Enflasyonu en yüksek 5. ülkeyiz; sıralamada 4.’lüğe geçebiliriz

Asgari ücretin beklentilerin altında kalması tepkilere yol açtı; en önemli tepki de artışı belirleyen komisyonun yarım asırdır üyesi olan Türk-İş Konfederasyonu’ndan geldi.

TÜRK-İŞ, komisyonun son toplantısına katılmadığı gibi, önümüzdeki yıldan itibaren de bu tavrını devam ettirecekmiş… [İktidarın bu tepkiye üzüleceğini sanmam; bakan sevinebilir bile.]

Asgari ücretin tatmin etmekten uzak ilanı, önümüzdeki günlerde açıklanacak memur ve emekli maaşlarının da benzer bir akıbete uğrayacağının habercisi…

Maaşlara tatmin etmeyecek oranda zammın da tepkilere yol açması kaçınılmaz.

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, asgari ücret zammının ilanından sonra, artık kulaklara çok tanıdık gelen “Çalışanlarımızı enflasyona ezdirmedik” cümlesini bir kez daha tekrarladı.

Ezber bir cümle, rencide ediyor…

Cümledeki en önemli sözcük ‘enflasyon’

Ülkemiz yüksek enflasyonla geçmişte de karşılaşmıştı. Benim ömrümün önemli bir bölümü ‘enflasyonla mücadele’ edildiği ileri sürülen dönemlerde geçti.

Alışığım, alışığız.

Şaşırtıcı olan, derin bir ekonomik krizin ardından yapılan seçimden (2002) iktidar olarak çıkan AK Parti’nin, kucağında bulduğu yüksek enflasyonla mücadeleyi kazandığı halde, iktidarının 22. yılında bunu başaramamasıdır.

AK Parti sözcüleri, her fırsatta, 22 yıl içerisindeki icraatlarını hatırlatırken, vaktiyle ekonomide attıkları doğru adımlardan hiç söz etmiyorlar.

Paradan altı sıfırın atılmasını başardı seçilmesinden iki yıl sonra AK Parti (Ocak 2005). 2001 yılında yüzde 68,5 düzeyinde olan enflasyon, 2005 yılı başında tek haneli hale (%9.23) getirilebilmişti.

[Bunu hatırlatmama sebebi, o başarıyı sağlayan ekonomiden sorumlu bakanın Ali Babacan olması mıdır?]

Ekonominin yeni patronu Mehmet Şimşek birkaç ay sonra görevde iki yılını tamamlayacak. Görevde bulunduğu 17 ay içerisinde Şimşek’in aldığı enflasyonla mücadele tedbirleri ile önceden açıklanmış hedeflere ulaşılamadı.

Bundan böyle de ulaşabileceğine inanmak zor.

Her birkaç ayda bir ötelenen enflasyon hedefleriyle 2024 sonuna eriştik. Daha önce 2024 sonunda yüzde 33 olacağı ilan edilmiş enflasyon oranının yüzde 45 olarak gerçekleşebileceği bile kuşkulu.

Bakan Şimşek, son zamanlarda her ağzını açışta, tek haneli enflasyon hedefine erişme tarihini biraz daha ileriye ertelemekte. 2025 oldu 2026, şimdilerde 2027 bile ufukta görünmüyor.

AK Parti sözcüleri sabır tavsiye ediyorlar; sabrı da azgın enflasyondan en fazla ezilen maaşlılar ve dar gelirlilerden bekliyorlar.

Kamuoyu yoklamalarında, önceleri “Ekonomi sorunlu, sorunu yine AK Parti çözer” görüşünde olanların, sorunlardan artık AK Parti’yi suçladıkları görülüyor.

Dünyada ekonomisi sorunlu ülkeler arasında durumumuzu sergileyen bir tabloya göre, yüksek enflasyonlu ülkeler sıralamasında Türkiye beşinci; hemen önünde dördüncü konumdaki Arjantin var.

