Çarpık uygulamanın itirafı

İktidar ortağı bir parti tarafından toplumun bir kesiminin “haşereleştirilmesi” ve “itlafı”nın siyasi jargona dönüştüğü bir vasatta “çıplak arama” diye bir gündemin oluşması da tabiidir.

Cezaevlerine girişte çıplak arama yapılıyor mu?

HDP milletvekili Ömer Faruk Gergerlioğlu gündeme getirdi konuyu. “Yapılıyor, hatta yapıldı” dedi ve kıyamet koptu. Meğer bu bir “FETÖ kampanysı” imiş, “Türkiye’yi dışarda yıpratmak için” yürütülmekteymiş. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı da re’sen soruşturma açtı.

Peki yok muymuş bu uygulama?

Herhangi bir savcılığın aklına, Gergerlioğlu’nun iddiasını soruşturmak, bu bir insan hakkı ihlali ise onu ortaya çıkarmak gelmedi mi? Şu ana kadar gelmiş değil. “Fetö” üzerinden bu iddiayı boğma eylemi sürüyor şimdi. Ne de olsa Gergerlioğlu HDP milletvekili ve ondan gelen bir iddiayı da pek öyle ciddiye almak olmaz!

Uygulama? Varmış. Meğer varmış.

Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü bir açıklama yaptı. Uzunca bir açıklama. “Mevzuatta ‘çıplak arama’ denen şey yapılıyor”, diyor. Ama adı “Detaylı arama” imiş.

-Açıklamada Cezaevi yönetmeliğine atıfta bulunuluyor. Buna göre terör ve uyuşturucu suçlarında ilgilinin kuruma yasak madde veya eşya sokacağına dair makul ve yoğun şüphe durumunda böyle bir uygulama yapılıyormuş.

-Uygulama hem tutuklulara hem hükümlülere yapılıyormuş.

-Girişler normalde duyarlı kapıdan geçiş şeklinde oluyormuş, duyarlı kapı uyarı verirse üst araması yapılıyormuş, detaylı aramaya ise kurumun en üst amirinin gerekli görmesi hâlinde başvuruluyormuş.

Açıklamada detaylı – çıplak arama uygulamasına ilişkin şunlar da belirtiliyor:

-Detaylı arama, tutuklu ve hükümlünün utanma duygusunu ihlâl etmeyecek ve dışarıdan içerinin görünmeyeceği şekilde, sadece aramalar için tahsis edilmiş bir odada hükümlü ve tutukluyla aynı cinsiyetten iki personel tarafından gerçekleştirilir.

-Arama sırasında önce bedenin üst kısmındaki giysiler çıkarılır, bedenin alt kısmındaki giysiler üst kısmındaki giysiler giyildikten sonra çıkarılır. Bu işlemler sırasında ilgiliye tek kullanımlık önlük verilir.”

Açıklamada ayrıca, bu uygulamaların uluslararası kurumlarca da onaylandığı ifade ediliyor.

Yapılan açıklamaya da bakıldığında ortada herkesin “insan onuru” ile ilgili bir meselenin bulunduğunun farkında olduğu anlaşılıyor.

Soru “hangi dozda bir uygulama ‘tutuklu ve hükümlünün utanma duygusunu ihlal etmeyecek’ nitelikte olurdu?” da toplanıyor.

Konu niye gündeme geliyor? İnsanlar rencide olduğu için.

Bir kere bu tür hadiselerin anlatılması zor. 12 Eylül’de karakollarda ve cezaevlerinde uygulanan rezil işkenceleri anlatamadı pek çok insan. Niye? Anlatmak bile insan haysiyetini zorladığı için.

Kadınlar taciz ve tecavüzleri anlatmaktan kaçınıyorlar. “Bana da yapıldı” tarzında taciz ve tecavüze uğradıklarını ifade eden “Me too” kampanyası nice zaman sonra gerçekleşebildi.

Bakın bu iş pis iş. Bir kere “makul ve yoğun şüphe” yaklaşımı her türlü istismara açık bir şey. Kurumun en üst amiri neye göre karar verecek?

İkincisi ceza infaz memurlarının uygulamayı kişinin utanma duygusunu rencide etmeyecek biçimde yapacağının garantisi ne?

Bir başka husus, uygulamanın henüz cezası kesinleşmemiş, yani masumiyet karinesi gereği henüz suçsuz kabul edilmesi gereken “tutuklular”a bile uygulanıyor olması. Kişi tutuklanıyor, cezaevine bu şartlarda giriyor ve bir süre sonra beraat ediyor. Hafızasında böyle insanlık dışı uygulama kalıyor. Doğru mu bu?

Türkiye’nin kadınları. Dindar camia hatırlayacaktır: Genç kızlar üniversite girişlerinde “başörtülerini çıkardıklarında kendilerini çıplak hissettiklerini” söylerlerdi. Sadece başörtüsünü çıkarmanın bile kişiye kendisini çıplak hissettirdiğini, o zamanlar, fanatik laiklere anlatmak mümkün olmuyordu. Şimdi “Fetöcü” ya da “Terörist, casus vs…” damgası vurulmuş kadınlara “Çıkar üstündekini, altındakini” diye seslenmek…. Bunun “İşkenceye sıfır tolerans” diye yola çıkmış Ak Parti iktidarında gerçekleşiyor olması… Ne acayip bir dünyada yaşıyoruz?

Odatv yazarı Müyesser Yıldız, cezaevine girdi çıktı. Bir yazar. Şöyle yazdı: “…maalesef cezaevinde bu uygulama var... İstisnai falan değil, cezaevi tabibince de yapılmıyor... Tanığıyım!..” (21 aralık 2020)

Belli ki bu uygulama “FETÖ’CÜLÜK” gerekçesiyle binlerce başörtülü kadının tutuklanması sebebiyle çok yaygın hale geldi ve bunun Anadolu’da aileler bünyesinde çok sarsıcı yansımaları oldu. “FETÖ’cülük” her hukuksuzluğu perdelemenin malzemesi haline geldi.

Paydaşlar tarafından insanların haşereleştirildiği ve itlaftan söz edildiği bir zamanda iktidarın asıl sorumlusu olarak Ak Parti’de hala sönmemiş bir vicdan arıyorum.

Ömer Faruk Gergerlioğlu’nu ya da Mustafa Yeneroğlu’nu susturunca hakikat susmuyor ki.

YORUMLAR (202)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
202 Yorum
  • Elbaki huvel baki / 24 Aralık 2020 01:41

    Çıplak aramayı oda TV.nin yazarı biliyor ve dillendiriyor ama başörtülü ve aynı zamanda hukukçu, Akp li bayan millet vekili bilmiyor.Bunlar Allah in kulları mı yoksa kapı kulları mı veya bunların gerçekten ahiret inançları var mı bir sormak lazım.Zalimler için yaşasın cehennem...

    Yanıtla (31) (1)
  • Ahmet / 24 Aralık 2020 02:19

    Bana ak parti deme sabrım tükeniyor

    Yanıtla (1) (0)
  • Daşgetirenahmey / 28 Aralık 2020 00:37

    Hayırdır hazımsızlığın sebebi ne, Ak Parti ne yaptı sana, ama çok şükür Rabbime ki oyunları bozup tuzakları kuranların tuzağını başına geçiriveriyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nevzat tereci.. / 25 Aralık 2020 19:41

    Feto muntesipleri hala bu ülke aleyhine çalışıyorlar.bu hıyanet olduğu sürece bazı olumsuzluklar istemesekte yaşanabiliyor.pkk uzantılı gergerin ifşası bile hıyanet ortaklığiňın açık göstergesi..

    Yanıtla (0) (8)
  • Halil / 25 Aralık 2020 17:10

    İns bu tür aramaları benimseyenler birgün kendileride bu uygulama ya tabi kalır.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 08:38

    Çıplak arama kampanyasını başlatanların fetöcüler olduğu gün gibi aşikar.Örgüt o kadar sinsi ki görevlileri aramaya mecbur bırakmak için iç çamaşırların için metal eşyalar koymaları bile beklenir bunlardan.Önce cihazın uyarı vermesini sağlayıp gönüllü olarak aranacaklar,sonra da çıplak arandık kampanyası başlatacaklar.Bunların
    yapmayacağı şey,girmeyecekleri kılık yok.Bunlarda vicdan,utanma ne gezer?

