Militan yargı

Eski Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, son açıklamalarıyla tekrar dikkat çekti.

Türkiye’nin bir hukuk devleti olmadığını ve yargı bağımsızlığının bulunmadığını söyleyen Çelik’in, bugün tahlil etmek istediğim sözleri şöyle:

Bizde militan Kemalist yargı vardı. AK Parti’nin özellikle son 10 yıllık iktidarında ne yazık ki, biz de kendi militan yargımızı oluşturduk…”

Çelik’in sözleri akademisyen kimliğiyle de önemlidir. Osmanlı ve İngiliz arşiv belgelerine dayanan “Ali Suavi” adlı 600 sayfalık kitabı, bizim modern tarihimizin sorunlarına ışık tutan çok değerli bir eserdir. (İletişim yayınları, 2020)

Modernleşme tarihimizdeki “hükümet-i müstebide” ve “hükümet-i mukayyede” tartışmaları kitapta etraflıca yer almaktadır. Hala bunları tartışıyoruz!

MİLİTAN DEMOKRASİ

Bu konuda Prof. Yusuf Şevki Hakyemez’in “Militan Demokrasi” adlı kitabı değerli bir kaynak eserdir. (Seçkin Yayınları, 2000)

Prof. Hakyemez halen AYM üyesidir ve “hak eksenli” hukuk anlayışının önde gelen yargıçlarından biridir.

Bu “militan demokrasi”, 28 Şubat’ın kavramıydı. Bir parti hakkında irtica suçlamasıyla kapatma davası açıldığında, Genelkurmay İkinci Başkanı Başsavcı’ya gider, tebrik ederdi!

O zaman hakimler adli mekanların dışında, bir yürütme makamı olan Genelkurmay’a çağrılıp “irtica brifingleri” verilirdi.

Bu, hakim ve savcıların bir yürütme mekanı olan Genelkurmay’a (bugün Beştepe’ye çağrılarak) hitap edilmesi, kuvvetler ayrılığına kesinlikle aykırıdır.

O zamanın ünlü başsavcısı Vural Savaş, işlemlerinin demokrasiye aykırı olduğu söylendiğinde “militan demokrasi” kavramıyla savunurdu. Yani “şeriat devleti” gibi soyut kaygılarla yargının mesela türbanla mücadele etmesi… Bunlar “militan yargı” uygulamalarıydı.

HUKUKUN GÖREVİ

Prof. Yusuf Şevki Hakyemez, kitabında, militan demokrasi anlayışının çoğulcu demokrasiye ve hukuk devleti kavramına aykırı olduğunu yazıyor. McCarthy Amerika’sını örnek vererek “uzak ve soyut” tehlike gerekçe gösterilerek özgürlüklerin kısıtlanamayacağını anlatıyor, Yüksek Mahkeme’nin “liberal” kararlarla McCarthy kâbusuna son verdiğini izah ediyor. Kararlardan alıntılar yapıyor. (sf. 87-91.)

Bizim siyasal kültürümüzde bireysel özgürlük kavramının yeterince gelişmediğini belirten Hakyemez, yargının “hak eksenli”, diğer bir ifadeyle “özgürlük eksenli” olması gerektiğini vurguluyor. AYM’nin görevini şöyle tanımlıyor:

Anayasa mahkemelerinin kuruluş nedeni, anayasada güvence altına alınan temel hak ve özgürlükler üzerinde siyasal iktidarların çoğunluk oyuyla yapabileceği yıkıcı ve her türlü olumsuz etkiyi önlemektir.” (sf.252)

Bütünüyle hukukun görevi budur.

Ancak, Prof. Hakyemez, bizim Anayasa Mahkememizin, devlet otoritesini, militan laikliği korumak gibi sebeplerde verdiği “otoriter” kararların uzun bir dökümünü veriyor, haklı olarak eleştiriyor.

O kararlar o zamanki “militan yargı” örnekleridir.

A’DAN Z’YE YARGI REFORMU

Ecevit zamanında ivme kazanan, AK Parti’nin ilk on yılında reformlarla ilerleyen AB sürecinde yargının bağımsızlığı tarafsızlığı ve temel kanunların Avrupa standartlarına uyarlanması yönünde çok olumlu gelişmeler olmuştu.

Fakat son on yılda, özellikle CB sisteminde, yargıda iktidar lehine siyasallaşma ağırlık kazandı.

Üç kanun bir KHK ile yüksek yargı kadrosu değiştirildi… “Mülakat”la 10 binden fazla yeni hakim ve savcı alındı, kanunlarda değişiklikler yapıldı…

Yargıdaki siyasallaşmanın en büyük kaynağı, HSK’nın yapısıdır. Venedik Komisyonu, iki ay önceki raporunda şöyle diyor:

Cumhurbaşkanı tarafından atanan HSK'nın dört üyesi siyasi atama olarak değerlendirilmelidir ve uluslararası standartlar anlamında ‘yargı üyesi’ olarak kabul edilemez. Ayrıca, TBMM tarafından seçilen yedi üyenin çoğunluğunun, Cumhurbaşkanı ile aynı siyasi eğilimde olması yüksek ihtimaldir… Son olarak, Cumhurbaşkanı aynı zamanda iki resmi üye de atadığı için, yürütme fiilen HSK'nin 13 üyesinden en az onunu seçme yetkisine sahip olmakta ve böylece yargı üzerinde güçlü bir siyasi etki sağlamaktadır.” (9 Aralık 2024)

Militan yargı kaygıları ciddidir, sistemdeki kaynağı budur.

A’da Z’ye bir yargı reformu ekmek su gibi bir ihtilaçtır. Yoksa, “orta gelir tuzağı”ndan çıkamayız, çıkamıyoruz zaten.

YORUMLAR (267)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
267 Yorum
  • KARAR OKURU / 03 Şubat 2025 14:48

    Hakimlik kura çekiminde yeğenini C.Başkanına tanıtan Zengin geçtiğimiz cuma günü yüksek puan almasına rağmen sözlü sınavda elenen Mert AKDOĞAN' intihar etmesini nasıl karşıladılar? Az da olsa üzüntü duydular mı? Hatırlayınız iktidarlarının ilk yıllarında yandaşları taban 70 puanı aşamıyorlardı, 60'a düşürdüler onuda aşamayınca da kadroları puansızlarla doldurdular.

    Yanıtla (2) (0)
  • Muammer / 02 Şubat 2025 15:03

    Hukuk, GÜÇ kimde ise onun köpeğidir, Nokta.

    Yanıtla (4) (1)
  • Düşünceli / 03 Şubat 2025 00:06

    Nokta filan değil. Beceren hukuk devletini kurup yaşatmayı biliyor. Tabii hukuk devleti de büyük trajedilerden edinilen tecrübelerin, toplumsal direnişin sonucu; ona değer verenlerin çabalarıyla güçleniyor.Bakın Almanya’da bir Cumhurbaşkanı - Christian Wullf - bir gazeteye telefon edip kendisi hakkında asılsız bir iddianın yazılmamasını istediği için istifa etmek zorunda kalmıştı. Ucuza kredi aldığına dair İddianın ise asılsız olduğu sonra mahkemeyle de tespit edildi.

    Yanıtla (2) (0)
  • İtiraz / 02 Şubat 2025 21:30

    Burada pek çok yorum Sn yazarın haklı eleştirilerini sanki chp ak pak sanki diğer dönemler harikaymış gibi yorumlayıp üstüne hükümetin yanlışlarından kendilerine bilgiçlik çıkarmaları yok mu acaba troller Karar gazetesi üzerinden 30 lu yılları aklamaya mı çalışıyor diye düşündürüyor insanı. Evet yazar haklı ama sizin beşeri düşünce tarzını ilahlaştırmanıza bir dayanak sunmuyor.

    Yanıtla (1) (3)
  • Yavuz Selim / 02 Şubat 2025 22:47

    "Beşeri Düşünce Tarzı" ne demek. İlahi düşünme tarzı da mı var? Düşünme zaten beşeri bir faaliyettir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Düşünceli / 02 Şubat 2025 23:37

    Nedir “sizin beşeri düşünce tarzı” dediğiniz? Sizinki ilahi mi oluyor bu durumda- böyle tek doğru, hep doğru? Böyleyse, düşünce tarzınızın “ilahi” olduğuna kim karar veriyor?!

    Yanıtla (2) (0)
  • Düşünceli / 02 Şubat 2025 23:46

    Sizin için 1930’lu yıllardan ve 28 Şubat’tan bahsetmeden herhangi bir konu üzerinde konuşmak mümkün mü? Madem 1930’lu yıllara meraklısınız, neden somut konuşmuyorsunuz da on yılı toptan karalıyorsunuz ? Öyle ya, 1930’lu yıllarda dünya kadar da iyi, ülke insanının yaşamını kolaylaştıran, iyileştiren şeyler oldu. Sonra bakın bir 1940’lı, 1950’li yılların yöneticileri 1930’lu yıllarda ne yapıyorlarmış.

    Yanıtla (1) (1)
  • Orhan / 02 Şubat 2025 23:39

    Haksız güç zalim , güçsüz hak çaresizdir.

    Yanıtla (3) (0)
  • mert / 02 Şubat 2025 00:39

    Burada yazan yandaşların hiç mülakatlardan hukuksuzluklardan ihalelerden rahatsızlık duyduğunu gördünüz mü.
    GÖREMEZSİNİZ.
    Ama bol bol kuranda şöyle yazıyor
    Atatürk döneminde şöyleydi gibi yazılarla zaman öldürüyorlar

    Yanıtla (88) (2)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 10:47

    Konuşmasınlar,,vicdanları ezildiğinde onlarda konuşacaklardır.

    Yanıtla (11) (0)
  • Kadir / 03 Şubat 2025 17:56

    Zamanında olmayan vicdan var ise belki

    Yanıtla (0) (0)
  • DUMAN / 02 Şubat 2025 19:00

    Güçten nemalananlar, Güçlünün kılıcınıda sallar. Din istismarlığı ve Atatürk karşıtlığı bu anlayış için çerez niyetindedir.

