Tek eksik Erdoğan-Kılıçdaroğlu düellosu

Müziksiz, kavgasız, kısır çekişmesiz bir kampanyayla hayırda yarışmak istiyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın rakiplerine "samimi çağrı"sı bu.

Cumhurbaşkanı adayları, birbirlerinin canına ezan okumayacak yani.

Tehditler savrulmayacak. Öfke nöbetleri geçirilmeyecek. Centilmence tartışacaklar.

'Ben gidersem öcü gelir' diye rakibi şeytanlaştırmayacak, düşmanlaştırmayacaklar.

Seçmenden, korkutarak oy istemeyecekler.

Kendilerini sevdirerek, beğendirerek, daha iyi yöneteceklerine ikna ederek seçmeni kazanmaya çalışacaklar.

Bir de birlikte canlı yayına çıktılar mı, bu havayı oraya da taşıdılar mı, tamamdır.

Depremzedelere bu kadarını borçlu olduğumuz için değil sadece. Siyaset, kavga, kutuplaşma yorgunu millet de bu kadarını hak ediyor.

Erdoğan'ın cazgırsız, çalgısız çengisiz, kavgasız gürültüsüz ve karalamasız kampanya çağrısını, canıgönülden destekliyorum.

Zilli bebeklerden kurulmuş yaygara alayları, dağıtılacak; zilli maşalardan toplanmış kara propaganda bandoları, lağvedilecek diye anlıyorum.

Desenize nefret körüklemelere, kin ve düşmanlığa tahriklere paydos edilecek. Kim gormek istemez!

Dış güçler de bu kez sandık yarışına sokulmayacak demektir.

Milletçe, kendi aramızda geçecek yarış. Kimsenin oyu, dış güçlere gidiyormuş gibi gösterilmeyecek.

Kulağa şahâne gelmiyor mu?

Özlemişiz, hayali bile cihana değer...

Erdoğan, 2002 seçimlerinde CHP lideri Baykal'la ekran düellosuna çıkmıştı. Kendinden emindi ve galip ayrıldı.

Fakat o günden beri bir daha hiçbir liderle canlı yayında görücüye çıkmadı. Liderlerin, ekranda medenice boy ölçüşmesinin zamanı gelmedi mi?

Siyasetimiz, bu karşılaşmaları kaldırabilecek olgunluğa AK Parti'den önce erişmişti.

Rahmetli Demirel, Özal, Erbakan, Ecevit gibi liderlerin geçmiş tartışma videolarına iç geçirerek bakılıyor bugün. Ne günlermiş, ne olgun şahsiyetlermiş diye.

Hem Cumhur İttifakının da uzlaşmayı kötülemekten ve kavgayı, kutuplaşmayı savunuyor görünmekten uzaklaşacağı haberleri geliyor.

İttifaklarına, DSP dahil yeni partiler katmaya; cumhurbaşkanı yardımcılarının sayısını artırmaya niyetlendiklerini okuyoruz.

Aksi tutmazdı zaten. İki sebeple tutmazdı...

Erbakan Hoca'nın; Özal'a karşı CHP ve DSP ile seçim ittifakı öneren, sonra bu partilerle koalisyonun ülkeye kazandıracaklarını öven eski konuşmaları ortada. Ecevit'le 74'te Kıbrıs Harekatı'na imza atan iktidar ortaklığı ortada. Ve Milli Görüş gömleğini çıkaran AK Parti'ye karşı "Bizans'ın çocukları" gibi nefret söylemleri kullandığı da...

Saadet'i, Gelecek ve DEVA partilerini CHP'yle ittifak üzerinden vurma siyaseti, ters tepiyor. Bu bir.

İkincisi ise hızlı karar almak için getirilen tek başlılığın; en lazım olduğu zamanda, bir depremde bile hızlı müdahale sağlamadığı, işleyişi yavaşlattığı anlaşıldı.

'O masa çok başlı da vay ben tek kaldım, o muhalefet uzlaşmacı da vay ben kavgacı kaldım, onlar hızlı da vay ben yavaş kaldım' demek vardı sonra.

"Tekirdağ'ın Üzümü" şarkısındaki gibi bitebilirdi. "O yar selvi boylu da vay ben kısa kaldım, o yar kalem kaşlı da ben köse kaldım" hayıflanmalarıyla.

Dışlayıcılıktan kucaklayıcılığa doğru çok başlılığa dönmek, akıllıca.

Oldu olacak, televizyonda bir Erdoğan-Kılıçdaroğlu düellosuyla neden taçlandırılmasın?

Lafın gelişi düello tabii; hoşgörü ve olgunlukla kendilerini anlatsınlar, iyi olan kazansın.

Bir adaylar buluşması, seçim ekranlarına yakışmaz mı!

YORUMLAR (114)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
114 Yorum
  • Muammer / 11 Mart 2023 15:58

    Din-mezhep üzerinden siyaset yasaklanmalı.

