Bahçeli'nin “siyasi etik” hamlesi

Bir büyükşehir başkanlık seçimi için 50-60 milyonluk bir harcamayı göze almak lazım. Seçim büroları, -mesela sadece Ankarada 800 büro açmak gerekiyor- orada istihdam edilecek kişiler, bilboardlar, afişler, otobüs kiralamaları, miting organizasyonları, yemeler içmeler, kamuoyu araştırmaları vs… Seçildiğinizde aldığınız maaş belli. Bununla o masraflar karşılanmaz. Kaçınılmaz olarak birilerinden yardım alırsınız. O yardımlar seçildikten sonra imar düzenlemeleri, kaçak katlar olarak fatura edilir…”

“Siyasetin finansmanı, partilerin finansmanı, adayların finansmanı… Bu üç konuda şeffaflık önemli. ABD gibi bazı ülkelerde bu konu yasalarla düzenlenmiş. Belli ölçüde şeffaflık sağlanmış.

“Biz geçmişte, Yeni Anayasa için dört parti arasında -Ak Parti, CHP, MHP, HDP- uzlaşma komisyonu kurulduğunda üç konu üzerinde çalıştık. Yeni anayasa, -59 madde için uzlaşma sağlanmıştı- İç Tüzük ve Siyasi Etik yasası. Siyasi Etik Yasası komisyonuna Ak Parti’den Köksal Toptan, CHP’den Oktay Ekşi, MHP’den Sümer Oral ve HDP’den Adil Zozani seçilmişti. 3-4 maddelik bir yasa öngörülüyordu. Bu ölçüler gelirse siyasette adam kalmaz, denilerek reddedildi”

Bu sözler her zaman kayıt-dışı siyaset, kayıt-dışı ekonomi, kayıt-dışı din üzerinde hassasiyetini dile getiren Cemil Çiçek’e ait. Devlet Bahçeli’nin grup konuşmasında bir siyasi etik yasası çıkarılması talebi üzerine aradı ve söyledi bunları. Şunları da ilave etti:

“Bu söz söylenmişse bir ihtiyaç olduğu için söylenmiştir. Ortalıkta siyasetçilerin araçlarına çantalar dolusu para konulduğu iddiaları var. Bu iddia suç örgütü lideri olarak tanıtılan birisine ait. Bunu görmezden gelebilir misiniz?”

Bahçeli grupta şunu söylemişti:

“Bir çevre felaketiyle karşı karşıya olduğumuz açıktır. Çevre etiği ne kadar önemliyse, siyasi etik kuralları da bir o kadar önemlidir. İhlali düşünülemeyecektir. Dilek ve ümidimiz siyasi etik yasasının daha fazla gecikmeden, süratle çıkarılmasıdır.

Siyasi etik konusunun Bahçeli tarafından seslendirilmesi, sadece “siyasetin temizlenmesi” boyutuyla ele alınmıyor kuşkusuz. Herkes böyle bir hamlenin Cumhur İttifakı’nda nasıl bir tepkimeye yol açacağı ile de ilgileniyor.

Şöyle düşünülüyor: Bu konu Ak Parti açısından hassas bir konu. Erdoğan – Davutoğlu ilişkisinin koptuğu bir konu. Nitekim Erdoğan, Başbakan Davutoğlu’nun açıkladığı şeffaflık paketi kapsamında TBMM’de grubu bulunan siyasi partilerin grup başkanvekilleri, genel merkez yöneticileri, il ve ilçe başkanlarına mal bildiriminde bulunma zorunluluğu getirilmesine “Böyle giderse görev alacak il ve ilçe başkanı bulamazsınız” sözleriyle karşı çıkıyor. Sonrası da malum, Davutoğlu’nun tasfiye tasfiye süreci başlıyor.

İşte Bahçeli böyle -hassas- bir konuda hamle yapıyor. Onun için de “acaba niyeti ne?” soruları soruluyor.

Bu sebeple konuya Ahmet Davutoğlu’nun “ilk defa Bahçeli ile aynı hassasiyet içinde buluşuyoruz” diye ilgi göstermesi son derece tabii. Şu sözler ona ait:

“Sayın Bahçeli bize karşı ağır hakaretlerde bulunmuş da olsa, Sayın Bahçeli, Sayın Erdoğan’dan bir adım öndedir. Çünkü en azından Sayın Bahçeli, “Bir Siyasi Etik Yasası’na ihtiyacımız vardır” demiştir. Başbakanlığımıza mal olan şeyi yeni fark etmiştir, bu da güzel. Erdoğan bunu da diyememiştir. Halen problem yok diyor ama ikna edici bir şey de söylemiyor, yapılan yollardan tünellerden bahsediyor.…Bahçeli “Siyasi Etik Yasası’na ihtiyaç var” diyerek en azından bir siyasi etik problemi olduğunu tespit ediyor.

