‘Selamun aleyküm’ de Türkçe olsun!

CHP Ardahan Milletvekili Öztürk Yılmaz bir televizyon programında “Ezan Türkçe okunsun, ben anlayayım” dedi ve aynı gerekçeyle Kur’an’ın da Türkçe okunmasını istedi.

Ezan-ı Muhammedi’nin dünyanın her yerinde aynı dilde -aslî dili olan Arapça- okunması Ümmet-i Muhammed’in birliği ilkesini temsil eder, ulusal sınırları aşan bir aidiyet şuurunu ifade eder.

‘Bizde ezan Türkçe okunsun’ diyenler, bu şuurla derdi olanlardır; gerisi hikâye.

“Ben ‘Selamun aleyküm’ü anlamıyorum, Türkçe olsun”, “Ben ‘İnşaallah’ı anlamıyorum, Türkçe olsun”a kadar gider bu dert!

***

Ezanı anlamak istiyormuş…

Buyursun, hemen anlatalım:

Mealen “Allah en büyüktür; Allah’tan başka ilah olmadığına şahitlik ederim; yine şahitlik ederim ki Muhammed, Allah’ın elçisidir; haydi namaza; haydi kurtuluşa; Allah en büyüktür; Allah’tan başka ilah yoktur” deniyor ezanda.

Hepsi bu.

Müslümanlığın temel şartı olan -ve anlamını herhalde her Müslüman’ın bildiği- Kelime-i Şehadet’e ilaveten sadece “Allahu ekber” -ki bunun “Allah büyüktür” anlamına geldiğini şimdiye kadar gayrimüslimler de öğrendi- ve “Hayye ale’s-salah” ile “Hayye ale’l-felah” var.

“Hayye ale’s-salah” yani “Haydi namaza”, “Hayye ale’l-felah” yani “Haydi kurtuluşa”.

Sabah ezanlarında bir de “Esselatu hayrun min’en-nevm” denir, yani “Namaz uykudan hayırlıdır”.

Anlaşıldı, değil mi?

Bitti gitti işte.

Buncağızı anlamak için günde beş vakit “Türkçe ezan” dinlemeye ihtiyaç duyacak derecede korkunç bir hafıza probleminden muzdarip olanlar varsa, onlara da müjdeler olsun:

Ezan esasen namaz vaktinin geldiğini duyurmak içindir; anlamınıza gerek yok, ezanı duyduğunuzda namaza hazırlanın yeter.

***

Arapça olduğu için Kur’an’ı anlamamaktan şikâyet etmek de akıl kârı değil.

Sayısız Türkçe Kur’an meal ve tefsirinden haberi yok mu Öztürk Bey’in?

Bu ülkede Kur’an’dan bir ayet zikreden her vaiz muhakkak o ayetin Türkçe mealini de verir; haberi yok mu?

Hutbelerde Kur’an ayetlerinin Türkçe meallerini de vermek standart bir uygulamadır; haberi yok mu?

Buyursun, meal ve tefsirleri okuyup/dinleyip anlasın.

Sorun ne?

“Ben namazda Kur’an’ı Türkçe okumak istiyorum” mu diyor?

E kafasına göre takılsın öyleyse; onu tutan mı var?

YORUMLAR (112)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
112 Yorum
  • Emre / 10.11.2018 14:08

    Selam Türkçe mi insan bir araştırır be arkadaş yazık yazık ...Bu kafa ile nereye varmaya çalışıyorsunuz .İnsan bilmiyorsa öğrenmeye çalışıyor .

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 10.11.2018 13:09

    Lütfen bunu sadece ezan gibi düşünmeyelim. Aynı husus büyüyüp gidiyor örneğin fatihanın anlamının bilinmemesi kuranın anlamının bilinmemesi ve buna gerek duyulmadan ibadet edilmesi gibi

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 09.11.2018 15:00

    öyle birşey olmayacak işte. kıyamete kadar kuran geldiği şekilde muhafaza edilecek. çatlasanızda patlasanızda bu böyle. o dil Allahın dilidir arapların değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 23:15

    adam dalga geçmiş zaten. o cümle bizzat albayarağa ait erdoğana hitaben

    Yanıtla (0) (0)
  • Arapça okunmasına karşı değilim. Sadece dülündüm / 08.11.2018 22:56

    Acaba yüzlerce yıl egemen olan Türklerde (Araplar,İngilizler,Fransızlar vs. gibi) asimilasyon politikası uygulasaydı ve Arapları Türkleştirip yer yüzünde arapça diye bir dil bırakmasaydı ne yapacaktınız. Müslüman olmayacakmıydınız. Hani aramice,akadca,ibranice,sümerce vs. nerde. İbranice yi yahudiler eski metinlerden yeniden canlandırdılar ama ne kadar aslına uygun. Bakın bakalım böyle bir politika olmadığı halde ne kadar arapça konuşuyor bu günkü araplar. Eğer İslam olmasay dı ne arap nede arapça kalırdı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 22:52

    Senin emmin ezanın anlamını bildiği için 70 yıldır namaz kılıyor cehli mürekkeb.

