İktidar nereye?

Son beş yılda et fiyatları yüzde 1230 artmış! Et fiyatlarının el yakan pahalılığını biliyorduk da beş yılda bu kadar arttığını görmek insanı daha bir etkiliyor.

Fiyatlar artmaya devam ediyor üstelik.

Beş yıl” üzerinde durmak gerekir. Et fiyatlarında artış başladığı zaman hızlı bir üretim programıyla üçüncü, dördüncü yılda artışları dizginlemek mümkün olmaz mıydı?

Geneldeki fiyat artışlarını önlemek için rasyonel bir “istikrar proramı”nı dört yıl önce, üç yıl önce başlatamaz mıydı?

İktidar kolayına kaçtı, et ithal ederek fiyatları “tanzim” etmeye çalıştı. Olmadı tabii.

Faiz sebeptir” dayatmasının enflasyonu patlatacağı uyarısında bulunan iktisatçıları da “mandacı iktisatçılar” diye damgaladı. Rasyonel ekonomi yerine “müjdeler” saçarak seçim kazanmayı tercih etti, sonuç ortada…

MANDACI İKTİSATÇILAR

Erdoğan’ın “mandacı iktisatçılar” söylemi farklı görüşleri suçlayan, hatta düşman gibi gösteren bir kavramdır… “Dış güçler” söyleminin bir versiyonu…

Cumhurbaşkanı, “mandacı iktisatçılar” kavramını ilk defa 2021’de kullanmıştı. İki yüz yıldır kalkınma hamlelerimizi darbeler, “IMF, Dünya Bankası” ve “mandacı iktisatçılar” engellemişti!... Şimdi kendi milli modelimizle şahlanıyorduk:

Felaket tellallarının gürültülerini bunun için dikkate almıyoruz. Mandacı iktisatçıların reçetelerine bunun için itibar etmiyoruz. (22 Kasım 2021)

İki yüz yıllık iktisat tarihine burada hiç girmeyelim. Merhum Mehmet Genç Hocamızın yazdığına göre, daha Kanuni zamanında Avrupa’nın ekonomik potansiyeli Osmanlı’nın 4-5 katı büyüklükteydi. (Osmanlı İmparatorluğunda Devlet ve Ekonomi, Ötüken Yay. s. 35)

Sorunları IMF’ye, Dünya Bankasına, Mandacı iktisatçılara, kısaca “dış güçler”e bağlamak kendi eksiğimizi, yanlışımızı görmeyi engelliyor.

Bu bakamından, keşke Erdoğan 2021’deki eleştirileri “mandacı iktisatçılar” diye elinin tersiyle iteceğine hemen o zaman “rasyonel zemin”e dönseydi daha iyi olmaz mıydı?

Tabi bozulma 2021’de değil, 2014-2015’lerde başladı. 2021 önemli bir düşüşün başlangıcıydı.

ŞİMŞEK’İN YETKİSİ?

Amacım siyasi eleştiri değil. İşte Mehmet Şimşek’in “rasyonel zemin” diyerek ifade ettiği, bugünkü Merkez Bankası’nın “sıkı duruş” olarak tanımladığı istikrar politikalarını destekledim.

Amacım, eleştirel konulara dikkat çekerek “rasyonel düşünce”nin gelişmesine katkıda bulunmaktır.

Fakat Şimşek’in “rasyonel politika”sı 1980’de Turgut Özal’ın, 2001’de Kemal Derviş’in yaptığı gibi kapsamlı bir reforma dönüşemedi. Şimşek bir tek gün olsun “hukuk”tan bahsetmedi. “Yapısal reformlar” sözü de Şimşek’in dudaklarından piyasalara ulaşmadı.

Şimşek 2018’e kadarki Bakanlığı sırasında kuvvetle savunduğu Merkez Bankası bağımsızlığı, AB hukuku, Kamu İhale Yasası gibi kavramları ağzına almıyor. Anlaşılıyor ki yetkileri “para politikası” ile sınırlı. Etkisi de sınırlı kalıyor.

İşte Merkez Bankası, İmamoğlu’nun tutuklanmasıyla başlayan piyasa paniğini üç günde 26 milyar dolar sürerek dizginleyebildi… Ya bir de rezervler eskisi gibi negatifte olsaydı?!.

İKTİDAR NE YAPIYOR?

Alman Commerzbank, 2025 sonunda doların 38 lira olacağını tahmin etmişti. Mart sonunda dolar 38 lira oldu bile. Commerzbank da yıl sonu dolar tahminini 42 liraya çıkarmış! 2026 sonu için de 46 liraya…

Yatırımcı ne yapsın? Dolar yıl sonunda 38 TL olacak diye hesap yaptıysa daha şimdiden 38 lira oldu.

Bu işler sadece Merkez Bankası’nın işlemleriyle düzelmiyor. “Siyaset”in düzenli ve güvenilir olması gerekiyor.

Commerzbank analisti Tatha Ghose, İmamoğlu’nun tutuklanması ve gelişen olaylardan bahsederek, “Liradaki istikrarı korumak, yalnızca parasal önlemlerle değil, aynı zamanda öngörülebilir bir siyasi ve hukuki çerçeveyle mümkün olabilir” diyor.

İşte bütün mesele bu. Et fiyatlarının, gelir dağılımı bozukluğunun, emekli maaşlarının da altındaki sebep bu.

Demek ki çözüm; siyasi ortamı yumuşatmak, vatandaşları baskı endişesine düşürmemek, yargıdan elini çekmek, hukuk güveni yaratmak…

Vatandaşları eşit saydığını mesela mülakatları kaldırarak ispat etmek…

İktidar tersini yapıyor. Artık kanıksanmış hamasetin dışında, bu iktidarın geleceğe dair bir “anlatı”sı yok. Onun için kitlelere umut vermiyor.

YORUMLAR (364)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
364 Yorum
  • Ramazan Topoğlu / 03 Nisan 2025 05:40

    Her alanda RASYONEL DÜRÜST DÜŞÜNCEYE sürekli katkılarınızdan dolayı Sizi kutluyoruz her zaman.

    Yanıtla (2) (0)
  • Solgenç / 02 Nisan 2025 23:36

    Atatürk döneminde Chp nin sağda olduğu, Nazım Hikmet dahil solcuların hapiste olduğu doğru.Hapis korkusuyla, solcuların kendi fikirlerini Atatürkçülük sosuyla karışık sunmak zorunda kaldığı ve 1965 den sonra yavaş yavaş partiyi ele geçirdigi ve parti tabanının birbirine zıt hale geldiği de doğru.Zaten bu yüzden akçeli işleri olsa bile ancak populist olan biri, tabandaki zıt kesimlere hitap edebilir diye mecburen destekliyoruz.Dilek imamoğluna roportajda; Ekrem bey ,ikinci Erdoğan mı diye soruldu

    Yanıtla (2) (1)
  • Solgenç / 03 Nisan 2025 00:19

    Chp yine de sağcılıktan tam kurtulamadı çünkü ancak sağcı adaylarla oy alabiliyoruz.

    Yanıtla (1) (0)
  • Baki / 02 Nisan 2025 12:13

    Fransa Cumhurbaşkanı Valery Giscard d'Estaing " Daha çok tüketim olmalı ki daha çok üretim olsun" derdi. Bizde solcu geçinen ana muhalefet partisinin genel başkanı tüketim malları boykot ediyor. Sayın AKYOL buna ne der, acaba?

    Yanıtla (4) (57)
  • BAKİİ / 02 Nisan 2025 18:03

    Fransız kendi malını kendi işçisi üretiyor. Türkiye gıda dahil her şeyde dışa bağımlı, başka ülke işçisine katkı yapmak istersen, bundada kısıtlamalar var bilesin.

    Yanıtla (13) (1)
  • Murtimavi / 02 Nisan 2025 20:05

    Hemen alışverişe o zaman.
    Para, evet o lazım demi.

    Yanıtla (7) (0)
  • rukO / 02 Nisan 2025 21:24

    Akp'li Elitaş neden İşçiye emekliye vermiyorsunuz dendiğinde, Verelimde harcayıp, enflasyonumu azdırsınlar gibi bir şey demişti. Mr d'Estaing sözü Akp’nin dikkatine sunulsun.

    Yanıtla (6) (1)
  • Salih / 03 Nisan 2025 00:02

    Bu yazıyla ilgisi olmayan bir konuya girmişsiniz...AKP'lilerin genel taktiği, minder dışına kaçmak... Taha bey size ne mi der? "Erdoğan boykot çağrısı yaptığında sen uyuyor muydun Baki bey...?"

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 02 Nisan 2025 22:29

    Aşırı sağcı Chp liler boykot yaparken , Le Pen'in partisi uyuyor mu; kurtuluş yok tek başına..Atatürk dönemindeki gibi solcular yine hapise..

    Yanıtla (1) (4)
  • Okur / 02 Nisan 2025 23:41

    Solcu Chp'nin ancak sağcı adaylarla oy alabilmesine gönderme sanırım bu

    Yanıtla (1) (0)
  • okur / 02 Nisan 2025 23:51

    İdeolojileri ve partileri bir birine karıştırmışsın. Dinlen biraz.

    Yanıtla (0) (1)
  • Minyeli / 02 Nisan 2025 02:27

    Evet, zor bir dönemden geciyoruz. Basta Israil olmak üzere bütün küffar, ülkeyi yeniden sahlandiran, ülkeye yeniden Müslüman oldugunu hatirlatan Reis'i yok etmek icin calisiyor. Bu ülke bugün Islam'in lideri olmustur. Arabindan Afganina, Pakinden Afrikalisina 13-14 milyon Mumine bakiyoruz. Ayrica 3 milyon Müslümana da Idlib'te bakiyoruz. Bunun da bir bedeli olacak tabii. Dünya sinav yeridir ve biz de sinivamizi veriyoruz. Islam'in bayraktari olan Reis'i desteklemek her Müslüman icin farzdir.

    Yanıtla (8) (89)
  • Hayret / 02 Nisan 2025 19:03

    Kendi adına konuş.

    Yanıtla (25) (3)
  • Yusuf / 02 Nisan 2025 19:52

    Okura: Size ne içiriyorlar bilmiyorum ama, belli ki tesiri oldukça yüksek.

    Yanıtla (17) (0)
  • Bozbey / 02 Nisan 2025 20:19

    Bu dediklerin mülakatlarla sizden olmayanı dışlamaya, ihaleleri sizden olana verip diğer milli yerli girişimcileri engellemeye.... kısacası hak yemeye bahane mi!? Adalet, sizin inancınizda sadece sizden olana mi uygulaniyor? Daha adil dünya mümkün deyip, kendi vatandaşına adaletsiz davranmak ahlaklilik mi yani bilader!? İç cepheyi güçlendirmek diyorsunuz, dışladiginiz vatandaş iç cepheden sayılmıyor mu!?

    Yanıtla (27) (0)
  • Gerçek / 02 Nisan 2025 21:43

    Farzın ne olduğunu bilsen böyle yazamazdın. Peygamberin yaptığını yapmak bile sünnet iken bir fani politikacı nasıl Müslümanların farzı olabilir. Kaldı ki islam dünyası en zayıf dönemlerinden birini yaşıyor. Bunda Bu dönemdeki yöneticilerin vebali yok mudur?

    Yanıtla (10) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 23:48

    Farz-i kifaye olabilir, bir kisi yapsa digerlerinden düser.Siz buyrun biz almiyalim.Türkiyedeki gencleri islamdan soguttunuz sira dünya genclerine geldi.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 02 Nisan 2025 13:41

    Boykot yapmak istiyorum. Param yok :((

    Yanıtla (19) (0)
  • Kazım B. / 02 Nisan 2025 21:20

    Ben de öyle. Yorumları okurken bu yoruma rastladım, yaram deşildi.

    Yanıtla (3) (0)
  • okur / 02 Nisan 2025 23:48

    Diğer yorumlarına baktım. Varank ekibindensen kahve size bedavaymış. Üste bonusda verirler.

    Yanıtla (3) (0)
  • Metin / 02 Nisan 2025 23:38

    İmamoğlu oyundan çıktı, bu kesin. Ama oyunda kalmak için çırpınıp durmakta. CHP kurultayından sonra CHP içindeki gücü de kırılacak ve CHP yoluna İmamoğlusuz devam edecek. Boykot mu?.. Sürekli olması mümkün görünmüyor. Zaten çok da doğru bir taktik değil bu.

    Yanıtla (0) (5)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 13:10

    Erdoğan Atatürk'ün metotlarını, İmamoğlu Erdoğan'ın metotları takkit ediyor, yüzyıllık kısır döngü ve mutsuzluk..