“Evet Sayın Bahçeli, ortada bir siyasi etik ve siyasi ahlak faciası var ve siz bu facianın seyircisi değilsiniz, en önemli iki aktöründen birisiniz. Kenara çekilip de sütten çıkmış ak kaşık gibi davranamazsınız. Güç kullanmak icap ettiğinde İçişleri Bakanı’nın arkasında durup bakanı orada tutabiliyorsunuz. Siyasi Ahlak söz işi değil, hal işidir. Devlet adamı o kişidir ki, haliyle örnek olur, liderlik yapar. Ahlakçı değil, ahlaklı olmak lazım.

“Sayın Bahçeli ‘Siyasi Etik Yasası’ diyerek ne yapmak istiyor? Cumhurbaşkanı dürüstse bana verdiği cevabı ona da vermesi gerekiyor. “Sayın Bahçeli, İlçe Başkanı bile bulamayız” demesi lazım ve iplerin kopması lazım. Ya Bahçeli samimi ve gerçekten Siyasi Etik Yasası çıkarmak istiyor, o zaman buradan başlasın ve Sayın Erdoğan’la yol yürüyüp yürümeyeceğini tespit etsin. Ya da Siyasi Etik Yasası’nın onun yumuşak karnı olduğunu biliyor ve Sn. Erdoğan’ı köşeye sıkıştırmak istiyor. Bakalım hangisi? Göreceğiz. Cumhur İttifakı bu andan itibaren bir sınavdadır. Sayın Bahçeli sözlerinin arkasında duracak bir er midir, yoksa bir taktik mi yapıyor göreceğiz.”

Bahçeli hiç şüphesiz ilginç bir siyasetçi. En sert sözlerle suçladığı Erdoğan’a sürpriz biçimde tek belirleyici rolünü kazandıran o. Acaba bu hamlesinin ardından ne gelecek?

YORUMLAR (87)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
87 Yorum
  • Ali İhsan Dilmen / 12 Haziran 2021 10:29

    Sayın Çiçek durduğu yeri gözden geçirmeli ve buna göre pozisyon almalıdır.
    Emek verdiği Ak Partide varılması gereken rahatsızlığı tek başına değil 'rahatsızlarla, birlikte ortaya koyma, kamuoyuyla paylaşma cesaretini göstermelidir ki, ortaya saçılan kirli ilişkilere karşı siyaset duruş göstermiş olsun.
    Çiçek' in görevi fotoğraf çekmenin, tespitte bulunmanın ötesinde olmalıdır.
    Ben bu duruşu görmek istiyorum.
    Değilse vebalden kurtulamaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • eyyup yıldız / 11 Haziran 2021 12:24

    Sn Cemil Çiçek eğer bu ülkeye bir iyilik yapmak istiyorsa bir basın açıklaması ile ben bu pisliğin yanında ve destekçisi olamam deyip bu bozuk düzene desteğini sonlandırıp istifa etmelidir. Aksi halde benim zihnimden şüphelerim silinmeyecektir.

    Yanıtla (35) (2)
  • Bir Okur / 11 Haziran 2021 13:43

    Goruslerinize Katiliyorum.

    Yanıtla (7) (0)
  • vatandaş / 11 Haziran 2021 23:51

    niye istifa etsinki,işyapmadan dünyanın maaşını alıyor.Allah aşkına bu cumhur. yüksek istişare kurulu ne iş yapar ben bilmiyom.

    Yanıtla (2) (0)
  • Fatih Özkan / 11 Haziran 2021 16:48

    Çok kapsamlı bir siyasi etik yasasını istediğini sanmıyorum. Sadece milletvekili transferlerinin önüne geçmek için atılan bir adım olduğunu düşünüyorum. Halen Etik Kanunu var ama sadece Devlet Memurlarını kapsıyor. Cumhurbaşkanı, bakanlar, yargı mensupları, askeri personel , T.B.M.M üyeleri kapsamın dışındadır. Yapılması gereken; kanunun istisna maddesini kaldırarak, herkesi kapsama dahil etmektir.

    Yanıtla (6) (0)
  • vatandaş / 11 Haziran 2021 23:50

    Gerek yok amerikalılarda bütün bilgiler var,şantaj olarak kullanıyorlar.her kes öğrenirse bi kıymeti kalmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cenk Cemil / 11 Haziran 2021 14:48

    Sayın Taşgetiren,
    Allah Korkusunun frenleyemediği bir ahlak çöküntüsünü etik yasalarla da frenleyemezsiniz ! Bunu bilmeniz gerekirdi ama, herhalde çok yazmaktan aklınıza gelmemeiş olabilir...

    Yanıtla (11) (9)
  • Recai Yıldız / 11 Haziran 2021 17:33

    "Allah korkusu'nun ölçüsünü nasıl tesbit edeceğiz/edilecek? müşahhas yaptırımın dışında, kalplerin kontrolününü tesbiti nasıl yapılır? Elhamdülillah müslüman bir insanım 45 yıllıkda bir öğretmenim: Bu halkın %99'nun damüslüman olduğu iddiasındayız! daha da yazmak istemiyorum.