    Yanıtla (12) (11)
  • Nurullah BAHADIR / 12 Mart 2023 15:34

    Ben yasakladım ama kimse uymuyor!

    Yanıtla (0) (2)
  • Yalçın / 12 Mart 2023 06:36

    Güzel ironi olmuş. 21 yıldır ruhuna Fatiha okunan alanlardan sadece bir tanesi bu.

    Yanıtla (1) (4)
  • İbo / 11 Mart 2023 11:13

    Arif bey, Türkiye’de henüz televizyonda medeni bir şekilde tartışabilecek lider yok. Onun için bu önerinize katılmıyorum. Daha doğrusu, “adi, şerefsiz, alçak, ahlaksız, namussuz” gibi lafların havada uçuşacağı bir tartışmaya girmek doğru değildir.

    Yanıtla (4) (7)
  • Birisi / 11 Mart 2023 23:02

    Bay Kemal, hakaret etmesini bilmez ki. Niye onu bu ifade içinde görüyorsunuz ?

    Yanıtla (0) (0)
  • muzaffer / 11 Mart 2023 22:34

    Reis promptersiz yapamaz. TV tartışmasına pompterle katılırsa karizma çizilir. Promptersiz katılması içinde sorulacak soruların ve Kılıçdaroğlunun vereceği cevapların önceden reise verilmesi gerekir. Bu münazaranın önünde çok engel var. Bu iş olmaz.

    Yanıtla (1) (6)
  • NEO / 11 Mart 2023 13:58

    Bir de muhalefet, "iktidara gelince onu, şunu, bunu yargılayacağız, iktidar yanlısı medyaya el koyacağız, bütün yatırımları durduracağız" gibi tehdit içeren sloganları olmasa gerçekten de olumlu bir hava oluşabilir.

    Yanıtla (1) (23)
  • Birisi / 11 Mart 2023 19:27

    Bu zatın yorumu, tam bir yandaş çarpışması.

    Yanıtla (1) (2)
  • Vatandaş Adem / 11 Mart 2023 20:36

    Bizim "ekşi yemedim karnım ağrımaz " diye bir atasözümüz var. Milletin parasını özel davet ihaleler ile hortumlayanlar,1'lik ihaleyi ,devlete 4 'e 5'e kakalayanlar tabiki hesabını verecek,Neo senin de böyle bir durumun varsa üzül.Millet İttifakına bunların hesabını sorsun diye oy vereceğiz.

    Yanıtla (6) (2)
  • Okur / 11 Mart 2023 12:02

    Ben şüpheliyim.
    Yıllardır iki lider de toplumun önünde bütün davranışlarıyla
    Gözaltındadır.
    Erdoğan ve Kuluçdaroğlu arasında bir düellö gerçekleşeceğine kuşkuluyum. Western meraklısı olarak söylüyorum bu olmayacak. Çünkü Kuluçdaroğlu, pusucu bir karaktere sahiptir. Erdoğan’ın gözünün içine bakamıyor. Videolarda çok görünüyor. Ancak pusu düelloyu bozar. Ve pusucu kazanır. Western ritüeli böyle. Pusucunun zaferi.

    Yanıtla (1) (27)
  • Birisi / 11 Mart 2023 20:01

    Kovboy filmi izlemeye devam sayın yandaş kardeş !

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan / 11 Mart 2023 19:35

    Erdoğan, Iktidar olmadan önce, Baykal ile TV.de karşı karşıya gelmişti. Baykal'ın sinirli ve aceleci hareketleri karşısında fazla bir çaba harcamadan, puan artışı sağlayarak kurtulmuştu. Şimdi, bulunduğu yükseklerden aşağıya inipte, herhangi bir faninin tek bir sorusuna bile katlanamayacak durumdadır. Rahatını bozmayın lütfen.

    Yanıtla (8) (5)
  • KARAR OKURU / 11 Mart 2023 18:20

    İlham alınanlara diyecek bir şey yok.
    “Tabii”ye gerek var mıydı karar veremedim bir türlü.
    “Düello lafın gelişi. Hoşgörü ve olgunlukla kendilerini anlatsınlar. İyi olan kazansın.” yeterli olurmuş gibi geldi.
    Tabii ki taktir her zaman olduğu gibi yazarın.

    Yanıtla (1) (6)
  • Suleyman ozcelik / 11 Mart 2023 17:42

    Cumhur ittifakının bundan sonra kazanma ihtimali yok 14 mayıs saat 23 de ki sonucu buraya yazıyorum tarihe not düşmek için Sn Kilicdaroglu yüzde 58,65 ile birinci turda seçimi kazanir

    Yanıtla (10) (5)
  • Yılmaz / 11 Mart 2023 15:15

    Sizin canınız horoz döğüşü istiyor anlaşılan. Ülkenin seksen yılı böyle heba oldu. Millet iş yapanı görüyor ve yirmi yıldır aahip çıkıyor. Zaman laf üreterek zaman kaybetme zananı değil icraat zamanı. Yapılanlar ortada söze gerek yok.

