Bakanlara istifa yolu kapalı; Mehmet Şimşek neden istifa etsin?

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in istifa ettiğine dair söylentileri en baştan itibaren anlamakta zorlanıyorum.

Birileri ısrarla istifa ettiğini ileri sürüyor; devlet ve hükümet adına yapılan açıklamalarla söylentinin yalan olduğu duyuruluyor, ama iddia sahipleri ısrarcı.

En sonunda “Anlaşılan yapılan resmi açıklamalar yetmemiş, bir de buradan yazayım! / İstifa etmedim. Dolaşıma koyulan senaryolar doğru değildir” açıklaması bizzat bakandan geldi.

Bakanın istifa ettiğini söyleyenler, vergi paketinin içeriği hazırlanırken, zenginlere vergi affı konusunda kendisini atayan irade ile ters düştüğünü ileri sürüyorlardı.

Şimşek’in açıklamasında bunun doğru olmadığına dair bir bölüm var.

Okuyalım:

“Bu zorlu süreçte Sayın Cumhurbaşkanımızın bizlere kuvvetli desteğini her zaman hissediyoruz. - Cumhurbaşkanımızın liderliğinde aziz milletimizin refahını kalıcı olarak artırmak tek hedefimizdir.”

Kendi hesabıma, dolaşıma girdiği ilk andan başlayarak, söylentilerin temelsiz olduğu kanaatindeydim. Hayır, söylentiyi ortaya atanlara bakarak böyle bir kanaate varmış değilim. Benim dayanağım başka.

İlkin, ‘cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi’ ile birlikte, hükümetin oluşumu ve bakanlar ile onları atayan irade arasındaki ilişki değişti.

Tek taraflı bir ilişki bu.

Artık hükümetten istifa yoluyla ayrılış söz konusu değil. Bakan ayrılamaz mı, elbette ayrılabilir. Ancak öncesi ve sonrasında asla “İstifa etti” benzeri bir cümle kullanılamaz. Yeni sistemde bakanın ya kendisi “Görevimden affımı istedim” açıklamasını yapar ya da ardından görevden affını istediğine dair bir açıklama yapılır.

İşte öncelikle bu sebeple, istifa ettiği yolundaki söylentileri işittiğimde, bunun doğru olamayacağını düşündüm.

Mehmet Şimşek başarılı mı?

Bu soruyu günümüz gerçeklerine ters düştüğü için anlamsız buluyorum. Günümüzde, iktidar evreni içerisinde yer alan siyasi ve bürokratik kadrolar, -bakanlar, parti yöneticileri ve üst düzey bürokratlar- başarılı olmak zorunda değiller; kendilerini başarılı gösterebilmeleri yeterli.

Günümüzün bu gerçeği merceğinden bakıldığında, kendisinin sözlü, yazılı açıklamalarında da sıkça ve ısrarla vurguladığı üzere, Mehmet Şimşek başarılı görünüyor.

Onun başarısız görünebilmesi, görevine biçilen süre açısından, neredeyse imkansız zaten. Kendisinden beklenen, bir sonraki genel seçime kadar hayat pahalılığını hissedilmeyecek bir duruma getirmesi…

Bir sonraki genel seçim ise tam dört yıl sonra…

Dört yıl içerisinde neler yaşanacağını, mühlet sona erdiğinde beklenenin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini bugünden kim bilebilir?

[Anlatmaya çalıştığımı daha iyi aktarmaya yarayacak padişah, alimlik taslayan adam ve onun bir eşeği konuşturma iddiasına dair bir fıkra var, ama günümüz gerçekleri düşünüldüğünde, kıssadan hissesi çok farklı noktalara çekilebilir diye anlatmaktan vazgeçtiğim için, herhalde beni mazur görürsünüz.]

Enflasyon -hele azgın yükseklikteyse- yalnızca ülkedeki ekonomik dengeleri sarsmakla kalmıyor, insanları da bozuyor ve anlamsız davranışlara sevk ediyor.

