Anayasa değişikliği mi, erken seçim mi?

İlgili bakan gelecek yıl uygulanacak asgari ücreti zamanından önce açıkladı. Çalışanların yarıdan fazlasını ilgilendiren rakam şu: 22 bin 104 TL.

Asgari ücretin ne olacağını fark eden TÜRK-İŞ son toplantıya katılmamış. Bu bir tepki; asgari ücret böylece en kalabalık işçi sendikasından onaysız açıklanmış oldu.

Tepkiler dört bir taraftan yükseliyor.

Külliye zammı beğendiğini açıkladı ama merak edilmesin, tepkiler ulaştığında oradan bir ‘müjde’ gelecektir.

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın yanlışlığı düzeltici müdahalesi…

Daha önce de, maaşlara ‘seyyanen’ adını taşıyan müdahaleler aynı adresten gelmişti. Asgari ücret için de bir formül bulunacaktır.

Tahminim bu ve bu tahmini bir boşlukta yapıyor değilim. İktidar adım adım önemli tercihlere doğru yol alıyor; kitlelerin buna hazırlanması gerekiyor.

Ülkenin öncelikli sorunu hayat pahalılığı ve bunu sadece Mehmet Şimşek’in “Enflasyon düşüyor” iddialarıyla geçiştirmek mümkün değil.

Enflasyon TÜİK’e göre düşse bile hayat pahalılığı marketlerde ve pazar yerlerinde bütün hızıyla devam ediyor.

Geçen gün Youtube’da biraz da ucuz diye ülkemize gelmeye karar vermiş ve İzmir’e yerleşmiş bir Amerikalı çiftin mutluluklarını duyurdukları videoyu izledim. Her gün kullandıkları birkaç ürünün fiyat hareketlerini dolar cinsinden vermişler; verdikleri oranlar ürkütecek kadar yüksek…

Onları izlerken, “Galiba Mehmet Şimşek’in suyu ısınıyor” diye düşünmeden edemedim.

Asgari ücretin düzeltilmeye muhtaç halde ilanı bu beklentimi daha da pekiştirdi.

Fatura birine çıkartılacaksa ilk akla gelecek isim onunki çünkü.

Erken seçim mi, anayasa değişikliği mi?

Seçim tarihinin erkene çekilme ihtimalini yeniden akla düşüren bir yeni gelişme de siyasi hayatta yaşanıyor. CHP listelerinden aday gösterilerek TBMM’ye girmiş olan ‘muhafazakar’ partilerden birinin milletvekili AK Parti’ye geçmek üzere istifa etti.

O ayrılınca Saadet Partisi grup kurma hakkını kaybetmiş oldu.

Ankara kulislerine kulak verildiğinde “Arkası gelecek” bilgisi alınabiliyor.

Cumhur İttifakı’ çoğunluk için eksik olan 42 milletvekilini TBMM’den devşirebileceği güvenine kavuşursa, bu yolu deneyecektir.

İYİP+DEVA+Gelecek+Selamet partilerinin milletvekillerinden AK Parti saflarına transferlerle 360 rakamı yakalanabilirse, seçim tarihini erkene almadan aynı sonucu doğuracak anayasa değişikliklerini gerçekleştirme yoluna da gidebilir iktidar cephesi…

Zor mu?

Peki ya 57 milletvekilli DEM Parti’nin desteğine ne dersiniz?

Burada uzun uzadıya TBMM’nin yeni yasama yılına başladığı 1 Ekim günü MHP lideri Devlet Bahçeli’nin DEM sıralarına gidip el sıkışmasıyla ve sonradan Abdullah Öcalan’ı Meclis’e davetiyle başlayan süreci aktaracak değilim.

MHP ile DEM yakınlaşabiliyorsa, AK Parti DEM’e daha kolay yaklaşabilir.

Pazarlık gerekiyorsa Suriye üzerinden yeni anayasa pazarlığı pekala açılabilir.

AK Parti sözcülerinin anayasa konusunu yeniden ülke gündemine dahil etme çabası herhalde dikkatlerden kaçmıyordur.

