Evet ama yetmez

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve AK Parti, son senelerde “yerlilik-millilik” ve “beka” vurgularıyla beraber “Atatürk” vurgusunu da artırdı.

İktidarın yarı resmi yayın organlarında bunlar aynı bağlamda zikrediliyor.

Mesela, “Atatürk” zamanında CHP’nin ne kadar “yerli ve milli” bir parti olduğu anlatılarak, iktidarın yerlilik-millilik anlayışının “Atatürkçülük” ile özdeşleştiği ve dolayısıyla iktidarın milli bekayı “Atatürkçülük” ile kaim gördüğü intibaı uyandırılıyor.

Aynı medyada -“Atatürk” karşıtlığını da ifade eden- “İslamcılığın” hedef tahtasına oturtulması, bu intibaı kuvvetlendiriyor.

MHP ile ittifakın AK Parti’yi milliyetçi ve hatta ulusalcı bir havaya büründürdüğü, en azından milliyetçiliğe ve hatta ulusalcılığa açık hale getirdiği yönünde yaygın bir kanaat de var.

Hatta, Bozkurt Efsanesine bir atıf olan ve dolayısıyla düpedüz ırk temelli bir Türklük anlayışını ifade eden bozkurt işareti, MHP’nin AK Parti’ye eklemlenmesi ile beraber mevcut iktidarın ve dahî devletin bir sembolü gibi algılanmaya başladı.

Koyu milliyetçi ve “Atatürkçü” cereyana direnmek, eski Türkiye’de olduğu gibi kolayca “ihanet”le yaftalanabilir hale geldi.

Bunlara, ‘tartışmalı’ kararların yargıda -yine eski Türkiye’de olduğu gibi- adeta kural haline gelecek kadar çoğaldığı vakıasına da ekleyelim.

Bütün bunlar, Danıştay 8. Dairesi’nin Kemalist “öğrenci andı” ile ilgili kararını mümkün kılan atmosferi oluşturdu.

***

Erdoğan’ın evvelki gün AK Partili milletvekillerine hitaben yaptığı konuşmada o Danıştay kararını sertçe eleştirmesi ve Kemalist “öğrenci andı”nı yerin dibine batırması (Hay Allah razı olsun) sürur verici olmakla beraber, söz konusu atmosferi değiştirmeye kafi gelmeyecektir.

MHP ile ittifakın sona ermesi veya mahalli seçim sürecinde askıya alınması da bunu temine yetmez (ama yardımcı olabilir).

AK Parti, Kemalist paradigmayla çatır çatır hesaplaşarak ve şovenizmi ayak altına alarak, resmî ideolojiye en aykırı görüşlerin bile korkusuzca ifade edilebildiği ve esenlik içinde tartışılabildiği bir hürriyet ve hukuk ortamını büyük ölçüde tesis ederek, bunu tabanına ve ötesine benimsetmeyi başararak Türkiye’nin ufkunu aydınlatan bir partiydi; Erdoğan, o siyasi ve toplumsal iklimi geri getirmeye matuf bir siyaset, strateji, söylem ve tavır değişikliğine gitmeli, AK Parti’yi ve elindeki medya gücünü de bu yolda seferber etmeli.

O siyasi ve toplumsal iklim geri getirilemezse, Türkiye ile beraber Erdoğan/AK Parti iktidarının da ufku kararacaktır; çünkü, eski Türkiye’nin –bazı yüzeysel değişikliklerle- yeniden üretilmesine hizmet eden mevcut atmosfer, bu iktidarın ‘kullanmaya’ çalıştığı şeylerin asıl sahiplerini ihya eder.

YORUMLAR (57)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
57 Yorum
  • KARAR OKURU / 26.10.2018 16:01

    aynen öyle. kendi seçmenini kemikleştirmek için atatürkçüleri vurdu. neticede istediğide oldu. kutuplaşmadan beslenen bir iktidar var başımızda.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 22:34

    Bizim memlekette bir söz var " he issiin" diye. Üç tarz-ı siyasette sadece kalan Türkçülüktür . Osmanlıcılık dersen AB entegrasyonu ile realize edebilirsin. İslamcılık maalesef aynen Johnny Waynen tarihin tozlu sayfalari. Realite bu ister beğen ister beğenme.

