Barzani'ye Katar ambargosu çalışır mı?

Katar ambargosu şu; havadan karadan tüm kapıları bir komşu halkın üstüne kapatıyorsunuz.

Dünyayla alış-verişini kesiyor, aç ve susuz bırakarak terbiye ediyorsunuz.

Referandum kararından dönmeyen Barzani’ye de şimdi aynı modelin uygulanması gündemde.

Türkiye, Irak ve İran’la bir olup etrafını saracak. Amaç, nefes borusunu keserek iflahını sökmek.

Körfezdeki akraba komşuları, Suudi liderliğinde Katar’a bu muameleyi yaptı, açlık ve susuzlukla yola getirmeye çalıştılar.

Hatta amborgunun etkisini arttırmak için tavizsiz bir katılık ve insafsızlık sergilediler.

Askeri müdahale dahil, her türlü göz korkutucu seçeneği masada tuttular, acımasız bir güç ve kararlılık gösterisi denediler...

Ne oldu peki?

Katar dirençli çıktı, yılmadı ve ambargoyu laçkalaştırarak kazandı.

Bunda, imdadına hızır gibi yetişen Ankara ile Tahran’ın da ciddi rolü oldu. Katar’ın aç biilaç takatten düşürülmesine seyirci kalmadı, yardımına koştular.

İSRAİL VE RUSYA PUSUDA

Katar’a sökmedi ama Barzani’ye söker derseniz...

Barzani direnir de imdadına yetişecek, sonuna kadar gidilmesine göz yummayacak birileri çıkarsa...Katar’daki gibi fiyaskoyla bitmez mi bu ablukanın da sonu? Diz çöktüremeden sona ermez mi?

Ambargocu komşuları da, gaddarlıklarıyla kalmaz mı?

Ki adaylar hazır. İsrail, Barzani’nin hızırı olmaya kafadan talip. Rusya da göz kırpmayı, el altından bir çıkış aralamayı ihmal etmiyor.

Barzani, Rusya’nın tarafsızlığını ‘onurlu bir tavır’ diye haybeye övmedi.

ABD ile AB ve BM’nin de sessizce izlemesi beklenebilir mi?

Irak Kürdistanı’nın bir açık hava hapishanesine çevrilmesine, halkın açlığa terk edilip ölüme yatırılmasına lakayt durmaları zor.

Referandumu iptal ettirmesi için Barzani’ye karşı birleşen uluslararası toplum, iş boğma operasyonunu desteklemeye gelince bir daha düşünecek, hurra saldırıya geçmeyecektir.

Yedi düvel, gözü karartıp ambargoyla üstüne gitmeyecek, Barzani’nin boğazına sarılıp gırtlağına çökmeyecektir.

GERÇEKÇİ VE ORANTILI MI TEPKİMİZ?

Yani ortaya, İran ve İran güdümlü Bağdat hükümetiyle Türkiye’nin, Barzani’yi araya alıp sıkıştırdığı, ümüğünü üç koldan sıktığı gibi bir görüntü çıkacak.

İran toplarıyla Erbil eteklerini dövüyor, Bağdat asker yollayıp tepesine binmekle tehdit ediyor, Türkiye ağır yaptırım bombardımanına tutuyor, böyle bir mağduriyet manzarası...

Ankara dün, Kürt Bölgesel Yönetimi’ne, günlük ihtiyaçlarının yüzde 70’ini Türkiye’den karşıladığını hatırlatıyordu.

Ama diğer yandan bölge halkını değil de Barzani yönetimini cezalandırmaktan söz ediliyor...

Gıda ve ilaç girişini keserek bu nasıl mümkün olacak?

Denilenler yapılırsa, kurban halktan başkası olmayacak. Aramıza insani krizler girecek, bu bir.

Barzani çökerse Türkiye’nin bölgedeki en sağlam kalesi de çökmüş olacak, bu iki.

Suriye’nin kuzeyi gibi, Irak’ın kuzeyinde de boşluğu PKK doldurmaya kalkışacak, bu üç.

Kritik bir müttefiki İsrail’e kaybetme, Rusya’ya kaptırma, İran’ın eline bırakma tehlikesi doğacak, bu da etti mi size dört.