Gözden geçirilerek yenilenmiş bir anayasa DEM’in de arzu listesinde bulunuyor; yeter ki, birkaç maddesi yazılırken onların hassasiyetleri karşılanabilsin.

Türkiye Türkiye’den daha büyüktür; millet olarak ufkumuzu 782 bin kilometreyle sınırlandıramayız duyurusu, ülkemizin yalnız sınırlarının değil, bugünkü demografiye dayalı siyasi yapısının da değişebileceğinin ilanı değil midir?

Galiba öyle.

Zamanı mı?

Suriye’de meydana gelen değişim, dünya sisteminin önemli başkentlerinin de onayıyla, Türkiye’yi daha önce pek düşünülmemiş bir görevin sahibi yaptı: Suriye’yi dünya sistemi içerisinde yer alabilecek hale getirme görevinin…

Donald Trump’ın övücü sözlerine ek olarak Avrupalı liderler de görevi teyit etti. Etraftan fazla itiraz gelmiyor.

Bu arada sahip değiştiren medya gruplarının da koroya katılımıyla tek sesli yönlendirmelerle, ülkemizin iktidar eliyle gerçekleşecek bu yeni görevinden halkımız da mutlu görünüyor.

Orta ve uzun vadede sorunlarla karşılaşılabilecek bu yolda iktidarın kendi geleceğiyle ilgili bir karara fazla gecikmeden varması gerekiyor.

Ekonomik sıkıntılara, tatmin edici olmayan asgari ücret ve memur-emekli maaşlarına rağmen ‘Suriye fatihi’ görüntüsü eşliğinde bir erken seçim mi, sonradan o yolda çıkabilecek sorunlar göz önünde tutularak önce anayasayı değiştirmek mi?

YORUMLAR (132)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
132 Yorum
  • Sade Vatandaş / 27 Aralık 2024 11:19

    Karar yazarları, birden hükümete güzelleme yapmaya başladı, neden acaba ? Halkını isteyerek fakirleştiren,ekonominin kitabını yazdık deyip içine eden, yolsuzlukları dağ gibi büyüyen, sözleşmeli öğretmenlerin maaşını ödeyemeyen, vb. sayılamayacak kadar çok olumsuzluklar dururken bu iktidardan iyi şeyler beklemek saflık değilse nedir?

    Yanıtla (2) (0)
  • M.NURI GOREN / 27 Aralık 2024 10:51

    22 yılın ardından,Erdoğan’ın normal bir seçimde tekrar seçilme ihtimalinin çok zayıf olması aslında seçmenin YETER SÖZ MİLLETİN itirazı anlamına geliyor.
    Mevcut TBMM sıralarındaki kargaşalar,kaynaşmalar da Demirel’li,Özal’lı,Ecevit’li dönemleri anlatıyor:ABİ KAÇA OLUR?
    Hasılı bu ülkenin ciddi bir AHLAK SORUNU var.
    Nedense hep Trump’ın ‘Akılsızlık etmeyin!’ İkazını hatırlıyorum.Ya siz?

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 27 Aralık 2024 07:27

    AKP mecbur kalmadığı veya işi garantiye almadan seçim falan yapmaz.... Erdoğan ve Bahçeli bu yaştan ve bu saatten sonra riske girmezler.....

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 27 Aralık 2024 07:20

    Niye ! Haberi yok mu..ki.

    Millet aç , gençler işsiz....AKP 22 yılın sonunda denizi tüketti.

    Yanıtla (0) (0)
  • ombudsman / 26 Aralık 2024 21:27

    Seçim olmadığı için erdoğandan zırnık çıkmaz. Boşuna kimse heveslenmesin.

    Yanıtla (7) (0)
  • Hakan taşçı / 27 Aralık 2024 00:42

    zırnık erdoğandan değil özel sektörden çıkacak?

