İç cepheyi güçlendirecekler de nasıl?

Cumhurbaşkanı Erdoĝan'la MHP lideri Bahçeli, iç cepheyi güçlendirmekte hemfikirler. Ama kiminle ve nasıl güçlendirecekleri konusunda hemfikir oldukları söylenemez.

Dolayısıyla aralarında bir uyum, eşgüdüm, mutabakat, fikir birliği olduğu muhakkak. Fakat görüş ayrılığı yaşadıkları da doğru. Ya da henüz her konuda fikirlerini tam uyumlaştıramadıkları.

Bahçeli, Öcalan'la DEM'i yüz yüze görüştürmekte, Öcalan'a kendisini ifade imkanı tanımakta ısrarlı. Sol siyasetçi Ufuk Uras'a bunu, suyu yalaĝından deĝil kaynaĝından içmek olarak açıkladı.

Erdoğan'sa dün bir kez daha Bahçeli'nin teklifini övdü. Tarihi, cesur ve ezber bozucu buldu. Ama Öcalan'ı Meclis'e getirmekten yahut DEM'le görüştürmekten söz etmedi. Onun yerine, her yönüyle teklifi ele alıyor ve değenlendiriyoruz, gibi yaklaştı.

Yani MHP'nin 'vakit tamamdır' baskılarına raĝmen Erdoğan'ın teklifle ilgili değerlendirmeleri hâlâ sürüyor, henüz tamamlanmadı.

Erdoğan'ın, AK Parti grubuna konuşmasından dün hiç değilse bunu öğrendik. Perde az daha aralandı, durum biraz daha netleşti.

Peki Erdoğan, olumlu cevap vermeye daha mı yakın görünüyor? Hayır.

Bahçeli, Kandil'le Demirtaş'ı dışlayarak Öcalan'la DEM üzerinden yürümeyi teklif ediyordu.

Erdoğan'sa başından beri temkinli. Dün bu temkini ilk kez söze döktü. DEM'le Kandil arasında bir fark olmadığını söyledi. Aynı kafadalar, tablo çok da umutlu olmamıza izin vermiyor, demesi manidardı. O da mı bir cevap ve görüş ayrılığı barındırmıyor içinde?

Bahçeli'nin, DEM'le Öcalan görüşsün, çağrısı sorulduğunda meselâ. Erdoğan'ın, "görüşüyor" demesi dünün muammasıydı.

Adalet Bakanı Tunç; talebi henüz değerlendirdiklerini, makul sürede cevap vereceklerini bildirdiğine göre görüşmüyorlar.

Öyleyse Erdoğan ne kastetti? Gizliden, kayıt dışı bir görüşme mi var? Aslında Öcalan'la görüştüğünden DEM'in niye haberi yok? Anlaşılamadı.

Erdoğan'la Bahçeli, güçlendirilecek iç cephenin kapsamı konusunda da görüş birliğine daha ulaşmamış gibi.

Ahmet Türk'ü, kayyumları, İmamoğlu'yla Yavaş'ı, Cumhur İttifakına oy vermeyen halkı, söz geçiremedikleri gazetecileri kapsıyor mu? Tufan için hazırlanan Nuh'un gemisinde onlara da yer var mı? İzaha muhtaç.

Kısacası, bu hamur çok su kaldırır daha.

--------

ÇOK MU ASABİYİZ BİZ NE!

Araştırma Şirketi Gallup, yıllık 'küresel duygular' anketi yayınlıyor.

100 ülkede soruyorlar. Dün kızgınlık, öfke hissettiniz mi? Gülüp kahkaha attınız mı?

Türkiye, en sinirli ülkeler arasında geçen yıl 3'üncüyken bu yıl 2'nci çıkmamış, o doğru değil. 16'ncı sıradayız. Ama en az gülen ve kahkaha atanlarda 2'ncilik bizde.

2022'de de sinirlilikte 2'nci geldiğimiz haberleri okumuştuk. Bize uzak değil, mutsuzluk ve asabiyet etrafımızda geziniyor. Bu yıl dünya 1'incisi, Kuzey Kıbrıs olmuş. İlk 5'in çoğu, bölgemizden.

Yüzü gülen, sinir krizlerini unutan ülkelerse epey uzağımızda. Vietnam, Finlandiya, Endonezya, Estonya filan diye gidiyor.

