Dindar gençler Arabistan’da değil İsviçre’de yaşamak istiyor…

ODEV (Sosyal Demokrasi Vakfı) AK Partili gençlere sormuş: “Hayatınızın kalan kısmının tamamını Suudi Arabistan’da aylık 10 bin dolar kazanarak veya İsviçre’de 5.000 dolar kazanarak geçirme imkanınız olsaydı siz hangisini tercih ederdiniz?”

AK Partili gençler, yani mütedeyyin muhafazakar gençler… Peki ne cevap vermiş olabilirler, nerede yaşamayı tercih etmişlerdir, sizce?
Suudi Arabistan mı, İsviçre mi?

Doğal olarak dinine bağlı bu gençlerin bir İslam ülkesinde yaşamayı tercih etmiş olmaları gerekirdi değil mi? Üstüne üstlük iki katı maaş gibi cazip bir seçenek de var.

Şimdi sıkı durun. Kesinlikle hayır.

AK Partili gençlerin yüzde 60’ına yakını iki katı maaşla Arabistan’da yaşayacağına, yarı maaşla İsviçre’yi tercih etmişler.

Neden Suudi Arabistan değil de İsviçre? İsviçre’nin karşısına başka herhangi bir İslam ülkesi ismi konulsaydı ortaya çıkan sonuç değişir miydi?

Yine SODEV’in araştırmasına göre her iki AK Partili gençten biri imkanı olsa yurtdışında yaşamak istiyor, Türkiye’de yarına dair bir gelecek görmüyor, çünkü

Türkiye’de özgürce konuşabildiklerine inanmıyorlar.

Devam edelim…

Araştırmanın ortaya koyduğu bir diğer önemli başlık ise şu: AK Partili gençlerin yüzde 66,5’i kayırmacılık ve ‘arkası sağlam olmanın’ yükselmek için önemli bir koşul olduğuna, Türkiye’de liyakat ve fırsat eşitliğinin değil kayırmacılığın egemen olduğuna inanıyor.

Bu dindar muhafazakar anne babaların, AK Parti iktidarının, AK Partili siyasetçilerin üzerinde ciddiyetle düşünmesi gereken bir husus. Tabii ki Diyanet İşleri teşkilatının, bu ülkenin din adamlarının, dini kanaat önderlerinin de ortaya çıkan bu sonuç üzerine ciddi bir muhasebe yapması gerekiyor. Mesela, Hayrettin Karaman hocanın kendisinden bunun üzerine esaslı bir yazı okumayı çok isterim.

Devam edelim…

Neden AK Parti iktidarının, AK Parti iktidarının Diyanet kurumunun, AK Partili dindar siyasetçilerin ve dindar anne babaların düşünmesi gerekiyor?

Şundan dolayı:

Araştırmaya katılan gençlerin yaş aralığı 15-25. Yani AK Parti döneminde doğmuş, yetişmiş, daha da önemlisi kendi partileri, abi dedikleri, amca dedikleri, dayı dedikleri, teyze, hala, abla dedikleri isimler iktidarda, CHP ya da herhangi başka siyasi parti değil…

Dahası AK Parti iktidarının sabah akşam batı düşmanlığı yapması, batı iki yüzlü hamaseti popülizmi AK Partili gençleri çokta etkilemiyormuş. İki kat maaş bile Suudi Arabistan’ı cazip hale getirmiyor, yarı maaşla İsviçre diyor AK Partili gençler.

Neden? Çünkü İsviçre doğrudan demokrasi ile yönetiliyor, hukukun üstünlüğü hakim. Gençler, İsviçre’de istedikleri fikirleri korkusuzca konuşacaklarını, iyi eğitime sahip olmalarının kendileri için avantaj olacağını, torpile ihtiyaç duymadan kariyer yapabileceklerini, sosyal medyada düşüncelerini ifade ettikleri için kapılarına polisin dayanmayacağını biliyorlar.

Hukukun hakim olduğu, düşüncelerini özgürce ifade edilebildiği güvenilir, huzurlu bir ülkede yaşamayı tercih ediyorlar. İbrahim Uslu’nun “Beyaz muhafazakar sağ seçmen” dediği kitle bu olmalı.