    Yanıtla (0) (0)
  • Arapça okunmasına karşı değilim. / 08.11.2018 22:46

    Doğru söylüyon aslında.Bak misal senin adın da soyadında(hakan albayrak) Türkçe ama bir türlü Türk olamıyorsun.Çünkü kafanın içi Türk değil adın olsa ne olur.Birde şu var Kur'an veya hadis hangisin de arapça konuşun araplaşın yazıyor.Allah'a inanın doğru dürüst adam olun diyor kısaca. Yahudilere o kadar çağrı yapılıyor Resul ve Kur'an tarafından.Hiç birinde de Arap olun veya Arapça konuşun yok.O zaman şu da akla gelir İbranice ve Aramice dillerini napcaz.Malum Musa ve İsa o dillerde konuşmuştu.Kur'an onları tastikleyip devamı olduğunu söylüyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yalaka / 08.11.2018 21:39

    Abow bu nasıl bir yalakalık, hayal edemeden adam yapmış Allah Allah böyle insanları neden yaratmış

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 20:09

    Aman ne kadar onemli bir konu bu boyle. Baska derdimiz kalmamisti.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 20:01

    o milletin cahilliğiyle alakaılı. bilene gökten vahiymi geliyor. sırf arapça değilki. türkçe on tane kelime sorun yarısının anlamını bilemeyecek insanlar var memlekette. biz cahili kıstas alırsak yandık o zaman. yabancı dil öğrenimi yasaklansına kadar gider bu iş.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 19:59

    ezanı ümmete öğreten okutan Peygamberimizdir. Peygamberimizin emride Allhın emri olduğunu belirten açık ayet var kuran-ı kerimde. tıpkı namaz vakitleri gibi. kul hakkı konusuna katılıyorum. ama bir şeyi eleştirmek için doğruyuda inkar etmek söylenen haklı eleştiriyide etkisiz hale getiriyor

    Yanıtla (0) (0)
  • Abid / 08.11.2018 18:30

    Kur'an Türkçe konuşulan topluma inse idi ezan arapça mı okunur du? Türkçe okunma namazda gözü olan kesimce kabul görmedi ! İşin esası ne? Öztürk ve karşısındaki şaklabanlık yapıyor.Ayıp ve yazık.Yeter. Bu ülkenin ve toplumun derdi ezan hangi dilde okunsun meselesi mi!Sizde daldınız,neden!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 18:11

    Sayın Taşgetiren, bu gün yazılarına “selam” ile başladılar. Kendileri Türkçe yazıyorlar, bizde anlıyoruz...Çünkü “selam” Türkçe. Gün içi bazen onlarcakez “ Selamun aleyküm” diyoruz. Hacımız ne diyor “ezanları, namazları Türkçe, konuşmaya gelince Arapça konuşuyorlar.” Kısaca “selam” ve “ezan” zaten Türkçe...Türkçe bilmeyenler, Türk olmadıklarından ezanıda, selamında anlıyamıyorlar...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 17:43

    İnanç siyasetin merkezine otturulursa sonucları böyle olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 17:33

    Çok doğru bir konuyu vurgulamışsınız yüzde yüz katılıyorum. Bir gün gelecek yeni nesil bu işleri sorgulayacak ve fikirlerin çarpılmasından gerçeklerin şimşeği çakacaktır diyorum. Ayrıca meali en az 8 varya 9 defa çeşitli hocaların kitaplarından okudum ve bilgilendim şakrabanlara geçit vermem gayri bilgi önemli bir güç. neden dinin anlaşılması istenmez bir çok sebebi var malesef

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 17:31

    yine gündem değiştirme. yemeyin artık bunları bi akılı olun yav. yolsuzluğun hesabını versinler. üstünü kapatmayın böyle gereksiz gündemlerle. hep aynı terane.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 17:27

    oohhh çevir kazı yanmasın. gündem değiştirmek için dini imanı kullanmanız (her iki tarafta) kabak tadı verdi. bu chp gitmeden akp gitmeyecek. ikiside birbirini besliyor 16 yıldır. muhalefet yok bu ülkede asıl problem bu

