Enes Kara'nın babası Mehmet Kara'nın sözleri cemaat yurdu tartışması başlattı

Enes Kara’nın ölümü Türkiye’yi yasa boğdu. Kara’nın kaydettiği videodaki ‘Aile baskısıyla cemaat yurdunda kaldım’ sözleri ise gündem oldu. Baba “Ahiretine faydası olsun istedim. Birkaç ayda alışır dedim” ifadesini kullandı.

Kara’nın çektiği videoda ailesinin zoruyla cemaat yurduna kaldığını belirtmesi tartışma yarattı. Baba Mehmet Kara “Kaldığı yerde sorun yoktu. Birkaç ay kalır sonra alışır dedim. Olaydan sonra durumunu daha iyi anladık. Kimseden şikayetçi değiliz” dedi. Trajik olayın ardından çok sayıda mesaj paylaşıldı. SP Sözcüsü Birol Aydın “Kimse kendini sorumsuz görmesin. Gençlerin bu duruma gelişine seyirci kalmak her açıdan görev ihmali” dedi.

ÜNİVERSİTELİ ENES’İN İNTİHARI CEMAAT YURTLARI TARTIŞMASI BAŞLATTI

Aile baskısıyla kaldığı cemaat yurdunda sorunlar yaşadığını ve gelecek kaygısı taşıdığını söyleyen tıp fakültesi öğrencisi Enes Kara, yaşamına son verdi.

DURUMUNU OLAYDAN SONRA DAHA İYİ ANLADIK

Oğlunun intiharına ilişkin konuşan baba Mehmet Kara “Manevi olarak ahiretine faydası olsun istedim. Ben bu cemaatin 25 yıldır içindeyim. Kaldığı yerde hiçbir sorun yoktu. Birkaç ay kalır sonra alışır dedim. Olaydan sonra durumunu daha iyi anladık” dedi.

Elazığ Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi Enes Kara, kaldığı cemaat yurdunda yaşadığı baskılar ve taşıdığı gelecek kaygısını anlattığı bir videoyu sosyal medyadan yayınladıktan sonra canına kıydı. Aile baskısıyla kaldığı cemaat yurdunun 7’nci katından atlayarak canına kıyan 20 yaşındaki Enes Kara, ardında bıraktığı intihar notunda “Herkes doktorluktan kaçıyor, çünkü mobbing var, uzun süreli nöbetler var, hastadan şiddet görme ihtimali var, köle gibi çalışıyorsunuz, ben böyle bir gelecek istemiyorum” ifadelerine yer verdi.

TELE 1’den Fırat Yeşilçınar’a konuşan Enes Kara’nın babası Mehmet Kara ise vahim olaya ilişkin açıklamada bulundu. Kendisinin de 25 yıldır cemaat içerisinde olduğunu söyleyen Mehmet Kara “Sürekli telefonla oynuyordu. İçine kapanık birisiydi. Fazla konuşmazdı. Çevresiyle falan da konuşmazdı. Videosunu izledim. Kaldığı yer güzel insanların kaldığı yer. Talebelerin kaldığı yer. Orada kalmasını tavsiye ettim. Devlet yurdunda başvuru yapmadık. Durumumuz iyi. Manevi olarak ahiretine faydası olsun istedim. Ben bu cemaatin 25 yıldır içindeyim. Kaldığı yerde hiçbir sorun yoktu. Birkaç ay kalır sonra alışır dedim. Biz kimseden şikayetçi değiliz. Olaydan sonra durumunu daha iyi anladık” ifadelerini kullandı.

Enes’in ölümü Türkiye’nin gündemine otururken cemaat yurtlarına ilişkin tartışmalar yeniden gündeme geldi. Konuya ilişkin sosyal medya hesabı üzerinden paylaşım yapan İstanbul Byükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Enes’in ölümüne duyduğu üzüntüyü dile getirdi. İmamoğlu, paylaşımında “Çocuklarımızı yıllarca bazı vakıf, dernek, cemaat yurtlarına teslim ettiler. İBB tarihinde ilk kez üniversite yurtlarını bu yüzden hizmete açtık. Enes Kara’nın acı kaybına çok üzüldüm. Gençlerimize daha çok destek olacağız, hiçbir genç kendini yalnız ve çaresiz hissetmeyecek” ifadelerine yer verdi.

‘GENÇLERİN BAĞIMSIZLIĞINI SAĞLAMADAN ÖZGÜR OLAMAYACAĞIZ’

Tıp fakültesi ikinci sınıf öğrencisi Enes Kara’nın intiharı, Türkiye’nin gündemine oturdu. Sosyal medya üzerinden binlerce kullanıcı ‘Pırıl pırıl gençlerimizi çok zor yetiştirip çok kolay kaybediyoruz’ yorumu yapıldı. DEVA Partisi Genel Başkanı Ali Babacan da “Bu ülkenin gençleri kendi akılları ve inançları doğrultusunda hareket edebilene dek, onların fikri ve ekonomik bağımsızlıklarını sağlayana dek hiçbirimiz özgür olamayacağız. Çok üzgünüm. Başımız sağ olsun” mesajını paylaştı. Saadet Partisi Sözcüsü Birol Aydın ise “Tıp fakültesinde öğrenim görecek kadar başarılı, fakat henüz 20 yaşındayken hayatını kendi eylemiyle sonlandırma kararı alacak kadar umutsuz Enes’in vefatında hiç kimse kendisini ‘sorumsuz’ görmesin. Gençlerin bu duruma gelmesine seyirci kalmak, geldiğini görememek, hazin süreçleri ve sonuçları engelleyememek, her mekanizma, işleyiş, sistem, kurum ve kuruluş açısından görevi ihmaldir” dedi.

YÜZDE 80 ‘TARİKATLAR YURT İŞLETMESİN’ DİYOR

Enes Kara’nın yaşamına son vermesiyle cemaatlere tanınan haklar ve bu grupların yurt işletebilme yetkisi ülkenin gündemine bir kez daha geldi. Cemaatlere ilişkin MetroPOLL’ün Ekim 2021’de yaptığı ankette “Cemaat ve tarikatların öğrenci yurtları işletmesini doğru buluyor musunuz?” sorusuna katılımcıların yüzde 80,4’ü ‘doğru bulmuyorum’, yüzde 12,6’sı ‘doğru buluyorum’ yanıtını verirken yüzde 7’si fikir belirtmedi. Söz konusu anketin partilere dağılımı ise AK Partili seçmelerin yüzde 70’i ‘Doğru bulmuyorum’ yanıtını verirken CHP’li seçmenlerin yüzde 93.3’ü, İYİ Partililerin yüzde 89.6’sı, MHP’lilerin ise yüzde 89.4’ü de cemaat yurtlarının kapatılması gerektiğini belirtti.

İlgili Haberler
Öne Çıkanlar
YORUMLAR (147)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
147 Yorum
  • Aziz Metin / 12 Ocak 2022 08:14

    Allah'ın zalim kulları, bu ülkeye tarikatların, cemaatlerin faydasından başka nelerini gördünüz? Bu cemaatler olmasaydı, ülkemiz bir Irak, bir Suriye, bir Afganistan olurdu. Siz asıl baskıyı, zulmü, işkenceyi, idamları, onlara yapılanları ve yapanları konu edin. Bil hassa M.Kemal'in Said.Nursi'ye yaptırdıklarını.

    Yanıtla (17) (53)
  • Karar okuru / 12 Ocak 2022 09:09

    Cemaatlerin sadece zararlarını gördük.

    Yanıtla (26) (10)
  • ne gördük / 12 Ocak 2022 09:56

    ben hiç bir hayrını görmedim.en son burdada tüm aileyi bademledi.çocuk tacizi,adnan oktar ,cübbeli değremde ölenlere beddua edip zinadan deprem oldu diye kaset satmıştı.

    ama hiç hayır işi yaparken bir yangında, bir depremde,bir selde görmedik kendilerini ?

    Yanıtla (25) (4)
  • Ben / 12 Ocak 2022 10:43

    Biri yanlış yaptı diye diğer iyi niyetli insanları karalayamazsin. Görmek istediğini görüp ona göre konuşuyorsun. Orda sadece Allah rızası için olanlarda var. Yanlışları vardir ama topyekûn konuşma.

    Yanıtla (5) (5)
  • Reşat / 12 Ocak 2022 10:54

    Sen görmek istememişsindir ben de depremde sel de Add çydd halkevlerini görmedim

    Yanıtla (1) (5)
  • Amsterdam / 12 Ocak 2022 10:13

    Türkiye düşmanı ne konuşuyorsun????

