‘Seçimlerde ‘merkez değerlere’ yakın duran kazanır

Televizyonların durumunu bilmiyorum, izlemedim çünkü, ancak dünkü gazeteler beni yine hayrete düşürdü: Beş hafta boyunca ‘arkası yarın’ heyecanıyla takip ettikleri, Diyarbakır’da kalleş bir cinayete kurban gitmiş sekiz yaşındaki kız çocuğu Narin, sayfalardan bütünüyle yok olmuş…

Manşetlerde zaten yok o haber, Hürriyet-Sabah hiç görmemiş, Milliyet’te iç sayfalarda unutulmuş…

Unutulması gerekmiştir de ondan…

Medyanın yüzü olsaydı ‘yüzsüzlük’ ile suçlayacaktım.

Baştan itibaren, konuya gösterilen yakın ilgiyi, her gün değişen senaryolarla kamuoyu önüne çıkmayı, yargının yayın yasağına rağmen yetkili mercilerin verdikleri bilgilerin fütursuzca paylaşılmasını olağandışı görmüş ve bilinmeyen bir hesapla ilintili bulmuştum.

İki günlük mesaiyle çözülebilecek bir cinayetin katilini beş hafta sonra bile bulamamak gerçekten olağandışı bir durum.

Merkez’ neye denir?

Ülkenin gerçek gündemine dönmek güzel.

Gerçek gündem’, hiç kuşkusuz, siyaset…

Önceki gün Karar’a gelip görüşlerini bizlerle paylaşan İstanbul’un CHP’den seçilmiş Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, partisinin yapılacak ilk seçimde de başarılı olacağını düşünüyor.

Merkez’ artık CHP tarafından temsil edilecek ve seçmen onu tercih edecekmiş…

Merkez parti’ daha çok bize özgü bir kavram.

Partileri hep ‘sağ’ ve ‘sol’ biçiminde tasnif ettik.

Demokrat Parti, Adalet Partisi, Anavatan Partisi ‘merkez sağ’ olarak nitelendi, 1970 sonrasında Bülent Ecevit’in İsmet İnönü’nün onayıyla başlattığı ‘ortanın solu’ hareketiyle birlikte, CHP de ‘merkez sol’ sayılmaya başlandı.

Oysa, Prof. İdris Küçükömer, Düzenin Yabancılaşması-Batılaşma’ kitabında, temsil ettikleri kitleler açısından, CHP’nin ‘sağcı’, Demokrat Parti’nin ‘solcu’ sayılması gerektiğini kayda geçirmişti.

Ülkemizde kayıtlı 100’ün üzerinde parti var ve tam 12 parti Meclis’te temsil ediliyor: (‘6’lı’ masadaki partiler: CHP + İYİP + Saadet + DEVA + Gelecek + DP) + Cumhur İttifakı partileri: (AK Parti + MHP + BBP + YRP ) + DEM + TİP).

Bunların hiçbiri ‘merkez’ sıfatını taşıyabilecek özellikte değil.

AK Parti, bir ara, ‘merkez olma’ konusunu ciddiyetle tartışmıştı; iktidara daha kolay taşıdığı fark edilince sonraları ‘ayrıştırıcı’ dil benimsendi.

CHP de zaten yıllardır o dili kullanıyor.

Pek çok alanda olduğu gibi, siyaset alanında da, Türkiye, başka ülkelere örnek olacak özellikleri üzerinde taşıyor.

Merkezi önemsizleştirip toplumu birbirine karşı iki cepheye bölecek bir ayrıştırmayı siyasi alana sokma, ilk olarak Türkiye’de AK Parti eliyle başladı.

İkinci Dünya Savaşı sonrası oluşmuş ‘dünya düzeni’ bu alanda da şimdilerde aşılıyor. Demokrasi olma iddiasındaki ülkelerde bile ‘ayrıştırıcı dil’ geçerli…

Avrupa’nın değişik ülkelerinde, yakın zamana kadar, iki-üç parti arasında gidip gelen iktidarlar, yerlerini, daha önce ‘marjinal’ sayılan partilere bırakıyorlar.

Ekrem İmamoğlu, bizimle sohbetinden öyle anlıyorum, kendisinin ve partisinin ‘merkezde yer aldığı’ tespitini paylaşırken, siyaset arenasında konumlandıkları yerden değil, toplumun ortak değerlerine sahip çıkmaktan söz ediyor.

