Adalet herkese lazım

Kamuoyu yoklamalarına da yansıyan ülkemizin en yakıcı sorunu nedir?

Evet bildiniz: Ülkemizin en önemli sorunu, ekonomidir. Önde de, hayat pahalılığı ve işsizlik geliyor...

Peki, ikinci sırada yer alan önemli sorunumuz hangisi?

Onu da bildiğinizi sanıyorum: Adalet kavramıyla ters düşen bir dizi yanlışlık...

Herhangi bir gün, -muhalif-muvafık fark etmez- herhangi bir TV kanalını açtığınızda, karşınıza çıkacak güncel konulardaki hemen bütün haberler yargının ilgi alanına giriyor.

Adaletin yani.

Nasuh Mahruki’yi kurduğu AKUT örgütü ile çeşitli afetlerde ön saflarda gördük. Aynı Mahruki bu hafta farklı bir haberin konusu: Sosyal medya hesabından gönderdiği mesajlar sakıncalı bulunduğu için, ‘halkı yanıltıcı bilgiyi alenen yayma suçu’ ile ilişkilendirilerek çağrıldığı savcılık tarafından tutuklama talebiyle sevk edildiği mahkemece tutuklandı.

Başka?

Önümüzdeki hafta başında bir grup genç subay hakkında Yüksek Disiplin Kurulu karar verecek. İstenen, mezuniyet törenindeki yeminin ardından bir yemin daha yaptırmaları ve bunu yaparken de kılıçlarını şakırdatmaları...

İstenen karar, Türk Silahlı Kuvvetleri’nden ihraç edilmeleri...

‘Yenidoğan bebekler’ konusuna ne dersiniz? Bebekler ebeveynleri tarafın-dan emanet edildikleri hastanelerde göz göre göre ölüme tek edilmiş...

İddia bu.

Sorumlu tutulan hastanelerin personeli bu sebeple yargılanıyor...

Yargılananların sayısı belirlenmiş bebeklerle sınırlı. Oysa, yeni doğmuş bebeklerini kuvözde kaybetmiş başka anne-babalar da var ve gittikleri hastanelerin de davaya eklenmelerini istiyorlar.

Onların beklentileri, adaletin kendileri için de işlemesi...

Esenyurt’un CHP’den seçilmiş belediye başkanı Prof. Ahmet Özer’in görevden alınıp cezaevine gönderilmesi ile DEM Partili başkanların yerler-ine kayyımlar atanması da yargılık konular...

Oylarıyla seçilmiş başkanları dururken devlet memurlarının yönetimine girmiş belediyeler bölgesinde yaşayan haklar kim bilir ne düşünüyordur...

Bu arada, geçen 50 günü tartışma gündeminin ilk sıralarına tırmanan MHP lideri Devlet Bahçeli ile AK Parti genel başkanı da olan Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan arasındaki senkronizasyon eksikliği ile dikkat çekmiş siyasi bir konumuz vardı. O konu da, en başından itibaren bir adada cezasını geçiren bir ağırlaştırılmış müebbet mahkumuyla ilgiliydi. MHP lideri Bahçeli belli şartları yerine getirmesi şartıyla ona ‘umut hakkı’ tanınmasını talep ediyordu.

O vesileyle, başka demokratik ülkelerde çoktan yasalara geçirilmiş olan ‘umut hakkı’ diye bir kavram bulunduğunu öğrenmiş olduk.

Hepsi bu kadar mı?

Değil elbette; ancak bu birkaç güncel konu bile adaletin toplum açısından ne kadar önemli olduğunu göstermesi bakımından yeterli. Yoksa bir çırpıda eklenebilecek daha pek çok dava konusu var.

Peki de neden güvenilirlik sıralamalarında yargı pek de sevinilecek bir sırada yer almıyor?

Sorun da zaten bu sorudan kaynaklanıyor.

Nasuh Mahruki sosyal medyadan mesaj yayımladığı için tutuklanmış ilk kişi değil. Çok sayıda başka kişi de aynı sebeple cezaevlerinde.

Aslında tutukluluk halinin istisnai olduğu biliniyor; ancak bizde istisna değil de kural gibi uygulanıyor sanki.