Arjantin’in 2023 sonundaki enflasyonu yüzde 211 imiş ve hiper-enflasyonun kapısı zorlanıyormuş… Ülke enflasyonunda aylık artışlar neredeyse yüzde 20 imiş…

Şimdi ne durumda Arjantin ekonomisi? soruma cevap şaşırtıcı geldi. Ekim ayında aylık ortalama yüzde 2.7’ye düşmüş… Yıllık oran hala yüksek olsa da, Ekim ayından bu yana başarılan şiddetli düşüşlerle enflasyonla mücadeleden sonuç alınabileceği umudu oluşmuş Arjantin’de.

Nasıl olmuş acaba? merakım beni şu sonuçla karşılaştırdı: Bir yıl önce yapılan cumhurbaşkanlığı seçiminden kazanarak çıkan Javier Milei adlı ekonomi profesörü, kampanyasında savunduğu enflasyonla mücadele tedbirlerini, Meclis’teki Peronist eski iktidar çoğunluğuyla boğuşa boğuşa uygulayarak, hayat pahalılığını aşağıya çekebilmiş…

Dünya medyasının giyim-kuşamına bakarak ve bazı görüşlerinden hareketle ‘eksantrik’ -hatta bazılarının ‘çatlak’ - olarak tanımladığı biri Javier Milei.

Görevde geçirdiği bir yılın ikinci yarısında uygulama imkanı bulduğu politikalarıyla, yalnızca enflasyon oranını aşağıya çekmekle kalmamış, tedbirlerden en çok rahatsızlık duyması gerekenler de dahil halkın yarıdan fazlasının da güvenini kazanabilmiş…

Tedbirlerinin en sonuç alıcısı, bizdeki ekonomi uzmanlarının da şiddetle tavsiye ettiği ve Mehmet Şimşek’in de yapması gereken, kamu harcamalarını kısmak…

İlk iktidar döneminde AK Parti’nin de yaptığı gibi, bakanlıklar sayısını yarıya indirmiş Javier Milei

Yeni yılın (2025) ekonomisi yüksek ülkeler tablosunda 5. Türkiye ile 4. Arjantin yer değiştirebilir…

Mehmet Şimşek yerinde kalmaya devam ederse tabii…

YORUMLAR (62)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
62 Yorum
  • Okur / 28 Aralık 2024 09:19

    AK Parti ve Ali Babacan bir uygulayıcısı. En fazla programa sadık olmakla övünebilirler. Aslolan önceki hükûmetin Derviş programıdır. Bu arada Bahçeli hiç lüzumu yokken seçime gitmiştir. Oysa ekonomi dibi görmüş ve toparlanma başlamıştı. Elbette Bahçeli, bedelini ödeyen iktidar ortağıdır ama nimetini de yeme fırsatını elinin tersiyle itmiştir. Bunlar bile isteye oldu. Erdoğan’ın önünü açmak için. AK Parti o programın miadı dolunca niye program yazamadı. Babacan yazsaydı.

    Yanıtla (2) (0)
  • KARAR OKURU / 27 Aralık 2024 13:57

    Maalesef çok zor.

    Uyuşturucu müptelası gibi israfa ve mal biriktirmeye alışmış hollandalılar, halkı hint fakiri seviyesine düşürmeye azmetmiş görünüyor.

    Bu arada benim eski patronum hintliler ile çalışıyordu, çok yalancı olduklarından şikayet ediyordu. İşleride çok kalitesiz

    Yanıtla (1) (5)
  • Hasan / 27 Aralık 2024 14:28

    Hollanda'da yaşamamış olsam,oradaki refahı,alım gücünü, kaliteli yaşamı bilmesem belki inanırdım.Hollanda'lılar uyuşturucu müptelası değildir,mal biriktirmeyi hiç sevmezler!