    Yanıtla (11) (102)
  • kararokuru / 24 Aralık 2020 09:29

    hukuk varsayımlarla yürümez be hocam. devletin elinde kamera kayıtları var. bu kadar şüphe altında kalmasına gerek yok ki, x ray den nasıl geçilmiş, göstersin, kamuoyuna da açıklamasını yapsın. yapmaya mecbur değil dersen, o zaman da birçok kişinin şüphe duymasına birşey diyemezsin.

    Yanıtla (24) (2)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 11:09

    09.29 Kanunlar varsımlara göre çıkar,tedbir de varsayımlara göre alınır.Mesela bir aile üyesinin,aile fertlerinden birinin canına kıyması durumunda nasıl bir ceza verileceği düşünülür ve ona göre bir kanun çıkarılır.Kanunu böyle bir olay meydana geldikten sonra çıkaramazsın.Aramayı da birileri içeriye silah sokmadan yapacaksın.
    Silah sokup,katliam yaptıktan sonra arama yapmanın faydası olmaz.

    Yanıtla (2) (12)
  • kararokuru / 24 Aralık 2020 17:45

    İlk yorum sübjektif (bir daha oku bence). Kanunlar soyut, genel, objektif olsa da, o kanunları belirli kişilere tatbik etmek için, o kişilerin, kanunun aradığı koşulları taşıyıp taşımadığına bakman gerekir. Ceza ve diğer yaptırımları sübjektif önkabullere göre uygulayamazsın. Çözüm basit aslında; nesnel gerekçeleri ortaya koyup, delillerle iddiaları çürütüp (kamera kayıtları) kamuoyunu rahatlatabilirsin. Öyle ise benim için mesele yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 09:47

    Bi arastirilsa belki vicdan ve utanma duygusu kalmamis baskalarida ortaya cikar. Ic camasirlarina metal sokanlar varsa bunlarda ortaya cikar. Niye arastirilmiyor?

    Yanıtla (18) (0)
  • Şü / 24 Aralık 2020 10:10

    Sende vijdan olsa böyle yazmazsın çıplak arama Allah cc düşürülmesinde düşersen görürsün varmı yokmu bal gibi var benim aileme yapıldı yapılıyorda

    Yanıtla (16) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 11:01

    Beyler dünyanın hiç bir yerinde x-ray cihazı uyarı verdiği halde kişinin aranmadan içeri alınmasına izin verilmez.Böyle durumlar için sizin teklifiniz nedir?"İsterse silah soksun içeriye,aramayın kardeşim" mi diyorsunuz?Cihazdan uyarı aldığınız halde aramadan içeri aldığınız kişi içeri silah sokup bir katliam yaparsa ne olacak? Bunun hesabını kimden soracaksınız?

    Yanıtla (8) (16)
  • Misafir / 24 Aralık 2020 12:02

    Bir insan hükümlü ve tutuklu ise cezaevine girmek için önce bir polis yada jandarmaya oradan da bir adliyeye uğrar, ondan sonra cezaevine girer, eğer bu aşamalardan bu silahları geçtiyse zaten önce o kolluk kuvvetlerini aramak lazım, hayır oda olmadı, nasıl bir silah hayali kurdunuz ki iç çamaşırına konsun ve kaba üst aramasında veya x ray cihazında fark edilmesin... O zaman tüm uçağa binecekleri de çıplak arayalım malum havada patlayan uçaktan kurtulma ihtimali yok...

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 12:36

    x-ray cihazı fark ediyor.Çıkar şu gizlediğin şeyi dendiğinde de adam
    çıkarmıyor.Siz de diyorsunuz ki bu adam aranmasın.

    Yanıtla (3) (7)
  • fatih er / 24 Aralık 2020 14:34

    arama insan haklarini haysiyetini ihlal etmeden yapilmali bir kadini aleni ortalik yerde arayamazsin çiplak erkek gardiyanlarin önünden geçiremezsin kamera olan odada çiplak arayamazsin dindar olsun veya olmasin duyarli davranip insan haysiyetini incitmeden onurunu kirmadan insanca muamele

    Yanıtla (9) (0)
  • trigger / 24 Aralık 2020 11:04

    Allah cc sana da itham ettigin kisilerin yasadiklarini yasatsin

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 12:37

    Allah aranmadığı halde arandım diyenleri de aratsın.

    Yanıtla (3) (3)
  • A / 24 Aralık 2020 11:55

    Çıkar göster aramada çıkanları burada hikaye anlatacağına.

    Yanıtla (5) (0)
  • Sezar / 24 Aralık 2020 14:34

    Tabi ki bu da yapılıyordur ama hepsi böyle diyebilir miyiz? Zaten iddia diyoruz. İlgilisine düşen böyle olmadığını göstermektir?

    Yanıtla (4) (0)
  • Rasih Uzunca / 24 Aralık 2020 23:20

    Fetömetre gibi konustunuz. Belkide söylediginiz dogru olabilir. Fetö`yü ve seytanliklarini bildiginizi ima etmis oldunuz. Ben inandim size. Siyasi ayagi nerde sorusu 4,5 yildir cevapsiz duruyor. Onlari nasil bu kadar iyi taniyabilirsiniz ki. Bir konuyu iyi tanimanin yolu o konuda uzmanliktan gectigine göre, son 20 yildir herhalde tursuculuk yapmamissini gibi. Anlatabildi mi acaba.

    Yanıtla (1) (0)
  • Suat / 25 Aralık 2020 12:52

    Zan ile hukuk ve adalet olmaz. Desem ki bütün Akp liler , hırsızlık ve yolsuzluğa bulaşmıştır, başta 30 Kasımda vefat eden rahmetli babama insafsızlık yapmış olurum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mustafa / 25 Aralık 2020 07:12

    Simdi bir meclis araştırma grubu oluşturulsun hapse giren veya bunlari ziyaret eden, bay-bayan-cocuk, bunlari soyanlar kim ortaya ciksin, bu namussuzluklari yapan namussuzlar ortaya ciksin dense bu öneri AKP ve MHP liler tarafından hemencecik reddedilir. Bu şu demek bu namuzsuzluklari yapanlar ilk fırsatta tekrar kaldıkları yerden devam edecekler.

    Yanıtla (3) (0)
  • Saridev / 25 Aralık 2020 02:01

    Guce tapan Herkes vicdanı ahlakı bir kenara koymuş elinden gelini ardına koymaz hale gelmiş adalet ve insan hakları soyulup çırılçıplak vaziyette ortada bırakılmış egerki bu sistem böyle devam ederse gün gelir bu türden uygulamalara ses çıkarmayan çanak tutan hatta alkışlayan herkes bir gün aynı hatta misli muamelelere maruz kalır evrensel hukuk ve insan hakkı bir topluluk ve bireyleri için olmazsa olmaz olmalıdır gücü eline geçiren ıdeolojik sapkınlıklar içinde karşısında gördüğü herkesi yok

    Yanıtla (4) (1)
  • ali namlı / 24 Aralık 2020 22:44

    Bu gün geç olduğu için yorumları okuyamadım ; Hocamıza hak veriyor , endişelerine katılıyorum .Ancak herkes biliyor ki esrar veya eroini yutan insanlar veya cinsel organının içinde saklayan kadınlar var .Merak ettiğim için soruyorum ; bunlar ne olacak peki ?! Bunu çaresi nedir ?
    Herkese selamlar saygılar.

    Yanıtla (3) (1)
  • HACI MURAT / 24 Aralık 2020 11:23

    Sayın Taşgetiren bu gün de muhalefet görevini yerine getirmiş.

    Yanıtla (5) (40)
  • Karar Okuru / 24 Aralık 2020 15:43

    Yazık!
    Tek kelime yok!
    İnanmıyorum bile diyememiş.
    İnanmıyorum deseydi makul kabul görürdü.
    Eliyle yok. Diliyle yok. Buğz var mı? Susmuş sadece...

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar Okuru / 24 Aralık 2020 19:33

    Hacı Murat bir şeyler söyle. Çıplak aramanın olmadığını emniyet koridor videolarıyla ispatladı de. Arama oldu diyenleri savcılığa şikayet edeceğim de. Veya çıplak arama var ise devlet gereğini yapsın de. Olaya şahitsen gerçekleri söyle. Olaya şahit değilsen gerçeklerin ortaya çıkması için bir şeyler söyle. Niçin susarsın?