Genç subayların disiplin suçu ithamıyla ordudan ihracının düşünülmesi de suç ile ceza arasındaki uyumsuzluk gibi algılanmaya müsait. Askerlikte hayatlarını bir ülküye adamış genç subayların ihracını gerektirecek suçların içerisine, alternatif yemin, kılıç şakırdatma, hatta izin verilmeyeni yine de yapmak girer mi?

‘Yenidoğan bebekler’ konusu da suç ilk fark edildiğinde üzerine gereken hassasiyetle gidilmemesi yönüyle önemli. Acaba ters uygulama ilk fark edildiği 2016 yılında derhal yargıya intikal ettirilseydi, o tarihten sonraki ölümlerin önüne geçilemez miydi?

‘Umut hakkı’ konusu aslında yalnız Öcalan’ı ilgilendirmiyor. Aynı cezaya çarptırılmış ve iyi halleri görülse veya nedamet geçirdikleri fark edilse bile ölene kadar hiçbir kolaylıktan yararlandırılmayan veya yararlandırılmayacak olan pek başka mahkum için de bir umut kapısı o...

Adalet herkesi ilgilendiren bir kavram ve hemen herkes başkalarının başlarının gelenlerin bir gün kendileri için de söz konusu olmayacağından pek emin değil ülkemizde.

Bu sebeple de güven duyguları adalete karşı zayıf.

Öyle olmamalı oysa..

YORUMLAR (61)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
61 Yorum
  • Cem / 25 Kasım 2024 09:43

    Kazım gulecyuz de bir tweet nedeniyle tutuklu. Şahsen tanıyor olmalısınız Fehmi bey

    Yanıtla (0) (0)
  • Ercan Güven / 23 Kasım 2024 20:15

    Adalet herkese lazım

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 23 Kasım 2024 15:53

    Eylemi planlayanlar nasıl olur da siyasi sonuç üreteceğini bilmezler? Özellikle basın çağrılarak kamuoyuna duyurulması isteğinin nedeni nedir? Her şeyi göze alarak bu eylemdeki ısrar nedendir? Dönem birincisi olan bir subay nasıl olurda bunun disiplinlik olacağına bilmez? Biliyorsa bunu neden göze alır? Bu soruların cevaplarını almakta son derce önemlidir.
    Tüm bunlar bir yana bu eylemden Atatürk maskesiyle siyasi çıkar devşirme peşinde olanların sahteliği de bir başka soruna işaret ediyor.

    Yanıtla (1) (2)
  • Yorumum / 22 Kasım 2024 23:44

    Bir çok kişi namaz kidigi için disiplin suçundan YAS kararlari ile atıldı. Mesele bu tür gerçek disiplinsizlik lerden atilmamalaridir. Konu adalet değil konu Atatürk isminin arkasına sığınarak yanlışları mesrulastirmadir. TSK disiplini temsil eder. Askerlik disiplinsizligi onaylamamalidir. Kameraların karşısında yeni bir ant metni okumak yanlıştır. Onceden olması da özür kabahat meselesidir.

    Yanıtla (1) (1)
  • O k u r / 22 Kasım 2024 09:01

    Fetö 15 temmuz da hain bir kalkışmaya yeltendi, millette dersini verdi.
    Devlet refleks gösterdi, bazı tedbirler aldı, bu yapıya dahil ve ilintili olanlara soruşturma açtı ve yargıladı, suçu olanlara da cezaları verildi, buraya kadar doğruydu..
    Fakat içlerinde suçsuz olduğu anlaşılanlara da mevcut mahkemeler Beraat kararı verdi..
    Mahkemelerin verdiği Beraat kararlarına rağmen elinden alındığı işi ekmeği iade edilmeyen binlerce insan Adalet bekliyor..
    Bu çok büyük vebaldir..

    Yanıtla (29) (1)
  • okur / 22 Kasım 2024 10:24

    Sevgili kardeşim ; Sucu olanlara cezayı verdi. Bu doğruydu demişsinde, acaba hiç araştırdın mı ? suçlu olma kriterleri nelerdi ?. Çocuğu okuluna göndermek, bank asyaya para yatırmak, Fakir çocuklara yardım maksadıyla burs vermek, bunlar hep suç sayıldı. Senin haberin varmı?