Hayat pahalılığı alışkanlık da yapıyor.

Dün aldığınız bir şeyin fiyatı birkaç misline fırladığında canınız yansa da olanı kabul etmeye hazır olduğunuzu hissetmeniz bundan.

İyi ahlaklı olduğunu bildiğiniz bir satıcı bile, durduk yere zam yapabiliyor ve bunu, temsil ettiği iyi ahlakla ters düşmediğini düşünerek gönül rahatlığıyla yaptığını görebiliyorsunuz.

TÜİK, ENAG ve İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) enflasyon rakamları, hiçbiri, hayatın gerçekte hangi pahalılık noktasına eriştiğini tam yansıtamıyor. Muhalifler İTO ve ENAG üzerinden verilen TÜİK’inkinden çok daha yüksek oranlara karşı ne yapabiliyor ki? Hayat TÜİK’in ilan ettiği oran ekseninde cereyan ediyor.

Çalışanların ve emeklilerin maaşları, asgari ücret hep TÜİK’e bakılarak hesaplanmıyor mu?

Mehmet Şimşek’in mühleti dolduğunda, yani seçime kısa süre kala, TÜİK enflasyon oranını tek haneli, diğerleri üç haneli ilan etseler, başarı konusunda hangisi geçerli sayılacak?

Lafı daha fazla uzatmaya hiç gerek yok: Günümüz gerçekleri bakanlara istifa etme yolunu kapadığı, Hazine ve Maliye Bakanı olarak başarısı mühletinin sonunda TÜİK oranıyla belirleneceği için, arada ne/ler yaşanırsa yaşansın, Mehmet Şimşek’in istifa edeceğini sanmıyorum.

Günü geldiğinde, o da, ‘görevinden affını’ isteyebilir elbette.

YORUMLAR (67)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
67 Yorum
  • düşünen vatandaş / 26 Ağustos 2024 11:15

    Mehmet Şimşek, görev için adının geçtiği ilk günlerde kişilikli bir imaj çizmeye çalışmış olsa da, geçen sürede Beştepe'nin siyasi imajını ekonomik gerçeklerin önüne alan, "ne şiş yansın ne kebap" tarzı icraatlar yapan, TUİK ve tepedeki israflara söz geçiremeyen bir atanmış olmaktan ileri gidemedi. Ekonomik iyileşme göstergeleri onlara göre olumlu, vatandaşa göre hiç değil. George Orwell'in "1984" adlı romanını okumanın tam zamanı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet Kelebek / 26 Ağustos 2024 11:03

    AKP döneminde anlatıldığı gibi hiç prensip kalmamıştır,her an her şey değişebilir,sn F.Koru

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur yazar / 25 Ağustos 2024 20:03

    Görevden alınması bir cinnet durumu olur. Bu ülkede hiç yaşanmaz artık.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 25 Ağustos 2024 19:27

    İstediği kadar arapçada aynı kökten gelsin. İstifa görevden ayrılanın iradesi. Af görevden ayıranın iradesi.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 19:07

    Duyduk duymadık demeyin. Mehmet Şimşek vergisi silinen zengin iş adamlarının peşine düşmüş. Şaka şaka. Haddine mi düşmüş. Zar zor ev alıp kirasıyla geçinenlerin peşinde o. Bir de bu israfla, bu sistemde ekonominin iyi olması mümkün değil. O ancak işler biraz daha çıkmaza girince günah keçisi olur ancak.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 18:16

    Cb nasıl ve ne kadar zenginleri seviyor kolluyorsa şimşekte en az onun kadar bu konuda hassastır.o nedenle böyle bir sebep söz konusu olamaz

    Yanıtla (2) (1)
  • okur / 25 Ağustos 2024 01:06

    Kimden, nereden kaynaklanıyor bilmiyorum ama genel bir cehalet görüyorum. Epeydir karıştırılıyor ve spekülasyonlara sebep oluyor. 'İstifa etmek' zaten 'affını istemek' demektir. 'İstifa' kelimesi Arapça aff ('afw / ayn-fe-waw) kökünden gelmektedir ve 'affedilmeyi dilemek/ummak' anlamına gelir.