    Yanıtla (9) (1)
  • Organik / 24 Aralık 2020 21:23

    HACI MURAT'ın derdi bu konu değil ki! Onun derdi Taşgetiren.

    Yanıtla (1) (1)
  • Mehmet narin / 24 Aralık 2020 21:18

    Bu yorum yapanlar cezaevine girmişler gibi konuşmuşlar.çıplak arama vardır.bilmeden yanlı konuşmadılar.

    Yanıtla (0) (0)
  • yamtar tonyukuk / 24 Aralık 2020 14:57

    şeytani niyetinizi,rahmani gibi algılanan kelimelerin ardına saklamak, akıl sahiplerinin kavrayamayacağını sanmak,şeytanın insanı cennete götüceğine inanmakla eşdeğer...

    Yanıtla (2) (15)
  • Karar Okuru / 24 Aralık 2020 17:48

    "şeytani niyetinizi,rahmani gibi algılanan kelimelerin ardına saklamak, akıl sahiplerinin kavrayamayacağını sanmak,şeytanın insanı cennete götüceğine inanmakla eşdeğer..." İnsanların şeytani niyetlerini anlayamam. Çünkü kalpleri açıp okuyamam. Ama şeytanın insanı cennete götüreceğine inanırım.

    Yanıtla (1) (0)
  • Samur / 24 Aralık 2020 19:32

    Ne gizli niyeti arıyon bakayım?
    Trol.
    Tecrübelisin niyet okumada anlaşılan.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 24 Aralık 2020 19:19

    Bir insanın (burada olayı destekleyen arkaşlar kastediliyor) anası bacısı hanımı aynı muameleye maruz kalmadan durumum vehametini anlaması çok çok zor. Her şeye rağmen Allah onlara da böyle bir şeyi hiç bir zaman yaşatmasın inşallah. Zor. vallahi zor, billahi zor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 24 Aralık 2020 18:31

    Ahmet bey, "çarpık uygulama"ya bu dönemde yapıldığı için mi, yoksa hakikatte kötü bir uygulama olduğu için mi karşısınız? Detaylı Arama Mevzuatı bu dönemde mi çıktı, yoksa önceden vardı da siz bunu bugün muhalefet aracı olarak mı kullanıyorsunuz?
    "Şimdi “Fetöcü” ya da “Terörist, casus vs…” damgası vurulmuş kadınlara.." ifadeniz ilginç imalar barındırıyor ve halet-i ruhiyenizdeki "müthiş" değişimi ortaya koyuyor. Gerçekten acaib bir dünyada yaşıyoruz.

    Yanıtla (0) (6)
  • BÜNYAMİN / 24 Aralık 2020 17:35

    Sayın Taşgetiren çıplak arama yaklaşık 5 yıldır yoğun bir şekilde yapılıyor.Soyadımı yazmaya bile utandım. Bir erkek olarak ben de aranmış ve otur kalk yaptırılmış biri olarak zerresinden kürresine hiç birinize ne dünyada ne de ahirette hakkımı helal etmiyorum. Allah adildir değil mi?

    Yanıtla (23) (0)
  • K.okuru / 24 Aralık 2020 17:11

    Esas soyulan;utanma duygusu,ahlak
    tır

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 24 Aralık 2020 17:08

    'Neredeen nereye': Millete garip guraba, fakir fukara edebiyatı yapıp milleti kendi babasının malı zan eden çarpık bir zihniyet. Milleti bütün değerlerden nefret ettirdiler. Evet maksatları belli oldu. Din,İman, Baş Örtüsü edebiyatı yapanların maksadı sadece istismar imiş. Allah onları bildiği gibi yapsın. 'ZULÜM İLE ABAD OLUNMAZ' Bu sözü kim söylerdi hatırlayanınız var mı?

    Yanıtla (15) (0)
  • Cevdet Sezgin / 24 Aralık 2020 17:01

    Bence bu bir insanlık suçudur.Reform yapacağını iddia eden iktidarın reform yapmadan yapabileceği bir çok insanlık onurunu kırıcı davranışlardan vazgeçmiş olsa daha iyi olmaz mı?

    Yanıtla (5) (0)
  • Nihat Osmanoğlu / 24 Aralık 2020 16:47

    İlaveten, bu yanlış mukayeselerinle vicdanına dönüp baka bilecek misin? İşkenceye "0" toleransın gereğidir. Çünkü şahıs gözaltına alındığından itibaren devletin korumasındadır. Gözaltına alındığında vücut bütünlüğü ne ise salındığında da aynı halde olmalıdır. Aksi halde devlet kusurludur. Şahsın gözaltı/tutukluluk/hükümlülük halinde kendine zarar vermesine dahi izin verilemez. O sebeple her türlü arama yapılması gereklidir.

    Yanıtla (0) (3)
  • Yusuf Öztürk / 24 Aralık 2020 16:03

    Valla çok beklersiniz. Bunların vicdanlarıda ruhları da sönmüş durumda. Ve başörtülü bir milletvekili utanmadan yalan söylüyor. Gerçi kendisi polislerin dövme olayınıda anlamamıştı ona anlatabilecek bir şey yok. Sizde çok sahip çıktınız bu ruhsuzlar anlıyorum ki yavaş yavaş hak ve hakikati görmeye başlamışsınız. AKP lilerin gerçek yüzlerini tamamen görmeniz temennisiyle...

    Yanıtla (3) (0)
  • hassöz / 24 Aralık 2020 15:51

    hangi kurumda olursa olsun yapılan bir yanlış uygulama varsa bunu yok fetöydü, hdp'ydi, şuydu buydu diye bir günah keçisi bulup kamufle etmek yerine düzeltme yoluna gitmek gerekmez mi?

    Yanıtla (7) (0)
  • İmren Çağlı / 24 Aralık 2020 15:29

    Bir hakikate tercüman olduğunuz için teşekkür ediyorum

    Yanıtla (2) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 14:57

    Bu çıplak arama konusu ayrı ama kusura bakmayın sizinde içinde bulunduğunuz zihniyetin fıtratı da bütün çıplaklığı ile ortaya çıktı.

    Yanıtla (3) (2)
  • Kahraman Balkı / 24 Aralık 2020 14:55

    Sizin yazılarınızı ilgiyle okuyorum Bugünkü yazınızı hicap duyarak okudum Bugüne gelmemizde sizlerinde payınız var zamanında destek vermeseydiniz bukadar güçlenmez ve başımıza bunlar gelmezdi

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 14:51

    Yüreğine sağlık Ahmet Hocam.
    Susan, dindar geçinen din tüccarlarına, dilsiz şeytanlara ne diyelim.
    Hak var Allah var!

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 14:51

    Oturup vermiş olduğunuz desteklerden dolayı derince düşünmeniz gerekiyor. Aslında hep böyle bu doğu toplumlarının kaçınılmaz kalitesi.

    Yanıtla (2) (0)
  • tr / 24 Aralık 2020 02:21

    ....ey mukdedirler aynisini gün
    Gelir size yaparlarsa....
    ......üzülmekten ayni feryat
    Figani yaparim diye korkuyorum....hemde çok
    Korkuyorum.....
    ......O konuda Allahin adaletine olan güvenim tamdir....

    Yanıtla (5) (1)
  • Misafir / 24 Aralık 2020 14:49

    Bende dindar bir insanım. Ama bu AKP zihniyetiyle aynı safta görünmekten korkuyorum.

    Yanıtla (3) (0)
  • fatih er / 24 Aralık 2020 14:36

    (devem)insanca davranarak aramani yapmak zorundasin karşindaki hükümlü bile olsa

    Yanıtla (4) (0)
  • kafaoğlu / 24 Aralık 2020 14:13

    Bu uygulamalar gerçekse ki öyle görünüyor insanların onurunu kıracak daha ağır bir hakaret düşünemiyorum. Herşeyi FETÖ iddiasıyla örtmeye çalışırsanız,bu uygulamaları bilen insanlar nezdinde FETÖ yü de aklamış olursunuz,ona isnat ettiğiniz suçlardan da şüphelenmiye başlar insanlar. Memlekette bir FETÖ nefreti oluştu,herşeyi ona atmıya devam ederseniz,demek öteki isnatlar da böyleymiş,adam masummuş noktasına gelirler. FETÖ ye iyilik ediyorsunuz haberiniz ola...