Bu sadece Türkiye’nin sorunu değil…

Aslında bu aynı zamanda İslam dünyasının ciddi bir sorunu. Dindar gençlere Suudi Arabistan değil de başka bir İslam ülkesi seçeneği sunulsaydı da sonuç değişmezdi galiba.

Neden peki?

Eski Diyanet İşleri Başkanı Ali Bardakoğlu hocamızın “İslam Işığında Müslümanlığımızla Yüzleşme” adlı kitabındaki şu tespiti oldukça önemlidir:

“İslam toplumlarında aile hayatından insan haklarına, beşeri alandan uluslararası ilişkilere, ekonomi ve çalışma hayatından, temizlik ve çevreye, hukukun üstünlüğüne ve sosyal adalete kadar birçok alanda çok ciddi sorunlar var.” (Sh.51)

“Bugün, elli küsur İslam ülkesi var ve parmakla gösterebileceğimiz, insanların huzur, güven içinde olduğu ve dünyada bunu vadeden bir örnek İslam toplumu bulmakta zorlanıyoruz. Modern dünyaya örnek gösterebileceğimiz bir İslam dünyasından söz edemiyoruz.” (Sh. 386)

Bir tane İslam ülkesi yok ki yolsuzlukla ilgili yapılan uluslararası endekslerde son sıralarda olsun, bir tane İslam ülkesi yok ki hukuk, adalet endekslerinde üst sıralarda yer alsın… Bir tane İslam ülkesi var mı güvenle huzurla yaşanacak ülke endekslerinde ilk beşinci, ilk onuncu sırada yer alan?

ABD’deki George Washington Üniversitesi’nden iki İranlı akademisyen Şeherzade Rahman ve Hüseyin Askari 2010 yılından bu yana her yıl ‘İslamilik Endeksi’ başlıkla, bir araştırma yayınlıyorlar. İslam’ın öngördüğü kabul edilen ahlaki ve toplumsal ilkeleri baz alarak hazırladıkları araştırmada ülkeler hukuk, ekonomi, siyasi ve insan hakları başlıklarında değerlendiriliyor. 2018 yılı ‘İslamilik Endeksi’nde ilk 20’de Kuzey Avrupa ülkeleri var, ilk 50’de ise yalnızca 4 Müslüman ülke var, Türkiye 95. sırada yer alabilmişti. Bakalım ‘2019 İslamilik Endeksi’nde sonuçlar ne olacak?

Ortaya çıkan bu sonuç Müslüman coğrafyanın içler acısı durumunu ortaya koymuyor mu?

Kaç bilim insanı ülkemize döndü?

Türkiye parlak beyinlerini beş yıldır Batı’ya kaptırıyor. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank 2018 Kasım’ında yaptığı açıklamada, 15 Aralık’ta tersine beyin göçünü sağlamak amacıyla hazırladıkları “Yurda Dönüş Araştırma Bursu” programını hayata geçireceklerini duyurmuştu. Bu programa göre yurda dönen genç araştırmacılar için 20 bin uzman bilim insanları için 24 bin lira maaş ve araştırmacıların eş ve çocukları için de ayrıca aylık 2 bin 250 lira aile ödeneği sağlanacaktı.

Merak ediyorum iktidarın oldukça cazip bu çağrısı yurtdışından kaç bilim insanının ilgisini çekti? Kaç bilim insanı Türkiye’ye döndü?

YORUMLAR (68)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
68 Yorum
  • Mustafa ALSANCAK / 31.05.2020 10:10

    Sadece bizim insanımız değil İsviçreye kapağı atmak için çırpınanlar. Afrika’nın en uzak ülkelerinden yoldaki tehlikelerini atlatıp İstanbul’a gelmiş olan Afrikalılar da Türkiye’yi Avrupa’ya gitme yolunun önbasamağı olduğunu söylüyorlar. Hele Suriyeli mülteciler en küçük bir fırsatta ilkönce Yunanistan’a oradan da hayallerinde yaşattıkları Almanya devletine gidip orada yaşamayı düşündüklerini açıkça söylüyorlar. Fakat işin en acı veren tarafı ise Alman ırkçı gurupların yabancıların Almanya’ya sokulmasına şiddetle karşı çıkıp mültecilere korkulu anlar yaşattıklarından haberleri yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar / 24.05.2020 13:42

    bir hastalık bu, güç zehirlenmesi

    Yanıtla (0) (0)
  • er / 23.05.2020 10:49

    dindarlık edeptir adalettir dosdoğru olmaktır. yeni yetişen gençlerimiz bu hasletleri çoğu büyüklerinden göremediklerinden dinden uzaklaşma eğilimlerine giriyorlar maalesef.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.05.2020 02:39