    Yanıtla (0) (0)
  • İnsiyator. .. / 25.10.2018 21:10

    Biz SİYASET ÜSTÜ dusunmeliyiz. Milli ve Manevi Suurumuzu Siyasilere malzeme yaptirmamaliyiz..Siyasilerin oy deposu olmayan ,olmayacak Aidiyet ve Manevi Değerlerimizi dokundurtmamaliyiz Milli Şuur Olmalı .VAR zaten on plana almalıyız. Siyasilerin Değerlendirileceği alan Adalet, Gelir Dagilim,ilim ve Tekniloji gelismisligi TEK ALAN burası olmalı. .Siyaset Üstü olmali Milli Manevi Degerlerimiz .bedava demogojiye izin vermemeliyiz. İcraat yapmalılar. !

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 20:40

    1982 anayasa referandumu seffaf zarflarla yapildi. Evet ve hayir oylarinin pusulalari degisik renklerde idi ve kimin hayir oyu verdigi zarfi sandiga atmadan gozukuyordu. Sandiklarin basinda askerler herkesi gozetliyordu. Celiskilerle dolu ucube bir anayasaydi. Bir paragrafta vatandaslarin Ataturk ilkelerine bagli kalmasi sarti varken baska bir paragrafta siyasi gorus farki olmaksizin vatandaslarin esit oldugunu yazmislardi. Bu baskanlik anayasasi referandumu da esit sartlarda yapilmadi. Ozellikle oylama yapilirken YSKnin kurallari degistirmesi ve muhursuz zarflari gecerli sayip

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 20:05

    güzel inanç, islamın özü senin tarif ettiğin gibi şüphesiz.ama dünyada islami rejim uygulanan yerlere bak.örnek gösterilecek 1 tane var mı?yok.özgürlük ve adalet var mı ?yok.demek ki dinle siyaset birbirine karıştığında olmuyor.din ayrı siyaset ayrı olmalı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 20:02

    metin bey, harf devriminden önce kadınlarda okur yazar oranı kaçtı?harf devriminden 10 yıl sonra toplumdaki okuryazar oranı kaç oldu?senin yerli alfabe dediğin acaba Türklerin orta asyadan getirdikleri alfabe miydi?veya sümerlerden mi kaldı?onu da bi izah ediver

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 19:57

    seko69; peki islami rejim bu değilse hangisi?dünyada bugün islamla yönetilen bir ülke var mı?tarihte var mı?bunlar insanlara hükmetmek için islamı kirli saltanatlarına alet olarak kullanmışlardır.şayet diyeceksen ki osmanlı bir islam devletiydi.beşikteki çocukların katledilişi,kardeşlerin babaların taht kavgaları ve son osmanlı halifesi vahdettin'in ülkenin her tarafı karış karış işgal edilirken, ülkeyi kurtarmaya çalışan bir avuç kurtuluş savaşçısını vatan haini ilan etmesi ve haklarında ölüm fermanı vermesi ve kendisinin de sonunda ingiliz gemisi

    Yanıtla (0) (0)
  • tepekoylu / 25.10.2018 19:15

    ak partı bazen kürtçü bazen türkçü olur...konjoktüre göre konum alır...basındaki yalakalarda utanmadan sıkılmadan günlerce bu yeni duruşların dönüşlerin hikmetı kerametını yazarlar..yani kıssadan hısse bıldık tanıdık yazılar....yazarlar.....

    Yanıtla (0) (0)
  • Güzel inanç / 25.10.2018 19:10

    "İslami rejim budur" diye pis suudileri göstermek ya bilgi cehaleti..ya da ebu cehil düşüncesidir...Tenkitlerinize İslamı katmayın.Gerçek İslami rejim:adalettir.dürüstlüktür.Hak hukuktur.Kibarlıktır.Mutluluktur.Çalışkanlıktır.Merhamettir.Vicdandır.Adam kayırmamak torpil yapmamaktır.Dedikodu iftira yapmamaktır.Namusa el uzatmamaktır.Sarhoş sarhoş dolaşmamaktır.Akıllı olmak bilgili olmak saygılı olmaktır.koltuk için yalan dolan söylememektir.Dosdoğru olmak. adam olmaktır.Kalp kırmamak.naif olmaktır.Komşu hakkını garipleri gözetmektir.Bunun dışındak

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 16:51

    Aynen eskiden dindarlar toplum nazarında daha saygındı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 15:48

    Sayin yorumcular Andımızi savunuyor olabilirsin sadece hemen peşine ülkede diktatörluk var nerde demokrasi deme de maskara olma...

