Kritik soruyu Özkök sordu.. Daha kritik soru-cevap benden…

Hayli zaman önce, bir Amerikan üniversitesinin Avrupa ülkelerinden birinde düzenlediği, geniş kapsamlı ve geniş katılımlı bir toplantıya davet edilmiştim.

‘Geniş kapsamlı’ demem boşuna değil; toplantıya katılanların eline tutuşturulan konu başlıkları arasında, dünyanın o zamana göre güncel sorunlarının neredeyse hepsi bulunuyordu.

Toplantıya sorunlar yaşanan ülkelerden çok sayıda uzman sayılabilecek isimlerin çağrıldığını gördüğüm için de, ‘geniş katılımlı’ diyorum.

Hemen dikkatimi çeken, toplantıyı düzenleyenlerin İsrail’den davet ettikleri ‘uzman’ sayısının diğer ülkelerden fazla olduğuydu.

Konu başlığı ve katılımcı fazla olduğu için üç ayrı gruba ayrıldık.

Benim katıldığım grubun ilk birleşiminde üç kişi yönetici seçildi. Başkan İsrailli bir uzmandı; yanındaki uzmanlardan biri Suudlu, diğeri İranlıydı.

“Uzman” deyip duruyorum; çağrılıların çoğu konuların uzmanı bilim insanlarıydı ama siyasetin içerisinden-kıyısından isimler ile az sayıda da olsa benim gibi gözlemci sayılabilecekler de vardı.

İsrailli profesör toplantıyı açarken şunları söyledi: “Maalesef, ‘konuşulanlar konuşmacıların kimliklerini açıklamamak şartıyla kamuoylarıyla paylaşılabilir’ diyen Chatham House kuralı burada da geçerli. Keşke bu kural olmasaydı. Hayatımda ilk kez böyle iki yardımcım var ve ben bunu kimselerle paylaşamayacağım.”

“Böyle iki yardımcı” dediği İsrailli profesörün, at kuyruğu saçlı Suudi Arabistanlı bir mimar ile sarıklı cüppeli İranlı bir mollaydı…

İsrailli… Yönetime uzak olmayan bir Suudlu… Ve İranlı bir molla…

Renkli katılımcılı toplantıda, üç ayrı grup halinde bir araya gelişlere ek olarak, bütün katılımcıların iştirak edeceği bir ana buluşma da öngörülmüştü.

O buluşmanın tek konuşmacısı önemli olduğu anlaşılan bir İranlıydı.

Kendi açısından dünya sorunlarının nasıl çözüleceğini sözünü hiç sakınmadan anlatan İranlı konuşmacıya, soru-cevap faslında yöneltilen ilk soru belleğimde çakılı duruyor.

“İsrail’i ne zaman tanıyacaksınız?” sorusu…

O zaman ve sonrası için de akıl almaz görünen o soruyu, İsrailliler, kaçamak cevap veren İranlı konuşmacıya, defalarca sorup durdu.

Meslek hayatımda katıldığım ilgi çekici toplantılar arasında, aktardığım özelliği sebebiyle, bu toplantının ayrı bir yeri var. Orada, o zamana kadar okumalarım sayesinde edindiğim iki kanaat pekişmiştir.

Gelişmelere tek yönlü bakmanın yanlış ve bazı sivil oluşumların resmi buluşmalardan bile daha önemli olabileceği kanaatlerim…

Bazı Arap ülkelerinin ‘İbrahim Mutabakatı’ adlı zeminde İsrail ile ittifak içerisine girmesi dünyayı şaşırtan bir gelişmeydi; ben hiç şaşırmadım.

Kim bilir o toplantıya benzer daha kaç toplantıda, sivil görünümlü kimler, selam vermediklerini sanabileceğimiz kimlerle bir araya gelip, neler ve neler konuşmuşlardır…

Yıllar öncesine ait bir anıyı bana şimdi hatırlatan, Ertuğrul Özkök’ün dünkü yazısı oldu.

Özkök zorunlu emeklilik günlerinde de boş durmuyor, her gün ilginç konulara, çoğu kez farklı açıdan yaklaşarak, ilgiyi üzerinde toplamayı başarıyor.

Sağolsun, ara sıra ‘Fehmi abi’ kalıbıyla beni de anıyor.

Dünkü yazısında Filistinli İsmail Haniye’nin Tahran’da uğradığı suikastı işlemiş. “Bu eylemden kim yararlı çıkmış olabilir?” sorusu eşliğinde…

Beni hatırlamasının sebebi de, Tahran’da yaşanana benzer karmaşık eylemlerle ilgilenirken, sürekli o soruyu sormuş olmam…

Suikastı İsrail’in yaptığından emin, ama ‘akıllıca verilmiş bir karar’ olmadığına inandığı eylemin, İsrail’e yararı değil zararı olacağını düşünüyor Özkök.

Hem ‘ılımlı’ bir ismin cumhurbaşkanı seçildiği İran’da, hem de savaştan bıkmış insanların yaşadığı İsrail’de, eylemin ‘sertlik yanlılarının’ işine yarayacağından ise emin.

“Reformcu cumhurbaşkanı koltuğuna oturamadan topal ördeğe çevrildi” onun cümlesi…

Karar’da yazmaya başlamamı önemsemiş; o halde ben de yazısına bir ‘zeyl’ sunayım:

Şu soru “Kime yarar?” sorusu kadar gerekli: “Herhangi bir ülke kendisine zararı olabilecek bir eylemi yapar mı?”

Cevabım: Yapabilir.

Eğer eylem, hedef ülkeye kendisine vereceği zarardan çok daha fazla zarar verecekse, ‘savaştan yana kadrolar’ kadrolar, hiç tereddütsüz o eylemi planlar ve gerçekleştirir.