    Yanıtla (9) (0)
  • Bozkurt / 02 Şubat 2025 19:51

    Yıllarca laiklik ve Ataturk simsarligindan nemalanan güruh; herkesi kendileri gibi zannediyor..Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en büyük hırsızlık ve yağmaları 28 Şubat 'ta yaşandı.. "Türkiye laiktir laik kalacak" ve "Onuncu Yıl Marşı" eşliğinde kamu bankaları ve özel bankalar hortumlarmış ve devletin hazinesi yağmalamıştı..Hırsız; hırsızdır.. Hirsizin; dincisi de dinsizi de solcusu da sağcısı da olur..

    Yanıtla (6) (14)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 23:27

    Bugünkü yağma ve hırsızlık 28 Şubat'takine rahmet okutuyor. 128'den başladık, kaça geldik kimse bilmiyor. Çevirme de yok.

    Yanıtla (5) (0)
  • İstanbullu bir okur / 02 Şubat 2025 23:04

    Akp.iktidarı elindeki bunca yetki ve güce rağmen,bununlada yetinmeyip daha da güç istencini zorlamskta olduğu ortadadır.Bunun daha ötesinde,ne istemektedir.Bu çok tehlikeli ve despotizim korkusu salmaktadır.İktidar kim ve nasıl olursa olsun;hukuk temel evrensel ilkeler dogrultusunda ve dahası tam hak eksenli olmalıdır.Hukukta kutsal;tek kelimeyle hak eksenli olmalı,başkası diktatörlüktür,cumhuriyeteki çoğunluk anlayışı evet,ama bu çoğunluk;hukuku,insan temel hakkına,mülkiyet hakkına dokunamamalı

    Yanıtla (1) (0)
  • Yavuz Selim / 02 Şubat 2025 22:54

    AKP'li militanlar ve AKP sempatizanları bu diktatöryal uygulamalara şöyle bir savunma mekanizması geliştiriyorlar: Efendim geçmişte de Kemalistler ve 28 Şubatçılar daha kötüsünü yapıyorlardı. Güç zehirler... Zehirli güç kullanımı zulüm üretir. Tarafgirlik ise intikam hissiyle zulümü görmezden gelir.

    Yanıtla (2) (0)
  • İznik / 02 Şubat 2025 00:18

    Avrupada yirmili ve otuzlu yıllarda demokrasi olmayan üç büyük ülke vardı.italya Almanya ve sovyetler.tamamina yakını demokrasiydi.once Almanya ve İtalya sonrada Rusya geçmişleri deki bu antidemokratik yapıyla hesaplasip mahkum etti ..ya biz..hala darbecileri muhtiracilari tek parti dönemini yuceltenler var.iktidara gelince 28 Şubat dönemini mumla arayacaklar diyorlar.ve bunlar akp yi hukuksuzlukla antidemokrat olmAkla sucluyorlar..tam bir komedi.neden demokratik olmayan dönemleri reddetmiyoruz.

    Yanıtla (9) (43)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 10:31

    Darbelere de, 28 şubata da rahmet okutan bu günün şartları. 1920-30 larda demokrasi aramak!!! Feodal, ata erkil, köylü toplumda demokrasi olmaz. Ancak toplumun çok küçük bir kesimi arkasında uygun, gelişmiş bir toplum olmadan kendi aralarında demokrasicilik oynar a da itiş kakış. Bu gün var mı demokrasi? İleri demokrasi, şu bu derken ortadoğu BAAS rejimi geldi. 100 yıl önce avrupa demokrasiymiş; evet sen de rönesans yaşadın, sanayileştin, gelişmiş kent kültürün de vardı ama olmadı, öyle mi?

    Yanıtla (18) (2)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 14:43

    Sayın İznik (Netgil deyince editör kızıyor!) 80 yılda Kopenhag kriterlerine doğru adım adım ilerleyen ilerleyen Türkiye, 20 yıl içinde bu hale nasıl düştü sizce?

    Yanıtla (11) (1)
  • İznik / 02 Şubat 2025 15:05

    Net aşkını bul kavuş.bu bir..lojik insan vb aptalca teorilerden vazgeç.bu iki.hayatinda iki sayfa kitap oku da muhatap alırlar seni belki .son .tedavi ol..

    Yanıtla (1) (6)
  • Birisi / 02 Şubat 2025 22:28

    Geçmişteki Almanya ve İtalya'nın bugün demokrat olmasına tamam da muhalafet liderini hapisanede öldüren "Putin dostumun" Rusyasına nasıl demokrasi diyorsun hayret doğrusu !

    Yanıtla (2) (0)
  • Laz Ziya / 02 Şubat 2025 22:11

    Hulusi Akar davayı kaybetmişse hukuk var demek ki

    Yanıtla (1) (3)
  • KARAR OKURU / 02 Şubat 2025 14:31

    AKP bağımsız yargı derken milletin boşuna gülesi gelmediği doğru imiş......Adalete güven mi kaldı.....nereye gidiyoruz, vatandaş uyuyor...nasıl ve ne olacak belli değil.

    Yanıtla (11) (1)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 14:45

    Vatandaş uyumaz. Vatandaş yüz seneden beri de uyumuyordu. Vatandaş uyuyor demekle vatandaşa hakaret etmek kimseye bir şey kazandırmaz. Vatandaşı anlamak için harekete geçmiyorsan vatandaş ne yapsın.

    Yanıtla (4) (3)
  • Saygılar / 02 Şubat 2025 16:10

    O yazı benim...hakaret için söylenmiş değil....ama sizin tespitinize de sonuna kadar katılıyorum...bir şekilde bir şeyler yapılması gerekiyor... bu görev ilk önce muhalefete düşüyor....

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 17:38

    Hakkınızı helal edin. Uyuma kelimesinden bir hakaret hissi uyandı bende. Değilin nedenini açıklayın. Yani halk hiç bir şeyin farkında değil mi sizce. Ya başka bir saik varsa.

    Yanıtla (1) (0)
  • Saygılar.. / 02 Şubat 2025 21:46

    Tamamen farkında değil demek belki çok yerinde değil ama....oluşturulan bir korku nedeniyle vazgeçemiyor, karşı çıkamıyor....yani kendince bir savunma oluşturuyor...bunun kırılması gerekiyor...dediğiniz gibi, bir hareket gerekiyor.
    Eleştiri güzeldir...Teşekkürler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Saygılar.. / 02 Şubat 2025 21:51

    ...değil'i açıklayın dermişsiniz... Ekonomi, Adalet, Hukuk, Liyakat ve diğerlerine baktığımda iyiye doğru gitmediğimizi düşünüyorum, görüyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Fatih sancar / 02 Şubat 2025 16:43

    Militan yargı ifadesi ile anlatılmak istenen iktidarların güçünün temsili ise butemsil hak ve haklıyı temsil ediyorsa sorun değil ancak haksızlığı hukuk kuralı kabülenilmesi asıl sorundur.
    Bu AYM değilmi ki inancı gereği testtür kuralını Anayasanın laiklik tanımına aykırıdır kararı vermiştir. Peki hukuk mevcut, yargıç mevcut bu karar nasıl verilmiştir. Bugünkü AYM nin tutumu böylemidir? Akp yi laiklik karşıtlığı gerekceli verilen karar nasıl verildi.
    Beşeri hukuk kuralları adaleti sağlayamıyor

    Yanıtla (2) (16)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 17:42

    Hukuk beşeri bir bilgi ve faaliyet alanıdır.

    Yanıtla (9) (0)
  • Düşünceli / 02 Şubat 2025 20:22

    Adaleti sağlamayan “beşeri hukuk kuralları” değil, hak hukuk tanımayan, insanlığın binlerce yıllık acı tecrübelerle geliştirdiği evrensel hukuk ilkelerini tanımayan, kural ve kurumları siyasi güç için istismar eden, tahrip eden insanlar! Allah’ın kanunlarını uygulama iddiasında olanlar da insanlar; hiçbiri kanun yapmadan önce Allah’a soramıyor!

    Yanıtla (4) (0)
  • İbrahim Hanif / 02 Şubat 2025 21:43

    Onlar yapınca yanlış, siz yapınca hâşâ Allah'ın kanunu mu oluyor? Yanlış yanlıştır; bir mümin Kuran'a iman ediyor ve ahirete inanıyorsa, azgınlık/tağutluk yapamaz. Yapıyorsa, imanını sorgulasın.

    Yanıtla (4) (0)
  • Kenan Kenan / 02 Şubat 2025 15:55

    Bu konudaki görüşlerinize tamamen katılıyorum. Ancak aynı eleştirileri Fetö Yargısı hakkında yapmaktan özellikle kaçınmanızı da yadırgıyor ve anlayamıyorum. İnşallah Türkiye'deki Fetö yapılanmasını bu konudaki kendi özeleştirilerinizi de içerecek şekilde inceleyen çalışmanızı dört gözle bekliyorum. Selam ve saygılar.

    Yanıtla (0) (6)
  • Düşünceli / 02 Şubat 2025 21:18

    Garip bir yorum! Bir yazar her konuda yazmazsa, hiç bir konuda yazmamalı demek istemiyorsunuz herhalde! Hem tarihte, hem günümüzde bizde ve tüm dünyada hukuk bağlamında eleştirilecek yüzlerce mesele olduğuna şüphe yok. Bir yazara belli bir konuda fikirleri sorulabilir ama o konuda derinlemesine araştırma yapıp yazmadığı için eleştirmek biraz fazla tahakküm çabası değil mi?