    Yanıtla (3) (4)
  • Cagla / 12 Ocak 2022 13:29

    Afganistan'da Suriye'de... cemaatler yok mu?

    Yanıtla (2) (1)
  • Zafer / 12 Ocak 2022 19:12

    Aziz Bey,
    Said Nursi önce hapishaneye sonra da tımarhaneye Abdülhamit zamanında atılmadı mı?

    Yanıtla (4) (0)
  • Ali Baba / 13 Ocak 2022 03:34

    Afganistanı Suriyeyi vs onlarca İslam Ülkesini Can Pazarına çeviren Hangi ÖRGÜTLER ?!?! TALİBAN KAİDE NUSRA vs YAMYAM ÖRGÜTLER tipik CEMAAT TARİKAT değil mi ?!?! İNSAN CANInın SİNEK kadar DEĞERİ VAR MI ‘İslam’ Dünyasında Allah aşkına Azıcık bi Düşünün DÜŞÜNMEK FARZ-ı AYN bir İBADET ! Şeriatın Gayesi sayılan CAN AKIL DİN NESİL MAL Emniyeti NEDEN BATIda EMİN iken İslam Dünyasında Müslümanların birbirine karşı bile CANI MALI NAMUSU TEHLİKEDE ! Neden Neden Neden ?!?!?!

    Yanıtla (1) (0)
  • Doğruya doğru / 13 Ocak 2022 10:22

    Bu ne yaman çelişkidir...o örgütleri 1400 yıl önce haber veren Peygamberimiz "İslam'dan olmadığı hâlde İslam'dan mış gibi..dışı yeşil..içi kırmızı...siyah bayraklar" diyor zaten...bugün onları kuranlar bile biz kurduk diye açıkladığı halde hâlâ yanlış bildiklerinizde ısrar ediyorsunuz... örgütleri çıkarına kullananların gayesi islâmofobi oluşturmak zaten...

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Tufan / 13 Ocak 2022 05:36

    Kurban olun Mustafa Kemal e.

    Yanıtla (2) (1)
  • Doğruya doğru / 14 Ocak 2022 09:20

    ölmüş birine yaşayanı kurban etmek İslâmın neresinde var... aklınızı peynir ekmekle mi yediniz?

    Yanıtla (0) (0)
  • Hadi ordan... / 14 Ocak 2022 10:19

    Hadi ordan...seni kurban ol...daha layıksın

    Yanıtla (0) (0)
  • Madi ordan.. / 16 Ocak 2022 15:03

    Sen de Peygambere kurban ol o zaman

    Yanıtla (0) (0)
  • Sude / 17 Ocak 2022 04:58

    M.Kemal için kurban olun denmez kimse kurbanlık koyun değildir çok olmak istiyosanda seni tutan yok

    Yanıtla (0) (0)
  • Akıl ve Bilim / 14 Ocak 2022 10:00

    Hangi hayrı yaptılar ise, yaptıklarının adlarını yaz da herkes okusun.. Birbirlerini dahi kabul etmiyorlar... sen, hangisinin içindesin, diğerleri için ne düşünüyorsun..? Osmanlı 'nın yıkılış sürecinin nasıl başladığını bir oku.

    Yanıtla (0) (0)
  • Akılsa Akıl ...Bilimse bilim / 14 Ocak 2022 11:21

    bilimi fonlayarak kendi çıkarı uğruna insanları manipüle etmek için kullanmak başka şey...gerçekten aklı ve bilimi insanlığın hizmetine sunmak başka şey...geleceğine yatırım yapana ne denir ?... akıllı denir değil mi?...adamlar ahiretine yatırım yapıyor ...nefsini terbiye etmeye çalışıyor... aklı olan anlar... bugün bilim tanrıcılık oynayanların elinde... insanlıkla oyuncak gibi oynuyorlar...madem akıl ...bilim diyorsun güzel...sen ne yaptın ülkene bilimsel gerçekleri kazandırmak adına?...

    Yanıtla (0) (0)
  • Akılsa Akıl ...Bilimse bilim / 14 Ocak 2022 11:24

    Sen başkasının hayrı ile uğraşmak yerine kendi hayrını anlatta bilelim...varsa şayet ilham alırız ...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ertan / 14 Ocak 2022 10:46

    Saçmaladığının farkındasındır umarım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Meltem daşkıran / 15 Ocak 2022 09:48

    Konuşmana baksana hazreti isa dönemindeki köle gibisin "Allahin zalim kulu sana diyorum" komik geliyor bu konuşma barbar ve çok köle dili gibi falan. Neyse tarihte bilmiyorsunuz oralara gidip yobazlaşıyorsunuz. Faydasız cemaatin faydasız adamları

    Yanıtla (0) (1)
  • Hayri Şahin / 14 Ocak 2022 13:44

    Tüm tarikat ve cemaat yurtları kapatılmalı. İkinci bir fetö dalgası yaşamak istemiyoruz. Biraz tarihten ders alın imam hatiplerimiz on numara bu tarikat terörist yetiştirmekten başka bir şey yapmıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • samimi / 12 Ocak 2022 13:34

    notunda “Herkes doktorluktan kaçıyor, çünkü mobbing var, uzun süreli nöbetler var, hastadan şiddet görme ihtimali var, köle gibi çalışıyorsunuz, ben böyle bir gelecek istemiyorum” ifadelerine yer veren bir genç...20 yaşında...Fatih'in İstanbul'u fethettiği yaşa 1 kalmış... Allah cc. evlatlarımıza Fatih'in aştığı engelleri aşacak güç versin...bu zaman da îmânın gücüdür insanı ayakta tutan...

    Yanıtla (5) (4)
  • Neresinden baktigin sana bagli.. / 12 Ocak 2022 14:03

    Tarih sunu yaziyor: Fatih Sultan Mehmet Tahta cikinca ilk isi 2 yasindaki kardesi Ahmet ve Hasan'i öldürttü. FATIH KANUNNAMESI'NI cikardi. Bu kanunnameye Göre sonraki padisahlar kardeslerini öldürtmeyi bir hak gördüler. Fatih ek olarak iki esini de öldürttü.

    Bu övgülerinizi yaparken bunlari da hesaba kattiniz mi?? Normal mi bunlar ??

    Yanıtla (6) (2)
  • samimi / 12 Ocak 2022 14:27

    Ne saçmalıyorsun sen yahu?... Fatih'in engelleri aşma gücü diyordum...sen çıkmış birilerinin bir taraflarından uydurduğu laf kalabalığı ile konuyu saptırıyorsun...

    Yanıtla (1) (3)
  • Doğruya doğru / 12 Ocak 2022 14:30

    Engelleri aşma Azmi ile devlet bekâsı için yapılan işleri karıştırma zevzekliğine hiç gerek yok...tam bir fiyasko

    Yanıtla (1) (2)
  • Cagla / 12 Ocak 2022 17:14

    Tarihi okusana, Fatihin anasi misin babasi misin nesisin

    Yanıtla (2) (2)
  • Neresinden baktigin sana bagli.. / 12 Ocak 2022 17:34

    Neyin zevzekligi? Zevzeklik nedir anlam olarak??
    2 yasindaki kardesini öldürmek normal mi? Devlet bekasiymis..

    Bunlara normal baktikca psikolojik hastaliklar Artiyor, toplumun ahlaki bozuluyor.

    Dogruya dogru egriye egri... bir kisi kim olursa olsun, ona cok yönlü bakilmalidir..

    Yanıtla (5) (1)
  • Neresinden baktigin sana bagli.. / 12 Ocak 2022 17:35

    Kardesini Engel görmüs olmali ki onlari öldürtmüs...Bravo mu diyelim

    Yanıtla (0) (2)
  • Faydalı merak / 12 Ocak 2022 19:09

    Deve misin?...hendek misin?