    Yanıtla (16) (1)
  • Gunun Hakikatleri - 1 / 28 Aralık 2024 02:51

    Adam trol! Akli fikirleri EU ve USA yi kotulemek. Evet tek dogru soyledikleri adamlarda enflasyon ve ekonomik kalkinma oranlarina kiyamet koparmalari. 350milyon nufuslu yarisi calisan ve sadece %1 altindaki calisanin asgari ucret aldigi, issizligin %4, enflasyonun da o civarda oldugu bir ulke de insanlar bu rakamlara alisik degil. Hakli olarak daha iyi olmali diye cirpiniyorlar.Gece ticaret lisesinde derslere imtihandan imtihana gidip sonra kendini ekonomist diye aldatan sahis bunlari kavrayamaz

    Yanıtla (2) (0)
  • RECEP / 27 Aralık 2024 15:15

    Aslında Devrişin proğramı başarılı oldu.

    Babacanın şansı şöyle oldu ABD'de kriz vardı para bastı para rezervi arttı o Paralarda Türkiyeye geldi. faizi düşük çok dolar geldi malesef yatırım yerine otoyol yaptılar.

    Yanıtla (12) (1)
  • tunç06 / 27 Aralık 2024 23:01

    kemal devrişi de unutmayın derrim...sıkı politika izledi izletti ama ona da kulp buldular sonrası ....

    Yanıtla (1) (1)
  • HKK / 27 Aralık 2024 19:54

    Sayın Koru, 2002-2005 yıllarındaki başarıyı İktidarın başarısı gibi göstermişsiniz. Kemal Derviş ve IMF programı 2007 ye kadar aynen uygulandı ve enflasyon düştü. Yiğidi öldür hakkını teslim et der büyüklerimiz. 2007 sonrası hükümet kendi politikasını uyguladı ve sonuç ortada!

    Yanıtla (15) (2)
  • Karar / 27 Aralık 2024 16:08

    Katmadeğeri yüksek mal üretip satamazsan uluslararası markaların yoksa bir çok ürünü hammaddeyi dışardan alıyorsan birde üretkenliği olmayan sayısı çok yüksek kamu personeli ve çok yüksek kamu harcamaları varsa düşür bakalım enflasyonu da görelim

    Yanıtla (10) (0)
  • karar okuru / 27 Aralık 2024 14:38

    AK partinin en büyük şansı K. Derviş'in yol temizliği yapılmış bir şekilde ekonomiyi devretmesidir. ilk iki dönemin başarısı bu yol temizliğinin eseri. kendi başarısı değil. iki dönem sonrasında da dikiş tutmadı zaten.

    Yanıtla (15) (1)
  • Etem / 27 Aralık 2024 01:14

    AKP 2002’de enflasyonu yenen parti değil. Enflasyon Derviş tarafından alınan kararların uygulanması sonucu yenildi. AKP o ekonomi politikadan vaz geçince ekonomi yan yattı. Nas politikası da tüy dikti.

    Yanıtla (35) (2)
  • Murat / 27 Aralık 2024 02:39

    Rahmetli Derviş'in politikasıydı doğru. O yıllarda ekonomiyi yöneten Sayın Babacan ve Sayın Şimşek te ekonomiye Derviş'in baktığı pencereden (rasyonel bakış açısı ile) baktıkları için başarılı oldukları da doğru. Enflasyon denen canavar bir fatura keser ve bu faturayıda her zaman halk öder bu da doğru. Faturayı halkın ödemediği bir enflasyon dünyada görülmemiştir. Böyle olmasına rağmen, her zaman siyasetçiler, faturayı size ödetmedik diye nutuk atarlar. Hayatım boyunca gördüğüm bu.

    Yanıtla (16) (1)
  • Turgay / 27 Aralık 2024 13:35

    Derviş sanırım 2007'lerde benim programın oanarım içindi şimdi kalkınma için yeni bir program demişti ama ne Babacan'ın ne de Şimşek'in böyle bir programı yapacak çapı yoktu. Ayrıca parayı betona dökerken yolsuzluğun, vurgunun en büyüğünü yapmak kolaydı. İhale yasası kaç defa değişti bu adı geçenler neredeydi?

