Siyasal İletişim Uzmanı İbrahim Uslu: Erdoğan istese de Ak Parti dönüşemez...

KARAR TV’de konuşan Siyasal İletişim Uzmanı Dr. İbrahim Uslu, ‘Birilerine yine fatura kesilir ama dönüşüm ve merkez parti olma süreci başarılamaz. Ak Parti’yi yöneten güç yapılarına bir bakın, bunların merkez konuma gelmeyi isteyeceğini düşünmüyorum. Çünkü merkez parti olmak daha fazla şeffaflık ve katılımcılık gerektiriyor. Erdoğan bunu istese bile başaramaz çünkü Ak Parti’yi yöneten onca güç yapısını kontrol etmesi imkansız. Sonuç olarak Ak Parti’nin buradan bir geri dönüşü yok' dedi.

Elif Çakır ve Yıldıray Oğur'un yorumuyla ekranlara gelen Bi' Karar Ver programına konuk olan Siyasal İletişim Uzmanı Dr. İbrahim Uslu, Ak Parti'nin 31 Mart yenilgisine ilişkin kritik değerlendirmelerde bulundu. 2013 yılından sonra partide etkin olan güç odaklarının Ak Parti'yi merkez konuma getirmek istemeyeceğinin altını çizen Uslu, Erdoğan istese bile bir dönüşümün yaşanmayacağını, bu güç odaklarını tam olarak kontrol etmenin mümkün olmadığını belirtti.

Uslu, 'Birilerine yine fatura kesilir ama dönüşüm ve merkez parti olma süreci başarılamaz. Ak Parti’yi yöneten güç yapılarına bir bakın, bunların merkez konuma gelmeyi isteyeceğini düşünmüyorum. Çünkü merkez parti olmak daha fazla şeffaflık ve katılımcılık gerektiriyor. Erdoğan bunu istese bile başaramaz çünkü Ak Parti’yi yöneten onca güç yapısını kontrol etmesi imkansız. Sonuç olarak Ak Parti’nin buradan bir geri dönüşü olabileceğini düşünmüyorum' şeklinde konuştu.

İşte, Siyasal İletişim Uzmanı İbrahim Uslu'nun kritik değerlendirmeleri...

‘ERDOĞAN İSTESE DE AK PARTİ DÖNÜŞEMEZ’

'Erdoğan bundan önceki seçimlerde de bir fatura kesti, bir kurban arıyordu. Fatura kesecek bir adam arıyorsanız zaten meseleyi anlamamışsınız demektir. Çünkü burada fatura kesilecek bir adam yok, bir doktrinin, bir yaklaşımın, siyasal anlayışın değişmesi gerekiyor. Şimdi bunu yapmayıp da fatura kesecek bir adam arıyorsanız, kime keserseniz kesin hiç fark etmez, o kişiler gerçekten bu başarısızlıktan sorumlu bile olsalar değişen bir şey olmaz. Başkanlık sistemini referanduma sunarak halka soruyorlar ve bir anda 7.5 puan kaybettikleri görülüyor ve bunun nedenlerini hiç sorgulamıyorlar. Zamanında bunu ben tartıştım ve Ak Parti’ye yakın araştırmacılar bana karşı sanki bir kahraman gibi direndiler, beni hain ilan ettiler. Sonra baktılar ki gerçekten de vatandaş destek vermiyormuş, bir anda paniğe kapıldılar. Her gece ortak yayın yaptılar. Seçim bitti ve 51.5 ile kazandılar ama oy vermeyen ve partiden kopan insanların sahip olduğu nedenler hiç düşünülmedi.'