    Uğurlarında 40 milyar dolar harcadık dedikleri (kardeşe harcanan para yüzüne vurulmaz) Suriyeli dostlarımız bile Avrupayı bize tercih ediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 23.05.2020 02:31

    22:15'te yazan arkadaş! 1980'den önce Sovyetlere kaçan komünistler var ama 1980'nin ne önce ne de sonrasında İslam ülkelerine sığınan bir tek müslüman yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Selami / 22.05.2020 22:15

    Aynı soruları sosyalist komünistlerede sorsaniza, gerçi onlar 1980de.n sonra Sovyetler yerine Avrupa'ya kaçmıştı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali rıza / 22.05.2020 20:40

    Elif hanım sorduğunuz soruları , neden sorduğunuzu anlamış değilim , malumu ilan etmenin anlamı yok , kendinizden başlayın , şu anda sizin mezhebiniz tarikatınız inancınızın size göre en doğru en mükemmel , sizin gibi olmayanda cehennemlik kafir , kısaca genel tablo bu , bu bütün islam ülkelerinde aynı , ya bendensin ya kafirsin , peki yüce kitap ne der , misal kafirun süresi ne der , la ikraha fiddin bakara 256 da ne der , kimse dikkate almaz , torpil başkasının hakkını yemek misal kpss sorularının çalınması , önemli değil amma bir tel saçın görülmesi , kıyamet alametidir günah ,ne yapabirs

    Yanıtla (0) (0)
  • Talip H. / 22.05.2020 20:34

    Muhafazakar, dindar. Bunlar yalandan sıfatlar haline gelmiş artık. Neyi muhafaza ediyor belli değil. Dindarlıktan ne anlıyor, Allah biliyor. Ahiret korkusunun zerresi kalmamış. Dünya malına bu kadar düşkün olanları, siyasetin çamuruna bulaşanları, muhafazakar, dindar diye nitelemek, dine zarar verir, muhafazakarlığa zarar verir.

    Yanıtla (0) (0)
  • A KA PE KARABULUT GİBİ ÇÖKTÜ VATANA / 22.05.2020 20:19

    "Öz yurdunda garipsin, öz vatanında parya" yakınmalarıyla büyüyenlerin yönettiği Türkiye'nin durumu bu. Boşuna şikayet etmişler, bugün de onlardan şikayet ediliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Devrim / 22.05.2020 19:44

    HER DEVRİM KENDİ ÇOCUKLARINI YER. ''Ampüllerin Efendisi'' Yapmaya kalktığı devrimle en sonunda en büyük zararı kendi taraftarlarına verdi.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 19:13

    ana sebep islam medeniyeti denilen vicdana aykırı şey bence

    Yanıtla (0) (0)
  • 4 Kayn Ana / 22.05.2020 19:00

    Isviçrede 1 Kayn Ana, ama Suudi de 4 Kayn Ana mecburi. Tek kayn Anay ile baş edemiyorum, Allah korusun 4 Kayn Ana ile, nasil yaparim. Bunun icin isviçre tercihimdir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 18:18

    Şu rezil dönem geçtiğinde hocalar insanlara hak hukuktan bahsedebilecekler mi? Bu dönem siyasete ram olan din adamlarının itibarlarının sıfırlandığı bir dönem oldu.Yazık ki ne yazık!

    Yanıtla (0) (0)
  • Abdullah ÖĞÜTÇEN / 22.05.2020 17:47

    Araştırma şirketleri bu gibi anketleri bundan 20-30-40-50-60-70-80-90 yıl önce yapmış olsalardı sanki farklı bir sonuç ortaya çıkacakmış gibi Ak-Partiye çakıyorsunuz.

