‘Siyasetin sehiv secdesi yoktur’

Başlıktaki söz Cemil Çiçek’e ait.

“Bunu geçmişte de defalarca söyledim” dedi Suriye ile ilgili perşembe günkü yazımdan sonraki konuşmamızda.

İslami bilgilere vakıf olanlar bilir: Namaz içinde yapılması gereken bazı davranışlar yapılmadığında ya da ertelenerek yapıldığında, namaz sonunda selamdan önce “unutma secdesi” anlamında “Sehiv secdesi” yapılır. Bir tür unutmanın telafisidir bu.

Cemil Çiçek namazda mümkün olan bu tür hata tamirleri siyasette olmaz, demek istiyor. Hoş Kur’an’da bir de “Maûn suresi” vardır ki orada “Namazda namazlarından gafil olanlara yazıklar olsun” gibi bir kınama da mevcuttur. Ama Rabbin affı - keremi sonsuzdur ve Zatına karşı kusurlarda affedicidir.

Siyaset böyle değil, demek istiyor Cemil Bey. Orası kurtlar sofrası. Kurtlukta da düşeni yemek kuraldır. Gerçi diplomasi bu kurtlar sofrasını ülkeler arası işbirliğine dönüştürme sanatı olarak bilinir, ama o da arka planda hesaplaşmalar ihtiva eder.

Cemil Bey, sonra Yozgat’ta halkın söylediği bir sözü “Belki Maraş’ta da vardır” notuyla naklediyor: “Siyasette adama kirlettiği testiden su içirirler.” Sözün orijinali daha da ağır.

“Bu içerde de olur, ama dış politikada daha çok olur” diye ekliyor.

Sonra yakın dönem siyasetinden bir örnek veriyor. Yıldırım Akbulut – Mesut Yılmaz rekabetinde rahmetli Özal’ın da etkisiyle Mesut Yılmaz galip çıkmış. Ancak sonraki seçimlerde Mesut Yılmaz Yıldırım Akbulut’u Erzincan’dan adaya göstermiş. Cemil Bey, rahmetle andığı Yıldırım Akbulut’un rekabet ettiği Mesut Yılmaz tarafından aday gösterilmeyi kabul etmesini yadırgıyor.

Sonra Akbulut memleketinde seçim gezilerine çıkmış. Belli ki Erzincan’lı vatandaş da yadırgamış Akbulut’un adaylığını. Bir yerde yaşlı bir vatandaş merhum Akbulut’a “Demek ki siyaset bu Beyim” diye başlayan ve “adama ……….elini öptürüyorlar” diye biten öyle bir söz söylüyor ki ben burada yazamam.

Halk kültüründe böyle ağır şeyler var.

Cemil Bey, siyasette sehiv secdesi olmadığını bilmek gerektiğinin altını çiziyor. Ona göre ülke bedel ödüyor siyasetçilerin yapmaları gerekeni yapmamalarından ya da yapmamaları gerekeni yapmalarından dolayı…

Dış politikada yaşananları örnek göstererek söylüyor bütün bunları.

-Suudi Arabistan’la yaşanan ne, diye soruyor.

-Birleşik Arap Emirlikleri ile yaşanan ne, diye soruyor.

-İsrail ile yaşanan ne, diye soruyor.

-Mısır ile yaşanan ne, diye soruyor.

Ve son olarak

-Suriye ile yaşanan ne, demeye getiriyor.

-Ne söyledik, neler söylemedik, bugün her biri ile ilişki geliştirmek için çaba sarfeder haldeyiz.

Cemil Bey, bu süreçleri yöneten iradelerin duygu dünyasındaki beklentilerle hayatın gerçekleri arasındaki derin farklara işaret ediyor.

-Ne olacak, diye soruyorum.

-Öncelikle içeriyi düzeltmek lazım, diyor. Ekonomiyi düzeltmek lazım, iç barışı sağlamak lazım.

Birçok insanın, “Cemil Bey bunları Yüksek İstişare Konseyi’nde söylese ya…” dediğini biliyorum. Bunlar Cemil Bey’e de ulaşıyor hiç şüphesiz. O üzerine düşeni yaptığından emin. Ama belli ki görevinin istişare ile sınırlı olduğunu, istişareyi değerlendirme ve icra yetkisinin ise ayrıca oluştuğunu düşünüyor.

“DÜNYANIN ÖNÜNDE MUM GİBİ DURDUĞU….”

Böyle bir yazıya iki şeyi eklemem lazım.

Birisi İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun Bayburt’ta Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan söz ederken kullandığı “dünyanın karşısında mum gibi durduğu Tayyip Erdoğan” ve “ Sadece Türkiye’nin lideri değil, dünyanın da umudu olan Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan” ifadeleridir.

Diğeri de son zamanlarda Türkiye – Rusya – İran – Çin - Suriye ilişkilerini dizayn etmeye soyunan Vatan Partisi lideri Doğu Perinçek’in önceki gece Halk tv’de söyledikleri… Uzun uzun anlattı Perinçek yapıp ettiklerini ama söylediklerinin en ilginci “8 yıldır iktidarın Vatan Partisi politikaları istikametinde yürüdüğü” iddiasıydı. Ona göre iktidar Vatan Partisinin etkisiyle Amerika’ya meydan okur hale gelmiş ve “Asyacı” kulvara girmiş bulunuyor.

“Tayyip Erdoğan karşısında mum gibi duran bir dünya” tasavvuru mu daha gerçekçi, Perinçek’in “iktidarı Rusya – Çin – İran kulvarına soktuğu” iddiası mı, yoksa sürekli siyasette sürekli sehiv secdesi yapma durumu mu tartışılır ama, görünen o ki, “Değerli yalnızlık” bizi çok mutlu etmedi ve ondan kurtulmaya çalışıyoruz. Bunun için de en azından geçmişteki “dünyayı önünde mum gibi durdurma” söylemini unutturma çabamız var.

Süleyman Soylu belli ki hala bizim halkımıza hamasetin iyi sattığı kanaatinde. Onun siyaset oyunu Tayyip Erdoğan üzerinden yürüyor. Birisinin onu “Ne yapıyorsun sen, Putin mum gibi durmuyor, Biden da öyle… Hatta Esed bile… Sisi bile… Şimdi başka zamanlardayız” diye uyarması işe yarar mı bilmem.

YORUMLAR (194)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
194 Yorum
  • Şaban Ali Aslışen / 22 Ağustos 2022 23:36

    Yik üyeleri maaş almaktan öte ne yaptı ki milletin hayrına...yalnışları düzeltme makamında oturanlar, ve millete hizmetle yükümlü olsnlar , sadece yalnışlardan yakınarak vebalden kurtulacaklarını mı sanırlar...Milletin vekili sadece Yüce Allah'tır. O, ne güzel vekildir...

    Yanıtla (0) (0)
  • kaynar / 22 Ağustos 2022 17:30

    çok geç cemil bey atı alan üsküdarı geçti daha önce nerede idiniz. yazık oldu yarınlara ilhan iremede rahmet dilerim

    Yanıtla (0) (0)
  • Erciyes / 21 Ağustos 2022 15:00

    H. Karaman’ın Arapça Metinler kitabında bir hikaye vardır; bir baba-oğulun yolculuğunu anlatır. Baba eşeğin üzerinde, çocuk yürüyor. Çevreden ne kadar zalim baba, çocuğu yürütüyor derler. Çocuğu eşeğe bindirir; ne kadar görgüsüz çocuk, babasını yürütüyor derler. İkisi de iner yürürler; ne kadar ahmaklar, eşek boş gidiyor, onlar yürüyor derler. İkisi birden binerler; ne kadar zalim insanlar, eşeğe iki kişi binmiş derler. Nihayet inerler ve eşeği sırtlarına alarak yola devam ederler.

    Yanıtla (35) (5)
  • İstanbullu bir okur / 21 Ağustos 2022 17:39

    Teşekkürler Sn.Erciyes;şahane bir hatırlatma,yine anadoluda bir söz daha var,eller,derler.Ne kafar kısa ve özlü,lakin sizin yaptıklarınız-ülkeyı yönetenler-ne kadar dogru,yaptığınız iş tabiatına ne kafar sığar,ne kadar ilim ve bilime uyğun,daha doğrusu yaptığınızdan alınan sonuçlar.Durum ortada,bende başından bu güne akp.ye oy verdim.Ve anlattım.Şimdi anlatacak ve oy verecek bir sebep kalmadı,galiba güç zehirlenmesimi,metel yorgunluğumu bilemem.Ben bitmiş görüyorum.Syğlr.