    Yanıtla (11) (0)
  • erhan özen / 27 Aralık 2024 06:58

    Sn. Koru, lütfen okuyucuya biraz saygı. Gören, duyan da kamu harcamalarında kısıntıya gidilmesine karşı olanın Şimşek olduğunu sanacak. Bizim de başımızda bir Egonomist var. Faiz sebep, enflasyon sonuç diyerek, yaşadığımız hayat pahalılığının müsebbibi olan Egonomist. Babacan'ı parlatacağım derken, gerçeklerin hilafına Şimşek'i ateşe atmaya çalışmayın, gerçekleri yazın. Enflasyonun tek müsebbibi herkesin malumudur. Egonomist Erdoğan.

    Yanıtla (23) (1)
  • Turgay / 27 Aralık 2024 13:30

    Madem M.Şimşek'i dinleyen yok niye orada oturuyor. Yapmak istediklerimi yapamıyorum de çek git. Günah keçisi ilan edileceğinin bile farkında değil.

    Yanıtla (8) (0)
  • Akif / 27 Aralık 2024 12:48

    2002 yılı enflasyonu 29,7 imiş… Kemal Derviş’in ekonomi programının aynen uyguladığı için sonraki yıllarda düşüş devam etti. Liyakatli atamaları da atlamamak lazım…

    Yanıtla (6) (0)
  • Temuçin / 27 Aralık 2024 11:01

    Anap,dyp,shp,dsp,chp,mhp tümünün ortaklaşa bıraktıkları %70 lik enflasyonu % 9 seviyesine düşüren Allaha şükür ki iktisatçı olmayan ODTÜ si endüstri mühendisliğini birinci olarak bitiren ve aynı zamanda üniversite birincisi olan bir siyasetçidir. Gelecek seçimde oyum geçmişte olduğu gibi Zafer partisinin olacaktır. Reisicumhur olarak sayın Babacanı görmek isterim.

    Yanıtla (2) (10)
  • okur / 27 Aralık 2024 12:39

    Partinin ismi doğru değil ama olsun, o kadar kusur kadı kızında da olur:)

    Yanıtla (3) (0)
  • Hakikatin Peşinde / 27 Aralık 2024 12:38

    Batılı gavurları örnek almak lazım, ne varsa gavurda, adamlar işi biliyor.

    Yanıtla (5) (1)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 27 Aralık 2024 12:15

    Enflasyon bazı hallerde üstü örtülü vergi tahsilidir. Geliri giderini karşılamayan devletlerde, devleti idare edenler; devletin parasını çar-çur etme yolunu kapatmak yerine para basarak-bu yolla vergi salarak gelir elde ederler. Malum itibardan tasarruf etmek, hukuk dışı siyasi rekabette rakibin aleyhine propaganda yapmak , yandaşı korumak için servet transfer etmek ötelenebilir bir durum değil. Ancak ulusal üretimin adil paylaşılması iktidarda kalmaya doğrudan etki etmiyorsa ötelenebilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 27 Aralık 2024 12:10

    Gazete yazarlarına yönelik eleştirilerimi yayımlamamaktasınız.
    Birincisi; düşüncelerim yanlış olabilir. Ama yorumlarım yayımlanmadıkça yazarlara yönelik düşüncelerimin doğru olduğu zihnimde giderek güç kazanır. Eğer düşüncelerim doğruysa; halkın düşüncelerini manipüle ettiğiniz ve yönetim lehine çalıştığınız ortaya çıkmış olacak.
    İkincisi; birinci düşüncem gerçeği yansıtmamaktaysa, eleştiriye tahammülünüz yok demektir. Bu da gazeteci kimliğinizi zayıflatır.

