Yüzyılı bırak aylara bak

Polis Akademisi mezuniyeti, Cumhurbaşkanlığında yapılmayacak da nerede yapılacaktı!

Polis korosuna, orada "Türkiye Yüzyılı" marşı söyletilmeyecekti de ne söyletilecekti!

Tabii ya, her şey yerli yerinde; tam olması gerektiği gibi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Türkiye Yüzyılı" için "seçim mottomuz olacak" demişti.

"Türkiye Yüzyılı" logosunda, AK Parti renkleri olan maviyle turuncu yer almıyor diye yanılmayın.

Tanıtım toplantısını, AK Parti düzenledi. Çağrılan gazeteciler bile AK Parti'den davet aldı, Cumhurbaşkanlığından değil.

Ev sahibi, bizzat partiydi. Öyle sakladıkları filan yok. Misafirlerin de bunu bilmesi, özellikle sağlandı.

Erdoğan, "Türkiye Yüzyılı" logosunu, parti lideri şapkasıyla tanıttı. Yapıcı konuşma metninden bir ara çıkarak, muhalefete verip veriştirmesinden anlarsınız.

Velhasılı, "Türkiye Yüzyılı" için bestelenen marş, bir parti marşı. AK Parti'nin seçim müziklerinden biri.

Ee, ne varmış yani bunda!

Demokrasilerde polis, iktidar partisinin seçim şarkısını milli marş gibi okursa parti polisi olmazmış sanki.

Zannedersiniz demokratik hukuk devletlerinde normali buymuş, İçişleri bakanları da zaten Soylu gibi konuşurmuş.

Ya nasıl konuşacaktı! Ana muhalefet liderine, kaset şantajıyla blöf yapmayacak da ne yapacaktı! Görevi bu, kanunlardan alıyor sanırsınız.

Suçla mücadele için verilen bilgiyi, rakiplerine karşı siyaseten kullanınca yerkisini kötüye kullanmış mı sayılacaktı!

Muhalefetin özel bilgileri, istihbarattan eline geliyor; suç içermiyor diye çöpe mi atacaktı koca bakan!

İçişleri bakanları, mahkemelerin yerine geçip muhalefeti, terörist ilan edemezmiş gibi...

Kılıçdaroğlu, haklı veya haksız ne diyorsa Varlık Barışı'nı çıkaranlara söylüyor. Kara para aklamaya davetiye çıkardılar, uyuşturucu çetelerini ülkeye çektiler diye.

Ne yani; Emniyet'e, Jandarma'ya bir şey dediği yoksa... Emniyet ve Jandarma'ya hakaret etmiş, iftira atmış gibi gösteremeyecek mi siyasi irade!

İktidarlar, siyasi sorumluluğu üstlerine almazmış, böyle olurmuş gibi...

Ayrıca siyasi sorumlulara laf etmek, devlet düşmanlığı olurmuş; devleti yönetenler, devletin ta kendisiymiş gibi...

"Türkiye Yüzyılı" sloganı tuttu ki her alana uyarlanıyor: İletişim Yüzyılı, TOGG Yüzyılı, Tarım Yüzyılı vesair...

TOGG'un fiyatını belirlemek için daha birkaç ay sonrasını öngöremeyenler, yüzyıllık öngörülerle vizyon açıklarmış, 2053'ten 2071'e hedeflerini de günü gününe tuttururmuş, vizyon belgesi dedikleri ise yakalanamayan 2023 hedeflerinin ardından bir mazeretler manifestosu olmazmış gibi.

Venezuelalıların açlık çekmemesi için tarım bakanlığına, Halkın Gücü Bereketli Topraklar ve Araziler Bakanlığı denmesi yeter de artarmış gibi.

"Türkiye Yüzyılı" koydunuz mu adını; başka şey lazım değil, öyle olur, yüzyılımız başlarmış gibi.

Bir de polis korosuna okuttunuz mu marşını, seyreyleyin cümbüşü!

YILMAZ ERDOĞAN'A CUMHURBAŞKANLIĞI ÖDÜLÜ

En son Cici filminde izledim, Netflix'te.

Alaattin Karaca, "su insanı yakarmış" başlığıyla Karar'da yazınca haberim oldu. Etkilenmiş, çok beğenmişti. Neden etkilendiğini, niye beğendiğini de gerekçelendiriyordu.