    Yanıtla (7) (28)
  • Dokuzuncu köy / 25 Ağustos 2024 03:56

    Sayın okur; senin dediğin ile bizim düşündüğümüz çok farklı şeyler istifa bir haktır kendi özgür irademizi kullanıyorsunuz demektir. Af ise başka türlü sistemlerde beni azat et demektir. Şimdi kim cahilmiş kendin bul

    Yanıtla (31) (5)
  • A.Derin / 25 Ağustos 2024 21:10

    Affını istemek biraz da özür dilemek, görevi layıkıyla basaramadigi anlamına gelmez mi? .Yani biraz aşağılayıcı bir durumdur, ben size layık olamadım anlamı da taşır, doğrusu istifa etmektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adsız / 25 Ağustos 2024 06:46

    Mehmet ŞİMŞEK'in başarılı olacağını / olduğunu belirliyorsa / berlirkeyecekse neden affını / istifasını / görevden alınmasını, her ne ise, istesin ki? (Dikkat: Yazının ilk cümlesinde mübarekten sonra virgül var. Gerçi Fehmi Bey de mübarektir ama.)

    Yanıtla (1) (0)
  • Hatemi / 25 Ağustos 2024 09:20

    Arap hükümlülerin istifa kelimesini kullanmazlar
    Krallikta özellikle suudi arabistan sisteminde bakan göre den alındığında عفوafv kullanılır
    Kral falan bakanın görevinde n affını kabul etti denilir.
    Misir gibi despotik cumhuriyet resimlerinde ise استقالةistekale
    Kullanilr

    Yanıtla (4) (1)
  • Hoca / 25 Ağustos 2024 10:41

    Doğru da 'isti'fa' olarak kullanılmıyor ki yaygın kullanımda 'istifa' olarak kullanılıyor. Bu durumda 'safa' kelimesinden temize çıkmak anlamına gelir. Arapça da bizdeki istifa kelimesinin karşıladığı anlamı 'istikâle' kelimesi karşılar. Yani bir nevi 'ben bu işte yokum' demenin farklı şekli...
    Buna göre istifa etmek yani temize çıkmak onurlu bir davranıştır bizim çoktan unuttuğumuz...

    Yanıtla (7) (1)
  • İlkokullu / 25 Ağustos 2024 13:47

    babam eniştesinin oğluna, babasının kimden (dağ köyü imamından) Kur'an okumasını öğrendiğini sorar. Hasan hocadan der. İlahiyat fakültesi 4.sınıf öğrencisi torun, "Hasan hoca Osmanlı'nın en son zamanında faaliyet yürüten medresede eğitim görmüş alim" dedi. Lafa ben de girdim ve bir medrese cahilinden öğrenmesine rağmen eniştemiz köyde dini en iyi yaşayanlardan biriydi dedim. 'Medrese cahili' lafıma çok bozldular. Halbuki medrese usulü eğitim gören kardeşi "tek hücreliler' diye niteliyor!

    Yanıtla (0) (0)
  • İlkokullu / 25 Ağustos 2024 13:55

    Bu medreseliler arasinda 'istanbul medreseleri' dedin mi akan sular duruyor. İstanbul medreseleri en üst seviye din eğitiminin verildiği kurumlar olduğu algısı var.