    Yanıtla (0) (0)
  • Şöyle... / 27 Aralık 2024 07:14

    Zırnık özel sektörden çıkıyor işletmeler ya batıyor yada maliyetler yükseldiği için enflasyon ve işsizlik artıyor...bedelini yine millet ödüyor....niye, AKP Yıllardır ekonominin temeli olan üretim ve yatırım yerine ithalat ve rant ekonomisini tercih ettiği için...

    Yanıtla (1) (0)
  • erhan özen / 27 Aralık 2024 06:50

    Hayaller dünyanın ilk 10 ekonomisi olmaktı, gerçekler Türkmenistan'dan hallice. Ne kurum kaldı, ne de meclis. Her şey bir kişinin iki dudağı arasında. Yersen '' Türkiye Yüzyılı '' Yazık, çok yazık.

    Yanıtla (1) (0)
  • Kamil Çolak / 27 Aralık 2024 03:56

    Dolar/Euro/Sterlin 2025 de uçuşa geçebilir. Para kazanmaya bakmak gerek. Seçim, Anayasa, Suriye Fetih karın doyurmuyor. Piyasa 0-SIFIRLANMAK(reset) için Yılbaşını bekliyor. 2025 te Dövizle Faizin kavgasını seyredeceğiz. Çünkü; İşadamları, İktidara düşük döviz kuru(Maliyet-zarar)nedeniyle fabrikaları kapattıklarını ve binlerce insanın İŞSİZ kaldıklarını söylüyorlar. İşsizlik depremi piyasalara vurabilir. Esadın devrilmesi İşçinin ve Emeklinin yoksulluğuna çare olmuyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 27 Aralık 2024 03:43

    Tok açın hâlinden anlamazmış. Bu ülkede hiçbir şey umulduğu kadar gelişmez. Siyasiler danışıklı dövüş yaparlar bizim aç halkımız da peşinden koşarlar. Gençlik ise KPSS ve AGS illetiyle uğraştığından memlekette neler oluyor farkında olmaz.Kime yazıyoruz biz yahu! Bu ülkede insanlar gazete mi okuyor? Sn Koru gibi hayra yoralım da hayırlı bir sonuç çıksın. Bu milletin emekçileri açlığa terk edilmemeli. Bu ülke güçlü ve her şeyin üstesinden gelebilir. Yeter ki adil pay olsun. Eşit işe eşit ücret ola

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 26 Aralık 2024 23:55

    Sn.Babacan demişti.Mehmrt Şimşek de bunlarla baş edemez.7 partili bir koalisyon hükümeti.Ihaleleri maliyet fiyatının %300-400 oranında almalar.Başta Belediyeler olmak üzere sınavsız işe almalar. Rüşvet haraç..Bir de tabii ki Suriye..
    Buna bütçe vergi mi dayanır.Benim bulunduğum ilde neler yapıyorlar.. neler..Aman Allahım....

    Yanıtla (3) (0)
  • Hasan hoca / 26 Aralık 2024 17:49

    Niye erken seçime gidilsin? Hadi gidildi muhalefet yokki gene aynı sonuç çıkacak. Boş yere seçim ekonomisi,seçim masrafı

    Yanıtla (4) (8)
  • OkurM / 26 Aralık 2024 19:52

    Sağlam bi anayasa değişikliği, hazır iktidarı bulmuşken, siyasi bi botoks...
    Hep böyle kalsın, kimse kimseyi boşuna yormasın...

    Yanıtla (1) (0)
  • İlkokullu / 26 Aralık 2024 19:56

    Erdoğan elbette erken seçime gitmek istemez. Ancak ülke şartları erken seçimi zorunlu hale getiriyor. Erdoğan bu zorunluluğu guzleyebildigi kadar erken seçimden kaçabilecektir.

    Şartlar doları baskılama alışkanlıklarını bile değiştirdi. Dolara baskıyı mecburen azaltiyorlar. Yeni yıl zamlariyla birlikte kitlelerin zorlamasıyla erken seçim kaçınılmaz görünüyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • MC / 26 Aralık 2024 20:47

    En son seçim aklınızdan çıkmış galiba. Hatırlatayım. RTE partisi ikinci sıradaydı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Yalçın / 26 Aralık 2024 20:34

    Başlığı okuyanda AKP başkanı farklı bir evrende farklı bir gezegenin Cumhurbaşkanı bize de geçici görevlendirme ile gelmiş sanır. Ülke yapısal çöküşte, yazık oldu bu ülke ve millete. Fehmi Bey öncesinde de sonrasında da sizin de vebaliniz var.