    Yanıtla (0) (0)
  • ümmetçi / 25.10.2018 15:20

    Artık şu at gözlüklerini çıkar..hala türk türk türk diyor ya faşist.Türk milletinin halini sahil kesimlerinde gör ve ağla.Kimin eli nerde belli değil...ÜMMETİ ÜMMETİ ÜMMETİ...de kurtul...

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 15:05

    Yalaka medyadan bahsetmiş

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 14:49

    hala akpnin geleceği akpnin ufku. partinizi kurtacaksınız diye memlketi batıdınız. geleceğimizi ipotek ettiniz. sana ne diyelim artık bilmiyorum ki yazıklar olsun. hala akpden samimiyetle bir şeyler bekleyen varsa Allah islah etsin akıl fikir versin. müslüman adamın bu kadar salak olmaya hakkı yok

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 14:39

    Tam 2010 referandumuna uygun bir fetö manseti gibi olmus.Yetmez ama evet veya Evet ama yetmez.Akillanmadiniz ama akillanmasinizda.İsterseniz yine ölüleri kaldirip yine oy kullandirin.Eski Türkiyede hic olmazsa papaz ucurmuyorlardi , Almanyaya gazeteci kacirmiyorlardi hakan.Su Ata Turk sendrumundan bir kurtul istersen.İsine geldigi gibi yaziyorsun.Hak icin hukuk icin yaz istersen. Allah seni islah etsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • HANGİ BİR GECE ? / 25.10.2018 14:00

    1353 sayılı, harf kanununun yayınlandığı, 3 Kasım 1928 tarihli Resmi Gazete sistemde yüklü. Meraklısı açıp bakar. Kanunun 3 ncü maddesi, yeni harf uygulamasının resmi dairelerde 1 Ocak 1929 tarihinde başlayacağını, ancak fezlekelerin, ilamların, kayıtların vs 1 Haziran 1929 tarihine kadar Arap harfleriyle yazılmasının mümkün olduğunu; 8 nci maddesi de banka ve şirketlerin, Arap harfleri ile bastırılmış evrak ve broşürlerini 1 Haziran 1930’a kadar kullanmalarının caiz olduğunu, hükme bağlamıştır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Araştırmacı / 25.10.2018 13:52

    Kimse Türklüğü çıkar at demiyor.Türklüğü ön planda tutarak ayrışma olur diyor.Selçukluda Osmanlıda Türklük ön plana çıkarılmadı ama Türklük de kaybolmadı, aksine İslamla bir tutuldu.Ne yazık ki Türklüğü ön plana çıkarmak isteyen Cumhuriyetin ilk kişilerinin Türk olması da şüphelidir.Misal Ziya Gökalp, Dr.Reşit Galip

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 13:41

    ben hayal ederken siz yine yazdiniz Hakan bey!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 13:36

    Aptal bir faşistin yorumu da bu kadar olur.. Şu kısacık hayatımda defalarca tecrübe etim ki hangi ırktan olursa olsun faşistler aptal ve cahildir.. istisnasını görmedim diyebilirim

    Yanıtla (0) (0)
  • METİN P.1 VE YANDAŞLARINA BURADAN CEVAP / 25.10.2018 13:36

    Tarihimizden, bilgi mirasımızdan mahrum bırakıldık edebiyatı yapanların çoğu Arap harfli Türkçeyi okumak için bir çaba sarf etmez. Onca kurs, onca sanal ders imkanı var. Cumhuriyeti kuranlar, arşivlerimizi, kitaplarımızı yakmadılar. Eski eserler kütüphaneleri, arşivler hizmetimizde. Öğrenin, gidin, hatta çoğundan e-siparişle ayağınıza getirme/suret alma imkanı da var, okuyun. Ancak şundan haberiniz olsun, o kütüphanelerdeki KİTAP niteliğindeki mirasın çoğu Arapça ve Farsça, Türkçe değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • ALLAH BİZDEN ADİL OLMAMIZI İSTER / 25.10.2018 13:20