    Yanıtla (3) (29)
  • karar okuru / 02 Nisan 2025 21:58

    Somut örnekler rica etsek?!...

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 22:22

    "Anlayana sivri sinek saz, anlamak istemeyene davul zurna az"

    Yanıtla (2) (6)
  • Mert / 02 Nisan 2025 22:31

    Menderes, Demirel, Erbakan, Özal. Ya kardeşim siyasi çizgilerinde bu kadar insan, bu kadar zaman varken Atatürk niye? Çünkü Atatürk’e benzeterek, gerekçe göstererek yapılanları aklamaya çalışıyorsunuz!

    Yanıtla (9) (2)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 23:11

    Herşey benzeriyle kıyaslanır; kanunların lafta kaldığı dönemler veya benzer mizaçtaki liderler de birbiriyle kıyaslanır.Liderine aşık olanlar onu kayırırlar ama partisi ve lideri olmayanlar gerçeği olduğu gibi görürler ve gösterirler.Taha Akyol, Şükrü Hanioglu vb isimlerin kitapları ortada,onlara bile aklamak için yazıyorsunuz diyen namertler de çıkabilir; çünkü ayak takımı herkesi kendi gibi partizan sanır; Akp ve Chp den nefret ettiği için oy vermeyen ,boş oy atan milyonlarca insanı unuturlar.

    Yanıtla (3) (1)
  • Sever / 02 Nisan 2025 23:34

    Üstelik de Başkan Erdoğan birinci cumhurbaşkanından farklı olarak çeyrek asırdır girdiği her seçimi halkın desteğiyle kazanmış bir cumhurbaşkanıdır!

    Yanıtla (1) (5)
  • okur / 03 Nisan 2025 01:02

    Simdiye Kadar Rakibini Hep Kendisi Secti Simdi Kilicdaroglunu CHP nin Basina Getirmeye Calisiyorlar. O Garanti Kaybeder Cantada Keklik Yani

    Yanıtla (3) (0)
  • Cahap / 02 Nisan 2025 23:37

    kurtaran ile batıran,
    kurucu ile bozucu,
    yapan ile satan,
    Yüzyılı çok yanlış bir yerden öğrenmişsin.

    Yanıtla (4) (0)
  • Derinay / 02 Nisan 2025 23:37

    Faiz maliyet degilmi

    Yanıtla (0) (0)
  • Felsof / 02 Nisan 2025 23:27

    AK ittifak, ehliyetsiz sürücüsü ile ters yola girmiş, karşıdan gelenleri trafiğe şikayet ede ede son gaz gidiyor. Freni patlamış umurunda değil.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sadi HOCA / 02 Nisan 2025 22:10

    Bu protestolar artık İmamoğlu ve CHP'nin çok ötesine geçti. Yaşamın bir köşesinden hayata tutunmaya çalışan herkes umudunu kaybetti bu ülkede..

    Yanıtla (8) (1)
  • Volta / 02 Nisan 2025 01:02

    Baş ekonomist in ülkeyi getirdiği nokta burası. Bilmez bilirler ekonomiyi mahvettiler.
    iMF,den borç almazlar çünkü denetim ve takip var.
    Giderler Londra,dan para simsarlarindan 4 katı faizle borçlanır, tl de dolar karṣısında 40tl olur.
    Hala da burunlarından kıl aldırmazlar.
    Milletde geçinemekten inim inim inler.
    Seçimletde de 2kg.makarnaya oyunu bu meşhur ekonomist lere verirler.
    Hak ediyormuyuz?

    Yanıtla (39) (0)
  • işsiz / 02 Nisan 2025 09:44

    Her millet layık oolduğu ile yönetiilir. Demekki hak ediyoruz.

    Yanıtla (17) (0)
  • Gerçekler / 03 Nisan 2025 00:01

    Trafolara kedi girdiğini, mühürsüz oyların geçerli kabul edildiğini ve atı alanın Üsküdar'ı geçtiğini unutmuşa benziyorsun değerli kardeşim.

    Yanıtla (4) (0)
  • işsiz / 02 Nisan 2025 18:24

    Tabiiki imf verdigi kredinin pesine düser. O halde yandaşlarin tekeli kırılır. Bir gün bunlarin hesabi sorulur ama ülkemizde huzur kalmaz.

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okuru / 02 Nisan 2025 21:52

    Şimdi huzurluyuz da o zaman mı kalmayacak?

    Yanıtla (6) (0)
  • Muammer / 02 Nisan 2025 12:38

    Bu siyasilerin hırsları çıkarları hırsızlıkları yolsuzlukları yüzünden başımıza gelmeyen kalmadı..Bedeli biz ödüyoruz, onlara hiçbir şey olmuyor, tuzu kuru bunların..Bir sürü yalan dolan talan..Bize ne ulan sizin hedeflerinizden - davalarınızdan..!!

    Yanıtla (14) (0)
  • rukO / 02 Nisan 2025 21:36

    Ne uyanıksın. 23 Yıllık AKP'nin tüm günahlarını küçültmek için diğer Partilere de yaymışsın. Hayır, siyaseti AKP ve MHP kararttı.

    Yanıtla (9) (1)
  • yahyalı / 02 Nisan 2025 21:29

    PUsula bozulunca, derbiyi boykot edersin, yerli firmayı boykot edersin.

    Yanıtla (3) (6)
  • Sıtkı / 02 Nisan 2025 21:02

    Altı ayda bir olur ulkemizde reforum.
    Çıkarırlar kanunu bakmazlar nasıl durum.
    İstemezler, sevmezler, kimseden gelsin yorum.
    İradesi kalmamis ortada kalmış Kurum.

    Yanıtla (2) (0)
  • bir adam / 02 Nisan 2025 18:46

    ee napam utanmadan sıkılmadan solculara mı oy verelim?

    Yanıtla (4) (29)
  • Solgenç / 02 Nisan 2025 20:06

    CHP'de beleş yok. AKP'de kalın diyeceğim ama iktidardan düşünce orada da ekmek yok. İşiniz zor.

    Yanıtla (10) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2025 20:14

    Şu konuştuğun lafa bak! HAŞA solcu Allahin yarattigi Allahın kulu değil mi?

    Yanıtla (18) (1)
  • Sever / 02 Nisan 2025 07:17

    Trump'a bile soruyorlar "Neden Erdoğan'a övgü" diye.
    "Çünkü ben önce Amerika diyorum. Erdoğan da önce Türkiye diyor" cevabını veriyor. CHP "Önce Türkiye" diyemediği için hep kaybeden olmaya mahkum. Onlarla son seçimde ittifak kuran Ümit Özdağ bile gidiyor Fransa'da ikinci sıradaki ırkçı partiden medet umuyor, kol kola giriyordu. Şimdi o ırkçı partinin liderine AB paralarını zimmetine geçirmekten dava açıldı ve aday bile olamayacak. Hiçbir Fransız ülkesini dünyaya şikayet etmiyor.

    Yanıtla (9) (81)
  • Karar Okuru / 02 Nisan 2025 13:47

    Tüm Fransızlarla konuşup fikirlerini bildiğine göre sana itibar etmek lazım.

    Yanıtla (35) (0)
  • Bir garip Karar okuru / 02 Nisan 2025 14:51

    Erdoğan, "Önce Türkiye" değil "Önce koltuğum" diyor. Bunu görmemek için troll olmak lazım. Bir de Erdoğan siyasi yasaklıyken ABD elçisi dahil bir sürü elçi ile görüştü. Onlara "bu hapishane mükemmel, burada çok mutluyum" demediğini tahmin etmek için de dahi olmaya gerek yok. Kaldı ki bugün şikayet edilen o Avrupa kurumları 10 yıl öncesine kadar Erdoğan'a övgüler düzüyor, hükümette bu övgüleri gözümüze sokuyordu. Pohpohlanmaya fazla alışanlar eleştiriye gelemiyorlar.

    Yanıtla (34) (1)
  • Etem / 02 Nisan 2025 14:59

    Biraz tutarlı olun. Reis ülkeyi AİHM’ye kaç defa şikayet etti araştırdın mı?

    Yanıtla (22) (1)
  • okur / 02 Nisan 2025 16:05

    Trumpı kendi yargısı bile onaylamıyor çok yakında iktidarı elinden alırlar.

    Yanıtla (13) (0)
  • Yusuf / 02 Nisan 2025 19:59

    Reis önce Türkiye mi diyor? Keşke öyle olsaydı, önce kendi iktidarının geleceğini her ne şekilde olursa olsun, isterse ülke batsın garanti altına almak istiyor.

    Yanıtla (7) (2)
  • İzzeddin Yunaklı / 02 Nisan 2025 20:12

    Şu acizliginize ve çelişkili tavurlariniza hastayım severrr. O Trump ki, "aptal olma, papazı bırak yoksa ekonomini mahvederim, mal varlığını senatoda araştırırım” diyen ve Ogün sovdugunuz adamdır. Şimdi utanmadan onun ipine sarılıyor ve övünç duyuyorsunuz ha?

    Yanıtla (12) (0)
  • Turgut bu yazı neden sansürlüdür / 02 Nisan 2025 19:31

    Sn Şimşek Yapısal Reformlar için değil Londra faizcilerinden para bulsun diye getirildi. Getiremedi, gitmesi gerekir ama belkide -gidilecekse hep beraber gideriz- diyordur! İktidar gitmemek için yaptığı siyasi hamlelerle MB´nın 30 milyar $´nı yaktı! Ve Enflasyon yeniden çıkyor. Ocakta verilen Asgari ücret Mart sonu itibari ile 1640 TL eksildi! Emekliler de aynı sorunu yaşıyor. İktidar, anket sonuçlarına göre azınlık durumunda. Tek seçenek ise seçim sandığını getirmek olarak görünüyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • ozan / 02 Nisan 2025 13:58

    le pen özgür özeli bekliyormuş, gitsin demokrasi hak, hukuk arasın ,boykot yapsın kurtarsın le pencezini bizdeki bazı gürühlar maalesef tanzimattan beri ingilizden daha ingiliz fransızdan daha fransız maalesef

    Yanıtla (2) (34)
  • Okurtman / 02 Nisan 2025 15:38

    Ne diyeceğini önceden toparla. Dinci ve ırkçı örnekler yerine, kötü sol örnekler bul. Mesela Maduro'yu örnek ver. Eğitim şart.

    Yanıtla (10) (0)
  • ahmed / 02 Nisan 2025 15:47

    Bunu durumu en ıyı dıs gucler bılır

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 02 Nisan 2025 19:31

    Bazı güruhlarda devletin parasıyla sözde yap işlet devret modeliyle ingilize fazla fazla paralarla ülkemizin insanının vergilerini peşkeş çektiriyor alkışlıyor oyum öteki güruhtan yana onlar hiç değilse şikayet ediyor

    Yanıtla (1) (0)
  • Alp Demir / 02 Nisan 2025 18:52

    Manzaraya bakınca ne iktidardan ne de bu muhalefetten hayır beklemiyorum.

    Yanıtla (2) (4)
  • Muhriç / 02 Nisan 2025 18:51

    Hastalık dediğimiz şeyi belirtileri ile anlarız. Allah korusun bir tümör varsa, ameliyat, kemoterapi gibi tedaviler gerekir. Ağrı kesiciler ancak geçici rahatlama sağlayabilir ama ilerisi daha da kötüdür. Halimiz böyle. Dağlar gibi cari açığımız var. Hukuk güvencesi olmayınca yatırım gelmiyor. Devletin tasarruf diye bir kavramdan haberi yok. Borç aldığımız paraları betona gömdük, hem de gerçek maliyetinin en az beş katını harcayarak. Hala tedavi bekliyoruz, Allah sonumuzu hayretsin.

    Yanıtla (7) (1)
  • Nedim Erdem / 02 Nisan 2025 18:41

    Siyasi eleştiri olacaktır.siyasetci...hain,vatan haini,mandaci,terörist,vandal...bu terimleri çok kullandı,içini boşaltıp.Demokrasi,insan hakları,denetim,hesap vermek yok ,en zengin yüzde 10,tüm servetin yüzde 65..70 ne sahip.Aym,ahım kararı yok hükmünde,gizli tanık hemen tutukla..yıllarca Bi kişiye destek verdiniz.Biraz da kendinizi eleştirin.Ileri derecede narsit bir kişi siyaset yapamaz,yapar ise o toplumun başına her türlü bela gelir.

    Yanıtla (6) (0)
  • A.Derin / 02 Nisan 2025 18:34

    Üretimi hiçe sayıp fabrikaları satarak ithalata yonelmek, dövizi ithalata harcayıp tüketmek ve böylece döviz fiyatinin artmasına neden olmak ve hal boyleyken enflasyonun düşecegini ummak... Buna sıradan vatandaşın bile inanmayacagini nasıl oluyor da düşünemiyorlar?