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 17:27

    Benim emmim 90 yaşında 70 senedir namaz kılar Alluekberin anlamını bilemedi diğerlerinden bi haber zaten bu ülkede bi anket yaptırılsın ve sadece Allahuekberin anlamı sorulsun yüzde 90 nının bunu bilmediğinden adım gibi eminim ben bunu tecrübe ettim ediyorum . yıllarca atalarımızı dedelerimizi ne dediklerinden bi haber toprağa gömdük bu politikalsrı savunanlara hakkımızı hiç bir zaman helal etmeyeceğiz anlamı bilinmeyen ibadetler vs. Lütfen böyle şeyleri savunmayalım. gelenektir devam eder bir şey demem ama ezanın anlsmı basit canım işte bu bunu herkes b

    Yanıtla (0) (0)
  • engineer / 08.11.2018 17:15

    Türkçeleştirmeyelim yasaklıyalım ezanı veya çan çalaım, çengelköydeki kilise pazar günü öyle bir çan çalıyorki çay bardakları rezonansa gelip kırılıyor, çanı da Türkçeleştirelim istermisiniz?

    Yanıtla (0) (0)
  • zebani / 08.11.2018 17:08

    belkide Müslümanım diyen kimseler cennetlik değil. kimbilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Alper / 08.11.2018 16:40

    Ezan ,kuranın neresinde var?Kuranın öğretilerinin birçoğu hayata geçirilmiyor,adeta çiğneniyor ama insanlar neyle meşgul.Ezan ,Türkce okunsa ne kadar günah olaçağı,Kuranın nersinde yazıyor?ama ya diğer günahlar?Kul hakları,tefecilere kaptırılan kaynaklar vb.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 15:58

    Ezanın T"Müslümanlığın temel şartı olan -ve anlamını herhalde her Müslüman’ın bildiği- Kelime-i Şehadet" demişsiniz ya Hakan Bey, bir video izledim geçende.Kendisini Müslüman olan insanlara "La İlahe İllallah" ne demek? diye sordular, %90'ı bilemedi. Kem küm ettiler. Sizce insanımız dinini ne kadar tanıyor? Kur'an'ı arapça okuyor, bu sevaptır diyor. Soruyorsun ne anladın? Anlamını bilmem ki, diyor. "Bu Kur'an diri olanları uyarsın diye indirilmiştir" anlamına gelen Yasin (70. ayet), ölülerin arkasından okunuyor bu ülkede.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 15:53

    cok onemli bi konuya parmak basmissiniz ben hayal edemeden siz yaziyorsunuz ...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 15:33

    mevzuyla ne alakası var. her olayda msülüman müslümanı kesiyor lafı kabak tadı verdi artık. sanki hıristiyan hıristiyanı kesmiyor. dünya la burası dünya. her müslümanım diyen cennetlik diye bir kaide de yok

    Yanıtla (0) (0)
  • SÖZE BAK / 08.11.2018 15:20

    "bilim ve sanat, bir kuşun iki kanadı gibidir. bu iki kanadı kullanabilen toplumlar uçar ve özgür olurlar. uçamayanlar ise tavuk olur... 'tavuk toplum', önüne atılan bir avuç yemi gagalarken, arkadan yumurtalarının alındığının farkında bile olmaz!"

    Yanıtla (0) (0)
  • Sercan / 08.11.2018 15:14

    Bu tür, insanların inanç dünyasıyla ilgili polemikler iktidarı daha da güçlendirir ancak. CeHaPe nin sittin sene iktidara gelemeyeceğinin nişanesi..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 15:14

    Bence CHP üst kadrosu gizli AKP'li. Kendi parti tabanları bile böyle bir şeye çoğunlukla karşı çıkar.

    Yanıtla (0) (0)
  • imanlı nesil / 08.11.2018 15:11

    Gerçekten çok zekisin kardeşim. Bütün kemalistler mos mor kesildi. Bence günümüzün en önemli meselesine parmak bastın. Eğer o çinli yada japonlar sırf ezan türkçe okundu diye ezanı anlamazlarsa hepimiz günahkar oluruz. Vay halimize vay ki vay vay.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 15:10

    Öztürk rolünü oynayarak görevini ifa ediyor. Zamanlama manidar...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 14:43

    Al sana Sayıştay'ın ortaya çıkardığı yolsuzlukları, ekonomideki bataklari, işsizliği, hayat pahalılığını ve adaletsizliği gündemden düşürecek malzeme. Hakan Bey, siz bunlara alet olmayınız. Değerli Karar Okurları, gündemin değişmesine izin vermeyiniz. Bir bir belediyelerde yapılan AKP yolsuzlukları ortaya çıktı. Bunların hesabı sorulmayacak mi? Bu paralarda şehidin, gazının, yetimin ve yoksulun hakkı yok mu?