    Yanıtla (5) (2)
  • KaymazHoca / 22 Ağustos 2022 00:24

    O hikaye Hoca Nasrettin'in fıkraların dan biridir. Hayrettin Karaman,fıkrayı o kitabına alıpta Hoca Nasrettin adını söylemediyse, diğer alıntıları gibi bilgi hırsızlığı yapmış demektir.

    Yanıtla (7) (0)
  • Yalınız / 22 Ağustos 2022 06:51

    ...nde arap ... olmak bu olsa gerek. Hocanın fıkrasını araba yamamış.

    Yanıtla (3) (0)
  • Dede Ağaç / 22 Ağustos 2022 09:07

    Herkes haddini bilmiş,

    Yanıtla (0) (0)
  • Yalçın kardeş / 22 Ağustos 2022 08:51

    Şimdi barış diyen 12 yıl önce de barış deseydi suriye bu hale gelmezdi ...arapların işine bu kadar karışmamalıydık....para içinde yüzen libya bile ne hale geldi...bence ülkenin dış politikası diye bir derdi yok ..nasıl oyumu artırırım a döndü

    Yanıtla (0) (0)
  • hak / 22 Ağustos 2022 08:40

    nerden nereye birkere düğme yanlış iliklendi ve herkesde sustu ve sonuç

    Yanıtla (0) (0)
  • Emin özel / 21 Ağustos 2022 23:57

    Problemlere özgü yasaların olduğunu görmeyenler yahut onları yanlış yorumlayanların sonuca ulaşması mümkün değildir. Bünyesinde hastalık belirtileri görülmekte olan toplum alanı. Asıl mesele Toplum inançlarıyla uygun biçimde yaşamamasıdır Müslümanlar problemin bağlı olduğu yasaları kavradıkları an. İçinde bulundukları derbederlik ortadan kalkacak.

    Yanıtla (1) (0)
  • Hidayet kocak / 21 Ağustos 2022 23:48

    Elinizesahlik cok güzel olmus

    Yanıtla (0) (0)
  • Harun / 21 Ağustos 2022 23:46

    Ak Parti'nin kuruluşunda yer alan bir çok siyasetçinin şuan kenarda yada başka partide olması kafama takıldı

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 21 Ağustos 2022 23:39

    İstikrar için cumhurbaskanligi sistemi geldiAncak başarısız olunca değiştiremiyor halk,daha sürem var diyor.Kendisi herkesi istedigi gibi degistirebiliyor,ancak zatalilerini kimse degistiremiyor.Böyle sistem olmaz.Halkın iyi niyeti suistimal edilerek bu sistem getirildi,halk kandırıldı.Dogru dürüst anlatılmadan halk nasilsa dandik muhalefete oy vermiyor,iktidara güveniyordu.İktidarda kalmaktansa güvenilir dürüst bir insan olarak anılmak yeğdir.Doğru olmak,ahlaklı olmak yeğdir.Allah ıslah eylesin

    Yanıtla (4) (0)
  • Vatansever / 21 Ağustos 2022 23:28

    Al parti biteli 10 yıl oldu, keşke ak parti tekrardan ülkeyi yönetse

    Yanıtla (0) (0)
  • Emin özel / 21 Ağustos 2022 23:25

    Oysa günümüzün dünyasında geçerli olan paradigma şudur: Tüm devletler kalkınmacı-ilerlemeci-gelişmeci-büyümeci-zenginleşmeci bir refah ve konfor peşindedir. Düşünürler, devlet adamları, bilim adamları, askerler, aydınlar, yazarlar yıllar süren savaşlar, icatlar, devrimler, soykırımlar sonucu rakipsiz bir ideolojiye kapitalizm. Teknolojik-dijital donanımı ile bu ideoloji karşı konulmaz bir “hayat tarzı”nı tüm insanlığa dayatmış ve “tüketim toplumu”nu kurmuştur. Kapitalizmi

    Yanıtla (1) (0)
  • Emin özel / 21 Ağustos 2022 23:21

    Tabiatı ve insanı sömürerek bir “süper güç” olan düzenin yerine “Adil Düzen”i hakim kılmak hepimizin kalbinde yer etmiştir. Bunun adı “Ahlâk Nizamı”dır. Bize öncelikle bir “kızıl elma” gerekmiyor mu? Bize bir iktidardan (yani günümüzde genel kabul gören liberal demokrasi ve serbest ekonominin iktidarı gibi) ziyade ilhamını İslâm’dan alan bir fikir, dünyaya teklif edeceğimiz bir “sistem” gerekmiyor mu? Dünyaya söyleyecek bir sözümüz olmalı.

    Yanıtla (3) (0)
  • Sahin . / 21 Ağustos 2022 14:48

    Karar gazetesinin son dakika haberi. 1milyon 750 yabancıya vatandaşlık verilmiş . Sebebi belli değilmi.? Demekki ateş bacayı iyice sarmış. Fayda edermi bilmem . Muhalefetin tavrı önemli.

    Yanıtla (9) (4)
  • Emin özell / 21 Ağustos 2022 23:17

    Türkiye’de kayıt altına alınmış geçici koruma statüsündeki Suriyeli sayısı 21 Temmuz 2022 tarihi itibarıyla bir önceki aya göre 33 bin 60 kişi azalarak toplam 3 milyon 651 bin 428 kişi oldu. Böylece Suriyeli sayısı son 2 ayda 112 bin 224 kişi azalmış oldu. 200 bin 950 Suriyeli, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı oldu Diğerleri farklı ülke den gelen kişiler. Türkmen Azerbaycanlı Ukraynalı vs

    Yanıtla (1) (1)
  • Adalet / 21 Ağustos 2022 22:50

    EY Allahim ülkenin bütün kaynaklarını kurdu yok etmek ve hayat hakkı ülkede vermediği gibi sinir dışına da taşmak Allah sonra onu şaşırtır el aleme muhtaç hale getirir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sivaslı bir mütedeyyin / 21 Ağustos 2022 22:35

    Sivas'da da yaşlı adamlar tutarsız ve ilkesiz bir durum karşısında "-sakızını çamura düşürüyor sonra da pişkince alıp tekrar çiğniyor" derler. Ahmet hocam sehiv secdesi ancak vacibi terk, farzı te'hirde olur galiba. Cemaat teyemmümle namaza durdu lakin, tepenin ardından eşek sesi geliyor. Cemil hocam bilir, eşeğin sırtında en az birkaç kişinin abdestine kâfi su destileri var. Ehline sormak lâzım. Saygılar.

    Yanıtla (1) (0)
  • Erzincanlı / 21 Ağustos 2022 22:15

    Erzincanlı yaşlı vatandaş (eğer yaşıyorsa), tüm bu olup bitenlere rağmen iktidardan kopamayan Cemil Bey'e ne söylerdi acaba merak ediyorum.

    Yanıtla (8) (0)
  • Halkadami / 21 Ağustos 2022 22:07

    Akp sabah akşam.sehiv seçmesine kapansa da işlediği günahlardan ve yaptığı haksızlıkların günahından kurtulamaz.

    Yanıtla (10) (3)
  • Karadavut / 21 Ağustos 2022 21:58

    AK iktidarın idaresi (saltanatı !) Saray ile adaleti (tahakkümü !) Silivri ile medyası (yalanı) havuz ile ekonomisi (yağması) nas ile vicdanı (afyon partisi) diyanet ile Sesi (kara propagansası) trol ile yürüyor. Bizim de konumuz "nasıl telafi edebiliriz yapılan yanlışları" Bırak dağınık kalsın hocam.

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar Okuyucusu / 21 Ağustos 2022 21:56

    Bugünkü 6’lı masa toplantısı bizlere çok umutlar verdi ve geleceğimiz bu altılı masanın birlikte seçime girmesidir. Yandaş medya bugünkü verimli toplantıdan dolayı çatlayıp ve patlıyormuş.

    Yanıtla (8) (1)
  • Ahmed 61 / 21 Ağustos 2022 10:56

    Herşey aklıma gelirdi'de birzamanlar apo ile algülüm,vergülüm olan perinçek,akp'ye akıl hocalığı yapacağı aklıma gelmezdi.Siyaset'te Yağcılar yağdancılar olmadan olurmu?