    Yanıtla (5) (41)
  • Çatlak / 11 Mart 2023 16:58

    Gerçekten yapılanlar ortada. 128 milyar Dolar buhar olup uçtu. Beşli çete zenginlerin zengini oldu. 8 Martta gece yürüyüşü yapmak isteyen kadınların üzerine biber gazı sıkıldı. Binali’nin çocukları, senin reisinin çocukları gemi filoları kurdular. Merkez Bankası döviz rezervleri tarumar edildi. Hangi birini sayayım, yer kalmadı.

    Yanıtla (10) (2)
  • Hikaye / 11 Mart 2023 17:34

    Vallahide çok doğru söz şu ''ülkenin hali ortada!'' lafı.Ekonomisi çökmüş,parası pul olmuş,uluslararası endekslerde dibe vurmuş,kara para cenneti yapılmış onbinlerce insanımız beton altında kalmış bir beton zihniyet hali ülkenin hali.

    Yanıtla (9) (1)
  • Adem88 / 11 Mart 2023 16:51

    Çok iyi olurdu? Ama bu siyaset ortamında çok zor. Siyasi atışmalar ve üslup çok düşük seviyede. Ülkemizde hizipçilik, cemaatçilik, grupçuluk, particilik, bencillik vs.had safhada. Halen Ulus ve hukuk devleti olamamışız. Değerlerimiz yerle bir olmuş. AKP 3Y sloganı ile geldi. Sonuç ortada. CHP sanki çok düzgün. İzmir deki belediyelere gidin ve halkla konuşun da hizipçilik neymiş görsünler. Al birini vur ötekini. TV ye çıksalar ne olur, çıkmasalar ne olur. Neyi konuşacaklar.

    Yanıtla (2) (18)
  • İbo / 11 Mart 2023 16:51

    Erdoğan, önceden gazetecilerin(!) eline tutuşturulmuş soruları cevaplamaya alışmış. Dolayısıyla, Kılıçdaroğlu bir soru sorarsa nasıl cevap verecek? Prompter de yok.

    Yanıtla (20) (11)
  • MusOn / 11 Mart 2023 16:44

    Hadi gözünüz aydın yandaşlar , nurtopu gibi yeni bir ortağınız oldu. Hizbullahçı parti Cumhur ittikakına hayırlı olsun! Yanına bir de DSP, yeme de yanında yat ! Sizin masanın kaç ayağı oldu , AKP,MHP,BBP,VP,Hüda-Par,DSP, vs.vsvs.... Uçurumdan aşağı serbest düşüş :)

    Yanıtla (23) (13)
  • Yalçın / 11 Mart 2023 16:09

    HÜDA-PAR "Şahsım"ı destekleyeceğini açıklamış. Bunların parti proğramında, eyalet, özerklik vb. yokmuydu?

    Yanıtla (16) (10)
  • Mehmet Yılmaz / 11 Mart 2023 15:56

    Bence Kılıçdaroğlu'nun promptersiz düzgün tel kelime edemeyen, küfürbaz birisi ile TV'ye çıkıp tartışması kişisel nezaket ve kalitesinden ödün olacağı icin gereksiz.

    Yanıtla (19) (15)
  • Gulyabani / 11 Mart 2023 09:07

    Muhalefetin Erdoğan'ı yıkmayı amaçlayan tutumunu herkez biliyor ...HDP de masanın gizli ortağı milletimiz yeni yeni anlıyor artik

    Yanıtla (6) (49)
  • Hakan / 11 Mart 2023 10:34

    Dalga mı geçiyorsun, kafan mı iyi anlamadım. Muhalefetteki partinin amacı seçimlerde iktidardakini yenip kendi iktidar olmaktır, demokrasilerde böyle olur. Bu durumda muhalefetin amacı tabii ki Erdoğanı devirmek olacaktır. Ne bekliyordun, muhalefet Erdoğanı iktidarda tutmak için mi çalışacaktı?

    Yanıtla (25) (4)
  • Izmirli / 11 Mart 2023 11:47

    Erdogan halkin belli bir sureyle devleti halk adina yonetsin diye sectigi bir siyasetci, bir nevi memur. Ne zamandan beri muhalefetin iktidari yikmak icin mucadele etmesi suc oldu? Demokrasi boyle bir sey, hazmetsen iyi olur. Ilaveten, yasal olarak secimlere giren, mecliste grubu ve secilmis vekilleri olan bir parti ile gorusmek ne zamandan beri suc oldu? Cumhur'a hak olan Millet'e haram mi? Daha dun terorist basi ile secilmis vekili tehdit eden kimdi? Artik iyice kafayi yediniz siz.