    Yanıtla (26) (2)
  • Okura cevap / 22 Kasım 2024 15:03

    Sevgili kardeşim, ben de tam yukarıdaki yorumda geçen "bu yapıya dahil olan ve ilintili olanlar" İfadesine takılıp nasıl bir cevap yazsam diye düşünürken senin cevabını okudum. Cevap yazmama gerek kalmadı, aynen benim düşündüklerimi yazmışsın. Teşekkür ederim. Yapılan bu haksızlık ve zulümler inşallah bir gün karşılığını görecektir, bu dünyada olmasa bile mahşerde kesin.

    Yanıtla (8) (0)
  • Cvp.. / 22 Kasım 2024 20:28

    Ben "suçu olanlar, ilintili olanlar" ı darbeye bizzat teşebbüs etmiş olanları kastettim,
    Ayrıca verilen cezalarda "irtibat İltisak" gerekçesi ile hukuk zorlanarak binlerce insana ceza verildiğini ve bu sebeple binlerce insanın aşından işinden ekmeğinden edildiğine inanıyorum..
    Kastım anlaşılmıştır umarım.
    Saygılarımla..

    Yanıtla (2) (0)
  • V / 22 Kasım 2024 20:06

    Bilerek veya bilmeyerek yapılan yanlışlar ve hatalar en çok milletimize zarar veriyor.Cunku minareyi çalan kılıfını hazırlamış oluyor.yillar,aylar ve hatta günler öncesini arıyorsan gidişatın kötü olduğunu anlamamız gerekir.Yalan dolan ile devran sürenler bu ülkeye ne verebilir?

    Yanıtla (1) (0)
  • Sever / 22 Kasım 2024 19:46

    Teğmenler vakası, özünde bir disiplin vakasıdır ama politize olmuştur. Politize olan konularda gerçek, güçlü argüman ve tartışmalar arasında kaybolur. TSK’yı “Atatürk karşıtıymış gibi gösterme çabası” politik bir tutumdur. Ama gerçekçi değildir.

    Yanıtla (0) (1)
  • Sever / 22 Kasım 2024 19:45

    Bu meseleler öylesine, tesadüfen gelişen olaylar değildir. Amaç TSK’yı ana gündem maddelerinden uzaklaştırmak, zihnini meşgul etmektir. İçeride huzursuzluk yaratmaktır. Zamanlamasına bakınız. Sizce dış gelişmelerden bağımsız mıdır? Bence değil.

    Yanıtla (0) (1)
  • Nasuh / 22 Kasım 2024 19:26

    Mahruki’nin iftiralarına, “Düşünce özgürlüğü” diyenler..
    Siz, dindar yöneticilere hırsızlık suçlaması yapıyorsanız..
    Belgesiz bunu yapıyorsanız..
    Başkaları da size, belgesiz olarak tecavüzcü, gaspçı, hırsız suçlaması yaptığında, “Kabulümdür” diyebilecek misiniz.

    Yanıtla (1) (4)
  • A.Derin / 22 Kasım 2024 18:51

    Dikkat ederseniz, dikkati çeken hemen her tutuklamanin her soruşturmanın veya mahkeme, duruşmanın ardindan Adalet bakanı konuşuyor, açıklama yapıyor, ya kararı vermiş oluyor, ya da yargı bağımsızdır, karismayalim, bekleyelim gibi laflar ediyor. Sanki yargı kurumunun tek temsilcisi gibi. Bu yadırganacak bir durum degil mi, tuhaf şeyler olmaya, sürüp gitmeye başladı bu ülkede...

    Yanıtla (2) (0)
  • Efedamat / 22 Kasım 2024 08:08

    Nasuhi mahruki gibi everest dağının zirvesine Türk bayrağı dikmiş deprem felaketlerinde
    Akut derneği ile en önde yardıma koşmuş bir kişi tutuklanıyor.
    Ülke adalet bakanı da hala yargı bağımsız nutukları atıyor.
    Yahu bu ülke de suç baronları hırsızlar yolsuzlar tacizciler kadın Katilleri bu muameleyi görmüyor.
    Ülkem adına üzülüyor ve utanıyorum.
    Mahruki gibi idealist insanları asla korkutamazsınız onlar soktuğunuz zindandan daha güçlenecek çıkar.