Peki, ya hedef ülkenin eylemden önceden haberi olmuşsa?

Özkök’ün bu soruya da mutlaka cevabı vardır.

ΩΩΩΩ

YORUMLAR (124)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
124 Yorum
  • La havle / 04 Ağustos 2024 00:19

    Son sorunuzu izah edermisiniz sayın Koru,
    İran hasedinin etkisi ile Irkçı faşist, yada akılsız mezhepçi, yada ipleri israil amerikanın elinde olan selefı işitçi kafaların israil amerika bilumum kefere dünyasından daha düşmanca iranı görmelerin neticesinde ismil Heniye nin şehadetinde iranı suçlamaları ve iranın sözüm ona israille danışıklı döğüş içinde olduğunu " islamın son ordusu türkler için engel ve fitne merkezi" değerlendirme ahmaklıĝı ve faşistliği toplumkoyun gibi saçma propagandalarla

    Yanıtla (7) (14)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 01:17

    Çoook haklısın La havle...Evet Herkes Günümüz İRANina Gicik ve Ona Haset Ediyor... ÇÜNKÜ Malazgirt i, Kosovasi, Feth i Mubin i, Mohac i, Prevezesi, Viyanasi, Plevnesi, Canakkalesi, Küt ül Amaresi YOK İşte BU İRANİN. Sadece İslam öncesi MECUSİ İranlılar Savaştı GAYRİMUSLİMLER İle...

    Yanıtla (7) (6)
  • Bir Dost / 04 Ağustos 2024 01:20

    Sayın La havle, yorumda yazdıklarınızın başı, sonu, öznesi yüklemi hiçbir şeyi belli değil. Birisine kızıyorsunuz ama o birisi kim o bile belli değil. İnanın öyle. Selametle

    Yanıtla (12) (2)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 08:41

    Hepsi belli ve çok net, ama koyun gibi yada tuti gibi irade ve muhakemesini kullanamayan saçma ırkçı faşist batının güdümünde ki hamaset propagandanın hamrı ile beyni ve iradesi felç olanlar anlamazlar

    Yanıtla (4) (12)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 11:47

    Yazdıklarında belli bir düşünce yerine şuursuz bir öfkenin hezeyan izleri var. Boş Ortadoğu hasetinden öte değil.

    Yanıtla (10) (1)
  • Karar Okuru / 04 Ağustos 2024 17:56

    Hiç değilse nokta ve virgül kullanmayı bilmeyenler lütfen yorum yazmasın.
    Burası whatsapp değil kardeşim. Sokak ağzıyla ne dediği belli olmayan mesajlar yazıp milletin vaktini almaya hakkınız yok. Lütfen!

    Yanıtla (4) (0)
  • Hasan / 04 Ağustos 2024 23:57

    Ağzına sağlık

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 04 Ağustos 2024 19:09

    İsrail, bölgenin zayıf halkası olarak gördüğü Lübnan'a saldırarak Hizbullah bahanesiyle Lübnan'ı ve İran'ı olayın içine çekmeye çalışıyor. Gazze'nin siyasi lideri İsmail Haniye'nin Tahran'da şehit edilmesi, bu oyunun bir parçasıdır. Bu operasyonla bölge ülkelerine ve İran'a başka bir mesaj vermeye çalıştığını düşünüyorum. Ancak asıl, gerçek hedefin Türkiye olduğu unutulmamalıdır.

    Yanıtla (3) (3)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 20:00

    Herşeyi türk hamaseti ile bakmayın aklınızi ve vicdanınızı propagandaların sihrine kaptırmayın Allahtan başka ilah yoktur, Allahtan başka şeyleri rab ve ilah tanıma, yoksa dalalete saparsın yoksa firavun nemrut sair ehli küfrün ehli şirkin ve ehli dalaletin müntesibi olursun. Bu ülke darbeler ülkesi islama ve müslümanlara sırtını dönmüş, düşmanları ile ortaklaşmış, 2010 yılında başbakanın eşi örtüden dolayı hastaneye alınmadı, ak partinin çocukları 2010 yılina kadar örtüden dolayı okuyamadılar.

    Yanıtla (2) (12)
  • Karar Okuru / 04 Ağustos 2024 21:48

    İçinde bol miktarda firavun, tanrı, ilah geçen etnikçi selefi zırvası. Blidigin zırva. Kimse ülkesine tapmıyor, tapmaz. Allah'a tapar ve ülkesini de sever normal müslüman insanlar. Birileri de ortamı toksite etmeye çalışır. Ülkemizi ve milletimizi sevmiyorsunuz. Bunun kolayı var. Gereğini yaparsınız olur blter.

    Yanıtla (6) (4)
  • Matrakçı... / 04 Ağustos 2024 22:16

    Partiler ile Muslamanlik aynı değildir.. biz bu partiler yok iken de Muslumandik..Bu partiler olmayınca da Musluman inancımız devam edecektir..elbette siyonizmin NIRVANASI OLACAKTIR Turk Milletini kaos ortamı icine sokmak..Allah fırsat vermesin gavurlara..

    Yanıtla (2) (1)
  • Yeşil gömlek / 04 Ağustos 2024 22:44

    Tabii unutmamak gerek ki iktidar sürsün!yeşil gömlek

    Yanıtla (0) (0)
  • Nihat Hoca / 04 Ağustos 2024 22:43

    "İsrail'i ne zaman tanıyacaksınız?" sorusu, "gerçekte" İran'ın İsrail ile bir sorunu olmadığını gösteriyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan / 04 Ağustos 2024 12:33

    Yıllardan beri emperyalist Batı'nın, ABD'nin ambargo uyguladığı İran tek başına, 57 gurursuz İslam ülkesinin yapamadığını yapmaya çalışıyor.Hadi beğenmiyorsunuz İran'ın yaptıklarını,siz yok edin İsrail'i kardeşim,kim elinizi kolunuzu bağlıyor! Hadi ABD'yi, İsrail'i, İngiltere'yi işgal edin biz de alkışlayalım.