    Yanıtla (14) (3)
  • Mkz / 11 Mart 2023 15:52

    Gulyabani adını hakediyorsun. Allah allah demek muhalefet AKP genel başkanını hem de adil bir seçimle iktidardan indirmeye çalışıyormuş. Görülmüş şey degil? Halbuki muhalefetin tek görevi iktidarı desteklemektir.

    Yanıtla (5) (0)
  • musto / 11 Mart 2023 15:51

    Ekran kabadayıları..Halkın içerisine çıkacak yüzleri kalmamış ekranlardan veryansın ediyorlar..Hele hele Bahçeli yenilmiyor.. Devleti iktidarı bırakıp kaçan adam..Aday değilsin birilerinin peşine takılmış gelene geçene gider yapıyorsun..AYM,başkanı HDP den aday olsun diyor.Hazine yardımını serbest bırakmışlar..Vallaha da billaha da bu ülkede bölücülük yapan ırk,mezhep din iman siyaseti yapan üç parti var üçü de kapatılsa ülke güllük gülistanlık olur..Kurtla kuzu bir arada gezinir..

    Yanıtla (9) (22)
  • hasen / 11 Mart 2023 15:25

    LAKLAKLA GEÇSİN ÖMÜR -
    Düelloya gerek yok: EN İYİSİ dans ETMEK,
    Tohum yoksa avuçta, Tarlaya zivan EKMEK.
    Bir de şarkı söylemek, çöle-sahraya GİTMEK,
    İntihara kalkanı, yardan aşağı İTMEK.
    İşte budur savaşım, beyhudedir ÇALIŞMAK,
    Laklak ile ömür sür, mühim olan ALIŞMAK.
    Cigaraya da başla, çek duhânı İÇİNE,
    Tükensin bütün ömrün, hem de hiçi HİÇİNE -

    el-Hasenî

    Yanıtla (43) (0)
  • Necati Çimen / 11 Mart 2023 15:10

    Dileklerimizle katılıyorum ama mümkün değil Sayın Erdoğan'da o bilgelik ve yürek yok.

    Yanıtla (22) (16)
  • MusOn / 11 Mart 2023 14:56

    Bu hükümet yandaşlarının yazdıklarını görünce aklıma Proudhon'un SEFALETİN FELSEFESİ kitabı aklıma geliyor , ardından da Marx'ın ona cevaben yazdığı FELSEFENİN SEFALETİ isimli kitabı. Aynen o durumdalar. İnsan bari bir tane mantıklı bir şey yazar , ama o da yok. Sığlığın en dibindeler !

    Yanıtla (15) (13)
  • KARAR OKURU / 11 Mart 2023 14:21

    Oylar millete başka çare yok.

    Yanıtla (21) (11)
  • k.okuru / 11 Mart 2023 14:06

    Seçim çok sönük geçecek,KEŞKE, daha dişli bir aday olsaydı. NETİCE BELLİ."Adam kazandı"

    Yanıtla (5) (32)
  • Bekir Dede / 11 Mart 2023 14:04

    Partili C.B. halka açık böyle bir tartışmaya ASLA çıkmaz, çıkamaz !. Çünkü bu ülkeyi babasının MİRAS malı- milleti de kapısının KULU olarak görüyor ? Ayrıca onca YANDAŞ ve AKP iktiranının borazanı TV kanalı varken ve hemen her gün zatı alilerini halka adeta DOĞA üstü bir varlıkmış gibi FARKLI (!) bir şekilde aktarırken, açık oturuma ihtiyacı da yok... Bu seçim ya tümüyle vatandaşlarımızın TERCİH seçimidir. Ya aşağılanmaya- hakaret görmeye devam edecek, ya da haklarını insanca savunacaklar !.

    Yanıtla (23) (15)
  • E.K / 11 Mart 2023 13:55

    Genclik donemimde Demirel-Ecevit uzlasmazliklarina, cekismelerine sinir olurdum. Ecevit, Demirel, Erbakan, Turkes hatta Yilmaz'in eski acik oturumlarina ve birbirlerine hitaplarina bakinca o zamanlar siyasetciler daha olgunmus demeden insan kendini alamiyor. Sn Erdogan'in buyugan, dobran, dislayici, itici, ben bilirimci, hakaret icerici, kucumseyici dili insanin icini karartiyor. Sn yazarin temennisi guzel, ancak Sn Erdogan'in olgun ve saygin bir siyasi dil kullanabilecegine aklim yatmiyor.

    Yanıtla (21) (14)
  • tahsin fatih ozorhan / 11 Mart 2023 11:15

    narsizmin doruklarini dahi asmiz bir psikolojik yapi kimse ile tartisamaz.. insan baskalarina hakaret gucunu kendi ruhunun asagilik duygusundan alir SIGMUND FREUD

    Yanıtla (16) (6)
  • Sedat F. / 11 Mart 2023 13:38

    11:15 Babanin gizledigi sey,ogulda aciga cikar. Friedrich Nietzsche.