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okunur / 02 Şubat 2025 14:16

    A’da Z’ye bir yargı reformu olsa ne değişecek. Yine birileri müthiş bir destek ve korumayla ortaya çıkıp “yok efendim cavurun kanunu aldınız, isviçreden, italya´dan yasa getirdiniz“ türünden, “hukuk bizim neyimize, tek önder bize yeter“ diyecek. Herkesçe benimsenmedikten ve uygulanmadıktan sonra neye yarar. Artık toplumsal yapı üzerinde konuşulmalı. Bu halk neden bu kadar kolay devlet otoritesine kanıyor (tapıyor)? Neden gelişmeye kapalı?

    Yanıtla (6) (3)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 14:52

    Evet Allahın koyduğu kanunları isterseniz halk da ister. Gelişme ne demek. Yine halka gelişmemiş yani meşhur kelimenizle ilkel diyorsunuz. Neden. Size evet demiyor diye. Ama size yüzde 35 destek veren in de Kılıçdaroğlu'na yüzde 48 destek veren halktı. Burada gelişmemişliğin ölçüsü ne. Hukuksuzluk diyorsanız 467 garabetine destek vermeyen de bu halktı. 1950ye kafarki hukuksuzluğa karşı çıkan da bu halktı. Samimi değilsiniz. Bu arada Ben AKP'ye destek için bunu yazmıyorum.

    Yanıtla (2) (12)
  • karar okunur / 02 Şubat 2025 16:36

    Ayrıca verdiğiz örnek benim savımı destekliyor. Allahın koyduğu kanunlar getirildiğinde devlet otoritesi olmayacak mı? Ya yanlış uygulanırsa? Bir şeyin doğruluğu herkesçe içselleştirilmeden, benimsenmedikten ve sadece halkın yararı için uygulanmadıktan sonra neye yarar? Bence bu toplumsal yapı ile alakalı bir durum. Burada birilerini aşağılama yok. Israrla cehalete bağlamak da doğru değil. Sadece üzerinde durulması gereken bir konu diyorum. Hepsi bu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 17:26

    Toplumsal yapı ithal mi. Toplumsal yapı dediğiniz nedir. Siz de içinde değil misiniz. Neden toplum suçlanıyor. Kim suçlu ise o suçlanmıyor.

    Yanıtla (0) (1)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 17:32

    Allahın koyduğu kanunlar yanlış uygulanırsa halkın tepkisi daha sert olur.

    Yanıtla (0) (1)
  • Düşünceli / 02 Şubat 2025 21:08

    “Allah’ın kanunları”nı uygulama iddiasında olanlar da insan! Kendi doğru bildiklerini, kendi çıkarlarına uyanı “Allah’ın kanunu” ilan edip kutsal sayma, kendilerini de dokunulmaz kılma çabasındalar. Hiçbirine, örneğin havalimanı ihalesi, araba üretimi ya da mesela polisin donanımıyla ilgili gökten vahiy inmiyor; bunlar Kuran’da da yok! Dürüstlük, adalet, yardımlaşma, hoşgörü ise dinde var; evrensel hukukun beşeri yasaların uygularken bu özelliklere uyulursa toplumlar huzur bulur!

    Yanıtla (0) (0)
  • Düşünceli / 02 Şubat 2025 19:51

    Yok, herkes “milli” politika yaptığına inanıyor bence;yalnız, “milli”den anladıkları farklı. Milli sözcüğü bir sıfat, “millete ait” anlamında. Millet ise bu ülkenin yurttaşları, göklerde kutsal bir soyut bir varlık değil. Gel gör ki, biz ülke ahalisi çoğu kez bizzat kendi yaşamını ilgilendiren kararlara bile katılamadı;“bu milli mesele” denince, onaylamayan pek kolay suçlanabildi. Oysa
    milli siyaset, kamu - yani herkes- yararına, dolayısıyla tartışmaya açık siyasettir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Birol / 02 Şubat 2025 09:48

    Hasan Cemal ne demisti ? Sivil darbe. Askeri vesayet zamaninda ulke cok daha demokrattı . Uygulanan bir AHIM Kararlari vardi AYM kararlari vardi.

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 18:58

    Bırakın o yetmez ama evetçi aklı kıtları onlar da bu günlerin yolunu açtı.

    Yanıtla (5) (1)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 13:11

    Ulusu, evliyası, mübareği, şeyhi, şıhı, efendisi, türbesi, yatırı bol olan bir toplumda hukuk devleti kurmak kolay bir iş değildir. Tanzimat tan beri debeleniyoruz. alt yapı olmayınca olmuyor.

    Yanıtla (19) (2)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 15:02

    Şeyhin Evliyanın kime ne zararı olmuş. Hacı Bektaş da Şeyh ve Evliye değil mi. Yoksa o da dahil mi eleştirine. Altyapı dediğin ne. Evliyaların dervişlerin şeyhlerin ne zararı olmuş altyapıya. Bu Akp övgü ya da destek mesajı değildir. Evliya Şeyh ve altyapı kavramları cevabıdır. Şıh derken kastın ne. Mübareklik neden kötü. Kötü olan kişi ya da kişileri eleştir. Herşeyi bulamaç haline getirme.

    Yanıtla (1) (20)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 18:56

    Alt yapı, meslek ahlakına dayalı işbölümüdür. yazılı kurallar ve toplum sözleşmesidir. her vatandaşın aklını kullanma yetisidir. başkalarının aklını ödünç almamaktır. insanı merkeze almaktır. sözlü kültürün egemen olduğu toplumlarda işte bu olmuyor. toplumu bir bakıma ölüler yönetiyor.

    Yanıtla (8) (0)
  • Okur / 02 Şubat 2025 16:14

    İktidar olmak için oyunu alması gereken halka dinine tarihine hakaret edip asagilayanlar bir de hukuk demokrasi nerede diye sormaz mı.hukukun ve demokrasinin olmadığı tek partiden 28 subata kadar olan dönemi savunmaz mi..gönüllü mustemleke kölesi olan bunlar inandiklari dinin tanrinin hakkında tek satır okumadan savunmazlar mi bir de..sonra yetmiş yıldır iktidar olmadık derler..daha kaç yetmiş yıl olamayacaklarini hala anlayabilmis degiller...hem cahil hem kinirli olunca böyle olunuyor demek ki.

    Yanıtla (4) (16)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 17:44

    Ortaya üfürükten esip gürlemeler bunlar. Kimin ne olduğunu tek tek yaz da bilelim.

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 18:52

    Anlam sallanıyor, imla ve noktalama hak getire. Kitap okudum diyorsun da ne üslub, ne imla ne de anlam pek doğrulamıyor. Burada çelişen azgelişmişlik ile gelişme arzusu. Taraflar aynı düzlemde değil. Oyun çocukları, ergenler ve çok az yetişkin arasındaki tartışma; biri emziği bırakmıyor, öbürü ergen sivriliğinde, diğeri de laf anlatmaya çalışıyor, kolay bir bileşim değil.

    Yanıtla (2) (1)
  • Mehmet Ay / 02 Şubat 2025 18:18

    Türkiye nin gelismesi icin kanun yapilmadi, her gelen koltugunu saglamlastirmak icin calisti.
    Türkiye devletinin bir milli politikasiolmadi.
    Onun icin geri kalmis devletler icinde yer aldik.
    Böyle devam ettigi müddetce kablumbaga hiziyla ilerliyoruz.
    Yazik Türkiyeme…..

    Yanıtla (0) (0)
  • Tsli / 02 Şubat 2025 17:49

    Erdoğan bir soru soruyor. Neden oylarimiz az diyor. Doğrusu neden oylarimiz çok demeunku bunca yıldır iktidarsız niye artmıyor. Arkadan Destekle ayaktayız. Akp yi kim destekliyor. Yolsuzluk ve menfaatten beslenen bir azınlık.

    Yanıtla (11) (2)
  • KEMAL ÇALIŞKAN... / 02 Şubat 2025 13:17

    Ortaçağ kafası ve anlayışları ile çağdaş dünyada olumlu ve itibarlı bir alabilmemiz maalesef mümkün değildir....Olamıyor da işte...

    Yanıtla (14) (5)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 14:57

    Çağdaş kafa ne ile dolu. O çağdaş kafa 100 senedir yok mu idi. Bir türlü çağdaş olamadık gitti. Ortaçağ derken kastın ne. Ortaçağ kimin ortaçağından bahsediyorsun. Neden bahsettiğimi bal gibi biliyorsun. O çağdaş kafa sen de var. Neden 70 küsur yıldır halk tercihinden uzak. Çok çağdaş olduğundan mı. Bu bir Akp desteği mesajı değildir. Çağdaş Ortaçağ vb. cevaptır.

    Yanıtla (6) (19)
  • Bir Dost / 02 Şubat 2025 15:30

    13.17 Islam ve Müslüman düsmanligi; faşizmin de otesinde sizofrenik bir ruh hastalığı haline gelmiştir...İslam ve insanlik düsmani bu kafa iflah olmaz.. Orta Çağ'da Islam medeniyeti ve toplumları en parlak dönemlerini yasiyorlardi..Ortodokslar ve Katolikler ise Avrupa'nın göbeğinde birbirlerini odun yığınlarında yakarak katlediyorlardı..

    Yanıtla (4) (9)
  • İbrahim Hanif / 02 Şubat 2025 20:25

    Kimsenin İslâm ve Kur'anla bir derdi yok, ama Allah'la aldatan din tüccarları ile var! İnsanları dinden imandan eden maaşlı din yobazları ile var!

    Yanıtla (4) (0)
  • Düşünceli / 02 Şubat 2025 20:45

    Artık Müslüman olmak için şahadet etmek yetmez, illa belli bir siyasi partiyi desteklemek gerekir mi demek istiyorsunuz? Hukuk bağlamında Ortaçağ kafasından bahsedilirken, konu hukuk, din değil! Padişahlar dirilse, zamanında
    kıymetli vezir, kendi oğul, kardeşilerini bir emirle öldürtmelerine izin veren hukuku bugün kendileri bile kabul etmezdi! Zira çoğu zamanının bilgili, akıllı adamlarıydı. Dünyaya ve tarihe hep “biz harika”, “onlar kapkara” diye bakmak Allah vermesin ahmaklaştırır!