    Yanıtla (0) (0)
  • Delidumrul / 08.11.2018 14:28

    Öztürk Yılmaz'ın derdi, Kur'an'ı, Ezanı anlamak değil, Müslüman mahallesinde salyangoz satmaya kalkışmaktır. Öztürk beye biri hatırlatırsa iyi olur; 80 yıllık cumhuriyetin jakoben laiklik anlayışı nasıl tarihin çöp sepetine gittiyse, onun bu kendisine göre "kurnazlıkları" da aynı akıbete uğramaya mahkümlar. Bu tür konuları hınzırca kaşıyanların iç barışa hizmet etmedikleri kesin. Neye hizmet ediyorlarsa artık.

    Yanıtla (0) (0)
  • İnsiyator. .. / 08.11.2018 14:24

    Sahte isim kullanmayalım LÜTFEN. .!! 11:35 verebilirim sana insiyator isim tabelamı hemde Beleş. .:)))..ne çabuk inisiye oluyor bu İnsanlar çok garip. .:)).cokmu güzel baticilik. Ben metafor (mecaz) anlaminda takılıyorum ..sende CİDDİYE ALDIN. .:)))..

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 13:38

    Namazla Ezanla Camiyle Kuranla hiç işi olmayan adamlar bu konuda fikir beyan etme cüretini nerden alır..Bunun Ne demokrasiyle ne insanlıkla bilimle sanatla hiç alakası yok olsa olsa hamakattir ve kemolistlerin müstesna kabiliyetidir.Sen Türkçe Ezan okununca Camiye gelecekmisin eğer geleceksen senin gibiler içinde bir imkan vardır..Yoksa Camiye gidenlerin camiye nasıl çağrılacaklarını senin gibi bir beynamaza soracak deiliz. Şimdi birileri Diktatör mü demişti Kimin ne mal olduğunu birkere daha gördük.. Hani siz demokrattınız noldu eski hastalıklarınız(dikta,Yonan

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 13:26

    TEKDEMİR: ezanın dili çok yan bir dinî konu. hele de kuran'ın meali varken. belli amaçlar için toplumu motive etmek için gibime geliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 13:23

    TEKDEMİR: "Arapça bilmeyenler o ilahi mana ile bütünleşmek için meal ve tefsire ihtiyaç duyarlar." diyorsunuz ama osmalı döneminde çeviri, sizin deyiminizle meal yok. islam dünyasının geri kalanı gibi. bundan ne çıkaracağız? herkesin arapça bildiğini mi? yoksa fıkhi düzeni mi?...

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet / 08.11.2018 13:11

    Kur'an ve Ezan Arapça okunmalı. Ancak hutbelerde veya namaz aralarında Arapça okunan duaların, hutbede okunan ayetlerin meali verildiği gibi onlarında meali söylenmeli.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 13:02

    ALLAH c.c. selamlaşın diyor;benim selamımı iletin demiyor.müslümanlar kendi dillerinde selamlaşınca bu emri yerine getirmiş olurlar.yinede yabancı bir topluluğa selamün aleyküm (selam üzerinize olsun)demek türkçe bilmeyenler açısından anlaşılabilir olur. trafik kurallarının evrenselliği gibi ezan da evrenseldir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 12:52

    yorum yapanların kaçta kaçı öztürk'ün konuşmasını baştan sona izledi acaba? yandaş medyada kesilip biçilip verilen konuşmadan bahsetmiyorum. anlam bütünlüğü içinde baştan sona izleyenler kaç kişi?

    Yanıtla (0) (0)
  • TEKDEMİR / 08.11.2018 12:17

    Kuran Türkçeye çevrilmedi, meali yazıldı. Kuran dünyanın her yerinde aynıdır. Arapça olarak indi ve Arapça olarak korunmaktadır. Kuran olmasa, ezan olmazdı. Kuran metin değil, hayat ile bütünleşmesi gereken ilahi bir manadır. Arapça bilmeyenler o ilahi mana ile bütünleşmek için meal ve tefsire ihtiyaç duyarlar. Ezan sadece bir çağrıdır ve evrenseldir dünyanın her yerinde aynı olmalıdır. Kuranın meali nasıl varsa ezanın da meali vardır dileyen okur ancak çağrı olarak değil anlamak, anlamlanmak için okuyabilir.