    Yanıtla (23) (1)
  • Muammer / 21 Ağustos 2022 11:35

    Ahmed61, 6'lı masadaki çok ayaklılık ile dalga geçiyordunuz ama..Şu anki iktidar kaç ayaklı acaba? Ak parti-Mhp-Has parti/Numan kurtulmuş-Soylu partisi-Perinçek partisi-Büyük(!) birlik partisi..Say say bitmiyor mübarekler..

    Yanıtla (16) (2)
  • Ahmed 61 / 21 Ağustos 2022 15:51

    Muammer,önenmli olan kimin borusu ötüyor.Altılı masada SES var görüntü yok

    Yanıtla (2) (13)
  • Muammer / 21 Ağustos 2022 21:30

    Ahmed61, bir de bakmışsın boru moru kalmamış, esamesi bile okunmaz hale gelir bu borusu ötenlerin..O günler yakındır umarım..

    Yanıtla (5) (1)
  • Nihat / 21 Ağustos 2022 21:27

    Akp de en ferasetli adam abdullatif sener cikti.

    Yanıtla (8) (1)
  • M. Erdoğan / 21 Ağustos 2022 21:01

    Sayın C. Çiçek ülke bu hale gelirken seyirci rolünü üstlenmiştir. Bu saatten sonra konuşmanın bir anlamı yoktur. Beyler kenarda seyrederken halk ve devlet çok büyük bedeller ödedi, ödemeyede devam ediyor. Mısırla, Suriyeyle, diğer ülkelerle hangi çıkarırımiz için kavga ettik ne kazandık ne kaybettik bunun hesabı verilmeli.

    Yanıtla (11) (1)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 20:44

    Doğmamış çocukların torun torbanın haklarını Allah bile affetmez.

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar okuru / 21 Ağustos 2022 19:28

    Ey büyük Allahım kendimizden vazgeçtik. Çocuklarımızın geleceği yok oldu. Daha ne kadar batacağız?

    Yanıtla (18) (2)
  • Ahmed 61 / 21 Ağustos 2022 20:25

    Günahtan batayruk'mi demek istedin? İstikbalimiz ahirette. Razzak'u alemdir O.Rızıksız kul yaratmaya

    Yanıtla (2) (7)
  • feraset / 21 Ağustos 2022 19:27

    seçimden sonra sakın sehiv secdesi yapmaya kalkmayın ahmet hocam

    Yanıtla (5) (2)
  • İstanbullu bir okur / 21 Ağustos 2022 17:47

    Sayğılar Sn.Taşgetiren;ki C.Çiçek gibi, ülkenin yaklaşık son 40 yılında olan,dolu dolu üretmiş(düşünce)yer yerde dobra dobur konuşmuş bir insanı konuşturuyorsunuz,ki daha konuşturmak lazım,diys düşünüyorum.Bu 40 yılın içinde C.Çiçek şu yolsuzlukla anılır diyen,ne duydum,nede okudum.Her yiğidinde bir yoğurt yiyişi vardır,tabi ki.M.Yılmaz karşısı dışında sert mücadelesinide bilmiyorum.Ama beklerim ki,daha bir mücadeleli olsun.Çünkü bu birikim,tecrübe ve yetenek,başka olmalı.Syğlr.

    Yanıtla (1) (4)
  • bağımsız / 21 Ağustos 2022 19:02

    Sn. C. Çiçek değerli bir siyasetçidir.

    Yanıtla (2) (13)
  • Nihat / 21 Ağustos 2022 18:47

    Cemil bey merak etmesin,2023 te akp nin sehiv secdesi olmayan namazi kilinacak..!

    Yanıtla (12) (2)
  • Nihat / 21 Ağustos 2022 18:32

    Gazeteci kasikciyi buyukelcilikte kusbasi yaptiran vahhabi suudi prensi yaninda kim mum gibi duruyordu acaba?

    Yanıtla (12) (2)
  • Alemin Sersemi / 21 Ağustos 2022 18:00

    Belli ki Cemil Bey, biraz günah çıkarmak, biraz ben söylemiş/ikaz etmiştim demek, biraz da olanlarda benim hiç kusurum yok demeye getiriyor. Ama bugünlere gelinmesinde Cemil Bey'in, Bülent Bey'in, hepsinin katkısı var. Ya hu, tüm bunları gören ve söyleyen deneyimli bir siyasetçinin YİK üyesi olarak hala fotoğrafta yer alması kabul edilebilir mi?

    Yanıtla (10) (1)
  • Murad / 21 Ağustos 2022 12:54

    Değerli hocam, Bunların zulmü kafdağını aştı..30/07/2022 günü KHK Kanununun sona ermesine 1 gün kala kamudan 12 BİN personel ihraç edildi. Yarıya yakını POLİS.. adli soruşturması yok, takipsizlik almış, beraat etmiş binlerce insanı işinden ettiler. Sadece Kurum (BAKAN) Kanatiyle. İdari savunması bile alınmadan ihraç olanlar var. Farkındasınızdır haksızlıkların ama napsak,netsek,

    Yanıtla (25) (3)
  • Karadavut / 21 Ağustos 2022 16:56

    Hazırlık var. Mıntıka temizliği yapıyor. Yol güvenligi alıyor.

    Yanıtla (7) (1)
  • İstanbullu bir okur / 21 Ağustos 2022 17:52

    Murat bey elbette bir şeyler biliniyordu,ama eğer bu yazdıklarınız doğruysa,bu düpedüz zülümdür,zülme sebep olanlarında tamamı zalimdir.Bunu yapanın,sebep olanın adı şanı,mevkiînin de ne neresi olduğu hiçmi hiç önemli değil,zulme rıza da zulümdür.Syğlr.

    Yanıtla (4) (1)
  • Ufuk / 21 Ağustos 2022 16:42

    Lider dediğin devletiyle ve milletiyle alakalı içeride ve dışarıda az yanılan ve öngörebilen olmalıdır...
    Bizim başımızda deneme yanılma yöntemiyle başımıza getirmedik belâ bırakmayan biri var.
    Bu yüzden gerçek lider olan pislettiği testiden su içmek zorunda kalmaz.

    Yanıtla (11) (1)
  • Okur / 21 Ağustos 2022 16:41

    Siyasetin insanı ne kadar kirletebileceğinin laboratuvarı gibi sevgili ülkem. Mafya lideri bile siyasetçilerden daha az kirli gibi görünüyor; çünkü hatalarının binde birini de olsa itiraf etme dürüstlüğünü gösteriyor. Siyasetçiler ise yanlışlarını marifet gibi pazarlamaya çalışıyorlar ve hiç utanmıyorlar. ‘Siyasette adama kirlettiği kaptan su içirirler’ deyişi aynen gerçekleşiyor ve içenlerin yüzü ekşimiyor bile. Hatta halkı salak yerine koyup ‘siyasetin gereğini’ yaptıklarını söylüyorlar.

    Yanıtla (11) (1)
  • Alperen / 21 Ağustos 2022 01:51

    Cemil Bey sağolsun, zaman zaman, mahcup ifadelerle de olsa hakikati dillendiriyor. İktidar sahipleri fazla etkilenmese de yine de kendisine minnettarız… Siyasetin ustası olduğu için de, muktedirlerle ipleri hiç kopartmıyor. Ne var ki, tecrübeli, aklıselim sahibi bir insan olarak, kendisine sormadan da edemiyoruz: Sayın Çiçek, bu ülkede, siyaset dünyamızda bu kadar vukûat olup biter iken, olumsuzluğu azaltmak, hayırlı bir iş yapmak adına hangi riske girdiniz ve ne yaptınız? Bu tavrınızı yeterli

    Yanıtla (50) (5)
  • Alperen / 21 Ağustos 2022 11:44

    Ey, eski yeni bakanlar, Meclis başkanları, milletvekilleri, il başkanları, belediye başkanları, anlı şanlı başdanışmanlar, üst düzey bürokratlar…,
    Vicdânen rahat mısınız?
    Bu kadar vukuât olup biterken, cılız sesler çıkarmak, kendi kendinize konuşmak yerine niçin üçünüz, beşiniz bir araya gelip sesinizi yükseltmezsiniz?
    Bütün vebâli tek kişiye yüklerken sorumluluktan kurtulacağınızı mı zannediyorsunuz?