Türkiye Yüzyılı'nı, hatta 2024 Emekliler Yılı'nı biz başlattık. Ama son 20 yılda çip gibi yüksek teknoloji ürünlerinin ihracatında Vietnam, arkamızdan gelip bizi solladı. Yüzü gülen, Vietnam emeklileri oldu.

Ve evet; asabımızın bozukluğuyla, yüzümüzün asıklığıyla ekonomi arasında doğrudan bir bağ var.

Enflasyon, pahalılık, geçim zorluğu arttıkça aksiliğimiz de artıyor.

Tespit için ankete gerek yok, pop müzik tarihimize bakınca görüyoruz.

Mazhar, Fuat, Özkan üçlüsü; hit parçalarından Mazeretim Var Asabiyim Ben'i 1995'te çıkarmıştı. Çiller Başbakan'dı ve ekonomi berbattı, ülke kötü yönetiliyordu.

Şöyle başlıyordu şarkı: "Gülmüyor yüzüm, hayat zor oldu".

Bugüne de hitap etmiyor mu?

YORUMLAR (48)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
48 Yorum
  • ball / 28 Kasım 2024 21:39

    şimdi SGK yi kilicdaroglu mu batirdi yoksa yeni baskanlik rejiminin zamaninda serpilip gelişen yolsuzluk ekonomisinin bir uzmanlik kolu olarak burorasimizin liyakatli kadrolarının çok uyanık oldukları yenidoğan çetesi mi

    Yanıtla (0) (0)
  • Terkoslu / 28 Kasım 2024 16:04

    Yazının birinci bölümü okuyunca ikinci bölümde açıklanan sıralamadaki yerimizin bile iyi olduğunu düşünüyorum. Nasıl mutlu olalım, nasıl gülelim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ayak Takımı / 28 Kasım 2024 15:27

    Bir defa "iç cephe" lafını doğru anlamak lazım, belli ki o iç cephe kabaca %40'lık cumbul ittifakı cephesi oluyor, kalan kabaca %60 ise kendilerinden korunulması gereken dış cephe oluyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • Cenk Cemil / 28 Kasım 2024 15:17

    Pöh Sayın Beki ! Her konuda hem fikrio9lmalarına gerek var mı sizce ?.. Bence yok diyorum. Çünkü, her ikisi de aşağı-yuakrı her konuşmaalrının ardından "Cumhur ittifakı dimdik ayaktadır" diyerek muhalefeti çatlatıyorlar ya, onların yürekleri bu demeçler soınrasında yağ-bal bağlıyor ! Varsın ufak-tefek fikir ayrılıkları olsun ! İktidar için ne gam ne tasa !.. Milleti ve vatandaşları inim-inim inleyen ülkede onların saltanatı hiç aksamadan sürüyor ya, Siz ona bakın !

    Yanıtla (0) (0)
  • Felix Shancez / 28 Kasım 2024 14:32

    T.Erdoğan "oy getirmeyecek" hiçbir şeye "evet" demez. Seçimi alabilmek için ekonomiyi batırmayı dahi göze aldı. Gerekirse Bahçeli'den de vazgeçer, başka ortak bulur.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sedat F. / 28 Kasım 2024 14:15

    Bana sorarsaniz, hic ugrastirmayin, bizi ve Erdogan'i derdimiz basimizdan askin..Bestepe Danisman ordusuna
    verin bir "emir" Erdogan'nin "tam istedigi"gibi taslak yeni
    bir " Banayasa" hazirlansin, AKP-MHP ve DEM'in gayretiyle
    tingir-mingir TBMM'den gecsin. Erdogan'a ve bize "Happy Ende" olsun, kafamizin eti yenmesin hic degilse (!)..

    Yanıtla (6) (1)
  • Okur / 28 Kasım 2024 13:49

    Türkeş'in MHP'si AKP'nin kuklası olmuş! MHP'liler düşünsün,bizi ilgilendirmiyor.Bahçeli bir Ergin kardeşlerle,bir Çakıcıyla poz veriyor!