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 24 Aralık 2020 14:09

    Sayın Taşgetiren,sıkıntılarını dile getirmeyenlerin,sıkıntılarını,dertlerini dile getirerek derman oluyorsun.Allah razı olsun.Ateş düştüğü yeri yakıyor.Bazı vatandaşlarımız vicdanlarını kaybetmiş gibi yorumlar yapıyorlar.Müslüman hassasiyetini yitirmişler sanki.Böyle sıkıntılarıñ hiç bir vatandaşımızın başına gelmesini istemem,ancak kendı başlarına gelince mi anlayacaklar. Lütfen Hukuksuzluklara,yapılan zulümlere duyarlı olalım.Selamlar,saygılar.

    Yanıtla (8) (1)
  • okur yazar / 24 Aralık 2020 14:00

    Hakaret, Küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sezar / 24 Aralık 2020 14:00

    Başörtüsü ki bana göre türban konusunda “islami kesim hatırlar”, “laik kesime anlatamıyorduk” tabirlerinizi laik bir solcu olarak kınıyorum.
    O dönem türbanlılara yapılanı biz de onaylamadık, islami kesimin protestolarına destek bile verdik. Bir adaletsizlik, vijdansızlık varsa bunun siyaseti de olmaz, dini de olmaz.
    Ancak uzun süre aynı empatiyi sağ islami kesimde göremedik. Onlar iktidarda hep haklıydı. Ne zaman ki pasta kavgası başladı, ucu kendilerine dokundu ondan sonra bir bölümü uyandı.

    Yanıtla (7) (0)
  • okur yazar / 24 Aralık 2020 13:59

    Yorumcuların içinde saat 08.38 itibariyle yorum yapan bir zavallı var ki acınası bir halde. Müşriklerin Rasulullah (s.a.v.) ı '' Susturun, konuşturmayın gürültü yapın, söylediği anlaşılmasın '' deyip hakikatin duyulmasını istemedikleri gibi olduğunu söyleyenleri susturmak ve hakikati örtmek için işi Fetöcü'lere yüklüyor hemen. hakikati hiç aramak derdinde değil zavallı acıdım kendisine. İnsan hakikatin arayıcısıdır. Utanmalı kendisinden bu zavallı.

    Yanıtla (4) (0)
  • "karar'lı" / 24 Aralık 2020 13:44

    hocam aman dikkat, ortalık çok karışık. başınıza bir iş gelecek diye endişeleniyorum. bugünlerde hakkı, hukuku adaleti savunmak, mazlumun tarafında bulunmak ateşin yanında bulunmak gibi bir hal aldı. selametle kalın hocam.

    Yanıtla (3) (0)
  • Osman / 24 Aralık 2020 11:32

    Sayın Ahmet Taşgetiren beyefendi yine eleştireyim ama kimse anlamasın türü bir yazı yazmışsınız. Siz haksızlık karşısında susunca da yapılan haksızlıklar ve zulümler ortadan kalkmıyor. Nasıl bir yazı ki bu yazı bu zulümlerin müsebbibi Recep Tayyip Erdoğan'a hiç bir şey atfedilmiyor.

    Yanıtla (5) (7)
  • TAMER YİĞİT / 24 Aralık 2020 12:08

    Vicdan mı yapıyorsunuz? İki elim yakanızda olacak. Allah size adaletiyle muamele etsin

    Yanıtla (2) (1)
  • Ömer / 24 Aralık 2020 13:44

    Osman bey, sizde idrak noksanlığı mı var? Daha nasıl yazsın yazar? Anlayana saz anlamayana davul zurna az. Daha da açık yazıp hapse mi girsin? Bunu mu istiyorsunuz? Ayıp yahu!

    Yanıtla (3) (1)
  • PALMETİN / 24 Aralık 2020 13:41

    bu iddiaların araştırılması lazım.sorun burada galiba erkek gardiyanların kadın mahkumu araması olmuş.adam alaatin çakıcıyla bir görüştü sonra geldi mahkumlara tahliye istedi.çakıcının kim olduğunu söylememe gerek yok sanırım.mhp olduğu müddetçe hdp de var olmaya devam edecek.çünkü birbirlerini üretiyorlar.bilerek mi acaba?

    Yanıtla (2) (0)
  • Sezar / 24 Aralık 2020 13:03

    25 yılı her kötülüğü bölücü örgüte, 10 yıldır da paralel örgüte bağlayarak yaşıyoruz.
    Yönetmelikte olan bir uygulamayı iddia edenlere soruşturma açan savcılık aslında yasaya, milli iradeye soruşturma açmış olmuyor mu?
    Sanırım buradaki sorun kadınları erkek görevlilerin araması.
    Diğer yandan da “üstelik türbanlı” tabirinin kullanılması iğrenç bir ötekileştirmedir. Bunu siz dahil tüm islamcılar yapıyor. Sanki türbanlı olmayan kötülüğü hak ediyormuş gibi, türbansız için sıkıntı yokmuş gibi. Ayıp

    Yanıtla (7) (0)
  • Mee too / 24 Aralık 2020 12:47

    Haksız ve hukuksuz uygulamaların her dönem kalkan olarak kullanılabilen argümanlar üretmekte sanırım dünyada bir numarayız. Geçmişte kominist, anarşist, irticacı gibi lekeler ve şimdi de fetöcü damgası vurdunuz mu her şey mübah anlayışımız var.

    Yanıtla (7) (0)
  • M. Elbir / 24 Aralık 2020 12:32

    FETO her kötülüğün mazeretidir.
    Yatacak yerleri yok.

    Yanıtla (5) (1)
  • Arayış / 24 Aralık 2020 12:23

    Gerek cemaatlerde gerekse de islamı referans olarak alan siyasi parti lerde ne adalet ne de hakikat kalmadı.

    İslam dinine yapılacak en büyük kötülüğü yaptılar. Müslüman yalan söylemeyen , adil , güvenilir , hak yemeyen insan olması gerekirken artık yalancı , güvenilmez , yolsuzluk yapan oldu. Din , bu insanların sayesinde yok edildi. Geriye sadece şekli kaldı

    Yanıtla (20) (0)
  • musto / 24 Aralık 2020 12:22

    Kandıranlar ve kandırılanlar,yıllardır müslümanlar zulüm altında yaşıyorlar.yalanıyla iktidar oldunuz.Ortaklaşa sizlerden olmayanları bertaraf ettiniz.Amerikan polisinin yaptıkları şafak vakti ev basmalar kafasına basıp araçlara sokmalar ters kelepçeler,ölüm döşeğinde yatan Türkan Saylan vd binlerce asker ve sivil vatandaşlara zulüm uyguladınız.Hangi bir gün bu zulümdür diye karşı çıktınız,aksine alkış tuttunuz.Her canlı yaptığının karşılığını bulacaktır.Kimden gelirse gelsin zulme ortak olmayın

    Yanıtla (10) (2)
  • Muzaffer Şahin / 24 Aralık 2020 12:03

    Vicdan mı dediniz. Hani kendimiz için istediğimizi komşumuz içinde isteyecektik. Kendimiz için istemediğinizi başkası içinde istemeyecektik. Sahi Kuddusi Okkır ın suçu ne idi. Ne yapmıştıda ölümüne bir hafta kala sedye ile tahliye edilmesine bu vicdansızlıklık diyen mahalle sakini olmadı. Bir insan bir bardak kırarsa o kırdığı bardağın hesabı sorulur. Kırılan bütün bardakların hesabını o bir bardak kırandan sorarsanız adaletle hükmetmiş olmazsınız.

    Yanıtla (7) (0)
  • K / 24 Aralık 2020 12:01

    Sayın.yazar.ara.sira.kul.hakkinida.yazarmisiniz.yuce.yaratan.kul.hakkiyla.gelmeyin.diyor..cunku.kul.kakkini.ben.affetmem.diyor..hala.anlamiyorlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ekrem Küçük / 24 Aralık 2020 12:00

    Sönmemiş vicdan mı ? Hiç sanmıyorum. AİHM, AYM ,ve alt mahkemelerin kararlarının sadece bazılarını bağladığı, bazılarını ise hiç bağlamadığı bir vasatta beyhude çaba .