    1.Harf bir gecede değiştirilmedi. Kanunun düzenlediği bir geçiş dönemi var. Resmi Gazete arşivine bakın, kanundan sonra gazete aylarca Arap harfli Türkçe ile basıldı. 2.Arap harflerinin Türkçe’ye uyumsuzluğu, özellikle Türkçe’deki sesli harfleri karşılayamayışı nedeniyle, neredeyse yüz yıldır yeni harf arayışı vardı. Abdülhamid, Latin alfabesine geçmenin planlarını yapıyordu. 3.Harfin değiştirildiği dönemde, okuma yazma oranı azami % 15 idi, ki, okur yazarların büyük çoğunluğu Fransızca yani Latin harflerini biliyordu.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 13:11

    Hakan, haberin var mı bilmiyorum; seçim var yakında. Erdoğan’ın koltuk değneğinden kurtulması için Kürt oylarına ihtiyacı var. Şimdi Diyarıbekir’e yani Amed’e kolunda Bahçeli’yle nasıl gitsin ? Bu ülkenin okullarında Kürtler ana dillerinde eğitim yapamazlar, diyen zatın, and konusundaki samimiyetine, ancak senin gibi kandırılmayı bekleyenler inanır. Bu arada, “kurt”tan bozma “rabia”nın içeriği ile and arasında fark ne ?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 12:43

    Ben 20 li yaşlarımdayım. Çocukluğum varoş mahallelerde geçti. O zamanlar ailelerimiz bize evde kısık sesli de olsa Atatürk ü neden sevmememiz gerektiğini anlatırlardı. Etrafımızda da Atatürk sevdalısı az sayıda idi. Bu yıllar ak partinin başa geçtiği ilk yıllardı. Ancak şimdi o zamanlardaki çevremiz Atatürkle hiç bir sıkıntısı olmayan insanlar haline geldiler. Kemalizmle zerre dertleri yok. Onların bu fikirlerinde ki değişimde ak parti hükumeti zamaninda ve sayesinde oldu.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 12:02

    Son derece duygusal olan, duruma gore fazlasiyla yonlendirilebilen bir milletin, gecmisi o anki sartlari da dikkate alarak, bir siyasi gudu olmaksizin objektif degerlendirebilecegini dusunebiyor musunuz? Su anda elestirilen 1982 Anayasasi % 92,37 oyla bu millet tarafindan kabul edildi. Su anki baskanlik % de kacla kabul edildi?

    Yanıtla (0) (0)
  • Delidumrul / 25.10.2018 11:30

    METÍN P.1 Aynen katılıyorum. 20:34, 20:51, siz millikten ne anlıyorsunuz Allah aşkına ? 1000 yıllık (Seçuklu +Osmanlı) birikimi bir çırpıda bütün gelecek nesillere ulaşamaz kılan bu sözde harf devrimini nasıl savunabilirsiniz ? Bunun benzeri bir kültürel soykırımı, ne Mao'nun Çin'inde ne de Stalin'in Rusya'sında yapıldı.

    Yanıtla (0) (0)
  • musto / 25.10.2018 11:20

    Hiç tarihden ders almıyorsunuz bakın islam coğrafyasına osmanlı batıyı fethe çıkmış hayda timuru getirmişsiniz anadoluyu kan gölüne çevirmiş yakmış yıkmış yıldırım beyazı'dı esir almış kardeş kavgasıyla baş başa bırakmış imparatorluğu en az yüzyıl geriletmiş biraz canlanınca peşinden başkaları cumhuriyet biraz yol alınca yine onlarcası paçalarına asılmış dur nereye gidiyorsun artık biraz akıllanın..

    Yanıtla (0) (0)
  • seyfi / 25.10.2018 11:13

    Bu iktidar yaptıklarıyla yüzleşmekten korkar oldu artık.Eskiden vatandaşın sıkıntısına koşan parti vardı,şimdi C.başkanına ulaşan çare bulabiliyor.Halkın sorunlarının olabileceği,bazı şeylerin yanlış yapılabileceği ve bu durumdaki insanların durumunu düzeltecek yapıları ortadan kaldırdı akparti.Bu kurumlarıda ak parti kurmuştu ne yazık ki.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 11:07

    "AK Parti’yi ve elindeki medya gücünü de bu yolda seferber etmeli. " akp nin elinde medya gucu mu var?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 10:58

    evet şu Türklük çok acayip kötü birşey.Tarihte her bir kötülüğü Türkler yapmış.Medeniyetin ilerlemesini de Türkler engellemiş.miş.miş.miş.Türklük olmasa mazlumlara el uzatacak yok.siz hala yok ırkçılık yok şovenizm falan filan.Lafı güzaf.Kardeşim Türklüğü çıkar İslam tarihinde ne bir medeniyet ne de övünülecek bir sayfa kalır.İslam medeniyetini sırtlayan Türk milleti olmuştur.Yine İslam medeniyeti yükselecekse Türkün omzunda yükselecektir.Türk milletinin yanında diğer milletler maalesef buçuk mesabesindedir.Türklük varsa onlar birşeyler