    Yanıtla (40) (1)
  • k.okur (ih) / 21 Ağustos 2022 13:06

    hepsi çoluğuna çocuğuna iş bulup sokma derdinde. aldığı ihalelere bir kaç ihale katma derdinde. seni beni mi dinlerler.

    Yanıtla (24) (2)
  • Temel / 21 Ağustos 2022 14:56

    İşte lafı oturtmuş ya , yıllarca emek verdiği partiyi neden bir kişinin hataları için terk etsinde meydanı tamamen yanlışlara , hak etmeyenlere bıraksın. Hem ayrılsa kimin umurunda olur ki.....

    Yanıtla (6) (0)
  • Hüseyin Şenel / 21 Ağustos 2022 16:14

    Alperen Bey,yorumunuzdan anlıyorum ki,7dönem siyasetin nerdeyse her kademesin de bulunan,Anayasa’ya konulsa bile sorumluluğun getirdiği hesabı zamanı geldiğinde sorulmayacak bir kişi dahi olmadığını bilen,Sn.Cemil Bey’in “sonuca”gitmek için doğru bildiği yol ile sizinki uyuşmuyor ama istenilen sonuç ayni.. Bu tür doğrudur diyeceğimiz açıklamaları şekil a..z’de ki gibi çeşitli “heyecanların” etkisi ile dışlamak,tehdit etmek yerine,teşvik etmek,Ülke’miz için daha akılcı,hayırlı olmayacak mıdır?

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet HATİPOĞLU / 21 Ağustos 2022 16:09

    Eyvallah... ama 6 lı beyni gizli oluşum ne alemde ? hükümet en ideal yönetimi sergileyemiyor ama elimizdeki malzeme bu....çaptan düşenlerin hidayete ermelerinden bıktık yetkilyken doğru yolu keşfetseler de memleket kurtulsa........

    Yanıtla (0) (5)
  • Gercek / 21 Ağustos 2022 16:04

    Madden bu kadarini da bilmem insan hala neden gorevinin basinda Geciniz efendim dilsiz seytanlari

    Yanıtla (3) (1)
  • Mehmet / 21 Ağustos 2022 14:49

    Tarihe altın harflerle yazılacak bir yazı ve analiz.Teşekkürler sn.Taşgetiren. Dış politika öyle bir şeydirki.Pislettiğin tesdiden adama su içirirler.Örnekler de acı bir ders niteliğinde.Bedelinide maddi manevi Türk Milleti ödüyor.Albayrak bakan gidereyak herşeyi özetlemişti.At izi it izine karıştı.Allah sonumuzu hayreyleye.Arınç bey.Kral çıplak sözünü hala geri almadı.

    Yanıtla (7) (2)
  • Karar okuru..!.. / 21 Ağustos 2022 15:59

    Haci,, sehiv secdesine sarmışsa DIKKATLI OLUN deriz..sonra Tarihe kaldırın..veya kağıda bal kalemiyle yazip ,,suyunu isteyen içebilir ...

    Yanıtla (0) (1)
  • KARAR OKURU / 21 Ağustos 2022 15:52

    Müslümanlar neden bu kadar hassaslar anlayamıyorum. Onlarla ilgili sosyolojik bir değerlendirme yapıldığında çok çabuk alınıyorlar ve hiçbir yorumu yayınlamıyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Demokrat hukukçu / 21 Ağustos 2022 15:32

    Bazan hayatı sıfırlamak gerek....eskiyen siyasetçileri de silmek gerek. Yeni ve taze bir başlangıç gerek Türkiye’ye. Toplumsal barışı sağlayacak, aklın ve bilimin yolunu izleyecek, mutedil, rasyonel, bağımsız,dürüst ve demokrat kafalı insanlara ihtiyaç var siyasette.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 21 Ağustos 2022 15:28

    Eğer gerçekten 1 milyon 750 bin Suriyeliye vatandaşlık verildiyse ve 13 milyonu aşkın bir göçmen bu ülkede barınıyorsa: Beka beka diyenler!!! ASIL BEKA SORUNU BUDUR. Acaba alınacak oy mu önemli? Ülkenin bekası mı önemli? Kendi vatandaşından ümidi kesip, Suriyeli vatandaşın oyundan medet umup çoğunluk elde ederek iktidar beklemek tükenmişliğin ifadesidir. Ne demişler: ''Taşıma suyla değirmen dönmez.''

    Yanıtla (2) (1)
  • tavşan / 21 Ağustos 2022 11:27

    Atatürk batının ahlak ve bilgisini alarak yani bir türkiye yaratmak istedi.. Belki bilgisini aldık ama ne yazık ki batının ahlakı biraz bol geldi bize. Orta doğunun cinselliğe dayalı ahlakı her yerimize bulaşmış. Erdoğan batı ülkesinde dediklerini yaptıklarını yapsaydı tefe koyarlardı.

    Yanıtla (9) (2)
  • Merak / 21 Ağustos 2022 15:21

    Ahlak, kurum olsa idi, müzik olsa idi alınabilirdi. Davranış biçimleri nasıl Batıdan veya doğudan alınabilsin? Evvelden yalan mı söylen miyordu? Dolandırıcılık mı yoktu?( Sadrazamlar, erkan) Rüşvet mi yoktu?( Sadrazamlar) Adam kayırma mı yoktu? ( Beşik paşaları)Osmanlı'nın son zamanlarına bakın, çürümeyi görmemek için kör olmak lazım!

    Yanıtla (3) (0)
  • Karaçavuş / 21 Ağustos 2022 14:52

    Abdest bozuldu hocam. Herkes şahit bu duruma. Siz hala sehiv secdesi ile toparlayabilir miyiz derdindesiniz ama bu düşüncenizle yapılan tüm yanlışlara ortaksınız bence. Tamamen sırtınzı dönmek hatta cephe almanız gerekiyorken acaba yoldan çikan iktidari nasıl doğru yola çekeriz dersindesiniz. Korkularınızı anlıyoruz, fatura İslamcılara ve muhafazakarlara çıkacak. Ama Hesap Günü korkusu daha ağır basmalı bence.

    Yanıtla (19) (2)
  • KARAR OKURU / 21 Ağustos 2022 14:21

    İslami sosyoloji şudur: Müslüman hata yapmaz, hata yapsada sorumluluğu yoktur çünkü şeytana uyumuştur. Şeytan kavramı müslümanların yaptıklarından pişmanlık duyup doğruyu bulmalarını engeller. Dolayısıyla Cemil Bey’in söyledikleri doğru şeyler olmasına rağmen İslam dünyası için geçerli değil. Bu tür şeyler daha çok batının ahlak dünyası için geçerli olan şeylerdir. Müslümanlar şeytan kavramını yok edip ondan kurtulmadıkları sürece hiçbir şekilde medeni dünya ile irtibatlı hale gelemezler.

    Yanıtla (9) (2)
  • Karar okuru..!.. / 21 Ağustos 2022 14:19

    "Siyasetin sehiv secdesi yoktur’. Bu yeni bisey degil,,Kafasi calisanlar için..fakat kalem erbabi içinde gecerli değilmi....?..

    Yanıtla (3) (1)
  • KARAR OKURU / 21 Ağustos 2022 13:59

    Cemil Bey’in ifadeleri doğru, İslam dünyası ile alakası yok. Ahlaki kurallar batı içindir. Müslümanlar hatalarını siyasi hayatları ile ödemezler. Selefileri destekleyen Saudi, Türkiye, Irak vd. İslam ülkeleri dahil. Selefiler yenildi ama destekçilerin tamamı iktidarlarına devam ediyorlar. Bu durum sosyolojik olarak Müslümanlardaki şeytan kavramı ile alakalıdır. Müslümanlar hataları için pişmanlık göstereceklerine herşeyi şeytana Uyumakla açıklarlar.