    Yanıtla (1) (0)
  • EKONOMİST / 27 Aralık 2024 10:48

    Trump Erdoğanı niye övmesin ki..!! Onca Mülteciyi bize kilitlediler, Şimdi de dökülen, yıkılan Suriye yi BM' nin cüzzi bir kaç yardımı dışında bize tamir ettirecekler,,Suriye de yapacağımız şey devlet teşvikli mütaahitlik,,,Buna hangi can hangi ekonomi dayanabilir ki...

    Yanıtla (13) (1)
  • Karar okuru / 27 Aralık 2024 11:59

    Beşi bir arada müteahhitler inşaat yapacak, faturayı Türk halkı ödeyecek. Limak holding Somali'de inşaat yaptı. Parasını Türkiye Somaliye 30 milyon dolar hibe yaparak ödedi. Yani halkın parası Limak holdinge aktarıldı para

    Yanıtla (9) (0)
  • CAN / 27 Aralık 2024 11:57

    Ekonomi güven ister Dünya tarafından kabul görmüş Derviş geldi. İMF ile stnbay imzalandı. Şimdide İMF 'siz olmaz.

    2002 enflasyon %29 ile Tamamlanmıştır. 3 Aralık 2002 Ecevit bıraktığında enflasyon %32.5 ile bırakmıştır. Dervişin proğramı 2007'de bitiyor. Ali babacan bile yeni proğram yapamadı.

    Hükümet İMF ile antlaşma yapaydı %12 yerine %1 ile borçlanırdı ve İMF en az 10yıllık 300 Milyar dolar verirdi. ve Devlet Fuzuli harcamaları keserdi.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 27 Aralık 2024 11:50

    Geçmişe bakıp şöyle iyiydi kontrol ediliyordu. Bunlar safsata neden? Kemal Derviş kararlarını aynen devam ettirdiler başarılı göründüler deniz bitti ekonomist piyasa çıktı her şeyi alt ,üst etti ve hiç tınmıyor. Ben hata ettim bu sıkıntılar,bu eziyet benden oldu. Diye ufak bir serzeniş dahi yok öyle ölümüne anayasa değişikliği istiyor. Allah bizi, bize bırakmış gibi sürüne, sürüne nereye kadar gidecek bilmiyoruz. Hala ekonomi yönetimine müdahale korkusu günler geçiyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • ido / 27 Aralık 2024 11:32

    REİS sebep enflasyon sonuçtur.

    Yanıtla (10) (0)
  • KAAN / 27 Aralık 2024 11:09

    Akp 2002 de iktidara geldiğinde enflasyan % 29 du.lütfen abartmayalım

    Yanıtla (5) (1)
  • Kaya / 27 Aralık 2024 07:41

    Ak parti bir önceki hükümetin bakanı kemal derviş’in uyguladığı programı sürdürmesi sayesinde ilk on yılı başarıyla yürüttü. Ve bütçe disiplini nispeten vardı ve faize çok çılgın ödemeler yapılmıyordu. Ve IMF verdiği borç paranın nereye verildiğini denetliyordu. Geldikkerinde 130 milyar olan dış borç daha 500 milyar dolara ulaşmamıştı. Hikayesi uzun. Bildiğinizi hatırlatayım dedim.

    Yanıtla (26) (1)
  • Karar Okuru / 27 Aralık 2024 09:41

    Bir de Batıdan gelen sıcak para ile. Neticede AKP yi kendiler yarattı, beslemeleri gerekiyordu.

    Yanıtla (9) (0)
  • Takipci / 27 Aralık 2024 11:01

    Borclarin Faizi ana parayi gecti, 2025 butcesinde Faiz Gideri 50(elli) Milyar Dolar...

    Yanıtla (9) (0)
  • konuk1 / 27 Aralık 2024 10:49

    aralık ocak'tan ocak şubattan şubat marttan bir mart on marttan on mart otuz marttan daha iyi olacak yerleşik halk'a dolar sahte, eski ziyaretçiye bozdurup faize yatırdığı yüz doları yüzotuzdolar ne güzel memleket yönetimi!!!