Yazan ve yöneten Berkun Oya'yı, şu sebeple takdir ediyordu:

"Biliyorsunuz; bir dönem Marksist ideoloji Anadolu’yu zengin-fakir, ağa-köylü çatışmasına indirgeyerek kendince şematize etmişti. Diğer cephe de ‘Anadolu irfanı’ söylemiyle bir antitez ortaya koydu. İkisi de Anadolu’yu ve insanı ıskalayan inşacı bir anlayışın ürünü. 'Cici'de Anadolu, bir teze veya antiteze sahne olarak kullanılmıyor."

O merakla açıp izledim ben de. Yoksa Olgun Şimşek'in, Yılmaz Erdoğan'ın bırakın döktürmesini, oynadığını bile bilmiyordum. Diğer oyuncularını da...

Seyirciyim; jüri ciddiyetiyle yönetmene, senariste, oyuncuya not vermek için izlemiyorum filmleri.

Beni suya götürüp susuz getirmediği sürece de beğenimi esirgemiyorum.

Cici'yi izlemekten keyif aldım, sıkılmadım. Fakat çok mu sürükleyiciydi, hayır.

Karaca'ya katılıyorum; anlatım dili özgün. Tarzı, geçişleri, şaşırtmacaları, müzikleri... Sevdim ama bayıldım mı, hayır.

"Berkun müthiş bir hikaye anlatıcısı, oyunculuklar daha iyi olamazdı, tek kelimeyle enfes" gibi klişe övgüleri esirgemezdim aksi halde. Varsın, ezber laf olarak görülsün...

En katıldığım eleştiri ise şu olur: Gereksiz uzatılmış, daha kısa tutulabilirdi.

Gelelim Yılmaz Erdoğan'ın, Cumhurbaşkanlığı Kültür-Sanat Büyük Ödülleri'ne layık görülmesine...

İsimlere baktım; bu yıl epey genişletilen listeden, Yılmaz Erdoğan kadar o ödülü hak etmiş fazla kimse çıkmaz.

'Alsın mı, almasın mı; gitsin mi, gitmesin mi' baskısıyla burnundan getirmeyelim derim.

YORUMLAR (47)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
47 Yorum
  • Karadeniz / 03 Kasım 2022 20:38

    Yilardir askeri vesayetten kurtulmaya calistik diyen akp ,icislerine bagli jandarmanin konusmasina ses cikarmiyor. Ayrica 6 ay sonrasinin togg fiyatini belirleyemeyen zihniyet yuzyil hesabi yapiyor.enteresan di mi?

    Yanıtla (3) (0)
  • PARTİLİ / 03 Kasım 2022 13:14

    Parti polisi, parti bekçisi, parti okulu, parti öğrencisi, parti rektörü, parti dekanı, parti sendikası, parti kooperatifi, parti muhtarı, parti futbolcusu.........

    Yanıtla (7) (1)
  • Party / 03 Kasım 2022 17:08

    Çok doğru, 20 yıldır partiliyorlar ülkede...

    Yanıtla (5) (1)
  • arap / 03 Kasım 2022 20:10

    Parti imamı,parti müezzini,parti valisi kaymakamı savcısı ohooo.

    Yanıtla (0) (0)
  • efedamat / 03 Kasım 2022 19:55

    musalla taşındaki tabuta eğilip içindeki meftaya gittiğin yerde ülke deki ahvali soran olursa maocu perinçek ülkücü devlet bahçeli islamcı erdoğan yanyana ellerini açmış aynı duaya amin diyorlar diyelim. onlar ülkenin halini anlarlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 03 Kasım 2022 19:50

    35 yıl kamu hizmetinde bulunmuş bir insan olarak halkın devletin çok ilerisinde olduğunu söyleyebilirim. Ak partinin seçim şarkısının çalınması hiç iyi olmadı. halkında kabul edeceğini düşünmüyorum. hiç bir yurttaş partili bir memur istemez.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sahin . / 03 Kasım 2022 16:49

    O polislerde onur gurur yokmu. Biri çıkıp "Biz senin özel polisin değil Bu ülkenin polisiyiz " diyemezmiydi.? Bu korkmadan bunları söylüyorsa Bizde bir eksiklik var demektir. Sustukca sıra bizde gelecek.

    Yanıtla (6) (2)
  • Sülayman "a Sahin / 03 Kasım 2022 16:15

    O sözü Hayrettin Karaman söyledi. Kendileri saraydan beslenirken. Millette "Kurtlu Bulğuru yiyin" İlerde bunuda bulamassın diye akıl verdi. Bunlar sarayın beslemeleri.Kendileri beslensinler yeter.gerisi onlar için faso fiso.