Haklarını yok sayan Bağdat rejimine karşı, pazarlık gücü kazanmak için bir referandum yaptığını söylüyor Barzani. Oldu bitti yok, Kerkük’e el koyma yok, sınırları değiştirmek yok, emrivakilerini dayatmak yok, zorbalık yok...

Sandık sonuçlarını eline alıp masaya oturmak ve haklarını koruyacak bir anlaşma yapmak istiyor.

Türkiye için ‘savaş sebebi’ bir durum yok yani.

Neden Barzani’yi İran ve kuklası Bağdat’a karşı himaye etmek yerine onlara mahkum ve mecbur ediyor, birlikte sıkıştırıp İsrail’le Rusya’ya filan teslim olmaya itiyoruz?

Bu darboğaz, tam da iyice kendimize çekmek, bize sığınmaya zorlamak için bulunmaz bir fırsat olamaz mıydı?

YORUMLAR (65)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
65 Yorum
  • recep / 28.09.2017 16:01

    Yok ama anlayana

    Yanıtla (1) (1)
  • zeynettin / 27.09.2017 19:37

    bu isi barzani tek basina yapmadi abd israil ap bm hepsinden onayi alarak basladi siz neyin kavgasini yapiyorsunuz ambargo olunca devletler mi zarar gorur hayir halk turkiye treni kacirdi tren su an itibariyle rusyanin eline dustu

    Yanıtla (0) (0)
  • Ziya / 27.09.2017 08:34

    Kuzey ırak taki refarandumun güvenliğini 15000 abd askeri sağlamış.Referandumdan sonra da israil ve abd bayraklarıyla bağımsızlıklarını (!)kutladılar.Başka söze gerek var mı?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 27.09.2017 00:24

    Şu yazdıklarına inanıyo musun sen ? Adamlar israille el ele vermiş israilin kucağına oturmuş zaten ordan kalkıp senin kucağına oturur mu

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 20:50

    Akif Beki hürriyetten seni bilgisizligin yüzünden kovmuslar

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 20:49

    Cok dogru ne kadar AKP den payini almis insan varsa burada. AKP düsmanligini Türk düsmanligina cevirdiler. Hepsi massallah iyi niyetliler?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 20:47

    Türkmenlere baski yapilmiyormus. Cook Komik. Baski yapilcak Türkmenmi kaldi

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 20:31

    Iraka çok sık giden birisi olarak sn akif beki meselenin yanundan bile geçmemiştir barzanin bütün resmi kurumlarında büyük israil haritası vardır doğu ve güneydoğumuz bu haritanın içinde.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 20:28

    Mesele çıkarsa onun da çıkarına bakar

    Yanıtla (0) (0)
  • Osman baharçiçek / 26.09.2017 18:59

    Aynen Suriye'de olduğu gibi Türkiye'yi bu sefer kuzey ırakta bir oldu bittiye getirip Yen'i bir insani krizle karşı karşıya getirmek istiyorlar umarım bu sefer bu oyuna gelmeyiz unutmayın 6 yıl önce Esad'ın 6 aylık bir ömrü kaldı Suriye'den kaçacak diyorlardı Esad yerinde kaldığı gibi milyonlarca insan vatanından oldu yüzbinlercesi öldü müslümanlar ne zaman uyanacak Allah aşkına

    Yanıtla (0) (0)
  • Gundi / 26.09.2017 18:36

    Dogrulari yazmaya devam sayin yazar...

    Yanıtla (0) (0)
  • ziya / 26.09.2017 16:01

    Siz Rıce nin sözlerini böyle algılamaya devam edin.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 14:45

    Barzani bizim adamımız müttefik olsaydı Türkiye nin bu kadar karşı çıkmasına direnmezdi. Devletler icin Ezeli dost, ebedi düşman olmaz. Çıkarları olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 14:35

    Yani mesele PKK terörü meselesi değil. Esas olarak hiç bir Kürt siyasi oluşumu istemiyoruz, di mi? Bir de Türkiye vatandaşı Kürtler kendilerine Türkiyeli demesin, 'Türkiye vatandaşı Kürt' ya da daha iyisi 'Kürt asıllı Türk' desin istiyoruz. Yani Kürt kimliğinin Türk kimliğinden farklı olduğunu kabul etmiyoruz. Türk kimliğinden farklı bir Kürt kimliği olmadığına göre herhangi bir Kürt siyasi oluşumuna karşıyız. Mesele sadece PKK terörü değil yani. Doğru anlamış mıyım?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 13:45