    Yanıtla (3) (0)
  • bir okur / 24 Aralık 2020 11:59

    O hale geldi ki muhalefet dünya dönüyor dese iktidar hayır dönmüyor, iftira diyecek. Ne olursa olsun, bir iddiayı doğru olabilir diye araştırmak gerekmez mi?

    Yanıtla (7) (0)
  • Niyazi BAYAR / 24 Aralık 2020 11:49

    ...;)))) Napıyonuz kararcı kardaşlarr!!!..;))) neyse tşkrlr..

    Yanıtla (0) (0)
  • Niyazi BAYAR / 24 Aralık 2020 11:46

    Ak Parti(miz)i akp(LEŞ)tirenler bu güm taşları bağlıyor ama ne kadar çeteci varsa salmakla kalmıyor.. Ülkenin Ana Muhalefet liderini Tehdit ettirtecek, racan kestirtecek kadar öz değer ve kimliğinden uzaklaşmışlardır.


    Yanıtla (2) (0)
  • Kadir Topbaş / 24 Aralık 2020 11:45

    Hocam bir yazı da Kadir Topbaş için rica ediyoruz. Kendisi sanırım oldukça ağır durumda. Kendisi adına yeni bir web sayfası oluşturulmuş. Ben tanımam bilmem kendisini fakat İstanbul’a hizmetlerinden çok memnun idik. Çok üzdüler onu da. Hoş bir seda bıraktı. Allah şifa versin.

    Yanıtla (1) (2)
  • Adalet / 24 Aralık 2020 11:37

    Bunlarda vicdan mı var?Aç kurtlar gibi her şeye saldırıyorlar. Hak,hukuk,adalet,vicdan,merhamet,saygı,edep,terbiye bunlardan çok çok uzakta,taaa kaf dağının arkasında.

    Yanıtla (5) (0)
  • Adil / 24 Aralık 2020 11:37

    Işgüzar birinin yaranmak için yaptığı bir uygulama olduğuna inanmak istiyorum.

    Yanıtla (0) (2)
  • Asya / 24 Aralık 2020 11:25

    Beyefendi Fetö 50 yaşında kadınq bekaret raporu aldırırken, İnsanların yatak odasına kamera koyup tehdit ederjen hiç hukuksuzluk olmadı. İddia sahibi kişilerin sorgu, karakol ve cezaevi görüntüleri yayınlandı utanmadan aynı yalanı söylemeye devam ediyorsunuz. Gerçekte zerre kadar vicdanı olan fetö propagandası yapmaz. Robota çevrilmiş o zavallıları terör örgütünün elinden nasıl kurtarırım derdinde olur.

    Yanıtla (3) (4)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 08:17

    Yazıda şu sorunun cevabı yok:Cihaz uyarı verdiği halde kişi içeri girmeli mi?İç çamaşırının içinde silah varsa ne olacak?İçeriye silah sokmak rastlanmayan bir şey mi?Aramayı yapanlar senin benim gibi insanlar,aramaya çok mu hevesliler,bir kadın bir kadını,bir erekek bir erkeği aramaktan zevk mi alacak?Böyle insanların bulunduğunu kabul etmek insan evladına hakarettir.Yukarıdaki sorulara cevap verecek bir vicdan arıyorum ben de.

    Yanıtla (2) (21)
  • Deve Kuşu / 24 Aralık 2020 09:42

    Arkadaşlar. O bahsedilen sırayla uygulama diye bir şey yok. Cihaz ötse de ötmese de uygulanıyor. Hatta cihaza girmeden önce uygulanıyor. Sadece içeridekilere değil onları ziyarete gelen kadınlara da uygulanıyor. Terörist dediklerinizin de yüzde 99,9'u ev hanımı, hacı teyze, üniversite öğrencisi. İnsanları yaptıkları yüzünden değil, oldukları şey yüzünden "terörist" ilan ettiniz. Siz de biliyorsunuz ki hiç biri üzerinde çakı, silah, uyuşturucu taşımaz. İnanmayan tebdili kıyafet bir gitsin baksın.

    Yanıtla (20) (1)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 11:14

    09.42 @ Biraz inanılacak bir yalan söyleyin de biz de kendimizi inanamaya zorlayalım.

    Yanıtla (1) (9)
  • İbrahim Mamati / 24 Aralık 2020 11:11

    Hukuksuzluğa göz yuman toplum helak olur- yarabim bizi helak etma

    Yanıtla (2) (0)
  • 7777 / 24 Aralık 2020 11:09

    ALLAH RAZI OLSUN

    Yanıtla (0) (0)
  • karar / 24 Aralık 2020 09:24

    biraz da KARL MARX ve FRİEDRİCK ENGELS okuyun lütfen. belki bir şeyler olur. mesela; '''''devletin dinin ailenin kökeni''''' hayır inanmanız için değil sorgulamanız için okuyun. kimsnein bir şeye inanması için okumasından yana olmam. sorgulaması için oklumasını arzularım. şimdi kuvvetle muhtemel herkes diyecek ki SADECE SENMİ OKUYORSUN. klişe sığ zavallı bir soru ve aynı zamanda kaidm bir soru. okumaıdğımızın üstünü örttürecek bir soru. biz zavallıyız maalesef.

    Yanıtla (4) (0)
  • Gittiğin yola dikkat et. / 24 Aralık 2020 10:53

    Karl marks , Engels ve onlar gibi yolunu şaşırmışlar kendilerini kurtaramadılarki kitaplarını okuyanlar kurtulsun.Onların yolundan gidenler de onlar gibi inançsızlığın karanlıklarında debelenir.Ebedi azabın pençesinde kıvranırlar.Tek doğru vardır.İki değildir.O tek doğru da Peygamber s.a.v. ve ashabının yoludur.O nurlu yolun yolcularına selam olsun.

    Yanıtla (1) (5)
  • Istanbuloglu / 24 Aralık 2020 10:29

    akp ile vicdan ; akp ile merhamet,dunyanin bir birine en zit kelimeleri. akp ile cikar, akp ile haksizlik, akp ile rusvet, vurgun ve talan ise ortusen tam ir uyum sagliyan kelimeleri. Yeni modern muhafazakarlik bu uyumlu kelimelerin ihtiva ettigi anlamlari hayatimiza tasimak icin politik aktorlerce kurgulandi.Muhafaza+kar lik.ve ya muhafaza edilen karlilik.Diger adi ile; karli alanlarin muhafaza edilmesi, tam bir kontrol altina alinmasi

    Yanıtla (7) (1)
  • Hazin IŞIK / 24 Aralık 2020 10:26

    Hangi düşünce ve yaklaşım için olursa olsun,bunu kim yaparsa yapsın ayıptır, ister en uygar bir ülke,ister başka bir ülke yapsın bu kabul edilmez bir yaklaşımdır.
    Böylesi yaklaşımlar, ayıptır günahtır ve ahlaksızlıktır.
    Bu şüpheli hangi düşünceye mensup olursa OLSUN,asla böylesi bir çağdışı arama kabul edilir hiç bir yanı yoktur.

    Yanıtla (7) (0)
  • OZİ / 24 Aralık 2020 10:03

    AHMET BEY AKP DE ARADIĞINIZ VİCDAN MALESEF AKP Yİ TERK EDELİ ÇOK OLDU.

    Yanıtla (11) (0)
  • okur / 24 Aralık 2020 09:58

    aman hocam siz yazmaya devam eden. iyiliği emretmek kötülükten nehyetmek ve dosdoğru yolda olmak bizim görevimiz. allah razı olsun

    Yanıtla (3) (0)
  • karar / 24 Aralık 2020 09:46

    sayın yazar ibb mevlanayı savunan bir yazıda bekliyoruz.

    Yanıtla (1) (8)
  • Abdullah / 24 Aralık 2020 09:44

    Sayin Tasgetiren, insanlik onuru ve vicdanlari zedeleyen bu konuyu gundeme getirmeniz sizin bir haksizliga karsi tutumunuzu tarihe not dusuyor. Gergerlioglu'nun tweet'inde ifade ettigi 'basortusu basortusu diye geldiler, kadinlarin kilotlarina kadar aciyorlar' sozlerinin muhatabi iktidar cephesinden bu iddialar icin gelen tek bir arstirma, tepki, ceza yok. Iddiayi dile getirenlere acilan dava ve gozdagi var. Nereden nereye?