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 28 Kasım 2024 13:46

    Bugün gazete de bir haber, Batı'ya iltica
    başvurularında, Afganistan ve Suriye'den sonra üçüncü ülkeymişiz! Bunun utancını yaşamak yerine, insani bir hizmet olan kreş kapatmak,muhalefete geçen belediyelerin gelirini kesmek için otoparka el koymak,sadece acizlik ve zavallılara yakışan işlerdir.Bunlarda medet ummak da insani bir davranış değildir.Sayın hakimler ve savcılar lütfen politik kararlar vermeyin.Siyasi partilerin başkanları fanidir göçer gider.Kalıcı olan adalettir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kararlı / 28 Kasım 2024 13:14

    Mülakatta bizimkilerden olsun cephe sıkılaşır. Garibanın sahibi yok Ankara'da soğukta mağduruz diyorlar duyan yok. Ohalde başladı devam ediyor

    Yanıtla (1) (0)
  • TAMER / 28 Kasım 2024 12:32

    Türkiye; Hem kayyum ve gözaltılarla baskı yapıp Kürtleri ucuz bir pazarlığa zorlamaya çalışıyor hemde Dünyaya '' bak kendi kürdümle oturup konuşuyorum, hem dövüyorum hemde seviyorum, siz karışmayın'' demeye getiriyor,,Kürtler de tarihten aldıkları derslerle bu pazarlıkta çok temkinli, kandilden avrupadaki diaspora kürtlerine kadar herkes ikna olmadıkça Dem yada Öcalan ın tek başına yapacağı bir durum değil artık,,hele birde yeni dünya düzeni ülkesi olmayan uluslara devlet için göz kırpıyorsa.!!

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 28 Kasım 2024 12:20

    Sonar başkanı H. Bayrakçı, Bahçeli'nin Öcalan çıkışından sonra MHP'den AK partiye %3 oy geçişi olduğunu söylüyor. Erdoğan her seferinde Bahçeli'yi övüyor, aynı görüşteyiz diyor ama somut bir adım atmıyor. tam tersine Bahçeli'yi boşa düşürücü kayyım atamaları yapıyor. milliyetçi seçmen oynuyor. Bahçeli'de bunun farkında elbette. %3 geri alması için Erdoğan'a somut adım attırması lazım.

    Yanıtla (3) (1)
  • Sahin / 28 Kasım 2024 12:06

    İç cephede İsraile dikenli tel satıyoruz
    Bizimki "tel satıyoruz dikenli telleri kendileri yapıyor"diyor

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 28 Kasım 2024 10:29

    İç cephe, dış cepheden gelecek saldırılara karşı güçlendirilir. Öyle değil mi?



    Peki, seçilenin kral, seçenin kul olduğu bir iç cephede;

    - kazancıyla ancak modern köle gibi yaşayabilen,

    - vatanın bir karış toprağına-tapusuna sahip ol(a)mayan,

    - hakkı, hukuku bizzat adalet tarafından gasp edilen vs.vb...



    TC kimlik numarasından ibaret VATANDAŞLIĞA sahip on milyonlarca insanlar için canı pahasına savunulacak VATAN NEREDE?

    Yanıtla (8) (0)
  • bakırköy / 28 Kasım 2024 00:32

    gülüyorum ben artık

    Yanıtla (2) (3)
  • Dokuzuncu köy / 28 Kasım 2024 08:01

    Bakırköy'e; Bakırköylü olup da gülmemek zaten olmazdı herkes gülerse çok daha güzel olacak :))

    Yanıtla (1) (1)
  • Bakırköy / 28 Kasım 2024 10:12

    Gül gül. Yoksa hep Bakırköylük olacaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • haluk d / 28 Kasım 2024 10:03

    sayin yazar benden de bir öneri Devlet beye Teröristbasi meclise gelsin MHP grup toplantısında konuşsun ve terörün bittiğini oradan ilan etsin

    Yanıtla (12) (0)
  • Okur / 28 Kasım 2024 10:03

    Yazarın bahsettiği ülkelerin çoğu ekvatoral kuşakta ve denizle ilişkileri fazla. Bu iklim tipi insanları gevşetir.

    Yanıtla (1) (0)
  • kamil kaplan / 28 Kasım 2024 01:25

    İnsanı yaşatki devlet yaşasın demişler vatandaşın malın canına iffetine kast etmiş 70 yıl ceza almış suçlu sokakta geziyor hırsızlık yaparken yakalanıyor şimdi bunun izahı mizahı olur mu ? olmaz bunun bir projenin uygulaması olduğu gün gibi ortada ama şarklı çoğunluk bunu idrak edemiyor.