    Yanıtla (7) (0)
  • Cemşit / 26 Aralık 2024 20:24

    Eğer bir müjde gelirse o komisyondaki herkesin istifa etmesi gerekir. Onurları varsa.

    Yanıtla (2) (1)
  • Sorumlu / 26 Aralık 2024 09:06

    Bol keseden yazmanin, senaryo üretmenin takdir edildiği bir ülke varmış!!!
    Sürekli kehanet, senaryo biraz gerçeklere değinse bazi yazarlarda yüksek fikirlerinden ,çözüm önerilerinden istifade etse güzel ülkem insani!!!
    Balık hafızalı bir toplumda sürekli senaryo üretmek marifetmi acaba bilemedim?
    Patagonyada durumlar böyle aman dikkat!
    Insaf sayin senaryo üreten yazar insaf
    O yazar %5 isabet ile yaziyor yazılarını %95 karavan!!!
    Kusura bakmayın sayın yazar köşenizden meramımı anlatayım de

    Yanıtla (9) (0)
  • Hikaye / 26 Aralık 2024 17:13

    Aynen katılıyorum.

    Yanıtla (3) (0)
  • Cemşit / 26 Aralık 2024 20:21

    Aynı fikirdeyim.Haklısınız. Ne kadar çok atarsanız o kadar çok tutturursunuz.

    Yanıtla (1) (0)
  • İlkokullu / 26 Aralık 2024 19:59

    Endişeye gerek yok, Trump'ın övdüğü biri zor ayakta kalır:)))

    Yanıtla (1) (0)
  • Sever / 26 Aralık 2024 07:43

    Dünya değişiyor, lehimize muazzam gelişimler, dönüşümler oluyor. Avrupa bile dağılmanın eşiğine gelirken bizim muhalefet ne yapıyor?
    Sadece ve sadece fanusa girmiş günlük yaşıyor. Hiçbir bilgi ve vizyonları yok. Dünya 2124'ü konuşuyor. Muhalefetimiz 2024'te kalmış kelaynak takılıyor. Ne yapalım?
    Onları da idare edeceğiz.

    Yanıtla (1) (17)
  • leyla / 26 Aralık 2024 19:49

    Sayın Sever, durum keşke o kadar net olarak görülse. Sizin söyledikleriniz bir ihtimal. Bölge değişiyor, dünya da tabi ki ama bunların bizim lehimize olma ihtimali hala düşük. İnsanlar, hayal satılmasına karşı zaten. 23 yıldır yapılanların bizi getirdiği ve ev kiralarının ortalam 1000 dolar bandına geldiği bir ortamda insanların baştakilere güvenmemesi çok mu garip geliyor size. Umarım RTE haklı çıkar da o kadar sık haksız çıktı ki artık güvenmiyoruz. Sorun bu.

    Yanıtla (3) (0)
  • Yahşibey / 26 Aralık 2024 18:51

    Tek ses vardır susturulmayan AC BIR MIDENIN GURULTUSU. Benden söylemesi.

    Yanıtla (4) (0)
  • Yorumcu / 26 Aralık 2024 15:24

    Lütfen kendisinden bir müjde gelmesin! Bıktık tek adamın iki dudağı arasına sıkışmaktan. Koskoca komisyonlar mantıklı ve kurallı karar almaktan acizler mi? Niye haftalarca toplanılıp, analizler yapılıp da, yine de doğru karar verilemiyor. Ayrıca zat-ı alilerinin haberinin olmadığını mı düşünüyorsunuz?