    Yanıtla (0) (0)
  • ismail duman / 08.11.2018 12:04

    ezan işi çok önceden halledilmiş şimdi durduk yerde kaşımanın ne anlamı var.İnaçlı Müslüman insanlar arapça okunmasından hoşlanıyorsa eyvallah bitti gitti..

    Yanıtla (0) (0)
  • Takipci / 08.11.2018 11:55

    Diyanet Vakfi: Ibrahim4: (Allah'ın emirlerini) onlara iyice açıklasın diye her peygamberi yalnız kendi kavminin diliyle gönderdik. Artık Allah dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Çünkü O, güç ve hikmet sahibidir. (Yorumsuz)

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 11:39

    TEKDEMİR: dinî metinler hiyerarşisini bir yana itip ezanın gündeme getirilmesi asıl rahatsız olunan fıkhın ilgasını gündeme getirememekten olmasın diye sormuyor değilim. çünkü benim diyen islamcı cumhuriyetin ne kadar kötü, ne kadar batıl olduğundan söz ediyor ama bunun (daha doğrusu tanzimatın) öncesi fıkıh düzeninden hiç söz etmiyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • İnsiyator. .. / 08.11.2018 11:35

    TEKDEMİR: ezan bir çağrıdır ve evrenseldir her yerde aynı olmalıdır diyorsunuz. bu tanıma kuran ezandan daha layık değil midir? ki düne kadar da öyleydi. cumhuriyetin ilk yıllarında din dilinin türkçeleştirilmesi ezandan daha kapsamlıydı ve kuran'dan başlamıştı. islamcıların kuran'ın türkçeleşmesini değil de ezanın türkçeleşmesini gündem eder.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dr. / 08.11.2018 11:27

    Tarafsız bir gözle yorumlamak isterim. Dini kavramlar evrenselliği barındırdığı için çağrılar da ortak olmak durumundadır. Nasıl tüm kiliselerde çan kullanılıyorsa- bir memlekette davul, diğerinde borazan çalınmıyorsa- camilerden de aynı dilde ezan okunması akıl ve mantık olarak doğrudur. İbadet dili olarak Kur'anın orjinalinin kullanılması doğru olandır. Lakin ibadetin de tesirli olması için okunanın manasını bilmek gerekir. Bu da doğru meal ve tefsirlerin hayatımızın bir parçası olması ile olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • TEKDEMİR / 08.11.2018 11:20

    Kuran: İnsanların Yol gösterici bir kılavuz, gönüllerin ilacı bir reçetedir. İnsana kendisini tanıtmak, Rabb'ini tanıtmak, insana insan gibi yaşamayı öğretmek, insanlar arasında hakemlik etmek, birey, aile ve toplumsal saadeti sağlamak, insanların ebedi saadeti bulması... için inmiştir. Herkes anlayarak okumalıdır. Anlaşılmadan kılavuzluğu mümkün olmaz. Ezan sadece bir çağrıdır. Bu çağrının anlamını bilmek gerekir ancak Türkçeye çevirmek doğru olmaz. Amaç çağrı ise ve bu çağrı evrensel ise dünyanın her yerinde aynı olmalıdır.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 11:16

    Atatürkün yazdığı gençliğe hitabe ve istiklal marşındada türkçe olmayan onlarca kelime var. Arap ırkçısı diyen zavallı insan, senin düşüncen de o zaman arap ırkçısı olur. Yazdığı gençliğe hitabeyide o halde gençlere okutmama kararı alalım.

    Yanıtla (0) (0)
  • TEKDEMİR / 08.11.2018 10:58

    Kuran: İnsanların Yol gösterici bir kılavuz, gönüllerin ilacı bir reçetedir. İnsana kendisini tanıtmak, Rabb'ini tanıtmak, insana insan gibi yaşamayı öğretmek, insanlar arasında hakemlik etmek, birey, aile ve toplumsal saadeti sağlamak, insanların ebedi saadeti bulması... için inmiştir. Herkes anlayarak okumalıdır. Anlaşılmadan kılavuzluğu mümkün olmaz. Ezan sadece bir çağrıdır. Bu çağrının anlamını bilmek gerekir elbet ancak anlamını bilmek için Türkçeye çevirmek doğru olmaz. Amaç çağrı ise ve bu çağrı evrensel ise dünyanın her yerinde ay