    Yanıtla (9) (5)
  • La have / 04 Ağustos 2024 13:47

    İsrailde büyükelçilik açık azerbaycan petrolunu gönderiyor, sanırım türkiye üzerinden, ticaret hala kısmen devam ediyor, iranin gönderdiği füzeler kürecik ve incirlikten israile karşı önlenir, para bulmak için belki 50 yüz deva ingiliz abd nin kapısını çalarız, iransa 40 yıldir askeri ekonomik siyasi ambargo ve abluka altında, trajikomikliğe bakarmısıniz israil abd ye karşı iranı aşağılariz, bu ya iran hasedi yada saflıktır, 3. şık yoktur

    Yanıtla (3) (1)
  • İbrahim Hanif / 04 Ağustos 2024 20:59

    La Havle/Çerçevesi olmayan arkadaş. Arapçadaki kelimenin manası bu. Tam da nik name'ne uygun yorumlar yapıyorsun. Bazen şirk mirk diyorsun,, bazen tarikat ve selefiden dem vuruyorsun, bazen akp gazellemeleri çekip, diğer yandan İran'ı savunur gibi davranıyorsun. Başımız döndü yahu!

    Yanıtla (1) (2)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 22:17

    Ee bir ağaca baktığında zahir batın evvel ahirinde nasil bir sanatı ilahiye makinesi olduğunu işlediğini derk ermezsen , kimisi gelir yanına yaprağını yemek için kimisi gelir meyvasını yemek için kimi kesip odun yapmak, başkası ekolojik denge için bakar işte insanlar heva ve hevesine göre ağacı böyle değerlendirir, ama bir sanatı ilahi olduğunu Saniini çeşitli diller ve yönlerle yad ettiğini çok az insan derk eder, ddolayısla heva ve hevesine tebaiyetle hayatını devam ettirrsen insan oğlu zum

    Yanıtla (2) (0)
  • İlkokullu / 04 Ağustos 2024 21:20

    Çatışan devletlerin hedef birliği olabiliyor. İki veya daha fazla devlet birbirlerine düşmanca karşıt olsalar bile en azından çatışma veya savaş konusunda aynı hedefi amaç ediniyorlar, bunu anlayabilirim. Ama sırf düşmana zarar verecek diye öz evladini öldürmek hangi kitapta yazar. Tam bir teröristce bir uygulama bu ama malesef İslam ulkelerinde çok yaygın bir uygulama haline geldi. Tam bir sapkınlık halı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 18:56

    Aklınızdan teoriler yaratıyorsunuz. Sanki istihbarat uzmanısınız. İsrail, 7 ekim saldırısından sonra Hamas’ı yönetim kadrosunu yok edeceğim demedi mi? İsrail eskiden düşman ülke kadrolarını suikastla öldürmedi mi? İran kendi içinde bölünmüş. Halkın çoğu mollalardan bezmiş. Yığınla İranlı öğrenci yurtdışına çıkıyor. Öyle bir ülkede İsrail çok rahat ajan bulur.

    Yanıtla (7) (0)
  • Tarihçi / 04 Ağustos 2024 16:55

    Çoook haklısıniz La havle Gibiler...

    Evet Herkes Günümüz İRANina Gicik ve Ona Haset Ediyor... ÇÜNKÜ Malazgirt i, Kosovasi, Feth i Mubin i, Mohac i, Prevezesi, Viyanasi, Plevnesi, Canakkalesi, Küt ül Amaresi YOK İşte BU İRANİN. Sadece İslam öncesi MECUSİ İranlılar Savaştı GAYRİMUSLİMLER İle...

    Yanıtla (0) (0)
  • Bilal Bilgin / 04 Ağustos 2024 07:52

    Sayın Koru, eskiden Özkök’ü mahfil adamı diye adlandırır, entrikalarını anlatır, akıl verirdin! Şimdi kanka olmuşsunuz ha!

    Yanıtla (5) (1)
  • İlkokullu / 04 Ağustos 2024 15:29

    Türkiye'de hayli bir süredir "bizden ve öteki" anlayışıyla mücadele ediliyor sanıyorum ben!

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 16:49

    Hılfıl fudul bilirmisin bazan asgari müştereklerde birleşmek için olağan olmayan durumlarda.

    Yanıtla (1) (1)
  • Cut / 04 Ağustos 2024 11:53

    Sunni muslumanligi üç kisim olarak tarif edebiliriz: Iki ayagi da Batida olanlar %50, bir ayagi Batida olanlar %45,iki Ayagi da Islam in tarihi koklerine duzgun basanlar ve Bati dusuncesini hesaba katmayanlar:%5...Turkiye nin ve Sunni Islam in onunu acanlar muttefik olarak 2. Grubu secerler,dusman olarak ise 3. Grubu.Bati tasfiye olmali ama Islam hakiki haliyle bir secenek olmamali.hesap bu.

    Yanıtla (3) (1)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 12:33

    Mükemmel bir yorum.
    batı abd israil kontrol ve tahakkümunde olan sözüm ona ahmak müslümanlar islam dünyasına batı putunu örnek vererek batıya karşı kompleks ve hasedini mazlum islamlara düşmanlık ve kendi aşağılık kompleksini islam dünyasını ve iranı aşağılayarak teskin etmeye çalışır, halbuki iran tüm mezhebi ve pers milliyetçiliği hatalarına rağmen hinterlantı ile beraber batı israil abd ile savaşan tek güçtür, bizlerse abd israil kucağında şişhane sarhoşları gibi islam alemine nara atarız

    Yanıtla (5) (4)
  • Cut / 04 Ağustos 2024 18:24

    La Havle Iran dan Bati ile mucadele edebilecek fikri bir zemin bekleyemiyorum..Silahli karsi koyma degil zaten gundemimiz..Zihniyet olarak karsi koyma,dusunce olarak..Burada dis gorunusu bakmamak lazim.Bati nin antitezini genetiginde kim tasiyor ona bakmali..Iran Kerbela uzerine insa ettigi teoloji ile Bati kampina dahil olmustur.Turk ve Islam geleneğinden umut beklenek lazim.Cumhuriyetin tahribatini gidermek ilk meselemiz.