    Yanıtla (0) (0)
  • metin çakır / 22.05.2020 17:28

    Kitlelerde iktidar ile ilgili hoşnutsuzluk her alanda gözle görülür hale geliyor. Ancak, henüz bir silkinme yok. Başta AKP li gençler olmak üzere büyük bir kesim hallerinden şikayetçiler. Ancak, sırtlarını AKP ye dönemiyorlar. Bu kesim, eşiği aşmak zorundadır. Sızlanmayla olmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Justitia (Adalet) / 22.05.2020 17:08

    Dini inanc baski ile degil özgürlukle güclenir. Baski sonucu olusan bütün kavramlar kisa ömürlüdür ve icten degildir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Akseki / 22.05.2020 16:50

    AKP'li gençlerin üçte ikisi, ülkede ayrımılık olduğunu düşünüyormuş. Siz ise, muhafazakarların bu durumu sorun olarak görmeleri gerektiğini söylüyorsunuz. Neden böyle düşünsünler ki? Bu insanlar tam da bu nedenle Ak Parti'ye oy veriyor olamazlar mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 22.05.2020 15:47

    2-Genclerin parayi degil de ADALETİ,DEMOKRASİYİ,ÖŹĞÜRLÜGÜ,LİYAKATİ TORPILSİZ SEFFAF HAKKANIYET anlayışınıñ öncelikli oldugu bir ýönetim şeklini tercih etnesi olumlu.Ama neden hem kendisi hem de annebabaları bu anlayişi kendi ülkesinde yapacak siyasi partiye destek veemezler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 22.05.2020 15:42

    Atatürk,ün izinden gitmediğimiz için böyle oldu.

    Yanıtla (0) (0)
  • cumhur / 22.05.2020 15:40

    Şekilcilik,gösteriş,baştan savma,günü kurtarma vb kötü hal ve hareketler maalesef ruhumuza işlemiş.İslam yalanı,riyakarlığı,gösterişi hak ve hukuk tanımazlığı yasaklamış ve büyük günahlardan saymış.Peki bunlara uyan var mı?Müslüman görünüp gavurun bile yapmayacağını yapanlar islama en büyük zararı verenlerdir.Bunları görünce müslümanlık buysa ben bunda yokum diyecek durumlara düşürüyor!İslama en büyük zararı da böyleleri veriyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 22.05.2020 15:38

    1Akp iktidara getiren bir kısım seçmende artiķ akp nin yaptiği politikalardan umudunu yitirmiş durumda .Akp 2002 yillarinda topluma sürekli,Türkiyeyi Avrupa birliği düzeyinde demokrasi vaat ediyordu.Sürekli reform paketlri hazirlayip,hizla yasallaşriryordu.Gelinen nokta TAM BİR HAYAL KIRIKLIĞI.Hz.Ömerin adaletinisaglayacağını,liyakata önemvereceğinı, hiçkimseninisiyasal düşüncesine bakılnayacağıñı söylüyörlardi.TAM TERSİ OLDU.Bu gün memuriyet sinavını yüksek puanla kazansa dahi mülakatta eleniyor.Bunun örnekleri çok.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 15:28

    Neden? Çünkü İsviçre’de güzel kızlarla tanışacaklarını, kafalarına göre takılabileceklerini biliyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • borego / 22.05.2020 15:28

    İslam kendi Rönesans'ını yapmak zorunda. bu durum bu şekilde gitmezz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Nedret ERDİM / 22.05.2020 14:40

    Elif Hanım Beyin yakıyorsunuz, hele Ramazan'da hiç çekilmiyorsunuz. Her meseleyi AkParti yıpratıcılığına bağlıyorsunuz.....Ayıptır.... Okuyucuyu salak yerine koymayın. Sizin daha önceki yazılarınızı da biliyoruz..... Karar gazetesinin ne gazetesi olduğunu da.......

    Yanıtla (0) (0)
  • Öztürk Aydın / 22.05.2020 14:02

    Peki sorun İslamdan kaynaklanıyor olamaz mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 13:52

    Bunun sebebi kendilerine özgürlük istemeleri. Onlar özgür olmalı ama kendi ülkesinin insanları dini baskı altında tutulmalı. O yüzden tercihi Arabistan değil İsviçre.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 12:58

    Güven, şeffaflıklık, adil adelet, doğruluk... İçini doldurmuşlar demek ki.... Bizde....