    Akif beki yazdıklarına aynen katılıyorum kuzey Irak halkına ırak İran Türkiye bir olup sopa göstererek bir varılmaz tersine Türkiye sahip çıkmalı

    Yanıtla (0) (0)
  • mogadişu / 26.09.2017 13:20

    olan oldu referandum bitti .uluslararası siyaset hamaset üzerinden yürümez .kapatırım .girerim alırım .olmuyor kandil ordaydı 35 senede kaç defa girdin de ne yaptın buyur hemen dibinde pyd 50 binden fazla silahlı şimdi bir şey yapamıyorsun ne yin kafasını yaşıyoruz .ırak dedigin neki onlarla tatbıkat yapıyorsun adamların silahını kim veriyor abd petrolun uluslar arası satışı neyle dolarla abd izin vermesin uluslararası kara sularda tekne yüzdrümez .şimdi biz bunu yaparız bir gece ansızın geliriz gideriz de seni tecrid ederlerse ne olacak .kaldırdıgın uçagın motorunu benzinini dışardan alıyorsun .bir kürt olarak zerre kadar bu ülkenin kürtlerle faydası yok sadece abd politikasına ve israil emellerine hizmet eder amaç yeni ipek yolunu kontrol altına alma iranı tecrit et türkiyeyi ortadogudan kopart adamlar böyle çalışıyor .yarın orda devlet kurulur birleşmiş milletlerde en az 100 ülke tanır senin kıbrısını kim tanıyor .senin islam alemin karabag sorununda ne yaptı .o yüzden fazla hoplayıp zıplamamak en iyisi dünya iki kutba bölünmüş ingiliz ve para diger yanda pentagon bir yanda silah diyer yanda para biz şüpheli olarak ingiliz tarafındayız yarın onlar anlaşırda biz gene avucumuzu mu yalarız belli olmaz .o dar kafalı ulusalcılarada duyrulur artık yemiyor yuttta sulh cihanda sulh paronayası .dünya sizin o baş örtüsü korkunuzdanda ibaret degil .gerçi yoksa dogu perincek variler nasıl siyaset yapardı degil mi .

    Yanıtla (0) (0)
  • Karaman / 26.09.2017 13:14

    Milli irade Kerkük dahil tecelli etmistir,bize düsen bu iradeye saygi göstermektir.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 12:59

    dünyadaki herhangi bir gelişmeyi israil destekliyorsa ve bizde de yeminli ''akp'' düşmanları ile ''haçlılar sizin ananıza, bacınıza dokunmaz'' saçmalığından hikmet çıkaran fetöcü mankurtlar da bunu hükümete çakmak için kullanıyorsa hepimizin dikkatli olması lazım. önce vatan diyenler şu belayı defedelim sonra kendi meselelerimizi çözeriz şimdi birlik zamanı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 12:21

    artık ülkede dış ve iç politika sosyal medya üzerinde belirleniyor bunlar tabanın gazını alma operasyonları boşuna telaş yapmayın

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 12:21

    Pkk terör örgütü, fetöş terör örgütü de referanduma destek veriyor. Hdp'de destek veriyor. Hatırlatırım Akif Beki. Komşumuzun parçalanması Bizi, İranı, Suriyeyi etkiler. Eğer böyle giderse hiç Arab komşumuz kalmayacak. Belki de Pers komşumuzda kalmayacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 12:16

    Iyi bak olaya kimse Türkmenlere baski yapmiyor, ne anadilleri yasak ne bayrak sallaamalari, turkiye ye bir bak anadilimiz varmi? Anayasal haklarimiz varmi, orada turkmenler dahi evet oyüzden kullandi, her yerde olmasada, kürdistan Parlamentosunda Türkmenlere var bakanliklari var