    Yanıtla (0) (0)
  • tekrar okur / 25 Ağustos 2024 17:13

    Cehalet ve peşin hükümle mücadele maalesef çok zor Keşke biraz açıp okusak... Ben herhangi bir siyasi mesaj verme niyetinde değilim. Sadece bir dil yanlışına işaret etmek istedim. Cehalette ısrar edenleri Şemseddin Sami'nin Türk Kamusu'na havale ediyor ve aynen aktarıyorum: "İsti'fâ: 2. Bir mansıb [makam] ve hizmetten affolunmağı isteme; kendi ihtiyarıyla infisal [isteğiyle ayrılma]." (sayfa 101)

    Yanıtla (0) (0)
  • KAMİL ÇOLAK... / 25 Ağustos 2024 17:06

    Piyasalar/Borsa, Mehmet Şimşeğin istifa SÖYLENTİSİNİ günler önce satın almıştı. İstifa etmedim, buradayım demek yetmiyor. Söylentinin aslı şu; Piyasalar, 1 aydır, Enflasyon-hayat pahalılığı ve Gıda fiyatlarını kontrol edemeyen Sn Şimşeğe yoruldun diyorlar! Vatandaş soruyor; Sn Şimşek, Enflasyon /Ekonom tedbirler için Hükümetin ve Kamunun harcamalarından(Tasarruf emri) sorumlu kişilere ne dedi de Hükümet-i Ali ve Saray erkanı istekleri kabul etmedi? Ez cümle, Sn Şimşeğin hareket alanı kalmadı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KAMİL ÇOLAK... / 25 Ağustos 2024 16:50

    Piyasalar ve Borsa, Mehmet Şimşeğin istifa SÖYLENTİSİNİ günler önce satın aldı. Buradan dönmez. İstifa etmedim buradayım demek yetmiyor. Kimse kızmasın gerçek şu; Piyasalar, 1 aydır, Enflasyon-hayat pahalılığı ve Gıda fiyatlarını kontrol edemeyen Sn Şimşeğe yoruldun diyorlar! Vatandaşında, Piyasa yapıcılarında, Borsanında Sn Şimşeğe verdiği yetki onların nezdinde bitti. Sn Bahçeli, Sn Şimşekde, Sn Erdoğanda bunu farkında. (Ekonomi, biraz daha kalsaydım hikayesine döndü.)

    Yanıtla (0) (0)
  • Nuh / 25 Ağustos 2024 16:43

    Yazık oldu yarınlara hale abuk sabuk işlerle uğraşıyoruz...kimse vaz geçilmez değildir mezarlıklar vaz geçilmezlerle doludur..

    Yanıtla (1) (0)
  • Nuri lef lef / 25 Ağustos 2024 14:45

    Salı gününden beri istifa konusu gündemde, ama Cuma günü piyasalar kapandıktan sonra açıklama yaptı, sayın şimşek! Halbuki hem saray-hem sayın Şimşek ilk gün İstifa etmediğini söyleyebilir di? Belki kendi de(Şimşek) bilmiyor du görevden af edilip- edilmediğini, Cuma öğrendi ve açıklama yaptı!

    Yanıtla (7) (2)
  • Pirireis / 25 Ağustos 2024 14:43

    Bence, istifa kelimesi, şimşek in uygulamalarını rahat yapabilmesi ve rte nin kulağına gitsin diye sohbet ortamında ağzından çıkan bir söz. Çünkü kralın adını kullanıp daha kralcı olan etkili ve yetkili rte çevresi şimşek in güçlenmesine tahammül edemiyor. Faturanın kime çıktığının önemi hiç yok o kişilerin.

    Yanıtla (0) (1)
  • Nuri lef lef / 25 Ağustos 2024 14:37

    Aslında bu başkanlık sisteminde Bakanlık vazifesi gereksiz, her bakanlığa bir bürokrat atayacak sınız. Çünkü hiç bir bakan kendi irade ve özgür kararıyla konuşamıyor, onun için bütün bakanlar söze başlarken C.başkanlığının önderliğinde veya izniyle diye başlar.

    Yanıtla (6) (1)
  • Halil Sadık / 25 Ağustos 2024 14:09

    İstifâ (a-f-v) kelimesi Arapça kökenli bir kelime ve anlamı, "af dilemek" ankamına gelmekte.