    Yanıtla (19) (2)
  • Sever / 22 Kasım 2024 18:41

    Mahruki’nin paylaşımındaki cümlede YSK’ya hırsızlık suçlaması var. Seçimi kazanan bir başkası iken, başkasını seçimi kazanmış gibi gösterdiğine yönelik suç niteliğinde bir isnat var.. Ama bununla ilgili bir ispat yok. Ben bunu paylaşayım. Halk tedirgin olsun. YSK’nın oy çaldığını sansın amaçlı olarak kirli bir plan var. Bununla ilgili somut bir delil olmadığı halde, oluşturulmak istenen bir algı var.

    Yanıtla (0) (4)
  • Okur* / 22 Kasım 2024 14:53

    Kemal Kılıçdaroğlu adalet için Ankara'dan İstanbul'a yürüdü! Yüz binlerce insan destek verdi hepsinden Allah razı olsun.Hukuksuzta son sıralardan kurtulalım diye! Ülkemiz birinci sınıf ülke olsun diye.

    Yanıtla (3) (0)
  • Sever / 22 Kasım 2024 18:27

    Kılıçdaroğlu bugün adliye önünde yine aslanlar gibi kükreyecek.
    Erdoğan’a meydan okuyacak. Ama Cumhurbaşkanı Erdoğan onu affetti.
    Erdoğan büyüksün. Hem de rakibini dahi affedecek kadar büyüksün.

    Yanıtla (0) (1)
  • The end / 22 Kasım 2024 18:26

    İm demiş adalet ve kalkınma partisi diye. Bu kelimelerde istismar.

    Yanıtla (0) (1)
  • Sedat F. / 22 Kasım 2024 11:08

    Bugün eski CHP Genel Baskani Kemal Kilicdaroglu'nun yargilamasi var,bakalim durusma salonuna"Adalet" oraya ugrayacak mi? Ülke lime lime oldu ,dökülüyor, ekonomi,adalet,ahlaksizlik ülkenin her yanini "zehirli sarmasik" gibi sardi..

    Yanıtla (6) (0)
  • Sever / 22 Kasım 2024 18:26

    Kılıçdaroğlu bugün adliye önünde yine aslanlar gibi kükreyecek.
    Erdoğan’a meydan okuyacak. Ama Cumhurbaşkanı Erdoğan onu affetti.
    Erdoğan büyüksün. Hem de rakibini dahi affedecek kadar büyüksün.

    Yanıtla (0) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 22 Kasım 2024 11:57

    60 yıllık bir hukukçu olarak,bu iktidar döneminde gerek bürokrasi ve gerekse yargı eliyle yapılan bunca haksızlığı şaşkınlıkla ve üzülerek izliyorum.

    Yanıtla (18) (1)
  • Okur / 22 Kasım 2024 15:55

    Ben de işsiz,emeklisi olmayan ilköğretim mezunu biri olarak hiç şaşırmıyorum artık.

    Yanıtla (4) (1)
  • Ömer / 22 Kasım 2024 13:39

    MHP'li üç vekilin sessizce istifa ettirilmesi,bu konuda açıklama yapılmaması,bu çağda olacak iş mi? Gazeteciler yazıyor,üç MHP'li vekil VIP ten bavulsuz,arama yapılmadan yurtdışına çıkıyor, bavullarla arama yapılmadan geliyor, İddaa şu, yasal olmayan yollarla onlarca kilo altın getiriyorlar! Yargılama yok, açıklama yok.Belediye konser verdi diye gereksiz yere gündemi meşgul eden gevezeler alın konuşun! Zira bu konu çok konuşulacak gibi.