    Yanıtla (1) (7)
  • Karar okuru / 11 Mart 2023 12:42

    Erdoğanın siyaset tarzı kürsülerden ezan, bayrak, hamaset, dış güçler naraları atmaktır. Rakip siyasetçiyle masada tartışmak onun tarzı değildir. Çünkü masada gerçekler, rakamlar konuşacaktır. Rakamlar ise sıfırdan da öte. Merkez bankası kasası dahi sıfırın 50 milyar dolar altında. 21 yılın sonunda ekonomisini çökertmiş olduğu Türkiyeyi, ülkeye doldurduğu milyonlarca sığınmacı ile birlikte yeni yönetime teslim edecek. Yazık oldu genç yeni nesle. Çünkü yaşadıkları ülke gelecek vadetmiyor

    Yanıtla (19) (13)
  • EbuAhmet / 11 Mart 2023 12:34

    Erdoğanın kavgasız gürültüsüz seçim kampanyası vaadine inanmış gibi yapıp,yazıyı kaleme alan Beki,bal gibi de Erdoğanın bu sözü tutmayacağını bilmektedir.40 yıllık kani,olur mu yani misali bir vaad bu.Erdoğanın kendini inkarı olur öyle bir kampanya.

    Yanıtla (17) (11)
  • musto / 11 Mart 2023 12:20

    Ben sadece halkıma hesap veririm...Adam kuralını koymuş..Siz beni yargılayamaz hesap soramazsınız..Hele hele 25 yıl maliye bakanlığında hesap uzmanlığı yapmış kara paranın izini sürmüş Kılıçdaroğlu ile ekranların karşısına çıkmak idam fermanını imzalamak olur..İlk soru;Kağıt üzerinde 1 cent sermaye ile oğlunun kardeşinin damadının aile efradını adına kurulu hiç bir şey üretmemiş bir şirketi 15 milyon dalara 300 milyon türk lirasına nasıl sattın..Dakka bir gol bir..

    Yanıtla (24) (13)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2023 12:17

    00:10 da yazan Mehmet "Ben ikisinin tv de karşı karşıya gelmesini şahsenistemem ve o proğram izlemem. Erdoğanı ne söyleyeceğini zaten biliyoruz." demiş. Hangisinin daha az yalan söyleyeceğini dinlemek için ben isterim. Hangisinin bilime dayalı olarak hangi işleri yapacağını dinlemek isterim. Hangisinin milleti daha fazla kucaklayıcı sözler söyleyeceğini duymak isterim. Hangisinin karşısındakine daha fazla saygılı olduğunu tespit etmek için ben isterim. Seçimimi de ona göre yaparım.

    Yanıtla (6) (5)
  • Sedat F. / 11 Mart 2023 12:01

    Bizbiliriz birbirimizi,Erdogan asla düello etmeye yanasmaz,ancak uzaktan hakaret eder.

    Yanıtla (18) (6)
  • Turgay / 11 Mart 2023 11:49

    Bu ne zaman olu biliyor musunuz ne zaman ki şimdiki gibi anketler Tayyip'in kaybettiğini iyice gösterir işte o zaman son bir ümit olarak bu teklifi kabul eder ve bu da kendi iktidarının tabutuna son çiviyi kendisinin çakması olur.

    Yanıtla (13) (5)
  • Hazin IŞIK / 11 Mart 2023 11:32

    Keşke seçim bu minvalde geçse. Uygar demokratik temayüllere dayalı bir ahenk içinde geçebilse valla güzel olur. Lakin,reis,böyle seçim kampanyalarını çok sevmez birde kılıçdaroğlu rak olunca bunu içine sindiremez. Tüm bunlar irdelendiğinde, seçim kampanyaları bu atmosferde geçeceğine cok inandırıcı gelemiyor. Ama bütün bunlara rağmen, umarım ve dillerim ifâde etmeye çalıştığınız bir atmosferde geçecektir. Kavga ve gürültü hiç bir kimseye yarar sağlamaz. Demokratik bir seçim olması umuduyla

    Yanıtla (0) (3)
  • Ayhan / 11 Mart 2023 05:32

    Kılıçtaroglunun söylediği yalanlar ,ettiği iftiralar için ödediği tazminatları unutmayın , böyle biriyle tartışmaya niye çıksın Erdoğan, Rahmetli Baykal la tartışma yapmışlardı Baykal muhalifi ama iftira etmiyordu ,yalan söylemiyordu, eski liderlerde tartışılrlardi adamlar birbirine muhalifi fikirlerini yarıstirlardi.Erdogan kilictaroglunun yalanıyla başediyim derken program biter.