    Yanıtla (8) (1)
  • Emekli Okur / 21 Ağustos 2022 13:28

    ‘Kurtlukta düşeni yemek kanundur,’ diye ormanda, kurtlar arasında geçerli olduğu varsayılan bir davranışı siyasete de uygulayarak bunu kabul edecekseniz, bir müslüman olarak bunu inancınızla nasıl bağdaştıracaksınız? Siyaseti rahmani siyaset, ameli Salih olarak yapmayıp, insanı aldatmayı, yalan söylemeyi, hile ile kandırmayı oyunun kuralı bu diyerek kabul edip uygulamayı nasıl inancınızla bağdaştıracak sınız? Müslüman, başkalarının koyduğu ve inancına uygun olmayan kurallarla siyaset yapmak zoru

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 21 Ağustos 2022 00:56

    Siyasetçilere nasıl güveneceğiz? Bugün ak dediklerine yarın kara diyorlar! Ya da tersi. Üstad hz.leri siyasetten ve şeytandan Allah'a sığınmış. Hikmeti ne ola ki, ikisini de aynı kefeye koymuş? İki günlük dünya saltanatı için; yalan, talan, iftira, ihtiras, haset, küfür, zulüm,.. yapmaya değer mi acaba?

    Yanıtla (41) (5)
  • Emekli Okur / 21 Ağustos 2022 13:14

    Hem siyasetten Allah’a sığınacaksınız hem de güveneceğiniz siyasetçi arayacaksınız? Ne yaman çelişki!

    Yanıtla (6) (1)
  • Okurfokur / 21 Ağustos 2022 13:13

    Cemil çiçek, bülent arınç ve benzerlerine sormak lazım: neden hala oradasınız? istifa etmeniz daha ne olması gerekiyor? Neden kokuşmuşluğa payanda olmaya devam ediyorsunuz??

    Yanıtla (21) (3)
  • Sahin . / 21 Ağustos 2022 12:56

    Bir zamanlar hastaneye Müşteri bekliyoruz diyordu onlar hangi hastanelerdi. Adamına göre hastane var.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar okuru / 21 Ağustos 2022 12:54

    Yaraticinin gönderdigi en önemli ilkelerden birini iceren Maun Suresi, rüsvetle, yolsuzlukla kamu hakkini yiyip de bunu namazla örtenleri anlattigi halde, üstü kapatilip, gercek anlamindan koparilmistir.
    Gördün mü o, dini yalan sayanı?
    İşte odur yetimi itip kakan; Yoksulu doyurmayı özendirmez o. Vay haline o namaz kılanların/dua edenlerin ki,
    Namazlarından/dualarından gaflet içindedir onlar! Riyaya sapandır onlar/gösteriş yaparlar. Ve onlar, kamu hakkına/yardıma/zekâta/iyiliğe engel olurlar.

    Yanıtla (11) (2)
  • Reco / 21 Ağustos 2022 12:10

    Liyakatsizligin geldigi noktayi, konya da yapilan organizasyon hepimize gosterdi. Atletizm pistinde malzemeden caldiklari icin coken pistler mi dersin. Yanlis hesaplamalar mi dersin. Dusunun ki derecelerin yuzde 80 i iptal edildi uluslararasi olimpiyat komisyonu tarafindan. Ama bakana sorsan dunyaya organizasyon dersi verdik diyor. Biri cikar, uluslararasi olimpiyat kurumu da kim oluyor, haclilarin oyunu bu der. Her isimiz faso , devlet bir musabaka bile yonetemez hale gelmis. O haldeyiz.

    Yanıtla (17) (0)
  • Jj / 21 Ağustos 2022 12:53

    Akp'li kafası şöyle çalışır; "Haçlıların kurdugu olimpiyat komitesi bizi kıskandığı için iptal etti tüm o dereceleri. Dik durup kendi uluslararası olimpiyat komitemizi kuracağız 2023'te, lozann 100. Yılında" !!! Bu kafaya hiç bir şey anlatamazsın. Döner sana "olimpiyat komitesinin adamı, yerli ve milli olmayan hain" der cikar. Cehalet her yerde hüküm sürmeye başladı.

    Yanıtla (11) (1)
  • Sedat / 21 Ağustos 2022 12:45

    Benim bildigim, yanlisi destekliyorsan,o yanlistan bir payin vardir.Arsizi destekliyorsan kalbinde arsizlik vardir.

    Yanıtla (12) (1)
  • karar okunur / 21 Ağustos 2022 12:44

    Cemil Bey kibarca “Siyasette adama kirlettiği testiden su içirirler” demiş, birileri şimdiden „olsun efendim biz de içeriz“ havasına girmiş. Sanki duvara söylüyorsunuz gibi, buna benzer onlarca yazınız var sayın yazar. Din, iman, haysiyet kimin umurunda. Keşmekeş içinde bir oyana bir buyana savruluyorlar. Sinirimizin zıplayacak gücü de kalmadı.

    Yanıtla (12) (1)
  • Recep Ertuğay / 21 Ağustos 2022 05:28

    “Namazda namazlarından gafil olanlara yazıklar olsun” yanlış “Namazlarından gafil olanla...” doğru. “Namazda...” kısmını eklerseniz ikazı musalli olanlara hasretmiş olursunuz. Namazda gaflet ile namazdan gaflet farklı şeyler...

    Yanıtla (4) (4)
  • Bir Okur / 21 Ağustos 2022 12:43

    Doğru.Sure'de Allah sadece musalli olanlara ( namaz kilanlara) değil herkese , özellikle de komşuluk haklarını gözetmeyen, yetimi itip kakan ama namaz kilanlarin arasında "kılıyor gibi yapanlara" sesleniyor. Dini yalan sanıyorsunuz deyip azarliyor. Zaten, bu süredeki 'vurgu' da namaz ve namaz kılan değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sedat F. / 21 Ağustos 2022 12:36

    Süleyman Soylu bir zamanlar RTE'icin neler söylemisti ben cok iyi hatirliyorum bu sözleri.AKP'li yandaslar da hatirlayabilecekler mi? Türkiye'de siyaset bu derece asla" kirlenmemisti"

    Yanıtla (16) (2)
  • Sefer / 21 Ağustos 2022 06:56

    Konuyla alakası yok ama hastanelere randevu alamıyoruz randevu.Özel hastanelere para vermekten anam ağladı.Allah bildiği gibi yapsın.

    Yanıtla (52) (2)
  • Osman / 21 Ağustos 2022 10:49

    Suriyeli olsaydınız alırdınız. Çünkü siz rendavu alamadığınız hastanenin giderlerini ve doktorun maaşını vergilerinizle ödüyorsunuz. Sizin hakkınız başkalarına verilmiş.

    Yanıtla (31) (1)
  • Ahmed 61 / 21 Ağustos 2022 11:12

    Sefer, ben aldım.On yedigüngün sonra sıram geldi.

    Yanıtla (6) (5)
  • Ali Demir / 21 Ağustos 2022 12:00

    Akpnin hastaneleri getirdiği durum bu. Neredeyse 6 aydır hicbir yakınıma devler hastanesunden randevu alamadık. Dün eşim basit bir kulak muayenesi ve kulak yıkama için 300 Tl den fazla ödedi.

    Yanıtla (13) (0)
  • ÖTÜKENLIKURT / 21 Ağustos 2022 12:15

    Sevgili kardeşim şehir hastaneleri neden yâpildi sanıyorsun? Ankara'da bir sürü hastane vardı biri olmazsa diğerinde muayene oluyorduk. Kapatti hepsini. Şimdi cehennemin öbür yanına şehir hastanesi kurdular ki, yandaşlar özel hastanelerle köşeyi dönsün...

    Yanıtla (22) (1)
  • Şakir Cengiz / 21 Ağustos 2022 12:32

    Üzülme be sefer ettigimizi cekiyoruz

    Yanıtla (9) (0)
  • Takipci / 21 Ağustos 2022 12:33

    Sefer bey, konuyla cok yakindan ilgisi var, gercekleri gizlemek icin uyutma nutuklari atiliyor, uyutma yazilari yaziliyor. Mevcut felaket tablosunun o kadar cok paydasi var ki, anlasilmasin diye karartma yapiliyor, vesselam...

    Yanıtla (6) (0)
  • KARAR OKURU / 21 Ağustos 2022 12:26

    Ahmet bey siz bu YİK’de karar alındığını ve uygulandığını düşünüyormusunuz? Bunu Cemil beye sorun bence? Bu kurul vs insanları kontrol altında tutma yöntemleri bence… kararlar başka yerlerde alınıyor

    Yanıtla (8) (0)
  • Murat / 21 Ağustos 2022 08:00

    Peki ; İman tazelenebilir mi hocam? Dünya malı için ahiretini satmanın sehiv secdesi var mıdır? Düne kadar övülen-tasdik edilen, Savunulan biri aniden zikzak çizerek onu aleyhine düşmanca tavırlar içine girmek sehiv secdesi gerektirir mi? Hem de kendisinde hiçbir değişiklik olmamasına rağmen. Peki hainlerden yana olmak neyi gerektirir acaba?