    Yanıtla (9) (1)
  • Muhtefi / 11 Haziran 2021 21:31

    ızninizle..!.. Musluman.iddiasinda olup ve Allahtan korkarim pratik ispati olmadi mi Iskembeden söylenmiştir,..:))..Allah Korkusu coook Basit anlaşılır..!..Yere cop atmaz,,Trafikte kurala uyar,,işini düzgün yapar,,is yaptirirsa zamanında öder. Ayip örter,dedikodu yapmaz,,Kin tutmaz,Komsuya iyi davranır, hatasına hoşgörüludur...Çevresinde Ahlak,Edebi ispatlidir..,Vatanini sever,,Zalime boyun eğmez. .Sadece laf EBELİĞİ ise baska bisey.:))...!..Aslinda hepimiz biliriz de yaşanması zordur..!..

    Yanıtla (0) (0)
  • İbo / 11 Haziran 2021 21:13

    Allah korkusu ne demek? Siz Allah'tan korktuğunuz için mi
    hırsızlık yapmıyorsunuz? Ahlak zeka ve namus diye birşey
    yok mu?
    Bu mantığa göre ateistlerin hepsi katil, hırsız, dolandırıcı
    sahtekar, hayvan sevmez vahşi yaratıklar olması lazım.
    Ama hiç öyle değil. Ateizm belirli bir kültür gerektirir.

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim kahraman / 11 Haziran 2021 20:39

    Önemli bir konuya parmak basılmış.Deva Parti kurucularından Nihat Etgün beyin Ak Partide iken işaret ettiği fabrika ayarlarına dönüş seslendirmesindendir. önemli konulardan birisdiri.Olmayınca yeni bir hamle ile yeni bir partide bunu yapmaya çalışıyorlar.iyi ve kaliteli yönetim temiz siyasetçiler ve temiz kurumlarca sağlanabilir.bu yöndeki her hareket desteklenmeli...

    Yanıtla (0) (0)
  • Cesaret Yürek İster / 11 Haziran 2021 20:34

    Bahçeli bunca soylu nün itiraflari karşısında soyluya sahip çıkıyor bu kaçıncı dış güç masalı kimler inanıyor koyunlar yazıklar olsun bu milletin hakkını yiyen bu zatlara haram olsun.Haramiler yapamaz bunların yaptıklarını Mahşer gününe inanan insancik kalmışsa zerre vicdanları varsa ne yapacakları ortada

    Yanıtla (0) (0)
  • okur yazar / 11 Haziran 2021 20:27

    Musa'yım diyerek yola çıkıp arkasına düşürdüğü insanları yolda bırakıp gücü ele geçirdikten sonra firavunlaşanlardan artık bir şey beklemenin nafile olduğunu artık anlamış olacağınızı tahmin ediyordum sayın Taşgetiren kardeşim ama siz hala galiba çıkmadık candan ümit kesilmez noktasında takılı kalmış gibisiniz ama nafile konuyu yol arkadaşlığı noktasında ele aldığımızda ise yola çıkılanların nerdeyse tamamı tasfiye edilmişse bu beklentiniz nafile olsa gerektir. Artık iş işten geçmiştir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sezar / 11 Haziran 2021 13:38

    Halkın kendisi etik değil ki yasa ya da siyasetçi etik olsun.
    Bu ülkeye dünyanın en etik, dürüst siyasetçi ve yasalarını getirin koyun. Adamlar en geç 6 ay sonra ya bozulur ya da kaçar gider.
    Biz koridorda sıra beklerken hak, hukuk, ahlak, namustan bahseder, içeri girince işimizi halletmek için yetkiliye en azından sağlam bir yerden selam iletiriz.
    Çantayla para burakandan ne farkı var?

    Yanıtla (11) (1)
  • Alp Arslan / 11 Haziran 2021 19:55

    Doğru söze ne denir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Alp Arslan / 11 Haziran 2021 19:54

    Allah RTE den razı olsun.Bu işide o çözer merak etmeyin.

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 11 Haziran 2021 10:29

    Temiz ve dürüst siyaset için yasa değil ahlaklı siyasetçiler ve seçmenler lazım. Ülkemizde siyaset devletin, gücün, iktidarın nimetlerinden yararlanmak için yapılmıyor mu? Bu içi Allah rızası için tek kişi var mı? O nedenle ülkede zihniyet değişikliği olmadan, küçük ortağın ne dediği önemli değildir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Organik biri / 11 Haziran 2021 18:55

    O tek kişi benim. Şimdiye kadar siyasi birine herhangibir istek için kapısına gitmedim. Onlarda bana gelmedi.Siyasi ahlak yasası çıkarsa sahnedeyim.Kalan ömrümü bu ülkenin gençleri için harcamaya adayacağım.

    Yanıtla (0) (1)
  • Kurucu meclis / 11 Haziran 2021 18:02

    Geçmiş reddedilerek herşey sıfırdan kurulmalı

    Yanıtla (1) (0)
  • efedamat / 11 Haziran 2021 17:31

    bahçelide etik olsa en ağır sözlerle eleştirdiği birini cumhurbaşkanlığına taşıyıp iktidar yaparmıydı.
    bahçeli etikten ne anlıyor açıklasa da öğrensek.