    Yanıtla (0) (0)
  • gölgeler... / 08.11.2018 10:44

    arapça başla ,20 dilde tekmil i birden oku , nafile.. Ortadoğu kan gölü, gel yemene bakalım, 5 yılda 165 bin insan öldü, ölenlerin 70 000 kişisi bebek ,çocuk..ilaç yok ,açlık had safhada, ot yiyorlar , Müslüman Müslümanı kırıyor kesiyor, hicretin 2. sene i devrinden bugüne ezan oku , hiç durma oku, istediğin kadar oku, hangi dilde hitab edersen et, çağırdığın ümmet, zannedersin ki ,ümmet i MUHAMMED. yüreğini titretemediğin, vicdanı öğretemediğin insanlıktır rol yapan. istediğin dilde çağır namaza, sonu gaflet ise fena.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 10:19

    paralar girsin diyedir kalantor kasalara toprak sömürülsün diyedir orta çağlarda ışıksız kalsın diyedir bir koca ülke karanlıkta boğazlaşsın diyedir güzel yüzlü insanlar fabrikalar işçi yesin para kussun diyedir kıyılar yağmalansın ormanlar çiftlikleşsin bankalar yağ bağlasın tekeller et bağlasın holdingler palazlansın ortaklıklar göbeklensin bu rüzgar böyle essin bu değirmen böyle dönsün bu çuvallar böyle dolsun diyedir. Vergiler zamlar işsizlik faiz Ezanı sadece arapcaysa caiz

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 10:19

    Bu konu tuzak. Gündem değiştiriliyor. Tuzaklara gelmeyin. Hak, hukuk ve adalet konuşmalı. Yolsuzlukları, Sayıştayı, Özgürlükleri konuşmalıyız. Ekonomiyi ve berbat olacak geleceği konuşmamız lâzım.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 10:10

    07.32 Boş konuşuyorsun boş.Madem ezandan rahatsızsın kulaklarını tıka be kardeşim!Ben senin için diyorum yani.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 10:05

    Bravo!Kemalistler cevaplasın bakalım.Hadi kemalistler neredesiniz?Herşeye verecek bir cevabınız var.Cevaplayın bakalım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cevap bekliyorum / 08.11.2018 09:42

    Ezanın Türkçe okunmasını isteyen kişilere sözüm; diyelim ki bir Japon veya Çinli Müslüman veya herhangi yabancı bir Müslüman Türkiye ye geldi ve ezan Türkçe okunduğu için ezanı anlamadı. Bu tür Müslüman kişilere Namaz vaktini nasıl hatırlatacaksınız? Siz de yabancı bir Müslüman ülkede o ülkenin dilini bilmiyorsanız Ezanı nasıl anlayacaksınız? Lütfen cevap verin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 09:34

    ezan türkçe okunsun diyenlerden değilim ma birkaç tespitim olacak. islamcı ideolojiniz gözlerinizi kör edip kalbinizi de mühürlemiş sayın yazar. kuran'ın türkçe okunmasına karşı çıkmazsınız ama ezana karşı çıkarsınız. bu ne perhiz bu ne lahana turşusu? islam dininin metinler hiyerarşisinde kuran mı daha öndedir yoksa ezan mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 09:27

    Ezan türkçe okunmaz!Önce araştır öğren bir bakalım olur mu?Ezan bütün müslümanlara çağrıdır.Dünyanın neresine giderseniz gidin aynı okunmak zorundadır.Türkiye'de Türkçe,Arabistan'da Arapça,Afrika'da başka bir dilde okunursa bütünlük nasıl sağlanacak?Ezan evrenseldir.Anlamını öğrenmen 2 dakikanı almaz.Senin amacın ortalığı karıştırmak başka birşey değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 09:24

    Laik kesime tavsiyem ezana neden "Ezan-ı Muhammedi" denmişte "Ezan-ı Arabi" denmemiş bir araştırsınlar.Ezan bütün müslümanlara çağrıdır.Türkünde,Kürdünde,Arabında ezanı ortaktır.Hz.Muhammed döneminde nasıl okunduysa,bugün de böyle okunmak zorundadır.Türkçe anlamını öğrenmek 2 dakikanızı almaz.Birileri sırf rahatsız oldukları için ezanı Türkçe okutmayı teklif ediyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 09:23

    Mars a neden gidemediğimiz belli oldu.