    Yanıtla (1) (0)
  • Bozkurt / 02 Şubat 2025 15:35

    Laikçi, mezhepçi, kripto, dogmatik seküler, imtiyazlı güruh; 1940'larin kafasıyla İslam düşmanlığına devam ediyorlar..Bu topraklar asirlardir Türk Islam yurdudur ve halkımızın ezici bir çoğunluğu da Müslümandır elhamdülillah..Artık bu gerçeği kabul edip alışmaları gerekiyor..

    Yanıtla (4) (20)
  • Bir Dost / 02 Şubat 2025 15:51

    Hükümeti, iktidarı ve uygulamalarını eleştirmek başka bir şeydir fakat muhaliflik numaraları çekerek Islam'a haşa "Ortaçağ zihniyet" inananlara da "Ortacag kafasi" diye saldirnak ancak 1071'in kuyruk acısini dindiremeyen ve "Zulum 1453'te basladi" diyen kripto zihniyetin veya Islam ve insanlik düşmanı şizofrenik kafanın işi olabilir..

    Yanıtla (4) (13)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 17:45

    Şark meselesi yani. Oryantalizm. Aslında İslamiyetin doğuşuyla başladı. Karlofça'ya kadar mevzi kaybetti. Sonra Osmanlı'yı yıkıp Hilafeti kaldırarak en önemli kazanımını elde etti. Hucümlar devam ediyor.

    Yanıtla (2) (8)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 17:40

    Mesela çağdaş kim. Netanyahu çağdaş mı. Trumh çağdaş mı. Stalin Lenin Troçki çağdaş mı idi. Churchil mi çağdaştı.

    Yanıtla (1) (7)
  • Matisse / 02 Şubat 2025 17:30

    Ne yaparlarsa yapsınlar yolun sonu göründü.
    Sine-i millete giderek bu iş daha çabuklaşır ama muhalefette nerde o cesaret.

    Yanıtla (1) (1)
  • KARAR OKURU / 02 Şubat 2025 14:12

    Niye demokrasi olamadığımız olamayacagimiz yazılıyor.akillarinca tek parti dönemini akliyorlar böylece..kurtuluş savasi ve Osmanlı'da demokrasi vardı.madem demokrasi olamaz o zaman akp den neden demokrasi hukuk bekliyorsunuz .neden kendinizi demokrat diye niteliyorsunuz..cahil salaklar iyice cukurlasti ..ne dediklerini bilmiyorlar.

    Yanıtla (2) (5)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 17:25

    Osmanlı kimdi? 23 Nisan 1920'ye gelinceye kadar, ne zamandan ne zamana kaç yıllık parlamento tecrübesi vardı? Siyaset ne kadar kapsayıcıydı? Kadınlar oy verebiliyorlar mıydı, örneğin?

    Yanıtla (4) (2)
  • Baz / 02 Şubat 2025 16:27

    Siz tehlikeli görülen şeyi AKP ye indirgeyen bir dil kullanıyorsunuz ama geriye dönük bir arşiv taramasında yazılmış makale, kitap, açılmış davalara bakarak tehlikeli görülen şeyin büyük oranda Fettullahçılar olduğunu görürüz. Bu tabii ki ‘militan yargıyı’ haklı çıkarmıyor ama tehlikenin soyut olmadığını darbe girişimi sonrası işten el çektirilen polis, asker, öğretmen, hakim savcı sayısına bakarak değerlendirebiliriz sanırım.

    Yanıtla (2) (1)
  • Abdullah KAYA- Kozluk / 02 Şubat 2025 10:19

    Varolan yazılı hukuki metinler yetmeyince "tek kişinin iradesi" ile yaşam bulan KHK'larla eksiksiz bir "kânun devleti"yiz değil mi?
    Iyi de, nasıl ve ne zaman bir "hukuk devleti" olacağız? RTE'nin ölümünü mü bekleyeceğiz? Sizi bilmem ama şahsen buna benim ömrümün yeteceğini sanmıyorum.

    Yanıtla (7) (2)
  • Mustafa ışık / 02 Şubat 2025 13:08

    Selam başkan. Ömrünüz yetecek güzel, Özgür günleri görmeye.

    Yanıtla (3) (1)
  • Yılmış adam / 02 Şubat 2025 16:11

    Çok şükür Allah insanı ölümlü yaratmış, onların ölümünü göremezsek bile biz ölerek onlardan kurtulabileceğiz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Çelik / 02 Şubat 2025 15:27

    Çelik, özellikle son 10 yıl..da ne yazık ki, biz de kendi militan yargımızı oluşturduk…”TA:Militan yargı kaygıları ciddidir, sistemdeki kaynağı budur.
    Kaç yıldır Milletin anası çocukları ve bebeler aileler ağlamaktadır. Sebebi hak değil militan kavramı'mıdır? Hak kaygısı ve korkusu yok mudur? Yarın Hak divanı vardır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Salih Kuşcu / 02 Şubat 2025 15:23

    2023 verilerine göre nüfusun %63,5 u açlık sınırı altında. Orta Gelir grubu artık Alt Gelir grubu! Yoksulluğu kaldıracağız demişlerdi. 2017 seçim sonrası CB-Hük. sistemi, kendi zengini yaratma ve "dava"ya hizmet peşinde. Anayasa maddeleri kitapda, AYM kararları rafda! Dış güçler! AIHM, AB, AB Parl., AB Kom, Venedik Kom. yok hükmündeler. Öncelikle; Vergilerin hakkaniyetle toplanması ve yoksulluğu azaltmak için gelirlerin artırılmasını sağlayan bir yönetim şart. Sorun burda!

    Yanıtla (4) (1)
  • Ty / 02 Şubat 2025 08:56

    Taha abi bu ilk 10 seneyi unutmadın gitti neler neler oldu. Olmaz olsaydi. Teessüf ediyorum size.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 15:11

    Ben de sana teessüf ediyorum. Doğruya doğru. Eğriye eğri diyemediğin için. Akp senin de şu anda şikayet ettiğin hak hukuk meselesinde ilk iktidara geldiği gibi davransın herkese hakkını versin bak o zaman neler oluyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 08:28

    O irtica mitinglerinde hukukçu olduğunu iddia edenler resmi kıyafetleri ile bu mitinglere katılır cübbelerinin düğmesi olmadığı için ilikleyemeseler de cübbelerini muktedirlerin önünde ayağa kalkar ve muktedirler gak dese de alkışlar guk dese de alkışlardı. Ve hiç de ilkel olmayan o çağdaş insanları böyük hukukçuları televizyon kanalları yayınlarlardı.

    Yanıtla (1) (11)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 15:06

    Pardon brifinglerinde. Mitinlerinde yazmışım.

    Yanıtla (0) (2)
  • Ayaz bey / 02 Şubat 2025 15:06

    Şu yazdıklarınızı dahi halka anlatma yeteneğinden çok uzak çapsız bir muhalefet var...
    Belki de bize göre muhalefet gerçekte muhalefetin dizaynını da iktidarı dizayn eden güçler oluşturmuş doayısıyla ülkede çok parti görünse de aslında tek parti var ve tek adam var...

    Yanıtla (0) (3)
  • OkuRR / 02 Şubat 2025 00:12

    Biri:"Öz.Zengin in "Arifciğim kalkıp C.başkanımıza el salla " dediği Yeğeni ARİF...Diğeri ise:Hakimlik sınavında yüksek puan alıp mülakatta elenince yaşamına son veren Mert AKDOĞAN..açıkça siyasi görüşü belli olan Bu vatandaş da gelde şimdi adalet bekle..

    Yanıtla (88) (1)
  • Yorumm / 02 Şubat 2025 09:11

    Çok çarpıcı bir örnek olmuş,,,bu işler hiç unutulmaz,,taktim edilen yeğencikler ve kurban edilen kimsecikler....

    Yanıtla (34) (0)
  • Bir Emekli / 02 Şubat 2025 11:15

    "Zengin' işi torpil skandalı büyüyor: Önce Erdoğan'la sonra Bakanla tanıştırdı!" diye başlık atılmış medyada

    Yanıtla (27) (1)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 11:20

    O kültürde çok yaygındır oğlana, kıza, yeğene iş ayarlama, nepotizm. Düşğk nitelikli toplumlarda vasıflı insan çok olmadığından eş, dost elinden tutmadan iş bulamazlar!

    Yanıtla (29) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 12:09

    Sen o toplumun içinde misin dışında mı. İçinde isen o söylediğin özelliklere sahip misin değil mi.

    Yanıtla (1) (6)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 14:56

    Daha ilginci, o kesimin gençlerinin büyük kısmının bilmek, öğrenmek, beceri edinmek, kendilerini geliştirmek, üretken ve dünyanın geri kalanı ile aşık atabilen bağımsız bireyler haline gelmek için herhangi bir motivasyonları ve çabaları da yok. Vasatı daha da aşağı çekmekle meşguller. Akraba ve aileleri ile el ele, hem kendilerine hem de memlekete yazık ediyorlar.

    Yanıtla (4) (1)
  • Fevzi / 02 Şubat 2025 14:49

    Taha Bey; bir ara "Düşman Ceza Hukuku" kavramı hakkında da yazar mısınız?

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 02 Şubat 2025 14:49

    Vallahi Şaşırdık kaldık. Normal vatandaşın iki tane elbisesi olur. Gündelik ve gerilik, askerin ise eğitim muharebe ve bir de resmi tören.Bunların ise gününe göre savcılık, yargıçlık gün gelir vatanseverlik, yerlilik millilik fatihlik. Gün olur ip urgan attıkları, bölücülere Gül atarak bölücülük. En önemlisi de üzerlerinden hiç çıkartmadıkları ise..Soyguncuların çetelerin mafyaların baronların hamili koruyup kollama...