Yapılan bütün yoklamalarda, cumhuriyet, demokrasi, adalet, özgürlükler, laiklik ve dine saygı kavramları, genellikle de bu sırayla, geniş kabul görüyor. En az benimsenenin toplumda yüzde 70’in üzerinde destekçisi var.

Muhalefetin büyük bölümü -‘6’lı masa’da buluşanlar- her buluşmaları sonrasında yayımladıkları ortak metinlerle, bu ortak değerlere sahip çıktılar.

CHP ‘6’lı masa’yı hatırlamak istemiyor

Son genel seçimde alınan sonuç küçümseniyor ama, masada birliktelik, cumhurbaşkanlığı seçiminde yüzde 48’i bulan bir oyu muhalefetin ortak adayı arkasına yönlendirebildi.

Yerel seçimde Cumhur İttifakı’nın sandıkta gerilemesi, AK Parti’nin ikinciliğe düşmesi de, yine eski birlikteliğin rüzgarıyladır.

CHP şu sıralarda siyaset arenasında yalnızları oynuyor… Genel başkanı iktidarla normalleşirken ‘6’lı masa’ partilerini boşluyor.

Merkez değerleri sahiplenen geniş kitleler, hiç değilse önemli bölümü, hangi partinin veya çıkardığı adayın kendisinin benimsediği ortak değerlere sahip çıktığına bakarak oyunu kullanır.

Lafı uzatmayayım: Partiler için, bugün, ‘merkezde yer almak’ değil merkez değerlere sahip çıkmak önemli.

Kemal Kılıçdaroğlu CHP’ye bunu ‘6’lı masa’ görüntüsü ile sağlamıştı.

Nerede şimdi diğer beş parti?

YORUMLAR (104)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
104 Yorum
  • Bağlamacı / 26 Eylül 2024 19:02

    Türkiye’de işçi hakları hep CHP tarafından geliştirilmiştir, Demokrat Parti toprak reformuna karşı çıkmış, bir ağa çocuğu olan Menderes seçimi daha çok bu çıkışla sağlamıştır. İdris Küçükömer çok kıymetli bir bilim insanıdır ama bunu hangi bağlamda söyledi bilemiyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • İnsanoğlu / 26 Eylül 2024 22:31

    Bizdeki toplumun ve siyasetin genelinde bende bir şey yapayım da ön plana çıkayım derdi yoktur. Genellikle anlayış karşı taraf zarar etsin, kaybetsin ben kazanayım anlayışıdır. Kazanmaya değil karşının kaybına odaklı anlayış. Bütün sorunumuz bu... Akıl, çaba, ahlâk ve başarı değil tamamen karşıya odaklı ahlâk, akıl, fikir, düşünce ve çaba yoksunluğu.

    Yanıtla (0) (0)
  • Tih / 26 Eylül 2024 21:16

    Fehmi bey...yorumlarınızı yüzde doksan beşi kopyala yapıştır yazan ahmak bir cahil tarafından yazılmış.bu aptal kopyala yapıştır yapmayınca kelimeleri ağlatıyor.ilkokul iki çocuğu yazmaz öyle..takmayın yani..

    Yanıtla (0) (0)
  • Sinirli / 26 Eylül 2024 20:26

    Sen beklemeye devam et! Yakında ıspanak bile alamayacak duruma geleceksin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muharrem keçeli / 26 Eylül 2024 19:25

    Nerede diğer 6 parti diye soruyorsunuz. bir tv. röportajın da Davutoğlu: halamı bile CHP ye oy vermesi için ikna edemedim demiştir. Bu nedenle , CHP ye oy gitmemiştir. CHP listesinden bedavadan milletvekilliklerini kaptılar. Oturdular. Esameleri okunmuyor. Ülkenin Başbakanlığı mı yapmış olan Davutoğlu, Konya’dan aday bile olamadı. Güçünü kendi memleketinden almıyan parti başkanlığı yapmamamalıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • A.Derin / 26 Eylül 2024 19:03

    CHP dışındaki muhalefet partileri neden varlık gosteremiyorlar, biraz da onları gayrete getirecek eleştiriler yapsanız.. Bu partilerin oluşturduğu iyi bir ekonomik kadro vardı, onların bile seslerini duyamıyoruz. Bütün yükü Özgür Ozel'in sırtına yüklemiş seyrediyorlar. Davutoğlu, Babacan, Temel beyin seslerini daha çok duymak isteriz..

