Hüseyin Çelik'ten AK Parti'ye eleştiri: Kendi militan yargımızı oluşturduk

Hüseyin Çelik'ten AK Parti'ye eleştiri: Kendi militan yargımızı oluşturduk

AK Parti kurucularından Hüseyin Çelik, AK Parti'ye yönelik açıklamalarda bulundu. Çelik, "AK Parti’nin özellikle dediğim gibi son 10 yıllık iktidarında ne yazık ki, biz de kendi militan yargımızı oluşturduk. Bağımsız yargı falan artık bana çok masal gibi geliyor." dedi.

AK Parti kurucusu ve eski Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, katıldığı bir YouTube yayınında AK Parti'nin yargı ve hukuk politikalarına yönelik eleştirilerde bulundu. Çelik, özellikle son 10 yılda AK Parti'nin yargı sistemine yönelik uygulamalarının, bağımsızlık ve adalet ilkelerine aykırı olduğunu savundu. "Biz kendi militan yargımızı oluşturduk" diyen Çelik, yargıdaki bağımsızlık ve tarafsızlık anlayışının kaybolduğunu ifade etti. Çelik, 15 Temmuz sonrası yargılamaları ve Abdullah Öcalan'ın serbest bırakılma ihtimaline dair de açıklamalarda bulundu.

Çelik'in açıklamaları şöyle;

"KENDİ MİLİTAN YARGIMIZI OLUŞTURDUK"

"Biz geldik şimdi iktidar olduk, iktidarı iyice ele geçirdik. Öyle bir şey olmalıydı ki, biz öyle bir yargı sistemi kurmalıydık ki, gayrimüslimi de dindarı da dinsizi de ateisti de bütün insanlar gerçek manada adaletle muhatap olsalardı. Gerçek adaleti iliklerine kadar hissetmeleri gerekiyordu bizim yönetimimizde. Ama ne oldu şimdi? Maalesef ki maalesef söylüyorum; bizde Kemalist yargı vardı, militan Kemalist yargı vardı. AK Parti’nin özellikle dediğim gibi son 10 yıllık iktidarında ne yazık ki, biz de kendi militan yargımızı oluşturduk. Bağımsız yargı falan artık bana çok masal gibi geliyor. Maalesef yok böyle bir şey.

"PARTİ DEVLETLEŞTİ, DEVLET PARTİLEŞTİ"

AK Parti kurulurken, milletin partisi olarak kuruldu. Ama şu anda parti devletleşmiş devlet de partileşmiştir. Bir facia bu. Bir parti eğer devlet partisi oldu mu, kendi sonunu hazırlamış demektir. Bunu, AK Parti’nin ileri gelenlerinin, şapkayı önlerine alıp düşünmesi lazım."

"15 TEMMUZ YARGISI GİYOTİN GİBİ ÇALIŞIYOR"

"15 Temmuz yargısı diye Türkiye’de bir yargı oluştu. Bu aslında yargı falan değil, bu bir çeşit İstiklal Mahkemeleri. Bu 15 Temmuz yargısı da maalesef öyle işliyor. İstiklal Mahkemelerinde savunma hakkı var mıydı? İstiklal Mahkemeleri nasıl ki giyotin gibi çalıştıysa 15 Temmuz yargısı da maalesef giyotin gibi çalışıyor.

İnsanlara savunma hakkı vermeden, şunun bunun ve bir amirin 'efendim bu da şuçludur' demesiyle, 'bana göre bu da iltisaklıdır' demesiyle...'İltisak' kelimesi, bizim hukuki hiçbir metnimizde yer almayan, tamamen gayri hukuki, gayri insani bir ifadedir. Böyle bir şey olamaz. Yani bir insanın suçu sübuta ermeden, gerçekten o insanların suçlu olduğu ortaya çıkmadan, o insanlara ceza verilmez. Cezalandırılan sadece bu KHK’lılar olmadı. Onların çoluk çocuğu da cezalandırıldı.

"EĞER ÖCALAN ÇIKACAKSA CEZAEVLERİNDE SİYASİ KİMSE KALMAMALI"

Şimdi 100 bin kişinin ölümünden, 100 bin kişinin hayatından sorumlu tutulan Abdullah Öcalan eğer çıkacaksa, Türkiye’de cezaevlerinde siyasi olarak bir tek Allah’ın kulunun kalmaması lazım. Şimdi siz 80 yaşında ve tekerlekli sandalyeye bağlı olan, en az 10 tane kronik hastalığı olan Melek İpek’i cezaevinde bırakacaksınız ama Abdullah Öcalan’ı serbest bırakacaksınız veya ümit hakkı diye onu getireceksiniz. Bu yenilir, yutulur bir şey değil. Bu kabul edilemez.

Öne Çıkanlar
YORUMLAR (25)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
25 Yorum
  • Ramiz / 31 Ocak 2025 10:08

    Bu memlekette hak ve hakikatı söyleyecek insanlara ihtiyacımız var. Teşekkürler Hüseyin bey…

    Yanıtla (0) (0)
  • OKUR / 31 Ocak 2025 10:00

    Suç işleyen kim olursa olsun iktidar olarak aynı muameleyi yaparsa güven oluşturur. Yok eski milletvekili, yok partili, yok sıradan vatandaş diye ayrı muamele olursa güven kaybeder. Bu konuşma bence suçtur.