    Yanıtla (2) (1)
  • samimi / 12 Ocak 2022 19:24

    Doğruya doğru... eğriye eğri diyorsan... Fatih'in daha 21 yaşındayken İstanbul'u fethetmek azmi karşısında ...karşılaştığı engelleri imânın gücüyle nasıl da aştığı karşısında...bu evladımızın karşılaştığı ufacık çakıl taşlarına yenik düştüğü durumu karşılaştır... çünkü konu bu... ayrıca dünyada kardeşine bu muameleyi yapan sadece osmanlıymış gibi davranmaktan vazgeçin...evet devletin bekâsı çok mühim bir konudur...psikolojik hastalıklar kişinin hayal ile gerçek dengesini kuramamasındandır

    Yanıtla (2) (4)
  • Ali Baba / 13 Ocak 2022 03:27

    “Devletin BEKÂsı içün” Kardeş Katliamı Caiz yani SEN ÖLDÜRÜR MÜSÜN KARDEŞİNİ DEVLET PUTUNA KURBAN eder misin !!!
    Kurana göre İNSAN CANı Alemlerin Rabbi olan ALLAHA bile KURBAN edilemeyecek kadar KUTSAL olduğunu yaşayarak Anlamanın adıdır KURBAN Bayramı mesela !
    Ama PARALEL DİN olan MuhafazaKÂRlık Dininde DEVLET HAK HAKİKATten bile ( yani Allahtan bile ) Yüce ‘KUTSAL’ bir PUT olduğu için Binlerce MASUM İNSAN KATLEDİLEBİLİR bu PARALEL Dinin Töresine göre. Bknz : MALYA OVASI KATLİAMI !!!

    Yanıtla (1) (0)
  • saim / 13 Ocak 2022 10:03

    Siz ne diyorsunuz? Peygamber tarafından müjdelenmiş bir padişah .Siz neyin davasını görüyorsunuz

    Yanıtla (1) (2)
  • samimi / 13 Ocak 2022 10:14

    Devlet put değildir..toplumun emniyet ve güven içinde yaşaması için kurulu düzen..otoritedir...

    Yanıtla (1) (1)
  • samimi / 13 Ocak 2022 11:50

    Cagla sen git ağla

    Yanıtla (0) (0)
  • Cagla / 13 Ocak 2022 13:12

    Yüzümüz gülemedi yanlis yönetimlerden, sömürülerden, zamlardan, güvencesizlikten, geleceksizlikten, yolsuzluklardan, bir genci ölüme götüren korku, baski ve umutsuzluklardan, kadin ve cocuk cinayetlerinden, cocuk tecavüzlerinden, devletin bekasini milletin degil de kendi bekasi olarak algilayan hastalikli zihniyetlerden, ülkemizdeki güclü beyinlerin ümitsizlikle yurt disina gitmesinden sorumluluk duymayan aymazligi gösteren Politik anlayislardan,aglamak bize Göre degil,bunlari yapanlar aglayacak

    Yanıtla (0) (0)
  • samimi / 13 Ocak 2022 18:33

    Fatihten ne alıp veremediğiniz var?...İstanbul'u fethettiği için mi bu düşmanlık?

    Yanıtla (0) (0)
  • samimi / 13 Ocak 2022 18:44

    Neyin kafasını yaşıyorsunuz?...

    Yanıtla (0) (0)
  • Cagla / 13 Ocak 2022 20:30

    Söz konusu olan Istanbul'un fethi degil. Iyi olmus, yoksa Istanbul'u göremezdik, Fatih' e Allah rahmet eylesin...
    Ancak Müslüman birinin Allah'in verdigi cani (kardeslerini) Alan birini hesapsiz savunmasi da garip geliyor. Fatih'in basarilari var ama bunun yaninda büyük celiskilere neden olan icraatleri de var.. tarihe bakildiginda bu celiski bir cok konuda var ve Enes de bunu yasadigi icin müslümanligi reddetmis belki de..
    Ayrica sunu bilmek cok önemli: Kimse kimseye benzemek zorunda degil..

    Yanıtla (1) (1)
  • samimi / 14 Ocak 2022 08:53

    Ne saçma bir bakış açınız var ya ...her insanın yanlışları vardır... kimse peygamber gibi masum değildir... Fatih Sultan Mehmed' in yanlışları da kendini ilgilendirir...benim ilgilendiğim kısmı İstanbul'u 21 yaşındayken fethetme azmiyle dolu hiçbir engel tanımayan Fatih Sultan Mehmed' den alacağımız onca ders var...siz burda bir çocuğun intiharı üzerinden konuyu saçma sapan dallandırıp budaklandırarak laf ebeliği yapıyorsunuz...insanın kendi içi çelişkiler yumağıdır zaten ...

    Yanıtla (0) (0)
  • samimi / 14 Ocak 2022 09:05

    bak çağla ..inanmak intihardan uzak durmaktır zaten...inanan insan varlık ve mutlulukta Allah'ına şükreder...yokluk ve sıkıntıda Allah'ına sığınır...yardım ister...yaşarken acizliğini farkeder ...insanlarla iyi geçinir...insan da dahil olmak üzere herkese ve herşeye verdiği değer hakettiği kadardır...buna hakkı yerine koymak denir... eşyanın ilmine göre hareket ederek en güzel gerçekliği Allah'ın yardımıyla bulur...bunlarda bir çelişki yok aksine ahenk var...

    Yanıtla (0) (0)
  • Özgür Ömür / 13 Ocak 2022 19:43

    bir yurtta kalmak intihar nedeni olamaz. Ruhi yapıda bir bozukluk olmazsa olacak bir şey değil.

    Yanıtla (1) (2)
  • Ya siz onun yerinde olsaydiniz / 13 Ocak 2022 21:06

    Siz yurtta fayda görmüs olabilirsiniz. Ama düsünsenize bu düsünceyle sizi birseye zorlasalar, inanmadiginiz bir dinin ibadetini sabah aksam yap Deseler mutlu mu olurdunuz? Cocuk Ateist belki, inanmiyor, zorla mi? Bu zorlama nedir? Herkes ayni olmak zorunda mi? Neden toplum olarak öteki diline alistirilmisiz? Senden olani kabul edeceksin, saygi duyacaksin. Dinde Zorlama yok deyip sonra baski yapmak nedir? Siz ayni durumda olsaydiniz, psikolojiniz iyi mi olurdu???

    Yanıtla (0) (0)
  • Bu nasil bir yorum / 13 Ocak 2022 20:47

    Peki Milletvekili Mustafa Levent Karahocagil ne demis Enes Kara'nin intiharina: "Dis güclerin oyunu" ...

    Bu ne bicim bir yorum ya? Bir Milletvekili nasil söyle bunu? Allah sizi de Enes Kara'nin acisiyla sinamaz umarim..

    Yanıtla (0) (0)
  • vatandaş / 13 Ocak 2022 15:57

    ne demek çocuklara aileleri karışmasın.bir müslüman aile tabi çocuğunun dinimize göre yaşamasını ister yönlendirir.babayız tabi iskele babası değiliz.Allaha inananlar için bunlar derttir.inanmıyorsan senin bileceğin iştir.chp li biri nasıl Kemalist,sol düşüncede hayat ister bale,gitar çalmasını ister kurs aldırırsa müslümanda gönderir.çocuk müslüman değilim diyor üzüldüm.bu hale nasıl geldi intihar etti.yurtlara göndermekle iş bitmiyor takipte edilmeli.gerçekten üzüldüm müslüman değilim demesine

    Yanıtla (0) (0)
  • Ne demek bu / 13 Ocak 2022 17:56

    Nasil yani CHP li kimse müslüman degil mi? Siz mi karar veriyorsunuz buna ? Allah'tan daha iyi mi biliyorsunuz?

    Yanıtla (1) (0)
  • Ne demokrasi be / 13 Ocak 2022 13:23

    Her Önemli olayda oldugu gibi yine haber Engeli getirilmis. Ne Demokratik ülkeyiz degil mi? Isin ucu kendilerine dönünce hemen erisim engeli.. hangi sorunu cözdünüz böyle? Olaylarin nedenine giderek degil üstünü örterek bekasini saglamaya calisan politikacilarimiz var. Allah Enes Kara'nin acisiyla sizi sinasin..

    Yanıtla (0) (0)
  • Ebeveyn / 13 Ocak 2022 12:52

    İslam , hoşgörü dinidir baskı değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cüneyt Sezer / 13 Ocak 2022 12:48

    Kapatalım derken her zamanki gibi ikiye ayrılıp üzerini kapatalımcılar ve cemaat yurtlarını kapatalımcılar olarak savaşıp duracağız anlamadan, bilmeden...

    Yanıtla (0) (0)
  • laik adam / 13 Ocak 2022 12:43

    Elbette bu yurtlarda cemaatle namazın günde bir saat ders yapılmasının zorunluluğu asla tasvip edilmez. İnsan kalben teslim olmamışsa namaz sadece jimnastik olur o bile eziyet olur. Tam teslim olmuşlara bile zorla cemaatle namaz günde bir saat ders zulümdür. Bunlar isteğe bağlı olmalı.