    Yanıtla (14) (3)
  • DEDEM-K. / 21 Ağustos 2022 09:30

    Murat Kardeş aslında cevapları sen de biliyorsun. izin verirsen cevaplarına iştirak edeyim : Tecdid-i İman yapılarak yeniden mü'min olunabilir ama dinden çıkma adet haline getirilmemelidir.Dünyası için ahiretini satmak Allah muhafaza Allah akıl fikir,basiret versin. Doğru gördüğün birisi zikzak yapmaya başladiğında düzeltemiyorsan ona desteğini bitirmek farz-ayındır,arkasından tevbe edip bu yaptıklarından beni sorumlu tutma ya rabbi diye dua edelim.Ben öyle yaptım.

    Yanıtla (9) (0)
  • Bir Okur / 21 Ağustos 2022 12:22

    Evet var, önce çıkıyorlar ( her türlu melaneti yaparak) sonra Cuma gecesi ( perşembeyi cumaya baglayan) Yatsı namazından sonra hem iman hem de nikah tazeliyorlar.Ama hanım evde haberi bile yok zavallının, nikahlı mi değil mi bilmiyor.( vekaleten deyip geçiyorlar). Işte böyle sürüp gidiyor.( samimi olmak gerekirse yapılan doğru mu ? Yanlış mı?Bilmiyorum)

    Yanıtla (3) (0)
  • tavşan / 21 Ağustos 2022 12:20

    “Siyasette adama kirlettiği testiden su içirirler.. Erdoğan da dün aşağıladığı tüm devletlerle barışmak için söylediklerini unutmak zorunda kalıyor.

    Yanıtla (8) (1)
  • haydi haydi okur! / 21 Ağustos 2022 12:18

    din'i siyaset ve devlet yönetiminden tamamen ayıklamayı başarmış ülkeler hem demokrasi, hem de ekonomik olarak en ileri düzeydeler. (iskandinavya) din soslu her siyasi söylem zehirli...

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar okuru / 21 Ağustos 2022 12:09

    Düştük dipsiz bir kuyuya battıkça batıyoruz. Yarın daha da derinlere batacağımızı bu günden biliyoruz. Üstelik şükretmemizi istiyorlar. Din ile teselli bulmamızı bekliyorlar. Tek düşünceleri koltuğu yenilemek. Ama Allah o koltuğu tekrar onlara nasip etmeyecek.

    Yanıtla (12) (1)
  • KARAR OKURU / 21 Ağustos 2022 12:01

    Bu namaz olmadı hocam yeniden, baştan kılmak lazım

    Yanıtla (11) (0)
  • Turgay / 21 Ağustos 2022 11:53

    Soylu bunları söylerken yalan olduğunu bilmiyor mu yani. O aslında ne söylense inanan cahillere söylüyor bunu. Başka bir ülkede bu durum psikiyatrinin konusudur ama burası Türkiye.

    Yanıtla (15) (0)
  • Hakkı Söyler / 21 Ağustos 2022 06:01

    Eleştirmek, sorgulamak mutlaka gerekir ve çok faydalıdır. Bu bakımdan muhalefette ne kadar güçlü olursa hatalar o kadar azalır. Anne babaların çocuklarını hep eleştirmesi çocuklar için eğitici ve yapıcı olmaz. Birlik ve beraberlik önemlidir. Seçimlerde milletin hakemliği her şeyi ölçecektir. 15 Temmuz da milletimizin darbeye karşı dik duruşu güzel bir örnek iken Sisi gibi zalim darbecileri ve dünyaya karşı diyalogları koparmadan dik durmak gerekmez mi! Doğruya doğru...

    Yanıtla (5) (5)
  • Muammer / 21 Ağustos 2022 08:10

    "..muhalefet ne kadar güçlü olursa hatalar o kadar azalır.." tespiti önemli..Bir de Zalim kim? Herkese göre zalim başkalaşalabilir..Bana göre sana göre yani..BENDEN ise koy sepete! durumu.. Galiz tarafgirlik ve muhabbet sahibini kör eder..

    Yanıtla (14) (1)
  • Penceresiz / 21 Ağustos 2022 09:38

    FETÖ hakkında yazılmış binlerce, yazı, araştırma, kitap hatta 1999 da açılmış davayı görmezden gelip, orduya, polise yerleşmelerine sessiz kalıp sonra darbe girişiminde dik durmak … evet tamam ama artık bir şeyleri de zamanında anlasak ve acı çekmesek. Zalim Esed i alaşağı etmekten bugün Esed le bir derdimiz yok noktasına gelmenin bedelini kim ödedi?

    Yanıtla (10) (1)
  • Muammer / 21 Ağustos 2022 11:46

    ZAMANINDA ANLAMAK diye bir şey olmaz..İŞİMİZE gelirse her şey NORMAL olur..Ne zaman ki, İŞİMİZE gelmez, o zaman HAİN olarak damgalarız..Bu tamamen İŞİMİZE GELİP GELMEMESİ ile ilgilidir.

    Yanıtla (15) (0)
  • tavşan / 21 Ağustos 2022 11:45

    Kabul edelim ki ahlaki sorunları olan bir toplumuz. Yolsuzluk iddialarının üzerine gitmiyor umursamıyoruz. Sorular çalınıyor umursamıyoruz. Sİyasetçi bugün A dediğine yarın B diyor her ikisinde de alkışlıyoruz.

    Yanıtla (11) (0)
  • Okurfokur / 21 Ağustos 2022 11:19

    Vay beeee ne önemliymiş siyaset....din hata kaldırıyor ama siyaset hata kaldırmıyor. O halde dini bırakalım da siyaseti din olarak alalım. Ne dersiniz? ironi bir yana, bu kafayla müslüman mahallesinden daha çooook tayyipler çıkar.....

    Yanıtla (9) (0)
  • Hüseyin / 21 Ağustos 2022 11:43

    Evet bunların dini siyasetten daha önemli ama BİZİM DİNİMİZ HERŞEYDEN ÖNEMLİDİR aradaki fark bu millet bunları onun için iktidar yapmıyor....

    Yanıtla (1) (0)
  • Necati Engeç / 21 Ağustos 2022 11:37

    Majestelerinin gazetecileri var, her gün köşelerinden akıl veriyorlar.. Maşallah hiç yorulmuyorlarda. Ver Allah ver. Verip akıl veriyorlar kendi ağzına kadar dolu küplerinden. Bunlar eski Türkiye sevdalılarının son artıkları

    Yanıtla (1) (1)
  • Yılmaz Yıldız / 21 Ağustos 2022 11:34

    önce aile çökertilir iktidar eliyle.. sonra toplum sonrası malum ülke çökertilir ..

    Yanıtla (1) (0)
  • Salih İmran / 21 Ağustos 2022 11:25

    AKP kurucu kadroların çoğunu dışladı veya tamamen etkisiz hale getirdi. Erdoğan'ın çevresi yağcılar, yalakalar ve şaklabanlar tarafından sarıldı. Doğruları söyleyenler, yanlışlar için uyaranlar hain ilan ediliyor. Sırf bunlar yüzünden bile iktidarın kaybetmesi mukadder.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kazim Ceylaner / 21 Ağustos 2022 11:24

    Siyasiler işine geldiği gibi nerede Çıkarı varsa oraya dönüyor. Yalnız ben Camii Cemaatlerinde gördüğüm kadarıyla insanlar iki'ye bölünmüş durumda. Bu işin sonu iyi değil. çünkü 19980 öncesini bilen biri olarak gözlemliyorum acizane.

    Yanıtla (3) (0)
  • nuri / 21 Ağustos 2022 11:22

    dünyanın karşısında mum gibi durduğu ama bir tek türk lirasının onu dinlemediği sürekli düştüğü bir dünya ne acı türk milleti için ha gerçi türk milleti değil artık ortadoğu ülkesi olmaya çok yakın

    Yanıtla (3) (0)
  • Takipci / 21 Ağustos 2022 11:22

    Onceki YOK baskanlarindan Y.Z.Ozcan diyor ki: 2009'dan beri imtihan sorulari caliniyor. Eger hocamizin bu sozleri dogruysa, sn C.Cicek'in aforizmalarinin herhangi bir anlami/degeri varmidir? Hatta bu ve benzeri kose yazilarinin bir anlami olabilir mi?