    Yanıtla (1) (2)
  • Ömer / 25 Ağustos 2024 12:06

    Bakanın istifa etmesine gerek yok! Çiftçinin mahsülü tarlada kaldı,emekli burnundan soluyor,sokak röportajı yapan genç kız cezaevine konuluyor, hukuksuzluk yüzünden insanlar nefes alamaz hale gelmiş, hayvanlar sokakta sapıklar tarafından doğranıyor Dört sene bekleriz, bakanın istifa etmesine gerek yok,hepsi birden yolcu olacak inşallah.

    Yanıtla (9) (3)
  • Dokuzuncu Köy / 25 Ağustos 2024 13:34

    Allah bize verdiği aklı kullanabildiğimiz gün o gün olur inşallah ve o gün hep beraber bize bu günleri de gösterdiğin gün şükür duasına çıkarız inşallah aminnn

    Yanıtla (5) (0)
  • Misafir / 25 Ağustos 2024 11:43

    Son zamanlarda bazı yazarlar arasında bu alışveriş işlerini ahlakla ilişkilendirme modası çıktı,
    Bu mantığa göre memleketin en ahlaklı kesimi çiftçiler. Çünkü yetiştirdikleri ürünlerinin fiyatları üç senedir aynı.

    Yanıtla (3) (1)
  • İlkokullu / 25 Ağustos 2024 13:22

    Ticarette çok çalıştığı halde para kazanamadığını söyleyenlere tek şey sorulur. Elindeki mal satılmıyor mu? Satılıyor ise ikinci soru, malı değerinden ucuz mu satıyorsun olur. (Ticarette satmayan mal yoktur.Her mal satar. Satan mal kazandırır)

    Yanıtla (2) (0)
  • Dr / 25 Ağustos 2024 13:20

    Tak çıkarlı, oynar başlıklı olanı yok mu bu bakanların?

    Yanıtla (2) (1)
  • Osman Y. / 25 Ağustos 2024 13:12

    2023 de kişi başına yıllık gelir 25 bin dolar olacak sözü vardı, ne oldu? "Cumhurbaşkanımızın liderliğinde aziz milletimizin refahını kalıcı olarak artırmak tek hedefimizdir.” Üff be, kim inanır buna! Görev kendisinde halbuki. Halisane şirinlik ve yağ yakılmakta. Ne bu ya; Tilki `nin 40 hikayesi var, hepsi de tavuk-kümes üstünedir. Aynen bu. Vergiler, enflasyon, gün aşırı zamlar var, Rasyonel çözümler yok! Ama hala refah artıracağız hikayesi, Tilkinin hikayesiyle ayni tezgahta.

    Yanıtla (3) (1)
  • Ahmet GÜLÇUBUK / 25 Ağustos 2024 11:55

    Şimşek istifa etmez...çünkü bireysel çıkarları izin vermez...gerisi teferruattır

    Yanıtla (3) (3)
  • karar okuru / 25 Ağustos 2024 11:39

    O fıkrayı herkes biliyor. temsilde hata olmaz derler üstelik. M. Şimşek istifa etmese kendisi çıkıp açıklama yapmazdı. başarılı bir bakan mıdır. hem de nasıl! emeklilerin anasını ağlattı! sayesinde çarşı pazar dolaşmaktan kurtulduk.

    Yanıtla (4) (1)
  • paltoluHaldunhoca / 25 Ağustos 2024 11:09

    bana da inandırcı gelmedi. akp ve mhp gücü kaybettiklerinde. , kendi kadrolarının , bu imkanların buharlaşacağını biliyorlar. son nefesine kadar iktidarda kalmak isteyecekler. Türk sağının birçok liyakatsiz bürokratı ve işadamı alışmıştır devletten boş beleş geçinmeye ,,,,,!

    Yanıtla (7) (4)
  • M. Kamil Z / 25 Ağustos 2024 10:33

    Yazar bu gün Taha Kıvanç olarak sarkastik bir yazı yazmış. Tam da günün ruhuna uygun. "istifa yok, yok öyle bir şey, görevden af olabilir".