    Yanıtla (1) (0)
  • laik adam / 13 Ocak 2022 12:41

    Kemalistler üç kuruş para vermezler ceplerinde akrep var bu işler için. Ama rakıdan taviz yok tabii ki. İstisnalara bir şey demiyorum ama sayıları çok az. Şimdi bu küçük kardeşimizin tek sorunu bu yurtta kalması değil. Aile zorla tıp okutturuyor. Sınıfta kalma korkusu var ayrıca ailesinin söylediği gibi cep telefonu bağımlısı. sanal alemden çıkamamış. son olarak Allah'a inanmıyorum diyor. Her günahı üç beş kuruşunu hayır amaçlı yurt için harcayan dindar halka yüklemek ne kadar doğru.

    Yanıtla (0) (1)
  • Ülker / 13 Ocak 2022 10:15

    Tekke ve zaviteleri atatürk kapatti tayyip sayesinde bunlar coştu, ülkeyi tayyip ve yiyicilerine bu halk peşkeş çekmiştir

    Yanıtla (2) (0)
  • behlül / 12 Ocak 2022 08:53

    Çocuğun videosunu baştan sona izledim, pek çok olaydan bahsediyor. Okuldaki başarısızlığı, doktor olsa da mutlu olamayacağı, ailesinin tutumu vb. Çocuk müslüman olmadığını söylüyor ancak bunu çevresine söyleyemiyor. Sürekli internette dolanan gerçek hayattan uzun zamandır kopmuş bunalımda bir çocuk. Ailesi kirada ev tutsa bile psikolojik destek görmeden bunalımı asamazdi.

    Yanıtla (0) (2)
  • Okur / 13 Ocak 2022 09:51

    dedi psikoloji uzmanımız.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mehmet / 12 Ocak 2022 09:54

    Herkez bol keseden konusmus, bu çocuğun psikolojik sorunları olduğu kesindi, tam olarak neden intihar ettiğini bile bilmiyoruz, doktorluk istemediğini söylüyor.

    Yanıtla (7) (13)
  • Okur / 13 Ocak 2022 09:48

    dedi "herkes" kelimesini bile doğru yazamayan ve buradan hayatı boyunca tek kitap bile okumadığı anlaşılan adam.

    Yanıtla (1) (0)
  • Nuri / 12 Ocak 2022 11:55

    devletin işlettiği yurtlar var, isteyen oraya gider. gençlerin hiç bir hareketine karışılmasın, istediğini yapabilsin, hatta yurtlar karma olsun diye farklı düşüncede olanlar meşrebine göre bir araya gelip alternatif yurtlar işletebilir, kimse kimsenin elini tutmuyor. aklı başında hiç kimse namaz kıldırıyorlar diye canına kıymaz. benim evimin de kuralları var, uymayacak kapıdan içeri girmez. devletin de kanunu, kurumlarında şirketlerinde kuralları var. beğenmeyen istediği yere gider.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 13 Ocak 2022 09:43

    Sorun bu çocuğun istediği yere gidememiş olması zaten.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 13 Ocak 2022 09:44

    Ayrıca devletin işlettiği yurtların yeterli kontenjanı var mı ki isteyen gidebilsin?

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur Yazar / 12 Ocak 2022 23:01

    Hiç kimse masum değil enine boyuna bu konu uzmanlarca ele alınmalı. Sosyalojik,psikolojik,ailevi... Cemaatleri falan derneği filan vakfı kapatmak çözüm değil. İnsanlar hür iradeleriyle tercih yapabilsinler. 18 yaşında oy veriliyor, 20 yaşında kalacağın yeri seçemiyorsun. Bir de cemaatler,vakıflar,dernekler bir değişim ve dönüşüm yaşamalı yeni nesli anlama adına. Öz eleştiri hemen şimdi olmalı. Yasaklar hiçbir zaman çözüm olamaz. Akıl ve bilgi yaşatır. Cehâlet ve bağnazlık ... Hepimiz sorumluyuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 12 Ocak 2022 12:40

    Geleneksek cemaat kültürünün sorunlu yanlari oldugu dogrudur ancak konunun özü bu degil sanki. Ne yapmis cemaat, kitap okutmus, namaza kaldirmis. Bir ebeveynin cocugunu okula, dersaneye, üniversiteye gitmeye "zorlamasinda" bir sorun görmüyorsunuz ancak bizim ahlakimiza uygun bir ortam edinsin, biraz kontrol altinda olsun düsüncesiyle bir sosyal ortama sokmasini büyük hata olarak mi görüyorsunuz?

    Yanıtla (3) (7)
  • Baltazar Kazmarek / 12 Ocak 2022 13:53

    "bizim ahlakimiza uygun bir ortam edinsin" Sorun da bu zaten. Çocuk sizin ahlakınızın aslında ahlaksızlık olduğunu görmüş.

    Yanıtla (4) (0)
  • Er erum / 12 Ocak 2022 16:08

    Çocukların elinden tertemiz inançlarını güzel ahlaklarını aldınız Allah hepinizden sorsun bizim çocuklarımızı siz böyle yaptınız

    Yanıtla (1) (0)
  • Baybars / 12 Ocak 2022 14:32

    Bir tıp öğrencisine günde 3 saatten fazla ders çalışma imkanı bırakmaması yetmiyor mu? Çocuk ondan şikayet ediyor zaten. Her gün 1 saat risale, sonra saatler süren cemaat toplantıları, dersleri ... Yahu bu çocuklar üniversite okumaya geliyorlar; yurtlardaki medrese programını değil.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ne önemi var / 12 Ocak 2022 18:11

    Sorun hala medeni bir Toplum olmayisimizda..medeni toplumun gereklerinden biri Özgür Beyinlerdir. 20 yas az mi? Cocuk bu yasina kadar Cemaat icinde büyümüs. Benimsememis, zorla olmamis. Demek ki cocuga hitap etmemis. Herkes ayni olmak zorunda degil, bunu anlayinca ancak medeniyet baslar.
    Cocuk öyle baski yasamis ki, babasinin, ailesinin yapacaklarindan korkmus, nitekim kendisi söylüyor videoda. 20 yasinda üniversiteli neden korksun? Bu nasil bir baskici bir tutumdur? Sonuc bunalim ve ölüm...

    Yanıtla (3) (0)
  • Anne olmak / 12 Ocak 2022 02:00

    Bir anne olarak aileye birşey diyemiyorum bir çıkar karşılığı göndermemişlerki çocuklarını oraya zaten tıp okuyan bir çocukmuş.. heryerde yerden yere vurmuşlar aileyi... evet yargılayalım eleştirelim yanlışlar ölçüsünde hükümeti cemaatleri vs. anne babayı değil zaman kötü belliki kendilerinin kazandıramadıkları Vasıf’ları çocuk belki ordan kazanır düşüncesi veya “güvenli” düşüncesi ama asla art niyetli olamaz aile.. kınamak doğru değil kimse sınanmadığı günahın masumu değil.

    Yanıtla (19) (15)
  • iyi niyetle verilen dönüşsüz zararlar. / 12 Ocak 2022 10:02

    Yav kardeşim çocuğu isteksiz yollamak nedir ? Bunu nasıl savunuyorsunuz. Belli ki baba bu konuda baskı yapmış, 25 yıldır içlerindeyim diyor. Cemaatin dahli vardır denemez, ancak burda özellikle aile sorumlu. Çocuklarımızı tanımıyoruz, bize kapalılar, onları çok kolay kaybedebiliyoruz. Biraz hassas davranmak, 20 yaşındaki çocuğun reyine saygı göstermek lazımdı. İstemiyorsa yollama. Babanın görece sorumluluğu var. Cemaatin içindesin diye, mecbur musun?

    Yanıtla (21) (3)
  • ANA / 12 Ocak 2022 10:02

    hala aileyi savunun tabi anyısı sizde var değil mi ?

    tamamen ailenin suçu;çocukarı zorla bir kalıba sokmaya çalışıp zorluyorsunuz,
    tanrı inandığınız kadar güçlü ise,siz zorlamadan zaten doğruyu bulacağına inanmıyorsunuz .
    çünkü sadece yanmaktan korkunuza tanrıya inanıyorsunuz.