    Yanıtla (8) (1)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 22 Kasım 2024 12:55

    Demokrasilerden parti otokrasisine evrilen sistemlerde; parti üyeleri bürokrasinin bir parçası haline gelir.Halkla bağı olmayan atanmış bürokratlar ve hiyerarşik altlarının tek derdi konumlarını kuvvetlendirmek.imkanları artırmak olur. Buda makam odalarının. araçların,lojmanların lüksleşmesi, birden fazla yerden maaş alanlar,çalıştıkları kuruma mal satanları,yolsuzluk ve usulsüzlüğü,denetim mekanizmasının ortadan kalkmasını getirir.Sonuç ortada, çöken sitem ve insanlık, bebek öldürerek para kaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 22 Kasım 2024 11:49

    Bu topraklarda adil olmakla, adalet hep karıştırıldı. oysa adil olmak tek taraflı bir lütuftur. Kuranda sürekli adil olmaktan söz eder. adil olmak adalet için yeterli değildir. lazım olan lütuf değil, kurumsallaşmış adalet anlayışıdır. bu anlayışta adalet, muhataplarının kim olduğuna, dinine inancına, ırkına, mezhebine, rengine bakmadan karar verir. yani lütufta bulunmaz. bazılarını sevindirirken bazılarını üzmez.

    Yanıtla (8) (2)
  • O k u r / 22 Kasım 2024 10:53

    Adaletli olmak, adil davranmak, hakkı teslim etmek yüce Allah'ın emridir,
    Buna riayet etmeyenleri kötü son beklemektedir, Ahirete ve Amentüye inanan her kul bunu bilir..
    Adaletsizlik yapmamak, buna çanak tutmamak, buna maşa olmamak gerekir..
    Ülkemizde son 10 yıldır adalet ve ekmek feryatları kulakları sağır ettiği, çığlıkların semaya yükseldiğini, zerre vicdanı olan her vatandaş görüyor duyuyor ve biliyor..
    Bu zulümdür, eden varsa etmesin derim..

    Yanıtla (3) (1)
  • Karadavut / 22 Kasım 2024 10:36

    Yok, AKPlilere ve MHPlilere adalet falan lazim degil. Onlar islerini hallediyor. Adalet sana bana lazim.

    Yanıtla (11) (0)
  • O aslan / 22 Kasım 2024 10:33

    Adalet herkese lazım da bugün hükümetin yaptıklarını uygulamalarını yarın muhalefet iktidara gelse ve bütün alanlarda aynısını uygulasa bir Allah kulu çıkıp itiraz edebilir mi. Unutmayalım ki tarih hiç kimseye sonsuz iktidar vermemiştir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Adalet devletin dinidir. / 22 Kasım 2024 10:07

    Sn Yazar adaleti ekonominin sonrasına yazmışınız. Ben adaletin ekonominin önünde olduğunu düşünen işletmecilerdenim. Adaletin sağlanacağını bilen bir piyasa bu günkü hacminin çok üzerine çıkacaktır. Ama insanlar haklarını kendi tasarrufları ile düşünmeye baktıklarında pek çok proje daha başlamadan bitmektedir. Bunun yanında eleştiriye açık olmayan hiç bir fikir ve uygulama gelişip serpilemez milletin yeterli onayını da alamaz.

    Yanıtla (4) (1)
  • Takipci / 22 Kasım 2024 10:05

    Iktidar-Feto ortakligi bozulali cok oldu, fakat "Feto Metodu" aynen devam ediyor. Turkiyemiz her alanda SEFILLERI yasiyor, Sebep olanlar Kebab olsunlar...

    Yanıtla (9) (3)
  • Adalet Beykızı / 22 Kasım 2024 09:16

    Ahbap-Çavuş ilişkisi deyu bir lakırdı vardır. Hiç hazzetmem. Hemşehri kontenjanı mesela, bu dönemde daha ne yaramazlıklarla çıkacak karşımıza? Benim olsun çamurdan olsun “çamur atıyorlar! deriz olur biter“ kafası:(
    Adaleti sağlamaya kalkmak bu kıskaçta, emmoğlunu hapse dayıkızını müebbete, kendilerini de götüreceğini bile bile giyotine!!…
    HİÇ ADALET GELİR Mİ BU ÜLKEYE?

    Yanıtla (3) (0)
  • Koç / 22 Kasım 2024 08:49

    Bu ülkede olmayan Adalet kiracınin işgal ettiği mekanı boşaltması için parti örgütünden talimat alan bir sistemde adalet olurmu.