    Yanıtla (6) (1)
  • Miskeveyh / 02 Nisan 2025 00:12

    İktidarin bir anlatisi yok .bıktırdı.peki muhalefetin anlatısı ne.ozel de İmamoğlu da her konu için çözüm önerilerini hala anlatmiyor.yok çünkü.kendileri de bunu itiraf ediyor.sorgulamadan biat etmiş muhalif seçmen de bunu önemsemiyor.okul başkanlık seçiminde bile çocuklar sorunlara çözüm önerilerini anlatıyor sınıf sınıf dolaşıp.medya bunu sorgulamiyor normalmiş gibi..pazardaki Ayşe teyze de sorunları anlatıyor.ama çözüm önerisi yok.chp nin Ayşe teyzeden ne farkı var.

    Yanıtla (16) (178)
  • Okuyucu / 02 Nisan 2025 00:55

    Yazıda çözün önerisi var, Taha Bey hemen hemen her yazısında yazıyor. Herkes yazıyor, söylüyor, biliyor. "Öngörülebilir siyasi ve hukuki çerçeve yaratmak" diye özetlemiş zaten elin oğlu veya kızı. Hala CHP'nin çözüm önerisi yok diyorsunuz. Pes doğrusu.

    Yanıtla (69) (2)
  • HAKPEREST / 02 Nisan 2025 01:16

    Particilikten, adamcılıktan(yanlış da yapsa tutarım anlatışı vs), nefret ederim. Ekonun da ya da kısaca chpnin de-Mansur kısmen hariç- teyo başkan gibi yolsuz hırsız haksız, adaletsiz, ahlaksız olduğu az çok bilindi-iski gibi vs-biliniyor, anlaşılıyor.
    Çare olabilecek babacan görünüyor, hırsızlık yolsuzluk yapacağını tahmin etmiyorum. Tatbikatini çok bilmiyoruz. En azından, mantıklı ve haklı konuşuyor. Fakat, ne çare ki, akılsız ve ahlaksız olan epeyce bir güruh var babacanı hamasetsiz görüyorl

    Yanıtla (6) (53)
  • Batandaş / 02 Nisan 2025 07:54

    Çözüm önerisi mesela israfı önlemek dese CHP sen bile uymazsın CHP dedi diye. Kafa bu sizde sayın filozof.

    Yanıtla (37) (0)
  • Sinan / 02 Nisan 2025 08:17

    Emin olun Ayşe teyze ülkeyi şu ankinden çok ama çok daha iyi yönetir.
    Yeterli mi?

    Yanıtla (48) (0)
  • Hakkı / 02 Nisan 2025 10:35

    Ekonomiyi düzeltmek için ekonomist yada kahin olmaya gerek yok. 4 işlem bil yeter. Peki başımızdaki bu 4 işlemi biliyor mu, yok. Onun için bu ülkenin başına 22 senedir gelmeyen kalmadı. Ama seni gibi en alt tabaka ve bazı nemalanan kesim iktidarda tuttu. Memleketin 50 yılı çöp oldu inşaatlarda gitti. Kalıcı bir kalkınma gerçekleşmedi.

    Yanıtla (21) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2025 13:26

    Sadece çözüm önerileri mi yok.yuz yıl önceden başlayarak alevi Kürt seriatci komünist vd vd neler cektirdiklerini anlamaya başlayacaklar ve tarihlerinde demokrasi ve halkın olmadığını da görecekler.darbeci muhtiraci zihinleri bu millete neler çektirdi..ilk kez demokrasinin hukukun nimetini anladılar başlarına gelince.

    Yanıtla (2) (9)
  • okur / 02 Nisan 2025 16:13

    neden anlatsın iktidardakilerin mercimek beyinlerine hizmetmi etsinler kent lokantaları bile yapacakları hizmetlerin garantisi yetmezmi

    Yanıtla (11) (0)
  • Kararcı / 02 Nisan 2025 18:02

    Hiç bir şey yapmasa sadece mülakat ‘ı kaldırsa ve üniversitelere liyakat sahibi görevliler atasa en azından bir sonraki nesil için ufukta ışık görünür.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ulen / 02 Nisan 2025 18:32

    Ulen çözüm önerileri kaç kere anlatıldı. Anlayışsız hak hukuk adalet. Bitti

    Yanıtla (5) (0)
  • Bozkurt / 02 Nisan 2025 14:24

    BBC, CNN İnternational, New York Times, DW..vs bizim hiçbir derdimize derman olmaz.. "Batı'dan medet uman; ya satılmıştır ya vatansizdir ya da süper ahmaktır" (Oktaý Sinanoğlu)

    Yanıtla (11) (60)
  • Etem / 02 Nisan 2025 14:55

    Biraz tutarlı olun. Sizin reis bir zamanlar TSK’yı AYM’yı şikayet için AB’denin yollarını aşındırıyordu.

    Yanıtla (47) (3)
  • Dokuzuncu Köy / 02 Nisan 2025 16:25

    Ethem'e; ilave bilgi olarak Kemal Kılıçdaroğlu yap işlet devret projeleri kamulaştıracak dediğinde Cumhurbaşkanı bunların garantisini İngiliz istinat mahkemelerine verdik yap da görelim diyordu. Yani o dönemim Türk adaletine güvenmediğini açık açık söylüyordu.

    Yanıtla (33) (0)
  • okur / 02 Nisan 2025 19:04

    Siz onu Türk mahkemelerine güvenmediği için anladınız biz ise o söylemi ingilize peşkeş çektik diye okuyoruz ve vatana ihanet olarak görüyoruz

    Yanıtla (7) (0)
  • Kemal / 02 Nisan 2025 14:58

    Türkiye'de batıdan medet ummayan hiç bir kesim yoktur. Solcusu-sağcısı,Alevi-Sünni,kürtçüsü-türkçüsü. Canı yana ve içeride adalet bulamayan herkes... Kendisi-leri için Batıdan (ABD-AB)yardım ister. Ama başkaları yapınca vatan haini olur. İktidar ilk yıllarında -teşbihte hata olmasın- Avrupa'yı "siyasi kıble" mesabesine koydu. Cumhurbaşkanı mağdur edildiği zaman kendi durumunu Batıya anlattı... İlk taşı atacak günahsız bir kesim kalmadı bu ülkede. Acı olan ve geleceğe dair umutsuzluğun nedeni bu.

    Yanıtla (10) (0)
  • Solgenç / 02 Nisan 2025 20:49

    Batıya düşkünlükde sağ partiler adına konuşun.
    Ö. Özel, tüm DÜNYA sol partilerinin üye olduğu Sosyalist Enternasyonalin Başkan Yardımcısı, bu makamın yetkisiyle, hitap ettiği ülkelerin sol partileri. Bu çok doğal.
    Bunu AKP'liler anlayamazlar. DÜNYA liderliği lafla olunmaz, İşte böyle olunur.
    Ö. Özel girdiği ilk seçimle CHP'yi Avrupanın en büyük sol partisi yaptı, Seçmen sayısıyla belkide dünyanın en büyüğü.

    Yanıtla (3) (1)
  • Solgenç / 02 Nisan 2025 15:09

    İçerde despot, dışarda demokrat görüneceksin. Takiyeciler gizli kalacak. Buna da laflar var, ama yazmayacağım.

    Yanıtla (15) (0)
  • Dokuzuncu Köy / 02 Nisan 2025 16:21

    Bozkurt'a; Bir hatırlatma ülkemizdeki bütün yap işlet projelerinin tamamının garantisi İngiliz tahkim mahkemeleridir. yani iktidar bile Türk adaletine güvenmemiş ve İngilizleri garantör seçmiş, vatanı satan kimmiş şimdi öğrendin mi? helal kazancından vergi ödeyen vatandaşın vergileri ile on binlerce trol besleniyor.

    Yanıtla (22) (0)
  • Abidin / 02 Nisan 2025 17:54

    Akp'nin geçmişteki eylemleri ve sözleri siz trollerin de işlerini zorlaştırıyor,

    Yanıtla (13) (0)
  • Matrakçı... / 02 Nisan 2025 18:18

    14:24..Tamamen dogru..Uyanık ve Zeki olana saygımız var..İsteyen bakabilir !..Azerbaycan gündemine yayın yapan o malum yabancı ajan,slara..misal:Bir tane haber yapıyor muspet ve arkasından üç,beş tane subliminal haber başlıyor....mikrofon tutuyor Bakü vb şehir sokaklarında ve aralarından seçip fitne,fesada kapı aralayan söylemleri yayınlıyorlar ve bunu sürekli yapıyorlar...Bizde yedik bu oltayı..!..Sazanlara afiyet olsun..!..

    Yanıtla (2) (3)
  • Karar Okuru 55 / 02 Nisan 2025 18:18

    Elinize dilinize sağlık Sayın Akyol.

    Yanıtla (3) (1)
  • Cut / 02 Nisan 2025 18:16

    Aspor da TS-Bodrum macini actim..13. Dakika. 1-1..spiker mac bu sonucla biterse uzatmalara gider,uzatmalar da berabere biterse penalti heyecanini yasayacagiz diyor...Reyting canavari isbasinda..Sonra da FB-GS maci var..bir spor yazari rakibin fisini cekme firsati diye yazmis,digeri de kalan dislerini dokme firsati demis..bir yonetici hakemin kalbi bu maca dayanabilecekmi diye beyanda bulunmus..oburu rakip tokezledi mabadina bir tekmeye bakar buyurmus..

    Yanıtla (1) (1)
  • Bekir Üney / 02 Nisan 2025 12:30

    Sayın Akyol ekonomide bir kural vardır.Arz ve talep.Demekki et tüketimi artırıyor her ne kadar 2002 yılına göre üretim de artmış ama talebi karşılayamıyor.Kaldi 2002 yıllarındaki hayvancılık basit ahirlardi.Simdi haberde birimlerinin domatesi çöktüğünü söylüyor.Lutfen olanlardan haberiniz olsun.

    Yanıtla (0) (16)
  • Izmirli / 02 Nisan 2025 17:44

    Gevezelige gerek yok, rakamlar ortada,

    Dünya genelinde kişi başına kırmızı et tüketimi 28,5 kilo iken, Türkiye’de bu rakam 2022 yılında yalnızca 18,44 kilo.
    Dünya genelinde bir kilogram etin fiyatı ortalama 6,62 dolar iken, Türkiye’de bu fiyat 17,81 dolar seviyelerinde.
    Son 3 yilda durumun daha da kotuye gittigini gormek icin dahi olmaya gerek yok.

    Yanıtla (17) (1)
  • Mehmet / 02 Nisan 2025 13:22

    Adaletin liyakat bitmiş. Yolsuzluk torpil zirvede. Ekonomi çok kötü. Peki aynı yolla zengin olmuş imamoğlu erdoğan'dan iyi olur mu sanmam. CHP ve muhalefette em azından milli duruşta lider yok. CHP insanların değerleriyle muhalefette iken oynuyor peki iktidar olursa. Devlet için birşey yapacaklarını sanmıyorum.

    Yanıtla (2) (21)
  • Önemli / 02 Nisan 2025 17:28

    Neymiş bu değerler? Her yere bina yapma özgürlüğümü?

    Yanıtla (7) (0)
  • O k u r / 02 Nisan 2025 10:00

    Emekliyim, 2018 yılında maaşım 2,460 lira idi..
    O sene halı yıkatmıştık yazmışım bir kenara metrekaresi 3 liradan diye..
    Malûm emekli ve iki kişiyiz halılar kirlendi dün aradım yine yıkatalım dedim ve fiyatı ne diye sordum,
    Aynı halıcı metrekaresi 90 lira dedi..
    2018 verin yetkiyi gör etkiyi dendiği yıldı,
    Yetkiyi verenler diyorum halı yıkamacıya biz yetki verdik kardeşim etkisi niye böyle oldu diye bi sorsalarmı ki ?

    Yanıtla (29) (0)
  • ahmed / 02 Nisan 2025 16:03

    Maalesef her zaman oldugu gıbı yıne hıc kımseye hesap sorulmayak sımdıye kadar sorulmadıgı gıbı yanı yıllar yıllardır atı alan uskudarı gecıyor ve de olan o guzelım cımlere oluyor..

    Yanıtla (7) (0)
  • UgurBey / 02 Nisan 2025 17:07

    90/3=30 Yani fiyat otuz kat artmış. Her kalem böyle. Peki maaşın 30 kat arttımı bir bakalım. 2640x30=79.200 lira alman gerekirdi. AKP halkı fakirleştirip, dini ve milli edebiyatla avutacağını zannediyordu, algı bitti.