    Yanıtla (0) (2)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 21:04

    Kardeşim bu türkçülük hastalığına yakalanmamış safi bir müslüman türklerde bulamayacakmıyım? Ben şöyleyim böyleyim dedinmi hem değilsin hemde komik olursun. İnsanın ihlası oda Allah rızası dışında başka hiç bir şeyi maksadına esas tutmayacak, senin zihniyetin emevi saddam kaddafi bin selman sair ırkçı zihniyetin izdüşümüdur, önemli olan doğru ve takva üzerine olmak mağlup yadagalip olmak değil, netice Allahın elindedir, insanların elinde değil büyük bir sırdan gafilsin ve dinle dünyayı satın alm

    Yanıtla (1) (1)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 21:10

    Cumhurriyetin tahribatı yahudi izdüşümü olarak türkçülük ve türk önderliğinde hayalperestliği ile tamir edilmez, bilakis derinleşir, bazan ustada sitem ediyorum hayatıni dinine adadı o olmasaydı türkiye türkleri bu gün balkanlar yada türki cumhurriyetler gibi islamdan daha uzaklaşacaklardı, ama onlar ne yapıyorlar ustadın emeğini türkçülük iktidarın feda ediyor, kardeşim ümmetçilikte türkçülükten ziyade arapçılık kürtçülük farsçılık yapacaksın anlamadıysan ben ne yapayim Allah seni ıslah etsin.

    Yanıtla (1) (0)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 21:17

    Cut kardeşim bak bu gün araplar diyor en iyi müslüman biziz keza farsta türkte kürte peştuda afganda pakistanda en iyi müslüman biziz diyor der, bırakalım bu şizofrenik trajikomik hamaseti, mülk Allahındır hüküm ve hikmette Allahindır, bu alemi dünyayı çekip çeviren taktir eden her an müdahale eden Allahtır, hukukullahı ve insanlara karşı hayvan bitkilere karşı cürum etmeyelim haddimizi bilelim, kim baş olacağını önderlik edeceğini bizim heva ve hevesimizle olacak sey değildir. Salih kullar vari

    Yanıtla (1) (0)
  • Cut / 04 Ağustos 2024 22:26

    Kardes burda Turk u Irkci anlamda kullanimyorum..İsmet Özel in Turk tanimina benzer bir şekilde..Allah in esas olarak Turk kavmine Islam in koruyuculugunu ve Taşiyiciligini yukledigine inaniyorum...Derin mevzu ama Tarihe bir bak çok eski tarihlere ..Bunu orta asya kurganlarinda da gorebiliriz,kizilderili nin evren ve tanri anlayisinda da..

    Yanıtla (1) (1)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 23:03

    Cut bu tam olarak yahudi zihniyetidir, "seçilmiş özeliz önderiz " kendi kendinizi kandırırsınız ama aklı başında hiçbir insanı kandıramazsınız. Bu sözlerle saf insanları kandırmak için uyduruk haması saçmalıklardır, şimdi ümmetçilikte türk arap kürt fars milletini öne çıkarmaz, fıtri haklarda herkes kardeştir, takva ve layık olan idareci olur, şimdi bu hak perest islama dayalı düzeni ırkçı nefsine kabul ettiremeyen ve mevcut statükonun konforu ile konuşuyoruz.

    Yanıtla (1) (1)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 23:12

    Bu, osmanlıda avrupaya karşı mücadelede türkler önde olduğü için zamanında avrupa açısından geçmişte bu kısmen geçerliydi, ama 100 yılli laik bunu üslümanlara karşı özellikle günümüzde hak taleplerine karşı sıyrilmak ve sair müslümanları tahakkümü altına almak, din topraĝında milliyetçilik tohumu ekip tam yahudi zihniyetine sahip olmaktir, islamda ümmet vardır, haklarda eşit herkes kardeştir,

    Yanıtla (1) (0)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 23:48

    Geçti o osmanlınin ölümünd o nasipte uçtu gitti tıpkı her peygamberin ümmetini öncü yaptığı gibi sonradan sapıtınca önderlik gider başka kavim ve milletlere geçer ,hz musada olduğü gibi en son hz peygamberde araplar önderlik sonra zaaf gösterince osmanlı onlarda da nasip gitti kim yüklenir ancak allah bilir kardeş önderlik koruyoculuktan evvel ettiğimiz günahlardan tevbe istiğfar vaktidir kıyamete kadar, bırak gözünü yukselere dikme önce günah çukurundan kurtulabilecekmiyiz. ALLAHİN vazifesine

    Yanıtla (0) (0)
  • Matrakçı... / 04 Ağustos 2024 12:54

    11;53....40.KISI OLSA tam Tevhid halinde yeter...ÖNCÜ. OLARAK ..!.......%5"de yine.tam birlik olmaz sanırım..
    .Koyun sürüsünu bir arada tutan çan'dir...

    Yanıtla (0) (1)
  • Cut / 04 Ağustos 2024 14:50

    Yuzde 5 in icine OrtacAsya inanislari,Kizilderililer,ve Vahiy i oyle veya boyle yasatmis olan diger kitalardaki eski uygarliklarin da dahildir..Tek tanri nin izini her nerede goruyorsak akrablik kurabilitiz.