    Yanıtla (6) (1)
  • Vali Bey / 03 Kasım 2022 14:12

    Polis korosu olayı, durumun gittikçe daha elim ve daha vahim bir hal almakta olduğunu gösteriyor. Devlet ciddiyeti ve kurumlar yok edildi. Özal'a "vali çökmez, vali çökerse Devlet çöker" diyen Vali Bey'i ve eski Türkiye'nin devlet adabini özlüyor insan...

    Yanıtla (7) (1)
  • KARAR OKURU / 03 Kasım 2022 13:22

    "Venezuelalıların açlık çekmemesi için tarım bakanlığına, Halkın Gücü Bereketli Topraklar ve Araziler Bakanlığı denmesi yeter de artarmış gibi." Biz de devri zamanında adına "Yüksek Adalet Divanı" denilince Yassıada Mahkemesinin alçaklıktan kurtulacağını zannetmiştik.

    Yanıtla (3) (2)
  • karar okuru / 03 Kasım 2022 12:53

    657 sayılı DMK. md. 7, 'memurlar, hiç bir siyasi partinin lehinde ve aleyhinde faaliyette bulunamazlar, görevlerini yaparken, din, dil, ırk, renk mezhep, siyasi düşünce, felsefi inanç ayırımı yapamazlar' memur arkadaşların unutmaması lazım.

    Yanıtla (6) (1)
  • Halkadami / 03 Kasım 2022 12:47

    Daha geçen hafta sansor yasasını çıkaran bir parti türkiye yüzyılı yaratamaz. Türkiye gün geçtikçe iranlasiyor hatta böyle devam ederse tam iran olacak. Böyle bir ülke yüz yıl yaratamaz. Bence herkesin aklını başına alması lazım. Iran gibi bir ülkemi istiyorsunuz yoksa demokratik özgür hak ve hukukun egemen olduğu bir ülkemi istiyorsunuz tercih millettin.

    Yanıtla (5) (1)
  • Alıntı / 03 Kasım 2022 01:40

    ★“Parti Devleti” dediğimizde de bozulmayacaksınız... ★Polis, herkesin, 80 milyonun polisi, her partilinin polisi olmak zorundadır. ★Ama burası eskisini mumla aradığımız Yeni Türkiye. ★Kararınızı sandıkta verirsiniz artık… ★Parti Devleti mi, Hukuk Devleti mi?

    Yanıtla (14) (3)
  • Karar Okuru / 03 Kasım 2022 11:43

    Verdiğiniz oy kaderinizdir.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar Okur Bahçeci / 03 Kasım 2022 11:42

    Sayın Beki yüzyıl marşı yani AKP marşı Polislere koro eşliğinde Saray Salonunda söylettiren Erdoğan çok yakında Askerlerin mezuniyet törenlerinde aynı seçim marşını AKP bayrakları ile söylettirirse hiç şaşırmam. Perinçek mi bu vizyonu çizdi?

    Yanıtla (17) (1)
  • KARAR OKURU / 03 Kasım 2022 11:25

    Sözünde durmayan ve/veya sözünü geç yerine getiren siyasetçinin vebali...
    Örneğin:
    ▪2018 yılında 3600 ek gösterge sözü verip oylarını aldığı memurlara 5 yıl sonra bu hakkı veren Erdoğan, bu sürede vefat eden (muhtemelen binlerce) destekçilerinin vebalini almadı mı?
    ▪251 Demokrasi şehidimiz ile IŞİD'in bombalı terörüyle şehit olan 52 polisimizin ailelerine bağışlanan paraları vermeyere veballerini almadı mı?

    Yanıtla (15) (1)
  • Ekonomist / 03 Kasım 2022 11:17

    Amaaan Akif bey! Siz de adamların üstüne çok gidiyorsunuz. Bakın! Söz verdikleri gibi enflasyonu %85 e düşürdüler

    Yanıtla (10) (2)
  • Okurca / 03 Kasım 2022 10:58

    Patrimonyal sultanlık diye bir kavram var. Cumhuriyetin, halk egemenliğinin, kurumların yerine tek bir kişinin karar veriyor olması. Yasama da, yargı da, bürokrasi de, üniversiteler de, medya da bu tek kişinin iradesine göre hareket ediyor. Cumhuriyetin sadece adı var. Gerçi bizdeki durum tam bu değil, Bahçeli faktörü nedeniyle biraz "dual patrimonyalizm" de olabilir.

    Yanıtla (6) (1)
  • H.Ak / 03 Kasım 2022 10:41

    İçişleri Bakanı Soylu olursa polis ne yapsın! Akp partisinin (herhangi bir siyasi partinin)marşının polisimiz tarafından çalınması,bu iktidar gittiğinde yine polis akademilerinde ders olarak da hatırlatılır herhalde.