'Ak Parti 2019 seçim sonuçlarını sorguladı mı? Ben hatırlamıyorum. Zaten 2019’daki o sonuçları sorgulamış olsaydı bugüne kadar uyguladığı o daha da sağa-otoriterliğe giden adımları atar mıydı. Bundan 10 ay önce yüzde 35’e düştüğünde sorgulamayan bünye %30’a düştüğünde de bu başarısızlığı benimser, bir şey demez. Bu karizmatik liderlik figürünün Ak Parti’deki bir değişime engel olduğunu düşünüyorum. Ak Parti’de oluşan yeni kurumsal kültürün, yapının ve doktrinin düzelmeye yönelik bir değişime uygun olmadığı fikrindeyim. Bundan önceki diğer sağ partiler de bunu yapamadı, Ak Parti de bunda başarılı olamaz. Birilerine yine fatura kesilir ama bu dönüşüm ve merkez parti olma süreci başarılamaz. Ak Parti’yi yöneten güç yapılarına bir bakın, bunlar merkez konuma gelmeyi istemeyecektir. Çünkü merkez parti olmak daha fazla şeffaflık ve katılımcılık gerektiriyor. Erdoğan bunu istese bile başaramaz çünkü Ak Parti’yi yöneten onca güç yapısını kontrol etmesi imkansız. Sonuç olarak Ak Parti’nin buradan bir geri dönüşü olabileceğini düşünmüyorum.'

yeni-proje-49-001.jpg

'HEM SEÇMEN HEM DE CHP OLGUNLAŞTI'

'Hem seçmende hem de CHP’de kurumsal olarak bir olgunlaşma ortaya çıktı. Çünkü ilk çarşaf açılımında CHP’lilerin verdiği tepkiyi hatırlayın, çarşaflı kadınları tartaklayarak otobüsten atmışlardı. Şimdi ise hiçbir CHP’linin böyle şeyleri düşündüğünü sanmıyorum. Benim gördüğüm kadarıyla her iki taraf da olgunlaştı. Zaten bu olgunlaşma olmadan belli şeylerin olması mümkün değil. Bence CHP’nin kurumsal tabanı da yeterince olgunlaştı. CHP’nin kendisi de ‘Ben sola gitmek için yola çıktım buraya nasıl geldim?’ diye anlamadı. Çünkü reel politiğe uygun, rasyonel davrandı. İdeolojik şeylerle, at gözlükleriyle meseleye bakmadı, kazanma odaklıydı. Birçok zihinsel bariyeri çoktan aşmıştı ve parti örgütleri de bunları başardı.' Birçok yerde sağdan adaylara kimse itiraz etmedi, büyük bir coşkuyla destek verdiler. Kimse kimseyi yadırgamıyor.

'MERKEZ OLMAK KOLAY ZOR OLAN UÇ HALE GELMEK'

Merkezde kalmak aslında zor bir şey değil, uçlarda siyaset yapmak zor. Ak Parti merkezde kalıyordu ve hiçbir şey olmuyordu. Ne zaman ki Ak Parti ‘Ben merkezden sıkıldım yeni maceralar arayacağım’ dedi, o zaman zorlanmaya başladı. Bunu yapmaya da kendisini kuran ve o günlere getiren ekibin tamamını tasfiye etmekle başladı. Bir iç darbe yaşayarak süreci başlatmak zorunda kaldı. Merkezde kalmaksa çok kolay, hiçbir şey yapmanız gerekmiyor. Toplumun ortak değer ve karakteri neyse, orada yer alıyor, herkese kapınızı açıyorsunuz. Şu anda CHP tamı tamına böyle bir parti, herkes var orada, dediğim gibi. Oy verenlerin profiline baktığınız zaman çok renkliliği görüyorsunuz. CHP’nin içinden sanki Türkiye’nin ideolojik dağılımını ölçüyormuşsunuz gibi bir şey çıkıyor.'

İlgili Haberler
Öne Çıkanlar
YORUMLAR (27)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
27 Yorum
  • Yalçın kardeş / 15 Nisan 2024 20:00

    Aynen doğru herkes tayyip beyin ağzına bakıyor, bu yanlış kardeşim diyemiyorlar ,,,örnek KKM …zoraki faiz indirimi ve şimdi faizlerin enflasyonun tavan yapması kimse tarafından tartışılmadı iktidar taraflarında

    Yanıtla (21) (2)
  • Remzi / 26 Nisan 2024 21:41

    kendisi yılların siyasetçisi, aldığı kararların yanlış olduğunu , ülkeye zarar vereceğini bilmiyor mu,