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur YZGT / 02 Şubat 2025 14:46

    Oluşturulan militan yargıyı kullanma sırası kontrollerinden çıkınca,başlarına nelerin geleceğini bilenler ebedi şeflik istiyorlar. Sivil anayasa istiyorlar,sözde. Mevcutun değiştiremediğiniz ilk dört madde ve 60. madde var. Bu beş madde asıl hedefin olduğu gayet açık. Halkın inanması için önce mevcuda uyulması gerekirdi. Mevcudu ihlal edene istediği anayasa verilir mi?

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 02 Şubat 2025 14:46

    Yanlış anlaşılmasın, o dönemi savunduğum yok, ama, o dönemde uygulamaların temel amacı devletin yönetim biçimini savunmak idi, kişilerin ve siyasi partilerin nüfuzu böyle değildi. Bugün yaşanan ise, azınlık bir grubun siyasi ve şahsi menfaatleri söz konusu. Fark bu sanırım.

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 02 Şubat 2025 14:43

    Karar yazarlarının hiç biri Haksız olarak ordudan ihraç edilen gözbebeğimiz 5 teğmenimiz ve onurlu 3 komutana dair bir kelime yazamıyorlar. Muhafazakarların demokratlığı bu kadar demekki. Kumpas davaları ile ordunun teslim alınmasında olduğu gibi. Orduyu akp ordusu haline getirenleri, buna izin verenleri tarih affetmez.

    Yanıtla (4) (2)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 14:11

    Farkında mısınız bilmem ama yandaş yorumcular artık dünya liderimizin uçurduğu Türkiye muhabbetini bıraktılar. CHP ile AKP'yi karşılaştırıp akılarınca ehven-i şer muhabbetine başladılar. Aslında onlar da durumun farkındalar ama dilleri varmıyor.

    Yanıtla (9) (0)
  • The end / 02 Şubat 2025 13:58

    Ülkemiz o. Zengin zihniyetinden kurtulmalı.aciklasinlar. zenginin yeğeni kaç puanlı 40-50 den bir fazla değildir. 80-90 alan öğrenciler intihar ve ülkeyi terketme hesabı yapıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Kararcı / 02 Şubat 2025 13:47

    Sayın Akyol, öyle bir devir yaşıyoruz ki torpil bile halk huzurunda yapılabiliyor. Üstelik devletin en üst kademesinde. Ne isteyenin ne de istenilenin hicap duyduğu yok. Siz istediğiniz kadar kitap, döküman, söylem vurgusu yapın işe yaramıyor. Her gün bu kadarı da olamaz diyeceğimiz yeni bir imkansıza şahit oluyoruz. Yazık oluyor güzelim ülkeme çok yazık.

    Yanıtla (1) (1)
  • ibrahim eldivan / 02 Şubat 2025 13:39

    sn. cbaşkanına "el salla da görsün" mizansenini eleştiren de "akbayı goru gulla" diyen dinin mensuplarıyız savunmasını yapan olması da ayrı bir garip durum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dokuzuncu köy / 02 Şubat 2025 13:38

    Hz. Ömer'in adaletini dilinden düşünrmeyenler gün geldi muaviyeye rahmet okuttular. Bizim gibi geri kalmış toplumlarda demokrasi, Adalet, Hukuk gibi kavramları kullanmak gibi riyakarlıklara gerek yok. 100 yıl öncesini bu günle mukayese eden zavallılara bir şeyler anlatmaya gerek yok. Kindarlıklarına kılıf uydurmak için Allah adını kullanırlar he zaman. Allah onların ne olduğunu biliyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • O k u r / 02 Şubat 2025 13:23

    Allah'ım haksızlığa uğramış adalet arayan, haklılığını ispat etmede, ağaç kabuğuna muhtaç edildiği için vekil, avukat dâhi tutamayan, hakkında soruşturma açılıp sonunda "Beraat kararı" verildiği hâlde ihraç edildiği görevine iade bekleyen, kimsesiz gariban fakir fukara kullarına yardım eylesin..
    Millet böylesi bir dönemi ne gördü ne duydu ve nede yaşadı..

    Yanıtla (2) (1)
  • Hüseyin Şenel / 02 Şubat 2025 13:15

    Yargının ayrı kuvvet olduğunu içselleştiren yok! Sanki iktidar olunca yönetebileceğiniz bir kuvvet.

    “.ihraç kararlarına imza atanlarla,buna susanlar duysun ki;teğmenlerin geldiği gün siz ihraç olacaksınız"

    “.genel seçimden sonra,..maddi ve manevi özellikle askerlik mesleğine dair,hiçbir kayıpları olmaksızın şanlı üniformalarına ve görevlerine,arkadaşlarının yanına dönecekler”

    Sorusu şu:

    -Nasıl? KHK? Yargısız?

    -Güçlü olduğunuz saat sıra sizde mi?

    Yanıtla (2) (1)
  • Cenk Cemil / 02 Şubat 2025 12:51

    Sözün ona bunlar Türkiyeyi yönettiklerini zannediyorlar !

    Yanıtla (0) (2)
  • Türkoğlu / 02 Şubat 2025 12:50

    Böyle bir hukuk düzeninin Türkiye'nin hayrına olmadığını göremeyecek kadar bir akıl tutulması yaşanıyor. Bunu nasıl içlerine sindirebiliyor koskoca Ak Parti camiası? Ak Parti içinde " durun kalabalıklar bu cadde çıkmaz sokak" diyebilen birilerinin bulunmayışı ne hazin.

    Yanıtla (2) (1)
  • Efedamat / 02 Şubat 2025 12:49

    Bu ülkenin sorunu cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi garabetidir.
    İlk seçimde bu anlayışı sandığa gömüp kuvvetler ayrılığına geçilerek devletin her kademesindeki krizler tamir edilebilir.

    Yanıtla (4) (2)
  • KARAR OKURU / 02 Şubat 2025 12:33

    9.21 Okura...

    Hüseyin Çelik,katıldığı bir canlı yayında çarpıcı şu açıklamalarda bulundu:" Bana göre şu an devlet çalışmaz hale geldi. Bu Türk Tipi Başkanlık Sistemi, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi bize göre değil. Biz de militan yargımızı oluşturduk. Bu korkunç işte Türkiye bundan dolayı düzelmiyor." diye konuştuğu yer alıyor basında.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmet A / 02 Şubat 2025 12:15

    Kemalist yargı dönemi milleti aşağılayan manevi değerlerle mücadele eden militan yargı.
    Fetöcü yargı,ya örgüttesin,ya himmetdesin ,ya sesin çıkmayacak yada Silivri.Aşagılık mandacı militan örgüt yargısı.
    ...Ve iktidar yargısı,sen misin beni eleştiren benim eksiklerimi,yanlışlarımı,rezilliklerimi gösteren ,bana biat etmeyen yargısı.
    .....ve en kötüsü gelecek için hiç ışık yok farkındamısınız,kendimizi kandırmayalım.

    Yanıtla (0) (5)
  • O k u r / 02 Şubat 2025 12:07

    "Adaletin tesisinde sorun var, hukuk herkese eşit mesafede değil" feryatları kulakları sağır ettiği bir dönemde,
    Bu feryatlara ve eleştiriye cevap olarak
    "Adalet, mülk, temel, hukuk herkes, eşitlik" diye
    millete günde üç öğün nutuk atanların "mülk, eşitlik, herkes, mesafe vs" kriterlerini,
    85 milyon, malûm kura töreninde izledi..

    Yanıtla (13) (0)
  • Adalet / 02 Şubat 2025 12:06

    Her gelen iktidar gücü nisbetinde yargıyı kendisinin suçlarına kalkan olması için kendisine bağımlı yapmış.Yargıda mülakatı kaldırdınmı üye atamalarını siyasinin elinden aldınızmı sorunları çözersin.CHP iktidar olursa mülakatı kaldıracakmı yüksek yargıç ataması yapacakmı?Bizim siyasunlar yargının ipini elindetutamazsa dalavere çeviremez huzur bulamazlarlar.Yargı iktidara gebe olacakki Herze karıştırma da sorun çıkmasın tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakılsınlar.Adalet yerlerde sürünüyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • YAVUZ KARAHAN / 02 Şubat 2025 12:05

    Toplumun "orta (esasen düşük) gelir" tuzağında kalması Tayyip Bey için önemli değil; yeter ki kendisi iktidarda ve servet içinde kalsın!

    Yanıtla (24) (0)
  • İbrahim / 02 Şubat 2025 12:04

    AİHM kararları uygulanmadan militan yargıdan kurtulamayız

    Yanıtla (10) (1)
  • Ty / 02 Şubat 2025 12:01

    Kardeşim onlar kötüydü ama bunlar daha kötü lük çıktı.

    Yanıtla (11) (0)
  • Harun / 02 Şubat 2025 11:37

    1)Fert başına düşen milli gelir 25 000 dolara ve üzerine çıkmadıkça ,2) Hirsch index bilim sıralamasında ilk 15 lerde olmadıkça ,3) İhracat ithalatı geçmedikçe ,4) Eğitim ezberci aydın yerine düşünen adam yetiştirmedikçe ,5) Beslenme ve spor, eğitimde etkili bir şekilde kullanılmadıkça , adalet ,insan hakları konusunda iyi bir seviyeye ulaşmamız zorlaşır.
    Hala fen ve mühendislik fakültelerinde Bilim felsefesi dersleri okutmuyoruz.Prof Vural Arı’nın rölativeden Kuantuma adlı eserini okuyalım.

    Yanıtla (8) (1)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 11:55

    Ezberci eğitim aydın yetiştiremez. Eşyanın tabiatına aykırıdır.

    Yanıtla (13) (1)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 11:56

    Ama demokrasi olabiliriz. İnanmayan Netgil'e sorsun.