    Yanıtla (4) (0)
  • Bir Okur / 21 Ağustos 2022 11:21

    Siz dini terminoloji ile 'muhalefet" ediyorsunuz. Onlar da dini terminoloji ile devlet yonetiyorlar .Farkiniz ne ? Maun suresi'nin de namazla alakasi yoktur. Komsuluk haklarini gozetmeyen, yetimi itip kakan, onlara yardimi ozendirmeyen kisiyi, dini yalan sayan kisi olarak nitelemekte, onlarin namazin anlamini bilmediklerini kildiginin riya oldugunu bildirip azarlamaktadir. Sure Ingilizcede Chapter of Neighbourly Needs (komsu hakki ) olarar gecer. Surenin "ana fikri / vurgusu " budur. (Maun )

    Yanıtla (8) (1)
  • ÖTÜKENLIKURT / 21 Ağustos 2022 11:18

    Sayın yazar bilime dalın bilime... Baştaki hafız islama dalıp ülkeyi batırdı yarim yamalak bilgisiyle. Siz de bırak kardeşim dini sömürmeyi de ekonomi bilimi ne diyorsa onu yap diyeceğine Cemil beye özenip secdeyle rükû ile ülke yönetimi sağlamaya çalışıyorsunuz.. Süleyman efendinin koltukta kalması hafızı yağlamasına, Cemil beyin varlığı da herşeyi dine bağlamasına bağlı... Ülkenin kurtuluşu ise hem ekonomide hem de dış politikada bilimin rehber edinilmesine bağlı. Gerisi laf ı güzaf..

    Yanıtla (18) (3)
  • Gümüş / 21 Ağustos 2022 11:07

    Muhterem Cemil Çiçek ten açık ve net olarak yanlışları her konuda özellikle ADALET konusunda önce yüzüne karşı sonra da tv.lerde millete açık yüreklilikle anlatmalı. Ondan bunu bekliyor milletimiz. Dikkate alınıp alınmama sorumluların bileceği iş

    Yanıtla (5) (1)
  • Gözlemci / 21 Ağustos 2022 02:31

    Erdoğan ın arkasında öyle bir cemaat var ki namazı doğru da kılsa yanlış da kılsa, kıraati doğru da olsa yanlış da olsa ses etmiyor. O ne yapsa cemaati ona uymakla kalmıyor bir de övgülerle göklere çıkarıyorlar alkışlıyorlar. Erdoğan olmak çok kolay!

    Yanıtla (39) (6)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 02:56

    Erdogan'in arkasinda cemaat falan yok. 'Dunya iki kulplu kazan, tut bir ucundan sen de kazan' diye dusunen saadet zincirine bir sekilde eklemlenmis cikarci yagmaci bir guruh var.

    Yanıtla (49) (3)
  • Halk hacı / 21 Ağustos 2022 06:04

    Yorumlarda karşılaşıyorum halkın tercihini aşığılar yorumlar yapılıyor tercih bu kadar basit değil tercihini bu kadar aşığılayan muhalefeti halk yukarıya çıkarmaz

    Yanıtla (5) (37)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 11:05

    Evet. Katiliyorum. Destekcilerini suc kardesligi ile kendine bagladi. Sayilari kalabalik oldugu icin gunahlarinin buyuklugunun farkina varamiyorlar. Kendilerine olan biten normalmis ya da onemsizmis gibi geliyor. Hem insan hakki yeyip hem de huzur bulabileceklerini saniyorlar. Oysa yalan ve yanlis doner dolasir gelir, mutlaka insanin yakasina yapisir. Er veya gec hak yerinii bulur. Hak yiyenin burnundan gelir.

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar Okuru / 21 Ağustos 2022 10:56

    Eğer Zafer Yörük'ün iddiası doğru ise devlet içinde bir şeyler birileri tarafından kurgulanıyor derinlerde bir yerlerde bize de işin içyüzünü bilmeden (sonuca da etki etmeyen) boşu boşuna kafa yormak, dil dökmek düşüyor. Bu durumda kadercilik haklı galiba: Vatandaşların düşünceleri, inançları, tutumları, olaylara bakışları hatta dini anlayışları derin devletin/devletlerin iradesine göre şekillenen kuru bir yaprak olmuyor mu?

    Yanıtla (1) (0)
  • Karadavut / 21 Ağustos 2022 10:51

    Nass diyerek ülkeyi uçurumdan itenler, Kur'an'ın istişare emrini hiç görmüyor. %51'i dinleyip %49'u görmezden gelmek Müslümanca bir tavır olmasa gerek. Kaldı ki birilerini dinlediği de meçhul. Tek dinledikleri şey, kaybetme korkusu. Bu onları harekete geçiriyor. 180 derece anında U dönüşü. Ba'de harabül Basra neye yarar.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 21 Ağustos 2022 10:47

    Buyur bu iddiayı değerlendir Sayın Taşgetiren: Zafer Yörük yazmış; "Darbeden iki yıl önce başlayan Ergenekon/Balyoz tahliyeleri, Deniz Baykal’ın 2015 seçimleri ardından Erdoğan’la yaptığı görüşme ve MHP ile ‘derin’ koalisyon gibi gelişmeler retrospektif (Meydana gelmiş olayların gerisine, geçmişine bakmak) okunduğunda, Erdoğan’ın yüzünü derin devlete dönerek yaklaşan cephe savaşına birlikte hazırlanmış olduğu sonucu çıkacaktır. "

    Yanıtla (0) (0)
  • music n / 21 Ağustos 2022 10:36

    Yik te konusulmali bunlar burada degil

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar Okuru / 21 Ağustos 2022 10:28

    Halk, “dünyayı önünde mum gibi durdurma” yı sevdiğinden seçim meydanlarında daha çok duyacağız. “Putin mum gibi durmuyor, Biden da öyle… Hatta Esed bile… Sisi bile… ” hatırlatmasını yapmaya gerek yok zaten işin başında biri olarak bunları biliyor...

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 03:05

    Demokrasi istiyorum. Bagimsiz merkez bankasi istiyorum. Siyaset ustu cagdas egitim politikasi, tarim politikasi, iklim degisikligine ulkeyi hazirlayacak cevre politikasi istiyorum. Inananlarin kendi dini kurumlarini kendi vergileri ile finanse edecegi, dini duzenlemeyen bir devlet istiyorum.Soluyacagimiz, havayi, icecegimiz suyu, paylasacagimiz ekmegi rant kapisi yapanlari istemiyorum. Cok mu zor bunlari yapmak? Suc mu, insan gibi yasamayi arzulamak?

    Yanıtla (23) (2)
  • Tulumbacı / 21 Ağustos 2022 10:19

    Size nefes almak gibi gelen bu talepler iktidar için beka meselesi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Çok yazık / 21 Ağustos 2022 10:13

    Hem yedirdiler hem de içirdiler

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 21 Ağustos 2022 09:54

    Eyy Türkiyem 20 yılda sana nasılsa kıydılar.cami açılışı yapanlar camilerin içini boşalttılar.insanlari biz bunları bunları haram bilirdik, öğle öğrendik. Ama akp haram bildiklerimizi yapıyor. Bu nasil iş diyo. Diyanette başını başka yere çevirmiş.

    Yanıtla (4) (1)
  • Recai / 21 Ağustos 2022 09:53

    Hirsiz var hirsiz. Secdeyle olacak is degil. Bildigin caliyor, buna goz yumanin da secdeyle kurtaracagini sanmiyorum. Kul hakkini afiyetpe yiyor bunlar.. Bunlari kurtaracak bir din ve ahlak sistemi yok dunyada...

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 21 Ağustos 2022 09:28

    Siyasetin şehir secdesi yoktur. !!!! Yani en büyük ibadet namaz, yüce yaradan işe kulunun buluşma anı. Orada yapılan bir hatanın şehir secdesi kabul oluyor da, sizin kutsalınızın en büyüğü Hayatınıı rızkınızı yalan yanlış yorum yaptığınız, faniliğinizi orada yokluğa erdirdiğiniz törenimizin şehircilik secdesi Olmuyor. Allah bir akıllının belasını vermeden önce “ aklını elinden alır” derler” atalarımız. Her mukaddesi emperyalizmin dümen suyuna akıtmak heba etmek nasıl bir duygu acaba?