    Yanıtla (3) (0)
  • Sever / 26 Eylül 2024 18:55

    Bırakın o partiyi, bu partiyi... Bir kenara koyun siyasi bağnazlığı... Bir anlığına uzak tutun yüreğinizden politik şehveti... Türkiye'nin liderinin Birleşmiş Milletler kürsüsünden katil İsrail ve suç ortaklarının gözünün içine baka baka "insanlık dersi" vermesi, onları tüm insanlığın ortak vicdanıyla yargılayıp tarih önünde mahkum etmesi gururunuzu okşamadı mı? Bu netlik, cesaret ve adalet manifestosu sizi de Türk olduğunuza şükrettirmedi mi?

    Yanıtla (0) (3)
  • Sever / 26 Eylül 2024 07:11

    CHP’de cumhurbaşkanlığı tartışması çok erken başladı. Bunun en büyük nedeni de Ekrem İmamoğlu’nun hırsı.
    CHP’de 4 kanat oluşmuş durumda.
    Ekremciler, Özgür Özelciler, Kılıçdaroğlu’nu destekleyenler ve Mansur Yavaş.
    Ekrem İmamoğlu şimdiden cumhurbaşkanı adayı ilan edilirse Mansur Yavaş CHP’den istifa eder, parti Ekremciler, Özgür Özelciler, Kılıçdaroğlu’nu destekleyenler ve Mansur Yavaş olmak üzere dörde bölünür.

    Yanıtla (2) (17)
  • Hikaye / 26 Eylül 2024 09:56

    Avucunu çukur tut da ,dökülmesin.Anlayana.

    Yanıtla (9) (2)
  • Bir tost / 26 Eylül 2024 11:50

    "Mansur Yavaş'tan flaş açıklama: İmamoğlu’nun yanındayım" avucunuzu yalayınız

    Yanıtla (6) (1)
  • Sever / 26 Eylül 2024 18:52

    Ekrem İmamoğlu'nun eski soyadları Müdafa...
    Ama İmamoğlu "enternasyonal" biri...
    Menfaati ne yana dönmesini isterse ona döner.
    Baba Hasan, 1980 öncesi MHP Trabzon İl Başkanı idi.
    80 sonrasında ANAP İlçe Başkanlığı yaptı...
    İstanbul'a gittiklerinde ise CHP'li oldular.
    DEMPKK, Ekrem Efendi'yi bu yüzden seviyor ya!

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar okuru / 26 Eylül 2024 07:13

    Fehmi beyin bir kaç seçimdir CHP'ye verdiği taktikleri CHP açısından faydalı buluyorum.Bunu söylerken CHP'li olduğum zannedilmesin,Ak Parti seçmeniyim.CHP Fehmi beyin verdiği taktiklerini kıymetini bilmelidir.Öte yandan yakına gelinceye kadar Türkiye'de partilerin dağınıklığından yakınılır,ABD'deki Cumhuriyetçiler, Demokratlar şeklindeki 2'li sisteme öykünülürdü.Şimdi Türkiye'de Ak Parti bunu sağladığı için eleştiriliyor.Bu da muhalif olmanın icabı herhalde.

    Yanıtla (3) (8)
  • okur / 26 Eylül 2024 13:03

    Samimiyseniz, sizi bulmuşken anlamak için soralım.
    1- Türkiye Darül harp ülkesi midir?
    2-İslama göre demokrasi haram mıdır?
    3-AKP li belediyelerden ve Devlet Bütçesinden tarikatlara büyük kaynaklar aktarılmasını onaylıyor musunuz?
    4- Günümüzün Adalet, eğitim, sağlık hizmetlerinden TÜİK vb devlet kurumlarının işleyişinden memnun musunuz?
    5- Müslüman kardeşleri destekliyor musunuz?
    6-RTE DB den başka bu ülkeyi yönetecek düzgün kimse varmı dır? syg.

    Yanıtla (6) (2)
  • Karar okuru / 26 Eylül 2024 17:05

    1)Türkiye Darü'l-İslamdır.
    2)Haram değildir.
    3)Yalan söylemeyiniz.Öyle bir şey yok.
    4)Memnunum.Eğitime biraz daha yoğunlaşmak gerekiyor.
    5)Desteklerim.
    6)Erdoğan,2028 için yerine şöyle arslan gibi bir yiğidi hazırlanmalıdır.

    Yanıtla (4) (5)
  • okur / 26 Eylül 2024 18:50

    Samimi inancınızı paylaştığınız için teşekkürler.
    Size Selam, diyorum başka da bir şey demiyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Matrakçı... / 26 Eylül 2024 17:17

    Merkez neresi..?.Bu önemli..herkesin motivasyonu farklı, farklı..