    Yanıtla (1) (1)
  • Matrakçı... / 04 Ağustos 2024 19:29

    Sn.Cut...Eyvallah...gevezeligi .kesip saadete gelem gari..Sizin gibi insanlar aramizda artmasını dileriz. (burada olumsuz tırnak atan cok olabilir,, layk dedikleri şey..) Sosyal dusunce birikimi,,Rafine edile,edile öz karaktere ulaşırız,,,inşaallah..

    Yanıtla (0) (0)
  • Cut / 04 Ağustos 2024 21:11

    Matrakci kardeş tesekkur ederim..

    Yanıtla (0) (0)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 16:48

    Aslında o 1. yüzde 50 lik kesim seküler kesim onların bence müslümanlıkla sünnilikle alakaları kalmamıştir, bir elebaşları takkiye yaparlar müslüman ahali nazarında düşmemek için, kahir ekserisi ise farkında değil seküler ehli dünya olduğunu bur elinde şarap bir elinde Kuran olabiliyor, yada sahilde iç çamaşırı ile ahalinin içinde güneşlenip sonra bayram namazına gidebilir bazan oruç tutar, işte böyle trajikomik bir vaziyet memleket.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bilal / 04 Ağustos 2024 15:19

    İsmail Haniye üzerinden kazan kazan durumu olabilir mi? Hem İsrail hem İran mülayim Haniye' yi şehid edip şahin bir liderin gelmesiyle ateş kızışacak ve dünyayı da saracak..En sonunda ateşi yakanları da yakacak...Babil Roma Almanya...

    Yanıtla (1) (1)
  • Bir Dost / 04 Ağustos 2024 11:06

    @La havle bugün Tatar Ramazan gibi herkese basıyor tokadı....Vaziyet alın..

    Yanıtla (4) (1)
  • EMEKLİ / 04 Ağustos 2024 13:34

    Mizah işte böyle olur; olur olmaz espri yapıp kendi kendine kahkaha atanlara gelsin.

    Yanıtla (2) (1)
  • EMEKLİ / 04 Ağustos 2024 14:36

    Sn.editor Hassasiyetiniz icin teşekkürler, Değiştirilen kelime asla kullanılmaması gereken,kimselere yakışmayan bir ifade olduğunu şimdi öğrendim,

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar / 04 Ağustos 2024 10:01

    Fehmi bey çok az entelektüel okuyucun var yüzde bir falan makaleyi okuyup yorumlara bakıyorum zaman kaybı benim için yorum okumak.Alakasız konuları hükümete bağlamak ayrıca hükümet ekonomi başta yönetemiyor bunu hepimiz biliyoruz ama şimdi tehlike bambaşka o yüzden sizin yazılarınız çok önemli

    Yanıtla (4) (2)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 10:16

    Aksine yazı tam da ülkenin hatta bölgenin bir numaralı konusu ECONOMİ üzerine olmuş.

    (Tüm borsa altın maltın çöktü haberin yok galiba yada paran sağlam yerde)

    Bir füze, ekonomi Güm!

    Bir cümle iki kelime, düşman oluyorsun esad dönüşüyor Esed’e:(((

    Haa bu arada bancalardan çekiliyor creditteler HÜÜPP HÜÜÜP lete hüplete:(

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar / 04 Ağustos 2024 14:34

    Economiymiş hikaye anlatma bana bu parti değilde x parti iktidar olsaydı uzaya çıkardık süpergüç olurduk siyonistlerde bizden korkar kimseye saldıramazdı bu partiyi falan savunmuyorum seçimde birinci parti olan Parti'nin 1. olduğundan haberi yok

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 10:19

    Fehmi bey,katıldığı Bilderberg toplantısından bahsediyor.Çünkü orada konuşulanların dışarıya aktarılması yasak.
    Başka toplantılarda böyle bir yasak yok.
    Ama toplantıdan niye adıyla,sanıyla bahsetmemiş anlamış değilim.

    Yanıtla (6) (0)
  • Paranoyak / 04 Ağustos 2024 14:13

    Toplantı adını vermek de yasak belki... Bir daha çağırmazlar sonra.

    Yanıtla (3) (0)
  • Safa / 04 Ağustos 2024 14:18

    Maalesef yanlışın var. Burada bahsettiği toplantıyı kendi sitesinde daha ayrıntılı anlattığı yazıları var. Bilderberg değil.

    Yanıtla (1) (1)
  • Hüseyin Şenel / 04 Ağustos 2024 14:14

    Sn.Özkök cevabı ararken:

    -Eğer bir nehirde iki balık kavga ediyorsa, bilin ki oradan az önce uzun bacaklı bir İngiliz geçmiştir. Özdeyişini unutmaması gerekir diye düşünüyorum.. Sn.Doçent Dr.Ertuğrul Özkök’ü zorlanıp,bulup okuyoruz ama özledik Sn.Özkök’ün makalelerini ve altına yorum yazmayı..

    Yanıtla (0) (0)
  • Başka Bir Dost / 04 Ağustos 2024 14:11

    Biraz sükunet, biraz suhulet lütfen. Altı üstü iki satır yorum yazılıyor burada... ne bu şiddet, ne bu celâl?

    Yanıtla (0) (0)
  • Katre i matem / 04 Ağustos 2024 14:05

    Süreci başından ele alalım netenyahu abd ye gitti hiçbir konuda ittifak edemeyen kongre alkış yağmuruna tuttu golanda israil dürzi vatandaşlarını bombaladı hizbullah yaptı deyip lübnanı bombaladı sonra iranda heniye suikastı amaç iranı üstüne çekip abd ile çatıştırmak sonrası türkiyenin parçalanması ve netenyahu arz ı mevudun mimarı olarak tarihe geçecek çözülecek bir proplem yok açık açık ilerliyorlar erbakan senaryoyu yıllar önce anlattı biz ise yaşıyoruz.