    Yanıtla (0) (0)
  • Unstoppable / 21 Ağustos 2022 09:14

    Siyasetçiye, yaptığı yanlışın hesabını soramıyoruz. Tek eksiğimiz bu. İktidara bugüne kadar kim geldiyse yüce divanda yargılanacak işlere imza atmadı mı? Hangisinin hesabı sorulabildi? Batı’da yanlış yapan siyasetçi, yargılanacak boyuta gelmeden önce partiden şutlanıyor. Bizde ise liderin yanlışını ifşa eden siyasetçiler partiden ihraç ediliyor. Siyasi Partiler Kanunu acilen baştan yazılmalı. Siyaset reformu yapmadan hiçbir şey düzelmez bu ülkede

    Yanıtla (3) (0)
  • dindar / 21 Ağustos 2022 09:10

    Yahudilere toprak satışı ilk defa Abdülhamit döneminde gerçekleşti. Rothschild ailesine satılan bu topraklar bugünkü İsrail'in temelini oluşturdu. Abdülhamit Rothschild ailesine devlet nişanı taktı. Hepsi belgeli diye yazıldı çizildi...

    Yanıtla (3) (1)
  • Ali Akben / 21 Ağustos 2022 07:28

    Bardağın dolu tarfından bir cümle lutfen

    Yanıtla (0) (15)
  • okur / 21 Ağustos 2022 09:08

    Gözünü kapat, uyu, tatlı rüyalar.

    Yanıtla (6) (1)
  • Gerçekler / 21 Ağustos 2022 09:05

    Enflasyon ve hukuk da dünyada sonlardayız…ülkeye bak ne günlere kaldık

    Yanıtla (4) (0)
  • GERÇEKLİK / 21 Ağustos 2022 09:03

    AKPnin sehiv secdeleri, normal secdelerini geçti. Gerçeklikten kopalı çok oldu. Önümüz dönemde seçim var ve kazanmak için her şey mübah.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 21 Ağustos 2022 08:50

    Evet bakın bir Dünya lideri ülkesini ne hale getirmiş, işsizlik, fakirlik, yolsuzluk, rüşvet, adam kayırma, hak Adalet, Hukuk yok. Bak dünya liderine.

    Yanıtla (43) (0)
  • DEDEM-K. / 21 Ağustos 2022 08:34

    Sehiv secdesi ne olaki sadece küçük kusurları telafi eder, bizde öyle hatalar var namazımız bozuldu hatta abdestimiz bozuldu. Cemil Bey Bülent Bey gibi (benim deve dişi gibi gördüğüm) adamlar maalesef beklediğim dirayeti göstermemişlerdir, eğer azar yeyip oturacaksanız hiç çıkış yapmayacaksınız ki vatandaş size bel bağlamaya devam etsin..Abdestimizi yenilesek yeterli mi ? HAYIR Tecdid-i İman gereken noktalar var..

    Yanıtla (23) (0)
  • Mahir / 21 Ağustos 2022 08:18

    Akp'ye oy verenlerin sırtında Suriye'de can verenlerin vebali var. İşid'e giden silahları gönderen siysetçilere oy vererek ateşe benzin döktüler. "kim zerre kadar şer işlerse karşışığını görür" (Zilzal)

    Yanıtla (22) (2)
  • Ali Yılmaz Çelik / 21 Ağustos 2022 06:40

    Dış politikada hataların ilkten sorumlusu Davutoğlu'dur

    Yanıtla (2) (7)
  • Sahin . / 21 Ağustos 2022 05:10

    Evet evet Soylu ,Erdoģan ,ın karşında mum gibi durdu. Hatırlarsanız pandemirde sokağa çıkma yasağı vardı Soylu bunu geç bildirdi. Millet alışveriş için marketlere hucum etti. Büyük bir riskti. Tepkiler olunca, Soylu Erdoğan"a sormadan istifa etti. Erdoğan Soylu,ya "istifa etmiyeceksin Kabul etmiyorum ,dedi o da mum gibi cevap vermeden Kabul etti. Belkide göstermelik bir senaryoydu ama karşısında yinede mum gibi durmayacaktı .Biat ülkede sayelerinde tavan yapmış .

    Yanıtla (18) (1)
  • Mum gibi / 21 Ağustos 2022 03:18

    Soylu Erdoğan'ın karşısında mum gibi duruyor. Kendisini kastetmiştir. Başka mum gibi duran yok.

    Yanıtla (20) (1)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 03:12

    Kendine muslumanlarin iktidari dis politikada da parayi verene her isteneni veriyor. Ozsaygi sifir.

    Yanıtla (16) (1)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 03:07

    Konu dis politika olunca itibarimiz satilik.

    Yanıtla (15) (1)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 03:06

    Gunu kurtarmak icin herseyimizi satan degil, ulkenin yarinlarina yatirim yapan vicdanli bir iktidara ihtiyacimiz var.

    Yanıtla (17) (1)
  • Ali Rıza / 21 Ağustos 2022 01:33

    Sayın hocam; bu güne kadar söylenen eğri doğru halk arasında karşılık buldumu , bulmadımı? Buldu,halk destekledi , eğriyide destekledi, siz saydınız, doğruyuda destekledi , NASS var NASS , ama hayatın akışına ters ,ne yaptı halk destekledi mi ? Destekledi , hala ölümüne destekliyor mu? Destekliyor, hiç kimsenin şikayet etmeye hakkı yok. Sehiv secdesini kendi ettiği hataları affettirmek için kılsın . Kabul olur mu? Ben bilemem,! Tanrı bilir…!

    Yanıtla (10) (5)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 02:57

    Allah affetse ben affetmem. Obur tarafa kul hakkiyla gidecek.

    Yanıtla (21) (4)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 02:54

    Demokrasiye ve geleneksel 'Yurtta baris, dunyada baris' dis politikamiza donmek zorundayiz. Monserlerin bir bildigi varmis. Bu ulkenin hudutlarini, itibarini, savaslarda hovardaca harcanamayacak kaynaklarini koruyorlarmis meger.

    Yanıtla (16) (0)
  • Musto / 21 Ağustos 2022 02:24

    Bir gün atomun enerjisini serbes bırakacağız,gezegenler arası seyahatlar yapacağız,,,ömrü,uzatip,Kanseri ve tüberkülozu tedavi edeceğiz...Düşük seviyeli insanlar tarafından yönetilmenin sırrını asla çözemeyeceğiz...Yüz yıl öncesi, bir Bilim adamının tesbitleri...

    Yanıtla (17) (0)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 01:27

    Her şey ekonomi-politiktir. din iman hikayesi halkı kandırmak için iyi bir araçtır. alıcısı da tabi ki vardır. kim kimi övüyorsa, kim kimi yeriyorsa bilinmeli ki o çıkarlarını koruyordur. sayın yazarında kafası karışık gibi.

    Yanıtla (12) (1)
  • O k u r / 21 Ağustos 2022 01:20

    Türkiye'ye saldırmanın da sehiv secdesi yoktur. Bazı insanlar vardır, Güncel güçlünün dümeninde görünmek yegane siyasetidir. Güncel güçlü var oldukça kendini çok akıllı biri sanır.

    Yanıtla (4) (7)
  • karar okuru / 21 Ağustos 2022 01:08

    cemil bey hem eleştirel bir tutum almış görünüp, hem de eleştirilerinin hiçbir karşılığı olmadığı bir makamın yüksek istişare konseyinde devam etmesi yadırgatıcı değil mi peki? konforundan biraz fedakarlık edip doğru gördüğü noktada siyasi mücadelesini yapmalı idi.

    Yanıtla (20) (2)
  • Misal / 21 Ağustos 2022 01:01

    Yunanistanı unutmuşunuz, başbakan miçotakis benim için bitmiştir mi demişti, ne! Sonra Ukrayna dönüşü o meşhur söz. Tezatlar ülkesinde hiçbir şey yadırganmıyor, bu da garip. Orada tornistan nezaman okur dersiniz?

    Yanıtla (11) (0)