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakseven / 22.05.2020 12:23

    Sayın yazar ülkenin bugünkü hale gelmesinde yangına odun taşıyan diyanet din adamları ve h karaman gibi saray akıl hocalarından böyle bir açıklama beklemek beyhude olur gelinen kamplaşma ve adaletin bitişine niye ses çıkarsınlar adaleti gözetirken eş dost ve akrabadan başlamışlar kılıfınıda kuramdan bulmuşlar .ülkede en büyük torpil ve kayırma adamına göre muamele diyabette olduğu söylenirdi inanmazdık lakin Müslüman türk toplumunu sürükledikleri yer ortada vesselam dünyada kırkbeş İslam ülkesinde savaş var bir avrupa ülkesinde niye yok !!!!

    Yanıtla (0) (0)
  • Alparslan / 22.05.2020 12:03

    Elif hanım İstanbuldaki İslam ülkeleri toplantısında,sayın cumhurbaşkanımızn danışmanının okuduğu sonuç bildirgesinde Türkiyenin dili Arapça olmasına ve Arap nüfusun Türkiyeye göç ederek Ülkenin Arap ülkesi olmasına kararı okunmuştu..Gençlerimiz İsviçreyi niye tercih etsinler...bence arap ülkeleri daha cazip,dinlerini yaşarlar,Dillerinide unuturlar daha ne olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • yavuz / 22.05.2020 11:46

    Sayın Yazar,öncelikle islam ülkeleri sözünüze katılmıyorum.Bunun ubugünkü uygulamalara bakıldığında karşılığı islamcı yada müslümancı ülkeler olmalı.Zira artık gerçek islam hukuk yok hatta islam hukukunun yerini siyasal islam denen içi boş kavram aldı.Diğer müslümancı ülkelerde aynı durum var siyasal islam.Belli bir zümrenin ve otoritenin varlığı için çalışan ve halkı kendilerine biat etmek için seçilmiş hizmetçi gibi gören anlayış.Şunu kabul edin.Dünyada hiçbir zaman İslam ülkesi olmadı olsa zaten İslam dünyası bu durumda olmaz.Peygamberimizle birlikte islam ahlakı bitmiştir gerisi siyasettir

    Yanıtla (0) (0)
  • Müslüman?? / 22.05.2020 11:01

    Akparti seçmenini müslüman dünya görüşüne bağlı kişiler olarak görmeniz ilginç. Belki muhafazakar denilebilir ki o da muhafaza edeceği şey para olacaktır. Daha vahimi Suudi Arabistan’ı müslüman ülke olarak düşünmeniz. Dünyada müslüman toplumlar var, ancak tek islam ülkesi Türkiye. Müslümanlar için yaşamada ısrar edilecek ve yaşanabilecek tek vatan. Darul İslam. Türkiye müslüman yurdudur. Akpye rağmen.

    Yanıtla (0) (0)
  • Roşev Sitava / 22.05.2020 10:43

    Çünkü, müslüman ülkelerde insanlar hayvan olarak görülüyor.. Toplumsal yaşamın en önemli yani kültürel konulara dikkat edilmiyor.. İnsanların isteği, bir şekilde engelleniyor, komşusuna eziyet ediliyor..vs. Müslüman devletlerin Kürdler ve Aleviler üzerindeki baskısını gören kişi, içten içe huzursuz oluyor.. (Kısaca)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 10:05

    Gidecekler de ne olacak? Bir mülteci olarak yaşayacaklar. Burada mülteciler ne kadar seviliyorsa onlar da o kadar sevilecek. Sanırsın İsviçre kucak açmış bekliyor. Komik ya...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 10:04

    Çünkü AKP ve yeni nesil muhafazakar gençler arasında uçurum var .Bu gençler hem dinin gereğini yerine getiriyor hem de modern dünyadan kopmamaya çalışıyor .

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 22.05.2020 09:14

    DIB Meali, Maide51:Ey inananlar! Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim onları dost edinirse, kuşkusuz o da onlardandır. Şüphesiz Allah, zalimler topluluğunu doğruya iletmez.

    Yanıtla (0) (0)
  • Adsoy / 22.05.2020 08:57

    Biz iktidara gelince Yol yaptık, köprü yaptık, maskesi olmayan Avrupa'ya maske dağıttık. Tanzim satış düzenleyerek vatandaşa ucuz muz sattık. Bize patatesle operasyon çekenlere dik durduk.