    Yanıtla (15) (0)
  • Abdurrahman Zeynal / 02 Nisan 2025 17:05

    Tarlalarında buğdaylar, yaylalarında sürüler, fabrikalarında üretilen mamuller, laboratuvarlarda deneysel sonuçlar yapılmadıkça "para, faiz, kur" politikalarıyla ne istikrar sağlanır nede enflasyon düşer. Ha birde Türkiye'de başta" varlık fonu" olmak üzere tüm kaynaklar hukuk çerçevesinde Sayıştay tarafından incelenmeli. Denetlenmeli ve kamuoyuna açıklanmalıdır. Yoksa lafla peynir gemisi yürümez.

    Yanıtla (7) (0)
  • mehmet ay / 02 Nisan 2025 17:00

    mıllet et yemeyı bıraksınö ot yesınç
    et yemesın boykot etsın
    hıcbırsey yemesın ıktıdara destek versın

    Yanıtla (2) (0)
  • Talebe / 02 Nisan 2025 16:43

    Yaklaşık 40 yoldan beri tarım ve hayvancılık sektörünün içindeyim.
    Türkiye’deki bir çok yapısal mesele gibi en basit et konusu bile “gayrimenkul sektöründeki haksız kazanç ve rant sebebiyle tarım topraklarının yağmalanması haksız servet transferine kaynaklık etmesidir.
    Servet birikimlerinin çoğuna bakıldığında bunun üretimle değil toprak üzerinden elde edilen haksız kazançlardan oluşmaktadır.
    Toprak mülkiyet rejimi bütün problemlerin anasıdır. Et fiyatı bile buna bağlıdır.

    Yanıtla (7) (0)
  • Cut / 02 Nisan 2025 16:26

    cocuga aldigim giysi 999.99 tl ymis..muziplik yapip kasiyere 1 kurusumu isterim dedim..nakit oduyordum..kasiyer dusundu ve size o bir kurus yerine poset verelim dedi..1 kurusa poset almanin mutlulugunu yasadim..bu durum bana bol kepce lokantalarinin yerini alan ne kadar para o kadar patates zincir resoranlarini hatirlatti..pazarin elibol tuccarlari da kalmadi..biberi altin gibi tartiyorlar..

    Yanıtla (4) (1)
  • ZİYA / 02 Nisan 2025 01:43

    muhalefet, bazı firmaların boykot edilmesi çağrısına toplumdan destek görseydi, bugünkü alışveriş yapmama çağrısını yapar mıydı?
    elbette ki hayır!
    bütün bu çağrılar, malum zihniyetin hiçbir strateji üretememesinin sonuçlarıdır ve yapılanlar akp’yi güçlendirmekten başka bir netice vermez.
    o zaman muhalefete çağrımızı yapalım: durmak yok, yola devam…

    Yanıtla (2) (44)
  • Dokuzuncu Köy / 02 Nisan 2025 16:13

    Ziya'ya: Durmak yok yola devam diyorsun da yol bitti duvara toslandı belki uykuda rüyadasın uyan ve etrafına bak, yada ey Allah'ım bu kırılasıca ellerimiz ile ülkemizi yerle yeksan ettik diye günah çıkarabilirsiniz. Boykot en demokratik haktır bak reis kaç kere boykot çağrısı yapmış bir araştır. Bu olmazsa olmazımız olan ahlak ve vicdan ne zamandan beri ekmek arası yapılıp satılmaya başlandı haberi olan varsa yazsın.

    Yanıtla (19) (1)
  • Baki / 02 Nisan 2025 12:22

    Hafızam beni yanıltmıyorsa, Gazeteci Rahmetli Ufuk GÜLDEMİR'e istinat edilen bir tespit: 12 Eylül öncesi sol bir sendika, malum sermaye gurubuna rakip firmalarda uzun grevlere giderek bu firmaların piyasasını kaybetmesine sebep olurdu. Hatta bu firmalar el değiştirirdi. Malum sermaye gurubu piyasada rakipsiz kalırdı. Bugün bu görevi solcu geçinen CHP genel başkanı yapıyor ne yazık ki!

    Yanıtla (8) (58)
  • Kartal / 02 Nisan 2025 12:51

    Artık o eski günler yok,,herşey farklı..

    Yanıtla (7) (1)
  • Okurtman / 02 Nisan 2025 15:46

    Eski Türkiyenin sendikaları ve İşçi bitti. Asgari ücretli taşaron işçileri geldi. Patronlar ve adamları kurtuldu. Muhalifler için silivri yapıldı. Toplum fakirleşti. Yeni Türkiye mükemmel öylemi.

    Yanıtla (11) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 13:32

    İsim yer zaman vererek birşeyler söylemeli,,miş mışlarla olmuyor,,delili ispatı varsa tabiki kanun hukuk çalışmalı kimse engel olmaz olamaz

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2025 13:41

    Şöyle bi kaç örnek sıralasan da inansak bari.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hakkı bilen / 02 Nisan 2025 13:54

    Eskiden de hak aramışlardı şimdide hak arıyorlar mazlumun yaninda durmayan zalimin yanında durur

    Yanıtla (7) (0)
  • Dokuzuncu Köy / 02 Nisan 2025 16:00

    Baki'ye; Hafızanı biraz zorla reis kaç kere boykot edin diye halka talimat vermiş (İsrail'e boykot hariç, gerçi o boykot derdi yandaş firmalar ha bire gemi yolluyordu İsrail'e)
    El insaf siz bu memlekti batırmak için varsınız diğerleri kurtarmak için çırpınıyor. Hadi ordan..!

    Yanıtla (2) (0)
  • Kemal / 02 Nisan 2025 14:00

    Sayın Akyol,
    İktidara ve Diyanet'e göre fiyatları Allah!!! belirliyor.

    Yanıtla (21) (2)
  • okur / 02 Nisan 2025 15:59

    Tamam işte dış güçler :)))

    Yanıtla (5) (0)
  • okur / 02 Nisan 2025 15:58

    Dış güçlerin desteğiyle üç kağıdıyla iktidara gelenlerin her yanlışı dış güçlere bağlamaları taktiksel ve trajikomik

    Yanıtla (6) (0)
  • OKUYucu / 02 Nisan 2025 09:03

    6 Ocak iletişim Başkanlığı Twitter
    paylaşımı "Pahalı ürün satanları dize getirecek etkili yöntemlerden biri boykottur. Fırsatçılık yapanlara karşı en büyük kozumuz, satın almama özgürlüğünü kullanmaktır." Diyor
    ...Başkasına verir öğüdü kendisi kesermiş Söğüdü ..atasözü

    Yanıtla (33) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 11:39

    Tam da onu yapıyor işte toplum,,yine mi suç kabahat,,ne yapsa yaranamıyor.

    Yanıtla (16) (0)
  • 1Misafir / 02 Nisan 2025 15:55

    İyide herkes demokratik hakkını kullanabilir. Milleti zorla alışveriş ettiremezsiniz ki espresso lab kahveyi zorla mi icereceksiniz.

    Yanıtla (7) (0)
  • TERZI / 02 Nisan 2025 15:47

    İktidar değişmedikçe ekonomi ve hukukun düzelmesi mümkün değil ..Ağzıyla kuş tutsalar, 3 tane Mehmet Şimşek getirseler de mümkün değil..kimse kendini kandırmasın..Gün geçtikçe ülke daha büyük bedel verecektir..

    Yanıtla (6) (0)
  • Hikaye / 02 Nisan 2025 15:30

    İktidar nereye?İktidar boykotcu aramaya çıkmış.Tabi yine başrolde İst.Cum.Başsavcılığı.Bu ülkede başka savcılık birimi yok gibi.İşin garibi boykotcu aramak savcılığın görev ve yetki bölgesinde değil.Bakalım hangi kılıfa sığdıracaklar yakaladıklarını.Önce içeri atıp sonra suç giydiriyorlar ya.

    Yanıtla (4) (0)
  • ido / 02 Nisan 2025 15:23

    bir: manevi tahribat,
    iki: ekonomik yıkım,
    üç: dış politika faciası.
    son 22 yılın gerçeği..

    Yanıtla (6) (0)
  • ido / 02 Nisan 2025 15:20

    Şimşekten umut bekleyenler daha çok bekleyecekler.
    Faiz meselesi halledilmeden kalkınma olmaz, içtimai sulh olmaz, Adalet olmaz, dengesizlik kalkmaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Abbas / 02 Nisan 2025 14:53

    Aynı Marşal yardımı, Almanya, Japonya ve Güneykore ile bize yapıldı, bir onlara birde bize bakın, kim bu hale getirdi, tabiki oy verip seçtiklerimiz, demek ki en suçlu vatandaş, ne dış gücü

    Yanıtla (4) (1)
  • İhtiyar / 02 Nisan 2025 12:33

    Sn Akyol, yaşıtım olarak,uzun yıllardır liberal-muhafazakar çizgideki yazılarınızı takip ederim. Katıldığım ve katılmadığım yazılarınız olmuştur. Sürekli araştıran, entelektüel çizgiyi takip etmeye çalışan mutedil,sağduyulu yazılarınızı takdir ederim. Ancak son zamanlarda dengeyi muhalefete doğru çevirdigniz. Sn. Özel'in"Cepheci Boykot Çağrısı" hakkında ne söylersiniz?

    Yanıtla (1) (11)
  • karar okuru / 02 Nisan 2025 14:50

    Bu bir yüklü soru safsatası: Boykotun cepheci olduğunu kabul etmeden bu soruya cevap vermek mümkün değil. Belki de hayatında hiç içki içmemiş birine "İçkiyi ne zaman bıraktın?" diye soru sormak gibi bir şey. Bu tip sorular mantık bilenler için yok hükmündedir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Emekli / 02 Nisan 2025 14:03

    Dış güçler işin kılıfı
    Bunu bilmemek için akP li olmak lazım
    Elbet seçim gelir yenilir yine dış güçlerin etkisi der

    Yanıtla (14) (2)
  • Adem / 02 Nisan 2025 13:58

    Mehmet Uçum, protestoların amacı "iktidarı değiştirmek" demiş. Muhalefetten ne yapması bekleniyor acaba?

    Yanıtla (22) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2025 13:58

    23 yıldır hep bir suçlu buluyorlar, Dış güçler değil , iç güçler

    Yanıtla (12) (0)
  • Yusuf Alp / 02 Nisan 2025 12:13

    Mutedil bey Taha beyin final cümlesine bir eleştiride bulunuyor, Allah Allah adama demediğini bırakmamış bizim herbokologlar. Muhalifler niye böyle ki ve nefret dolu ki

    Yanıtla (1) (13)
  • Sami / 02 Nisan 2025 13:55

    Sizden ötürü.

    Yanıtla (14) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 13:55

    Herbokolok; herşeye karışırım,herkese akıl verecek akıldayım, herşeyi ben bilirim, herşeyden anlarım,herşey bana çıkar davranış biçimi oluyor,,herbokolokluk muhalefettede olabiliyor muktedirdede olabiliyor sınırları çok geniş,,iyisimi;her kesimin mutedillikte buluşması.

    Yanıtla (5) (0)
  • Karar Okuru / 02 Nisan 2025 13:52

    Turkiye Iran ve ABD cekismesine burnunu sokmasin. Suriye'den basimiza aldigimiz gibi 10 milyon siginmaciya daha ev sahipligi yapacak kapasitemiz yok. Maceralar pahalliya patliyor.

    Yanıtla (12) (0)
  • MS / 02 Nisan 2025 13:41

    Hocam sorun iktidar sorunu yada şahıs sorunu değil rejim sorunu, zihniyet sorunudur.
    Başkanlık sisteminin doğulu tarz-ı siyasetteki karşılığı Totaliterizm dir.

    Yanıtla (9) (0)
  • Zülküf Ayaz / 02 Nisan 2025 11:33

    "Mızrağın çuvala sığmadığı gibi "Tek adam" de ülkemize uymuyor.

    Yanıtla (24) (0)
  • karar okuru / 02 Nisan 2025 13:08

    Bu ülkede "tek adam" dönemi denildiği zaman sadece 1940 sonrası tek parti dönemi CHP'si akla gelir..

    Yanıtla (3) (18)
  • Cut / 02 Nisan 2025 13:34

    CHP de bu gercegi gormus ki 3 adam 4 adan ,cift santrafor ilerliyor...ne kaa kelle o kaa demokrasi diyerek..