    Yanıtla (3) (29)
  • Ali İncirci / 11 Mart 2023 09:31

    Reisinin KKye hakaretleri kat be kat daha fazla ama mahkemeye başvursa, haklı da olsa, lehine sonuç alabilir mi?Reisin dava açınca, mahkemenin onu haksız bulması mümkün mü? Haksız bulsunlarda görsünler günlerini, değil mi? Eskiden F.Gülen, nerdeyse her aleyhine yazıpçizene/konuşana dava açardı, mahkemeler de gereğini yapardı, o gitti bu geldi, tıpatıp aynı yoldan gidiyor, sadece peşindekiler farklı.

    Yanıtla (8) (1)
  • özgür / 11 Mart 2023 10:56

    Promter reyiz Kılıçtaroğlunun entellektüel birikimi, saygın ve donanımlı bürokratlığı ile baş edemez demiyor da... :))))

    Yanıtla (7) (2)
  • Pirireis / 11 Mart 2023 11:18

    Kılıçdaroğlu nun yalanlarını yazın, diğer kesim de r.tayyip Erdoğan ın yalanlarını yazsın, kimin yalanı az ise ona oy vermezsem kendi adıma namerdim.

    Yanıtla (11) (4)
  • Pirireis / 11 Mart 2023 11:13

    CHP liderinin isminin önüne "bay" sıfatını koyarak, aşağılamaya, küçümsemeye kalkan bir cumhurbaşkanı( o an akp genel başkanı oluyor muş!), şimdi mütevazi olalım, acımız büyük, kırmayalım, dökmeyelim, birbirimizi sevgi ve saygıyla kucaklayalım mesajı veriyor, sizce doğru mu? % 50,01 bize yeter deyip ülkeyi 2 ye bölen anlayıştan, birlik, bütünlük anlayışına gelmek için maalesef başımıza 47 bin canın yitirildiği deprem gerekiyormuş, pes doğrusu.

    Yanıtla (22) (6)
  • xvyz / 11 Mart 2023 00:15

    Ekranda Kılıçdaroğlu konuşamaz, Erdoğan da nezaketini muhafaza edemez.

    Yanıtla (1) (28)
  • özgür / 11 Mart 2023 11:00

    Kılıçdaroğlu babalar gibi belgelerle çatır çatır konuşur. Millete sürtük, illet, zillet, şerefsiz diye hitap edende de zaten nezaketin kırıntısı yok ki muhafaza etsin...

    Yanıtla (11) (3)
  • Yorumcu / 11 Mart 2023 10:19

    Eşyanın doğasına aykırı, Akparti nin böyle bir kampanya yürütmesi. Akparti bugüne kadar kavga, kaos, cepheleştirme, hayali düşmanlar yaratma taktikleri ile geldi. Bugünden sonra istese de farklı bir yöntem izleyecek tabiata sahip değil. O yüzden, çok özlediğimiz, eskiden liderlerin medeni şekilde çıkıp ekranda fikirlerini söyledikleri, siyaset meydanı gibi programlar şimdilik hayal. Belki bir sonraki seçimlerde..

    Yanıtla (8) (4)
  • Mudtar / 11 Mart 2023 10:14

    Tayyip Erdoğan TV de kilictaroglu ile tartisamaz.kilictaroglu rakamlarla gelir.

    Yanıtla (14) (7)
  • Zenci Musa / 11 Mart 2023 09:42

    Dedikodu başka hayatın gerçeği farkli...Depremle oluşan afet var..Tarim ve Sanayi ayağa kaldirabilmeli ki Insanlar onurlu yasayabilsin,,Su sorunu ve Kuraklık var..CARI AÇIK buna hesapsiz harcama da denir onemli sorun...kalemsor mutlu edemeyiz...abd'ye isteyen gitsin orda OZGURLUK VAR'mis.

    Yanıtla (1) (11)
  • Sedat F. / 11 Mart 2023 09:40

    Erdogan ,TV'de Kemal Kilicdaroglu'nun karsina ciksin,bütün yayin boyunca nezaketle sabirla "agzini bozmadan" sorulara cevap versin,danismanlarindan tam destek alsin. Ilk ve son defa ellerim titreyerek RTE'ye oyumu hediye edecegime söz veriyorum.Nokta

    Yanıtla (11) (5)
  • O aslan / 11 Mart 2023 09:29

    Davet güzel. Bence de her iki aday televizyonda medeni bir şekilde tartışıp bilgi ve birikimlerini ortaya dökmeli. Kaçan kendine güvenmiyor demektir. Takke düşer kel görünür diye çıkmıyor demektir.

    Yanıtla (9) (3)
  • Talağeş / 11 Mart 2023 09:09

    Sayın beki ,”Bir adaylar buluşması, seçim ekranlarına yakışmaz mı!” hiç yakışmaz. Hiçbir seçim kazanamayan bir kişi ile bütün seçimleri kazanan bir kişi aynı masada tartışmak sizce ne kadar rasyonel?