    Yanıtla (3) (0)
  • ülkesini seven vatandaş / 04 Ağustos 2024 13:48

    28 şubat sürecinde Zatı Muhterem Ertuğrul Özkök'ü gördük!!!.Çok donanımlı ama halkının değerlerine saygısı olmayan, bunu güzel uzun cümleler arasına gizlemesini bilen bir yazım uzmanı ne yazık ki.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bir Dost / 04 Ağustos 2024 13:42

    "Zorunlu emeklilik" ve "Ilginç konulara farklı açılardan" yaklaşan Ertuğrul Özkök mü:)) Hayali bile cihana deger.. Yazar, efsane Ertuğrul Ozkok'lü o gunleri çok mu özlüyor ne..? Ertuğrul Özkök'un "Ilginç konulara farklı açılardan yaklaşmasını" biz de çok iyi biliriz. Eminim, sayın Koru; biz fanilerden daha iyi ve ayrıntılı biliyordur..

    Yanıtla (3) (0)
  • SIBEL KARAMAN / 04 Ağustos 2024 13:29

    Yazınız bana Yahudi olan hitlerin sözde yahudileri katleden soykırımcı damgası yemesi gibi,büyük izrail için 3,5,bin Yahudi gitse ne olacakki

    Yanıtla (0) (0)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 11:28

    O vakit Eski Said demiş: 'Osmanlı hükûmeti Avrupa ile hâmiledir; Avrupa gibi bir hükûmeti doğuracak. Avrupa da İslâmiyete hâmiledir; o da bir İslâm devleti doğuracak. ' Şeyh Bahid'e söylemiş."
    Avrupa veledi olarak doğan lar ve müntesiplerinin islam ve islamlar hakkında söz ve hükümleri israil ve amerikdan öteye geçmez, demezlermi onlarla müttefik siyasi ekonomik kültürel beraberken akıl veriyorsun akılsız...

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 13:11

    Evet yeni saidde vatan millet sakarya söylemine alet ve basamak yapılıyor.

    Yanıtla (1) (3)
  • Hasan / 04 Ağustos 2024 12:47

    ABD' nin İsrail'in can dostu Suud'lara bizim AKP'lilerden , MHP'lilerden hiçbir tepki duyamazsanız! Sus pus olurlar.İsrail'in can dostu,destekçisi Azerbaycan'a AKP'lilerden MHP'lilerden çıt çıkmaz,sus pus olurlar! Tek millet iki devletmiş,yok öyle bir şey.Din kardeşliğiymiş yok öyle bir şey.

    Yanıtla (3) (0)
  • Matrakçı... / 04 Ağustos 2024 12:44

    Sanırım Sn
    ozkok uzmanlık alanı şarabcilik,,falcilik hobisi varsa bilemiyoruz.....misal:siyonist olsak. İrak ve Suriyedei gibi kaotik ortamın Iran'da olmasını çok arzulardik..Emeği geçmiş ve geçecek olanlara bol,bol yeşil kağıt başka arzu.sahiblerine renkli kalem ve çeşitli imkamlar sunardik. Ayrica KOLTUK HAYALİ olanlarada çeşitli ebatlarda sağlardik.. FINALDE ZATEN faturası onlara çıkacak. Bedava peynir fare kapaninda olur..!..

    Yanıtla (2) (3)
  • Fethi Namlıoğlu / 04 Ağustos 2024 05:00

    Hayırlı pazarlar hedef ülkenin haberi varsa bu suikastı niye önleyemedi öyleyse iran’ın içinde İsrail gibi iran’nın daha çok zarar görmesini isteyenlerden abd ve israil ile işbirliği içerisinde muhaliflere ile hareket etmiş olabilir ve onlardan yardım almıştır burada İran’ı yapması gereken savaşa’tan kaçınıp nükleer güç’ten sonra içbarışı sağlayıp ırak gibi yıkılmaktan sakınmasında yarar var takiyecilik İran’ın işi zaten İlk saldırıyı önce’den ABD bildirmekle

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar Okuru / 04 Ağustos 2024 12:17

    Nokta ve virgül kullanmayı bilmeyenler lütfen yorum yazmasın.
    Burası whatsapp değil kardeşim. Biraz saygı ve ciddiyet ya!

    Yanıtla (11) (1)
  • Rasim Kılıç / 04 Ağustos 2024 02:30

    Sn. Koru'nun son 10 yıldaki sayısız kere boş çıkan kehanet ve iddiaları gibi laf olsun torba dolsun kabilinden yuvarlacık yazılarından biri daha... İlgi çeksin diye birazcık Ertuğrul Özkök tozu da serpili...

    Yanıtla (10) (1)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 11:57

    Çok doğru bir yorum hele Özkök gibi bir yazarın fikrine atıf yapmak kozmetik reklam amaçlı dergilerden, bilimsel nitelikli içerik aramak gibidir. Ne diyelim körler sağırlar birbirini ağırlar mı desek.

    Yanıtla (3) (2)
  • La havle / 04 Ağustos 2024 04:12

    Ahmakça yorum yapmamak lazım, okurların ahmaklıktan saçmalıklardan azıcık uzak durması lazım, kuş kadar akıl ve mantığı varsa eğer, buda çoĝunlukla yorum yaparak trajikomik duruma düşmektense en azından susup insanları ve masum hayvanları kendine güldürmemesi lazım.

    Yanıtla (2) (3)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 11:42

    Sen kendi önerine uymayıp, yorum yapmışsın!!