    Yanıtla (0) (1)
  • Doğrucu / 31 Ocak 2025 09:37

    Hüseyin Çelik değil kim olursa olsun cezalandırılmalıdır. Bu konuşma ile cezayı hak etmiştir. Avrupa ve ABD de ülke birliğine olumsuz konuşanları en ağır biçimde cezalandırdığı için bu gün ayakta. Konuşmada resmen bozgunculuk var

    Yanıtla (0) (1)
  • yazık / 31 Ocak 2025 09:26

    Vatan hainlerinin üzerine gidilince militan yargımı oluyor. Bence Dünyanın en ılımlı yargısı. Avrupa ve ABD'de olsalardı sürüklenerek sorgusuz sualsiz içeri atılırdı, hatta Hüseyin Çelik bu konuşması ile bile aynı muameleyi yaşardı. Maskeyi çıkarınca gerçek yüzü ortaya çıkıyor.

    Yanıtla (0) (1)
  • adnan kurt / 31 Ocak 2025 00:00

    fetö için devlete sızmış denildiğinde buna kargalar güler diyen birisi için bu tür yorumlarına denecek olan ancak buna kargalar güler der geçerim.

    Yanıtla (7) (24)
  • Okur / 31 Ocak 2025 02:43

    Bu lafını ne istedin de vermedik diyene söyle.

    Yanıtla (19) (1)
  • Osman / 31 Ocak 2025 08:38

    Adnan bey tam isabet bir yorum. Adam zaten yıllardır muhalif. Heyecana gerek yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Devletin temeli Adalet... / 31 Ocak 2025 08:55

    Söylenene bak...doğru ise vay halimize...

    Yanıtla (0) (0)
  • Uyan artık... / 31 Ocak 2025 08:52

    Bağımsız yargı gerçekten bir partinin kimi yeni haline gelmiş ise ; tek kelime, batışını bekle.

    Yanıtla (0) (0)
  • nergis / 31 Ocak 2025 08:25

    Yargının bağımsız olduğunu söyleyen bir tek kişi var o da Erdoğan ve Bahçeli ikisi kendi yargılarını oluşturdular istediği gibi kullanıyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hukuk ne halde / 31 Ocak 2025 06:17

    Bunu dünya alem biliyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru - ... / 31 Ocak 2025 03:41

    hüseyin çelik mevcut muhalefet partilerinden daha etkili ve daha güçlü konuşuyor. keşke birine dahil olsa.

    Yanıtla (0) (0)
  • Selçuk / 31 Ocak 2025 02:33

    Teşekkürler yiğit insan. Vicdanınla rahat edeceksin.

    Yanıtla (15) (3)
  • Okur / 31 Ocak 2025 01:53

    Vicdanını satmamış insanlar görünce ümidimiz artıyor.

    Yanıtla (15) (4)
  • VATANDAŞ / 31 Ocak 2025 01:02

    geç oldu ama tebrikler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bilge / 30 Ocak 2025 22:53

    Hüseyin bey iktidarda aktif görevdeyken bunları söylemesi gerekirdi, şimdi uzaklaştırılan eski bir siyasetçinin doğru da olsa bu tespitleri bir anlam ifade etmiyor.

    Yanıtla (13) (2)
  • Cevahir11 / 30 Ocak 2025 22:51

    SORUN HÜKÜMETIN KENDI MILITAN YARGISINI OLUSTURMASINDAN DAHA ÖNEMLISI HALKIN NASIL BIR TEPKI VERDIGI VE MALESEF TÜRK HALKINDA DEMOKRATIK BIR KÜLTÜR YOK, YANLISA, HAKSIZLIGA , BASKIYA ALDIRMIYOR VE GÜCE TAPIYOR ISTE ASIL SORUNDA BURDA YOKSA HÜKÜMETIN ZIHNIYETINI IYI BILIYORUZ.

    Yanıtla (18) (1)
  • Şahap / 30 Ocak 2025 22:36

    Ağzına sağlık Hüseyin bey biz desek yarın kendimizi Silivri ‘de bulurduk.

    Yanıtla (9) (2)
  • Hak / 30 Ocak 2025 22:34

    Süper tespit tebrikler.

    Yanıtla (9) (2)
  • Bir garip yolcu / 30 Ocak 2025 22:17

    Kimden öğrendiniz acaba?

    Yanıtla (2) (0)
  • Allah’ın adaleti var / 30 Ocak 2025 21:47

    Zalımın zülmu var ise mazlumun allahı var

    Yanıtla (12) (2)
  • Cevahir11 / 30 Ocak 2025 21:37

    HÜSEYIN CELIK DEGERLI BIR INSAN SÖYLEDIKLERI ILE YAPTIKLARI BIRBIRINI TAMAMLIYOR EGER O BILE ISYAN EDIYORSA VAY HALIMIZE

    Yanıtla (15) (2)
  • Cevahir11 / 30 Ocak 2025 21:36

    AK PARTININ KURUCUSU BILE HUKUKUN HÜKÜMETIN ELINDE SILAH GIBI KULLANMASINA ISYAN EDIYORSA AK PARTILI OLMAYANLAR NE YAPSIN

    Yanıtla (14) (2)
  • bir okur / 30 Ocak 2025 21:26

    Aynen oyle katiliyorum, tesekkurler sayin Celik.

    Yanıtla (17) (2)
  • Lütfiye Yıldırım / 30 Ocak 2025 21:25

    Teşekkür ederim sayın Çelik

    Yanıtla (15) (2)
Diğer Haberler
Son Dakika Haberleri
KARAR.COM’DAN