    Yanıtla (8) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 09:35

    Ne diyelim Allah'a havale ediyoruz. Ne oldu da bu parti bu hallere düştü sn yazar. ™

    Yanıtla (4) (0)
  • Tayyar / 24 Aralık 2020 09:28

    Malesef Akparti, muhafazakar kesime zamanında yapılanların kat bekat fazlasını muhalif gördüğü insanlara yaptı, yapıyor. Hem de her alanda. En tepeden vicdani bir ses çıkmadığı sürece, Ak Parti içinden vicdani ses beklemek beyhude ne yazık kii...

    Yanıtla (6) (0)
  • karar / 24 Aralık 2020 09:21

    gerçeği konuşalım mı. saf gerçeği. kim durabilir karşısında ve kim vurmadan durabilir. maalesef bu ülke hakikatin öldüğü ve öldürüldüğü bir ülke. yüreğiniz yetiyorsa saf hakikati söyleyin. ama biz Müslümanız değikl mi normal tüm bu olup bitenler.

    Yanıtla (1) (0)
  • karar / 24 Aralık 2020 09:20

    din bugün bir tecime aracıdır. ve dinciler birer tacirdirler. ama kendilerini besleyen dini bile bilmiyorlar. yazık.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar / 24 Aralık 2020 09:19

    bi gramlık zekası yok. çünkü okumaıs yok. çünkü anlaması yok. çünkü fikri yok. inandığı sandığı fikrini bile bilmiyor. çünkü bilgi sahibi değil ki fikir sahibi olsun. ÇEHOV un bir sözü var; anlamaktan daha çok inanıyorlar diye. çünkü anlamak işimzie gelmiyor. inanmak daha kolay. böylece kolayca inanıyoruz ve hapı yutup uyuyoruz.

    Yanıtla (7) (0)
  • karar / 24 Aralık 2020 09:18

    bu toplum CAHİL abicim CAHİL. cahil cahil cahil cahil vallahi cahil billahi cahil tallahi cahil. Allah Muhammed Kur'an ve Büyük İnsanlık şahit olsun ki CA HİL...

    Yanıtla (3) (0)
  • Taha Güven / 24 Aralık 2020 09:18

    İktidarın REFORMDAN - İTLAFA giden sürecini izlerken aklıma takılanlar, Askıda ekmek, Merkez Bankası Rezervleri, İstifa, Bülent Arınç, Eğitim ve Diploma, Vergi Düşmesi Talebi, Kışın Silivri'nin Soğuk Olması, Asgari Ücret, AİHM, Yargıtayda Anayasa Mahkemesine Üye Seçimi, Mecliste Bütçe Görüşmesi, Kuru ekmek ve ÇIPLAK ARAMA....

    Yanıtla (6) (0)
  • karar / 24 Aralık 2020 09:17

    inandığı kitabı bile bilmeyen zavallı bir milletle karşı karşıyayız. hiç bilmesinler diye de din baronları Türkçe mealinin bile okunmasından ifrit oluyorlar. çünkü Türkçeisni okuyunca tenekeden saltanatlar sarsılacak.

    Yanıtla (5) (1)
  • karar / 24 Aralık 2020 09:16

    bir gün herkes her akıl her vicdan her yürek DEVRİM den başka tek bir yolun bile olmadığını görecek bilecek anlayacak hissedecek ve kararını verecek. çünkü yok. bu dünya düzeninden umudu olanın aklına tüküreyim. mevcut yönetimlerden sistemlerden düzenlerden umudu olanın zavallılığına acırım.

    Yanıtla (1) (1)
  • karar / 24 Aralık 2020 09:14

    Karl Marks ne demişti; HER ŞEYİ SORGULAYIN! sorgulamadık hiçbir şey bırakmayın. aklınız yok mu? sorun her türlü soruyu ve sorgulayın her şeyi.

    Yanıtla (4) (1)
  • c / 24 Aralık 2020 06:14

    Anadolu insanın ferasetine güveniyor muyuz hala ? Kendimizi kandırmaya devam edecek miyiz? Biz cok iyiyiz, insanımız cok zeki, cok matrak, cok calıskan, cok mutedeyyin, cok ahlaklı demeye devam edecek miyiz her söze baslamadan önce? Yoksa,Münferit olay demeden her olayın tek tek üstüne gidip seytanlarımızla yüzleşebilecek miyiz? Amasız her konuyu konuşabilecek miyiz? Biz her konuda haklı olmaktan vazgeçebilir miyiz? Arkadan bize carpsalar da haklıyız , arkadan biz carpsakta haklıyız...

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 09:13

    Anadolu irfanı da feraseti ortada. Okumuşu sevmez, empati bilmez bir irfan.

    Yanıtla (5) (0)
  • Hukukçu / 24 Aralık 2020 09:07

    Sayın Ahmet Beyefendi nereden nereye geldik değil mi? Şu konuşulanlar, yazılanlar; geldiğimiz noktanın iğrençliğini nasıl da gösteriyor. Başörtülü bacılardan, başörtülü kadınları çırıl çıplak soymaya.... Din elden gidiyor dediler en büyük zararı dine verdiler. Gençlik deist hatta ateist oldu. Yazınız tarihe çok büyük bir not...

    Yanıtla (11) (0)
  • Özkan / 24 Aralık 2020 08:19

    Oturup ağlayalım sayın yazar oturup halimize ağlayalım YOK OLAN insanlığımıza ağlayalım YOK OLAN vicdanımıza ağlayalım NEFRETİN yok ettiği dini duygulara AĞLAYALIM ...Hayatta herkes kaybeder ve hayat devam eder Ama insanlığınızı kaybetmişseniz HAYAT DEVEM ETSE NE OLUR ETMESE NE OLUR ...

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 09:05

    Katılıyorum.Bunca vicdansız fetöcü nereden çıktı deyip hep beraber ağlaşalım.

    Yanıtla (2) (2)
  • hak / 24 Aralık 2020 08:54

    “Çıkar üstündekini, altındakini” diye seslenmek…. Bunun “İşkenceye sıfır tolerans” diye yola çıkmış Ak Parti iktidarında gerçekleşiyor olması… Ne acayip bir dünyada yaşıyoruz? tüylerim ürperdi ve bizde sözde dindar kesim olarak acaba biraz olsun bunlarda en azından dinimizin kırıntıları olsa yine bize yeter diye oy verdik malesef kendilerine uydurdular dinimizi sütten çıkmış kaşık gibiler maşallah. eden bulur men daka dukka

    Yanıtla (9) (1)
  • i. Niyazi Aksoy / 24 Aralık 2020 03:58

    Gökten zembille inmediler. Oylarımızla geldiler. Yasa çıkardılarsa, elma soyar gibi soyarlar insanı. Kim ne diyebilir ki?
    Almanya'da soymakla kalmamış Ziklon B gazı uygulamış. Ölenleri fırınlarda yakmışlardı. Tabii dişlerini ve saçlarını aldıktan sonra. Nürnberg Mahkemesi'nde sanıklar: '-Yasalara uymasa mıydık, deyip aklandılar. Çünkü yönetim yasa çıkarmıştı:

    Yanıtla (6) (4)
  • karar okuru / 24 Aralık 2020 08:48

    yasaya uymaz isen karşılığı olur, bir kötüye kullanma var ise karşılığı olur, yasanın verdiği yetkiyi, sınırı aşmaman lazım. (ayrıca nürnberg de dediğin gibi değil.)

    Yanıtla (1) (2)
  • karar okuru / 24 Aralık 2020 08:36

    Sönmemiş vicdan arıyorsunuz hocam; birinin amerikada okuyan oğlu bir mezun olsun, diğeri kızının düğününü bir yapsın, ötekisi beşinci evinin taksitlerini bir bitirsin; seçimler yaklaşsın, ak partinin kaybedeceği bir kesinleşsin... Şimdi tepki göstermek Ülke'ye çok zarar verir. Hem Reis'in tepkisi ne olur? Bilinmez...