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 26 Aralık 2024 18:26

    Püf noktası tam da burası, siz ce neden komisyon asgari ücreti düşük açıklayıp sonra Sayın C. Başkanımızın lutuflarıyla biraz daha yükseltiliyor olabilir.

    Yanıtla (2) (1)
  • konuk1 / 26 Aralık 2024 16:56

    insamları bir umuda bağlamak ona yapılan en büyük kötülüktür, verilen ümitler gerçekleşmiyor fakat rte sevdalılarının ümitleri tükenmiyor ocak aralıktan çook daha iyimi olacak

    Yanıtla (2) (0)
  • Okumaz / 26 Aralık 2024 16:30

    Tayyip Erdoğan 70 yaşında, olgunluğun zirvesi, ama zirveden iniş hızlı da oluyor. Yaşlılık denen vakıa elden, ayaktan düşürüyor. Hafıza, işletim sistemi vs. bozuluyor, Joe Biden gibi oluyor insan.
    Daha yeni kazanılmış bir seçimi niye yenilesin Erdoğan. 2027'e kadar devam eder. Bir kere daha seçime girebilsin diye birazcık erken seçim olur.
    Anayasa değişirse zaten 2 kerelik sınır kalkar. O zaman görev süresini doldurur. Bir kere daha seçime gider.

    Yanıtla (0) (2)
  • 2K / 26 Aralık 2024 16:30

    Bence hesabınız tam doğru değil. Referanduma tabi olmayan anayasa değişikliği için gerekli olan oy sayısı 400 dür. 360 - 399 arası oy almış bir tasarı ise referanduma tabidir. Dolayısıyla iktidar 360 oy alacaksa, erken seçim yerine anayasa değişikliğini tercih eder mi bilinmez, çünkü bu durumda referandum riskini üstlenir. Bu da, aynı şartlar altında erken seçimden daha az riskli değildir. Sadece 400 oy ayarlayabildiği varsayımı altında, tabi ki anayasa değişikliğini tercih eder. Selamlarımla

    Yanıtla (0) (0)
  • Temuçin / 26 Aralık 2024 14:16

    Genel başkanınız dahil 15 milyon chp li arasından bir reisicumhur adayı bile çıkaramıyosunuz.Dün davul delen jaguar partili İmamoğluna veya faşit dediğiniz Yavaşa kalmışsınız. Bedava akıl. 1. turda İmamoğlunu ve Yavaşı aday gösterin 2. turda Erdoğanın karşısına kalacak adayı halk belirlesin. Benim üçüne de verilecek oyum yok parlamenter sistemden yanayım..

    Yanıtla (4) (14)
  • yorgun / 26 Aralık 2024 15:10

    Chp değişemez, değişirse bölünür, aksini söyleyen varsa paylaşın lütfen.

    Yanıtla (1) (9)
  • Bünyamin / 26 Aralık 2024 15:31

    Ben de chp rozeti takan hiç bir adaya oy vermem. Erdoğana da. Başka Akpli olursa belki. Chpli olmayan adayan büyük olasılıkla. Anket yapsın yaptırsın Mansır ve Ekrem. Chp karışmasın. Ona göre davransınlar.

    Yanıtla (1) (5)
  • Dogru Söyler / 26 Aralık 2024 15:17

    Ne zaman ulasacak tepkiler, yarin, 2025, 2026, 2027 veye 2028, hem malum sahsin müjdesi bildigimiz, anladigimiz müjdelere hic benzemiyor, cogu zaman halk; böyle müjdemi olurmus, müjdesi kendinin olsun diyor

    Yanıtla (3) (1)
  • ido / 26 Aralık 2024 15:09

    Zaten günahsız.

    Yanıtla (0) (0)
  • Emekli / 26 Aralık 2024 14:59

    Eğer tepkiler İle müjde gelirse
    Vay halimize

    Yanıtla (3) (0)
  • Oku-yorum / 26 Aralık 2024 14:43

    Bence bu sefer yine ak Parti'ye tek başına hükümeti kurma görevini seçmen vermiyecek birleştirirse seçmen bu partileri birleştirecek hükümet kurun diyecek

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 26 Aralık 2024 14:43

    Erdoğan hep başka ülkelerin hesabını yapiyor. Hapishaneleri, marketleri,demokrasisi vb.birde kendi ulkesinin hesabını tutsa iyi olmaz mı.