    Yanıtla (14) (6)
  • Ben / 12 Ocak 2022 10:51

    İntihar edeni mi savunuyoruz o zaman en ufak şeyde atalım kendimizi. Adam çocuğunu kaybetmiş istermiydi böyle olmasını siz kimsiniz ki adamı sucluyorsunuz. Daha olayın içyüzünü bile bilmeden klavye başında şov. Biraz kitap okumanızı ve neden gençlik intihara yöneliyor neyin boşluğu bu diye düşünmenizi öneririm. Sokaklarda aç kalan birsuru insan var dünyada. Tıpi kazanan imkanları olan gencecik yavrularımız neden bu yola başvurur. Baskı deyip işin içinden çıkalım mı hemen. Kalplerdeki boşluk?

    Yanıtla (6) (6)
  • Hakan p / 12 Ocak 2022 10:57

    Yetiştir uykusuz gecelerle, yeme giyme gezme sadece ihtiyaçları için harca. Sonra karışma, yapmasaydın, mecbursun... Allah cümle müslümana hayırlı insan olmayı ve hayırlı insan yetiştirmeyi nasip etsin anneye de Allah sabır versin tek ağlayan o olacak, gerisi hangi taraftan olursa olsun rant, çıkar v.s.

    Yanıtla (6) (2)
  • yavuz / 12 Ocak 2022 12:12

    Ona bile inandıklarına inanmıyorum ben.Hem her pisliği yap sonra inanıyorum de.Cumhuriyet devrim yasaları işletilip bu yapılanmalar süratle yok edilmelidir.

    Yanıtla (2) (2)
  • Cacık / 12 Ocak 2022 14:03

    Kime göre?...neye göre?...hangi kritere göre ? işkembe den salladın?... bu olay sonucunda bu kadar alçalmak zorunda değilsiniz...

    Yanıtla (0) (0)
  • Kargo bedava / 12 Ocak 2022 14:14

    Sen ne söylediğinin farkında mısın?...

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan / 12 Ocak 2022 14:13

    Meselenin sadece cemaat yurtlarına ve cemaatlere bağlanması tam bir aymazlık ve kara cahillik.
    Evet cemaat boyutu var, anne baba boyutu var, Üniversitede istemediği bölümü okuma boyutu var. Ancak en büyük sorun Çocukların internet, sosyal medya ve oyun dünyası ile olan içli dışlılığının frenlenemez ve sınır konulamaz boyutu. Bu sorun çocuğu yalnızlaştırıyor, bireyselleştirıyor ve içe kapanık hale getiriyor. Ebeveynler bu konuda ciddi çaresizlik içindeler. Konu tüm boyutlarıyla ele alınmalı.

    Yanıtla (2) (1)
  • Çözüm / 12 Ocak 2022 09:19

    Bil illeti, kıl sonra müdâvâta tasaddî,
    Her merhemi her yâreye merhem mi sanırsın?
    Önce hastalığın ne olduğunu bil, sonra tedaviye başla,
    Her merhemi her yaraya merhem olur mu sanıyorsun? Ziya Paşa
    Yıkmaya, yok etmeye değilde düzeltmeye yapmaya çalışsak daha iyi olacak . İnsanız hepimizin hataları yanlışları vardır.
    Ola ki devlet yurdunda da benzer durum tekerrür etti, orayı da mı kapatalım diyeceğiz, nereye kadar yani.

    Yanıtla (1) (0)
  • Baltazar Kazmarek / 12 Ocak 2022 14:13

    "Ola ki devlet yurdunda da benzer durum tekerrür etti, orayı da mı kapatalım diyeceğiz" Yok, devlet yurtlarında öğrencilere baskı ve zulüm yapılırsa devlet yurtlarını kapatmayacağız. Sorumlular hakkında yasal işlem yapıp, yurtları düzelteceğiz. Öğrencilere yurt sağlamak devletin vazifesi, tarikatların değil. Devlet yurtlarında yasak olan uygulamalar tarikat yurtlarında geçerli olamaz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Humanist / 12 Ocak 2022 08:39

    Ben yazdığım eleştiri yorumları ve konuşmalarından dolayı kendimi iktidar tarafından takip ediliyor sanıyorum her an risk altındayım. Biz karşı olduğumuz eski iktidar tabaniyiz bizi bu bu amaç için iktidarı koruyan bireyler haline getirmeyin. Bu hassas bir konu, lafım dine ve dindarlara karşı olanlara başarılı olamayacaksınız. İktidarın gidişi İslam'ın gidişi değil aksine gümbür gümbür geliştirir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Baltazar Kazmarek / 12 Ocak 2022 14:08

    "bizi bu bu amaç için iktidarı koruyan bireyler haline getirmeyin" Vicdanın el veriyorsa iktidarı korumaya ve kollamaya devam et. Senin bileceğin iş. Ancak sırf sen iktidardan yüz çevir diye hoşuna gitmeyen eleştirileri yapmaktan kaçınacak değiliz.

    Yanıtla (2) (0)
  • Abdullah / 12 Ocak 2022 13:45

    Bu gibi tarikat cemaat yurtlarında hem ruhen hem de bedenen esirsiniz. Boğucu bir endoktorinasyon, gerçek hayatta karşılığı olmayan bir din anlayışı ve öğretisi. Gülmek yok, şaka yok, eğlenmek yok, tv yok, spor yok, sinema yok, mizah yok, yok oğlu yok. Gassalın elindeki meyyit gibisindir. özgürlüğün solunan hava kadar önemli olduğunu böyle tarikat ve cemaat yurtlarında kalanlar bilir.

    Yanıtla (4) (1)
  • abdulkerim / 12 Ocak 2022 10:13

    ben ilim yayma vakfının vefadaki yükseköğrenim yurdunda 1995-1997 yıllarında kaldım.daha sonra milli gençlik vakfının üniversite evlerinde kaldım.çok güzel dostluklar kurduk.arkadaşlarımla hala buluşur hasret gideririz.Kitap ta okuduk eylemde yaptık .28 şubat a meydan okuduk..5 vakit namaz kılmaya bu yurt ve evlerde başladım.Allah hepsinden razı olsun.Enes kardeşime Allah rahmet eylesin.

    Yanıtla (6) (2)
  • O cemiyetler de biliniyor / 12 Ocak 2022 13:32

    Allah size daha cok versin demeyecegim, Enes Kara da öyle demiyor nitekim..

    Yanıtla (1) (2)
  • Otokrat Aile / 12 Ocak 2022 10:32

    Asıl suçlu bence baba. Oğlu için "içine kapanık" diyor. Çocuk "her şeyin en doğrusunu bilen (!) babayla konuşacak bir şey bulamamıştır ki. Tabii ki içine kapanık olacak. Adam, kızlarını da imam-hatipe zorluyormuş. Onların da acısını görmez inşallah. Sorsan niyeti iyidir: "Çocuklarım ebedi saadeti kazansınlar diye öyle yapıyorum. Niyetim halis. Allah bizi niyetlerimize göre yargılayacak" falan fişman. Muhafazakarlar artık şunu anlasınlar ki zorla hiç bir güzellik olmuyor; ebedi saadet bile.

    Yanıtla (5) (1)
  • Cagla / 12 Ocak 2022 13:27

    Yorumunuz cok iyi, isabetli

    Yanıtla (4) (0)
  • Reşat / 12 Ocak 2022 10:49

    ADD ÇYDD olanları bi bilseniz.bunlar yanında çok masum kalır.

    Yanıtla (7) (3)
  • Cagla / 12 Ocak 2022 13:26

    Ne yasanmis??

    Yanıtla (3) (0)
  • şirzat / 12 Ocak 2022 13:15

    Tarikatlar söz konusu olunca hemen her olayda olduğu gibi soruşturmaya hemen gizlilik kararı oluyor. Sorumlu hiç bir kurum ve makam, yerel basın kamuoyunu aydınlatacak bir açıklama yapmıyor. Sanki bir devlet sırrı. Bu zorla dindarlaştırmanın bir sonucumu.

    Yanıtla (5) (0)
  • Erdem Gençoğlu / 12 Ocak 2022 08:23

    Evlat acısı zordur, Allah sabır versin. Keşke-özellikle bir kısım basın "tayfası" babası gibi olgun durabilse!

    Yanıtla (8) (24)
  • yavuz / 12 Ocak 2022 12:13

    Evladının ölümüne vesile olmak nasıl bir olgunluktur bu ne pişkinlik?

    Yanıtla (8) (7)
  • okur / 12 Ocak 2022 12:58

    Konuşmadan önce diğer intihar vakalarına baksan iyi olurdu. Kimseyi acımasızca eleştirmemek gerek.