    Yanıtla (7) (2)
  • KAAN / 11 Haziran 2021 17:04

    Görevini eğmeden, bükmeden, uzatmadan, kırmadan, dökmeden, sallamadan yapmak için sorumluluk, yaptırım etik yasası her şeye lazım. Görevler yapılmıyor ama kazançlar iyi....

    Yanıtla (3) (0)
  • ek / 11 Haziran 2021 16:58

    Siyasi etik ile Bahceli'nin adinin yan yana gelmesi gulunc. O Bahceli ki memleketin en namli mafya liderine dava arkadasim diye koluna girmis biri. O Bahceli ki kisisel beceriksizligi ve ithtiraslari yuzunden koltuguna yapismis ve partinin bolunmesine neden olmus biri.. Etik bu adamla napsin .!? yazi icin tesekurler

    Yanıtla (9) (1)
  • Karar Okuru / 11 Haziran 2021 14:24

    Siyasi etik yasası çıkarmayı isteyenler siyaseten etik olmayan bir teklifte bulunmuşlar. Siyasi etik teklifi siyasette etik olmayan düşünce ve davranışlara sahip birilerinden gelmekteyse siyasi etik konusunu dile getirmeleri havanda su dövmektir. Siyasi düşünce ve isteklerde fırdöndü olanlar siyasi ahlakın içine ederken siyasi etik yasasını teklif etmektelerse siyasi ahlak yerin dibine girmiştir. Siyasi etik yasasını teklif edenler siyasi ahlak kavramına sahip çıkamayan makyavelistlerdir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Togan / 11 Haziran 2021 13:40

    Türkiye'de siyaset: Kamu kaynaklarının yağmalanması, talan edilmesi için bir siyasi parti etrafında bir araya gelmiş insanların yaptıkları uğraştır. NOKTA. Aynen İbni Haldun'un Mukaddime adlı kitabında bahsettiği gibi. Her bakımdan aç, şehri ele geçirmek için yanıp tutuşan bedeviler, bu fırsat doğduğunda şehri ele geçirir, yağmalar, yer içer, mala mülke el koyar, tecavüz eder, Bir süre sonra doygunluk noktasına ulaşır, medenileşir, şehirli olurlar. Ta ki bir sonraki bedevi grup gelene kadar...

    Yanıtla (10) (0)
  • Sezar / 11 Haziran 2021 13:24

    Yönetimin en tepesindeki beğenmediği aym kararlarını bile uygulamadıktan sonra etik kötük yasası olsa ne olur, olmasa ne olur?
    Ayakkabı kutuları, para sayma makinaları, karakolda milletvekilinin dövülmesi, gazetelere, otellere, medyaya ödenmeyen kredilerle çökülmesi, karaparacıların kaçırılması, kokain-liman-gemicik-siyaset ağı, merkez bankasının boşaltılması, arabalara çanta dolusu dolarların bırakılması nedir? diye sormak için yeni yasa mı gerekiyor, yeni meclis yeni savcı mı?

    Yanıtla (9) (1)
  • ERGENEKON H.K. / 11 Haziran 2021 12:56

    Bu ülkede siyaset zenginleşmenin yoludur.Cumhurbaşkanlığı danışmanlığı kurumu neden oluşturuldu? İlk oturumlarında 13 bin TL'yi az bulut kendi maaşlarını 18 bin TL'ye çıkarmadılar mı? Bu kurum oluşturulmasaydı bu üyelerin hepsi ya Davutoğlu veya Babacan'ın yanında olacaklardı.Bu makamlar sus yanımda dur makamları olmuyor mu?Bu adamlar mı ülkeyi kurtaracaklar,inanıyor musunuz? Ülkeye yazık oluyor. Cemil Çiçek Bursa'ya 2005 den önce kaç fabrika kurdu bilen varmı?B.iş.AD. ONU NİYE YILIN ADAMI SEÇTİ

    Yanıtla (5) (0)
  • Muhtefi / 11 Haziran 2021 12:54

    Sn.Ali Turksen var emekli Subay ve Sat komandosu..Kardak operasyonunda gorev almış. Malum Politikaya bulaştı..Vatana hizmet edeyim...! Yutupta var anıları nasil bir ortam var, politikanın kulislerinde, kapilar arkasında.!.. mesela Sn Osman Pamukoglu ne diyor Siyaset Para ile yapılır...bizim paramiz yok..".Gaztecilikte sanirim oyle."...:))...Kisaca DURUST ADAMLARIN isi coook zoor...!...siz yine de yazin..Çınar yaprağı falan,filanlar...Gölgesi iyidir..ama govdeinde kurtcuk .yoksa..!..

    Yanıtla (2) (0)
  • Demokrat hukukçu / 11 Haziran 2021 12:45

    Bilinçli seçmen lafa değil icraata bakar.Kanunu çıkarmayana oy vermez. Parti içi demokrasiyi uygulamayana oy vermez.Ama maalesef ehveni şer diye oyumuzu götürüp bir partiye veriyoruz. Bu düzen de böyle sürüp gidiyor. Sanki başka alternatif yokmuş gibi. Hakbuki bir alternatif de sandığa gitmemektir. Dürüst insanların bağımsız aday olmalarıdır veya yeni bir parti kurmalarıdır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kararla kararlı. / 11 Haziran 2021 12:33

    Bahçeli çok uyanık bir siyasetçi, bu etik sözünü ortaya attı. Ki bu şekilde yarın ittifakı bozmak istediğinde bunun nedenini 'Etik siyaset ve ahlaklı yönetim istedik, kabul görmedi, ahlaksız bunlar' diyebilsin.