    Yanıtla (0) (0)
  • Doğan Alioğlu / 26 Eylül 2024 18:21

    'Matrakçı'ya: bir matrak: Merkez Nasrettin Hocanın dediği yerdir. İsteyen ölçebilir. Eşeğinin arka ayağı bastığı yerdir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Matrakçı... / 26 Eylül 2024 18:45

    Mantıklı ,,Fıkra değeri kalmadı sanki Hocanın nüktesinin bu zamanda..."Herkes" bir merkez tutturmuş koşturuyor. Merkezin içinde olsa bile beğenmeyenler var..

    Yanıtla (0) (0)
  • Yeni Yol / 26 Eylül 2024 18:34

    AKP yeni lideri Hakan Fidan ile secimi bal gibi kazanir ve yeni lideri ile iktidara devam eder, Sn. Erdogan emekli olur, yeni kadrolar cikar ve bugunku muhalefet sabah aksam ekrem mansur ozgur vs, nice isimler unutulur, yeni kimlikler cikar ortaya ve Sn. Yazar soruyor diger 5 parti nerede ? nerede olacaklar ki Bay Kemal'in bedava verdigi vekilliklerin tadini cikariyorlar. yani diger 39'u ile beraber..

    Yanıtla (0) (0)
  • Cemal şimsek / 26 Eylül 2024 15:47

    Sayın yazar Terör partisi DEM VE İP CUMHUR ittifakının ortağı göstermek yalancılık ve hile balıktır. DEM VE İP
    MILLET İTTİFAKI nın ortakları
    olduğunu bilmemen mümkün değil. Neyi gizlemeye çalışıyorsun. Biliyorum gerçekleri yazınca yorumu
    yayınlamıyorsunuz.sizdeki
    demokrasi anlayışı bukadar.
    Gerçeği görmek istemiyorsunuz. yorumcularinizda aynı düşüncede.

    Yanıtla (0) (5)
  • Doğan Alioğlu / 26 Eylül 2024 18:15

    'Cemal şimsek'e: Yazarın Dem Parti ve İP'ni Cumhur İttifakı içinde göstermesi yazarın kasıtsız bir yanlışı olduğunu düşünüyorum. Cemal Şimşek! Ancak sen de çarpıtıyorsun. Bilerek bu partileri Millet İttifakına yamamışsın. Halbuki Dem Parti ve İP. bağımsız, hiçbir ittifakda değildirler. İftira etme dürüst ol.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sinirli / 26 Eylül 2024 14:50

    Bu işin merkezi terkezi yok!
    Kim halkın ve ülkenin çıkarlarını gözetiyorsa seçimleri o kazanacaktır.
    Ülkenin çıkarlarını gözetmeyecek partiler de bellidirler.
    Cumhur ittifakının içinde kümelendiler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur yazar / 26 Eylül 2024 17:41

    Hala seçim de seçim. Yahu daha bir sene oldu seçim bitti. Ne seçimi. Otur dört sene bekle.

    Yanıtla (0) (3)
  • Dokuzuncu köy / 26 Eylül 2024 17:24

    Fehmi bey, ekonomiyi anlatın bir defa da, bırakın merkezi sağı solu bu halka halen AKP'ye oy veriniz demenin peşindesiniz. Kendiniz verin özgürsünüz halkı rahat bırakın

    Yanıtla (4) (0)
  • İlkokulu / 26 Eylül 2024 17:41

    Akparti merkezden en uca koşarak en marjinallerin toplandığı bir parti haline geldi. AKP'ye oy verdiğini söyleyenlere bir bakın ne dediğimi anlayın. Adam ilahiyat fakültesinde 10 sene Arapça hocası olarak çalıştıktan sonra "orta okul seviyesinde bile arapça bilmeyen gençlerle uğraşmaktan yoruldum" diyerek tefsir hocası olarak çalışmayı tercih etmiş akpartiye oy veren biri. Hayatından ve genel olarak ülkenin halinden memnun olduğunu söylüyor. Bana göre bu adam tam bir marjinal.