    Yanıtla (10) (1)
  • Sedat F. / 03 Kasım 2022 10:38

    AKP cözüm aramaz,cözer gibi yapar.Iktidarini bu "oyalama" taktigiyle ayakta tutar.AKP'nin davasi Türkiye'nin sorunlari degil,kendi iktidaridir,her yolu dener,deneyecek yeter ki "saltanat devam etsin"Bu yasamin tadini aldilar,vazgecemezler .Saraylar,köskler,ucaklar,dünya gezintileri cepten hic harcama yapmaksizin hersey bedava,on ne ala memleket !.. Bizim de Adalet,demokrasi,hukuk ve özgürlük umudumuz da hic sönmeyecek. "yüzdük yüzdük ,kuyruguna geldik" Şurada kaldi sadece 6 ay..bu da gececek.

    Yanıtla (12) (1)
  • Hikaye / 03 Kasım 2022 10:27

    Akp ve Mhp parti teşkilatlarının oluruyla polis yapılanlardan ne bekliyordunuz sayın yorumcular?

    Yanıtla (9) (2)
  • Hikaye / 03 Kasım 2022 10:24

    ''TOGG'un fiyatını belirlemek için daha birkaç ay sonrasını öngöremeyenler, yüzyıllık öngörülerle vizyon açıklarmış,'' Çok güldüm bu cümleye.Togg fabrikasının açılış ruhsatını bile apar topar yeni çıkarıp ruhsatsız iş yapan zihniyetin 3 ay sonrasını görmesini beklemek aya 10 şeritli yol yapmaya benzer.Hayatları palavra,algı,yalan dolan..Ve bu düzene de siyaset diyoruz.84 milyonla adeta dalga geçenler o kadar rahat ki ,hiç bir korku ve çekinceleri de yok.

    Yanıtla (10) (2)
  • NEO / 03 Kasım 2022 10:06

    "Türkiye Yüzyılı" vizyonu bile, siz de bir türlü var olmamış veya olup da üstünü örttüğünüz gelişimcilik-yenilikçilik-cesaret gibi hasletleri harekete geçirememiş. Yapmanız gereken elinize bir soda alıp arkanıza yaslanıp olan biten gelişmeleri izlemek...

    Yanıtla (2) (4)
  • Sahin . / 03 Kasım 2022 09:56

    Milletede "Benim milletim diyor" Ben onun milletinden biriysem. Onun gibi olayım. Tövbe olmam utanırım.

    Yanıtla (10) (3)
  • Mr / 03 Kasım 2022 09:28

    Akif bey Yavuz beyle birlikte bir türlü yeni normale alışamadınız. Gün, ay, yıl bırakın bunları adamlar yüzyıllardan bahsediyor. Size düşen el arttırıp gelecek bin yılları konuşmak.

    Yanıtla (8) (0)
  • suat / 03 Kasım 2022 09:06

    Ben emniyetteki kardeşlerime akıl verecek ne rütbem nede yetkim var, sadece tavsiyem yaşadıklarımdır. Her kesime eşit mesafede olun, kimsenin adamı olmayın.. devletin ve milletin adamı olun çünkü atlar tepişir olan her daim çimenlere olur... Rabbim Ülkemizi ve milletimizi korusun...

    Yanıtla (15) (1)
  • Ahmet Dursun / 03 Kasım 2022 08:43

    1923-1945 CHP'li Tek parti yıllarını, parti devleti (haklı olarak) şeklinde yorumlayan dünün muhafeleti bugünün iktidarı günümüzde artık yaptığı uygulamalar ile o günün CHP'sine rahmet okutarak, parti devleti nasıl olunuru bizlere bizzat yaşatarak öğretiyor. Az kaldı. Günleri sayıyoruz '' He de, geç git'' demek için.

    Yanıtla (16) (5)
  • TB / 03 Kasım 2022 07:50

    Polislerimizin veya herhangi bir devlet kurumunun Akp'nin marşını okuması ağrımıza gitmiş, kalbimizi sıkıştırmış, hepimizi üzmüştür. Bizlerin vergileriyle bunlar yapılmamalıdır, yanlıştır. Bugünleri hiç unutmayacağız, devletimiz kimsenin tekelinde değildir, hepimizin devletidir.

    Yanıtla (30) (4)
  • Sahin / 03 Kasım 2022 06:23

    Yılmaz Erdoğan"ı soyadından dolayı davet etmişlerdir. O da utanıp gelmiştir "Ben kürdüm gelmemmi" diyecekti. Hadi öyle deseydi!! Hakkari"liyi Allah korumuş.5 yıldan başlıyor.