    Yanıtla (4) (1)
  • Yorumm / 02 Nisan 2025 11:37

    "Herşeyi sorgula" derken, Türk Atatürk Cumhuriyet Tarihimiz Dilimiz hedeflendi,,,ama yanındakiler ise menfaat teminleri ile gaz ile en merdiven altı şeyh v.b bile sorgulaması yasak edilen olan kendine kurşun asker mürit yapıldı,,tecavüz edildi sesi çıkmadı sustu,,sorgulayan çocuklar ise birşeyleri gördü anladı ve büyük yük ve baskı altına girdi,,,gençlerimizi seviyoruz onlar ülkenin gençleri,, yanındakileride karşısındakilerde velhasıl külliyen mahvolmuş ama untmayacak bir nesil var artık

    Yanıtla (24) (0)
  • editör / 02 Nisan 2025 12:27

    Değerli yorumcumuz Yorumm,
    Yorumlarınız için uygun bir kullanıcı adı bulmanızı öneriyoruz. Bu kullanıcı adıyla gönderdiğiniz yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmayacaktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 13:30

    Yunan işgal etseydi çocuklara böyle musallat olmazdı,göz koymazdı,,bu ne rezil aşağılık bir zaman.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 12:07

    Ne yapsınlar ağam paşam şeyhim başkanım ne derse o olur, varsa varız yoksa yokuz yat der yatarız kalk der kalkarızmı desinler,,kimliksiz onursuz inançsız değiller Türk Gençliği bu, büyükleri gibiler,hiçkimseye tutsak olmazlar,,bundan ürkmemek korkmamak gerek körlemesine kimseye düşman değiller,,oturup iyi niyetle konuşunca gayet akıllı oldukları görülür anlaşılır.

    Yanıtla (17) (0)
  • Mehmet / 02 Nisan 2025 13:29

    Türk gençliği Modernist. Yani geçmişini savaş açmış dini değeri olmayan grup. Bizde değil dünyada böyle. Yahudi gençliği hariç çünki bütün modernist gençlik onlara hizmet eder. Modernistlerde din değil deist olduklarından hayat doğumla başlar mezarda biter ahiret yok onlar için. Ayaklanmalara bakarsanız Ayşe ile Alana ahmet ile corc yan yana. Aidiyatları para ve özgürlük

    Yanıtla (1) (8)
  • karar okuru / 02 Nisan 2025 13:29

    Hükümetimiz, yardakçıları ekonomiden söz açılınca hemen İha, Siha yaptık, savaş uçağımız hazır diye savunmaya geçiyorlar. iyi güzelde bunlar yenilir, içilir şeyler değil ki. 'çarık ayağımı sıktıktan kelli neyleyim dünyanın bol olduğunu' der bir Kırşehir atasözü. aç, açık insana ne ifade edecek. Sovyetler diye bir devlet vardı. uzaya çıkmıştı. dünyanın en gelişmiş silahlarını yapmıştı ama halkı mutlu değildi ve yıkıldı. hatırlatayım yani.

    Yanıtla (6) (0)
  • Adalet / 02 Nisan 2025 11:37

    Memleketeyüzelli ikiyüz meyve fidanı dikelim dedim dikmez koymaz olaydık.Ekili dikilii alanın varmı paranla Sulama Koop.nin esirisin adamlar sömürü tahakküm çetesi kurmuşlar millet korkudan gıkını çıkaramıyor,çıkaran da yıllarca mahkemelerde hak aramak için rezil kepaze oluyor.Çeteler köyleri zaptetmiş durumda nasıl üretim olacak.Üreten eken diken bin paşman ekmeyen üretmeyen bir pişman olmuş.Et fiyatları düşmez hayal etmeyelim.Allahın suyunda göletinde linç edilen üretici nasıl üretsin.

    Yanıtla (18) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 13:14

    Çete eskidende vardı, ama devlette vardı,arada bir eser ezer geçerdi.

    Yanıtla (0) (7)
  • Aslan / 02 Nisan 2025 13:10

    Sadece ve sadece tek gaye var koltuk korumak..85 milyon fakirlesmis umurlarinda değil..85 milyonun kul hakkı ile Allah'ın huzuruna cikacaklarmis aa kul hakkı ne ola ki ..umurlarinda olan tek nesne koltuklar...bu koltuk 85 milyondan daha önemli adamlar için..aday gitti şimdi sandık da gider yarın ..koltuk için seçimleri kaldırdık derseler şaşırmam artık..

    Yanıtla (7) (1)
  • Mustafa / 02 Nisan 2025 12:44

    Ülkemizde her türlü başkanlığa,makama gelmiş şahıslara 2-3 dönem sınırı getirilmeli..Bir çok kurumda 20-30 yıldır aynı kişiler müdür/başkan.. CBaşkanları tüm ulkelerde 1-2 dönem sadece seçilebilir, tüm özel /devlet kurumlara bunu yaymali.. Sorunların çözümleri orda bence

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2025 11:26

    Akp ve Chp; kötülükte, entrikada, akçeli işlerde, akçeli işlerden amigo desteğiyle yırtma taktiğinde yarışıyor, birbirini taklit ediyor, tencere ve kapak gibi birbirini tamamlıyor.Sicili bozuk Chp dışında bir parti olsa Akp çoktan gitmişti.Temiz isimlerden oluşan, tertemiz bir parti çıkmadığı için oy vermeyen ve boş oy atan kişi sayısı nufusun %22' si.

    Yanıtla (6) (15)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 12:41

    Erdoğan ve ikinci Erdoğan olacak İmamoğlu arasındaki seçim umut olamaz.Chp lider partisine dönüşüyor.Chp solculardan, populistlerden uzaklaşmalı ,pankürdistlerle flört etmek yerine Atatürk'ün görüşlerine en yakın isimler olan M.Yavaş'ı aday göstererek M.Dervişoglu ve Ü.Ozdağ'ın desteğini almalidir

    Yanıtla (2) (8)
  • ZORLU / 02 Nisan 2025 12:39

    AKP bu ülkeye devasa borçlar takan yap işletlerden başka ne yaptı. Mehmet bey duble yolların Depreme tedbir için toplanan birikimler ile yapıldığını söyledi. AKP daha fazla zarar vermeden gitmeli. AKP hiç vermiyor, 23 yıldır hep alıyor.

    Yanıtla (7) (1)
  • ahmed / 02 Nisan 2025 12:29

    Bır ulke kanunlara yasalara ragmen adalete hukuka guven sorunu varsa ekonomık olarak sıkınlar uzun sure bıtmıyorsa kendı kurallarını koymalı kendılerını yonetenlerı yasal zemınde sandıklarda oldugu gıbı kendıde bır kural koyup yonetıcılerı hangı makam olursa olsun ucuncu defa secmeme gıbı orfı bır kural koymalı yoksa bu fılmlerı daha cok ızlerız...

    Yanıtla (13) (0)
  • The end / 02 Nisan 2025 12:19

    Boykot diyince akp lilerin hepsi ekonomiden anlar oldu. Bir ulkenin ekonomisi veya ülkemizin ekonomisi hiç bikadar kötü oldumu. Enflasyonda gıda et fiatlarinda vb dünyada bizden kötü kaç ulke var. Yol hastane köprü cami yapıyoruz diye maliyeti ona katlayıp cep doldurdular.cokbilmis akp ekonomistleri buna da bişi soyleseler

    Yanıtla (33) (2)
  • Karar Okuru / 02 Nisan 2025 12:18

    tüik ünlü köftecide yılbaşında 390tl olan kıymanın şimdi 600tl olduğunu biliyormu acaba.Biliyorda talimatla palavra rakamlar açıklayıp cebimizden yarında para çalacak.Tabiiki azınlık cuntası bunada dilsiz şeytanlık yapacak.Yazık insanlar çocuklarına doğru dürüst et yediremiyor.Bu çocuklarında pirzola yeme hakkı yokmu.Sen sarayında herşeyi bol bol tüketirken onlarında tüketme hakkı yokmu.Bu kul hakkı değilmi.

    Yanıtla (21) (0)
  • Hamdi Denizci / 02 Nisan 2025 12:01

    Şimşek'in uyguladığı ekonomik politikalar "rasyonel" değildi ki niye desteklediniz? Vergilerle, zamlarla halkın tepesine binen Şimşek, enflasyonun gerçek sebebi olan, sürekli para basılmasına ve devasa kamu harcamalarına dur dedi mi? Demedi. Sonuç: Bir türlü düşmeyen enflasyon ve üç günde çöken program. Başta RTE varsa; geçmiş olsun!

    Yanıtla (17) (1)
  • ahmed / 02 Nisan 2025 11:57

    Bızım ulkenın tek sorunu hukuk ve adalet bu sorun cozuldugunde dıger konular kendılıgınden cozulecek. Fakat bu sorun cozuldugunde ıse Ulkeyı yonetenler de cozulecek sıkıntı burada... Malum bızım sıyasetımızde dun soyledıgını bu gun tam tersını soylemek gıbı halk tarafından da benımsenmıs bır mezıyet var....

    Yanıtla (10) (1)
  • karar okuru / 02 Nisan 2025 11:56

    Bugun hicbir sey satin almadim. Cok bariscil bir eylem. Biber gazi yok, polis dayagi yok, plastik mermi yok. Kilciksiz balik. Bundan boyle, sahipleri yerli veya yabanci olsun farketmez, zorba iktidarlari destekleyen hic bir urun ve servisi satin almayacagim. Demokrasi secimden secime oy vermekten fazlasidir.

    Yanıtla (30) (1)
  • Ty / 02 Nisan 2025 11:52

    Vallahi müftüyü kesin tebrik etmiştir. O müftü yüksek bir vazifeye atanır yakında.

    Yanıtla (15) (0)
  • Karar Okurunuz / 02 Nisan 2025 04:08

    İktidar son sürat uçurumdan aşağıya gidiyor. Erdoğan da İmamoğlu korkusu ülkeyi perişan etti fakat Erdoğanın hayatı lüks yaşantı ile Saraylarda bir kaç yıl daha devam etsin.

    Yanıtla (34) (0)
  • Koray / 02 Nisan 2025 11:46

    Ne zaman böyle desek, biri gelip kurtarıyor. Bahçeli gibi, S. Oğlan gibi, Akşener gibi. 180 derece dönüşler.

    Yanıtla (16) (0)
  • Adalet / 02 Nisan 2025 11:33

    Taha bey üstadım kitlelere kim umut veriyor söyleyebilirmisin.Et fiyatları nasıl düşsün köyler de üretim yapacak genç yok denecek kadar az hepsini mektepli yapmışız hepsi yakında prof. olacak köyde ne işi var.Eskiden her evde üçbeş inek dana koyun olurdu. Köylü sütünü yoğurdunu etini kendi imkanlarıyla temin ederdi kalanını satar harçlık ederdi.Köylerde üretim düştü kooperatifler köylünün sırtında asalak üretimin önünde en büyük engel üreticiyi yutacaklar krallık kurmuşlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Mutedil / 02 Nisan 2025 00:23

    Sayın Akyol, bir ekonomik program uygulanıyor. Eksiği var gediği var, bunu biliyoruz. Fakat "İktidar umut vermiyor" cümlesiyle makaleyi bitirmek, psikolojik olarak ekonomiye verilebilecek zarara katkı sağlamaktır, enflasyon ateşini harlandırmak için odun taşımaktır. Keşke makaleyi bu cümleyle bitirmeseydiniz.

    Yanıtla (8) (241)
  • Dokuzuncu köy / 02 Nisan 2025 01:01

    Mutedil'e; Gerçeklere o kadar üzüleceğinize bir gün bile bu yol yol değil çıkmaz sokaktır dediniz mi acaba, destek verdiğiniz program ülkeyi yerle yeksan etmiş durumda ama sizin işleriniz tıkırında kazancınız gani gibi olmalı ki Sayın yazara sitem ediyorsunuz. Doğru giden hiç bir şey yok sayın yazar memet şimşeği desteklemekten helsk oldu ama geç de olsa artık umutsuz olduğunu söylemiştir.

    Yanıtla (62) (2)
  • Özer / 02 Nisan 2025 01:08

    Mutedile ne yazsın yani yalan mı soylesin sözün geciyorsa sen hükümete soyle.

    Yanıtla (24) (3)
  • Abidin / 02 Nisan 2025 01:16

    Ne deseydi 22 yıldır millet perişan aç sersefil olmuş, gabardan petrol çıktı şahlanacağız mı deseydi

    Yanıtla (54) (1)
  • Hayalist / 02 Nisan 2025 12:24

    Bekleyin az sabır, Seçim yaklaşınca yeni petrol ve gaz kaynakları ortaya çıkacak. İşte o zaman ekonomi uçacak.

