorması lazım,o ne kadar güzel bir zamanda yaşadığımızı izah etmesi lazım.

    Yanıtla (0) (0)
  • ta'kipciniz / 13.01.2020 08:56

    atmıiş lira (60) altmış

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 08:51

    Aynen, anlattıklarınıza ek olarak, CHP'nin çalıştayında da anlattılar, kanal yapılırsa erkekler de kısır kalacak, erkeklikleri gidecek. Böyle bilimsel çalışmalar ortadayken niye yapıyorlar şu kanalı anlamıyorum. Hatta benim bilimsel çalışmalarıma göre de kanal kadınlarda saç dökülmesi, erkeklerde basur, çocuklarda zeka geriliğine de yol açacaktır. Bilimsel gerçekler apaçık ortadadır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 08:33

    Daha düne kadar tamam olan oldu parti kurmaktan vazgeç sana sarayda bir görev verelim dediğin kişi dümen suyuna girmeyince faizci zaten o dersin. Arkandaki kitle görevi kabul ederse doğru yolu buldu der, kabul etmezse IMF'nin adamı hain der. İşte gerçek.

    Yanıtla (0) (0)
  • Özkan / 13.01.2020 07:49

    Zorlama siyasetinin sonucu bunlar liyakat esaslı bir değişim yaşanıyoruz zorlama siyasetinin popülizmin sonucu bunlar bir futbol takımı düşünün ismi çok büyük tribünler tıklım tıklım sonuç FENERBAHÇE :)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 07:05

    Hizmet yapılıyor ama borçla yapılıyor. Ayrıca bu hizmet geleceğe yatırım değil sadece gereksiz harcama. Hastaneler varken toplanıp şehir hastanesine dönüştürülüyor, havalanı varken kapatılıp bir daha yapılıyor, boğaz varken üstüne bir kanal daha yapalım deniyor. İşadamları da kazandıklarını yatırıma değil Malta’ya İngiltere’ye kaçırıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 06:34

    Biri daha kaçmış Bakırköy'e...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 06:32

    Ben hala bir aracın kaç liraya şarj edileceğini düşünüyorum. Kimse söylemiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 06:31

    Sayın trol size hiç rahat yok bu sayfalarda. Sinirlerinizi harap ediyorsunuz, yazık.

    Yanıtla (0) (0)
  • Barut tolga / 13.01.2020 06:21

    İyide ben Altınovada çalışıyorum, osmangazi köprüsünün bir ucunun bulunduğu ilçe akşama kadar 500 araç zor görürsün geçen değerli yorumcu kardeşim neyin ispatını yapıyon sen

    Yanıtla (0) (0)
  • Ramazan Görgülü / 13.01.2020 06:15

    Siz gerçekleri ama sadece gerçekleri yazıyorsunuz ama neylersinizki yalanı iftirayı kurumsallaştırmış bir iktidarın taliplisi çok. Oysa en acı gerçek en pembe yalandan iyidir . Siz devam edin lütfen, en derin saygılarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 04:31

    Bazı koyun sürüleri öndeki koyun uçuruma atladı diye onlarda atlar tüm sürü ölür.Tıpkı sizin özgür iradeniz gibi onlarında özgür iradeleri var.Atlamak serbest,sonunu düşünen kahraman olmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 04:24

    Bazı insanlar özgür olduklarını zannederler.Hayatları boyunca başkaları tarafından güdülürler farkına bile varmazlar tıpkı senin gibi.Sen kimsin milletin donunu alacaksın.Önümüzdeki hafta başlıyor,100 tane belediye başkanı Ak partiye geçecek.Her hafta birer ikişer tane?Kimmiş bunlar hadi meraklan.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 03:38

    II. Sizi yangından mal kaçıranlar gibi davranmaya zorlayan nedir? Herhangi bir fabrika açarken bu kadar iştiyaklı görmüyoruz sizi, acaba nedendir? Milletin yarısını ‘çatlata patlata’ hangi millet için yapacaksınız bu kanalı? Siz deli dumrul musunuz ki yaptığınız köprüden geçenden geçmeyenden para alırsınız, hikaye mi masal mı bu söyledikleriniz, yaptıklarınız? Vatandaşlarını çileden çıkarmaya delirtmeye çalışan başka bir devlet erkanı başka nerede var yeryüzünde?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 03:37

    I. Çevre bakanına buradan soruyorum, prim yapan düşman mı? Ola ki böyle bir söz sarf edildi, siz prim yaparken iyiydi de başkası yapınca neden sorun oldu? Kanal çevresindeki memleket arazilerini millete sormadan pazarlayıp sattınız, neyin primini yapacaksınız? Madem satacaktınız önce millete sormanız gerekmez miydi? Diyelim ki pazarlayıp satacaksınız memleket toprağını, bu memleketi canı pahasına korumuş bu milletin evladına öncelikle satmanız gerekmez miydi Katarlıya satmadan önce?