    Yanıtla (1) (0)
  • Etik bakış / 26 Eylül 2024 15:42

    Fehmi bey; merkez, sağ, sol ve benzeri pozisyonlar yerine Evrensel değerlere olumlu yerel değerleri harmanlayarak, geniş bir mutabakatla her görüşten insanın kendini bulabileceği çağdaş, özgürlükçü bir Anayasa ile buna paralel kanun ve diğer normları hazırlarsak ve bu normlarla seçimlerimizi ve yönetimlerimizi oluşturup dünya kamuoyuna çıksak daha iyi değil mi ? Aslında bu hayal değil, istenirse kısa sürede olacak bir durum. Umarım bunu görürüz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur yazar / 26 Eylül 2024 17:40

    İşte öyle işlerle işi olan bir halk yok maalesef. Çok söylendi ama kimse dönüp bakmadı. Herkes bir kurtarıcı tek adam bekliyor. Mustafa Kemal gibi. Bir tanesi başımızda zaten. Ebedi şef düzeni geçerli burada.

    Yanıtla (0) (1)
  • Hakkı Savunur / 26 Eylül 2024 15:48

    DEVA partisi ve BABACAN tam da merkezde..

    Yanıtla (2) (4)
  • Okur yazar / 26 Eylül 2024 17:37

    Ve sonuç da ortada. Merkez değerler de yok, bunları savunan bir orta kesim de yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur yazar / 26 Eylül 2024 17:35

    Merkez değerler konusunda uzlaşma olduğunu zannetmiyorum. Sadece tek tek kelime üzerinden değil de derinlikli bir araştırma yapılsa, kutuplaşmış kesimlerin bu kelimeleri farklı anladıkları görülecektir. Merkez değerlerin oluşması eğitimle ve örnekle olur. Bizde öyle bir durum neredeyse hiç olmadı. Beklenti boşa bu sebeple. Ülkenin giderek otokrasiye kayması ve hiç bir itiraz olmaması da bunu doğruluyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Misafir / 26 Eylül 2024 14:19

    Mansur nal toplatır bu net. Rte’den oy çalar. Ekrem ise çok keskin. Oy çalması zor. Ama kendi kitlesi var. Riskli.

    Yanıtla (3) (1)
  • okur / 26 Eylül 2024 17:29

    Misafir isimli yorumcuya… Burada yorum yazarken ,biraz da nezaket kurallarına dikkat etmek gerekmez mi? "MANSUR, EKREM" gibi ifadeleriniz doğru değil,milyonların oy verip seçtiği bu şahsiyetlere arkadaş olsanız bile , sadece isim yazarak yorum yapmanız hiç doğru olmamıştır.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dokuzuncu köy / 26 Eylül 2024 17:19

    Sayın Koru, Merkez değerlere sahip çıkmak önemli diyorsunuz asla öyle değil hiç bir değer yargısı olmayan bir topluma dönüştük. Tam aksine şahsi çıkar ve menfaat neredeyse merkez tam da orasıdır. Anadolum saf temiz insanı da sadece hamaset duygularla kandırılıyor. Ne olur halka sadece gerçekleri yazınız.

    Yanıtla (2) (0)
  • zerrin sarı / 26 Eylül 2024 17:12

    Deva partisi genel başkanı şayet 6 lı masada yer almayıp müstakilen seçime girseydi en az % 10 alacaktı. 2. turda bu oran % 15 olurdu. Sadece chp bize seçim kaybettirdin diye serzenişte bulunurdu. Gördük ki zaten kaybedeceklermiş. Şimdi bunu tersine çevirmek ve yeniden inşaa etmek mümkün mü doğrusu bilmiyorum.

    Yanıtla (1) (1)
  • okur / 26 Eylül 2024 17:10

    Görünen o ki, Milleti perişan eden AKP siyasette ömrünü tamamladı.
    Kim gelir,neler yapar bu enkazla ALLAH yardım etsin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Deva partisi / 26 Eylül 2024 12:40

    Ülkeyi yönetmeye en hazırlıklı parti

    Yanıtla (1) (7)
  • Sever / 26 Eylül 2024 15:23

    Son seçimde ne kadar oy aldı?

    Yanıtla (1) (0)
  • Sever / 26 Eylül 2024 15:25

    Seçime müstakil mi girecek? Cumhurbaşkanı adayı kim?

    Yanıtla (1) (0)
  • Hakkı Savunur / 26 Eylül 2024 15:48

    Kesinlikle katılıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 26 Eylül 2024 10:40

    CHP ve tüm diğer muhalefet partileri bir araya gelip en azından sandık güvenliği konusunda işbirliği yapmalılar. İktidarın yaptığı yanlış uygulamaları takip eden bir komisyon kursunlar, ezilen milletin önüne düşsünler.Milletin Sesi olsunlar. Beklemesinler. Vekil maaşlarını haketsinler. Bu millet bu kadar kötü ve haksız yönetime bu kadar uzun süre maruz kalmayı haketmedi. Kanun ve ahlak bittiğine göre artık seçimler de K Kore seçimine mi dönüştü acaba?