    Yanıtla (0) (0)
  • selman / 08.11.2018 09:15

    Allah'ım ne kadar boş tartışmalarla gündemi oyalıyorsunuz! Türkiye'nin Türkçe ezan diye bir derdi yoktur, meczubun biri üzerinden kayıkçı kavgası yapılıyor, ülkenin batışı gizleniyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 09:03

    Birileri turkçe olacak diye dayatır başka birileri de işte böyle arapça olacak diye dayatır....yok birbirlerinden farkı...yani dinimizi kerameti kendilerinden menkul bu beyefendiler nasıl uygun bulurlarsa öyle yaşayacağız...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 08:45

    bir chpli vatandaşa bunu soruyorlar sokakta. kardeşimdiyor bi kere ezanı türkçe yapalım dedik o gün bugündür iktidar yüzü görmüyoruz. sokaktaki sıradan bir vatandaşın yaptığı tespiti yıllarca okumuş siyasetin içinde vekiller yapamıyor. kimlere emanetiz. sorsan muhalefet var. nerdeee ara ki bulasın. yolsuzluk davası patlamış bunlar hala milletin diniyle imanıyla uğraşıyorlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bıktık gayri looow... / 08.11.2018 08:39

    Hemen, mal bulmuş mağrip gibi atılın. Hiç durmayın hadi. Gerçekten insanların aklıyla alay ediliyor. Ne zaman Akparti sıkışsa, oy kaybetmeye başlasa Chp'li bir müptezel çıkıyor ve hemen din elden gidiyor tartışması başlatılıp Akpartiye cansimidi olunuyor. Bu Chp'nin içi gizli Akpartililerce ele geçirilmiş bence. Ama şunu bilin siz böyle tiyatro oynamaya devam ederseniz, patlama noktasında olan halk bir gün ülkenin başına öyle bir faşist yönetim getirecek ki, (chp,akp) istisnasız hepinizin yerinizde yeller esecek. Hadi şimdi tiyatroya devam edin. O paracık

    Yanıtla (0) (0)
  • AHMET TAŞGETİREN "ONU" TÜRKÇELEŞTİRMİŞ HAKAN / 08.11.2018 08:30

    "Ezan esasen namaz vaktinin geldiğini duyurmak içindir." Doğru söz. Ortak dil gibi simgesel değer biçmeler, işin fantezi boyutu. Ezan ne imanın şartı, ne namazın. Minare, ses yüksekten daha iyi iletildiği için icat edildi. Bugün hoparlör direği işlevi görüyor. Ezan mugannilerinin, hoparlörden yansıyan teneke sesleri, şehrin gürültüsünü artırıyor sadece. Herkesin cebinde telefon var şimdilerde. Ayarlarsın telefonu namaz vakitlerine, haber verir sana; istersen ezan okuyarak da.

    Yanıtla (0) (0)
  • İnsiyator. .. / 08.11.2018 08:23

    Ben TİP DİLİNI anlamıyorum TÜRKÇE olsun istiyorum. !..plasebo'da neymiş deyin şuna yalandan tedavi vb..Adamların derdi Türkçe olsun değil! ..hani softa fıkrası var. Allah ne yerdedir, ne göktekir, ne yeraltinda, ne sağda. Ne solda, ne orda, burda. Mantık o onlarda. :))))..öyle olsun istiyorlar. Beyler GÖLGE ETMEYİN BAŞKA İHSAN ISTEMEZ..!.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 08:14

    Saçmasınız

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 07:47

    E kardeşim demezler mi sen dine düşman mısın? Onu tahrif etmeye kalkışıyorsun...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 07:32

    Turkce Kuran tabi ki var; sorun o degil.Kuran'in Arapca okunmasi veya Ezanin Arapca okunmasi lazim diye israr etmek kadar mantiksiz bir davranis olamaz. Hangi devirde yasiyoruz? Bu ulkenin resmi dili Turkce'dir. Pakistan'in resmi dilleri Urduca ve ingilizcedir. Endonezya'nin resmi dili Endonezce'dir. Bosna'nin resmi dilleri Bosnakca, Sirpca, Hirvatca, vs. Cesitlilik zenginliktir. Islam ulkelerinde Ezan'in da resmi dillerde okunmasi gerekir. Ummetin birligi Ezan'in her yerde Arapca okunmasiyla saglanamaz. Once mezhepler arasindaki nefret ve dusmanligi halledin birlik istiyorsaniz.