    Yanıtla (0) (0)
  • Murat GÖYMEN / 22.05.2020 08:54

    Belkide ülkemizde doktora yapanlara 5000 lira vermeliyiz. Onların ülkemizde kalmasını sağlamalıyız.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 08:41

    Hz Ömer halife olduğu gün diyor ki oğlu Abdullah a oğlum sakın bu kapının önünden geçme ki babası oğluna iltimas geçiyor diye düşünmesinler diyor işte bugüne bakalım eğer ki bunun tam tersi yapılmaz ise o zaman liyakatsizlik oluyor o zaman birliktelik olmuyor öyle bir anlayış geliştirdiler ki halkın belli bir kısmını sosyal yardımlara mahkum ederek o zaafiyeti kullanıyorlar belediyeler oraya el atarsa hemen paralel devlet özlemi var bunların diye önlerini kesiyorlar üretemeyen yeni yatırımlar yapamayan ne yapar çok basit işler ile uğraşır

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 07:56

    Olaya bir de fitre açısından bakarsak 18 yıllık iktidarın ekonomi karnesini ortaya çıkarır,ama bu gerçeğe rağmen fitreye ve sosyal yardıma muhtaç (18.6 milyon) vatandaşın gönlü reisten yana.Bütün mesele bu.Bu çözülmeden hiçbir siyasi oluşumun bir netice vereceğine inanmıyorum.FİTRE MİKTARI:27 TL.Bir kişi:27X30810 X43240 tl.İki çocuklu bir ailenin durumu.

    Yanıtla (0) (0)
  • FeRhAn / 22.05.2020 06:24

    İşleri güçleri bu dünya. Sahte dindar onlar. Kuran'da, İslam'ın şartları şu 5'idir diye belirtmemiş Rabbim. 200 yıl sonra, Buhari iddia etmiş hadistir bu diye. Dini, zorunlu olmayan namaz, oruç gibi ritüellerden ibaret olarak algılarsan olacağı bu. Gelsin dolarlar. Nerede harcanır dolar? Tabi ki İsviçre'de. Kabataş'ta harcayan da var gerçi.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 06:12

    24 bin tl maaş için yurda kaç bilim insanı döndü..sizin de söylediğiniz gibi mesele yalnızca para değil ki...iktidar bunu bir anlayabilse...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 05:52

    Avrupa’daki Türkler orada Sosyal Demokratlar’a oy verirken Türkiye’de niçin AKP’ye veriyor? Bence 1. Oraya uyum sağlayabilen kesim zaten o ülkenin vatandaşlığına geçmiş. 2. Din ezikliğe karşı bir kimlik oluşturmuş. 3. Bu iktida kalırsa Euro düşmez biz de Türkiye’deki akrabalarımıza üstünlük taslamaya devam ederiz duygusu.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 05:46

    Ata Bey meseleyi özetlemiş.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 05:44

    Bütün Partilerden genç kadın kardeşlerimiz. Sesiniz gür çıksın. Kabinenin yarısını, belediye başkanlıklarının yarısını, devletteki genel müdürlüklerin yarısını isteyin. Fatma Şahin’i, Fatma Hürriyet Kaplan’ı, Meral Akşener’i-oyla olmasa bile düşünce ile- destekleyin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 05:41

    Çözüm Renk körü olmada.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 05:39

    AK Partili pırıl pırıl-Hangi partiden olursa olsun gençler pırıl pırıldır- gençlerimizin de dediği gibi torpilli liyakatsızlar dönmüştür ancak o programla. %1’lik liselere sağlanmayan bütün imkanlar torpille Kartal İHL’ye tanınıyor. Onlardan çok daha zekilerin gittiği İEL, Hüseyin Avni Sözen, Cağaloğlu, Atatürk FEN Lisesi gibi liselerin gençleri ötekileştiriliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 22.05.2020 05:06

    Geri kalmış bir toplumuz. Konu maalesef genetik. Yani ne yapsak boş!

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 22.05.2020 04:52

    Az gelişmiş toplumların aydın geçinen kesimleri de toplum geneli düzeyinde olduğu gibi çağdaşlarının epey gerisindedir. Çağdışı anlayışlar ile elele hevesle destek verip sonra burada şikayet etmek. Hangi öngörünüz tuttu ki yazdığına kıymet verelim??