    Yanıtla (0) (0)
  • evin / 13.01.2020 03:25

    akp 15 yılda umutsuz 10 milyon işsiz yarattı...tarihe de böyle geçecek...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 03:20

    Bizim gerçeklerimiz bunlar işte... Ümmet, ümmet olalı böyle eziyet görmedi. Köprü, kanal vs. her şey bir tarafa paradan gelirden vazgeçtik onurumuzu muhafaza edebilseydik! Eski cumhurbaşkanına pembe elbise giydiren ümmet bireyinden kime ne hayır gelir? Bunlara cesaret verenlere ne demeli? Rekabetin de bize yakışanını, yapalım, tarihiyle geçmişiyle övünen bir milletin dünü unutması ayıptır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 02:18

    Şu kanalın depremi nasıl tetiklediğini de açıklasana ;biz ikna olmadık, belki sen ikna edersin...

    Yanıtla (0) (0)
  • Krr / 13.01.2020 02:01

    "06 BK 1010" plakalı elektrikli Fluence aracı Başbakan RTE büyük gururla kullandı ve artık bizim de elektrikli arabamız olacak, onbinlercesini devlet olarak biz alacağız dedi (Nisan 2012). Sonuç fiyasko. Altay tankı fiyasko. Uçak, uçtu uçtu kuş oldu. Hayal tacirliriği bu memlekette en paralı meslek oldu. Aya dört şeritli yolu unutmadık. Olmayan Melen Barajı'nı da unutmayız. Hepsini kara deftere yazıyoruz. Günü gelince peşin ödeme ile alacağız hepsini, donunuza kadar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sabır! / 13.01.2020 01:27

    Tükenmişlik sendromu diye bir şey var.Böyle bir şey mi yaşıyorsun?Koca İzmir İstanbul yolunu bomboş yaptın.Osman gazi köprüsünden kimse geçmiyor dedin.Aylık veri yayınlandı,en az günlük geçiş 32 bin,en yüksek 50 binlerde,yap işlet devretlerde devlet bir fon oluştursa gelirler giderlerden fazla çıkar.Her geçen süre bunların devlete devrini sağlayacak zamandan geçiyor.Farzet ki iş adamları kazanıyor. Bu ülkede kalmayacak mı bu paralar.Bir hizmet yapılmış beğenmiyorsan alternatifi var oradan dolaş.Sığ bir alanda dolaşıyorsunuz.Gidin Anadoluya ne hizmetler yapılmış görün.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 01:17

    Müslüman yalan söylemez dava Allah kitap durumları vs hariç

    Yanıtla (0) (0)
  • Mensur Bin Ubeyde / 13.01.2020 01:17

    Kanal İstanbul projesi bir tane Avrupa yakasına bir tane de Anadolu yakasına yapılmalı. Lakin kanalın derinliği minimum 80 metre olmalı ki tankerler geçebilsin. Böylece aziz İstanbul tanker ve gemi kazaları tehlikelerinden korunabilsin. Bu proje ile ekonomiye bir tane daha İstanbul kazandırılacak. Bu ne demek biliyor musunuz? Ekonomik büyüme uçuşa geçecek iyice. Ayrıca kanalın inşaatı milyonlarca insana ekmek kapısı olacak ve istihdam şaha kalkacak. Öte yandan İstanbul'daki aşırı nüfus yarı yarıya azalacak ve bu yeni mega şehre akın edecektir. Bu tarihi bir dönüm noktasıdır. İyi ki varsın Reis

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 01:08

    45 yaşını bitirdiği gün emekli olan. Sn Cb Erdoğan’ın Eyt’liler için söyledikleri yok hükmündedir.o makam yan gelip yatma yeri değildir diyerek geçmişte söylediklerini Eyt emeklilikte yaşa takılanların sorunu için çözüm konusunda çözüm üretmek olduğunu hatırlatmak isterim.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 01:05

    Cumhurbaşkanı Erdoğan:Ahdim olsun ki; faizler, enflasyon ve cari açık düşecek, dar gelirlinin hayat standardı yükselecek. (06.05.2018) Bu sözü verdiği gün; Dolar: 4.27 Faiz: %11.25 Enflasyon: %7.77 İşsizlik: %10.4. Bugün; Dolar: 6 ₺ Faiz:%11.80 Enflasyon:%11.84 İşsizlik:%13.9 durmak yok yola devam.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 00:57

    Ne davası bütün dert para para para

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 13.01.2020 00:38

    Gercegin hukmu bittiyse hukuk devleti mafya devletine donusmustur, orman kanunlari isler, gucu yeten yetene bir yasam tarzi gelisir. Cagdas dunyada itibarimiz sifirlanir, parya devlet olarak listeleniriz. Hepimizi yasanilmayasi bir yasam bekler.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 13.01.2020 00:37

    Halk, yani bizlere gore ummet-i Muhammed, yuk haline gelip goz diktiginiz hedeflerinize, ihtiraslariniza ulasmada bir tur safra, kum torbasi

    Yanıtla (0) (0)