    Yanıtla (1) (1)
  • Rahmi Arslan / 17 Nisan 2024 15:22

    Gerçekten siyaseti ya okuyamıyorsunuz? Ya da düşüncelerinizi açıklamaktan korkuyorsunuz. Ben ikincisinin olduğu kanaatindeyim.
    Zira 2024'de 80 ilde gerçekten halkın şehri yönetecek kişileri seçtiği doğru ama İstanbul'da insanlar (evet Belediye de var ama) bir sonraki seçimlerdeki Cumhurbaşkanı'nı oyladı.
    (Henüz İbrahim Uslu'yu dinlemeden

    Yanıtla (2) (0)
  • ADİL / 16 Nisan 2024 10:17

    Kurulduğu gibi değil kısa zamanda zengin olmak yada bürokraside zıplamak için dindar görülüp köşe dönenlerin yeri oldu soğuduk artık.

    Yanıtla (6) (0)
  • Cemil / 16 Nisan 2024 10:04

    "AKPyi yöneten güç" ifadesini niye açık açık söylemiyor Sayın USLU? Bunu açıklasa mesela son yıllardaki bazı bilinmezler de açıklığa kavuşabilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • ali malat / 16 Nisan 2024 09:11

    haydi reis vakit dönme vakti dön reis dön.

    Yanıtla (1) (2)
  • AKP umutları bile bitirdi... / 16 Nisan 2024 09:01

    AKP 22 yılın sonunda ülkeyi duvara tostlattı.... 22 yıl bir ömür.... bundan sonra mı yapacak.... tabela partisi olmayı çoktan hak etti.

    Yanıtla (4) (0)
  • Osman / 16 Nisan 2024 08:46

    Ülkeyi bu hale getiren kişi ve ekibinden hesap dahi sorulamayacak,yazık.

    Yanıtla (4) (0)
  • Millet uyandı / 16 Nisan 2024 08:37

    AKP nin bu ülkeye verdiği zararı kimse vermedi.... Allah'tan milletin bir kısmı son seçimde uyandı da, sorumluluğunun gereğini yaptı....

    Yanıtla (9) (1)
  • Erol / 16 Nisan 2024 08:36

    Akp ye geçmiş olsun.
    Bu Kibir bunlarda varken,
    Bu partiden bu millete hayır gelmez artık.

    Yanıtla (7) (0)
  • Deli Çavus / 16 Nisan 2024 07:02

    Vakti zamanında bizde bunlari cok uyardik ama dogruyu söyleyen 9 koyden kovulur birader.Ali Baba neyse kirk haramileride odur.

    Yanıtla (6) (0)
  • doğruyaDoğru / 15 Nisan 2024 23:33

    AKP bu saatten sonra dönüşse ne olacak....milleti açlığa, sefalete, çocuklarını işsizliğe mahkum ettikten sonra.....

    Yanıtla (21) (4)
  • Okur / 15 Nisan 2024 21:21

    Akparti nin yola çıktığı ilk günlerdeki insanları düşünün. Bu nitelikte vatansever, maddi çıkarları peşinde koşmayan, haramı helali bilen adamlar, girebilir mi bugün Akparti nin kapısından?. Cevap, Akparti nin değişip değişmeyeceğini söylüyor zaten.

    Yanıtla (15) (3)
  • Okur / 15 Nisan 2024 19:35

    Dedi buyuk siyasetci

    Yanıtla (1) (9)
  • Mustafa Soylutürk / 15 Nisan 2024 18:36

    uslu bu güne kadar ne dedi ise hiç bir tahmini ve araştırması doğru çıkmadı. !!!!!!

    Yanıtla (3) (20)
  • efedamat / 15 Nisan 2024 18:25

    yiye yiye göbeği şişenleri yemeden vazgeçiremezsin.
    mide küçültme ameliyatı yapmak lazım.
    ama alışmış kudurmuştan beter olduğu için bu da çok zor.