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 25.10.2018 10:51

    Harf devriminden önce sanki okur yazar oranı %90 mış gibi yazıyorsunuz. Osmanlıda yüz yıl boyunca yazılan kitap sayısı 80 adet. Bu mu sizin bahsettiğin Müslüman alim ve Ahali.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 25.10.2018 10:34

    BİR GECEDE CAHİL BIRAKILAN İNSANLAR BİR KÜLTÜRLÜ BİR KÜLTÜRLÜ BİR OKUR YAZAR BİR OKURYAZARDI Kİ SORMAYIN GİTSİN BİLİMDE TEKNOLOJİDE TIPTA ÇAĞIN DA ÖTESİNDEYDİK Kİ SORMAYIN GİTSİN .

    Yanıtla (0) (0)
  • seko69 / 25.10.2018 10:29

    muhalif diye uyduruk bir mahkeme kurarak (istiklal mahkemeleri) insanları yargısız infaz eden kimlerdi? şapka takmıyor diye bir şehri bombalayan kimlerdi? kılık kıyafet kanununa aykırı diye ölmüş birini mezarından çıkarıp astıran kimlerdi? bu böyle uzar gider. onun için kahramanlarının kimler olduğunu bir kez daha gözden geçir. kahraman bildiklerin belki de haindi. belki de ajandı. ayrıca İSLAMİ REJİM'in kuralları bellidir. ANAYASA'sı KURAN'dır. ne suudlerin ne bir başkasının yaptıkları İSLAM değildir. onun için biz asla ATATÜRK'ün olmayan kıymetini

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 09:55

    Abi Allah senden razı olsun

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 09:33

    Baskalarini kolayca elestirebileceginiz ve yargilayabileceginiz ortam ayni zamanda sizin de kolayca elestirilebildiginiz ve yargilanabildiginiz ortam olur, mevcut iktidar bunu ister mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 09:26

    Hakan Bey, bu ulkenin ufku kararmis zaten. Hukuk devleti degiliz; Kemalist iktidarlar doneminde de degildik, simdi de degiliz. Anayasamiz zaten demokrasiye ve insan haklarina uygun bir anayasa degildi, referandumla eklenen maddelerle kuvvetler ayriligi tumuyle ortadan kalkti, meclis bile islevini yitirdi. 2-3 nesil sonra belki birseyler degisir ama biz goremeyiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • METİN P.1 / 25.10.2018 09:07

    ATATÜRKTEN NEFRET ETMEK İÇİN O KADAR ÇOK SEBEP VAR Kİ.HAKARET ETMEMEK VE İFTİRA ATMAMAK KAYDIYLA ATATÜRKÜN GÜNAH GALERİSİ:YERLİ ALFABENİN YASAKLANMASI VE İNSANLARIN BİR GECEDE OKUR-YAZAR ORANININ SIFIRA İNDİRİLMESİ,EZANIN TÜRKÇELEŞTİRİLMESİ,ONBİNLERLE İFADE EDİLEN MÜSLÜMAN ALİM VEAHALİNİN DEVRİMLERİ KABUL ETMEMELERİ DOLAYISIYLA KATLEDİLMESİ.KÜRTÇENİN VE DİLLERİ KONUŞANLARIN KATLEDİLMESİ VE EZİYETE MARUZ BIRAKILMASI.

    Yanıtla (0) (0)
  • METİN P. / 25.10.2018 09:01

    BEN ONU BUNU BİLMEM.ATATÜRKÇÜLÜK VE KEMALİZM İDEOLOJSİ 100 YILDIR BİZİ GERİ GÖTÜRDÜĞÜ YETMİYORMUŞ GİBİ YİNE ESKİ İDEOLOJİK ARGÜMANLARI GERİ GETİRMEYE ÇALIŞIYORLAR.BU MİLLETİ RAHAT BIRAKIN ARTIK.ANDIN OKUNMASI BİR TARAFA E NFAZLA ORTA KISIMDAN SONRA ZORUNULU EĞİTİM DE KAMDIRILMALIDIR.ZORUNLU EĞİTİM BİR ZORBALIKTIR.HEM DE MODERN SÖZÜM ONA UYGAR DEVLETLER TARAFINDAN YAPILIYOR BU ZORBALIK .BU ZORBALIK YÜZÜNDEN TARIM VE HAYVANCILIK VE ZANAATLAR ÖLDÜ.BUNUN FARKINDA MISINIZ?çÜNKÜ ADAM YOK BU İŞİ YAPACAK.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 08:02