    Yanıtla (4) (1)
  • istanbuloglu / 11 Haziran 2021 01:09

    Bu ulkede ve bu sistemde,Siyaset= Hirsizlik ve yolsuzluktur.Hirsiz ve yolsuzluk yapmadan pilitik arenada tutunamazsiniz. Politikacilari finanse edenler guc odaklari ve sermaye cevreleridir Onlarda kendilerine istikbal vadeden politikacilara yatirim yaparlar.Finans sikintisi cekmiyen politikacilarin ardinda, ya gayri mesru kazanc, yada gayri mesru cevreler vardir.Bu ülkede politika kirli güclerin, kirli sermayenin sesi ve soluğudur.Bu arenada, bu guclere kuyruk sallamiyani barindirtmazlar.

    Yanıtla (4) (1)
  • Karar okuru / 11 Haziran 2021 05:29

    Mevcut siyasetler ve sistemler toplumun yanılmaz aynalarıdır. Toplum ne ise siyaset ve siyasetin inşa ettiği sistem tam da odur ve bunun ötesinde umuda kapılmak da boş bir hayaldir. Kendi az gelişmiş nüfusu ve daha da geri kültürlerden yığınlarla gelmiş mülteciler ile gelecekte Güney Amerikadaki gibi suç örgütleri cenneti olmaya aday bir durum söz konusu. Okumuş, yazmış olanı bile gerçekleri göremeyip, ileri demokrasi diye 2010 da otokrasiye yol vermiş bir toplumda çok da umutlu olunamıyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • yavuz / 11 Haziran 2021 12:23

    Cemil bey bunu itiraf ediyor.Seçimde yatırım diyor ,seçim yatırımları ,giderler bunlarla finanse edilip sonrada çıkar sağlanıyor diyor.Bu resmen hukuk devletinde suç duyurusu olur ama bizim memlekette bir gazete söyleşisi olarak kalır.Sonrada biz niye böyleyiz muhabbetleri....

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 11 Haziran 2021 12:23

    ne yaparsa yapsın, tarihe KOCAMAN bir 0 (yazıyla SIFIR) olarak geçmiştir. hepsi bu!

    Yanıtla (2) (1)
  • oku / 11 Haziran 2021 12:22

    Adam 70'in üzerine cikmis daha halen kücük cocuk gibi kendi basiretsizligne/ yeteneksiligine kilif aramaktadir> ya da yaslandikca insanlar cocuklasir demekmi dogru

    Yanıtla (3) (1)
  • Gerçek / 11 Haziran 2021 12:14

    Türkiye'de siyaset etme biçimi ülkeye ve değerlere zarar veriyor. Bunu bilerek oy verenler de aynı suçun faili

    Yanıtla (2) (0)
  • Turrgut essen / 11 Haziran 2021 12:09

    Mecliste büyük yolsuzluk ve şaibelerin araştırılması habire "akp ve mhp oylarıyla" reddedilmiyor mu?
    Yoksa biz mi yanlış biliyoruz. ?

    Yanıtla (6) (0)
  • K.okuru / 11 Haziran 2021 12:09

    Ahmet hocam;Ülkenin ilerlemesini durduran,gerilemesine,kan kaybına
    sebeb olan,insanı hazırcı,kolaycı,yala
    ka,bağımlı...olmasına sebeb olan en
    önemli yarasına değinmişsiniz.Teşek
    kürler.Acilen çözülmesi gerekiyor.
    Ağızları (bedavadan geçinenleri)hazi
    neden çekmedikce iflah olmayız.

    Yanıtla (1) (0)
  • Adımı bile unuttum..Gurbetteki fakir / 11 Haziran 2021 12:08

    Siyasette adam kalmaz diyenler..,benim biraz önce yazdıklarımı
    okumalarını çok isterim.
    Neden kalmasın...?
    Ben İzmir'liyim( 165 yıl).Gerçek İzmir'li işinde başarılı ,helal-haram
    bilen,dünya tanıyan kaç GERÇEK İZMİR'li vekil var mecliste...?
    Erzincan-Refahiye'li Bel. Bşk adayı gösteriliyor.....?
    Başka partinin genel başkanı memleketi varken İzmir'den aday?
    Bu herşeyi anlatıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 11 Haziran 2021 07:52

    Siyasi etik yasası cikarsalar adamların arabalarına para bırakılmayacak mi saniyorsunuz. Bence yanılıyorsunuz. Bu yasa işi değil insan işi. Bir sürü yasa var ama halen daha suç işleniyor. Siyasette de işlenmeye devam edecek. Ama önemli olan suçun cezasız kalmaması olayı. Gariban işlerse ömür boyu müebbet ,zengin veya siyasetçi işlerse soruşturmaya dahi gerek yoktur hükmü. Varın siz adelete güvenin. Varın siz seçilmiş milletvekillerine güvenin.