    Yanıtla (2) (0)
  • Hikmet Yılmaz / 25 Ağustos 2024 09:47

    Fehmi beyin Bilgenberg toplantısına katıldığı günleri hatırlıyorum da gülüyorum. Bir insan ne kadar ...

    Yanıtla (4) (0)
  • Edebi borsacı / 25 Ağustos 2024 09:07

    Adam gülmüş. “Hanım” demiş, ” Bende biliyorum eşek bu konuşmaz da yazmaz da Yaşadığımız sefaleti görüyorsun. Ne ocak yanıyor, ne tencere kaynıyor. Sarayda ekmek elden su gölden yaşayacağız. Önümüzde 10 yıl var. Bu 10 yıl içinde, ya eşek ölür, ya padişah ölür, ya da ben ölürüm. Hadi lâfı bırak da toparlan, saraya gidiyoruz…”

    Yanıtla (15) (3)
  • Yeni Sistemist / 25 Ağustos 2024 09:00

    Sahte economist out oldu, sistemist in:)) Tıpkı neo liberal gibi:))))
    Sn CB bir kişinin kafası kalkmasın benim borum ötsün istiyor, olmuyor. Bir BAŞ SORUMLU bulup dikiyor, taş yerine ateş fırlatılıyor hemde mancınıkla:(
    Ne ekersen onu biçersin bu haliyle.
    Benim tavsiyem:
    Tümünüze birden ELVEDA!
    Pardon artık “affınızı istediğinizi varsayı yorum” deniyor neo sstemde:)

    Yanıtla (6) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 25 Ağustos 2024 09:00

    Neden istifa edemezmiş , bu adamlar mahkum degil ki !
    Ama ona yürek lazım!
    Damat gibi sosyal medyadan verir veriştirir, at izi it izine karıştı , Allah sonumuzu hayretsin der çeker gider yahu!

    Yanıtla (12) (1)
  • İlkokullu / 25 Ağustos 2024 01:07

    Candan Genceroğlu'nun 2019 Eylül'ünde makalesinde anlattığı fıkra olsa gerek:) Yazar makalesinde sorunlar yumağına dönmüş ülkenin sorunlarına çareler arayan yöneticilerin buldukları çözümün bütün sorunlardan daha büyük bir sorun olduğunu anlatıyor:)))

    https://www.radusdergisi.com/padisah-ve-essegi/

    Yanıtla (11) (0)
  • Abdullah / 25 Ağustos 2024 08:36

    öyle karmaşık meseleleri havi bir fıkra değil. Yazarın çekincesi anlaşılabilir ama fıkra özünde kaçınılmaz bir sona atıf yapıyor....Her nefsin tadacağı bir şey...

    Yanıtla (3) (1)
  • yener tutan / 25 Ağustos 2024 08:07

    Yalan olan resmi enflasyonda bile yıllık yüzde 40-50 rakam olacak ve başında bunun yarısı kadar asgari ücret artacaksa bu defa halkın tepkisi çok farklı olur.

    Yanıtla (5) (1)
  • hocabey / 25 Ağustos 2024 08:01

    Mehmet Şimşek'in mesajının Türkçesi:
    "Müthiş bir cari açık vardı,Merkez Bankası rezervleri berbattı, KKM bizi batırdı... Bütün bunları hep CeHaPe yaptı. Allahtan Cumhurbaşkanı var da liderlik edip kuvvetli desteğini esirgemiyor." Yiyen olduktan sonra istediğini söyle.

    Yanıtla (12) (0)
  • Özer / 25 Ağustos 2024 00:39

    İnstrangamdan istifa eden bakanı nereye koyacağız adam devir teslime bile gelmedi.

    Yanıtla (21) (0)
  • karar okuru - ... / 25 Ağustos 2024 07:55

    özere: hani şu dolar 10 lira olacak 15 lira olacak ya, 6-7 liradan alalım dolarları, 10-15 ten satarız .... çok beklersiniz! diyen ileri görüşlü adamdan mı bahsediyorsunuz? çok da beklemedik halbuki hemen oldu, niye istifa etti hala anlamış değilim.