    Yanıtla (5) (1)
  • Doğan Alioğlu / 26 Eylül 2024 15:24

    'Okur'a: "millet bu kadar kötü ve haksız yönetime bu kadar uzun süre maruz kalmayı haketmedi. Kanun ve ahlak bittiğine göre" demişsiniz 'Okur' rumuzlu vatandaş!!! Yazdığınız konuda ne kadar çelişkiye düştüğünüzün farkında mısınız! 'Kanun ve ahlak bitmiş ise': zaten bu millet bu kadar kötü ve haksız yönetime bu kadar uzun süre maruz kalmayı hak etmiştir demektir. Bilginize!

    Yanıtla (0) (0)
  • Alp Demir / 26 Eylül 2024 15:21

    Merkez değerlerden önce, siyasi ahlak değerlerini konuşmamız gerekir. Örneğin, A partisinden milletvekili seçilen bir kişi, bir sonraki millet vekili seçimine kadar parti değiştiremez. Partisi ile anlaşamıyorsa, dönemi bağımsız olarak bitirir. İşte size ahlaki bir merkez örneği. Bu örnekleri çoğaltabiliriz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sinirli / 26 Eylül 2024 14:43

    Sayın Fehmi Koru’nun yazısının en sonunda sorduğu soruya cevap vereyim.
    Hepsi de AKP’nin kuyruğunda.

    Yanıtla (2) (0)
  • osman yavuz / 26 Eylül 2024 14:16

    parti genel başkanı,kendi partisinin seçmenin gözünde cb adayı çıkmıyorsa tabanının lideri olamamış demektir.ilkenin önemini reddetmiyorum.kurtuluş savaşında halk ilkelere mi inandı lideremi.akp tabanı çokmu ilkeli,yirmi yıldır iktidardalar.lider seçiminde hata yapmamak lazım.sosyolojik olguları değerlendimede şablonik değerlendirmenin dışına çıkamıyoruz.seçimi ilkeyle kazanamassın ama,ilkeyle başarılı olursun.

    Yanıtla (1) (0)
  • Vatandaş / 26 Eylül 2024 14:05

    Saadet Partisi ile Yeniden Refah Partisi birleşirse akP için kara günler gelir

    Yanıtla (2) (0)
  • Mehmet / 26 Eylül 2024 13:32

    Geçen 22 yılı iyi değerlendirip şehirleşebilmiş olanlar hem merkeze dahil olmuşlardır hem de AKP yi terketmişlerdir. Sonuçta AKP 1960 lardan bu yana estirilen bir fırtınanın sonunda tarihi misyonunu (kendileri adına ) tamamlamıştır . Nüfusun %10-15 lik bir kesimin şehirleşmesinin maliyeti, AKP’nin son derece yanlış uygulamaları sonucu kat be kat yüksek olmuştur . 22 yılda olan biten budur .

    Yanıtla (3) (0)
  • Mehmet / 26 Eylül 2024 13:23

    CHP genel seçimde hem Yavaş hem de İmamoğlu’nu aday yapacak. İlk turda diğer adaylar da dahil hiç kimse %50 yi geçemeyecek . İlk turda yüksek oy alan ilk iki kişi ikinci tura kalacak . Bu iki kişi Yavaş ve İmamoğlu olacak . Yavaş’ın aday olduğu bir seçimde MHP ve o ekolden partilerden kimse RTE ye oy beklemesin. Ayrıca %30 altına inmiş olan AKP artık merkez parti değildir . Çünkü o %30 , geçen 22 yıl boyunca kendisini köylü/kasabalı mentalitesinden kurtaramamış olanlardır ne yazık ki.

    Yanıtla (1) (0)
  • Gurbetci / 26 Eylül 2024 08:56

    Sayin yazar, neymis bu merkez degerler? Mesela AKP secmeni merkez degerlerimi savunuyor? Yani caliyor ama calisiyor derken, yolsuzluga göz yumarken, adaletsizlige sesini cikarmazken, merkez degerlerini mi savunmus oluyor? Biri bana kokusmus cürümüs bir toplumun degerlerini aciklayabilirmi?