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 12:14

    Sayin yazarim, Ben burda farkli seyler görüyorum, maalesef erdogan kendini mhp ruzgarina arti Tsk daki ulusalci kemalistlerine eline birakti bu itifak erdoganin acik sonu olacak, kürt halki sanki okumuyormu gormuyorum istedigi kadar desin sirf barzaniye karsi, olan kürt halkina olacak burdakiler bizler bunun farkimdayiz, turkiyenin sirf derdi yeterki bir kürt devleti sinirimda olmasin mevzu sadece isimden kaynaklaniyor, deniliyor orda her unsur var isim neden kürdistan, ama da diyor sizin ulkedede her unsur var isim turkiye, Arti bemde herkezin dili serbest yasami serbest, ama sizde resmi dil sirf türkce, onlarda diyanet her DIN mensubu kisiler ile dolu bizde sirf sunni hanefi meshebi uzerinden koskaca Islam dinini sirf ilmihal kitabina indiren bir diyanet, her konuda ne konussak turkiye olarak haksiz oluruz, çözüm turkler yanlisindan dönmeli, kürt devleti kurulmali en buyuk muztefigimiz konumunda, Iran satar bizi inanin bizde şii düsmanligi yok ama onlarda sunni düsmanligi bariz sekilde!!! Turkiye oyuna geliyor!

    Yanıtla (0) (0)
  • Mustafa Rıfat Öniz / 26.09.2017 11:11

    Aç ve ilaçsız bırakmak falan, Türkiye böyle bir ambargo koyar mı sen ne biçim yazarsın, insan Erdoğan'ın böyle bir şey yapmayacağını bilir, Türkiye'yi Barzaniye yüz verdi diye suçlayanlar şimdi nazik davransın diye yazıyorlar.Sizin gibileri anlamak güç, olayları bilerek mi görmezlikten geliyorsunuz, anlaşılır gibi değil. Türkiye Barzaniye aylardır ortalığı karıştırmaması için nasihat ediyor. Yani (Türkmenlere eziyet eden, onları Kerkük'ten kovan Barzani için) Irak ve İran'la ilişkileri kesmesini mi bekliyorsun?

    Yanıtla (0) (0)
  • Y.Burak / 26.09.2017 10:27

    Komşular kürtleri dört koldan ablukaya alip yok etmek için ellerinden geleni yapmaya başlamişken, Kürtlerede dört yani düşman din kardeşleri ile kuşatilmiş bir bölgede yaşamak ve varolmak için ikinci bir israil olmaktan başka bir yol kalmiyor. Hodri meydan... Hep öyle yapiyoruz. Önce ikinci bir israil olamaya mahkum ediyoruz, sonrada ikinci bir israile izin vermeyiz diye yirtiniyoruz. Türkiyenin destegini alan irak kürdistani yakin bir gelecekte sinirlari icinde kerkük ve musul ile birlikte Türkiyenin dogal ve kesintisiz bir parçasi olmak zorunda iken, aralarinda sinir olmaksizin doğal olarak adeta Türkiyenin yeni bir bölgesi olmaya aday iken, böyle bir tarihi firsati tepmek, israil gibi Abd ve batinin destegi ile bagimsiz daha güçlü kendi ayaklari üstünde bir ülke olmaya mecbur ediliyor. Kürtler icin sorun yok. Ister öyle ister böyle. Gőnül isterdiki Türkiyenin destegi ile kerkük ve musul aynen diyarbakir erzurum ve istanbul gibi Türklerin ve Kürtlerin ortak vatani olsun. Ama kerkük musul irakin olsun kürtlerin-ve Türklerin olmasin diyorsaniz, bu durumda Kerkük ve Musu insaallah ebedi olarak sadece kürtlerin olacak. Bunu hic kimse engelleyemez. Kürt memet annesini gőrmesin diyenler tarihin akisini degistiremezler. Yeni bir dünya var. Ve bu yeni dünyanin kürtleri de en az sizin kadar haklarini bilen haklari icin gerektiginde beyaz kefenlerini giymesinide bilen akli basinda onuruna düşkün insanlardir.