    Yanıtla (23) (0)
  • duyalı okur / 11 Haziran 2021 11:35

    elbette. ama en azından mal varlığı edinemezler. kendi üstlerine alamazlar.

    Yanıtla (1) (2)
  • Vildan us / 11 Haziran 2021 20:56

    Herkes aldı alacağını bundan sonra almasa ne olur soyulmuş soğana çevrilmiş ülkede????

    Yanıtla (0) (0)
  • Sadık / 11 Haziran 2021 12:05

    Önemli olan insan evet ama yine de kanun kural kayıt önemli. Herkes ailesinin mal beyanını şeffaf bir şekilde ortaya koyar ve ilçe başkanlığından başlayarak siyaset denetime açık kılınırsa, büyük suistimaller yaşanmaz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Adnan / 11 Haziran 2021 11:57

    Baklava çalana ceza, milyarlar götürene hiçbir ceza yok... Siyasi etik getirsen ne faydası olacak. Adam Allahtan korkmuyor, kuldan utanmıyor. Eski Türkiye seni çok özledik...

    Yanıtla (7) (1)
  • karar okuru / 11 Haziran 2021 11:57

    Türkiye'de sağ siyasetçilerin hiç etik kaygıları olmadı. kamu malını ganimet gibi gördüler. ne İnönü'ün, ne Ecevit'in. ne Baykal'in, ne de Kılıçdaroglu'nun adı yolsuzluklara karışmadı. sag seçmende kendine pay verildiği sürece sessiz.

    Yanıtla (7) (1)
  • Adımı bile unuttum..Gurbetteki fakir / 11 Haziran 2021 11:50

    SEÇİLECEK kişi son 10 yılda NE İŞ YAPMIŞ ve NE VERGİ VERMİŞ.?
    10 yılda 250 bin TL VERGİ VERMİŞ mi..?Bedelsiz,Torpilsiz Asker
    lik görevini yapmış mı?
    Hileli iflas,şaibeli ihale ve kirli işler,kaçakçılık,kumar,uyuşturucu
    insan sağlığı ve onurunu bozan işler,İSTİSMAR ile kendisinin ve 1. derece yakınlarının alakası var ise ADAY değil ADI bile
    TELAFFUZ edilmemeli...
    Bu özellikler taşıyan YÜZBİNLERCE TÜRK EVLADI VAR arkadaş...Mesleğinde başarısı olmayan GİZLİ İŞSİZ politika
    yapmasın ark

    Yanıtla (4) (0)
  • Mamosta / 11 Haziran 2021 11:33

    Bu ülkede kağıda yazılan hiç bir şeyin hükmü yoktur. Bu ülkede en üst hukuk normu anayasadır. Ama anayasaya uyulmuyor. Bütün yasalarımızda rüşvetin suç olduğu yazılır ama Türkiye rüşvetçiler cenneti. Sorun; zihniyet ve eğitim.

    Yanıtla (2) (0)
  • Takipci / 11 Haziran 2021 11:03

    Etik Yasasi; Etik olunur veya olunmaz, Yasaya ne gerek var?
    Bu fakir ulkede bin odali Saray yapildi, ses cikarmayanlar simdi Etik Yasasi diyorlar.
    Yasalar cerceve cizer, uygulamayi insanlar yaparlar, niyet halis degilse, hic bir yasa sokmez...

    Yanıtla (0) (0)
  • Vicdan / 11 Haziran 2021 10:57

    Anayasa yı takmayanlar a siyasi etik yasası çıkarsan nolur ki uygulamadıktan sonra

    Yanıtla (2) (0)
  • Niyazi BAYAR / 11 Haziran 2021 10:50

    Tuz Kokmuştur wesselam..;(((

    Yanıtla (0) (0)
  • Celaleddin Özbek / 11 Haziran 2021 10:47

    Ahmet Bey,
    Dindar belediye biyoloji arıtma tesisi kurmak istiyordu. Sizin safınızdakiler belediyeyi kazandı. Temel atmama töreni yaptılar. Yatırım yaparsak az para çalarız demiş olmadılar mı? Yeni yoldaşların, Türkiye'nin ve insanlığın kalkınmasını engellemede kararlılar. Kaliteli ahlaksızlarla birlik olmak mı etik?

    Yanıtla (2) (2)
  • Karar okuru / 11 Haziran 2021 10:39

    Hakikaten Turkiye de iktidarin ne halde oldugunu gormek icin iktidari kosulsuz savunan siyasetcilerin, is adamlarinin, gazetecilerin ve bilesenlerinin fotograflarina bakin anlayin … Parlak iki beden kucuk takim elbiseler, barometre buyuklugundeki saatler, en luks arabalar, en luks evler oteller, tekne ustu resimler, kimisinin elinde otomatik uzun namlulu silahlar, pudra seker i bile var… Sanirsiniz Mafya dizisinden firlamislar… Bu gidis gidis degil, calisan halk hakikaten perisan vaziyette...