    Yanıtla (11) (1)
  • Hikaye / 26 Eylül 2024 09:53

    70 yıldır alıştılar ya bu boş algılarla milleti kandırmaya.Yine balık yemi yutar sanıyorlar.Ama milletin yuttuğu hapın bu defa çok büyük olduğunun hala farkında değiller.

    Yanıtla (7) (1)
  • Karar okuru. / 26 Eylül 2024 13:23

    Çalışıyor ama çalışıyor diyerek destek verenlerde bile isteye çalmaya ortak günahlara ortak hemde muhafazakar muhafazakar. Bize de sadece haram zıkkım olsun yemeye ermesinler demek kalıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Evrensel Karar / 26 Eylül 2024 13:22

    Merkez Değerler ne ifade ediyor? Bu değerlerde ahlak, adalet, hukuk, demokrasi, özgürlük, insani gelişmişlik, ekonomik gelişmişlik, bilimsel akıl, mikro teknoloji, evrensel felsefi düşünce bilinci var mıdır? Kol kırılır yen içinde kalır. Bal tutan parmağını yalar. Sen benim kim olduğumu biliyor musun? Her doğru her yerde söylenmez. Felsefe yapma. Edebiyat parçalama. Sürüden ayrılanı kurt kapar. İcat çıkartma. Erken öten horozun başını keserler. İş bileceksin işe gitmeyeceksin. Bu bir kültür.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru. / 26 Eylül 2024 13:16

    Sizi kınıyorum hür dava partisini cumhur dan çıkarmışsınız adam hepimize ahmak a anlatır gibi birşey ler anlatmaya çalışıyor hakbuki.

    Yanıtla (1) (0)
  • natali / 26 Eylül 2024 12:25

    avrupada "marjinal" dediğinizin partilerin burada bulunan benzerleri 70 yıldır devleti yönetiyor yani burada haddinden fazla sağcı bir yönelim var ve bu toplumun dengesini bozuyor

    Yanıtla (6) (1)
  • GİRESİNLİ / 26 Eylül 2024 12:01

    Lider eksenli değil ilke/iş eksenli kadro ile seçime giren kazanır.KAZANMALI.

    Yanıtla (5) (0)
  • muzaffer / 26 Eylül 2024 11:41

    70 yıldır merkez partilerden iktidar olan ları sayfayı kirlettiler ve siyaset sahnesinden çekildiler, yeni kurulan bir merkez parti ak bir sayfayla iktidar oldu. Onunda ömrü açılan ak sayfa kirlenene kadar oluyor. Bu gün olacakta o. Ak sayfa kirlendi yeni bir merkez parti bekleniyor.

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okuru / 26 Eylül 2024 08:44

    “İki günlük mesaiyle çözülebilecek bir cinayetin katilini beş hafta sonra bile bulamamak gerçekten olağandışı bir durum.“ kaleminize sağlık:( iyi yazmışsınız. Kimler nereler neler kaybedecek ki; bir cennet kuşundan daha öncellenip, olay örtbas edilmeye çalışılıyor!

    Ya o kayaların altında birşeyler varsa daha? Ya gelecek te yeni narinler de aynı kaderi paylaşırsa?? VEBALİ?

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru / 26 Eylül 2024 09:40

    2 günde değil de 2 senede çözülse kim ne kaybeder?Zaten suçluların hepsi içerde,
    Bir tek katilin adını koymak kaldı.

    Yanıtla (1) (7)
  • Kararcı / 26 Eylül 2024 11:17

    Adalet kaybeder. Güven kaybeder. Hukuk kaybeder. Özetle herkes kaybeder.

    Yanıtla (8) (0)
  • MANZARA / 26 Eylül 2024 10:47

    Sn. Koru, Sıkça yaptığınız gibi, sizin için ne ifade ettiğini ve/veya terminolojideki içeriginin ne olduğunu açıklamadan ortaya bir kavram atıyor ve o muğlaklıkla yazıp çiziyorsunuz... Bu makalenizde de aynı yöntemle (karnından konuşur gibi) MERKEZ DEĞERLERİ(NİZİ) belirtmeden siyasi partileri ETİKETLİYORSUNUZ!

    Yanıtla (7) (1)
  • Kararcı / 26 Eylül 2024 11:13

    Belki de gaye başka, Hedef tekrar meclise girmesi imkansız görünen sağ eğilimli kişilere kapı aralamak olmasın ? Nitekim yaşadık bu olayı.