    Yanıtla (0) (0)
  • MN / 08.11.2018 07:20

    Ezan evrenseldir. Arapça okunmalıdır. Ezanın anlamını sadece Öztürk Bey değil, kendini dindar olarak sınıflandıran bazı kişiler de bilmemektedir. Bunun sebebi dil değil, dini değerleri gelenek olarak (anne babadan, çevreden gördüğü şekliyle) uygulamak veya bilmektir. Bunun sorumluluğu olacaktır ancak bu durum özelde o kişiyi ilgilendirir. Genelde ise kaliteli, düşünen, öz değerleriyle gelişen bir toplumda yaşayamama sorununu teşkil eder. Sonuç olarak ezan Arapça, kuran Arapça, namaz Arapça eda edilmelidir ama gönül ve fikir diliyle yoğrulmalıdır. Yoğ

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 06:54

    Tanrının selamı üzerinize olsun.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 06:46

    1932 - 1950 arası ezan Türkçe okutuldu. Peki ezan Türkçe okunuyor diye camiler doldu, taştı mı?...İbadet edenlerin, namaz kılanların sayısında patlama mı oldu?... "Ezan, Kuran Türkçe okunsun" diyenler camilerden çıkmaz mı oldular?... El cevap, kocaman bir hayır... Dertleri Arapça değil, dertleri İslâm... Ama çok ta korkaklar...Açık açık "Biz İslâm düşmanıyız" demeye cesaretleri olmadığı için tartışmayı Arapça üzerinden yapıyorlar... Avrupalı Hristiyan din adamları dinlerini daha iyi anlamak için hem Latince'yi, hem de eski Yunanca'yı öğre

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 06:21

    chp yine akpye omuz vermiş. akp yatsın kalksın chpye dua etsin. 16 yıllık iktidarını chpye borçlu

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 06:20

    orjinal olması niye seni rahatsız ediyor? ayrıca ediyorsada bize ne. biz islamı size göre mi yaşayacağız yoksa peygambere göre mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • amerikancı serkan / 08.11.2018 05:51

    yaşasın amerika yaşasın trump ben sapına kadar amerikancıyım kim amerikaya bagırıp çagırıyorsa o kıskanıyordur kıskanma ne olur çalış seninde olur yaşasın amerikan emperyalizmi yeniden büyük ve güçlü amerika trump başkan sana güveniyoruz god bless you trump god bless usa

    Yanıtla (0) (0)
  • olcaytug / 08.11.2018 05:47

    arap ırkçısı siyasal islamcılar

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 05:26

    zaten islamdan zerre haberin bilgin olsa senin için benim için diye cümle kurmazsın. din Allahın. hüküm Allahın. sen kulsun. kime neyin kafasını tutuyorsun. her eve peygambermi gönderecekti Allah

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 05:23

    islam düşmanımısın? peygamberin emri seni niye rahatsız ediyor?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 05:18

    ya hayır namaz kılsalar gam yemiycem. ne namazda gözünüz var ne ezanda kulağınız neyin kafası bu

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 05:17

    bu tercih değilki. emir. beğenmiyorsanız ateist olun kardeşim. sizi zorla müslüman yapacak halimiz yok. müslümansan kuralına kaidsine uyacaksın. hepinize ayrı ayrı kitapmı gelecek

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 05:16

    holywood filmlerini bile aynı tadı vermiyor diye dublajlı izlemeyip 2 saat boyunca altyazı okuyanlara 5 dekikalık ezan niye dert oluyor?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 04:17

    O zaman size geri yöneltelim bu soruyu arapça olması sizi niye rahatsız ediyor? Günde ingilizce sözlükten işiniz gereği bir çok kelime ezberlerken sadece İslamın temel kelimeleri olan La ilahe illalah Allahu ekber Muhammedün resulullah gibi kelimeleri ezberlemek mi zor geliyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 02:52

    turkce ye dusmanmisiniz? ezan in turkce olmasi sizi niye rahatsiz ediyor?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 01:49

    hakan hocam süper yazmışsınız. bu kadar net bu kadar keskin cevap ve içinde bu kadar espri. Allah zihin açıklığınızı daim etsin

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 01:28

    Hiç Kur'an'ın kapağını açtın mı? En son ne zaman bir camiye girdin? İstediğin kadar Türkçe mealli Kur'an-ı Kerim bulabilirsin...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08.11.2018 00:39

    Bir din kitabi neden her dilde yazilip okunmasin? Arapca okunmasi ummetin birligini temsil edermis (??) Senin icin oyle olabilir ama herkes seninle hemfikir olmak zorunda degil. isteyen Arapca ogrenip Arapcasini okur, isteyen Turkcesini, Farscasini, ingilizcesini, Japoncasini. "Buyursun hemen anlatalim" diye bir cumle de var bu makalede. Arapca bilmeyen biri ikidebir kapinizi calip "Hakan abi ya, bu ayetin anlami nedir?" mi diyecek? Oyle bir arguman ki neresinden tutarsan elinde kalir.

    Yanıtla (0) (0)