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 08:28

    Bu yazının vicdanlı olmakla alakası
    olmadığı gibi,içeriye silah sokmayı
    engellemek amacıyla yapılan aramanın da vicdansızlıkla alakası yok.Bilakis,kötü niyetli kişilerin içeriye silah sokarak bir cinayet işleme ihtimali olduğundan cihaz uyarı verdiği halde buna göz yummak vicdansızlıktır.Aranan kişi cihazın niçin uyarı verdiğini bilir.Aranmak istemiyorsa çıkarsın koysun ortaya.
    Bu zor bir şey mi?

    Yanıtla (2) (16)
  • Suat / 24 Aralık 2020 08:24

    55 yaşında bir şeyi öğrendim, Türkiye'de görünmeyen bir devlet var, 12 Eylül öncesi, vatanı için mücadele ettiğini sanan o gençlere ne oldu? Gözaltı merkezletinde Cezaevlerinde ağır işkencelere uğradılar. Öyle yıkilmiş öyle şaşkındılar ki, korumak için gögüslerini siper ettikleri , polisler, subaylar kan kusturuyorlardı. Yıl şimdiki zaman, Bu ülkenin esas sorununun cahillik olduğunu düşünen vatan evlatları kolları sıvadılar, onları o işe teşvik edenlerin niyetinden bihaber.

    Yanıtla (8) (0)
  • samilhas / 24 Aralık 2020 08:15

    Çarpık uygulama çokda bazı uygulamalar şeytanın aklına gelmez . Yol hastana köprü parası ile yani milletin parasıyla milar dolarları Malta ve İngiliz bankalarına istifleyip sonra kendisinin kıskanılan bir ağaç olduğu için taşjandığınıyurdum insanınınkadir kıymet bilmediğini çok yatırım yaptığını reklam ile ilan eden milletin orasına neler koyacağından da hiç bahsetmeyen nankör halkımıza ne hizmeter yaptığını duyuran eli uzun abi yurdun dışına uzanacak gibi

    Yanıtla (6) (0)
  • Cemil / 24 Aralık 2020 08:02

    "Paydaşlar tarafından insanların haşereleştirildiği ve itlaftan söz edildiği bir zamanda iktidarın asıl sorumlusu olarak Ak Parti’de hala sönmemiş bir vicdan arıyorum." diyorsunuz. Çok geç. Yorulma, bulamazsın...

    Yanıtla (13) (0)
  • FD / 24 Aralık 2020 07:50

    Eskiden vizonteleler çekilirdi güzel ülkemde şimdi recep ivedikler, düğün dernekler... açın tvleri, son dönem filmlerini,dizilerini, hepsinde bayağılık, cıvıklık, ahlaka mugayyir hal ve kal, ne ararsan var. Bunlar arz talep değil mi? Öyle. Maalesef vasat galip geldi, bu vasatın üzerine doğan tablet nesil ise vasattan ilkel formlara doğru ilerleyişte. Allah hidayet nasip etsin, merhametini esirgemesin, işimiz çok zor.

    Yanıtla (8) (0)
  • ... / 24 Aralık 2020 07:22

    Kabul edilemez. ancak sosyal medyada basit bir araştırma yapıldığında klasik fetö propaganda araçları / uygulamaları ile karşılaşıyoruz. böyle olunca da iddia edilen hususlara ilişkin tereddütler hasıl oluyor.

    Yanıtla (0) (11)
  • Karar Okuyucusu / 24 Aralık 2020 07:18

    AKP Grup Başkan Vekili Özlem hanım iktidara karşı olanların Silivri’de soğuk cezaevine gitmesiyle bir yandaş kanalda eğlenmiş, alay etmiş, gülmüş. Çıplak aramalar için de eminim kahkaha atmıştır. Birçok onurlu vatansever siyasi suçlu üzülmüştür ve eminim içimden intikam duygusu geçmemiştir. Ama maalesef benim içimden umarım sende birgün tadarsın demek geçti.

    Yanıtla (11) (0)
  • Slm / 24 Aralık 2020 06:56

    Utanacak insanalara utanın denir. Peki utanmazsa. Maalesef utanmazlık ve pişkinlik egemen.

    Yanıtla (9) (0)
  • Bence öyle / 24 Aralık 2020 06:50

    Çıplak arama düşmanıma yapılsa bile beni rencide eder oh denecek bişey değil insanları aşağılamak

    Yanıtla (20) (0)
  • Duacı / 24 Aralık 2020 00:41

    Ahlakın dibe vurduğu anlar. Bu ülkede yaşamaktan bu ülkenin vatandaşı olmaktan utanıyorum.

    Yanıtla (33) (0)
  • ben de / 24 Aralık 2020 01:17

    Ben de..

    Yanıtla (12) (0)
  • Okur / 24 Aralık 2020 04:45

    Ben de

    Yanıtla (7) (0)
  • Hasan / 24 Aralık 2020 04:32

    Hakaret, Küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

    Yanıtla (0) (1)
  • ÖMER FARUK HELVACIOĞLU / 24 Aralık 2020 04:26

    HER TÜRLÜ PİSLİĞİN ÖRTUSU FETÖCULUK OLDU..İŞTE YÖNETİM FELSEFESİİKTİDARIN BU KADAR ACI...ÖMER DEDİLER YEZIDI BİLE ARATIR OLDULAR..YAZIKLAR OLSUN VE ONLARA DESTEK VERENLERE....SELAMLAR.SEVGİLER.

    Yanıtla (17) (1)
  • Fesatlik / 24 Aralık 2020 03:56

    Biraz iciniz fesat. O yuzden istediginiz yerden bakiyorsunuz. Hapishaneye, delici kesici, mesaj vs yabanci cisim sokulmasinin onune gecmek amaciyla, hemcinslerle yapilan max. mayo bikini modunda ki aramanin nesi yanlis? Edep beyindedir beyler bayanlar. Eminim ki "Ciplak arama" feryadi yapanlarin illa ki plajda cektikleri bir cok selfie vardir. Yani o kadar ciplaklik onlar icin de bizim icin de sorun degil. Burada okuz altinda buzagi arama soz konusu.

    Yanıtla (2) (11)
  • Vicdan / 24 Aralık 2020 01:13

    Ahmet bey Rabbim asil duruşunuza zeval getirtmesin. Bazen haddini bilmez tuzu kurular sizi üzüyor belli ki.. Ama bu satırlara ihtiyacı olan yüzbinlerce insan olduğunu bilmenizi isterim.

    Yanıtla (30) (0)
  • Ahmet / 24 Aralık 2020 03:39

    Neresi asıl ben gaz alma yazısı

    Yanıtla (0) (4)
  • Karar Okuru / 24 Aralık 2020 03:21

    İBB nin şeb-i arus töreninde Itri’nin teşrik tekbirini “Türkçe Ezan” zanneden ve kendini müslüman sanan ey cahil ben sana ne diyeyim.Dinde geldiğimiz nokta.

    Yanıtla (8) (2)
  • karar okuru / 24 Aralık 2020 00:56

    aslında çok kolay. bayan tarih veriyor... bakanlık kamera kayıtlarını yayınlasın... asılsız ise, komplo ise, hepimiz anlayalım. Toplumsal olayda taciz görüntülerine bir başka bakan savunma yapmıştı... hatalar neden tekrar ediliyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • istanbuloglu / 24 Aralık 2020 02:47

    Kamera kayitlarinida silerler. Gecmis Ergenekon sorusturmalarinda; kamera kayitlari istendiginde; kamera kayitlarini silip; ondan sonra ; " kameralar calismiyor" demedilermi? ( OYAK sorusturmalarinda)

    Yanıtla (10) (0)
  • istanbuloglu / 24 Aralık 2020 02:41

    Ahnet Bey;28 subatin omuzu kalabalik cakallkari " irtica" diye muhayyel bir canavar ureterek;bu etiketi;yemek istediklri her insanin uzerine yapistiri yorlardi.RPve FP yi boyle yediler. Ayni ekip;simdi 15 temmuz sonra;;"İRTİCA" yerine "feto iltisaki"diye bir suc ihdas ederek kaldiklari yerden curumlerine aynen devam ediyorlar.Dun Milli Gorus cizgisi uzerine;Gulen gurubu omuzlarindan ateş yaparken;Bu gun Milligorusculerin omuzlari uzerinden,Gulen Grubu ve muhalif muminlere ates ediliyor.