    Yanıtla (0) (0)
  • samim sun / 26.09.2017 10:21

    ne kadar masumane düşünüyorsunuz tıpkı ingiliz israil gibi katarın parası vardı da ablukayı deldi adamlar kargo uçaklarıyla mal taşıdı sen ırağı ablukaya alırsan birilerinden mal alacak neyiyle alacak öpücüklemi

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 26.09.2017 10:21

    Hadi yine iyisiniz.Taşgetiren de yakında burada yazmaya başlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 10:13

    Kürtler, Türk değil miydi?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 10:12

    Barzani devletinin sınır komşuları Texas, Arizona, Florida değil Türkiye, Irak ve İran. Herhalde bir tepkileri olacak. İyi geçinelim teraneleri de sıktı artık. Barzani ailesi PKK'nın güler yüzlü versiyonudur. Taktik farklı, hedef aynı.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 10:12

    Türkiye'nin yerine İsrail ve Rusya geçecek.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 10:11

    ABD hiç bir zaman öyle bir şey demedi. 2003'de Rice, Arap İşbirliği Örgütü üyesi 22 ülkenin halkalarının reform talebi olduğunu, Arap devletlerinin bu talebi dikkate alması gerektiğini söyledi. O kadar. (Washington Post 7 Ağustos 2003). Dezenformasyonu kim hangi amaçla yapıyor?

    Yanıtla (0) (0)
  • dippu / 26.09.2017 09:37

    bugun vana kapatilacakti, ha unutttum ayrica ansizin barzaninin ustune cokecektik,bir haber var mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • recep / 26.09.2017 09:25

    Kürt kardeşlerim her türlü milliyetçiliği yapacak ,yapsın eyvellah,türkmenler deyince birileri "faşist"diye damgayı yapıştıracak .Ne güzel dalga valla.

    Yanıtla (0) (0)
  • galip demir / 26.09.2017 09:17

    ambargoya gerek yok zira onlarda para yok katar verdi parayı çözdü olayı barzani napacak merak ediyom para yok pul yok ya abileri destek atacak ya biz dolu atıp boş tutacaz bu işin sonu belirsiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 09:16

    Hocam karar verin artık. 'Türk', etnik kimlik mi milli kimlik mi? Yoksa etnik kimlik ile milli kimlik aynı şey mi? Bir öyle diyoruz bi böyle. Şizofrenliğe gider bak bu.

    Yanıtla (0) (0)
  • ziya / 26.09.2017 09:15

    2003 de ABD "ortadoğuda 22 ülkenin sınırları değişecek"demişti.Türkiye kaçıncı sırada acaba?Aklımızı başımıza alalım A.Beki.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 09:14

    E Kürtler de Türk değil mi?

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 09:12

    Türkiye'nin Kürdistan politikasının milli çıkarlara aykırı olduğu açık. Kimin çıkarına peki?

    Yanıtla (0) (0)
  • Omer Faruk / 26.09.2017 08:19

    Kerkük Türkmenlerin yani Türklerin yurdudur Akif Beki. Ya 2. Kıbrıs olur, ya da elimizden kayar gider!!

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 08:01

    Biraz uluslararasi hukuk ögren. Katar taninmis bir devlettir, IKYB degil. Her önüne gelen Barzani gibi yapsa dünyada devlet kalmaz. Barzani elini hüclendirecekmis niye o zaman kerkükü diyaleyi musulu isin icine dahil etti.

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 26.09.2017 07:30

    katara yapilmasini istemedigimizi biz akarabimiz olan kürtlere yapiyoruz. olumlu netice icin dyalog ve iletisim kanallari kullanilmadi. ab ve abd nin sevmedigi iranin ve Türkiyenin ambargosundan ne olur.ırak da zaten kukla.gidisat iyi degil.perincek bahceli siyasetiyle ancak bu kadar.ayrica tatbikat ve askeri secenek bana hic inandirici gelmiyor.döverim seni deme.konuş.sadece konuş.Allah TÜRK DEVLETINE MILLETINE ZEVAL VERMESIN.saygilar.(Bu arada yazarin bu profil resmi cok guzel olmus.)

    Yanıtla (0) (0)
  • sefure / 26.09.2017 05:55

    bugünlerin geleceği 25 yıl önceden belliydi. bunu ben görebiliyorsam devlet de görmüştür herhalde...şaşırmış gibi yapmalar falan hiç ciddi durmuyor...

    Yanıtla (0) (0)