    Yanıtla (1) (1)
  • Cacık / 12 Ocak 2022 13:39

    İnsan hangi gerekçelerle değil hangi psikoloji ile intihar eder? önce onu bir anla...

    Yanıtla (2) (1)
  • Olgunluk bunun neresinde / 12 Ocak 2022 13:08

    Babasi olgun olsa di, cocugunun karari a saygi duyardi degil mi? 20 yasindaki bir cocuk resit degil midir? Bu baski nedir? Cocuk ölüme giderken bile kizkardeslerinin yasadigi Bunun rahatsiz. Olgunluk bunun neresinde?

    Yanıtla (4) (0)
  • Erdem MASTAR / 12 Ocak 2022 12:32

    Ne yapsın baba 7yasinda Kemalist ahiret inancı olmayan laik bir sistemde nasıl olsun diyorsunuz tabiki ataist olacak bu düzen ahlaklı namuslu dürüst bir insan profili çıkarımı tekeden süt çıkmaz hepimiz öyle degilmiyiz evde dindar devlette Kemalist münafık duruşu çare şeriatı garra ya olduğun gibi veya göründüğün gibi ol

    Yanıtla (3) (7)
  • Siz nerde okudunuz? / 12 Ocak 2022 13:05

    Siz Kemalist okullara gitmediniz mi? Nerde okudunuz?? Dini sorgulamak sizi rahatsiz ermis olmali, ama siz neden Ateist olmadiniz? Enes de bu yasina kadar Cemaat icinde yasamis, neden Islama inanci yok, düsündünüz mü? Kaldi ki Atatürk de dindiz bir kisi degildi. Neden rahatsizsiniz?

    Yanıtla (5) (1)
  • Karar okuru / 12 Ocak 2022 13:00

    Hayatını kaybeden gence Allah rahmet eylesin. Ailesine sabır versin. Hangi topluluk hangi yurt vb olursa olsun psikolojik sıkıntısı olan kişiler illaki olur. Önemli olan yurt müdürü ev sorumlusu adı her ne ise kendisine emanet edileni izlemesi ve sorun görürse anne babasına bildirmesidir. Anne baba zaten takip edecek. Ancak o ortamlarda öyle sosyal hava oluyor ki güya ahiret için “dünyalık” herşey tü kaka ediliyor, reel hayat inkar ediliyor. Olayı çözen imkanı olan kendisini kurtarabiliyor...

    Yanıtla (2) (0)
  • şükran / 12 Ocak 2022 12:59

    Ülkede bir genç tarikat, cemaat yurdunda tarikatın dayattığı yaşam şartlarına dayanamadığı için intihar ediyor, bir sorumlu yok. Ülkeyi tarikatlar yönetiyor. Ticarette holdingleşmişler ve kamusal alanın her yerini ele geçirmişler. Tarikatlar iktidarın koruması ve şemsiyesi altındadır. Yurtları niye kaçak, niye gizlidirler. Kurumların camilerin başına getirdikleri bürokratların Atatürk ve Atatürk cumhuriyeti düşmanı ve bu cumhuriyeti yıkmak için gelmişler. Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz.

    Yanıtla (2) (4)
  • yakup / 12 Ocak 2022 12:14

    Bazı insanlar Enes'i babasından çok düşünürmüş, Enes'in ölümüne babasından çok üzülürmüş. Allah bu münafıkları kahretsin. Bir trajedi üzerimden İslam'a kinini kusanlara yuh olsun.

    Yanıtla (9) (4)
  • Korkuyorum / 12 Ocak 2022 12:09

    Konu cemaat değil. Konu aile olma çocuğun ailenin pir parcasi olduğunu kendisine manevi yönden iletememek. Kişinin olaylar ve hayat karşısında kendisine yardımcı olabilecek, başarısız olduğunda yanında olabileceği kişi veya kişilerin olamadığını hissederek bunalıma girmesi. Burada sorun başarısız olduğunda bunu normal karşılanmasının çocuğa ifade edilememesi. Ailesine sabırlar dilerim.

    Yanıtla (1) (1)
  • nb / 12 Ocak 2022 11:58

    İnsan cezaevinde bile intihar etmezken bir insan kaldığı yurt yüzünden intihar ediyorsa başka sebeplere bakmak lazım.

    Yanıtla (5) (1)
  • Mehmet / 12 Ocak 2022 11:39

    En büyük sorun ise kapasitesi olmadığı halde tıp okutmak.Bu çocuk normal bir üniversitede 10 saat çalışması gerekirken 3 saat zamanı kalıyormuş.Tip demek ineklemek sosyal hayattan kopmak ve hayata küsmek demektir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 12 Ocak 2022 11:36

    Tarikatler toplumu cahilleştiriyor, cahilleşen toplum seçimlerde seçme ve seçilmeyi bilmiyor. O nedenle toplum fakirleşiyor ve yaşamı boyunca eziyet çekerek, sürünerek yaşıyor. İnsanlık ve müslümanlık için tarikatler çok zararlıdır. Yaşayarak görüyoruz bunları.

    Yanıtla (5) (1)
  • Mehmet / 12 Ocak 2022 11:36

    Nurcular siyasete girdikten sonra bittiler.Fetonun yerini doldurmaya çalıştılar ama gençliği anlamadılar.Dersi iman ve ahlak olan cemaatler baş üstüne ama yalakalik ve para olanlar milleti igrendiriyor.Ticaret makam ve dunyevilesme cemaatleri bitirdi

    Yanıtla (3) (0)
  • Mehmet / 12 Ocak 2022 11:32

    Çocuk dini yönden zayıf ama nurcularin yurduna verilmiş.Baba evde çocuğunu eğitmeden eğitsin diye cemaate vermiş.Suclu baba

    Yanıtla (2) (0)
  • Osman UCA / 12 Ocak 2022 11:29

    sizin gibi muhafazakar bildiğimiz bir gazetenin Cumhuriyet Gazetsini Cesaret edip yazamadığı Cemaet yurtları engel olunsun sinsi teklifi yapmadı..Yazıklar olsun. bu elim hadise bahane edilerek. milyonlarca insanlar bu evlerde imanını kurtarmasına. mani olmak milyonlarca günahı sizin boynunuza yükler. inşala bu hatada vaz geçersiniz.

    Yanıtla (0) (2)
  • Ali Rıza / 12 Ocak 2022 11:29

    Bir insan neden tarikata ihtiyaç duyar ki. Bu pırlanta gibi çocuğun ölümünde ailesinin, hiç olmaması gereken tarikat yuvasının ve yeterli yurt yaratamayan sistemin suçu vardır.

    Yanıtla (2) (0)
  • kamil / 12 Ocak 2022 11:28

    bende geçmişte cemaat evlerinde kaldım birinci yıl sonunda yurda çıktım Cemaat evlerinde vaktinizin önemli bir kısmını onlar planlar
    Ben ki düzenli namaz kılan biri idim. Burada yanlış olan bu evlerde bazı ibadetler zorunlu tutulur. Halbuki sevgi ile yapılmayan ibadet insana eziyet gelir. Bunu ebeveynlerin anlayıp böyle evlere uyum gösteremeyenlere zoraki orada tutmamak gerekir. Aksi takdirde ters teper Bu olayda olduğu gibi.

    Yanıtla (6) (0)
  • efedamat / 12 Ocak 2022 11:03

    bu ülke mutsuz geleceksiz insanlar ülkesi haline geldi.
    bu ülkeyi yaşanmaz hale getirenler işsiz insanlara nankörler diye hitap edebiliyorlar.
    gençler umutsuz gençlerin karamsar gençler de maneviyat bırakmadılar.
    imkanı olanlar ülkeyi terk ediyorlar.
    bu ülke iktidarın söylediği gibi kıskanılan bir ülke olsa pırıl pırıl gençler babalar niye canlarına kıysınlar.
    Akp iktidarının ustalık devri maalesef umutsuzluk hüsran yoksulluk sonuç oldu.

    Yanıtla (3) (0)
  • çağdaş yurtlara gelin / 12 Ocak 2022 10:57

    atatükçu yurtlarımızda çocuklarınız güvendedir.bağnaz yetişmezler.kız arkadaşlarıyla gönüllerince eğlenirler.dans eder müzik dinler bara külübe giderler.namazdan niyazdan uzak yaşamları için her türlü konforu sunarız.

    Yanıtla (3) (2)
  • kalın Türk / 12 Ocak 2022 08:29

    CEMAAT YURTLARI KAPATILSIN YETER!