    Yanıtla (5) (0)
  • Mehmet Kaplan / 26 Aralık 2024 14:34

    Hep aynı fragman önce birisi maaşları açıklıyor ardından halkın nabzı yollanıyor ve sihirli bir el devreye girip bir miktar daha maaşları yükseliyor... LAĶİN BÜYÜKLERE YAPILAN ÇOK AMA ÇOK BÜYÜK ZAMLAR BİR KALEMDE KONUŞULMADAN TARTIŞILMADAN ANINDA SANİYESİNDE EVETLERLE KABUL EDİLİYOR ....

    Yanıtla (3) (0)
  • okur / 26 Aralık 2024 12:18

    akp kazandıkça halk kaybediyor.

    Yanıtla (17) (0)
  • Okur yazar / 26 Aralık 2024 03:19

    İktidar cephesi fırıl fırıl dönüyor değişiyor ve evet iktidarını da sürdürüyor bir şekilde. Ve ülkede değişmeyen tek şey galiba CHP. Yüz yıldır aynı istikamette değişmeden yola devam. Sonuç, elde var sıfır. CHP artık kendini feshetmeli. Olmuyor gerçekten. Tüm muhalefeti de kendisi ile birlikte çukura sürüklüyor. Demokrasiyi de.

    Yanıtla (5) (19)
  • Sever / 26 Aralık 2024 08:53

    Suriye'de BAAS rejiminin devrilmesi; Türkiye'nin, tarihin doğru yerinde durduğunu gösterdiği gibi Ümit Özdağ, CHP ve diğerlerinin; aslında "Suriyeli düşmanlığı" üzerinden Büyük Türkiye'nin önünü kesmeye çalıştıklarını gözler önüne serdi.

    Yanıtla (1) (28)
  • Bünyamin / 26 Aralık 2024 09:34

    Aynen öyle. Bizim oğlan bina okur döner döner gene okur. Onları Mustafa Kemalden ve laiklikten ayıramazsınız. Ama tavır halkı onlardan taa en baştan beri ayırmıştı. Ama görmezden geliyorlar. Allah yolunda bu kadar istikamet üzere olsalardı ebrar zümresine dahil olurlardı herhalde.

    Yanıtla (0) (16)
  • Adem B. / 26 Aralık 2024 11:55

    Milletimiz farklı düşünüyor olmalı ki AKP yi ikinci, MHP yi dördüncü parti konumuna sokup, onlara fesih yoluna açtı. Bunu hazmetmek zor.

    Yanıtla (11) (0)
  • karar okuru / 26 Aralık 2024 00:42

    Bir 'Zübük' siyasetçi daha. CHP oyları ile seçilmediğini söylemiş muhterem. çok donanımlı biri imiş. öyle diyor bir gazeteci efendi. eksik olsun böyle donanımlı olanlar. sadece partisinden değil, vekillikten de istifa etsinde görelim yiğitliğini.

    Yanıtla (34) (3)
  • Bünyamin / 26 Aralık 2024 09:40

    Zaten CHP'denn aday olması hata idi. Kendine değil CHP'ye yaradı. Chp hakkı olmadığı halde bu adamlar sayesinde yerel seçimi aldı. Halbuki CHP'den değil de kendi partilerinden aday olsalardı daha çok oy alırlardı ama CHP olmayan 6lı masa birlikteliği ile. Hatta Erdoğan'ı bile zorlayabilirler gelecek seçim için gerçek bir alternatife dönüşebilirlerdi. Umarım aynı hataya bir kez daha düşmezler.

    Yanıtla (1) (15)
  • Desidero / 26 Aralık 2024 11:52

    Hafizan seni yanıltıyor olmasın. CHP yerel seçimlere tek başına girdi. ve AKp'yi gömerek birinci parti oldu. Bu şahıslar Kılıçdaroğlunun 6'lı masa arkadaşları.