    Yanıtla (8) (50)
  • Sedat F. / 11 Mart 2023 08:50

    RTE televizyonda Kemal Kilicdaroglu'nun karsisina cikmaz. Beraberinde "danisman ordusunuda"getirmesini daha önceleri K. Kilicdaoglu teklif etmisti.Var sayalim cikti bir iki soru sonrasi öfkesini kontrol edemez hiddetlenir,sesini yükseltir birakir gider. K.Kilicdaroglu sakin,kontrollü,bilgili ve donanimli bu yüzden RTE'yi "darma duman "eder,Bunu cok iyi biledigi icin RTE ringe cikmaz sadece mizikcilik eder..

    Yanıtla (26) (6)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2023 08:40

    Müzik olmayacak sözü "muhalefet fazla ses çıkaramasın, muhalefet sussun" demenin farklı bir versiyonudur. Müzik olmayacaksa, miting meydanlarında konuşmalar da olmasın. Çünkü ağızdan çıkan hemen her söz yalan olacak? Hangisi daha masum?: Müzik olması mı, yalan söylenmesi mi? Kime yalan söylenmesi?: Depremzedelere...

    Yanıtla (8) (4)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2023 08:36

    Müzik olmayacakmış. Yani, ruhumuzun gıdası yok olacakmış. Niçin? Depremzedelere ve depremde ölenlere saygı için mi? Logo basımı için Gaziantep'ten satın alınan çadırları logo basımı için Bursa'ya getirten ve tekrar deprem bölgesine geri gönderen zihniyet mi saygı gösterdi ve gösterecek? Huylu huyundan vazgeçmez.

    Yanıtla (18) (5)
  • Mehmet / 11 Mart 2023 00:10

    Ben ikisinin tv de karşı karşıya gelmesini şahsenistemem ve o proğram izlemem. Erdoğanı ne söyleyeceğini zaten biliyoruz.

    Yanıtla (21) (2)
  • Karar Okuru / 11 Mart 2023 08:24

    Yani, diyorsunuz ki; "Ben zaten kararımı verdim. Farklı sesler, farklı kelimeler, farklı anlamlar bana işlemez. Eski zihnime eski hamam, eski tas yeter."

    Yanıtla (3) (2)
  • Koloğlu / 11 Mart 2023 08:23

    Başörtüsü ile ilgili düzenleme mecliste bekliyor neden? Sosyal medyada başörtüsü yasağı geri gelecek şeklinde yoğun bir dezenformasyon var.

    Yanıtla (5) (1)
  • Namütenahi / 11 Mart 2023 08:02

    Sayın Yazar , muhafazakar gelenekten geliyorsunuz , az çok Sayın Erdoğan'ın rahle-i tedrisinden geçtiniz.dolayısı ile millet ittifakına desteğinizde samimi iseniz Allah size doğruyu göstersin diye dua ederim şayet desteğiniz ajandalı ise Allah ıslah eylesin.bu arada olası bir tv karşılaşmasında emin olun üstün hitabet ve siyasi aklı ile Sn Erdoğan kazanır.zira biz Türk Milletiyiz.güçlü lider kültü , demokrasi masalından önce gelir.ispatı için geçen cumaya bakabilirsiniz.umarım cumanız geçmez..

    Yanıtla (3) (21)
  • Zafer / 11 Mart 2023 07:11

    Kimse KILIÇDAROĞLU İle AŞIK Atamaz. Sonuç Belli.

    Yanıtla (14) (10)
  • Fani / 11 Mart 2023 06:50

    Herseyi yok ettikleri gibi ,kantari da yok ettiler. Muslumaniz dediler ,taraf olmayan bertaraf olur dediler. Hep hakli oldular, vatandasi yok saydilar, sadece kendi degerleri oldu. Sizi yok sayani sizde yok sayin ki yaptiklarini gecde olsun anlasinlar be kardesim.

    Yanıtla (16) (6)
  • Özcan şahin / 11 Mart 2023 06:39

    Çok güzel bir fikir ama olmaz çünkü başkan PROMPER OLMADSN KONUŞAMAZ KILIŞDAROĞLU KAZANIR seçim TV LERDE VE MİTİNGLERDE geçecek iktidar büyük şehirlerin çoğunu kaybettiği için BELEDİYELERİ KULLANAMIYACAK bu onun aleyhie olacaktır ülkenin geleceği için MUHALEFET KAZAMALIDIR.

    Yanıtla (14) (2)
  • TB / 11 Mart 2023 06:27

    O düelloya Erdoğan gelmez Akif Bey. İstemez defoları çıksın, entellektüel birikiminin ne kadar az olduğunu göstermek istemez. O tek başına şov yapsın, hamaset yapsın, essin gürlesin. Bayılır o işlere…

    Yanıtla (27) (2)
  • mem / 11 Mart 2023 06:00

    Geçen bu kadar zamanda, bu iki liderin bir tv programında karşı karşıya geldiğinde ne söyleyeceklerini anlayamamışsak vay halimize!