    Yanıtla (16) (0)
  • Fena / 28 Kasım 2024 10:02

    Ne yapsınlar, bankaya para yatirmış, falan dersaneye okula çocuğunu göndermiş insanları cezaevine atmak için , cani suçluların salınması lazimdı. Cezaevi inşası kolayma bugün 10,000 kişilik bir cezaevi inşaatına başlasan en az 5, 6 yıl sürer

    Yanıtla (2) (0)
  • Mustaa / 28 Kasım 2024 10:00

    Ben hala Bahceli'nin sözleri üzerine DEM'lilerin niye bu kadar sevindiğini anlamış değilim. Ö gelsin veya DEM oraya gitsin örgütünü lavetsin diyor. Başka?

    Yanıtla (2) (0)
  • Mr / 28 Kasım 2024 09:52

    Vatandaş devlet gemisinde kürek mahkumu gibi. Kaptan gemiyi savaşa soksa, vatandaş geminin en altında kürek çekmeye, kırbaç yemeye devam edecek, hiçbir şeyden haberi olmayacak.

    Yanıtla (2) (1)
  • İbrahim cevahir / 28 Kasım 2024 09:36

    bindik 1 alamete gidiyok kıyamete.du bakalım nolcek diye geldik buralara.bu maç buradan dönmez ,taraftar tribünleri boşaltıyor,binanın dışı ayakta içinde ki. her şey çürümüş,suya sabuna dokunmayan yazılar köşe doldurur,vicdanlar suskun.yürekler yaralı ,cep delik cepken delik ,vekil tehditkar kurumlar sessiz asli görevlerini unutmuş üstünlerin sözü geçer akçe nereden nereye neler söyledik neler yaptık .baklava çalan çocuğumuz vardı cezası tartışıldı adalet üzerinden .altın uçuruluyor sen sessiz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Pele / 28 Kasım 2024 09:06

    Ortada bir şey yokken (en azından biz zahirde öyle olduğunu görüyor ve düşünüyoruz) Sayın Bahçeli, Öcalan ile ilgili ortaya bir görüş atıyor. Demek bildikleri ve bekledikleri meşum bir hadise var (aklıma 6-7 Ekim olayları geliyor) ve bunu önce barışçıl bir yolla çözmek için çareler arıyorlar. Ben yaşananları böyle okuyorum. Zira Amerika'daki yeni yönetim koltuğa oturmadan her kes köşe kapmaca oynamaya başladı. Allah ülkemizi, aziz milletimizi her türlü kötülüklerden muhafaza buyursun.

    Yanıtla (1) (0)
  • Fani / 28 Kasım 2024 08:41

    Menfaat uğruna yapmadıkları kalmadı da bunlara kimler çanak tutuyor esas sorun bu be kardeşim.

    Yanıtla (3) (0)
  • pollos hermanos / 28 Kasım 2024 08:41

    Chp olduğu sürece iç cephe güçlenemez.

    Yanıtla (3) (10)
  • Barut Osman / 28 Kasım 2024 08:31

    'İç cephe'yi güçlendirmek için tek yol var o da DEM'lenmekten geçer...Gerisi masaldan hikayedir..

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 28 Kasım 2024 08:25

    Mülakat ile alacaklarımız belli birşeyler önceden sızmıştı. İç cephe bu olsa gerek son on yıl böyle mi acep, Ohal'de devam. İtiraz yok! Anadolu'nun sahipsiz insanlarının Hakk'ı yeniyor sanırım diğerleri pudra şekeri.. bu konu gündem olmalı niye gazete gündem yapmaz? hak hukuk adalet özgürlük önemli

    Yanıtla (1) (0)
  • Bir Dost / 28 Kasım 2024 07:33

    Dün bazi TV ekranlarina da yansidigi gibj; Tunceli Belediyesi önünde güya kayyuma karşı çıkan PKK/TIKKO' sempazitani oldugu soylemlerinden anlasilan Kandil devrimcisi DEM'li bir kadın siyasetçi (protestocu) "İşgalci Türk devleti zamanında Dersim'i nasil işgal ettiyse; şimdi de kayyumlar yoluyla bolgeyi işgale devam ediyor..Gelin hep beraber göğüs göğüse işgalcilerle (Türk devleti) savaşalım" diyerek PKK, TIKKO sempazitanlarina ve CHP'li yoldaşlarına çağrıda bulunuyordu..(yorumsuz!)