    Yanıtla (19) (1)
  • Fikri Zahir / 26 Aralık 2024 10:26

    Herkes batı ile anlaşma uzlaşma derdinde. Oysaki MHP izniyle demli çay sohbetleri kendi içimizde olur, bedava.
    YRP+… masa birleşmeyi becerip kuvvetli bir grup kurulmaz, ülkeyi kurtarmak CeHaPe ye kalıyorsa, bırakın olduğu gibi kalsın:(
    Suriye de batıya direnemiyor, birde teröristanı kurduruyorsan seçimde comburlop aşağı hep beraber hepinize birden elveedaa zaten. İçeride kurtar kendini hiçolmazsa.

    Yanıtla (2) (1)
  • Fikri / 26 Aralık 2024 10:43

    Suriye TR nin geleceğini etkileyecek önemli bir konu. Anayasa dan yada iç siyasi hesaplardan daha möhim. Bunu anlamayan muhalefet te gider ona göre! Seni dışlarlar üçgünde, apışır kalırsın öyle. Kurarlar dövletide, avcunu yalarsın petrol yerine:(
    Suriye de hesaplar başkaa, sınır berisinde işin hesabın koruma gücün bambaşka.

    Yanıtla (1) (0)
  • o aslan / 26 Aralık 2024 10:40

    Dünya'nın neresinde olursa olsun rasyonel akılla yönetilen ülkelerde enflasyon neyse faiz odur, aksı böyle duvara toslamaktir.

    Yanıtla (9) (0)
  • o aslan / 26 Aralık 2024 10:37

    soru şu bu ülkeyi bu duruma kim getirdi , peki ülkeyi bu duruma getirenden kurtarması beklenebilir mi.
    Peki yarın sabah birileri kalkıp faiz haramdır faizi sıfırlayın derse ne olacak.
    Dedimi dedi ne yapacan

    Yanıtla (9) (0)
  • KARAR-LI / 26 Aralık 2024 03:24

    Erken seçim bu ülkede neyi değiştirecek? Yeni anayasa ile ve erken seçim ile ülkenin çok daha iyi olacağına ümidi olan var mı? Yasaları işine geldiği gibi esnetmeyen bir irade lazım bize. Öyle bir irade ki her zaman hakkı, hukuku ve adaleti savunacak. Bir fiili "bizden biri" yapmışsa suç değil, gariban yapmışsa suç... Bu zihniyetten uzak bir irade ve idare lazım bize.

    Yanıtla (21) (1)
  • Bünyamin / 26 Aralık 2024 09:30

    Tamam da nerde.

    Yanıtla (0) (1)
  • Bünyamin / 26 Aralık 2024 09:24

    Bence önce seçime girmeden anayasa değişikliği konusunu denerler. Çünkü daha ucuz ve daha tehlikesiz. Belirli sayıda milletvekilini razı etmeye çalışmak daha kolay. Bana öyle geliyor ki çoğu milletvekili de bu işe evet diyecek. Seçim işi biraz tehlikeli. Hem halkın öfkesi kolay kolay geçecek gibi görünmüyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Musto / 26 Aralık 2024 01:05

    Bana göre 23 yıl dile kolay, Türk halkına hizmet etti.!!!
    8, milyon Suriyeli ülkemizde ağırlandı iş verildi tedavi edildi okullara gitti. Her suriyelinin evinde, Erdoğan posteri asılı neredeyse kalplerinde taşıyacaklar. Bence Erdoğan'ı başlarında görmek isterler. Yakılmış yıkılmış viran olmuş ülkelerini, ancak erdoğan imar edebilir, cenneti de Garanti eder.!

    Yanıtla (17) (19)
  • Okur yazar / 26 Aralık 2024 03:21

    Hepsine vatandaşlık verirse, gitmelerine gerek olmadığına göre, oylar da garanti olur.