    Yanıtla (3) (0)
  • Alıntı / 11 Haziran 2021 10:26

    Suç örgütü liderine mitingler yaptırıp AK Parti’ye oy isteten,
    resmi koruma veren,
    milletvekili dövdüren,
    gazeteye baskın yaptıran,
    milletvekili arabasına çantayla para bıraktıran,
    medyaya el koyduran iktidardır,
    CHP değil,
    halkın zekasıyla alay etmemek lazım.

    Yanıtla (2) (2)
  • Cevdet Sezgin / 11 Haziran 2021 10:24

    Sn Bahçeli sadece Erdoğan'ı köşeye sıkıştırarak iktidarlarının sürmesinden yanadır. Onun siyasi etik dediği kurallar içerisinde sözünde durmak gibi bir derdi yoktur. Eğer böyle bir derdi olsaydı dün Erdoğan'a etiği hakaretler veya Erdoğan'dan yediği hakaretler sonrası bugün iktidar ortağı olmazdı.

    Yanıtla (2) (1)
  • EMARELER.. / 11 Haziran 2021 09:41

    Cumhur ittifakı uçağının FREN ve GAZ düzeneklerini kontrol eden 2. kaptan BAHÇELİ, 1. kaptan ERDOĞAN'ın sık sık rota değiştirerek hedeflenen istikametten sapıp fırtınalı meçhule dümen kırdığını ve nihayetinde;

    -ya yakıtı biterek yere çakılacağını,
    -ya da fırtınaya tutulup uçağın parçalanacağını görmüş olmalı ki;

    ●1. Kaptanın kabul etmesi halinde mevcut mürettebatın uçaktan atlayacağı ve bir daha uçacak mürettebat bulamayacağını bildiği ETİK YASASINI dillendiriyor!..

    TARZAN ZORDA(!)

    Yanıtla (2) (1)
  • akrep61 / 11 Haziran 2021 09:26

    Görünür değildim ama tam göbeğindeydim. Ahlak yasasını tartışanlara bak size burdan ekmek çıkmaz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 11 Haziran 2021 09:09

    Ulke tarihinin en kotu iktidari zevahiri kurtarsin diye gostermeliktir. Her hinligi ve hileyi yapmaya devam ederler. Benim sitkim siyrildi artik bu iktidardan.

    Yanıtla (2) (0)
  • İlke / 11 Haziran 2021 09:07

    Ülkenin siyasi mursilajlarini oldu önce o temizlenmeli ülkemizin üzeriden denizlerkolay

    Yanıtla (1) (0)
  • vatandaş / 11 Haziran 2021 09:06

    siyasî etik yasası herhalde! kesin olarak! galiba! çıkacak gibi!
    nerdenmi anladım?
    caddede sokakta ilan panolarında ilerki zamanlar için ilçe başkanı aranıyor ilanı vardı! şart yoktu herkes müracat edebiliyomuş
    ancak kimse müracat etmemiş daha etik neyimiş bi öğrenelim
    iyimi kötümü bize faydası zararı varmı yokmu ondan sonra bakarız diye!

    Yanıtla (3) (0)
  • Vatandaş Mehmet. / 11 Haziran 2021 09:03

    Kamu görevlileri için etik konulu bir yönetmelik düzenlenmişti ve iadereciler tüm kamu görevlilerine etik beyanını imzalatıp dosyalarına koymuşlardı. İşin tuhaf olan yanı ise başta TBMM olmak üzere tüm üst düzey kamu görevlileri bu yönetmeliğin kapsamı dışında bırakılmıştı. Ne tuahaf değil mi? Milyarları yönetenler istisna tutulmuş, en alt tabakada yer alanlar ise etik beyanına tabiler. Adamlar deveyi hamuduyla götürüyorlar artık.

    Yanıtla (1) (0)
  • Doğan Avşaroğlu / 11 Haziran 2021 08:49

    İş kişinin aynasıdır lafa bakılmaz. Zaman gösterecek Sayın Bahçeli isterse çıkartır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Adalet ! / 11 Haziran 2021 08:43

    Ağıza alınamayacak sözleri söylediği kişi ile kol kola 180 derece ters dönen birinin hangi sözüne inanacaksınız !?. . Yarın ne yapacağı belli olmayanlarla yol yürünmez. Adalet, adalet.....

    Yanıtla (3) (0)
  • Biz büyüdük kirlendi dünya / 11 Haziran 2021 08:33

    Bazen hayal kuruyorum.Siyasi ahlak yasası yürürlükte olsa ve tüm hakim ve savcılar almanlardan oluşsa ülkenin milli geliri nasıl olur? Mafya bu kadar egemen olabilirmi? Çevre böylesine kirletilebilinirmi? Mala çökmeler bu kadar kolay olabilirmi? .....diye kendime sormadan edemiyorum.

    Yanıtla (2) (0)
  • H.Mustafa Erdoğan / 11 Haziran 2021 08:13

    Çok doğru ve tamamen katıldığım bir saptama.....