    Yanıtla (9) (0)
  • Özkan / 25 Ağustos 2024 07:53

    Mehmet şimşek in reisin sabrı kadar ömrü var.Reis in sabrı ne zaman taşar o zaman gider.

    Yanıtla (5) (1)
  • Personfuxco / 25 Ağustos 2024 07:51

    Yazıda kinaye mi var anlamadım. Yeni nesil istifa görevden affını istemek oluyor. Ya muhatabı kırmak istemediğin için ya da hışmına ugramak istemedigin icin İstifa etmek yerine görevden af ifadesi kullanılıyor. İstifa etmek saygısızca bir eylem değil oysa. İnsan gayet sakin olarak ve makul gerekçelerle de istifa edebilir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Sedat F. / 25 Ağustos 2024 06:50

    Damat oldugu icin Maliye Bakani olan, B.Albayrak cok basarisizdi. buna karsilik TV ekranlarinda stand-up ve sive taklitlerinde cok basarili oldu (!). "at izi,it izine" karisti dedi,
    kafasina göre cekti gitti, onun zamaninda "buhar olan" 128 milyar dolarin hesabini vermeye luzum görmeden ve ayrica da makamini devir teslim etmedi,damat oldugu icin bütün bunlara "göz yumdu" Bestepe ..Damat kaleyi icten fetih etmis oldugu anlasildi (!)..

    Yanıtla (8) (0)
  • a reader / 25 Ağustos 2024 06:21

    Erdoğan yönetimi her türlü spekülasyona açık. Geçmişte yaşananlar da bunun kanıtı.Mehmet Şimşek için başarısız denilmiyor- hatta cogu kişi başarısıni kapasitesinin altında buluyor, ve yapacaklarinin engellendiğini düşünuyor- istifa etti deniliyor.
    Gorevden affını istemekle istifa etmek aynı sonucu doğurur. Affedilmezse ve " canına da tak etti ise " esir mi ki istifa etmesin ?
    Bir şeyler mutlaka olmustur, bu açıklamalar da zevahiri kurtarmak içindir.Şimşek'in kendi açıklaması da buna dahildir

    Yanıtla (10) (0)
  • Cemşit / 25 Ağustos 2024 06:07

    Hayat TÜİK in ilan ettiği enflasyon oranına göre mi cereyan ediyor. Yapmayın Fehmi bey.

    Yanıtla (8) (0)
  • Temuçin / 25 Ağustos 2024 06:02

    Bu ülke devlete çöreklenmiş hırsız kadrolardan ve belediyelere çöreklenmiş rüşvetçi kadrolardan kurtulmadıkça düzelmez. Barajsız ,ön seçimli ,tercihli seçim sistemi . Hırsızlardan ve rüşvetçilerden kurtulmak için erken genel ve erken yerel seçim.

    Yanıtla (7) (1)
  • Okur / 25 Ağustos 2024 03:47

    İstifa yada af ego tatmini dışında adının ne olduğunun ne önemi var? Şimşek'in tefecileri getirip, zamlarla bunu finanse etme dışında birşey yaptığı yok. İstese de yapamıyor zaten. Faiz indirimi gelince tefeciler gidecek. O zaman Şimşek'in ne fonksiyonu kalacak? Adalet tesis edilmedikçe bu gemi batmaya mahkum. Biz geminin rengi ne olsun onu tartışıyoruz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Musto / 25 Ağustos 2024 01:42

    Şahsının devletinde şahsım'ın yasaları geçerli..Biat kültürü ile yetişmiş elemanlar, liderme itaat edecek onun emirlerini tartışmasız yapacak, karşı çıkamayacak.. el pençe divan durmalarına illet oluyorum.. Akılları sıra liderlerini yücelttiklerini sanıyorlar..ülkesini refaha kavuşturan, halkının eğitim ve kültür seviyesini yükselten... Pasaportunu itibarlı parasını değerli kılan lidere saygı duyulur...

    Yanıtla (28) (2)