    Yanıtla (9) (0)
  • karar okuru / 02 Nisan 2025 01:19

    Ekonomiye yazarın tesbiti zarar vermiyor. Yazar bir hakikati dile getiriyor. Zararı ekonomiden sorumlu kurum ve kişiler verdi. Sorumluluklarını inkar edip zarar vermeye de devam ediyorlar.

    Yanıtla (44) (3)
  • KARAR OKURU / 02 Nisan 2025 02:20

    “Kitlelere umut vermiyor” yerine “Herşey çok güzel olacak” deseydi, olur muydu?

    Yanıtla (19) (2)
  • ZORLU / 02 Nisan 2025 12:32

    Senin de anladığın gibi, AKP'nin vaat ve sloganlarının tümü çok uyduruk çıktı. CHP'nin umutlarını sınamak için CHP gelmeli. 100 Yıl önce ülkeyi Demiryolları, Fabrikalar, Limanlar ile donatmıştı. Hatta, satıla satıla 23 yıl AKP dönemine bile bile kaynak olmuştu.

    Yanıtla (6) (0)
  • Hüdavendigar / 02 Nisan 2025 02:30

    O helde subliminal mesaj vererek, ülke ekonomisine zarar vermekten ve bu zarar nedeniyle de halki kin ve düsmanliga sevketmekten, hemen Akyol hakkinda hemen dava acila. Tiz zamanda yavas yavas isinmaya baslayan Silivyir'ye gönderile. Imamoglu ve Özdag gibi diger halk düsmanlarinin yanina yollana.

    Yanıtla (13) (2)
  • KARAR OKURU / 02 Nisan 2025 03:03

    Ekonominin içinde bulunduğu durumun sorumlusu ülkeyi 23 yıldır aralıksız yöneten siyasi iktidar değilse kimdir? Siyasetin bozduğu şey ancak siyasetle düzeltilebilir. Son yaşananlara bakınca İktidarda buna dair bir işaret var mı? Kendimizi kandırmayalım lütfen.

    Yanıtla (31) (0)
  • Şero / 02 Nisan 2025 04:04

    Engin psikoloji bilginize dayanarak, Nas’la ekonomi yönetmenin bir analizini de yapar mısınız, lütfen?

    Yanıtla (26) (0)
  • Okuyan / 02 Nisan 2025 06:09

    Bütün dünya buna inansa hayat bayram olsa. Söyleyince olsaydı keşke bak söyledim, oldu mu? Olmuyor işte. Yazarın da tam söylemeye çalıştığı bu.

    Yanıtla (17) (0)
  • Doğrucu / 02 Nisan 2025 06:51

    Keşke sayın Erdoğan konuşmasını "Ben ekonomistim.
    Nas var nas, sana bana ne oluyor" diye bitirmeseydi.

    Yanıtla (30) (0)
  • Sever / 02 Nisan 2025 07:34

    Özel'in "Gelecek yıl bu iktidar değişecek" söylemlerinin bir zemini var gibi görünmüyor. Tabii eğer bizim bilmediğimiz ancak Batı başkentlerinin bildiği "Türkiye'de sokak olayları üstünden bir iç karışıklık ve darbe zemini oluşturma çabası varsa" o çok ayrı bir senaryo. Ve bu tür senaryolara karşı milletin duruşunun ne olduğunu herkes biliyor. Bu yüzden herkesin yasal, anayasal zeminde bir mücadele içinde yol yürümesinde büyük yarar görünüyor.

    Yanıtla (0) (18)
  • Sami / 02 Nisan 2025 14:01

    Ÿürüyelim de anayasayı takmıyorsunuz.

    Yanıtla (5) (0)
  • Sever / 02 Nisan 2025 07:36

    Enflasyonla mücadelede en büyük sorunlarımızdan birisi ahlaksız esnaf. Çorum'dan gelen haberi görünce böyle düşündüm. Elindeki domatesi ucuza millete vermek yerine çöpe döken bunu da sosyal medyada şov yaparak yayınlayan pazarcı esnafı, Ticaret Bakanlığı'nın radarına takıldı. Ve şimdi 17 milyon 200 bin lira para cezasıyla karşı karşıya. Ne diyelim milletin gıdasıyla oynarsan devlet de senin ayarlarınla oynar.

    Yanıtla (2) (17)
  • Turgay / 02 Nisan 2025 14:00

    Kendi malını dökmekle nasıl pahalılık yaratıyormuş onu anlamadım.

    Yanıtla (1) (0)
  • bülent uluçer / 02 Nisan 2025 07:48

    Seni nasıl bi son cümle mutlu ederdi? Bana söyle, ben söyleyeyim.

    Yanıtla (10) (2)
  • servet / 02 Nisan 2025 07:56

    Çok haklısınız,
    " Erdoğan en az 30 yıl daha iktidar olmalı. Siz o zaman görün Türkiye'yi." olarak bitmeliydi yazı.

    Yanıtla (30) (1)
  • Batandaş / 02 Nisan 2025 07:56

    Sen öküz altında buzağı aramaya çıkmışsın.

    Yanıtla (10) (1)
  • Sinan / 02 Nisan 2025 08:14

    Yazdığınızı Türkçeye çevirirsek " keşke yalan söyleseydiniz" diyorsunuz yani...
    Bunu 23 yıldır yapıyorlar zaten, bir faydasını görmedik...

    Yanıtla (7) (0)
  • Ayak Takımı / 02 Nisan 2025 08:29

    Umut veren bir iktidar var mı sizce. Varsa gerekçelerinizi dinlemek isteriz, bilelim ki biz de yanlıştan dönelim. Her şeyi bir kenara bıraktık, şu son iki haftada yaşananlar umut veren bir iktidarın eylemleri mi, yoksa kendi kendisinden de umudu kesmiş, son çare olarak zorbalığa başvuran bir iktidarın mı. Onu bile dürüstçe yapamayıp, fetövari adi yöntemlere başvuruyor, halbu ki bu yöntemlerin buruk tadı milletin zihninde henüz çok taze, onu unutuyor.

    Yanıtla (6) (0)
  • Bozkurt / 02 Nisan 2025 10:14

    Tahammulsuz, laikçi, sol kafanın düşünce özgürlüğüne ve farklı görüşlere ne kadar saygılı olduğunu ve özgürlükçü olduğunu şu bölümde de görmek mümkündür (!) Farkı bir şeyler yazan ve öneride bulunan yorumcu bir arkadaşı aralarına alıp linç ediyorlar..! Sol kafanın anladığı dil; kendi uyguladığı dildir..!

    Yanıtla (2) (22)
  • Okur / 02 Nisan 2025 11:08

    Ekonomi çökmüş, millet perişan ne deseydi. Her şey toz pembe mi deseydi.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karar Okuru / 02 Nisan 2025 01:33

    Sadece mali politikalarla krizin ustesinden gelinemeyecegini ekonomi egitimi gormus herkes bilir. Msimsek'in ekonomi bilgisi mi zayif, yoksa issiz kaldigi icin mi bu gorevi kabul etti, bunu anlamak mumkun degil. Sonunda basaramayacak ve kariyerini mahvedecek. Deger miydi?

    Yanıtla (20) (0)
  • Izmirli / 02 Nisan 2025 11:05

    Hep soyledigimi yine tekrarlayacagim, Mehmet Simsek iyi bir finansci, hepsi bu kadar. Bir ulke icin ekonomi programi yazmak ise apayri bir is, ona da Mehmet Simsek'in muktesebati yetmez, o en iyi bildigi isi yapip finansal mudahalelerle yangin sondurmeye calisiyor, hepsi bu...

    Yanıtla (6) (0)
  • melek / 02 Nisan 2025 02:58

    İlk defa bir bayramı sıkıntı sinir bozukluğu ve ümitsizlik içinde geçirdik. Çok yazık Cumhur ittifakının sözcüleri hâlâ tehdit peşinde..."Yok biz izin vermezsek sokağa çıkamazsınız gibi tehditler savuruyorlar". Bu nedir Allah aşkına gelişmiş bir ülkede böyle şeyler olur mu? Önce bir kendinize bakın biz ne yaptık deyin. Anlamıyorum hangi çağdayız kabile devleti miyiz. .

    Yanıtla (20) (1)
  • Selçuk / 02 Nisan 2025 10:42

    Asıl onlar korkuyor. Bir gece huzurlu uyuyamıyorlar.

    Yanıtla (8) (0)
  • Bir Okur / 02 Nisan 2025 10:37

    Tam Çarşaf Seçim Pusulası ile %5 Seçim Barajı gelmeli ve yeniden Demokratik bir meclis seçilmesi şart.
    Cumhuriyet var ama
    Demokrasi yok

    Yanıtla (5) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 02 Nisan 2025 10:24

    Tebdili kıyafet dolasan IV.Murat'ı , normal bir yolcu sanarak Üsküdar'da sandalına alan Bekri Mustafa , Bogaz'in ortasına demlenmeye başlar , padisaha da zorla bir kadeh içirir .
    Inmeye yakın padisah kimligini açıklayınca Bekri Mustafa boylu boyunca yere uzanır ,
    -- Buyrun Hünkarım cenaze namazına diyerek boynunu uzatır !

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2025 10:22

    İktidarın formülü basit; muhalefetin üzerinde baskı kur, faizleri düşür, son çare olarak Mehmet Şimşek i ise al, işler düzelince isten çıkar, dış politikada bol hamaset, iç politikada Chp yi kötüle.. böyle yönetimi ben de yaparım ne var bunda

    Yanıtla (7) (0)
  • O aslan / 02 Nisan 2025 10:22

    Pozitif duygulardan, rasyonel akıldan eleştirel düşünceden analetik sorgulamadan yoksun, bir zihniyet ten hiçbir şey beklenemez, eğer düzelir diye beklerseniz daha çok şey kaybedersiniz

    Yanıtla (2) (0)
  • Yalçın / 02 Nisan 2025 10:17

    Minyeli; sağlam saçmalamışsın. Bir şeyin farz olması ancak Allah'ın (C.C.) Kuran'da emretmiş olması ile mümkündür ve farzlar bellidir. Değişmez. Siyasi tarafgirliği farz ilan ederek şirke giriyorsun, haberin olsun. Farz ancak ve ancak Allah'ın ayetleri ile belli olan emirleridir.

    Yanıtla (6) (0)
  • Karar Okuru / 02 Nisan 2025 10:10

    Sayın Cumhurbaşkanımızı doğrulayan bir yazı olmuş. Teşhisler teşhis değil, öneriler öneri değil. Türkiye’miz artık farklı bir düzlemdedir. İslam’ın liderliğini üstlenen bir ülkeye dış güçler elbette sıcak bakmayacak yoluna taş koymaya çalışacaklardır. Tıpkı geçtiğimiz 100 yılda olduğu gibi bütün dahili işbirlikçileri ile harekete geçmişlerdir.

    Yanıtla (0) (15)
  • Ahmett / 02 Nisan 2025 10:03

    İktidar hiçbir şey yapmıyor iktidarda kalmak için her yolu deniyor.ulkenin kurtulması için hem bu iktidarda hemde bu ucube cumhurbaşkanlığı sisteminde en kısa sürede kurtulmak gerekir.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ayak Takımı / 02 Nisan 2025 01:10

    Anlatacak hikayesi kalmadığı için de zorbalığa başvuruyor. İş dönüp kendisini vuracak ama bu arada vatandaşın da canı yanacak.

    Yanıtla (16) (3)
  • Bozkurt / 02 Nisan 2025 10:02

    @Ayak Takimi "Zorbalik" mesela Gezi provokasyonlarinda da olduğu gibi sizin işinizdir.. Molotoflarla polis otolarına, belediye otobüslerine saldırıp belediye otobüslerini ateşe vernek, içerisinde polis olabilir diye yoldan geçen ambulanslara taşlarla saldırmak, sokaklarda kaldirim taşlarını söküp yağma yapmak, "Zulüm 1453'te başladı" diye slogan atmak, 25 yasindaki polisin yüzüne asit atmak, iç savaş çıkarma provolari yapmak..vs

    Yanıtla (3) (19)
  • Hasan Ocak / 02 Nisan 2025 09:59

    Geleceğe dair bir “anlatı”sı mı yok?
    Gündemi takip etmekten uzaklaştınız sanırım.

    Yanıtla (0) (4)
  • DALGACI / 02 Nisan 2025 09:58

    GEMİ METAFORUYLA...
    ☆AKP/Erdoğan/Cumhur iktidarı için yolun sonu görünüyor...
    ☆Erdoğan, su alan Cumhur Ittifakı gemisini kurtarmak için debeleniyor...
    ☆Pusulası bozuk geminin gidebileceği biri denizin dibi, diğeri ıssız bir adanın kıyısı, 2 yer var...
    ☆Fakat, görme, işitme, duyma kabiliyetini yitirmiş olan kaptan inatla, ısrarla ıssız adaya demir bağlamak yerine batırmayı tercih ediyor...
    ☆Batarken yaratacağı girdapla gemiden ayrılan tahliye sandallarını da dibe gömmekten çekinmiyor...