    Yanıtla (5) (0)
  • o aslan / 27 Aralık 2024 10:23

    Öyle nalina mihina vurmaya hiç gerek yok, bu ülkeyi bu duruma kim getirdi

    Yanıtla (10) (1)
  • o aslan / 27 Aralık 2024 10:22

    Sayın koru ne yani oturup halimize dua mi edelim.
    Arjantin enflasyonunu göstereceğinize niye Finlandiya İsveç i göstermiyor sunuz.

    Yanıtla (4) (0)
  • İlkokullu / 27 Aralık 2024 10:10

    Mehmet Şimşek bakanlıktan ayrılacak olsa herkesten önce Taha Akyol ayaklanır:))

    Yanıtla (1) (0)
  • Takipci / 27 Aralık 2024 09:55

    "Enflasyonu en yüksek 5. ülkeyiz; sıralamada 4.’lüğe geçebiliriz"
    Dunya Yolsuzluk Algisi Endeksinde; 2002 de 64den, 2023de 115e yukselmisiz. "Dunya Yolsuzluk Ligi"nde sampiyonluga oynuyoruz vesselam...

    Yanıtla (11) (0)
  • Veli / 27 Aralık 2024 09:43

    Dış siyaseti içeriye malzeme eden, içeride tamamen seçimi kazanmaya yönelik göstermelik politikalar uygulayan bir partinin ülkenin ekonomisini düzeltme diye bir çabası da yok kabiliyeti de.

    Yanıtla (8) (0)
  • mustafa / 27 Aralık 2024 09:40

    ekonomiden de anlama maşallah her şeyi biliyorsunuz ...önce kendinizi bilin laf kalabalığı yapana kadar

    Yanıtla (0) (4)
  • Faruk Faruk / 27 Aralık 2024 09:35

    Mehmet şimşek gitse de kamu harcamaları azalmaz bizde. Hatta Şimşek bu yüzden gidebilir. Bürokrasi de vazgeçmiyor harcamaktan CB da.

    Yanıtla (4) (0)
  • Bir yaşlı okur / 27 Aralık 2024 08:54

    Yoksa Fehmi bey, iktidarı enflasyon üzerinden eleştirmek mi istemiş.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur 41 / 27 Aralık 2024 08:50

    Nas politikası ülkeye bir çıkmaza sürükledi. Döviz - maaşlar - tarımdaki verim ve üretim düşüşü ithalata bağımlılık - tam bir kısır döngüye dönüştü. Ama en ilginci hangisini düşürse yada artırsa enflasyon düşmüyor.
    İnsanlar tercihleri ile yaşarlar. Verin yetkiyi faizle dövizle nasıl uğraşılır görün demişti devlet büyüğümüz. Faizle uğraşmaya çalıştı. Sonuç geldiğimiz nokta.

    Yanıtla (5) (0)
  • Evrensel Karar / 27 Aralık 2024 08:50

    Bu ülkede olanlara hala meslek ve statüler üzerinden bakarak değerlendirme yaptığınız sürece yanılacaksınız. İnsan kalitesi, bilgi ve bilniç düzeyi üzerinden; evrensel gelişmişlik akıl çapına bakarak durumu analiz etmek gerekiyor. Kültürel ve entelektüel seviyesi dini, siyasi. ideolojik sınırları aşamayan birey ve toplumlar; bunun en önemli sorumlusu okumuşlar olmak üzere yaşadıkları sorunları aşamazlar. Duygusal ve nostaljik yazılarla bu değişemez.