    Yanıtla (4) (0)
  • Fırat / 11 Haziran 2021 07:09

    Mafya lideri için özel af yasası çıkarıp onu cezaevinden çıkarmak etik mi ?

    Yanıtla (29) (0)
  • Misafir / 11 Haziran 2021 06:00

    Ortağı olduğu iktidarlarda ağır ekonomik krizlerin , yoksullukların,kıtlıkların, felaketlerin eksik olmadığı bir parti genel başkanıdır kendileri. Eksik olmasınlar.
    İyi saatte olsunlar.

    Yanıtla (4) (0)
  • Samilhas / 11 Haziran 2021 06:00

    Etik ve ahlak kavramı aynı kapıya çıkar siyasetin ahlakı yoktur eğer ahlak üzerine kurulu siyaset olsaydı KADEŞ Savaşı M.Ö 1296 günümüze kadar geçen 2021 geçen süre 3317 yıldır süren ve en az 1 milyar insan hayatına mal olan siyasiler tarafından başlatılan günümüzde halen süren savaşlar en acımasız şekilde sürmez her zafer her yıl her ülkede törenlerle kutlanması siyasetin ahlakı olsaydı siyaset kan ızdırsp gözyaşı üstüne kurulmuştur nokta

    Yanıtla (2) (0)
  • vatandaş / 11 Haziran 2021 05:01

    siyaset ve etik yan yana gelebilecek kelimeler dahi değil gerçekçi olalım ve bence beklentiye dahi girmeyelim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 11 Haziran 2021 04:46

    "AK Parti her zaman hukuktan, adaletten ve hakkaniyetten yana olmuş; suç örgütleriyle kıyasıya mücadele etmiş bir siyasi harekettir…"
    Bülent Turan. Nutkum tutuldu. Etik ve siyaset. Asla bunlarda biraraya gelemez. Malvarlığı açıklama zaten var. Kimin umurunda. Ortaya çıkan iddialar araştırılsın yeter. Çoğu siyasetçilerce kullanılan dil ayrıştırıcı ve ötekileştirici ve bu bilinçli yapılıyor. Seçmenini konsolide mi ediyorlarmış ne.

    Yanıtla (6) (1)
  • Nuri / 11 Haziran 2021 04:35

    Bahçeli koltuk sağlam olduğu sürece Erdoğan a tabiidir gerisi lafı guzaf

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 11 Haziran 2021 03:27

    Bahceli siyasi etik yasasi istemekte hakli. Erdogan 14 Haziranda Mehmetcigi Afganistan icin Biden'e pazarlayacak. Afganistan'da alinacak birsey kalmamistir ama yikilmis Afganista'i insa etmek icin muteahhitlere ihtiyac var. Yani Mehmetcik Erdogan cevresinin kazanci icin canini ortaya atacak, Libya gibi. Mehmetcik Afganistan'da olmesin! Sadat'i gondersinlar.

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okunur / 11 Haziran 2021 02:09

    Bahçeli, “Vatan hainliğiyle” suçlayacak birilerini bulmadıysa, bu kadar anlamlı bir meseleyi bu kadar ciddiyetsiz ortaya atıyorsa, batan gemiyi terk etmenin yollarını arıyordur. Daha önce olduğu gibi.

    Yanıtla (7) (0)
  • Keskinaslan / 11 Haziran 2021 01:56

    Hiçbir şey olmaaaaz, hava cıva, ,,

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar Okuru / 11 Haziran 2021 01:34

    Her badireden hasarsiz cikmak icin Bahceli ne zaman ne konusacagini bilir. Siyasi satrancin Gasparov'udur kendisi. Turkiye'de kimse eline su dokemez.

    Yanıtla (7) (3)
  • Karar Okuru / 11 Haziran 2021 01:31

    Bu kadar kiri ancak bir 'derhal secim' temizler. Yoksa yasa yapsalar ne olacak. Anayasayi takmayan kendi yaptigi yasayi mi takacak. Su anda oyle bir moron rejim var ki ulkeye zarar verme konusunda dunyada rakibi yok.

    Yanıtla (14) (1)
  • aslında ne oluyor? / 11 Haziran 2021 01:04

    S. Demirtaş- O. Kavalanın gecikmeden tahliyelerini görebiliriz. Rakipten 2 kaleyi almış,Veziri tehdit eden satranç ustasını -ŞAH- çekerken gören sayın izleyiciler aman şaşırmasın..MAT yapmadan şunu duyabiliriz kendilerinden,''C. ittifakı yürüsün diye bağrımıza taş bastık, kan kusup kızılcık şerbeti dedik, kimseye aldırmadık ne badireler aştık,fakat vatan millet sevdamız, ülkümüz davamız ceddimize olan vazifemiz bize gösterdi ki böyle gitmeyecek. İttifakı bozuyor ivedi seçim kararı alıyoruz''.

    Yanıtla (15) (1)
  • Okur / 11 Haziran 2021 00:17

    En sert sözlerle suçladığı Erdoğan’a sürpriz biçimde tek belirleyici rolünü kazandıran o. Acaba bu hamlesinin ardından ne gelecek?

    Yanıtla (6) (1)