    Yanıtla (20) (1)
  • Vatandaş / 15 Nisan 2024 18:20

    Dönüşse ne olur şu saatten sonra kardeşim;vatandaş karnını doyuramıyor,bundan haberi var mı acaba?..

    Yanıtla (21) (1)
  • artik / 15 Nisan 2024 17:54

    AKP yolun sonuna geldi Guc Zehirlenmesi Yasiyor

    Yanıtla (18) (2)
  • hasan / 15 Nisan 2024 17:50

    seçmen ve chp nin birlikte olgunlaştığı tezine tam katılıyorum, bu türkiyenin geleceği açısından çok önemli

    Yanıtla (16) (1)
  • Deneme / 15 Nisan 2024 17:41

    Artık geçmiş olsun. Rte mevcut konfıorundan vaz geçemez, Bunu sağlayan çevre tıynetinden vaz geçemez. Burayı bırakıp yeni projede çalışacak donanıma sahip değiller. Sonuç :Herkes bıraksın Rte devam etsin ki, bu değişime direnmek olur. Değişimi garibanlar bekler durur.

    Yanıtla (10) (0)
  • dr. ahmet / 15 Nisan 2024 17:31

    dönüşemez, çünkü: hukuk devleti haline gelemeyiz bu iktidar ile. aksi halde, hukuk ilk ak partilileri ısırır.

    Yanıtla (17) (2)
  • Cenk Cemil / 15 Nisan 2024 17:24

    22 yıldır yapamadıklarını veya yapmadıklarını bu kadar uzun bir zamandan sonra "yapacağız, dönüşeceğiz" diyerek ilerisi için iyimser görmek veya davranmak kendi kendinizi aldatmak demektir. Millet, bu söyleme artık asla prim vermez diye düşünüyorum.

    Yanıtla (17) (2)
  • okur / 15 Nisan 2024 17:23

    Akp eşittir Tayyip. Oda zaten son seçimim demişti. Sonraki seçimde Tayyip aday olmazsa veya olamazsa baraj altı kalır akp. Bu süreçte tek yapacakları kendilerini kurtarma çabaları olacaktır. Ayrıca bu durumun dünyadaki diğer sözde demokrat popülist yönetimlere ders olacağını düşünüyorum.

    Yanıtla (8) (1)
  • Bir okur / 15 Nisan 2024 17:07

    Erdoğan çıktı bu son seçimim dedi daha neyi dönüştürmekle uğraşacak bir de artık gençler uğraşsın

    Yanıtla (11) (0)
  • Kurulum / 15 Nisan 2024 17:01

    İstanbulda AKP nin kaybetmesinde Tevfik Göksu faktörü unutulmamalı. Onun üslubu insanları incitti!

    Yanıtla (13) (2)
  • HAKLI YORUM / 15 Nisan 2024 16:45

    Adam haklı. AK Parti'nin kapatılması ve darbe ihtimalleri ortadan kalkınca partiye doluşan omurgasızlardan partinin kurtulması imkansız. 7 Haziran'da sandığa gitmeyen yüzde 10'luk muhafazakar demokratların mesajını aldığını söyleyen parti, mesajı tersten alarak, daha çok torpil, daha çok keyfi yönetime yöneldi. Kasım'daki seçimde ders aldıklarını zannederek sandığa gittim. Almadıklarını anladıktan sonra sandığa gitmiyorum. CHP'nin değişmesi de hayal. İktidar olduklarında görürüz.

    Yanıtla (4) (1)
  • Ahmet / 15 Nisan 2024 16:28

    AKparti muhalefetin buyuk kismini ya terorist yada Hain olarak gordugu icin, hic bir zaman donusemez. Cunki donusum icin Muhalefetle kaynasmaasi lazim.
    Kendi ulkendeki muhalefeti dusman isbirlikcisi (yani Hain) gormek iktidari poitikali bakimindan hep adaletsiz olmaya zorlar. Degil donumusum, normal olarak muhalefete yaklasamazlar bile!.

    Yanıtla (11) (1)
Diğer Haberler
Son Dakika Haberleri
KARAR.COM’DAN