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar / 22.05.2020 03:56

    Niçin müslüman ülkelerin vatandaşı olan mülteciler, akın akın Avrupa’ya gitmek istiyor, orada gelecek arıyorlar? Niçin bu insanlar Arap ülkelerine veya başka müslüman ülkelere göç etmiyorlar?

    Yanıtla (0) (0)
  • Sonra? / 22.05.2020 03:35

    Bu AKP li gencler gitse bile oradan 'Reis'i yedirmeyiz" diye sosyal mediadan bagiracaklardir. Gitme nedenlerini cok buyuk kisminin Reis ve surekasina ait oldugunu unutarak - belkide bilmiyerek. Ornek son18 yildaki 600B dollar dis kaynagin carcur edilmesi gibi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 22.05.2020 03:33

    Onbinlerce insanın hukuna tecavüz eden mûsluman görünümlü zavallıların sonu ibretlik olacak. Zalime destek veren yetmeleri isvicreye gitmek istiyorsa gitsinler. Benim ülkeme zarar verecek artıklar istemiyoruz. Gerçek müminler, gerçek sosyal demokratlar bu ülkeyi on yılda toparlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Keşke atom bomba düşsede kurtulsak / 22.05.2020 03:10

    Îslami geçinen devletlerin hiçbirinde islami adalet yok ki, insanlar orda yaşamak istesin. Hepsi abd/avrupa için yalakalik yapan, prensipsiz, kendi halklarini soyan, soyguncu zalim devletler ! Kim yaşamak isterki ? Îslami adalet olsaydi, halklar fakir, aç olmaz vede yöneticiler ve dostlari lüks, milyoner hayati yaşayamazlardi

    Yanıtla (0) (0)
  • Husamettin Turkoglu / 22.05.2020 03:09

    Sen istegin kadar para ve hukuk vaad et insanlara. Eger yasam tarzi olarak Iran, Suudi Arabistan tarzi bir sey sunuyorsan, o ulkeye kimseye getiremezsin ya da kendi insanini orada tutamazsin. Bu olay sadece AKP ile ilgili degil, siyasal Islam ile ilgili bir sey. Siyasal Islami kendi haline birakin, Turkiyeyi Sunni bir Iran'a cevirir. 1970'lerde Iran Turkiye'den cok daha gelismis bir ulkeydi. Simdi ise, Turkiyenin en az 20 yil gerisindeler. Ya siyasal Islam rasyonalize olacak, ya da Turkiye daha da fakirlesecek, belki de boluncek. Karar Islamcilarin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Husamettin Turkoglu / 22.05.2020 03:04

    Sorun sadece para, hukuk ya da ekonomik kosullar degil. Sorun siyasal Islam'in yaratmak istedigi, kultur, yasam tarzi ya da insan tipi. Siz Peru, Paraguay ya da Brezilya'da yasayan insanlarin Iran'da, Misir'da yasayan insanlardan daha mi zengin oldugunu dusunuyorsunuz? Ama oradaki insanlar daha mutlu? Neden? Cunku hayatlarinda her seyden once cinsellik var, muzik, dans var, sanat var. Islamin egemen oldugu cografyalarda bu alanlarin hepsinde cok ciddi bir kontrol var. Bu cografyada milyonlarca bakire olarak olmus kadin var. Insanlar bir turlu tam anlamiyla desarj olamiyorlar, surekli gerginler

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 03:02

    Sayın yazar,Akp nin ilk yıllarında özellikle Almanya’dan birçok vatandaşımızın Türkiye’ye geldiğini biliyorum.Sayın Gülün Berlin ziyaretinde ülkemize gösterilen ilgiyi hatırlıyorum.AB parlementosunda türkçe evet pankartı açıldığını biliyorum.Gülün yabancı ve müslüman düşmanı Fpö adayının OCDE üyeliğini önlediğinide hatırlıyorum.Bazı hürafalara “siz vatandaşlarımızın sorunları ile ilgilenin,politika yapmayı bize bırakın” paylarını verdiğide bilinir.Ozaman Türkiye Avrupa içinde bir umut olmuştu.Şimdi gelinen son nokta ise içler acısı.Kapıkuleyi açsalar milyonlarca vatandaşımız ülkeyi terk edecek