    Yanıtla (6) (1)
  • Cut / 04 Ağustos 2024 11:33

    Sade vatandas bile Israil in Harakiri yapmakta oldugunu goruyor..Once Hamas i uzerine cekti simdi de Iran ı zorladikca zorluyor..Natanyu ha saldirdi ,hepsi gelecek filan diyor,Iran ayak diriyor..En sonunda galiba CB nin dedigi olacak ve Israil bolgeden cikarilacak..Peki yeni Israil nerede kurulabilir sizce..Madagaskar degil cevap.

    Yanıtla (1) (5)
  • Karar Okuru / 04 Ağustos 2024 11:31

    Yazınızın sonundaki soru ve cümle anlamsız olmuş. Çünkü Özkök o yazısında zaten hedef ülke İran'ın bu işin içinde olduğunu anlatmaya çalışıyor. Bunu gömemeniz garip..

    Yanıtla (1) (0)
  • Cenk Cemil / 04 Ağustos 2024 11:30

    Sayın Koru ! Bugün İsrailin kuruluşundan bu yana msülümanalra yapptığı zulme karşı İsâm Dünyasının yek vücud olup, karşı gelememesinin ardında, o bahsettiğiniz saçarını at kuyruğu yapıp, bağlayan veya Yahudi Samuel (Sam) Amca keçi sakalını hayatı boyunca yüzünden eksik etmeyen Suudlular ve diğer müslüman kimlikli insanlar yüzündendir diyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • GİRESİNLİ / 04 Ağustos 2024 10:30

    Bu İran dünyada karizma sı kazınmış /yok olmuş bir ülke artık.

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 10:24

    Fehmi bey,Zaman gazetesinde yazarken, kendisi Bilderberg'e katılmadan önce,her yıl Bilderberg'in toplantı tarihini,Türkiye'den kimlerin katılacağını,kimlerin kaç kez katıldığını yazar,bizim de toplantıdan haberimiz olurdu.Ayrıca Bilderberg'in esrarengiz bir toplantı olduğunu,orada hangi ülkede kimlerin yönetime geleceğine dair işaretlerin verildiğini ima ederdi. Kendisi Bilderberg'e katıldıktan sonra bu tür yazılar yazmaz oldu.

    Yanıtla (6) (1)
  • Pirireis / 04 Ağustos 2024 10:11

    Kara, deniz kuvvetleri ile jandarma ve polisi yanına almadan ülkede kalkışmaya teşebbüs eden bir fetö teröristlerinin eylemini düşünün, aklı olan yaparmıydı? Peki, kime yaradı? Ülke tek adam rejimine ve işlevsiz parlamento sistemine geçmedi mi? İran yumaşamaya gidecek cb seçti, şimdi o cb yumurta şayabilir mi?

    Yanıtla (2) (0)
  • Attilahun / 04 Ağustos 2024 09:26

    Özkökünün şeysi konularından başka bir konuda yazmasına şaşırdım.
    (İyi ki ölen o anda odada… kısmına dair bir bilgi edinip..)
    “O bana tokat atı bende!…:(((“ geçin bunları artık.
    “Ortadoğu da HUZUR YOK! Taa ki İran denizinin dalgaları geri çekilip kızgın kumları rahat bırakıncaya kadar”
    İsrail mi n0’lcek?
    “Mısırdaannn Gürcistana kadar (hani bizim millete -vadedilmiş hekayesi varya- uydurdukları SÖZDE! DEMOKRASİ gelinceye kadar”
    ÖLEN ÖLDÜĞÜYLE KALACAK, ÖLMEYEN BİZİM -emekli- GİBİ SÜRÜNMEYE D

    Yanıtla (4) (1)
  • Thor / 04 Ağustos 2024 00:20

    "Herhangi bir ülke kendisine zararı olabilecek bir eylemi yapar mı?” Benim cevabım da kesinlikle evet, örnek en bildiğimiz yerden Türkiye. Mesela, KKM kararı, faiz sebep diretmesi, Emevi cami hülyası, müslüman kardeşler sevdası, bir gece ansızın gelebiliriz teranesi... Bu ve buna benzer onlarca karar, eylem, söylem bilmeyerek değil ülkeye zarar vereceği bile bile uygulandı, uygulanıyor.

    Yanıtla (49) (7)
  • İlkokullu / 04 Ağustos 2024 01:52

    Benim tanıdığım bir esnaf var; adam güzel ve çok ikna edici hayaller kuruyor. Ama hiç bir hayaline ulaşacak hiç bir yol bilmiyor. Senelerdir hayallerini anlatıyor ama işe başladığı ilk günün ertesine geçemiyor:))

    Hayal kurmak başka birşey, kurduğun hayallere ulasabilmenin yollarını bilmek başka birşey! Cahil sürekli hayal kurar ama hiç bir hayaline ulaşamaz! Profeserler, "stratejik derinlikli" kimseler de kurdukları hayalin cahili olabilirler!!

    Yanıtla (14) (2)
  • ilkokuldan terk / 04 Ağustos 2024 07:36

    Cahil denen "esnaf" ki hem ekonomisttir hem de cevreci, hayal tacirligi yaparken bir yandan surekli zenginlesiyorsa, pek de cahil degildir gibi bir sonuca da ulasilabilir. Kurdugu hayallere coktan ulasmis tuccarin hayali sadece daha cok mal ve paranin yaninda bir de hayal sattiklari sayesinde hic de hak etmedigi bir seyi, oelumsuzlugu de garantilemek. Bu saatten sonra bunu durduracak bir sey ben goremiyorum. Hepimize gecmis olsun.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru - ... / 04 Ağustos 2024 06:11

    thora ilave: anayasa mahkemesinin verdiği kararların uygulanmaması, sinan ateşin güpegündüz, göz göre göre öldürülmesi, boğaziçi üniversitesine karşı yapılanlar, yunanistanın adalarımızı ilhak edilmesine ses çıkarılmaması, süleyman şah türbesinin kaçarcasına işide teslimi, yabancı mafyanın, uyuşturucu çetelerinin vatandaş yapılması, ...