    Yanıtla (3) (1)
  • Özer / 11 Mart 2023 05:34

    Karadenizde artık gazda çıkmıyor Allahtan kış bahar gibi geçti. Döviz kıtlığı devam ediyor. Ne diyecek düello da.

    Yanıtla (12) (2)
  • Özer / 11 Mart 2023 05:31

    Karne çok kötü enflasyonu dört yıldır düşüremediler. % 120kuru patlattılar 19 da kkm ile zor tutuyorlar. Cari açık patladı. Rusya doğal gazı deftere yazıyor. Eyt faturası bunların üstüne deprem ve üç gün bölgeye gidememe Kızılay fiyaskosu hiç iyi not yok.

    Yanıtla (15) (1)
  • Mehmet / 11 Mart 2023 05:25

    Düello falan yok artık seçimlerde herkes sandığa sahip çıksın. Hükümet işin içinden çıkamaz hale geldi sanki seçim yapıp bırakacaklar. Para basmakla nereye kadar gidecekler dolar zaten baskıda yeni iktidara zor günler bekliyor.

    Yanıtla (15) (1)
  • Kararlı / 11 Mart 2023 04:34

    Kemal bey kazanmayı hayal edemezdi ama anadolu tabiri ile gözü kör olsun şu ekonominin bana görede hükümet yetlililerinin yanlıs larda ısrar etmeleri kemal beye çok ucuz şekilde puan veriyor yazık

    Yanıtla (2) (13)
  • Riza T. / 11 Mart 2023 02:21

    Demokrasiden hiç nasibini almamış olması bir yana, onca hakaret, küfür ve aşağılayıcı laflarından sonra Kılıçdaroğlu`nun yüzüne nasıl bakabilir ki? Elbette aldığı hızlı kararlar ile ekonomi nasıl batırılır, kurumlar nasıl çürütülür etraflıca anlatmasında yine de yarar var! Hazineye bağlı hortumların bağlantı yerlerini söylemese de olur. Kutlu Dava neydi. masalmıydı metelmiydi anlatmasa da olur. O sırada Gramofonda eski bir taş plak dönmeli ama: -Gitmek mi zor kalmak mı zor-. Tam sırasıdır.

    Yanıtla (14) (1)
  • karar okunur / 11 Mart 2023 01:43

    Bir ülkede güvenli bir ortamda, hilesiz, şaibesiz seçim yaptırmak iktidarın görevidir. Batı ülkeleri bu işin hakkını veriyor, görevini yerine getiriyor. Erdoğan gençlere “Batı’nın teknolojisini alın ama ahlakını almayın” diye öğüt verdi. Halk iradesinin sandığa yansıyacağı güvenli bir seçim yapmak Batı’nın teknolojisi mi, yoksa ahlakı mı olur orasını bilemem. Önünde öğüt verdiği gençlere iyi bir örnek olabileceği, Batı´yı da kıskandırabileci bir fırsat var.

    Yanıtla (11) (1)
  • karar okunur / 11 Mart 2023 01:25

    İhtiyacı olan için canlı yayında prompterden kopya çekmek serbest olsun.

    Yanıtla (26) (1)
  • Karadeniz / 11 Mart 2023 01:13

    Erdoğan,millet ittifakının hiç bir üyesiyle hatta muhalif gazetecilerle bile bir tv programında karşı karşıya gelemez .erdoğana sorsan onları adam yerine koymuyor. Oysa asıl mesele bilgi,liyakat ve demokrasiyi hazmetme meselesidir.20 senede bir tv programında kadir copdemirin sorduğu gemicik sorusu var.ondan sonra sorulara cevaplar,cevaplara sorular kral ve soytarıları mizanseni.akif abi biraz hayallere dalmış

    Yanıtla (33) (3)
  • karar okuru / 11 Mart 2023 01:05

    Bana hiç inandırıcı gelmiyor. kavgasız bir yarışma hiç yaşamadık ki.

    Yanıtla (11) (3)
  • Ugur / 11 Mart 2023 00:45

    Bende Kılıçdaroğlu Erdoğan'a prim kazandırmasın ve kale bile almasın.

    Yanıtla (13) (3)
  • KOCA YUSUF / 11 Mart 2023 00:39

    Sahis Prompter olmadan konusmayi unutmustur, tekme tokat dalmayacaginin garantisi yok, gerci netice bekledigi gibi olmayabilir, Kilicdaroglu daha kondisyonlu , Ankara dan Istanbula yürüdü o sicakta, adam cadirda yatabiliyor. Hele su cocuga yemegin etli tarafini uzatmasi, beni cocukluguma götürdü.

    Yanıtla (36) (2)
  • okur / 11 Mart 2023 00:20

    kılıçdaroğlunun aday olması erdoğana bir seçim zaferi daha yazar.

    Yanıtla (9) (53)