    Yanıtla (5) (0)
  • ali / 24 Aralık 2020 02:35

    Devleti eskiden feto'ye verdigin gibi, simdi de başkalarına verirsen. kutsal devlet icin herseyi mesru goren anlayisa teslim olursun. Iskence de olur, ciplak arama da, siyah transporter da. Sen de yenilen haltlari hem sahiplenirsin hem de suc ortagi olursun, iktidardasin ya tum mesele bu.

    Yanıtla (6) (0)
  • okur / 24 Aralık 2020 02:24

    ah iktidar ah...nasıl da her konuda aşırıya kaçtın, 28 şubatçılara rahmet okutturdun. hele özlem zengin...sen nasıl bir hayal kırıklığısın. başörtülü olmak her zamankinden daha zor. sen ve senin gibilerle aynı safta sanılmaktan korkuyorum.

    Yanıtla (5) (0)
  • İbrahim DİRİ / 24 Aralık 2020 02:16

    yıllarca özlemini çektiğiniz anadolu irfanı bu işte,eleştirenler iktidar olsa daha beterini yaparlar.Birşeylerle yüzleşmemiz lazım ama neyle?

    Yanıtla (2) (0)
  • abdullah / 24 Aralık 2020 02:16

    12 Eylül PKK^yı doğurdu, bugünkü uygulamalar neler doğurur acaba? Hadi iktidarın gözünü intikam bürüdü, o devlet kademelerinde bunu akledecek bir kimse kalmadı mı?

    Yanıtla (3) (0)
  • Boran / 24 Aralık 2020 01:07

    Hiç bir amelin olmasa muhterem ağabey şu salih amel hükmünde olan yazıların yeter gibi geliyor bana.

    Yanıtla (8) (0)
  • Ahmet / 24 Aralık 2020 02:10

    Geçti borun pazarı arsızlık namussuzluk şerefsizlik ayyuka çıktıktan sonra yazmak olmaz

    Yanıtla (1) (2)
  • tr / 24 Aralık 2020 02:06

    .....kimi papatya fali açiyor
    Erdogan gitti -gidecek..
    ....öbürü elini ovuştüruyor
    Yağmalama-talan sirasi bana nezaman gelecek....
    ....çiplak aramanin sembolu
    Kilot hepisinin kafasina geçirildi
    Varmi geçireni görebilecek...
    .....Vahki ne vah...
    ....m akifin duryolcu....şiirini tavsiye eferim....
    Ruhu ölmemişlere
    Leşe konmamişlara....bu gunumuze nasil benziyor...
    O günler...

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 01:41

    Sayın yazar, Gergerlioğlu görevini hakkı ile yapan ama sayıları az olan milletvekillerinden biri. Aslında adalet bakanı ortaya çıkıp olayı araştıracağız demesi gerekir. Buna rağmen hedef tahtasına mağdur kadınlar ve bu kadınları savunanlar oturtulmuştur. Hem suçlular hem güçlüler. Zaten darbe teşebbüsüne katılan subayların işkence edilmiş resimleri, polislerin küfürleri bir yerde topluma gözdağı vermekti.

    Yanıtla (19) (0)
  • fatih er / 24 Aralık 2020 01:29

    eğer bir kadini iç çamaşiriyla erkek gardiyan(lar)ın önünden geçirmişlerse sözün bittiği yerdeyiz Ankara C .başsavciliğina ihbarda bulunulur kamu namina

    Yanıtla (13) (0)
  • YAYINLA / 24 Aralık 2020 01:24

    Vay vay vay Ahmet bey bize bu günleri de gösterdiniz ya şimdi Abdülhamit hana daha çok yanıyorum.

    Yanıtla (3) (15)
  • Hukukçu / 24 Aralık 2020 01:23

    Yazık bu güzelim ülkem insanları ne zaman bu hale geldi. bu kadar zalim oldu. zalime taraf oldu...bana yapılmasın da kime ne yapılırsa yapılsın, benim düzenim bozulmasın zihniyeti..

    Yanıtla (16) (0)
  • Karar Okuru / 24 Aralık 2020 01:22

    Arama talimatnamesinde "arama sırasında makul şüphe olursa insanların çukur yerleri de aranır" a benzer maddeler varmı? Ey Allahım! Senin peygamberin, savaşta lailahe illallah diyen kafir için "Korkusundan bunu söyledi. Ben de onu öldürdüm" diyen sahabeye "Kalbini açtın da baktın mı!" diyecek kadar makul şüpheden azadeydi. Şimdiki zamanda senin kulların türlü çeşit insani ve İslami arama yöntemleri varken makul şüpheyle insanı manen öldürmekteler. Ya Allah! Sen her şeye kadirsin.

    Yanıtla (18) (0)
  • tr / 24 Aralık 2020 01:12

    .....hayir kurumlarinda egtimini tamamlayan nesilden....
    Hayir gelmedi bu topluma...
    ....karekter yoksunu
    ....muhakemesiz olduklarini
    Her alanda gösterdiler.
    .....küçük menfatleri için
    Büyük mefkureleri heder ettiler

    Yanıtla (19) (0)
  • Murat Bayram / 24 Aralık 2020 01:07

    Eğer FETÖ’cü damgası yemişsen sana her şey yapılabilir. Her türlü insanlık dışı muameleyi hak etmişsin demektir. Ah bir de laiklilik olmasaydı... Bunların kafalarını keser, karılarını ve kızlarını cariye yaparlardı. Geçenlerde ölen bir hocaefendinin de fetva buyurduğu gibi malları da helal olurdu. Gerçi mal kısmı gerçekleşti de cariye yapma kısmı olmadı, ancak bu kadar yapabiliyorlar demek ki.

    Yanıtla (20) (0)
  • kararokuru / 24 Aralık 2020 01:04

    vicdanınızı konuşturmuşsunuz

    Yanıtla (4) (0)
  • Özkan / 24 Aralık 2020 01:02

    3 "Y" ile mücadele edeceklerini söyleyip desteklerimizi almışlardı fakat 2011'de gözümde ki perde kalktı.. Milletin değil, kendi yoksulluklarını, yok etmek için o makamları kullandıklarını gördük!!! En acısı da bunu "DİN" üzerinden yaparak, inançlarımızı tahrip ettiler.. Artık Sakallı, başörtülü insanlara kuşku dolu bakar olduk.. Eleştirileri hakaret kabul edip hep dava açarak ayrı bir servet edindiler..Onlar milletin oyu ile zengin, millet ise fakirleşti.. Müslümanlık bu mu?

    Yanıtla (11) (0)
  • Okur / 24 Aralık 2020 01:00

    Çok şükür bize dini islamı öğretiyorlar. Gelecek nesiller için çok güzel bir örneklik. Böyle böyle öğreneceğiz

    Yanıtla (2) (0)
  • bilimsel / 24 Aralık 2020 00:54

    islamcılardan medeni dünyanın kurallarına uymak insan haklarına saygı beklemek deveye hendek atlatmaktan daha zordur. bunun nedenide islamcıların kendilerini kul olarak görmeleridir. medeni dünyada insanlar kendilerini birey hak sahibi olarak görürler.ve haklarını korurular. başkasının hakkınada saygı gösterirler.kullar ise eziktir. devlet ne verirse ona razı olur

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar okuru / 24 Aralık 2020 00:43

    PKK, FKO, IRA, vs. teror orgutleridir. Kitaplari, brosurleri, ilanlari, deklarasyonlari var. Yapilan aramalarda bunlarla birlikte silahlar ve mermiler ele geciyor, milyonlarca. Bugune kadar bir kisinin baska birine yazdigi FETO diye bir satir yazi bile yok. Tamamen mevhum bir sey. Oyle bir seyi erdogan kurmus. Bize Milli G. Kurulunda karar verdiklerini soyledi. siz kabul ederseniz, herkesi FETOCU ilan edebilirler. herseyide yaparlar.

    Yanıtla (8) (0)
  • tr / 24 Aralık 2020 00:42

    .....hanigi kelime sizin vicdani ve ahlaki
    Çabalarinizi anlatmaya yeter...
    .....gene şahidim Allahim.

    Yanıtla (7) (0)