    Yanıtla (3) (0)
  • Fırat / 27 Aralık 2024 08:49

    Enflasyonun tek sorumlusu Erdoğan dır,Mehmet Şimşek ne yapsın.Erdoğan o makamda durdukça da enflasyon düşmez…

    Yanıtla (5) (0)
  • Batandaş / 27 Aralık 2024 08:30

    Arjantin örneğinde anlaşılan o ki "Ben ekonomistim, onların kafaları basmaz" demekle olmuyor muş. Demek ki gerçekten halkı düşünüp ona göre "İtibardan tasarruf olmaz" diyerek değil, bakanlıkları azaltarak tasarruf ederek oluyor muş.
    Yani Mehmet Şimşek'e de boşa maaş vermesinler. Arjantin %2.7'ye düşürmüş aylık enflasyonunu bizim bakanımızda habire düşecek diye tarih öteliyor. Kurumlardaki temizlikçileri işten çıkarmakla kamu masraflarını kısamazsınız.

    Yanıtla (6) (0)
  • Taha Güven / 27 Aralık 2024 08:12

    Ak Parti iktidarı yaptığı hatalarla kendini tam köşeye sıkıştırdı. Mehmet Şimşek'i gönderemez çünkü yabancılar borç vermez, ek olarak dövizi hiç kimse durduramaz. Mehmet Şimşek gitmezse iktidar yönetimi istediği gibi hareket edemez. İstediği gibi hareket etmezse seçimde bozgun olur. Kırk satır mı, Kırk katır mı....

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 27 Aralık 2024 08:10

    Cesur değil yazar. Buzdağının görünen yüzünü halka göstererek Mehmet Şimşek'e yükleniyor. Cümle aralarında AKP'ye yaptığı, geçmişe dayalı güzellemeler ise çok bayat doğrusu. Geçmişi dile getirerek AKP taraftarlarını bir arada tutmaya çalışmakta. Satın alınma kapsamlı dünkü yorumumu niçin yayımlamadı acaba? Söylesin meccanen çalıştığını ben de özür dileyeyim. Satın alındığı ayan beyan görülüyor yazılarında.

    Yanıtla (1) (0)
  • Akılsız / 27 Aralık 2024 06:33

    Türk toplumu toptan akıl sağlığını yitirmektedir. Bunun tek sebebi ekonomi. Çevremde günlük 50 ila 100 kişi ile karşılaşmaktayım ve bunlar sanki bakar kör gibi çevreye göz gezdirmektedirler. Karşıdan belki bende onlara aynı gözükmekteyim . Bizi yönetenlerin sağlıklı bir psikiyatrist terapiden geçmeleri ve ondan sonra topluma doğru, gerçek ve görünür görüş ve düşünceleri aktarmaları lazım. Olmayan ve olması imkansız şeyleri varmış gibi anlatırlarsa sonunda toplum akıl sağlığını yitirir.

    Yanıtla (12) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 27 Aralık 2024 05:21

    Enflasyon düşse dahi bunun bedelini enflasyonu yaratanlar değil hiç katkısı olmayanlar ödüyor...bakın 5 bin lira asgari ücretlilere zam yapılırken Şimşek en azından kendisine 100bin lira zam yapmış oluyor.Bize sabır ve cennet vadediliyor ama kendileri doymak bilmiyor.

    Yanıtla (12) (0)
  • Mehmet / 27 Aralık 2024 02:12

    Enflasyona; savaş, afet gibi beklenmedik hadiseler ve plansız yatırım yapan, hızlı kalkınma adına ülkenin ödeme gücünü aşan borçlanma yapan ve popülizm uygulayan siyasi hükümetler sebep olur. Ve enflasyonun faturasınıda doğal olarak ülke halkı öder. (Başka ülke/uzaylılar ödemez.) Bu durum her zaman her yerde böyledir ve değişmez. Tabiki siyasiler enflasyona biz sebep olduk, faturayı size ödetiyoruz demezler. Enflasyonu başkası yaptı, biz sizi var gücümüzle korumaya çalışıyoruz derler.

    Yanıtla (12) (0)