    Yanıtla (5) (0)
  • Adalet / 22 Kasım 2024 08:45

    Dünya da Bir gün herkese lazım olacak, ahirette ise herkes hakikaten onunla hüküm olunacak ...

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuyucu / 22 Kasım 2024 08:28

    Berat, takipsizlik almış , sekiz yıldır idare mahkemelerinde sonuç almak için uğraşan KHK lı memurlar niye aklınıza gelmiyor? Niye kaleminizin ucu yazamıyor?

    Yanıtla (7) (0)
  • Dr / 22 Kasım 2024 08:27

    Hukuk ençok bugün muktedir olanlara lazım olacak. Yargılanmaları gizli kapaklı değil, halka açık yapılacak. Tüm tv kanallarından yayınlanacak.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ateis / 22 Kasım 2024 08:11

    Dincilere Hukuklazim degil!

    Yanıtla (7) (1)
  • Batandaş / 22 Kasım 2024 08:01

    Adamın kaç tane dosyası var devlet bankasından milyonluk kredi çekiyor ama emekli vatandaş 35 bin lira çekemiyor. Başka örnek; sokak ortasında bir kadına tecavüz etmeye kalkışan şerefsizler aynı akşam serbest bırakılıyor tepkiler sonrasında tutuklanıyor, işte soru adalet varsa bu şerefsizler nasıl serbest bırakıldı? aynı akşam hemen sonra adalet hatırlandı da mı tutuklandı? Adalet aynı akşam bir var, bir yok mu oldu?

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 22 Kasım 2024 07:43

    Muhterem yazar KHK ile ihraç olanlar konusunda da adalet gözetilmedi. İstifa edilmiş Sendika üyeliğinden,çocuğunu malum özel okula göndermekten beraat veriliyor, fakat göreve iade edilmiyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur yazar / 22 Kasım 2024 07:36

    Orantısız ceza durumu var elbette. Sosyal medyada her eleştirene dava açıp kimisine de hapis cezası uygulanması çok ağır bir ceza. Öbür yandan siyasi mesaj veren teğmenlerin orduyla ilişkilerinin kesilmesi yerinde bir karar. Orduda siyasete yer olmamalı. Bu yola giren tercihini yapmıştır, orduda ona yer olmamalı elbette. Ama kurumlar tek taraflı karar veriyorlar. Siyaset kimin elindeyse ona göre karar alıyorlar. Bu da adaletsiz elbette.

    Yanıtla (0) (2)
  • Dokuzuncu köy / 22 Kasım 2024 07:35

    Sayın yazar; Adalet ulusun bir ve bütün olarak güven duygusunu pekiştiren sistemin motor gücü görevi gibidir. Yasaların kağıt üstündeki şekliyle herkese eşit uygulanmaması gerçeği elbette yakıcı bir sorun olarak kalmaya devam edecektir. Ülkeyi yöneten idarecilerin ülkede farklı görüş ve söylemlere karşı olmaları doğal olabilir ama onlara karşı adaleti silah olarak kullanmaları ülkeyi her gün biraz daha bir çıkmaza ve kaosa sürüklemektedir.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ramazan Topoğlu / 22 Kasım 2024 07:12

    E tabi ki, "öyle olmamalı oysa."

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 22 Kasım 2024 07:06

    GÜNAYDIN hak hukuk adalet ve demokrasinin olmadığı bir ülke haine geldik yandaşsan herşey serbest küfür hakaret edebilirsin işlem yok ancak umumi efkarım tepkisiyle işlem yapılıyor oda herhalde göstermelik sonuç çıkmaz bu iktidar muhakkak değişmeli EFENDİM

    Yanıtla (4) (0)
  • Ergün / 22 Kasım 2024 02:42

    Doğu batı yayınlarından "Kavramlar Tarihi Adalet"isimli güzel bir kitap çıktı. Adalet kavramının serencamini bir nebzede olsa anlatmaya çalışmış. Herkese tavsiye ederim.Bu arada doğu batı yayınları çok güzel kitaplar çıkarıyor yararlanmak dileğiyle.

    Yanıtla (0) (0)