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur* / 26 Eylül 2024 11:08

    Cumhuriyet Halk Partisi iktidar olduğunda millet dizini dövecek, neden bunca yıl bu büyük siyasi partiye haksızlık yaptık diye.Ekononomi, eğitim,insan hakları,hayvan hakları başta olmak üzere huzurlu bir ülke bizi bekliyor.

    Yanıtla (5) (1)
  • Takipci / 26 Eylül 2024 10:08

    Islamci Gelenekten gelen Aydin/Munevverlerimizin bitmez tukenmez ezberi "Degerlerimiz-Milletin Degerleri- Merkez Degerleri" Nedir bu degerler? Bu kavramlarin icini dolduran yok, fakat biz vatandaslar 22 yilin aci tecrubeleri ile bu degerlerin ne oldugunu yasayarak ogrendik; "Para-Para-Para"...

    Yanıtla (14) (1)
  • Takipci / 26 Eylül 2024 10:44

    Para olsunda nasil olursa olsun; "Beyaz-Yesil-Kara" fark etmez yeterki olsun...

    Yanıtla (8) (1)
  • Hemhâl / 26 Eylül 2024 09:22

    Sayın yazar millet kim merkezdeymis kim değilmiş bunlarla ilgilenmiyor. Millet bir an önce sandık gelsin de milleti açlığa mahkum eden bu iktidar kurtulayım diye gün sayıyor.

    Yanıtla (12) (1)
  • Karar okuru / 26 Eylül 2024 09:53

    Yanılıyorsun,millet sadece midesini düşünmez.

    Yanıtla (1) (6)
  • Karar okuru / 26 Eylül 2024 09:18

    Narin cinayeti 2 günlük mesai ile ancak eskiden olduğu gibi işkence yapılırsa çözülürdü.İşkence ise hem insani değil,hem hukuki değil.Biraz daha sabredersek ne kaybederiz?Sonunda muhakkak çözülecek.Cesedi dereye koyan içerde sonuçta.Ben olayın kesine yakın oranda şu anda çözülmüş olduğu kanaatindeyim.

    Yanıtla (2) (2)
  • Sokrates / 26 Eylül 2024 09:11

    Enkisa zamanda seçim tek yol özgür özelin dediği gibi Türkiye ittifakı?

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 26 Eylül 2024 07:18

    CHP'nin genleri merkez değerleri benimsemeye ve savunmaya müsait değildir.Bu,eşyanın tabiatına da aykırıdır. Her hal ü karda CHP,CHP'liğini yapacaktır. Bu sebeple benim kanaatim odur ki,halkımız her ne kadar bazı büyükşehirleri CHP'ye verildiyse de Cumhurbaşkanlığını vermeyecektir.

    Yanıtla (2) (11)
  • SG / 26 Eylül 2024 04:59

    Bırakın sağı solu, merkezî kenarı.Yirmi yıldır AKP nasıl iktidarda kaldı.Topluma bir refahı sağladı/Özelleştirme/Borçlanma/AB Fonları/Düşük faizli Kredi verdi vs vs.Ne zamanki para bitti , Mahallî seçimlerde seçimi kaybetti.CHP çok iyi olduğu için değil AKP çok kötü olduğu için CHP Birinci parti oldu

    Yanıtla (7) (0)
  • okur / 26 Eylül 2024 02:17

    ortada adil bir seçim yok. tezgah ve kurmaca

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar Okuru / 26 Eylül 2024 01:17

    Kavram karisikligi olmasin. Siyasi literature gore sol partiler iscinin, emekcinin, dar gelirli olanlarin cikarlarini savunur. Sag partiler orta siniftan baslayarak sermayedarlarin cikarlarini savunur. Peki merkez parti kimin cikarini savunur? Hem emekcileri, hem de sermayedarlari birlikte savunmak mumkun mu? Siyasi literaturde boyle bir kategori yok. Kim var diyorsa biraz siyasal bilimler okusun derim. Lutfen bizi hic bir sey bilmiyormus gibi kandirmaya calismasinlar.

    Yanıtla (7) (2)
  • Burhan Kula / 26 Eylül 2024 00:19

    Adalet olmadan toplumsal çürüme, sosyal bozulma, ekonomi düzelmez düzelmeyecek, kim adaleti getirirse o sorunlara çare olur, Beşerin saadeti adalet ile mümkündür,
    Mahkeme kararları nın dahi tanınmadığı bir ülkede hiçbir sorunu çözemezsiniz.

    Yanıtla (11) (0)