    Yanıtla (0) (2)
  • Cem Öz / 28 Kasım 2024 07:24

    Bir kiracı ki,çok az ve eksik kira ödüyor Onbir yıldan beri küfrederek oturuyor.Hakim ev sahibinden gerekçe istiyor.Adalet aylar istiyor.Rahmetli Karakoç'un deyimiyle "Sürüler ekine daldı,hakimbey"

    Yanıtla (1) (0)
  • Ülkesini seven vatandaş / 28 Kasım 2024 06:52

    İktidar tarafından teşvik edilen ,gerçeklerle ilişkisi olmayan dinle milliyetçilikle harmanlanan dizilerle yetiştirilen bir gençlik ,uyutulan 60 yaş üzeri okumayan bir kesimle bereber her ay devletten beslenen milyonların ülkenin kaderinde belirleyici olduğu beyaz ve mavi yakalıların kovulduğu, tu kaka edildiği bir coğrafyada yaşıyoruz.Kuzey Kore gibi pirinç lapasına kalmadığımıza şükredelim!!!

    Yanıtla (1) (0)
  • karar okuru - ... / 28 Kasım 2024 06:36

    rte bahçeliyle aynı fikirdeyse öcalanı bahçeliyle birlikte sarayda ağırlayabilir, daha cesurca ve etkileyici olur.

    Yanıtla (2) (0)
  • Şero / 28 Kasım 2024 02:55

    Benim anlamadığım şey, Bahçeli DEM’e uzatabildiği eli, CHP’ye neden uzatamıyor? CHP+MHP ittifakına karşı AKP+DEM daha akılcı değil mi? En önemli soru, AKP’ye borcunuz mu var?

    Yanıtla (2) (0)
  • Birisi / 28 Kasım 2024 02:46

    Siyasi parti liderlerinin grup konuşmalarındaki tavır ve yüz ifadelerine bakın. Her şeyi anlarsınız. Hele Tayyip Erdoğan ve Devlet Bahçeli nin yüz ifadeleri...Adamlar mutluluktan uçuyorlar sanki. Eee bu bize de yansıyor haliyle, biz de uçuyoruz!

    Yanıtla (1) (0)
  • Musto / 28 Kasım 2024 02:37

    Yuvarlanıp gidiyoruz...Erdoğan daha bunlar iyi günleriniz demişti..Daha kötüsü Ne olabilir ki ? İngilizler İstanbul'u işgal ettiğinde. Savaş suçlusu olarak yüzlerce kişiyi Malta'ya Sürgün eder ve yargılar. Sürgünlerin içerisinde, Enver Paşa'nın babası Hafız Ahmet Paşa'da vardır. Sohbet ortamlarında Ahmet Paşa.. Ben, hayatımda harama uçkur çözmedim der... Sohbete katılanlar.. Ah paşam Ah...Keşke helala da uçkur çözmeseydiniz... Hiç değilse Enver doğmaz..İmparatorluğu belki de kurtarabilirdik...

    Yanıtla (4) (2)
  • Sahin / 28 Kasım 2024 01:34

    Son seçimler bunların kimyasını bozdu !
    Fizik olarak şimdilik ayaktalar.

    Yanıtla (21) (3)
  • Burhan Kula / 28 Kasım 2024 01:05

    Adalet Hukuk Olmadan AİHM ve AYM kararları uygulanmadan iç cephede dış cephede çöker, adalet olmayan ülkede ekonomik sefalette sosyal huzursuzlukta bitmez,

    Yanıtla (30) (2)
  • Abdullah Batman / 28 Kasım 2024 00:27

    cumhurbaşkanının görüşüyor dan kastettiği herhalde Ömer öcalanın Abdullah öcalan ile görüşmesini Dem/öcalan görüşmesi olarak görmesinden kaynaklı ki bence de doğru söylüyor

    Yanıtla (0) (1)
  • OKuR / 28 Kasım 2024 00:18

    5 trilyon dolar vergi toplanmış 22 yılda. bir o kadarda özelleştirme var. 17-aralık senin takviminde işaretlemiştin ver bilali al hilali diye bağıran sendin. tüm hizmetler yap işlet devret devletin cebinden para çıkammış nereye gitti bu paralar? deprem vergilerini harcadığınızı ekonomi bakanı söyledi..

    Yanıtla (20) (2)