    Hırsız dürüstlüğü övdü diye dürüstlüğe düşman mı olalım? Siz insanların genel siyasette (İslamcısı, Sosyalisti, Milliyetçisi, Libarali...) bir yerde durduğuna bakmayın. Onların kahirekserisi kendi asebiyelerini (soyadlarını) veya kavmi davalarını (çerkezlik, gürcülük, kürtçülük...) gütmektedir. Bunlar Türkiye’yi vatan, Türkleri millet bilen kendi içlerindeki unsurları asebiyeleri veya kavmiyetleri icabı yabancı, kendilerinin dışında bozulmuş olarak görürler. Bunların çıkarlarıyla Türkiye’nin çıkarı hiçbir zaman aynileşmemiştir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 07:54

    16 yılın sonunda gelinen yere tam da sizin dediğiniz yollardan geçilerek gelindi. Sizin için dini tepe tepe kullanmak hiç problem olmadı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 02:39

    Emin olun, kaybettiniz. Sınavı geçemediniz. Aynı digerleri gibi zalim oldunuz. Kendinizden olmayana iftira ettiniz. Masum insanları işlerinden KHK ile attınız. Karun gibi zenginlik içinde yaşadınız. Harama bulastiniz ama haram degildir fetvasi aldınız. Haddi aştınız. Siz hala bu gücü kaybetmemek adına tavsiyede bulunun mülktedirlere. Güç sizi esir almış. Bu kemalistler sizden daha iyiydi. Hiç yoktan dini siyasete alet etmiyorlardı. Elbet sizin de devrimiz geçecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 02:29

    Agzina saglik. Ayni düsünüyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • mehmet / 25.10.2018 02:23

    bütün derdimiz bitti andımız dert oldu. ayrıca erdoğan istese tekrar getirmezdi. o konuşma kendi seçmenin gazını almak içindi. 16 yıllık dönüş politikaları ataürkçü olmayı gerektirdiği için bugün ataürkçüler. yarın koltuklarının istikbali için ne olmaları gerekiyorsa o olurlar hiç sıkıntı yok. bu arada chpliler niye rahatsız baştaki adam atatürkçü ve laikliğin teminatı olduğunu söylüyor. nasıl ki siz atatürkçü olduğuna inanmıyorsanız bizde islamla bir alakası olduğuna inanmıyoruz. biz derken biat etmiş akplilerden bahsetmiyorum tabiki.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 02:22

    kemalizm kemalizm öcü öcü diye diye ülkeyi fetöcülere teslim ettiniz zamanında, kim kurtardı? o öcü dediğiniz ülkücü milliyetçi insanlar kurtardı ülkeyi darbecilerden, bu yazılarınız geeçeği yansıtmıyor, yanış tespit yapıyorsunuz. olmaz böyle sayın yazar vicdanlar kabul etmez bu yazdıklarınızı

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 01:32

    nedir sizi ATATÜRK'TEN bu kadar nefret ettiren?andın her gün okullarda okutulması bence de gereksiz.ama Atatürk hakkında konuşurken 2 defa düşünün.ne dediğinize dikkat edin.arabistan'ı görüyor musunuz?muhalif diye bir gazeteci nasıl öldürüldü görmediniz mi?adamın cesedi yok daha ortada.işte islami rejim budur!aklınızı başınıza alın da Atatürk'ün kıymetini bilin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 25.10.2018 01:30

    Şu mhp dusmanliginiz nedir arkadaş hdp ile anlaşılınca sesiniz çıkmıyor biri milliyetçi de diğeri degilmiydi ümmetçilik diye diye turkiyenin zararına ne varsa başımıza geldi sayenizde sanki ortada ümmet kalmış önce türk milleti yükseldi bırakın ki diğerlerini koruyalım. Nesiniz siz nasıl bir ütopya bu kafanızda ki dünya sizin düşündüğünüz gibi yonetilmiyo

    Yanıtla (0) (0)