    Yanıtla (12) (3)
  • İlkokullu / 26 Aralık 2024 06:50

    Erdoğan'a kadar MÜSİAD ile tekstil ihracatçıları Birliği çoktan imara başladılar bile:)))

    Yanıtla (4) (1)
  • Sever / 26 Aralık 2024 07:45

    Yeni Suriye'yi Türkiye'de eğitim alan Dışişleri bakanları ve valiler yönetecek. O ülkenin yarınlarında Türkçe bilen 5 milyon gencin ağırlığı olacak.

    Yanıtla (0) (9)
  • Efedamat / 26 Aralık 2024 09:12

    Madem başlarında görmek isterler o zaman gitsin suriyenin başına geçsin uzmanlık alanı olan ekonomik başarıyı orada göstersin.
    Ülkemizi kendi haline bıraksın ne olursa olur artık.

    Yanıtla (15) (0)
  • Sever / 26 Aralık 2024 09:00

    Musto’ya cevap:
    Türkiye; Suriye'nin toprak bütünlüğünden yanayız diyor.
    Suriye'deki yeni yönetim tüm silahlı unsurlara silahlarını bırakma çağrısı yapıyor.
    Belli ki bu süreçte Türkiye çok aktif olacak.
    Siz ne diyorsunuz bu işlere? Ne olsun istiyorsunuz?
    Sizi ne mutlu eder?

    Yanıtla (0) (2)
  • ahmet / 26 Aralık 2024 08:55

    Başımızda bir adil hükümet var sanmayın,korkunç bir entrika ve oyun cambazları var.İktidarda kalmak uğruna her arsızlığı yapıyorlar,utanma ve allah korkusu tamamen yok oldu.

    Yanıtla (10) (0)
  • los pollos / 26 Aralık 2024 08:46

    kılıçdar başkan olsa asgari ücret en az 40 bin olurdu. ekonomi şahlanırdı. ama halk oy kullanmayı bilmiyor abi.

    Yanıtla (3) (2)
  • Evrensel Karar / 26 Aralık 2024 08:46

    Üzgünüm ama siyasetçiler tarafından esir alınmış ve bunu kabullenmiş; ayrıca bunun farkına varıp değiştirecek feraseti ve cesareti olmayan bir toplumla karşı karşıyayız. Her görüş kendi mahallesinde diğerlerine düşman bir duyguyla mankurtlaşmış bir durumda yaşamını sürdürüyor. Bu kültürü ve ürettiği insan ve toplum tipini nasıl değiştireceğiz? Asıl sorun burada.

    Yanıtla (11) (0)
  • A.Ak. / 26 Aralık 2024 08:37

    Anayasa yapmak öncelik başarırlarsa zaten yeni yapılan anayasayla gidilecek seçimlerde muhalefetin hiç şansı olmayacaktır.
    O zaman herkese geçmişler olsun sayın Koru...

    Yanıtla (6) (0)
  • Mehmet Konyalı / 26 Aralık 2024 08:21

    Muhalefet kanadındaki siyasilerde fedakarlık duygusu nerdeyse hiç yok. K.K. kendini c.başkanı adayı olarak dayatmaktan başka önceliği varmıydı? Bu uğurda gizli protokol yapmaya varıncaya kadar her şeyi denemedi mi? Şu anda da ''belediyelerin hizmet etmesi engelleniyor'' kalıp yargısına kim inanıyor? SGK borcunu alacaklı istemesin mi? Kimden oy alacaksın? Yeni yollar yapınca trafik artar tezini kim kabul eder? Böyle muhalefete ''körün aradığı badem göz'' denilmez mi?

    Yanıtla (2) (9)
  • Fatih Özkan / 26 Aralık 2024 08:06

    Şahsen ben de Cumhurbaşkanı tarafından asgari ücrete 3 bin lira ilave edilecek ve 25000 lira ile son şeklini alacaktır diye tahmin ediyorum.

    Yanıtla (0) (5)
  • Karar okuru / 26 Aralık 2024 01:27

    Genel başkanları Ak partiye göz kırptı.Milletvekili geçmiş çok mu garip?

    Yanıtla (19) (1)