    Yanıtla (4) (1)
  • EMEKLİ / 04 Ağustos 2024 09:15

    Belediyelere borç çıkaranlar:
    2023'te açık veren SSK.ya Vatandaşın vergilerinden 885 milyar aktarmışlar
    borç batağında bırakılan belediyelere.
    KMM.kaynaklı 883 milyar TL”
    ZARARA BAKSINLAR.!
    fakir fukaradan, emekliden ,asgari ücretli den alıp(5li) zenginlere veriyorlar,

    Yanıtla (6) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 04 Ağustos 2024 08:37

    Bu günkü yazı biraz ahbap çavuş işine benzemiş !

    Yanıtla (3) (1)
  • Görüş / 04 Ağustos 2024 08:18

    Bu iki ülkenin yaşama, var olma sebebinin bu olduğunu iki gazeteci de iyi bilir, ama bilmiyormuş gibi davranmaları gerekir. Bilderberg toplantısına katılmış olmak kim için önemlidir. Biz şöyle diyelim " körler sağırlar birbirini ağırlar "

    Yanıtla (1) (0)
  • Hasan hoca / 04 Ağustos 2024 07:21

    Evet Ülkeler yapar, mesela biz zerre faydası bile olmadan sağa sola sataşıp fazladan on milyona üç öğün yemek yedireceğiz diye enflasyonla uğraşırız. Maalesef İslam dünyası çok fukara yönetiliyor. İran evinde misafiri nasıl katl edildi daha bunu çözemedi. Hele odasına önceden bomba konulduysa bu güvenlikli yerde nasıl olabilir. Akla kötü kötü sorular geliyor. Bizim liderlerde çok dikkat etsin özellikle uçağa binmesinler. Etrafındaki güvenliği artırsınlar. Siyon yönetimi yaparım demez yapar.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 04 Ağustos 2024 01:15

    ABD, İsrail'i cesaretlendirerek İran ile savaştırmak istiyor olabilir. çoğu insanımız. İsrail'in ABD'yi yönlendirdiğini düşünür. ABD o kadar aptal değil. tam tersi İsrail'i istediği gibi yönlendiriyor.

    Yanıtla (3) (3)
  • Yorumcu / 04 Ağustos 2024 02:43

    İsrail’li yöneticiler böyle eylemler yapacaklarını zaten açık açık söylemişlerdi. İlk de olmayacak son da. Akıl yürütmeye gerek yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 00:31

    haniyenin, israilin işine gelmediği açık. karşı tarafa ya daha radikal ve uzlaşmaya uzak bir adamın gelmesi veya tam tersi istenilen tavizleri kabul edebilecek birinin gelmesini istiyor olabilir. son cümlenizi anlamadım ben. yanıtını da vermemişsiniz. bilmece gibi yazmamalı bence. ayrıca akıl yürütme mi yoksa delilli birşey mi olduğunu da okuyucu anlamalı.

    Yanıtla (1) (2)
  • İlkokullu / 04 Ağustos 2024 01:46

    Yazar, (ben cevabı verilmemiş bir soru sordum. Ama sen tek bir soruya odaklanma! Çok sayıda soru sor çünkü, cevabını bulabildiğin soru kadar kavrayabilirsin) diyor.

    Ben mi yanlış düşünüyorum yoksa?

    Yanıtla (0) (2)
  • Dr.Aks / 04 Ağustos 2024 01:42

    1- Kendine zararı olabilecek eyleme girişen İsrail mi?
    Ben Gvir ve di. dincileri hesaba katarak çıkarım yapmamışsınız. Foto'sunu "ELIMINATED" damgasıyla yayınlayacak kadar 'ir-rasyonel' havadalar.

    2- İran'ın önceden haberi olmuşsa?
    Bir 'ılımlı' lideri istemeyecek, Hamas'a 'aparat' diye bakan Devrim Muhafızları gözlerini kapatmıştır, o zaman!

    Yanıtla (0) (2)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 04 Ağustos 2024 01:29

    Gazze için savaşa girmeye hazır görünen İran bile ikiyüzlü bir politika peşinde koşuyor. İslam ülkelerinde oluşturduğu vekilleri aracılığı ile mezhepçiliği de kullanarak yayılmacı bir siyaset izlerken, İsrail karşısında İslam’ı savunur görünerek bu konumunu pekiştiriyor. Onun için Haniye’nin ölmesine göz yumarak, barış imkanını ortadan kaldırdı. İsrail'de batıya ben İran'la hepiniz adına savaşıyorum diyerek katliamını perdeleme imkanı elde etti.

    Yanıtla (3) (3)
  • Liberty / 04 Ağustos 2024 01:12

    Nedense bizim gazetecilerde gizemli yazi yazma meraki olusmus. Gazze savasinin basindan buyana Israil Iran'i savasa cekmek icin elinden geleni yapiyor. Bu anlamdaki kiskirtmalarini soyle bir gozunuzun onune getiriverin. Neden? Cunku Israil Iran'i savasa katarsa dunya kamuoyunu ve Bati'yi arkasina daha guclu cekebilecegini, boylelikle yalniz basina kalmayacagini dusunuyor. Cunku Iran'in dunya kamuoyundaki imaji cok kotu. Bunu anlamak icin uzun uzun yazi dokturmeye gerek var mi?

    Yanıtla (3) (3)
  • Zaim / 04 Ağustos 2024 01:08

    Thor isimli yazar çok güzel bir katkıda bulunmuş. Teşekkürler Thor. :))

    Yanıtla (6) (4)