    Yanıtla (5) (0)
  • The end / 02 Şubat 2025 11:41

    Hüseyin Çelik bunları sekiz on sene önce niye soylememis. Zararı kendine dokununca mi. Aklına gelmis.Ne sagciyim ne solcu nede şeriatçı.al birini vur ötekine.
    Akp ve tez zamanda gitmeli. Yoksa ülke heryo den surye Lübnan yemen vb olacak.yada Yugoslavya gibi.

    Yanıtla (30) (2)
  • Yek / 02 Şubat 2025 01:12

    Demokratik olmayan tüm lider dönem ve partileri neden mahkum edemiyoruz..benim diktatörüm iyidir deyip bahaneler sıralıyoruz.demokrasi ile hukukla insan hakları ile zerre ilgisi olmayan..kendi gibi inanıp dusunmeyenleri hain ilan eden..özgürlükleri askıya alan .basin özgürlüğü olmayan..kuvvetler ayrılığı olmayan .hakimlerin universitenin medyanın saraylarda sofralarda emir aldığı donemleri lanetlemiyoruz..ayrım yapmadan hepsini.dun ve bugün ve olursa yarın..neden nnn nnnn.

    Yanıtla (19) (7)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 10:43

    Demokrasi filan gelişmemiş toplumda olmaz. Düz mantıkla bakarsan da bir şey göremezsin. Biyolojik, ruhsal yapı ve algısı henüz gelişmemiş çocuğun kendini yönetmesinin mümkün olmadığı gibi, toplumsal dokusu, kurumları, sistemleri gelişmemiş ülkelerde demokrasi olmaz. Biri gelir idare eder iyi mi kötü mü şansa kalmış! Kimi geliştirmeye çalışır kimi de kendi için uğraşır. Kırık dökük de olsa olqnı yıkıp yerine de otokrasi getirip bugün beceremediğin demokrasiyi 100 yıl önce de aramak garabettir.

    Yanıtla (11) (2)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 12:16

    Toplum sana hep çocuk sen ise akıllı uslu yetişkinsin anlaşılan. Ve çocuklar çocukluk yaptığı için de onları ayıplıyorsun. E çocukla çocuk olmadan onlarla nasıl iletişim kuracaksın. İletişim kuramayınca nasıl düşünceni açıklayıp benimseteceksin. Benimsetemeyince nasıl iktira geleceksin.

    Yanıtla (0) (2)
  • OkuRR / 02 Şubat 2025 11:19

    "43 kişinin idamında bizzat imzası var denildiği."Menderesi idama gönderen nedenler" Başlıkla belgesel var YouTubeda ..ilginç geldi bana izlemenizi tavsiye ederim

    Yanıtla (4) (4)
  • HADİSE / 02 Şubat 2025 11:01

    Haksızlığa uğradığında canın yanıyorsa CANLISIN.
    Başkasının uğradığı haksızlığa yüreğin yanıyorsa İNSANSIN.

    AKILSIZ takım arkadaşın olacağına AKILLI rakibin olsun!
    Misali;
    - ideolojik körlük,
    - psikolojik bozukluk,
    - iktidar hırsı,
    - maddi çıkar,
    - manevi tatmin vs. için uygun ortam bulan proje partilerinin akıldan arızalı, ahlaktan yoksun militanların/maşaların sahipleri bu zulmün EBEDİ SÜRMEYECEĞİNİ pek alâ biliyorlar.

    Onlar sadece İNSANLAŞAMAMIŞ CANLILAR!!!

    Yanıtla (21) (0)
  • OKUR / 02 Şubat 2025 10:57

    Parti üyeliğinden yargıya devşirmeler, mülakatla mesleğe iktisap, BİLİRKİŞİLİK MESLEĞİNİN TARAFLI KULLANIMI yargıyı militanlaştırdı. Birde bu arada yargıya verilen talimatlar, dosyadan el çektirmeler, iyi yerlere atanayım diye göze girme kaygısıyla verilen kararlar... say sayabildiğin kadar işin özeti; kuvvetler ayrılığı olmadı mı ne anayasadan söz edilebilir ne hukuk güvencesinden...

    Yanıtla (17) (0)
  • bir okur / 02 Şubat 2025 10:40

    Son olarak birinci dünya savaşında İngiltere'ye (Batı'ya) yenilen Osmanlı Devleti'nin topraklarında onun güdümünde onlarca devlet, devletçik kuruldu. Batı'nın o devletlere tahakkümü ve sömürüsü hayfâ ki devam ediyor. Herhangi bir rövanş alınmadı ve yakın gelecekte alınacak gibi gözükmüyor. Bu noktayı kaçırarak birbirimizi yiyecek şekilde tartışmalar yapmamız üzüntü verici.

    Yanıtla (2) (1)
  • tavşan. / 02 Şubat 2025 00:31

    Putin Rusya'daki büyük bir Türk şirketine el koyuyor
    Erdoğan ağzını açmıyor
    Suriye Türk mallarına uygulanan vergiyi beş katına çıkarıyor
    Erdoğan'dan yine ses yok
    Yandaş basında haber şu Erdoğan mite talimat vermiş 5 rehineyi Hamas serbest bırakmış.
    Ne büyük başarı değil mi.

    Yanıtla (69) (2)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 10:39

    Türkiyeye; sen artık çekilebilirsin bundan sonra deniliyor gibi,suriye yönetimi ve nato tarafından..Böyle olacağı belliydi..

    Yanıtla (15) (0)
  • Sahin / 02 Şubat 2025 00:47

    Mustafa Kemal Atatürk dünyada yüz yılın lideri seçildi Sayın yazar
    Kemalist demek size yakışmadı.

    Yanıtla (35) (9)
  • Bir Emekli / 02 Şubat 2025 00:53

    Şahin bey.Yazar değil Hüseyin Çelik,
    Diyor

    Yanıtla (13) (1)
  • Okur / 02 Şubat 2025 09:21

    Biraz kitap okuyun araştırın da Mustafa kemal’in ve takımının bu ülke insanının kültürüne inancına neler yaptığını adaletini ne hale soktugunu, bireysel özgürlüklerin nasıl yok edildiğini öğrenin, ondan sonra atıp tutun.? Hüseyin Çelik kitabın ortasından konuşuyor

    Yanıtla (2) (25)
  • Bir Emekli / 02 Şubat 2025 11:51

    1950 den beri solcuları iktidar yapmıyoruz diyorlar ama en ufak beceriksizliginide bile solculara Atatürke yamama derdindeler. 75 yıldır siz yönettiniz sonuc ortada , size laf anlatmak da zor

    Yanıtla (26) (0)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 13:41

    Sanki tam da bugünler anlatılmış.

    Yanıtla (0) (0)
  • Seyhan Ergörün / 02 Şubat 2025 15:09

    Niye Ecevit solcu deyilmiydi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bozkurt / 02 Şubat 2025 09:37

    Şahin, ne demeliyiz.. "Atatürk simsari" mi..?

    Yanıtla (0) (8)
  • Yorumm / 02 Şubat 2025 09:45

    Türk Milleti için onurdur şereftir..Bir tek kötü kelimesi,hakareti,tahkiri,alayı,kibri, intikam hırsı, yüksekten bakması dahi yoktur en azılı düşmanlarına karşı bile..Kıyaslar yapmaya kalkanlar hep ezilip ezilip geri dönüyor, tekrar tekrar deniyorlar; ama gerçeği kendileride çok iyi biliyor, bile bile boş saldırılar..

    Yanıtla (7) (0)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 10:36

    İngiliz parası japon mühendisliği ile köprü tünel yapılıyorda; ki dünyanın heryerinde devasa yapılar var,,marifet;medeniyet,kültür, adalet, üretim, toplumsal barış,dengeli dağılım inşa etmekte olsa gerek,,,Atatürk imar inşa yanında esas onları yapmaya çalışmış ve Dünya milletleri bunu bizden daha iyi görüp biliyor, biz bilmeliyken..

    Yanıtla (6) (1)
  • Kafkasyalı / 02 Şubat 2025 10:34

    Türkiye'de yaşadığımız durumun özeti:
    "Kendim ettim,kendim buldum !"

    Yanıtla (7) (0)
  • Özgür Akıl / 02 Şubat 2025 10:31

    Fakat bu temenni ve önerileriniz kimin için anlamlı? Yani karşınızda evet biz bu önerileri bilmiyorduk. Bunların olması gereken evrensel hukuk normu olduğunun bilincinde değildik onun içinde hak ihlallerini farkında olmadan istemeyerek yaptık diyen muhatabınız var mı? Sorun karşıdaki direnç ve bariyer nasıl aşılacak? Bunca mağdurun zararı ve devletin ödediği tazminatlar ceza olarak kimseye rücu edilemeyeceğine göre çözüm nasıl olacak? Edileceği korkusu olsa bahsetikleriniz olurmuydu?

    Yanıtla (2) (0)
  • o aslan / 02 Şubat 2025 10:16

    Sayın akyol artık bu tartışmalarin zamanı geçti ne adalet nede hukuk kaldı şimdi tartışılması gereken bu durumdan nasıl kurtulacağızdir

    Yanıtla (6) (0)
  • Lidya / 02 Şubat 2025 10:00

    Nazimi Sabahattin Ali'yi yıllarca vatan hainligi sucundan hapiste tutan militan yargı Sabahattin Ali'nin cesedi nerede biliyor muydu.mezari bile çok gördüler.

    Yanıtla (3) (2)
  • 34 / 02 Şubat 2025 09:57

    "Bir müslüman şirk koşmadığı sürece 1 milyar insanda öldürse,hırsız yolsuzda olsa,ne günahı olurda olsun müslümanı her türlü korumalı hesabı ancak Allaha verir" denebiliyor,,kopmuş kayalar gibi yuvarlana yuvarlana geliyor birşeyler...

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 02 Şubat 2025 09:56

    O değilde hakim savcı atamalarındaki yeğen olayını izledim, ben utandım. Ar damarı çatlamışlar utandı mı acaba?!