    Yanıtla (7) (0)
  • Wictor / 02 Nisan 2025 09:52

    Emperyalistlerin birinci kuralı şöyledir;
    “Bir ülkeyi çökertmek istiyorsanız, ilkönce tarımını yok ediniz.”

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2025 00:19

    Şaka gibi ama,hükümet boykota da soruşturma açtırmış...
    Bunlar adamı zorla Chp'li yaparlar yahu..:)

    Yanıtla (135) (3)
  • Özer / 02 Nisan 2025 01:10

    Okura ben iki seçimdir CHP liyim sen geç kalmissin neyi bekliyorsun bundan kötüsü olmaz.

    Yanıtla (19) (1)
  • Sever / 02 Nisan 2025 08:28

    CHP’ye düşen görev, olağanüstü kurultayda yolsuzluklara bulaşan Ekrem İmamoğlu, Özgür Özel ve Ali Mahir troykasını partiden temizlemek olmalı. Bu cesareti gösterdiklerinde CHP Atatürk'ün partisi olmayı başaracaktır; aksi durumda CHP İmamoğlu ve ailesinin özel şirketine dahil olur ki, mevcut durumda halleri bundan ibarettir!

    Yanıtla (2) (19)
  • Sami / 02 Nisan 2025 14:00

    Kılıçdaroğlu'nu da başa getirsinler mi?

    Yanıtla (3) (0)
  • Turgut S. / 02 Nisan 2025 19:00

    Chp bi bekçi arıyor, Kurultay sırasında kapıda durup etrafa mukayyet olacak birisi. İstermisiniz

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 02 Nisan 2025 08:29

    Dikkat edin, Atatürk'ün CHP'sini de çaldırmayın!

    Yanıtla (1) (13)
  • Fatih Kayhan / 02 Nisan 2025 09:44

    ABD de Teslayı protesto edenlere soruşturma açacağını, hemde çok sert biçimde hapislerde süründüreceğini söyledi dün. Bu size birşey ifade ediyormu? Demem oki, özürgürlükler bir yere kadar, devlet refleksi denen bir şey var unutmayın. Ve de çok haklı

    Yanıtla (1) (15)
  • Abdullah / 02 Nisan 2025 09:41

    Adam-Kadın kendi ahlaksızlığını görmeden sağa-sola nizam vermeye çalışıyor. Ve böyleleri binlerce... Yapılan bir yanlışı birileri yapınca tenkit edip birileri yapınca alkışlıyor-kutsuyoruz. Ve bu yüz yıllık bir hikaye Cumhuriyetin başından beri. Cumhuriyetin ilk yıllarındaki tek adamlığı-otoriteriliği kutsallaştırıp bugünden şikayet ediyoruz. Bu dönemdeki baskı ile o dönemki benzerlik arz ediyor. Ama okumayınca başka türlü bir algı...

    Yanıtla (1) (7)
  • Hüdaverdi / 02 Nisan 2025 09:38

    Ekonomik kalkınma bir zihniyet meselesidir. Devlet kurumlarının mutlak örgütlenme ve koordinasyonunu gerektirir.Gayretkeş milletler sadece kalkınır. 45 yaşında emekliliğe razı olan ve sonunda da geçiminden şikayet eden insanlarla bu kadar olabilir.Bütün kaykınmış ülkelerde emeklilik yaşı 60ın üzerindedir. Bir de yakıt fiyatları da alkış başını gidiyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Abdullah / 02 Nisan 2025 09:37

    Kimin elinde hangi "MAL" varsa (dolar,ev,arsa,altın) artsın diyor. Sonra markette bir ürüne 3-5 lira zam yapıldığını görünce vay ahlakszılar-fırsatçılar diye ahkam kesiyor. Senin evin 3-5 ayda 1-2 milyon artsın ama başka şeylere zam gelmesin. Bu ülkedeki en temel problem AHLAK-sızlık. Bana dokunmayan yılan ... bana ne... nema lazım.. İktidarı suçlayalım. Ama geniş kitlelerdeki bu çürümeyi dikkate almadan sadece iktidarı tenkit eksik kalıyor.

    Yanıtla (6) (2)
  • Mr / 02 Nisan 2025 09:33

    Dünyada toptan et fiyatları 3 doları geçmiyor. İthal et fiyatı ile bizde kasapta ki farkı kim alıyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Bora / 02 Nisan 2025 09:32

    En güçlü rakip Cumhur adayının hapsedilmesi zaten pamuk ipliğine bağlı ekonomiye son darbeyi vurmuş oldu, ha bir de "ekonomide dengeler bozulunca kötüleşme hızı her zaman tahmin edilenden çok fazladır" kuralı mevcut

    Yanıtla (6) (0)
  • Abdullah / 02 Nisan 2025 09:32

    Bilakis inşaat sektöründe fiyatlar artsın diye elden ne geliyorsa yapılıyor. 2020 haziranında yapılan kredi operasyonuyla bu noktaya gelindi. Başta sürecin başında olmak üzere ev-evler alanlar mutlu. Zamanında aldık. Ya bunların çocuklar-kardeşleri-arkadaşları-komşuları? Millet de umursamıyor. "Bak şu şahıs arsa almış 5 yılda 10 kat artmış." Niye artsın bu kadar kısa sürede? Onun artmasının ekonomiye ne kadar zarar verdiğini bile idrak edemiyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Rıza / 02 Nisan 2025 09:28

    İktidarın “ Anlatı”sı yok değil, var, hemi çok var, lakin o anlatıyı o kadar çok duydu ki millet, inanan yok. Karar gazetesi yayına başladığından bu yana yorum yaparım yorumlarımda iktidarı hep destekliyordum bir umudum vardı ülke hakka hukuka liyakata kavuşacak diye, ama nafile, sonuç hüsran, boşuna heves edip umutlanmışım.

    Yanıtla (4) (0)
  • Abdullah / 02 Nisan 2025 09:27

    " Et fiyatlarında artış başladığı zaman hızlı bir üretim programıyla üçüncü, dördüncü yılda artışları dizginlemek mümkün olmaz mıydı?" İktidarın böyle bir derdi yok. Pek çok sektörde fiyat artışların temel sebeplerinden biri gayrımenkul fiyat (kira) artışı. Konut kiraları ortalama 20 binlere gelmiş. Asgari ücret 22 bin lira ve bununla ilgili en küçük bir çalışma yok. Temel ihtiyaç barınma. bununla ilgili bir derdi olmayan bir iktidar diğer alanlarda ne yapar? HİÇ...

    Yanıtla (2) (0)
  • Mustaa / 02 Nisan 2025 09:27

    Hala "yetkisi sınırlı"nı ile Şimşek savunması yapıyorsunuz. Şimşek yetkilerini bilmeyerek mi geldi. Sadece para politikası yetkisi ile ekonominin düzelmeyeceğini bilmiyor muydu?

    Yanıtla (3) (0)
  • Millet / 02 Nisan 2025 09:24

    İktidarın nereye gittiği hiç umurumda değil; benim güzel ülkem nereye gidiyor?

    Yanıtla (6) (0)
  • KARAR OKURU / 02 Nisan 2025 09:24

    ekonomi herkese dokundugu icin cok onemli ama daha onemli olan herkese esit mesafede bagımsız adil hukuk sistemi. Bu olmadan ekonomi duzelmez. Siz olsanız yarın neyinize el konulacagını bilmediginiz bir duzende yatırım yaparmısınız? Yerli sermaye bile yurt dısına kacıyor , beyin göcü her yıl katlanarak artıyor.Hala anlamayanlar var.

    Yanıtla (3) (0)
  • veli / 02 Nisan 2025 09:17

    Merkez bankası ülkedeki fiyat istikrarını sağlamayı bıraktı, tl nin dolar ve euro ya karşı değerini koruma peşinde. Bu dengesizliğin üreticiyi ne kadar olumsuz etkilediğini görmüyor. Ucuzunu yurtdışından almak varken Türkiye de üretmeyi nasıl düşünebilirsiniz?

    Yanıtla (2) (0)
  • ahmet / 02 Nisan 2025 09:13

    Taha bey,keşke oy verenler de birazcık bilimsel davransa,şeyinin kılı,kapısının kulu olmaktan vazgeçip birazcık rasyonel olabilseler.

    Yanıtla (8) (1)
  • Recep SEMERCİ / 02 Nisan 2025 08:58

    Sn hocam emeğinize sağlık çok teşekkürler

    Yanıtla (3) (1)
  • Demirhan Kıvanç / 02 Nisan 2025 08:51

    Mevcut iktidar her konuda "mış" gibi davranarak sorunları çözeceğini düşünüyor. Ekonomi konusunda da aynı şeyi yapıyor, sadece Sayın ŞİMŞEK'İ vitrine koyarak, hukuk, adalet ve liyakat olmadan ekonominin düzeleceğini düşündü fakat olmadı ilk ciddi sınavda sistem çöktü, 2 yılda yüksek faiz verilerek toplanan rezerv bir haftada eridi. Mevcut iktidar kesinlikle ekonomiyi düzeltemez.

    Yanıtla (3) (0)
  • Kurumlar / 02 Nisan 2025 08:49

    Aslında hep masal hikaye anlatsam umut yerine.. siz de dinlerseniz 5-10-15- yıldır ve hep tersi olsa ama yine de anlatmaya ve inanmaya devam etseniz ne güzel olur. Önce masallar diyarı İran'a ordan Afganistan a ordan da Çine varsa uygurlara da masal anlatsam.. Nereye oraya işte masal anlatsam. Hep inansan ve...

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan GÜL / 02 Nisan 2025 08:48

    Bu iktidar umut vermediği gibi yarayı derinleşirmeye devam ediyor. M. Şimşek ise böyle bir iktidarla nasıl çalışıyor, bunlara nasıl katlanıyor anlamıyorum. İki yıldır halka toz pembe vaatlerde bulunuyor ama umut hâlâ kafdağının arkasında.

    Yanıtla (38) (1)
  • Hakkı / 02 Nisan 2025 08:45

    Sayın Yazar, bozulma 2003 de başladı. Ekonomiyi iyi takip eden kişilersiniz. İlk 10 yılda enflasyon yüzde 10 un üstündeyken dolar niçin 1.5 TL de kaldı. Hiç irdelemediniz. Dünyada bizim gibi ülkeler bol para tuzağına düşürülerek ithalat cennetine dönüştürüldü. Sonrada dolar yerinde durmadı cari açıktan dolayı. Bugün de ceremesini çekiyoruz. Siz dahil herkes Babacan ın o ekonomisini bugün bile övüyorsunuz.

    Yanıtla (4) (0)
  • İbrahim / 02 Nisan 2025 08:41

    Kitlelere umut vermiyor ancak kitleler korkutulduğu için sarıldığı bacağa daha bir sıkı sarılıyor gibi, yeterki beni vatandaş gör ben açta kalsam önemli değil diyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • haluk d / 02 Nisan 2025 08:39

    sayin yazar bağımsız bir hukukun en az ekmek kadar önemli olduğunu emekli abilerimize anlatıp inandırmak lazim

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2025 08:38

    Allah aşkına geleceğe umutla bakan var mı? Zira adımlar atıp ufuk açacak var mı? Ne krizler gördük bir kaç ay içinde her şey yerli yerine otururdu, en azından akp nin gelişi bir kriz sonucu MHP nin ikramıdır. Top yekün akp suçludur denmez ama düzeltecek kişilere yetki vermemek asıl sorun orada et konusu bunlardan birisi ithalatta bile yandaşlık var.

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 02 Nisan 2025 08:25

    Ey hükümet öyle yere geldiki. Yaptıkları icraatları hangisi doğru, hükümetin soylediklerinin söylediklerinin hangisi doğru diyrum. Yanlışlar içinden doğruyu ayıklamak zor oluyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Yalçın kardeş / 02 Nisan 2025 08:24

    Beyefendi bu yöntemle başarılı oldu yıllardır….nas diyerek faizi baskı altına aldı bilerek yaptı bunları …ama tl aşırı değer kaybetti ipin ucunu kaçırdı…bundan sonra ne olacak hiç bilemiyorum

    Yanıtla (3) (0)
  • KAZIM / 02 Nisan 2025 08:22

    "Boykot" ışine İktidar çok kızmış..! oysaki asgari ücrete ara zam yaparsak bunlar gidip yine harcar diyen AKP sözcüsü degilmiydı.. ne güzel işte insanlar birgunde olsa tasarrufa gidiyor..