    Yanıtla (6) (3)
  • Suleyman ozcelik / 03 Kasım 2022 06:04

    O ödülü en başta hak eden kişi zaten Almış kim mi hadi bir ipucu iktidari savunmak için bize bozuk yemek de yenir diye kişi kim ola ki

    Yanıtla (5) (1)
  • Sahin / 03 Kasım 2022 05:56

    Namusu şerefi üzerine tarafsız olacağına yemin edip , Tarafsız olacağı yerde Türkiye"yi ikiye bölenlerden ne bekliyordunuz Sayın Beki . Tersini yapsaydı zaten şaşırırdık. Marşı biz söyleyeceğiz ,bunlarıda uyğun adımlarla yürütüp göndereceğiz. Az kaldı.

    Yanıtla (14) (2)
  • karar okunur / 03 Kasım 2022 04:53

    "Manşetlerle çarpışa çarpışa" gelenler, Manşetlerde savruluyor.

    Yanıtla (7) (1)
  • karar okunur / 03 Kasım 2022 04:26

    „Tarafsız ve eşitlik ilkelerine bağlı kalarak uygulayacağıma“ diye yemin edenler, yandaşlık görevi üstlenmiş. Hem de kısa bir zaman önce polisleri koruyup kollayan birisine karşı. Toplumun huzur ve refahı üzerine andiçmenin de bir anlamı kalmadı bu ülkede. Uyan yok, uygulayan yok, öğrenci andı gibi bunlarda kalksın. Neyi nasıl anlayacağımızı iktidar medyası söylüyor. „Eski Türkiye´nin vesayetçi özelliklerini bilirdik“ diye övünen iktidarın yeni Türkiyesinde.

    Yanıtla (8) (2)
  • Karar Okur Efsane Kahveci / 03 Kasım 2022 03:19

    Erdoğan ne kadar boş sözler söylerse o kadar çok oy alıyor ve bu seçimde öyle olacaktır. Açım, maaşım yetmiyor diye bağıranlar bile Erdoğana oy verecekler çünkü Muhalefette el tutulur bir gelişme göremiyor millet. Muhalefet göz doldurur bir miting bile yapamadılar seçim tarihi iki veya üç ay sonra ilan edilecektir. Erdoğan yaz aylarında bölgeleri dolaşarak büyük mitingler yaptı.

    Yanıtla (4) (2)
  • Ddt / 03 Kasım 2022 01:58

    O Ö dülü de alır,,, HBB “ dende aday da olur!… ahanda yazıyorum!…

    Yanıtla (2) (2)
  • musto / 03 Kasım 2022 01:49

    Her şeyin bir sonu vardır...Kemerköy termik santralını kuruyoruz..
    Marmaris de moral yemeğinde Zincirbozandan yeni çıkmış...
    Otele Demirel bir kaç arkadaşı ile geldi,masalarına oturdular...
    Hiç kimse ilgilenmedi..Enkanın sahibi Şarık bey kalktı,masalarına gitti...Demirel ve yanındakiler çocuklar gibi sevindiler...Erdoğanın karşısında,gazeteci,bakan millet vekili,
    vali,ezim,ezim eziliyor,küçüldükçe küçülüyor...Oda kasım kasılıyor,benim polisim benim,valim,benim..

    Yanıtla (10) (1)
  • insan haklari savunucusu / 03 Kasım 2022 01:48

    Haklisiniz Sayin yazar; Demokratik hukuk devletinde polis iktidarin veya herhangi bir siyasi partinin sarkisini soylemez. Soylerse isini kaybeder. Tamam da bizim demokratik hukuk devletimiz yok ki. Hicbir zaman boyle bir devletimiz olmamistir, bugun de tek adam rejimiyle yonetiliyoruz. Birakin siyasetcileri, demokrasiyi, hukukun ustunlugunu icsellestirmis bir toplum da degiliz. Sokakta yuruyen vatandaslara "demokrasi nedir?" diye sorun, ya "secimler" ya da "bilmiyorum" diyeceklerdir.

    Yanıtla (8) (2)
  • kararlı / 03 Kasım 2022 01:34

    Haber: "Polis Akademisi Bandosu, mezuniyet töreninde AK Parti'nin 'Türkiye Yüzyılı' şarkısını söyledi." En önemli kamu kurumlarından bir tanesi olan Emniyet teşkilatının içerisinde bulunduğu acı durumu gösteriyor. Emniyet teşkilatının bu kadar siyasallaştığı bir dönem oldu mu? Parti devleti denilen şey nasıl bir şey, acaba?

    Yanıtla (14) (3)