    Yanıtla (21) (15)
  • MD..Edep..Edep.. / 12 Ocak 2022 10:10

    Evet kapatılmalı.. Daha dün 5 yıl önce gördük faciayı hala daha millet akıllanmamış.. İnsan dinini Allah'tan öğrenmezse ne bu dünya da nede Ahirette Allah'tan rahmet ummasın.. Açarsın Kuranı okursun.. ''Karşılarında okunan bu Kuran onlara yetmiyor mu'' ''Dininiz KEMALE ERDRDİM ve size olan NİMETİMİ TAMAMLADIM'' ''Biz bu kitapta HİÇBİRŞEYİ eksik bırakmadık''.. Gencimize Allah'tan rahmet ailesine de sabırlar dilerim.. Selam..

    Yanıtla (2) (2)
  • X / 12 Ocak 2022 10:55

    Sedece cemaatlerin yurdu mu var politik görüş olan yurtlar düşünce kuruluşu olan yurtlar vs. Hepsi güzel cemaat yurdu kötü. Polise molotof atan öğrenciler hangi yurtta kalır neden biride çıkıp o yurtlar kapatılsın demez. Devlet kimseyi başka yerde kalmak zorunda bırakmamalı.

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 12 Ocak 2022 10:51

    Güzelim ülkeyi gittiler cemaatlere tarikatlara teslim ettiler bunların alt yapısı 1980 ler de hazırlandı sonra biz niye ilerleyemiyoruz geriliyoruz demeyin

    Yanıtla (1) (0)
  • Adalet / 12 Ocak 2022 09:38

    Bu ülke de cemaatler, tarikatlar olduğu ve desteklendiği sürece ne cehalet ne sapkınlıklar ne din tacirliği ne kindar nesil ne Atatürk düşmanlığı ne cumhuriyet düşmanlığı ne Türk düşmanlığı nede terör biter

    Yanıtla (10) (4)
  • Mehmet / 12 Ocak 2022 10:51

    Kesinlikle katılıyorum. Cemaat ve tarikatlar özgür düşünen, eleştirel düşünen, vatana millete hayırlı bireyler üretmiyor. İnşallah en kısa zamanda kapatılırlar. Çocuğum olsa göndermem böyle yerlere.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 12 Ocak 2022 10:47

    Güzelim ülkeyi gittiler cemaatlara teslim ettiler bravo size

    Yanıtla (2) (0)
  • murat / 12 Ocak 2022 10:46

    ne kadar acı bir durum maddi sorunu yok ailenin ..ama aile eğitimi yerine cemaat ten almasını istiyor..daha kolay geliyor..ben bu eğitimi aldım çoçuğumda alsın..bre insan nesil değişti ..dunya değişti siz hala bu cemaatlerden meddet bekliyorsunuz..bu cemaatler hepsi saadet zinciridir.butun başları luks içinde yaşıyor ..ordaki öğrenciler malzemedir ..ve dinde cemaat yoktur bumu diyen cahildirr..

    Yanıtla (1) (0)
  • Ben / 12 Ocak 2022 10:41

    Cemaat evlerine insanı yola getirsin diye göndermek ne kadar yanlışsa tüm çıbanın başı o evler demek de o derece yanlış. Devlet yapsın her yere yurt. Terörist yetiştiren zihniyetler özgürlük adı altında yapılan işleri görmezden gelin. Çocuğun psikolojik sorunlari olduğu kesin. Ama bizim ülkemizde birşey oldu mu hemen ondan oldu deyip herkes kin kusma derdinde. Adam çocuğunu kaybetmiş klavye başında onu suçluyorlar. İntihar etmeseydi çıkıp gitseydi keşke. İntiharı meşru görürsek herks o yola gidr

    Yanıtla (1) (0)
  • Baybars / 12 Ocak 2022 10:36

    Videoyu haberden çıkarsanız iyi olur. Sosyal medyada okuyorum: Bu video ateist gençleri derinden yaralamış. Kendilerinden gördükleri bir gencin çaresizlik içinde intiharından çok etkilenmişler. Çok acı dolu mesajları var. O yüzden daha fazla kimse görmesin bu videoyu.

    Yanıtla (0) (0)
  • gercek nedir / 12 Ocak 2022 10:29

    Babasi tarikat uyesi, 20 yasindaki oglunu da kendisi gibi olsun diye tarikat yurduna vermis. "Birkac ayda alisir dedim" diyor. Demek ki oglunun orda yasamak istemedigini biliyordun. Oglun oldugu icin ille de senin istedigin seyleri yapmak, senin inandigin seylere inanmak zorunda mi? 20 yasinda tip tahsili yapabilecek kadar zeki bir insanin ozgurlugunu kisitlamaya hakkin yoktu. Ustelik kendini sorumlu bile hissetmiyorsun. Yuregin tastan mi senin?

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 12 Ocak 2022 09:57

    Bu videoyu yayınlamanız doğru değil, böyle videolar özendirici olabiliyor.

    Yanıtla (4) (6)
  • osman / 12 Ocak 2022 09:48

    Neyi kapatıyorsunuz ya! bu yurtlar ümmeti Muhammed'in evlatlarına hizmet ediyor. Çocuklar dinini nasıl öğrenecek. Yurtlar günümüzün Ashab-ı suffa sı gibidir. kimsenin gücü yetmez bunları kapatmaya. denetim olmalı olsun ancak ateistler gibi kapatılsın falan geçin bunları

    Yanıtla (0) (2)
  • Yurtları devlet işletmeli / 12 Ocak 2022 09:45

    İsteyen namazını kılar Allah kabul etsin , isteyende kılmaz.. tarikat diyorki benim istediğim gibi yaşamazsan seni barındırmam ! Zorla yaptırılan ibadetin kime ne faydası var. ALLAH,ım dinimizi temsil ettiğini sanan her türlü zorbadan bir an önce kurtarıp, yaşantısıyla imrendiren dindarlarla bu gençlere göstermeyi nasip et ..

    Yanıtla (16) (0)
  • o adam / 12 Ocak 2022 09:39

    Cemaatler önceden devlet tarafından verilmeyen dini bilgileri verme kadına iyi işler yapıyordular. Ama şu an devlet dinini öğrenmek isteyene her türlü imkanı vermekte. Hem bu yüzden hem de artık cemaatler dinle uğraşmak yerine siyaset ve ticaret yaptığı için çok sıkı denetim altına alınmalıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖZGÜR KARAR OKURU / 12 Ocak 2022 09:26

    Halbuki sıkıntılarının büyük kısmının dış çevre kaynaklı olduğunu kendi ağzıyla ifade etmiştir. Yaptığınız bu taraflı ve nefret kokan habercilikten, tarikat ve cemaatleri linç etme tarzı üslubunuzdan, cemaatlere serbestçe küfür ettirmeye sebebiyet verdiğiniz bu tavrınızdan dolayı sizi şiddetle kınıyorum. Vefat eden bu çocuğun acılı ailesini pervasızca yargılamak insanlığınıza sığdı mı? haysiyet cellatlığı yaparak siyaset üretme merkezi haline geldiğinizi fark ettiniz mi?

    Yanıtla (2) (2)
  • aras bey / 12 Ocak 2022 09:20

    2022 yılında bırakalım artık şu cemaat ve tarikat olaylarını... Millet uzayda kendine yeni yerleşim yerleri arıyor. Biz tıp fakültesi öğrencisini cemaat- tarikat yurdunda terbiye etmeye çalışıyoruz. Ne kadar acı yahuuu..

    Yanıtla (15) (2)
  • ÖZGÜR KARAR OKURU / 12 Ocak 2022 09:18

    Yaptığınız haber objektiflikten uzak ve tek taraflıdır. Cemaatler ve tarikatlar ile ilgili kısımları iyice nazara verdiniz. Bu evladımızın videosunda bahsettiği sistemsel sıkıntılar, mesleki zorluklar, mesleki uygulamadaki baskı ve şiddet ortamı, tıp müfredatından kaynaklı sıkıntılar, bölümüyle alakalı ön yargılardan neden bahsetmemişsiniz. Çocuk Cemaatte gönülsüz olarak kaldığını, cemaatin programına uyum sağlayamadığını ve orada zorlandığını dile getiriyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • sorgulayan / 12 Ocak 2022 09:17

    Anne - Babaların en büyük hatası çocuklarımızı kendi yaşam tarzımız doğrultusunda yönlendirmeye çalışmamız. Bu gençlik farklı arkadaş bunu kabul edelim. Bunlar baskıya gelmiyorlar. Kendi yaşam tarzlarına fazla müdahale edilmesini istemiyorlar.