    Yanıtla (6) (0)
  • OKUYucu / 02 Şubat 2025 01:03

    "İBB'de 550 terörist var" diyen şahıs ifadesinde “Elimde bir bilgi/belge yok.Ben bunları siyaset yapma ve ifade özgürlüğü kapsamında söyledim” diyor."Yalan söylemenin hukuki kılıfı siyaset yapma özgürlüğü olmuş. Demek ki dağdaki teröristin ayakkabı numarasına kadar bilindiğini söylemesi anlaşılıyor ki o şahsın "ifade özgürlüğü"ymüş!

    Yanıtla (56) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 02 Şubat 2025 09:53

    Tuncay Özkan'a da soruşturma açıldı, iyi mi !

    Yanıtla (5) (0)
  • Remzi H. / 02 Şubat 2025 09:53

    Dünyadan ahrete gidip gelmemek/Olmasa iktiza eder ölmemek/Balık baştan kokar bunu bilmemek/Seyrani gafilin ahmaklığından. " Nur içinde yatsın seyranı yaşamış Seyrani. "

    Yanıtla (2) (0)
  • Birol / 02 Şubat 2025 09:45

    Demokrasilerin kendini koruma hakki vardir. Ozellikle çoğunluğa karsi. Bu cümle Hitler Almanyasi ve Mussolini Italtasinda yasanan aci örneklerden sonra soylenmistir. O cogunluk seriatta isteyebilir , ummetcilikde. Ne yani halk iradesi boyle mi diyecegiz ? Ornegin FETO . Butun demokratik yollari tepe tepe kullanarak binlerce insanin canini yakti.

    Yanıtla (3) (3)
  • Abdurrahman Zeynal / 02 Şubat 2025 09:32

    "Her yasal hak helal değildir, olamaz." Alev Alatlı

    Yanıtla (0) (1)
  • Yorumm / 02 Şubat 2025 09:31

    Kardeş kardeşe komşu komşuya arkadaş arkadaşa ezeli bir düşman gibi oldu..Savaşmı yapıyoruz,, siyasetçi olarak halk tarafından seçilirsin bilgin tecrüben ile hizmet edersin,,seçilemez isen bunu hazmeder millet bunu layık gördü der daha çok çalışırsın uğraşırsın kazanmak için..Bu kadarı yeter artık, bu ne hırs tamah kin öfke gözü dönmüşlük,,Tövbe Bismillah..

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 02 Şubat 2025 09:27

    Sn. Akyol, ben her zaman söylerim. Yargı bağımsızlığı ve kuvvetler ayrılığı ilkesi Anayasaya değiştirilemez 5. madde olarak eklenmelidir. Bir de şu var, eğer önümüzdeki seçimi muhalefet kazansın emin olun bu sistemden ilk şikayet edenler AKP ve MHP olacaktır.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 02 Şubat 2025 09:23

    Sn. Akyol ben hep söylerim. Yargı bağımsızlığı ve kuvvetler ayrılığı ilkesi Anayasaya değiştirilemez 5. madde olarak eklenmelidir. Bir de şu var. Eğer önümüzdeki seçimi muhalefet kazansın, bugünkü sistemden ilk şikayet edenler emin olun AKP ve MHP, emin olun bu seferolacaktır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Sadi / 02 Şubat 2025 09:18

    Çözüm basit aslında herkes dini prensibi anlayışı hayata bakışı adalet olmalı kendine yapılmasını istemediğini başkasına yapmamalı. Empati kurmalı sorun çözmede. Partiler lider sultasindan kurtarilmali herkes bağimsiz olmalı yada tarikat cemaat partiler kapatılmalı herkes bağimsiz olmali

    Yanıtla (2) (0)
  • Sadi / 02 Şubat 2025 09:15

    Dolayısıyla yargimiz burokrasimiz askerimiz polisimiz bunlara göre şekillendiği için demokrasi gücün iktidarın vesayetin demokrasisi oluyor. Daha fazla demokrasi bizde israf gözüyle bakılıyor.sogan ekmek yeriz onu yadirmeyiz sagindada solundada var maalesef

    Yanıtla (2) (0)
  • 34 / 02 Şubat 2025 09:14

    Taktimdeki yiğencikler,,,intihar eden kimsesizcikler..Bu işler milletin kimsesiz sahipsiz evladına hak değil reva değil..Ufuk kara kapkara...

    Yanıtla (5) (0)
  • Sadi / 02 Şubat 2025 09:12

    Laikliğin muhafazakariyiz dinin muhafazakariyiz milliyetçiliğin ulsalcilgin muhafazakariyiz. Lider şeyh şıh im ne derse odur dusturundayız. Ortadoğu toplumuyuz güçten hem korkarız hem güçlü severiz lüks itibar tutkunuyuz

    Yanıtla (3) (0)
  • ahmet / 02 Şubat 2025 09:09

    Orta gelir grubundan çıkıp çıkmamak reisin derdi değil zaten.O yeter ki militan beyinli % 30 u korusun ve iktidarda kalsın.Augusto Pinoche nin halk tarafından seçilmiş versiyonu ne diyor;anayasa karalararına saygı duymuyorum,kararlarına da uymuyorum.Bu sözü bir batı ülkesinde söylemiş olsa bu adamı bir gecede sopayla kovarlar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muhtar / 02 Şubat 2025 09:08

    CHP nin kendi üyeleri ile CB adayını belirlemesi, muhalefete mecbursun benim adayımı destekleyeceksin demesi seçilirse ülkeyi nasıl idare edeceğini gösteriyor. Aday tüm seçmenleri kapsayacak şekilde en az 100 bin kişiye sorulara yapılsın. O da seçimden bir yıl kala şimdi herkes işine baksın

    Yanıtla (1) (6)
  • Koç / 02 Şubat 2025 09:05

    Militan yargı değil Parti'nin yargısı hayatın bütün alanlarinda partili iseniz kararlar size çıkıyor dava kaybetmiyorsunuz helede Anadolu da .

    Yanıtla (4) (0)
  • SG / 02 Şubat 2025 09:01

    Bir elli sene M.Kemal vede ekibine TC yönetiler ise,/Ara dönemler hariç/Bir elli sene de CB RTE ve ekibi bir Elli sene Daha yönetecek.not not teğmen olayı Kemalistlerin son çırpınısi

    Yanıtla (0) (7)
  • SG / 02 Şubat 2025 08:55

    Bu bu düzene/CB hükümet sistemine karşı çıkıyorum saygıda duymuyorum diyebiliyor musunuz . Yook o zaman bana ne Hüseyin Çelik'ten

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru - ... / 02 Şubat 2025 05:56

    her gün burada ağlaşıp şikayet etmekle hiç bir şey düzelmeyeceği belli. muhalefet birlikte hareket ederek bir sinerji oluşturmalı ve demokrasi için ortak mücadele etneli. yoksa hepsi ve herkes kaybedecek.

    Yanıtla (22) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 08:49

    Ben ise chp dışındaki tüm muhalefetin birleşmesi ile ancak meselelerin çözüleceği inancındayım. Çünkü Akp CHP'nin varlığından nemalanıp diğer alanı tamamen kapatmak kapmak istiyor. Buna fırsat tanınmamalı.

    Yanıtla (0) (6)
  • Okur / 02 Şubat 2025 03:21

    Biraz sabredin, top yekün fakirleşerek orta gelir tuzağından kurtulacağız. Ne bela şeymiş bu orta gelir. Bir daha mı, asla.

    Yanıtla (28) (0)
  • Mehmet / 02 Şubat 2025 08:47

    Süper bir çözüm, tebrikler????

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 02 Şubat 2025 05:56

    Çıkmayalım zaten! Bu cehalete de militan yargı yakışıyor..cehalet verdi yetkiyi sürünerek yaşasın etkiyi..

    Yanıtla (26) (2)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 08:46

    Okura: Cahil sensin. Çünkü demokrasi nedir bilmiyorsun. Halka güvenmiyorsun. Halkı küçümsüyorsun. Dahi bile olsun allame bile olsan o kadar insanın toplamının aklı kadar aklın o kadar insanın bildiklerinin toplamı kadar bilgin olamaz. Sen de nerdeyse sinirinden çatlayacaksın. Ama çattığın yanlış. Bu kadar öfkeni halka değil iktidara yönelt. Eğer istediğin görüşü yansıtan partinin iktidara gelmesini istiyorsan partilerin bir anlamda velinimeti olan halkla cedelleşme.

    Yanıtla (0) (4)
  • Can Deva / 02 Şubat 2025 08:44

    HSK 13 üyesinin 10 üyesini fiilen tek adam seçiyor. Ne güzel iş.!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 08:35

    Hiç unutmuyorum. O Vural Savaş büyük bir hışımla basın toplantısına gelmiş Tv'de buharlı lokomotifler gibi tıslayıp fıslayarak ince ipince cırtlak sesiyle ciyyak ciyyak bağırarak "Vampirler! Kan emiciler!" demiş ve yine aynı horsu forsuyla canlı basın toplantıdından çekip gitmişti. Neydi acaba o kadar gayz ve o kadar öfke. Nerdeyse gayzından çatlayacak.

    Yanıtla (0) (4)
  • Mikdat erez / 02 Şubat 2025 08:28

    İnsanlar başkaları adına günah işlemeye başladı m? Sistem işlemez

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 08:22

    Ne kara günlerdi o günler irtica irtica da irtica. Şimdi o kelime kullanılmıyor. Artık açıktan dine saldırı var. Neden acaba. İrtica veya başörtüsü deyip 28 şubatı hatırlatmamak için mi yoksa artık zaten herkes bizim ne olduğumuzu biliyor hali mi.

    Yanıtla (0) (7)
  • Hakkı / 02 Şubat 2025 08:18

    E zaten prof. Hakyemez miş zaten. Bi de hak mı yesin. De AYM kararları her zaman haklıdan yana oluyor mu. Bilhassa biresysel başvurularda.