    Yanıtla (0) (0)
  • Ğavura ğavur demek yasaktuuur! / 22.05.2020 02:59

    Gülhane Hatt-ı Hümayun'u okunup, yürürlüğe girince: Malum,gayri müslim vatandaşlara bazı haklar verilerek, güya eşitlik sağlanmaya çalışılır.Bunlardan biri de bundan böyle: '' Ğavura ğavur demek yasaktır.'' maddesi olmuştur. Bu durumu halka duyurmak için davul-zurna ekibi stanbul sokaklarında bir hafta süreyle gezdirilerek: '' Ahaaliii..! Duyduk-duymaduk demiyesüüüz!..Bundan böyle ğavura ğavur demek yasaktuuur!'' diye ilan ettirilir. Bu güne transkripsiyonunu yaparsak HAK katında anlamı: '' Ey millet! Artık, ğavura ğavur demek günahtııır!'' olacaktır. İşte güzel ülkemin pür-melali hali budur.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ata Kavalcı / 22.05.2020 02:41

    9/1 derecede yeni memur olan bir hademenin maaşı 3.400 lira. üniversiteyi bitirip yüksek lisans yapanlara verilen Tübitak bursu 1.700 lira. Eğer bir yandan okuyup bir yandan çalışıyorsa 700 lira.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 02:25

    Dünyadaki en şeffaf ve rüşvetin en az olduğu ülkeler sıralamasında Yenizelanda ile birinciliği paylaşan Danimarka'nın devlet yayın organı (bizdeki TRT /AA) öyle bir eleştiriyor ki sanırsın adamlar sonuncu. Nedeni ise daha önceki araştırmada 93 olan puanları 87'ye düşmüş. Birinci olmanın sevinilecek bir durumu gerektirmediği ülkenin tehlikeli bir şekilde geriye gittiği belirtiliyor. Bu durumun iyi analiz edilip hemen önlem alınması isteniyor. Özellikle politikacı iş adamı ilişkisinin üzerinde duruluyor. Biz basın böyle bir etik yayının ne kadarını yapabilir? Yağdanlıktan başka bir şeye değiller

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhtefi. / 22.05.2020 02:21

    Sadece Din ile ve Ic politik taraflilik ile de ifade edilemez...***Edersek Inandirici olmayiz*** ve Sizinde Sn. Hanimefendi,Yakinlarinizdan,/larimizdan baslayarak OBJEKTIF olalim lutfen...Ayrica Komunisti,Mikro,etnik irkcisi ,Anarsisti,Teroristi hepsi ama hepsi .ve Isidcisi de dahil EU ulkelerinde vd kuzu,kuzu uslu olup ki olmak ZORUNDA..!..Sosyal yardimlarla vb Cici Otomobillerle ve Marketlerde dolu sepetlerle gezmek RUYASINDALAR ve/ya Ordalar.!..:))...Dunyanin bircok Fakir ulkesinde oldugu gibi...Saygilar..

    Yanıtla (0) (0)
  • Ali KARAKAŞ / 22.05.2020 02:13

    Aslında benimde uzun zamandır aklıma takılan sorular? 14 asırdır islamiyet neden insanlığı rol model olamadı? Ne zaman olacak? Sorun nerden kaynaklanıyor? Klişe biz Kur-an'dan uzaklaştık cevabı ile geçiştirilecek bir konu değil bence..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 22.05.2020 01:56

    Akif 'Ruhu şad olsun) "Müslümanlık bilmem galibe göklerdedir." Bizde insanlık yok insanlık

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 22.05.2020 01:55

    MESELE ÖZGÜRLÜK HANIM EFENDİ.ESKİDENDE BASKI GÖREN İNSANLAR HEP BATIYA GİTTİLER. DİNDAR OLANIDA OLMAYANIDA.ANCAK İNSANLAR BUNU KENDİLERİNE BİLE İTİRAF EDEMİYORLAR.ASLINDA BU BİLİÇ ALTININ DIŞA VURUMUDUR.

    Yanıtla (0) (0)
  • aydin yavuz / 22.05.2020 01:43

    İsviçre’de yaşayan biri olarak yazdıklarınıza tamamen katılıyorum. Vatan-Millet düşmanı değilim, ama Türkiye’de yaşamak istemiyorum. Ancak ve ancak emekliliğimin tadını çıkarmak için dönerim ülkeme. Tabii ki para biriktirmiş ve Türkiye’de akıllı yatırımlar yapmış halde.

    Yanıtla (0) (0)