    Yanıtla (10) (2)
  • Karar okuru / 12 Ocak 2022 09:07

    Cemaatlere yurt yapmak çalıştırmak yasaklanmalı çünkü bunların zihniyeti akla, bilime, ahlak ve insanlığa aykırı.

    Yanıtla (9) (2)
  • Hekim / 12 Ocak 2022 09:03

    Vefat genç kardeşimize Allah’tan rahmet diliyorum,inşallah ahireti iyi olur.Anlatıklarından sadece kaldığı yurttan,ailesinden şikayetçi değil.Doktorluk ile ilgili sıkıntılardan da şikayetçi olduğunu anlatmış.İnşallah hocaları,yöneticileri özllikke hükümet yetkilileri ve sağlık bakanlığı kendilerine yöneltilen suçlamalardan ders çıkarırlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Remzi Karadere / 12 Ocak 2022 08:58

    Niye İyi Partinin sesi çıkmıyor. bu kurs Süleymancıların (SÜTÖ)nun mı? öyleyse İyi parti oradan gelecek sadaka oylar bağlı demek. Yuh Olsun. Demek bu cemaatler her parti örümcek ağı gibi sarmış. İttifaklar hala dinci terör örgütlerin/cemaatlerden gelecek o kirli oylar hesabını yapıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Berke / 12 Ocak 2022 08:31

    Özgür gençlik (fikrini özgürce beyan edebilen gençlik) olmalı. Nefis heva ve heveslerini özgürce yaşayan gençlik nefsinin kölesi olur, özgür olamaz.

    Yanıtla (20) (1)
  • Özgürlük / 12 Ocak 2022 08:08

    Degil Insan, Hayvan bile Özgürlüğü secer.
    Cemaatler,Tarikatlar kendilerine köle yetiştiriyorlar!
    Yavrumuzun Babasini Lanetliyorum!hala beynini kiraya vermiş !yalnisiyla yüzleşemiyor çünkü tabularını yıkamıyor .Keza kendiside Özgür degil.
    Kisirdöngü.

    Yanıtla (25) (15)
  • Abi / 12 Ocak 2022 07:51

    İşte bu yüzden zillet ittifakına oyumuz yok. Kardeşim çocuk bunalıma girmiş. Yani cemaat yurdu mu çocuğu öldürmüş saçma sapan insanlar saçma sapan siyasiler ve sahneleri. Ha bu ara şunu da söyleyeyim cumhur ittifakına da oy vermem şunu bilin.

    Yanıtla (7) (21)
  • Vatan / 12 Ocak 2022 07:03

    Babacan sanki bu ülke yönetiminde hiç olmamış gibi konusuyor

    Yanıtla (5) (14)
  • Bence böyle / 12 Ocak 2022 06:05

    Döve döve mazıya sal o çocuk ne mazı toplar misali toplum mutlu değilki çocuklarda mutlu olsun

    Yanıtla (6) (0)
  • Muhalif / 12 Ocak 2022 05:16

    Hidayet rabbimin elinde...... insanlar hürdür ama abdullahtırlar..

    Yanıtla (10) (3)
  • Hasan / 12 Ocak 2022 01:14

    İktidara biat eden cemaatler.
    Çok ah aldınız. Bu ahlar yerde kalmaz.

    Yanıtla (42) (9)
  • Okur / 12 Ocak 2022 02:40

    Bu gencecik yavrunun yaşam sevincini ve umutlarını birileri istedi diye mahvetmesi tam bir trajedi , Allah yavrumuza rahmet eylesin, bu genç yaşta zorla bu çağda bir kalıba sokmaya çalışan sözde cemaat denen egoist baskıcı tarikat mantık ve uygulamalarını şiddetle kınıyorum bu çocuğun tüm vebali cemaatçilere ve onu anlamak istemeyen ailesine yazıklar olsun.Bur de bu ifadeye negatif işaret koyan biatçilere de yazıklar olsun.Umarım bu ders almak için son tecrübe olur.

    Yanıtla (12) (5)
  • misafir / 12 Ocak 2022 03:53

    Aynen bu çağda ortaçağdaki manastır benzeri çocukları bir yerlere kapatarak zorlamayla bir yerlere gelinenez.dindar da olunamaz aksine insanlar dinden soğur.

    Yanıtla (15) (4)
  • misafir / 12 Ocak 2022 03:01

    Böyle bir ortamda geçmişte müftülüğe bağlı bir yatılı Kur'an kursunda bir yıl kadar kalmıştım daha ufacık bir çocuktum sabahın dördünde zorla o tatlı uykumdan kaldırırdı bizden yaşça büyük başka bir çocuk buz gibi soğuk Bu duruma hiç bir zaman alışamadım alışmadım.Allahtan ailem beni dinledi anladı ve derhal o ortamdan beni aldı.Ben şanslıydım bunu asla kendi çocuklarıma yaşatmadım.Bir çok arkadaşım anlatırdı hiç boş zamanımız olmaz sürekli gözetim altında kalırdık diye.Çocuk için zor bir durum.

    Yanıtla (3) (0)
  • Okur / 12 Ocak 2022 02:45

    Evet her gün bangır bangır yorum yazan kiralık troller buraya niye bir şeyler yazamıyorsunuz şok oldunuz değil mi.İnşallah bu olay uyanmanıza yardımcı olur bırakın artık yeri geldiğinde insan mühendisliği yapmak diye bahsedenler şimdi konuşun zorla insan mühendisliğinin sonuçlarını.

    Yanıtla (9) (0)
  • Çaresiz gençliğin avukatı / 12 Ocak 2022 02:06

    Enes'in geride bıraktığı trajik satırlarını defalarca okudum, veda videosunu izledim. Genç bir avukatım ve Enes'in hissettiklerini büyük ölçüde ne yazıkki paylaşıyorum. Üslendiğim görev ve mesleğimden ötürü bu karanlıklarda kaybolma tehlikesi içinde yaşayan kişilere hukuki bir destek ve müdahalemin olması gerektiğini düşünüyorum. Bu doğrultuda TCK'ye göre belli şartlarda intihara yönlendirme suçunun ihmali biçimde işlenmesi nin de hukukçular tarafından mümkün olduğunun savunulduğunu öğrendim.

    Yanıtla (5) (3)
  • Cengizhan / 12 Ocak 2022 01:58

    Yeni izledim. Vicdanım, beni boğdu...Emekli öğretmenim; keşke tanış olsaydık ve bana anlatsaydı; o yaşıyor olurdu ! O daha çocuk...Bağnazlığın zincirini kıramamış,ruhu şad olsun.Amin.

    Yanıtla (11) (7)
  • karel / 12 Ocak 2022 10:21

    pislik senin evindir.

    Yanıtla (14) (23)
  • Mehmet / 12 Ocak 2022 12:11

    İyi bir tarafını söyle bizde itiraz edelim

    Yanıtla (3) (1)
  • Ben / 12 Ocak 2022 10:44

    Kimin eli kimin neresinde belli olmayan yerleri görmeyin bunlara saldırın.

    Yanıtla (1) (2)
  • Reşat / 12 Ocak 2022 10:53

    ÇYDD ADD HALKEVLERİ PİSLİK YUVASIDIR Her türlü iğrençlik var

    Yanıtla (4) (3)
  • Cagla / 12 Ocak 2022 13:13

    Nerde gördünüz? Siz de pisligin icinde miydiniz?

    Yanıtla (2) (1)
  • Geldigin gibi gideceksin / 12 Ocak 2022 12:39

    Bu satasmalari inaniyoruz ki Enes Kara da cok okumus ve görmüstür. Onun cemaatleri bizden daha iyi taniyor oldugu da sözleri ve mimikleriyle belli.belli ki faydasini görmesi kalsin, bedelini caniyla ödedi.Enes Kara Videosu ve notuyla kendisini bu noktaya getiren nedenleri siralamis..Notta ve videoda anlasilan su:Genclerin ülkemizde geleceginin olmadigi, meslek seciminin cevresel Baskiyla oldugu, hicbir meslegin güvencesinin olmadigi, Insanlarin caresizliginden cemaatlerin nemalanarak güclendigi

    Yanıtla (2) (0)
Diğer Haberler
Son Dakika Haberleri
KARAR.COM’DAN