    Yanıtla (7) (1)
  • Tsli / 02 Nisan 2025 08:16

    Boykot, sokaklar meydanlar hak olsa bile yanlış şeyler. Fakaaat mafya çete gibi hak gasbeden bu hükümete az bile. Daha fazlası olmalı.

    Yanıtla (4) (0)
  • KOCA YUSUF / 02 Nisan 2025 08:14

    Ikdidar nereye, geriye dogru oldugu kesin.

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 02 Nisan 2025 08:14

    İç. Bakan demiski boykot ekonomik özgürlüğümüzü sabotajdir. Bir yönüyle doğru söz. Pekiiii, 128 , yakın zamanda 30 milyar dolar, İmamoğlu belediye başkanları kayyunlar, ihale, hastane yol, kopru ile devleti kasası kimincebine akıyor.bunlar neye sabotaj. Bakanın bunları bilmemesi mümkün mü.onada bişi söylese. Bekliyoruz. Eğer milletini seviyorsa konuşmalı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur yazar / 02 Nisan 2025 08:08

    Yaşadığımız bunca badire ve ekonomik sıkıntının tek sorumlusu iktidardır.

    Yanıtla (4) (0)
  • okur 41 / 02 Nisan 2025 08:03

    Aslında çözüm belli ve hemen tüm iktisatçıların üzerinde anlaştığı bir uygulama olacak. Yazarın da dediği gibi "Demek ki çözüm; siyasi ortamı yumuşatmak, vatandaşları baskı endişesine düşürmemek, yargıdan elini çekmek, hukuk güveni yaratmak…" peki çözüm belli ise iktidar niçin bu yola girip sorunları kökünden çözmüyor?

    Yanıtla (5) (0)
  • Batandaş / 02 Nisan 2025 07:52

    Milletin hayrına yapılan ne oldu ki;

    Emekli maaşları 14.469 lira 15 bin lira bile yapılamadı.

    Hergün zamlar gelirken almayın diyen başbakan kendisi ne yaptı; 1000 lira bayram ikramiyesi zammına "daha ne olsun" dedi. 1000 lirayı bile bayrama yetiştiremeyen bir hükümete neden güveneyim.

    Yanıtla (11) (1)
  • servet / 02 Nisan 2025 07:51

    Bütün bu hataları yapan Erdoğan için "seçim kazanmayı bilen ve peş peşe on seçim kazandı. Karizmatik lider." deniyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • Yolcu / 02 Nisan 2025 07:51

    Eski hükümetler halka öyle yoksulluk yaşattı ki bu halk gelenin daha güzel olacağına bir türlü inanmıyor, inanamıyor. Öğrenilmiş çaresizlik.

    Yanıtla (2) (5)
  • Mehmet Alkan / 02 Nisan 2025 07:44

    Taha Bey ın tum yazıları objektıf -et fıyatlari ve mekli maasalrina bakinca bu yazinin icerigi dogruyunifade etmektedir.Herhangi iyilesmenin olacagi da ufuklarda yok maalesef

    Yanıtla (3) (0)
  • Fani / 02 Nisan 2025 07:19

    Kazan kazan artık tutmuyor, biz kazanalım da nasıl olursa olsun a döndü. Akrep misali yavrular (asalaklar) anasının kanıyla besleniyor kaçınılmaz son yakın. Siyasetçilerin hesaba çekilmesi şart oğlu şarttır. Memleketin geldiği konuma ve içinde yaşadığımız şartlara bakın yeter.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ejder / 02 Nisan 2025 07:15

    Uzun zamandır
    bindik bir alâmete
    gidiyoruz kıyamete
    vesselam

    Yanıtla (6) (0)
  • Antakyalı / 02 Nisan 2025 06:30

    "Iktidar umut vermiyor" cümlesi gayet doğrudur, bu güne kadar sayın Şimşekle birlikte zaten bir ekonomik program yürütüldüğünü düşünmek saçmalıktır. Sadece gemiyi bir sonraki seçime kadar yüzdürmek, tüm beklenti budur.

    Yanıtla (27) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 02 Nisan 2025 05:40

    Sizin Şimşek e desteğiniz ulusal çıkarlara ve ülke insanlarına yönelik iyimser bir yaklaşımdı...Siz geliş nedenini göz ardı ettiniz.kendi deyiminizle analitik düşünmediniz....Oysa o ülke için ilk düğmeyi yanlış ilikledi....ekonomik faturayı en yoksul tabakaya kesti ve sanki onlar sorumluymuş gibi...utanmadanda biz emeklimizi vs hiç ezdirmedik diyebildi.

    Yanıtla (20) (0)
  • karar okuru - ... / 02 Nisan 2025 05:26

    bu iktidar ve kılıçdaroğlu misyonunu tamamlamış görünüyor. ülkedeki problemlerin çözümünü için bunların bir an önce sahneden çekilmesi, meydanı gençlere bırakması gerekiyor.

    Yanıtla (19) (0)
  • Millet / 02 Nisan 2025 05:10

    Bu başarısız yönetim yerine parlatılan CHP gelirse ne yapacak bilen var mı? Erdoğanı devirmekten başka bir hedefleri yok. Beni umutlandıran bir söylemleri yok. Al birini vur ötekisine.

    Yanıtla (1) (25)
  • Koray / 02 Nisan 2025 04:54

    Bu halk soyulmaya mahkum. Özgürlük, refah, eğitim, insan hakları ve parlak bir gelecek yerine; hala, din, milliyet, bayrak vs diyenlere oy veriyor. Kök salmış cehalet. Tayyip gider, Şuayip gelir.

    Yanıtla (11) (2)
  • Okur yazar / 02 Nisan 2025 04:11

    Kepçeyle götürüyorlar yargıda kontrolünde olduğu için kimse bunları soruşturmuyor. Organize işler.

    Yanıtla (17) (0)
  • İstanbullu bir okur / 02 Nisan 2025 03:52

    Sn.Üstad;budur bilgi,budur bilim,budur vatanseverlik dedirtecek bir yazı olmuş yine.Görüş ve düşüncem odur;ki bu iktidar ferasetini kaybetmiştir.Kendi Belediye Başkanların görevden alırken,metal yorgunlugundan bahsetmişti;ki iktidarda bırakın "Metal Yorgunlugu"nu metalden bahsedecek hiçbir hal kalmamamıştır.Bu iktidar Ecevit iktidarındaki anayasa kitapçıgı meselesi gibi,işlerin etrafında dolanıp duruyor.Bunlarda kaçıncı kitapçık oldu,ama hamaset ve medya gücü açığı örtüyor.

    Yanıtla (11) (0)
  • melek / 02 Nisan 2025 03:06

    Bazı yorumcular hala muhalefete laf ediyor. Bu baskılara sadece CHP ve İYİ parti dik duruyor. Diğerlerinden ses çıkmıyor dişe dokunur itirazları yok. İyi de hukuk hepimize lazım. Düşman hukuku uygulanıyor. Vatandaş olarak bundan rahatsızız. Mülakat kalkacak dendi aynen devam. 90 puan alan mülakatta eleniyor. 60 alan mülakatta 90 alıyor. Bu nedir? Benim Üniversite sınavına girdiğim sene sorular çalınmıştı. Yine birileri nemalandı şimdi hangi makamlarda belli değil. İmamoğlu ile uğraşıyorlar.

    Yanıtla (29) (1)
  • SG / 02 Nisan 2025 02:39

    Boykotu (LÜKS TÜKETİMİ)Saray karar alsa bir değeri olurdu.ZATEN kuru ekmeğe muhtaç durumda millet

    Yanıtla (2) (0)
  • SG / 02 Nisan 2025 02:31

    Eti meti boş verin ,En ucuz EKMEK,Ona bile muhtaç ettiler.ASKİDA Ekmege düşürdüler.

    Yanıtla (9) (0)
  • Karadavut / 02 Nisan 2025 02:16

    Vur patlasın çal oynasın dönemi bitti. Bundan sonra ağustos böceği korksun. AKP'nin heba ettiği 20 yılın hesabını soruyor gençlik. Haklılar.

    Yanıtla (15) (1)
  • KADİR / 02 Nisan 2025 02:13

    Boykot çağrılarına soruşturma açan İstanbul cumhuriyet savcısı, ölünün arkasindan hakaret eden Çatalca müftüsüne neden dava açmıyor..!! Asıl kin ve nefret söylemi orda..

    Yanıtla (16) (0)
  • Karar okuru / 02 Nisan 2025 02:12

    "Biz boykot edebiliriz etmişizdirde, edebilirizde, meşru müdafamızdır ve doğrudur doğrusudur,,siz ise etmeye kalkışmayın sizinki yanlış olur, yanlışı olur" ;bu hareket tarzı çok tutarsız.

    Yanıtla (8) (0)
  • Gürsel Yıldırım / 02 Nisan 2025 02:10

    1. Anayasamıza göre, Üst Düzey Kamu Görevlilerinin Eğitimi Kanunla duzenlenmesi gerekirken(128/3) bu kanun çıkarılmamaktadır.

    Böylece; hem liyakatsiz atamaların önü açılmaka, hem de atanan liyakatsızların eksikliklerine/hukuksuzluklarına maruz kalınmaktadır.

    Yanıtla (6) (0)
  • Birisi / 02 Nisan 2025 02:05

    İktidar, o kadar fütursuz ki, mülakatı sözde kaldırıp, perde arkasından torpil yapmaya bile gerek görmeden, apaçık şekilde, kazananları, mülakatla eliyor, başarısız ama yandaş olan elemanları işe alıyor.

    Yanıtla (10) (1)
  • Okur / 02 Nisan 2025 01:57

    İhracatçı yüksek kur istiyor zaten piyasa daha önce fiyat oluşumunu doların 40-45 TL aralığına göre ayarladığından sunni pahalılık var maalesef Devir faizcinin devri,,,

    Yanıtla (1) (1)
  • Matrakçı... / 02 Nisan 2025 01:15

    Halkın istediği ne ise o olur..gürültücü tayfanın aklını kullanması lazım..O da vazifesini düzgün ıspatlı yaparak. Gerisi boş laf..

    Yanıtla (2) (2)
  • Kartal / 02 Nisan 2025 01:13

    "Zorundamıyım" diyor vatandaş,,para benim değilmi,istediğimle alışveriş yaparım istemediğimle yapmam diyor..Kimse paramı nasıl harcayağıma karışamaz diyor..Haklı; kimse kimseye bu konuda karışamaz..Para işi bu; dini imanı heke zorlaması zorunluluğu hiç olmaz..

    Yanıtla (12) (0)
  • Musto / 02 Nisan 2025 01:06

    Barajlar kralı Demirel bile çok zaman sonra hata ettiğini söylemiştir. ülkemizin tarımla kalkınacağını yanlış yollara sapıldığını tarımın ihmal edildiğini, GAP projesini yıllardır bitiremedik.Sulama kanalları yapılamadı.Özal ile başlayan tarım ve hayvancılığı yok etmek Erdoğan'la tamamen zirveye çıktı.Ortadoğu'nun küçükbaş hayvan ihtiyacını ülkemiz karşılardı.Sürüler Uzun Yayladan çıkar, Kilise çukurova'ya iner Ortadoğuyu beslerdi.Her şeyi satarak ithal ederek, Küçük ABD olma projesi çöktü...

    Yanıtla (24) (0)
  • Pele / 02 Nisan 2025 01:05

    Hocam, bazı insanların tıynetinde nasihatı kabule istidat olmayınca, cibilliyetlerindeki fesat nasihatlerle değişmez. Tabi, Siz yine de hAk yola davet etmeye devam edin.

    Yanıtla (8) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 02 Nisan 2025 00:55

    kamu maliyesinin idaresi bir hesap kitap işidir.

    İhtiyaçtan fazla personel alır,kamu kaynaklarını yandaşa tahsis eder, vergi muafiyeti tanır; para bulamadıkça tasarruf yapmak yerine para basmak yerine tasarrufa gidilseydi , kamu idaresinde eşitlik, rekabet ve şeffaflık korunsaydı bu yerlere gelinmezdi.

    Şu saatten sonra iktidarın mevcut tavrını değiştirebileceğini sanmıyorum, gidiş istikameti belli, gittikçe daha kötüye...tarafgirlik hissiyatı, hamasetle afyonlanma katlanılamaz hale gelene kadar.

    Yanıtla (15) (0)
  • Okur / 02 Nisan 2025 00:42

    Milleti düşünen mi var hocam. Varsa yoksa koltuk.

    Yanıtla (68) (1)