    Yanıtla (0) (3)
  • Namlıoğlu / 02 Şubat 2025 07:57

    Günaydın???????? hocam zaten istenende o gelir sadece 1. Derecede iktidara yakınlarınki artsın kalanı yoksul kendi derdinde abdulhamit han???? yönetiminin icrasına devam 33 yıl tamamlanıcaya kadar hizmet ????aşkıyla çalışabilmek inşallah ???????? ????????‍♂️vesselam

    Yanıtla (0) (0)
  • Yenice / 02 Şubat 2025 07:48

    Bir varmış bir yokmuş.Bir ülkede çok kötü 100 olay yaşanmış,yargı çalışanları da sabahtan akşama çok iyi çalışırmış, çok yorulurmuş iyi insanlarmış..ama kötü olayların 99 una hiç dokunmazlarmış.. öylece yıllar geçermiş.. oh ne güzel

    Yanıtla (0) (0)
  • SG / 02 Şubat 2025 07:44

    Güler misin Ağlar mısın Dolandırıcılar suçlu değil,Dolandirilanlar suçlu
    bu ülkede. Öldürürenler suçlu değil ölenler suçlu bu ülkede.Not Kızılay başkanının kızı % 100 tam kusurlu serbestçe geziyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • SG / 02 Şubat 2025 07:38

    Bırakın Ahmedi Ayşe'yi fatmayi 36 si çocuk 78 kişi,800 derece yanıp kömür hâline geldiler/ALLAH rahmet eylesin.CB ile sorumlu bakan Antalya'da bakanın Baba evini Ziyaret ediyor.Militan yargısı Ehveni ŞER KALIR not Trenden inenler haricten gazel okumasın.

    Yanıtla (2) (0)
  • Fani / 02 Şubat 2025 07:34

    Kimin kimden haberi var kaç kişi karşı komşusunu tanıyor. Yoğun çıkarlar hep önde koşar ve yönetenleri, yönetirler. Yaygın çıkarlar hep seyircidirler , garip olan ise birlikte hareket ederek çok şeyi değiştirme gücüne sahip olduklarının farkında değildirler.

    Yanıtla (0) (0)
  • HAYRETİ MUCİP / 02 Şubat 2025 07:33

    Biz hiç bir zaman 'Ankara'da hakimlerimiz var ' diyemedik ve bu gidişle de diyemeyeceğiz !
    Bu yüzden de sıttın senedir AB.kapisinda bekliyoruz .

    Yanıtla (6) (0)
  • haluk d / 02 Şubat 2025 07:05

    sayin yazar bu ulkede hirsizlik bile nas olmaktan çıkarıldı ( çalıyorlar ama calisiyorlar) Hukuk kimsenin umurunda değil taaa bir ucunun kendilerine degidigine tam emin oluncaya kadar ( Bugunku yoksulluğun sebebinin Adaletsizlik olduğuna emeklilerin ikna edilmesi lazim)

    Yanıtla (27) (0)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 03:47

    Turkiye nin gelişmesi cumhurbaşkanı in umrrunda değil. Kendi saltanatı sürsün yeter. Adeta rehin alindik. Ülkeye boşa geçen yıllara yazık.

    Yanıtla (45) (1)
  • Enderun / 02 Şubat 2025 03:26

    Hadisler bize yol gösterici olmalı, mana çıkartılması içindir'ki yüzyıllardır anlatılır nesilden nesile.Muaviyenin Şam'daki Deve olayında sahabe'nin kulağına ;Gid Ali'ye deki Muaviye Şam'da dişi deve ile erkek deveyi ayıredemeyen bir halk yetiştirmiş..Bu hadiste ne mana çıkartmak gerek..?

    Yanıtla (11) (3)
  • Dündark / 02 Şubat 2025 02:08

    -Yıllar süren yargılamalar ve tutukluluk süresi utanç verici. -En uzun yargılama 3 ayı geçmemeli.
    -Siyasi suçların en ağırı 6 ayı geçmemeli.
    -Af, infaz gibi garabetler kalkmalı
    -Yargı mensupları (diğerleride) yaptığından sorumsuz olmamalı.
    Bunlar varsa o ülkede zaten adil bir yargı yoktur.

    Yanıtla (15) (0)
  • Ali Rıza / 02 Şubat 2025 01:43

    Ne ilk on yıl, nede son on yıl, hedef tek ve biz şu an kurtulduğumuzu sanıyoruz ama hayır, henüz kurtulmadık, hedef laik ulus devlet yapısının değiştirilmesi idi, halkın bu yapıya hazırlanması lazımdı, temel atıldı, mülakatla yapı kadrolaştırıldı, konuşan itiraz edenin , ne din düşmanlığı, ne vatan hainliği kalıyor, işimiz zor, karanlık bir geleceğin ufkundayız, yazık olacak bu güzel ülkeye!.

    Yanıtla (51) (1)
  • Sahin / 02 Şubat 2025 01:24

    Uyardığın için teşekkürler

    Yanıtla (4) (0)
  • Burhan Kula / 02 Şubat 2025 01:23

    AİHM kararları uygulanmadan hukuk adalet gelmeyecek, adalet gelmeden de sefalet bitmeyecek.

    Yanıtla (26) (0)
  • Fikri ince / 02 Şubat 2025 00:59

    Bu iktidar giderse gelenler onun intikamını alacak militan yargıyı oluşturur. 15-20 yıl sonra gelenler öncekilerle hesaplaşır. Bu hesaplaşmaların millete yaramadığı kesin. Hükümete düşman gerek.

    Yanıtla (4) (8)
  • karar okuru / 02 Şubat 2025 00:53

    Sayın Karar yazarlarından arada bir de militan dindarlık hususunda yazı yazmalarını bekliyoruz.

    Yanıtla (27) (1)
  • BirOkur / 02 Şubat 2025 00:46

    Köşelerinizde ve tvlerde şöyle yanlış böyle yanlışlar yapılıyor diye yazıyoruz. Akp ve MHP devlet içinde öylesine siyasal kadrolar oluşturduğu ki. Bu yanlışlara hayır diyecek bir devlet kurumu kalmadı. Onlar da bunu çok iyi bildikleri için, milletin gözünün içine sokarcasına artık istediklerini yapıyor. Kimse den de ses çıkmıyor.

    Yanıtla (44) (3)
  • Msakir / 02 Şubat 2025 00:43

    Biraz daha fakirleşelim orta gelir tuzağından kurtulacağız inşallah

    Yanıtla (15) (1)
  • OKUR / 02 Şubat 2025 00:34

    Sayın Akyol, Çoğu iktidara eklemli ilk yüzde onluk yeni zengin kesimin, Orta gelir tuzağından kurtulmak gibi bir derdi neden olsun ki?

    Yanıtla (11) (1)
  • Karar okuru / 02 Şubat 2025 00:33

    “A’da Z’ye bir yargı reformu ekmek su gibi bir ihtilaçtır”…
    Ortada ne öyle bir niyet var,ne de irade. Hala koltuk değneği ile zar zor yürüyen birine “senin koşman lazım” diyorsunuz. Arkasında sosyal bir zemin, o denli gelişmiş kültür olmaz ise dökme su ile değirmen dönmüyor. Türk sağı hala feodal ve ataerkil düzeyde olduğunu, bu düzeyin modern demokrasinin çok uzağında olduğunu idrak edemedi. Milleti yetkin olmadığı bir konuda zorlayınca da olmuyor, dümeni alınca yine olmuyor. Gelişmesiz olmaz!

    Yanıtla (25) (0)
  • tavşan. / 02 Şubat 2025 00:27

    Ülkemizi el birliği ile yağmalıyoruz.
    Nehirlerimiz denizlerimiz kirleniyor.
    Balıklarımızı trollerle yok ediyoruz.
    Göllerimiz kuruyor.
    Yetmiyor çöp ithal edip ülkemize yığıyoruz.
    Yetmiyor ülkemizi ne olduğu belirsiz insanlara açıyoruz.
    Orta Asya kuruyunca buraya gelmiştik ama
    Buradan nereye gideriz ...

    Yanıtla (37) (0)
  • Dr.Aks / 02 Şubat 2025 00:21

    Sn. Çelik "...militan yargımızı oluşturduk" der eiken açıkca "niyet ettik ve becerdik" demiş olmuyor mu?...
    Ahlâkî yönen bakınca, şöylesine de anlaşılmak gerekmiyor mu?...

    Nerede etik olma amacı?
    Çöpte galiba, Sn. Çelik'in dediği gibi "son on senedir."

    Yanıtla (8) (0)
  • serçe / 02 Şubat 2025 00:16

    İktidardakilerin yasa tanımazlığı ahlak normlarına uymamaları
    Topluma bulaşır.
    Toplum tüm ahlaki normlarını kaybeder
    Ve çürür.
    Toplumlar devletler böylece yok olup giderler.

    Yanıtla (25) (1)
  • Abbas / 02 Şubat 2025 00:14

    Ya hep beraber ya hiçbirimiz. Ya da ülkücü gençlik slogan ı Hepimiz birimiz için Birimiz hepimiz için. Bunlar ideal insanların motivasyon sözleri. Bunları Takunyacılar bilmez. IŞİD ciler de insan boğazlarken tekbir getiriyor. Şimdi bizim siyasilerimize din adamlarımıza hakaret mi etmek gerekir.

    Yanıtla (5) (0)
  • serçe / 02 Şubat 2025 00:11

    Laik ve demokratik olmayan toplumlarda adalet sağlanamaz.
    Din devletlerinde iktidarı elinde bulunduranlar kendi dininden olanları diğerlerinden üstün görür
    kendi dininden olanların hatasını örtbas eder.
    Kendilerini üstün gördüklerinden her istediklerini yapabilme hakkına sahip olduklarını düşünürler.
    Türkiye'de adaletsizlikten iktidar seçmeni rahatsız değil
    Nedeni kendinden olanlar yapıyor.

    Yanıtla (37) (1)